abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 januari 2014 @ 15:11:07 #1
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135437676
Zwangerschap & geboorte

2014

07 januari: Vanyel (jongetje)
30 januari: NoBoNo (heit)

03 februari: DJMomo (jongetje)
07 februari: WupWup (meisje)
09 februari: RunForrestRun (meisje)
10 februari: Axia (jongetje)
***16 februari: Burdie & WebSpider***
17 februari: Alixia (meisjestweeling)
19 februari: nummer_zoveel (jongetje)
20 februari: Gateway (papa)

05 maart: klaprooss (jongetje)
17 maart: Kimpossible (meisje)
18 maart: _NIKKI_ (tweeling, 2 jommetjes)
18 maart: Dot. (jongen)
25 maart: Theeleuter (jongen)
26 maart: Rijstebuiltje

04 april: Bolletje (jongen)
05 april: Mevr_Mus (jongetje)
06 april: Babbel1
07 april: Butterflower (meisje)
08 april: Aisly
11 april: Musique (meisjestweeling)
15 april: Tienervader (papa)
26 april: Poppejans (meisje)

06 mei: Cocotrimonium
12 mei: Ikina (jongen)
13 mei: Fazzoletti
16 mei: StefanieV
18 mei: Kursor
18 mei: Take_A_Picture
23 mei: Thistleweed

01 juni: Soohr (papa)
04 juni: Enfermera
08 juni: Hobbesje
08 juni: Kwisted (jongen)
10 juni: JaleesaJoia (meisje)
11 juni: Cantare
***12 juni: Chanty & DirtyHarry*** (jongen)

2 juli: BlueEyes
7 juli: OooLisaooO
11 juli: LaLouchi
*** 16 juli: Sunshine1982 & Fe2O3 ***
27 juli: Twinkle20

3 augustus: Sugarsnap
12 augustus: cholula
12 augustus: Ongeduldig
19 augustus: gewoonmezelf87
23 augustus: rebel-angel
27 augustus: Dyre

----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

[ Bericht 1% gewijzigd door Burdie op 15-01-2014 11:56:22 ]
KuikenGuppy
pi_135437718
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 15:06 schreef Burdie het volgende:
Heb jij je laaste pufles al gehad eigenlijk, Mo?
Ja voor kerst al. Was ook een van de laatsten die uitgerekend was. Er zijn er zelfs al drie bevallen! Eentje binnen een uur, van een ventje van 4100gr... :o
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  maandag 13 januari 2014 @ 15:13:41 #3
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135437753
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 15:12 schreef DJMomo het volgende:
Ja voor kerst al. Was ook een van de laatsten die uitgerekend was. Er zijn er zelfs al drie bevallen! Eentje binnen een uur, van een ventje van 4100gr... :o
:o! Dat was zeker niet haar eerste, ofwel?
Ik ben benieuwd wie er uit onze groep 't eerst gaat bevallen!
Hebben jullie een facebookgroep ofzo om elkaar op de hoogte te houden?
KuikenGuppy
pi_135437816
Nee, de derde. (De vorige bevallingen waren ook zo snel).

En niet iedereen zit op Facebook. Maar we hebben wel alle mail adressen (en huis, zgn voor de geboorte kaartjes, maar heb er nog geen mogen ontvangen :{ )
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_135437910
Mijn 1ste was 4140gram en appeltje eitje.. die van 3300gram was hels :D
pi_135439685
Wanneer begin je eigenlijk met zo'n pufclubje?
Moet je je daar ook zo vroeg voor inschrijven net als bij kraamzorg?
  maandag 13 januari 2014 @ 16:08:01 #7
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_135439926
Ik heb me hier opgegeven voor de gym (via een fysiotherapeute) en dat begint tussen de 22 en 28 weken.
  maandag 13 januari 2014 @ 16:09:12 #8
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_135439984
Ola ladies!

Na een stormachtige dag gisteren, heb ik vanochtend maar met een zonnig humeur de kinderwagen opgemaakt :+ je moet wat zonder ledikantje! Ik heb bopita gemaild of we een set schroeven kunnen nabestellen.. Ik hoop dat die heel vlug reageren, want des te sneller kan de boel toch in elkaar. Komt wel goedddddd *loslaten*. En 31 weken vandaag! Nog een weekje en dan mag ik gewoon in ons eigen ziekenhuis bevallen *O* alle vertrouwen in, want na 1x een flinke sloot bloed op donderdag is het nu alweer wat daagjes rustig. Qua bloed dan, beeb verbouwt zo af en toe de hele tent :D.

Kraamzorg net op intake gehad, op zich wel prima. Vrouwtje was niet helemaal ons type, maar op inhoud was het helemaal goed. Weer iets om af te vinken van het lijstje!

En nu eerst netjes een bijleespost!

Waarin allereerst gejompeld moet worden voor Soesa *O* gefeliciteerd!

Twinkle een goede nekplooi *O* altijd fijn, ik vond dat erg geruststellend!

Mo meldplicht :o je gaat hahard! O+

Bur nog 1 weekje werken! Knap hoor. Tot 36 weken gewerkt dan zeker? Ik doe het je niet na :9 en vanavond partnerles, hehe. Leverde hier grappige taferelen op. Veel plezier!

StefanieV heeft een mooi kamertje besteld! Lekker hoor, en wat fijn dat er weinig levertijd op zit!

GM even geschrokken zie ik, maar ook hier herkenbaar hoor! Al ben ik misschien niet het beste referentiekader ;)

Boeken: ehm, ik geloof dat ik heel tevreden ben met apps en fokkennis en het cb, hehe. Ik heb het borstvoedingsboek van Kleintjes, de serie van Pauline oud en wat gezellige sprookjes, maar verder geloof ik dat ik niet zoveel in die boeken zou lezen.

Chanty flink aan de opruim, lekker is dat he? Hier had ik gisteren geloof ik de eerste echte aanval van nesteldrang (vandaar dat dat bedje ook zo verkeerd viel denk ik). Overal is op, onder, tussen en achter gepoetst en geordend. Oh en de geur van schoonmaakmiddel O+ . Licht teleurgesteld was ik ook toen ik vol overgave stond te snuffen aan de fles neutral wasmiddel voor de babykleertjes. Dat spul ruikt heul niet lekker }:|

Dot, dat zijn inderdaad een boel kleertjes! Fijn! Is het ook allemaal je smaak of ga je stiekem alsnog vol aan de shop? :Y)

Klap nog 50 dagen :o dat is ook al snel! De tijd begint echt te vliegen vind ik. De eerste weken duren lang, het tweede trimester vond ik lang duren en nu lijkt het ineens weer een sneltrein. Naar mate de ud nadert zal dat wel weer afnemen, maar poeh!

Duur babyspul: eens! Maar ik heb toch ook wel het idee dat de babydump vrij gunstig geprijsd is. Al moet ik eerlijk toegeven dat ik nogal toetrek naar merken en dan is het overal ongeveer even duur.
Over babyspul gesproken. In onze verzorgingstas had een los verschoningsmatje moeten zitten, maar zit er niet in (yay marktplaats, there we go again haha.) is dat een musthave? Ik vind ze allemaal net niet handig ogen eigenlijk! De 1 is wel erg klein, de ander van stof, de volgende met vakjes en de andere zonder. Ik kan er geen wijs meer uit en het neemt toch wel weer wat plek in in de verzorgingstas.

Muurschilderingen: Wij hebben een mooie tak op de muur. Het is iets minder groots en heel anders geworden dan in m'n hoofd, maar wel echt kinderkamer. We hebben het een vriend (kunstig type / tattooartist) op laten tekenen en m'n mam heeft het geschilderd. Budgetvriendelijk zo! Maar ook hier structuur op de muur en daardoor niet heel strak als je dichtbij kijkt.

Musique aan de steunkousen :* vocht vasthouden sucks! Maar je bent wel prachtig zo met je tweelingbol, zag ik in het buikentopic!

Blue, ik ben met 21 weken begonnen met de yoga en op 29 jan. Is de laatste les (vd 9x). Iets meer uitgesmeerd ivm feestdagen, maar idealiter begin je volgens mijn yogajuf idd met een week of 20.
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  maandag 13 januari 2014 @ 16:14:04 #9
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_135440219
Kim die verschoningsmatjes liggen hier in de kast... Stop er (een paar) hydrofielluiers in en je kan ook prima verschonen. Maar wel balen dat hij er niet in zat!
Al lekker aan het nestelen :D

Hier begin ik ook al wat kriebels te krijgen en omdat ik nog een week moet wachten voor ik weet wat we krijgen kan ik nog niet echt uit de voeten. Dus vorige week het hele huis gepoetst. Met als gevolg weer uitslag op mijn handen... en wederom last van mijn buik/darmen/steken... pfff! Toch iets meer doseren denk ik (dat worden nog 20 lange weken).
  maandag 13 januari 2014 @ 16:19:25 #10
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135440481
@Kim, ja tot 36 weken gewerkt. Ik heb een eigen zaak, dus écht verlof heb ik niet (er blijven dingen doorlopen), maar heel minimaal allemaal, en mijn man helpt nu ook mee :).
Had ik voor een baas gewerkt, had ik het denk ik niet zo lang vol gehouden.
KuikenGuppy
  maandag 13 januari 2014 @ 16:20:10 #11
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_135440520
Doseren icm hormonen, Good luck! Hier lukt dat ondanks de doe-nou-eens-rustig-mensen om me heen ook niet goed. Wanneer het op de baby aan komt weet vriendlief ook gewoon niet goed wat er moet gebeuren en aangezien hij nu al tureluurs wordt van de 'schatje wil je strakjes alsjeblieft even dit of dat voor me', ga ik soms zelf als een razende :@ maar ondanks pijntjes nadien voelt dat altijd wel goed!

Bur, dan lijkt loslaten me inderdaad helemaal lastig. Icm een groot verantwoordelijkheidsgevoel en iets wat dan ook nog eigen is, pfoeh! Mag ik vragen in welke sector/vakgebied je zelfstandige bent? Het maakt me nieuwsgierig *). Tijdens je verlof wel lekker verloffen hoor, al kan ik me voorstellen dat dat lastig is. Je hebt er gewoon recht op en dat is niet voor niets!
  maandag 13 januari 2014 @ 16:21:06 #12
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135440558
Blue, gym is hier vanaf je derde trimester, beetje afhankelijk van je UD en hoe de planning van de groep precies loopt.
KuikenGuppy
  maandag 13 januari 2014 @ 16:23:04 #13
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135440659
Kim, misschien kan je to-do lijstjes maken? Dan wordt het voor je partner ook wat inzichtelijker wat er nog moet gebeuren (en wanneer).
KuikenGuppy
  maandag 13 januari 2014 @ 16:29:39 #14
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135440977
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 16:20 schreef Kimpossible het volgende:
Bur, dan lijkt loslaten me inderdaad helemaal lastig. Icm een groot verantwoordelijkheidsgevoel en iets wat dan ook nog eigen is, pfoeh! Mag ik vragen in welke sector/vakgebied je zelfstandige bent? Het maakt me nieuwsgierig *). Tijdens je verlof wel lekker verloffen hoor, al kan ik me voorstellen dat dat lastig is. Je hebt er gewoon recht op en dat is niet voor niets!
Dat mag ;). Ik heb een communicatieadviesbureau, en exploiteer van daaruit een tweetal webwinkels (waarvan eentje nu tijdelijk gesloten is).
Het scheelt een heel stuk dat een groot deel van mijn bedrijf redelijk autonoom kan blijven draaien en met minimale input een redelijk stabiele onderlaag aan omzet kan genereren. Anders had het denk ik niet gekund zo.
En ja, ik ga echt mijn best doen om zo goed mogelijk écht verlof te houden, maar dat is wel lastig met kantoor aan huis.
KuikenGuppy
  maandag 13 januari 2014 @ 16:44:21 #15
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_135441695
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 16:29 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dat mag ;). Ik heb een communicatieadviesbureau, en exploiteer van daaruit een tweetal webwinkels (waarvan eentje nu tijdelijk gesloten is).
Het scheelt een heel stuk dat een groot deel van mijn bedrijf redelijk autonoom kan blijven draaien en met minimale input een redelijk stabiele onderlaag aan omzet kan genereren. Anders had het denk ik niet gekund zo.
En ja, ik ga echt mijn best doen om zo goed mogelijk écht verlof te houden, maar dat is wel lastig met kantoor aan huis.
Leuk! Fijn ook dat het zo toch een beetje door kan blijven draaien, dat moet geruststellen!
pi_135442961
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 15:12 schreef DJMomo het volgende:

[..]

Een uur, dat lijkt me nou niet erg prettig. Liever wat gedoseerder!
Ik heb weer een sticker te pakken van de verloskundige en mag over twee weken terugkomen. Qua voorbereiding zijn we bijna klaar *O* Bedje is helemaal af, luiers staan te wachten, de commode idem, alleen het kaartje is er nog niet. Deze week krijgen we van de drukker te horen of het gaat lukken. Best spannend, want ik heb zo gauw even geen backup :o
pi_135443113
Ik wilde nog even cheeren voor Soes! *O* Wat ontzettend leuk!
  maandag 13 januari 2014 @ 19:35:25 #18
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_135448845
Fazzo hihi dus nog ff klussen!

Nou, bedje ging goed. Eerste nacht wat onrustig slapen (natuurlijk) en 's ochtends heel haar commode leeggehaald, want JEEJ! ik kan uit bed! :+ Gelukkig niet met zinkzalf gesmeerd, daar was ik erg blij mee :')
Tweede nacht ging al rustiger en toen bleef ze zelfs gewoon in bed 's ochtends. Dus ja, prima. :) Snel over naar dr nieuwe kamertje want ze kan nu bij de plissegordijnen en die sloopt ze zowat :')

Kim leuk, muurschildering! O+
Ach wat jammer dat je strepen hebt ;(
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat naar van alle dingen die mislopen :(

TAP mooie droom :D Die heb ik ook een keer gehad idd, pas na een dag voeding geven :')

Gm ah het gaat al wat beter dus?? :* Kan je al wat meer binnenhouden?
Vervelend van je probleempje.. ist al over nu? :*

Roomsnoes whihi ik hoop dat al je kwaaltjes nu idd weggaan! :D

Twink 12 weken en een goeie meting zag ik! *O*
Weet niet of je het gezegd had, maar heb je nu een medische indicatie ivm D. toen? Of iets anders?

Dyre ik vond het idd best verhelderend die oei ik groei :Y neem 't wel met een flinke korrel zout wat kinderen soms zouden kunnen, maar de timing van sprongen was hier heel fijn om te weten. Oh, het is een sprong, ze zit dus niet lekker in dr vel. Gewoon even om te weten wat er aan de hand is :)

Bolletje fijn!! O+

Soesa jaaaaa! Wat supergaaf, gefeliciteerd meid!! :* *O* :D

Ongeduldig whaha ja die vragen :') Wij ook idd. 'Het was wel gepland toch?' :') Ik kan niet anders dan serieus reageren, maar eigenlijk zou ik willen zeggen; gaat je niks aan, en wat dan nog als het niet gepland was? Dan was het nog steeds welkom :6 Maja. :@

Stefanie wat een schattig/lief kamertje!! O+

Kyara leuk dat boek, ik ga eens kijken! Klopt daar meer van dan dan van Oei ik groei? :+

Momo whihi meldplicht :D

Musique achgos nu al aan de steunkousen ;(

Hier vandaag de 20 weken echo gehad O+ Het is nog steeds een mevrouw :D en verder alles goed kunnen zien. Echt heel leuk weer, deze keer duurde het een stuk korter had ik het idee dan bij mn andere dochter :+ En deze mevrouw ligt in stuit, met de benen omhoog, dus niet zo gek dat ik nu al niks kan hebben qua eten ivm maagzuur :+ ;( Wel jammer, had me juist zo verheugd op het bunkeren ;( Dochter lag heel lang dwars dus had toen ook echt een andere vorm buik.

En we zijn er ook uit wat voor kleuren we in de babykamer doen. We waren op zoek naar ook een leuk knuffeltje voor haar en kwamen een leuke rood/wit/grijze muis tegen, en dat worden de kleurtjes van de kamer. :D Dus een lichtrode muur gok ik, grijs kleedje, rode doos voor doekjes, grijze en witte hoezen voor verschoonkussen en ledikant :D O+
Helemaal blij!
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_135449715
woow Enf wat knap van M in het grote bed :o .. wij hebben nog geen groot bed voor Djen gekocht maar nu ik zie dat het haar leeftijdsgenoot prima af gaat heb ik er ook wel vertrouwen in :+

En fijn ook van de 20 wekenecho!

Ja hier meerdere redenen voor medische indicatie:
-paniekstoornis bij mij
- die fijne bloeding de vorige keer
- hartritmestoornis bij mij
- bij Djen vzd .. hopelijk heeft Harrie dat niet maar dat zal blijken bij de 20 wekenecho.. dan wordt er extra gefocust op het hartje.

De gynaecoloog die ik vandaag had was echt mega fijn! Ik zei al .. jij mag mijn bevalling wel doen :+
pi_135450043
-O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_135450184
Wup lekker alles klaar! Spannend vh kaartje!

Enf goede echo!

*O*
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_135450361
Momo daar zak ik al weken voor. :D

SPOILER
Enf *O* voor je 20 weken echo.
pi_135450632
Ja maar jij hebt een duo bol!
Agut je arme meis zal wel gedacht hebben. Hihi. En ook lekker pleister plakken als je niet ziet waar je geraakt hebt ;)
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_135451318
Enf, lief dat je het vraagt, ik kan eten! Vandaag ook lekker taart! Maagzuur als toetje maar he... Worth it :Y)

En geen bloed/afscheiding meer gezien.

Vandaag kwam schoonmoeder met een zelfgemaakt knuffelkonijntje, en dat beest is zoooo tof!! Ik denk dat ik er zelf mee ga slapen... :@

Kan iemand mij even vertellen wat de limoentest is?
S. 2014
J. 2016
pi_135451610
Ja hoor

SPOILER
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')