Betreft 2 auto's, dat wordt moeilijk rijden. Wel 2x loon denk ik + die wachttijdquote:Op dinsdag 14 januari 2014 15:57 schreef trolley het volgende:
[..]
Inderdaad. Zou de tijd tussen 18:00 uur en 08:00 uur worden gerekend als wachttijd?![]()
Alsof een HBO Sales-functie veel meer voorstelt dan een kassamedewerkerquote:Op dinsdag 14 januari 2014 15:57 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Word kassamedewerker gezien als relevante werkervaring als je solliciteert op een HBO Sales-functie?
Lijkt mij dat ze gewoon op zoek zijn naar twee hikersquote:Op dinsdag 14 januari 2014 16:00 schreef Kiprollade het volgende:
[..]
Betreft 2 auto's, dat wordt moeilijk rijden. Wel 2x loon denk ik + die wachttijd
Ik heb ook 1 keer een auto mee naar huis moeten nemen en de volgende ochtend vroeg afleveren en ik kan je melden dat dat niet zo isquote:Op dinsdag 14 januari 2014 15:57 schreef trolley het volgende:
[..]
Inderdaad. Zou de tijd tussen 18:00 uur en 08:00 uur worden gerekend als wachttijd?![]()
Dat meen je niet?quote:Op dinsdag 14 januari 2014 16:02 schreef trolley het volgende:
[..]
Lijkt mij dat ze gewoon op zoek zijn naar twee hikers
In de stad waar hij werkzaam is ja. Relevant voor dit werk is gewoon een algemene topografische kennis van Nederland zodat je naar plaatsen kunt rijden op de bewegwijzering van de snelweg. In een bepaalde stad zul je je locatie toch altijd op moeten zoeken. En daarvoor heeft iedereen tegenwoordig een smartphone.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 15:56 schreef tapirrr het volgende:
[..]
Ja leuk. Als je pizzakoerier bent ben je toch wat handiger in locaties opzoeken dan de meeste mensen. Lijkt me serieus best handig voor dat baantje van jullie.
Meh, toch jammer hahaquote:Op dinsdag 14 januari 2014 16:02 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ik heb ook 1 keer een auto mee naar huis moeten nemen en de volgende ochtend vroeg afleveren en ik kan je melden dat dat niet zo is
Oh jij weet wat zo'n functie inhoud, ervaring mee?quote:Op dinsdag 14 januari 2014 16:00 schreef tapirrr het volgende:
[..]
Alsof een HBO Sales-functie veel meer voorstelt dan een kassamedewerker. Als je iemand belachelijk probeert te maken doe het dan tenminste goed.
Op een lange treinreis terug naar huis slaap ik ook wel eens hoorquote:Op dinsdag 14 januari 2014 16:04 schreef trolley het volgende:
[..]
Meh, toch jammer hahaAnders kon je slapend rijk worden, in de meest letterlijke zin van het woord
Dat doe ik ook met enige regelmaat inderdaad, slapen op de terugweg. Alleen dan moet je niet vergeten de wekker te zetten!quote:Op dinsdag 14 januari 2014 16:08 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Op een lange treinreis terug naar huis slaap ik ook wel eens hoor
Vind het trouwens wel een klein beetje apart. Ik bedoel, je hebt toch de verantwoordelijkheid over de auto. Stel je voor dat er bij jou in de straat een verjaardag ofzo is en een of andere dronken kerel trapt een spiegel eraf bij die auto.
Maar je wordt niet slapend rijkquote:Op dinsdag 14 januari 2014 16:08 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Op een lange treinreis terug naar huis slaap ik ook wel eens hoor
Niet rijk neequote:Op dinsdag 14 januari 2014 16:11 schreef Kiprollade het volgende:
[..]
Maar je wordt niet slapend rijk
Concullega doet metingen op booreiland... vanaf dattie thuis vertrekt is alles betaald. Slapend 50 euro per uur, werkend 100 euro per uur.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 16:12 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Niet rijk nee
Maar dan alsnog kan ik weinig werk verzinnen waarbij je een vergoeding ontvangt voor slapen
Je hebt van die baantjes dat je bij de beveiliging van een bedrijfspand moet lopen als er ergens een alarm/melding afgaat. Als er geen meldingen zijn (90% van de tijd), mag je gebruik maken van een bed wat letterlijk voor jou daar staat.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 16:12 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Niet rijk nee
Maar dan alsnog kan ik weinig werk verzinnen waarbij je een vergoeding ontvangt voor slapen
Dat schijnt ook wel een heel apart leven te zijn op een booreiland. Het is daar toch ook gebruikelijk om langere tijd daar te zitten en dan diezelfde tijd thuis te zitten?quote:Op dinsdag 14 januari 2014 16:14 schreef PogoSticK het volgende:
[..]
Concullega doet metingen op booreiland... vanaf dattie thuis vertrekt is alles betaald. Slapend 50 euro per uur, werkend 100 euro per uur.
In de heli van- en naar het booreiland 50 euro per uur.
Da's pas lekker slapen, word je zo 300 euro rijker wakker!
Ik zie het causale verband tussen weten wat zo'n functie inhoud en ervaring in de desbetreffende functie niet. Zou je mij dat kunnen uitleggen?quote:Op dinsdag 14 januari 2014 16:06 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Oh jij weet wat zo'n functie inhoud, ervaring mee?
Dat klinkt ook wel goedquote:Op dinsdag 14 januari 2014 16:15 schreef Babananana het volgende:
[..]
Je hebt van die baantjes dat je bij de beveiliging van een bedrijfspand moet lopen als er ergens een alarm/melding afgaat. Als er geen meldingen zijn (90% van de tijd), mag je gebruik maken van een bed wat letterlijk voor jou daar staat.
Haha, machtig mooi zo'n baantjequote:Op dinsdag 14 januari 2014 16:18 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Dat klinkt ook wel goed
Ik heb voordat ik bij EW kwam flexwerk gedaan, zoals dat zo mooi heet. Via ASA, dan was het steeds maar afwachten waar je gedropt werd. Wat ik vaak deed was "bijrijder". Dat was bij een bedrijf (Vialis) dat kaartjesautomaten op stations ed repareert. Ze hadden een standplaats in de Spaanse Polder in Rotterdam.
De monteurs die avond/nachtdienst hadden moesten vanwege de veiligheid altijd een bijrijder hebben, zodat ze niet alleen zouden zijn. Mijn werk was dus om naast die mensen te zitten als ze ergens heen moesten. Wat heel vaak voorkwam was dat ze zeiden: ik vind dit onzin, ik teken je werkbriefje wel, ga maar naar huis.
Dus dat was ook altijd wel prima, hoewel het er dan uiteindelijk vaak op neerkwam dat ik naar de kroeg ging
Als medewerker ván het booreiland misschien wel, dat weet ik niet.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 16:16 schreef DrSnuggle het volgende:
[..]
Dat schijnt ook wel een heel apart leven te zijn op een booreiland. Het is daar toch ook gebruikelijk om langere tijd daar te zitten en dan diezelfde tijd thuis te zitten?
Dat kan ik, je weet pas echt wat het inhoud als je er ervaring in hebt. Ik ga echt niet verkondigen dat een HBO Sales functie (dus incl relatiebeheer en de hele rambam) en hele moeilijke functie is maar het houdt wel degelijk meer in dan kassamedewerker.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 16:17 schreef tapirrr het volgende:
[..]
Ik zie het causale verband tussen weten wat zo'n functie inhoud en ervaring in de desbetreffende functie niet. Zou je mij dat kunnen uitleggen?
Je werkt in een bepaalde functiequote:Op dinsdag 14 januari 2014 16:17 schreef tapirrr het volgende:
[..]
Ik zie het causale verband tussen weten wat zo'n functie inhoud en ervaring in de desbetreffende functie niet. Zou je mij dat kunnen uitleggen?
Held, ik heb er serieus naar gekeken voor 1.5 jaar terug om er in te investeren. Had ik maar, had ik maar. Maar goed, jammer dan. Helaas ben ik niet zo handig met Pc's enzo, laat staan dat ik nu ¤800 heb om te investeren.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 16:26 schreef Babananana het volgende:
Ik heb in de kerstvakantie een computer ingericht om bitcoins te verdienen met minen. Investering is zo'n ¤800, en mijn computer verdient tussen de 5 en 20 euro per dag, gemiddeld ¤9. Stroomkosten zijn 3,50 per dag, dus over 10 weken heb ik de investering eruit, en dan ga ik slapend geld verdienen
Oh snap, there's them bitcoins again! Ik dacht dat het gewoon een of ander faalidee was destijds... heb er een beetje om gelachen. Little did I know...quote:Op dinsdag 14 januari 2014 16:26 schreef Babananana het volgende:
Ik heb in de kerstvakantie een computer ingericht om bitcoins te verdienen met minen. Investering is zo'n ¤800, en mijn computer verdient tussen de 5 en 20 euro per dag, gemiddeld ¤9. Stroomkosten zijn 3,50 per dag, dus over 10 weken heb ik de investering eruit, en dan ga ik slapend geld verdienen
Ik heb nooit gezegd dat een HBO sales-functie niet meer inhoud dan een kassamedewerker. Mijn woorden waren dat het niet veel meer voorstelt. Natuurlijk moet je bij HBO sales zelfstandig nadenken, in tegenstelling tot kassageiten die alleen hoeven te scannen. Maar uitdagend is een HBO sales-functie ook niet echt. Dat is wat volgens mij wat jij nu ook toegeeft in deze post, of sla ik de plank volledig mis?quote:Op dinsdag 14 januari 2014 16:26 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Dat kan ik, je weet pas echt wat het inhoud als je er ervaring in hebt. Ik ga echt niet verkondigen dat een HBO Sales functie (dus incl relatiebeheer en de hele rambam) en hele moeilijke functie is maar het houdt wel degelijk meer in dan kassamedewerker.
Volgens mij is het behoorlijk complex waardoor je als je een beetje snel geld wilt verdienen je een behoorlijke setup moet hebben.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 16:30 schreef PogoSticK het volgende:
[..]
Oh snap, there's them bitcoins again! Ik dacht dat het gewoon een of ander faalidee was destijds... heb er een beetje om gelachen. Little did I know...
3,50 per dag is vrij hoog trouwens. Is het veel processorwerk? Anders zou ik er een laptopje of iets aan hangen die <100W verbruikt. Zit je op 2,5 kWh per dag cq 65 cent ofzo.
Ok, jullie typen de hele tijd 'inhoud' terwijl jullie 'inhoudt' bedoelen.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 16:31 schreef tapirrr het volgende:
[..]
Ik heb nooit gezegd dat een HBO sales-functie niet meer inhoud dan een kassamedewerker. Mijn woorden waren dat het niet veel meer voorstelt. Natuurlijk moet je bij HBO sales zelfstandig nadenken, in tegenstelling tot kassageiten die alleen hoeven te scannen. Maar uitdagend is een HBO sales-functie ook niet echt. Dat is wat volgens mij wat jij nu ook toegeeft in deze post, of sla ik de plank volledig mis?
Heb je een punt, als ie slim genoeg is om zo'n progsel en PC te maken zal ie dat ook wel in overweging hebben genomenquote:Op dinsdag 14 januari 2014 16:32 schreef QuiCk01 het volgende:
[..]
Volgens mij is het behoorlijk complex waardoor je als je een beetje snel geld wilt verdienen je een behoorlijke setup moet hebben.
Stiekem wel vet Bananana
Nouja, hangt van je instelling af. Ik loop nu stage bij een bedrijf wat ontzettend sales gericht is. Werknemers hier zjin echt wel helemaal leip om targets te halen en deals te sluiten. En het is wel tof als je jou verkocht product weer ziet. ( reclame uitingen rondom voetbalwedstrijden)quote:Op dinsdag 14 januari 2014 16:31 schreef tapirrr het volgende:
[..]
Ik heb nooit gezegd dat een HBO sales-functie niet meer inhoud dan een kassamedewerker. Mijn woorden waren dat het niet veel meer voorstelt. Natuurlijk moet je bij HBO sales zelfstandig nadenken, in tegenstelling tot kassageiten die alleen hoeven te scannen. Maar uitdagend is een HBO sales-functie ook niet echt. Dat is wat volgens mij wat jij nu ook toegeeft in deze post, of sla ik de plank volledig mis?
Het gaat niet om je absolute verbruik, maar om het verbruik per berekening, de zogenaamde Khash/s/Watt. En een laptop is niet in staat om die efficiëntie te halen. Je komt altijd uit bij de high-end videokaarten. Ik heb twee AMD r9 280x'en in mijn oude desktop gehangen en zo is de efficiëntie redelijk hoog.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 16:30 schreef PogoSticK het volgende:
[..]
Oh snap, there's them bitcoins again! Ik dacht dat het gewoon een of ander faalidee was destijds... heb er een beetje om gelachen. Little did I know...
3,50 per dag is vrij hoog trouwens. Is het veel processorwerk? Anders zou ik er een laptopje of iets aan hangen die <100W verbruikt. Zit je op 2,5 kWh per dag cq 65 cent ofzo.
Ik had het over een causaal verband. Volgens mij hoef je namelijk niet een bepaalde functie te bekleden om te weten wat de functie inhoudt.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 16:27 schreef PogoSticK het volgende:
[..]
Je werkt in een bepaalde functie
> Je hebt hier ervaring mee
> Je weet wat de functie inhoudt.
Zie dat fiorano er zelfs nog uitgebreider op in is gegaan
Ja dit bedacht ik me ook net. Mijn excuses, dom.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 16:33 schreef PogoSticK het volgende:
[..]
Ok, jullie typen de hele tijd 'inhoud' terwijl jullie 'inhoudt' bedoelen.
Moest het effe kwijt
Ik heb zelf het idee dat je van een HBO-opleiding kan maken wat je wil. Als jij wat meer wil kan dat maar moet je daar zelf achteraan. Een deel van de HBO'ers wil echter niet meer en is gewoon tevreden met wat ze hebben. Ik doelde vooral op dat deel.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 16:37 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Nouja, hangt van je instelling af. Ik loop nu stage bij een bedrijf wat ontzettend sales gericht is. Werknemers hier zjin echt wel helemaal leip om targets te halen en deals te sluiten. En het is wel tof als je jou verkocht product weer ziet. ( reclame uitingen rondom voetbalwedstrijden)
Ik ben daar gewoon minder geschikt voor.
Om het écht te weten naar mijn mening wel, tenzij je in een vergelijkbare functie al ervaring hebt. Anders is er globaal een inschatting te maken.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 16:44 schreef tapirrr het volgende:
[..]
Ik had het over een causaal verband. Volgens mij hoef je namelijk niet een bepaalde functie te bekleden om te weten wat de functie inhoudt.
Mwah zo zou je het kunnen zien, maar is dat niet bij elke opleiding? Sowieso is een papiertje maar een papiertje, het gaat uiteindelijk om je inzet tijdens je werkzame periode.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 16:44 schreef tapirrr het volgende:
quote:
Op dinsdag 14 januari 2014 16:37 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Nouja, hangt van je instelling af. Ik loop nu stage bij een bedrijf wat ontzettend sales gericht is. Werknemers hier zjin echt wel helemaal leip om targets te halen en deals te sluiten. En het is wel tof als je jou verkocht product weer ziet. ( reclame uitingen rondom voetbalwedstrijden)
Ik ben daar gewoon minder geschikt voor.
Ik heb zelf het idee dat je van een HBO-opleiding kan maken wat je wil. Als jij wat meer wil kan dat maar moet je daar zelf achteraan. Een deel van de HBO'ers wil echter niet meer en is gewoon tevreden met wat ze hebben. Ik doelde vooral op dat deel.
Behalve bij het solliciteren, dan krijg je alleen reactie als je dat papiertje hebt.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 16:50 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Mwah zo zou je het kunnen zien, maar is dat niet bij elke opleiding? Sowieso is een papiertje maar een papiertje, het gaat uiteindelijk om je inzet tijdens je werkzame periode.
Geniaal als je dat kan, ik heb er de balle verstand van en durf mn vingers er niet zo aan te branden. Bitcoins houdt ik wel goed in de gaten via mtgox, maar ik ga er niet in investeren.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 16:26 schreef Babananana het volgende:
Daarom moet je dat papiertje wel halenquote:Op dinsdag 14 januari 2014 16:57 schreef Babananana het volgende:
[..]
Behalve bij het solliciteren, dan krijg je alleen reactie als je dat papiertje hebt.
1x een rendement van 55% mee gehaald (winst uiteraard) Maar dat is nu allemaal op, heb eigenlijk geen geld om te handelen. Ga ik wel doen als ik weer wat meer financiele armslag heb.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 16:59 schreef DrSnuggle het volgende:
[..]
Geniaal als je dat kan, ik heb er de balle verstand van en durf mn vingers er niet zo aan te branden. Bitcoins houdt ik wel goed in de gaten via mtgox, maar ik ga er niet in investeren.
Trouwens wel leuk om op te zoeken via Google: "bitcoin pizza" , waar iemand zo'n 4 jaar geleden 2 pizzas heeft gekocht met 10000 btc.
Ik probeer via aandelen slapend rijk te worden, met nadruk op probeer. ^^
Betaal je wel de stroomrekening aan je ouders dan?quote:Op dinsdag 14 januari 2014 17:05 schreef Babananana het volgende:
Kijk ermee uit, het is misschien wel risicovoller dan gewoon aandelen handelen. Ik heb met mezelf een bedrag afgesproken wat ik eenmalig apar heb gezet, en daarmee durf ik wat te spelen. Tot nu toe onder de streep geen winst, ook geen verlies. Maar dat minen is toch wat zekerder qua verdiensten, maar de hoeveelheid valt tegen. En we hebben nu op zolder een 25*C+ klimaat![]()
Het oud model niet standaard, maar ben er maar héél weinig tegen gekomen die het niet hebben.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 17:26 schreef Drilboor het volgende:
Weet iemand of er in een peugueot 308 standaard navigatie inzit?
Natuurlijk, de stroomrekening verdubbelt door mij zo'n beetje.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 17:13 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Betaal je wel de stroomrekening aan je ouders dan?
Ach, een collega van mijn vader krijgt naast een heel dik vast salaris, ook nog eens 50,- per dag(ook sweekends!) voor eten etc, huur word betaald, nutsvoorzieningen worden betaald, tv/internet e.d. word betaald. Zelfs de schoonmaakster word door het bedrijf betaald.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 16:14 schreef PogoSticK het volgende:
[..]
Concullega doet metingen op booreiland... vanaf dattie thuis vertrekt is alles betaald. Slapend 50 euro per uur, werkend 100 euro per uur.
In de heli van- en naar het booreiland 50 euro per uur.
Da's pas lekker slapen, word je zo 300 euro rijker wakker!
hmm, zou wel geinig zijn voor mij om eens te testen. Ik mine vrijwel alleen als ik mijn pc toch aan heb staan. (in totaal 300khash)quote:Op dinsdag 14 januari 2014 17:31 schreef Babananana het volgende:
[..]
Natuurlijk, de stroomrekening verdubbelt door mij zo'n beetje.Ik heb er zo'n energiemeter tussen gehangen en houd het verbruik dagelijks bij in een Excelsheet
Ik heb 2x GTX580 in m'n bak hangen. Maar volgens mij ging minen met nVidia kut?quote:Op dinsdag 14 januari 2014 16:38 schreef Babananana het volgende:
[..]
Het gaat niet om je absolute verbruik, maar om het verbruik per berekening, de zogenaamde Khash/s/Watt. En een laptop is niet in staat om die efficiëntie te halen. Je komt altijd uit bij de high-end videokaarten. Ik heb twee AMD r9 280x'en in mijn oude desktop gehangen en zo is de efficiëntie redelijk hoog.
Maar dit is best wel off-topic, dus als je wat van me wil weten hierover mag je altijd PM'en
yup.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 17:45 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ik heb 2x GTX580 in m'n bak hangen. Maar volgens mij ging minen met nVidia kut?
Het kan wel, maar volgens mij is de efficiëntie ongeveer 2/3quote:Op dinsdag 14 januari 2014 17:45 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ik heb 2x GTX580 in m'n bak hangen. Maar volgens mij ging minen met nVidia kut?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |