zouden meer mensen moeten doen idd...quote:Op maandag 13 januari 2014 11:47 schreef Dressers het volgende:
De beste man heeft dit mooi ad-hoc opgelost.
Dit. Je kunt hem wel naschreeuwen maar dat jongetje was waarschijnlijk snel weggefietst. Hopelijk heeft hij ervan geleerd. Wat is er tegenwoordig mis met het hanteren van de harde hand.quote:Op maandag 13 januari 2014 11:47 schreef Dressers het volgende:
Goedkoop en doeltreffend. Maar ook riskant. Het kind kan erdoor vallen, maar het komt ook voor dat de persoon die ingrijpt te ver gaat.quote:Op maandag 13 januari 2014 11:47 schreef Dressers het volgende:
Moet je je kind maar beter opvoeden. Kind houdt er toch niks blijvends aan over.quote:Op maandag 13 januari 2014 11:48 schreef terrorsjaak het volgende:
Als iemand dat bij mij of bij mijn kind deed lag er elke dag afval in zijn tuin.
En dit, dames en heren, is wat er mis is met de huidige maatschappij en (het gebrek aan) opvoeding van koters in het bijzonder.quote:Op maandag 13 januari 2014 11:48 schreef terrorsjaak het volgende:
Als iemand dat bij mij of bij mijn kind deed lag er elke dag afval in zijn tuin.
Je doet je username eer aanquote:Op maandag 13 januari 2014 11:48 schreef terrorsjaak het volgende:
Ik vind van die zelfbenoemde wijkburgemeesters nog ergerlijker, ga lekker je bruine hemd strijken zodat je hem direct kan aantrekken mocht hij weer nodig zijn maar je blijft gewoon met je poten van anderen af.quote:Op maandag 13 januari 2014 12:05 schreef Impossibruuu het volgende:
[..]
En dit, dames en heren, is wat er mis is met de huidige maatschappij en (het gebrek aan) opvoeding van koters in het bijzonder.
Ouders die maar vinden dat hun koter maar alles kan doen en laten, zich niet geroepen voelen om hun kind te corrigeren en oh wee als iemand anders dat dan moet doen. Ik weet niet wat ik erger moet vinden, vervelende en zelfs asociale rotkinderen, of ouders die zo'n blaag maar zijn gang laten gaan en niet op zijn plek wijzen.
quote:Op maandag 13 januari 2014 12:05 schreef Impossibruuu het volgende:
[..]
En dit, dames en heren, is wat er mis is met de huidige maatschappij en (het gebrek aan) opvoeding van koters in het bijzonder.
Ouders die maar vinden dat hun koter maar alles kan doen en laten, zich niet geroepen voelen om hun kind te corrigeren en oh wee als iemand anders dat dan moet doen. Ik weet niet wat ik erger moet vinden, vervelende en zelfs asociale rotkinderen, of ouders die zo'n blaag maar zijn gang laten gaan en niet op zijn plek wijzen.
Jullie hequote:Op maandag 13 januari 2014 11:59 schreef fathank het volgende:
[..]
Moet je je kind maar beter opvoeden. Kind houdt er toch niks blijvends aan over.
quote:Op maandag 13 januari 2014 11:51 schreef RichardDawkins het volgende:
Prima actie. Geen geweld gebruikt.
Want hij kon niet gewoon de fiets vastpakken? Iedereen mag mijn kind normaal aanspreken op zijn gedrag. Maar je blijft met je handen van 'm af.quote:en trekt dat jochie van zijn fiets, waarop hij valt.
Dit! Gewoon afblijven.quote:Op maandag 13 januari 2014 12:35 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
[..]
Want hij kon niet gewoon de fiets vastpakken? Iedereen mag mijn kind normaal aanspreken op zijn gedrag. Maar je blijft met je handen van 'm af.
Als je de fiets vastpakt heb je meer kans dat het kind hard op de grond pleurt dan als je hem in zijn geheel van zijn fiets trekt. Het kind krijgt dus zelfs nog een lift en hoeft minder moeite te doen. Daarnaast moet je niet zo janken om het idee dat iemand jouw kind aanraakt. Wat is daar nou het probleem van zolang het kind er aanleiding voor geeft en hij geen klappen krijgt?quote:Op maandag 13 januari 2014 12:35 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
[..]
Want hij kon niet gewoon de fiets vastpakken? Iedereen mag mijn kind normaal aanspreken op zijn gedrag. Maar je blijft met je handen van 'm af.
Je grijpt iemand bij de bagagedrager en dan flikkert 'ie van z'n fiets af? Of je trekt iemand aan z'n arm van z'n fiets af. Of dacht je dat die man het kind lief van z'n fiets getild heeft?quote:Op maandag 13 januari 2014 13:01 schreef RichardDawkins het volgende:
[..]
Als je de fiets vastpakt heb je meer kans dat het kind op de grond pleurt dan als je hem in zijn geheel van zijn fiets trekt. Het kind krijgt dus zelfs nog een lift en hoeft minder moeite te doen.
Ik heb kinderen om minder van hun fiets zien pleuren. Daarnaast met een zak chips in je handen ben je al een heel stuk minder stabiel.quote:Op maandag 13 januari 2014 13:02 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Je grijpt iemand bij de bagagedrager en dan flikkert 'ie van z'n fiets af? Of je trekt iemand aan z'n arm van z'n fiets af. Of dacht je dat die man het kind lief van z'n fiets getild heeft?Fiets op de grond, waarschijnlijk ook beschadigd....
Zo vader, zo zoon? Tokkie.....quote:Op maandag 13 januari 2014 11:48 schreef terrorsjaak het volgende:
Je remt de fiets gewoon af. Ik zei niet: heen en weer rukken aan de bagagedrager.quote:Op maandag 13 januari 2014 13:06 schreef RichardDawkins het volgende:
[..]
Ik heb kinderen om minder van hun fiets zien pleuren. Daarnaast met een zak chips in je handen ben je al een heel stuk minder stabiel.
Ja, want lak kan erg goed tegen heel hard op steen gemikt worden. Zeker schurend. Dat heeft nogal weinig met kwaliteit te maken.quote:Tillen hoeft niet perse lief te gebeuren maar t zit wel ergens in het sleuren verwerkt. En een fiets beschadigd niet als ie een keer op de grond valt. Naja wel als het gewoon bagger is maarja koop dan ook geen fiets van karton.
Eigen schuld dikke bult? Logisch natuurlijk. Een zakje chips in de bosjes legitimeert natuurlijk schade aan een fiets of schade aan z'n kleding. Of schade aan z'n lijf door het vallen. We kennen bij de politie zoiets als proportionaliteit. Dat is dit simpelweg niet.quote:Maargoed, mocht er inderdaad schade zijn aan die fiets, tja eigen schuld dikke bult. Je kunt niet verwachten dat iemand probeert rekening te houden met alles als dat het risico sterk verhoogt dat de dader er vandoor gaat.
Velen denken het, jij zegt het.quote:Op maandag 13 januari 2014 13:08 schreef fathank het volgende:
Die vent heeft em niet neergeschoten ofzo.
Ik zie alweer met wat voor 'n ouders we hier te doen hebben.
"Mijn kinderen zijn heilig, die doen nooit wat"
Misschien moet je eens lezen, Henk.quote:Op maandag 13 januari 2014 13:08 schreef fathank het volgende:
Die vent heeft em niet neergeschoten ofzo.
Ik zie alweer met wat voor 'n ouders we hier te doen hebben.
"Mijn kinderen zijn heilig, die doen nooit wat"
Hebben we gelijk de verklaring voor dit!quote:Op maandag 13 januari 2014 11:42 schreef Sheldon. het volgende:
. Als het mijn kind was geweest had ik me denk ik niet in kunnen houden en was ik even verhaal gaan halen bij zo'n man...
Ik zou ook langs gaan om de man te bedanken.quote:
Nee, dit is sociale controle en het opvoeden van andermans kinderen omdat de ouders daarin blijkbaar zijn achtergebleven.quote:Op maandag 13 januari 2014 13:10 schreef Five_Horizons het volgende:
Eigen schuld dikke bult? Logisch natuurlijk. Een zakje chips in de bosjes legitimeert natuurlijk schade aan een fiets of schade aan z'n kleding. Of schade aan z'n lijf door het vallen. We kennen bij de politie zoiets als proportionaliteit. Dat is dit simpelweg niet.
quote:Op maandag 13 januari 2014 13:13 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Nee, dit is sociale controle en het opvoeden van andermans kinderen omdat de ouders daarin blijkbaar zijn achtergebleven.
Maar voor Tokkie's gelden vast andere normen.quote:Op maandag 13 januari 2014 12:35 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
[..]
Helemaal eens.quote:Op maandag 13 januari 2014 12:05 schreef Impossibruuu het volgende:
[..]
Het gaat niet om "het zakje chips", het gaat om het feit dat die jongen niet beseft dat je geen rotzooi op straat moet gooien. En je kunt natuurlijk je vraagtekens zetten bij de manier waarop de 'boze buurman' gehandeld heeft, maar ik vind het lovenswaardig dàt hij gehandeld heeft.quote:Op maandag 13 januari 2014 13:14 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
[..]
Maar voor Tokkie's gelden vast andere normen.
Ik heb alles gelezen, en dit is precies hoe ik sommige mensen in dit topic voor me zie. En dan ook nog een stampend verhaal gaan halen bij de boze buurman. De eerste die bij mij aan deur zou komen zou ik recht in z'n bek uitlachen en haarfijn uitleggen dattie z'n koter fatsoenlijk moet opvoeden, of anders maar binnen moet houden.quote:Op maandag 13 januari 2014 13:11 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Misschien moet je eens lezen, Henk.
Nodig het jochie anders ff uit voor een kopje thee om er even gezellig over te babbelen.quote:Op maandag 13 januari 2014 13:14 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
[..]
Maar voor Tokkie's gelden vast andere normen.
Je hebt één post gelezen en dan geldt dat voor elke poster die z'n vraagtekens heeft bij de handelswijze van de beste man? Prima, Henk.quote:Op maandag 13 januari 2014 13:16 schreef fathank het volgende:
[..]
Ik heb alles gelezen, en dit is precies hoe ik sommige mensen in dit topic voor me zie. En dan ook nog een stampend verhaal gaan halen bij de boze buurman. De eerste die bij mij aan deur zou komen zou ik recht in z'n bek uitlachen en haarfijn uitleggen dattie z'n koter fatsoenlijk moet opvoeden, of anders maar binnen moet houden.
En die hypothetische schade aan z'n fiets. Alsof een 11 jarige nog nooit zelf met z'n fiets is gedonderd
zo vader zo zoon, dit deed je maar 1x trouwens, bij de 2de keer kunnen ze je afvoeren naar de milieustraaatquote:Op maandag 13 januari 2014 11:48 schreef terrorsjaak het volgende:
Het stoppen van een fiets kan in jouw belevenis maar op 1 perfecte manier gebeuren of niet? Nooit opgevallen dat die perfecte manier zelden voorkomt? Hoe zou dat toch komen.quote:Op maandag 13 januari 2014 13:10 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Je remt de fiets gewoon af. Ik zei niet: heen en weer rukken aan de bagagedrager.
[..]
Ja, want lak kan erg goed tegen heel hard op steen gemikt worden. Zeker schurend. Dat heeft nogal weinig met kwaliteit te maken.
[..]
Eigen schuld dikke bult? Logisch natuurlijk. Een zakje chips in de bosjes legitimeert natuurlijk schade aan een fiets of schade aan z'n kleding. Of schade aan z'n lijf door het vallen. We kennen bij de politie zoiets als proportionaliteit. Dat is dit simpelweg niet.
En als je iemand van een fiets weet te sleuren, ben je dichtbij genoeg om iemand normaal te stoppen. Hij reed ook langzaam, zoals TS ook al aangaf.
Ja, want tussen iemand van z'n fiets trekken voor een zakje chips en een uitnodiging voor een kopje thee zit vast niet nog een hele wereld aan andere mogelijkheden die wél goed passen?quote:Op maandag 13 januari 2014 13:17 schreef fathank het volgende:
[..]
Nodig het jochie anders ff uit voor een kopje thee om er even gezellig over te babbelen.
Ik stiekem wel, maar dat terzijde.quote:
Zou wel veel verklaren gezien het type mensen dat agent wordt.quote:Op maandag 13 januari 2014 13:18 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ik stiekem wel, maar dat terzijde.
Ik moet lezen?quote:Op maandag 13 januari 2014 13:17 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Je hebt één post gelezen en dan geldt dat voor elke poster die z'n vraagtekens heeft bij de handelswijze van de beste man? Prima, Henk.
Erm. Jij begint over hoe je 'sommige mensen' ziet, hoor. Volgens mij vul jíj dan een hoop in. En dat doe je, blijkens je post, op basis van één post van iemand die zegt dat 'ie wel verhaal gaat halen.quote:Op maandag 13 januari 2014 13:21 schreef fathank het volgende:
[..]
Ik moet lezen?
Misschien moet je zelf nog ff teruglezen. Ik zeg 'sommige mensen'. Noem geen namen omdat ik niet op de man wil spelen. Ik zeg nergens dat iedere tegenstander hetzelfde is. Je trekt je conclusies op basis van je eigen invulling. Je denkt teveel voor anderen.
Kinderen deze dagen worden veelte soft opgevoed man.quote:Op maandag 13 januari 2014 11:50 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Goedkoop en doeltreffend. Maar ook riskant. Het kind kan erdoor vallen, maar het komt ook voor dat de persoon die ingrijpt te ver gaat.
Aan de ene kant missen we dergelijke sociale controle, en leidt gebrek daaraan tot verhuftering. Aan de andere kant is eigen rechter spelen niet toegestaan. TS had dus ook de man in z'n nek mogen grijpen, om de verhuftering van zijn kant ook aan te kaarten. Vervolgens was TS zelf ook weer fout geweest.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |