abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 16 januari 2014 @ 20:28:30 #151
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_135576329
quote:
2s.gif Op donderdag 16 januari 2014 14:31 schreef Kyara het volgende:
Ow balen DJMO!

Vraagje: wat geven jullie je kind als tussendoortje? Anders dan fruit zeg maar.
Stroopwafel 1x per dag. Verder maak ik wel eens een bakje met een klein koekje en snoepje (rozijntjes, yoghurt rozijntjes, Jip en Janneke snoepjes, een paar M&M's als ik die een keer heb en hij heeft ze gezien). Naar de psz krijgt hij een mandarijn/bakje druiven mee en een evergreen.
Ik ben een beetje aan het mesten, er blijft steeds minder over van hem.
pi_135576390
1 groeispurt en de verhoudingen zijn ook weer anders. Maar ons cb is daar sowieso wel chill in.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 16 januari 2014 @ 20:39:35 #153
147316 crew  DJMO
#trut
pi_135576961
ik vraag me af wanneer ik word opgeroepen om met Geert voor de drie jaar afspraak te gaan.

SPOILER: onsmakelijk verhaal
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_135577451
Geert is wel op dreef vandaag he..
Wel balen van het geld, voor beide gevallen..
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 16 januari 2014 @ 20:55:04 #155
147316 crew  DJMO
#trut
pi_135577858
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 20:47 schreef Deepfreeze het volgende:
Geert is wel op dreef vandaag he..
Wel balen van het geld, voor beide gevallen..
mjah, dit geval houd ik er maar op dat hij gewon te laat was met naar de wc te gaan. ik ben (uiteraard) wél boos geworden en heb uitgelegd dat dit mama veel centjes gaat kosten en dat heeft hij ook wel begrepen. Nomaal als ik hem naar z'n kamer stuur komt hij er meteen weer af, maar nu zat hij snikkend op bed te wachten tot ik hem zelf weer kwam halen. En m'n bril .. ja ook vervelend, maar wat ik al schreef, die was toch al aan vervanging toe (al weet Geert dat natuurlijk niet). Ik ga over twee weken met Papabear mee naar pearle, voor de actie 1 bril halen, tweede bril gratis, en derde bril cadeau geven ;) dus de kosten van de bril zijn an sich wel gedekt.
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

donderdag 16 januari 2014 @ 20:58:44 #156
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_135578058
Wij mogen 20 februari voor de 3 jaar afspraak.

We hebben de plaatjes voor de ogentest al even bekeken :P
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_135578391
Lazi, is dat die met die kerk/sleutel. Of die waterkan/rugtas?

DJMO, ik denk dat hij het dan wel begrepen heeft. Fijn dat je zo een nieuwe bril kunt regelen!
  donderdag 16 januari 2014 @ 21:06:17 #158
244125 laziness
pi_135578439
Ja die ja ;) En een stoomketel zoals Ollie zegt :D
pi_135578470
Gut, die Geert.. Soms komt ook alles tegelijk he?

Volgens onze eigen metingen is Lars nu 105 cm, en ~18 kilo. Denk dat hij nog netjes op z'n lijntje zit, bovengemiddeld, maar prima in verhouding. Over een week of 2 mogen we voor de 'officiële' meting. En dan ook voor de tweede ogentest. De eerste heeft hij 3 keer over moeten/mogen doen voordat hij goedgekeurd werd, ik ben benieuwd hoe het dit keer gaat...

Wij zijn er nog steeds mee bezig om hem op de wc te laten poepen. Hij vertikt het echt. Gister had hij er bijna buikpijn van dat hij moest poepen, dus ml had hem op de wc gezet en gesteld "je komt er pas vanaf als er gepoept is". Arme ventje zat te snikken op het toilet, en dat vond ik ook weer sneu. Hij moet er natuurlijk ook geen hekel aan krijgen, dan zijn we nóg verder van huis. Ik heb uiteindelijk het compromis gevonden door hem mét luier op de wc te laten poepen. En daarna de luier leeggooien in het toilet en het standaardritueeltje van afvegen, doorspoelen, handjes wassen etc.
Wat is nou wijsheid hier? Helemaal laten rusten onder het mom 'het komt vanzelf ooit wel goed, voor z'n 16e'? Of toch blijven stimuleren op de wc te gaan, eventueel met luier aan in het begin?
Hij weet prima wanneer hij moet, hij kan het ook prima ophouden als het hem niet uitkomt, dus voor eventueel school straks maak ik me eigenlijk geen zorgen. Ik zou alleen onderhand wel eens van die luier(broekje)s af willen...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 16 januari 2014 @ 21:06:47 #160
147316 crew  DJMO
#trut
pi_135578473
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 21:05 schreef Deepfreeze het volgende:
Lazi, is dat die met die kerk/sleutel. Of die waterkan/rugtas?

DJMO, ik denk dat hij het dan wel begrepen heeft. Fijn dat je zo een nieuwe bril kunt regelen!
hij snapt ook heel goed wat ik zeg hoor, bij de test bij logopedie lag z'n begrip ook gewoon gemiddeld zeg maar, alleen z'n taalproductie liet zwaarte wensen over ;)

Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 16 januari 2014 @ 21:14:10 #161
147316 crew  DJMO
#trut
pi_135578883
ik zou het voorlopig even met luier aan op de wc proberen Shandaly. op die manier leer je hem wel aan dat poepen op het toilet hoort te gebeuren, maar heeft hij nog wel even de veiligheid van zijn luier op dat moment. er komt vanzelf een moment dat hij z'n luier vergeet en spontaan op de wc poept (denk ik)

pi_135579024
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 21:06 schreef Shandaly het volgende:
Wat is nou wijsheid hier? Helemaal laten rusten onder het mom 'het komt vanzelf ooit wel goed, voor z'n 16e'? Of toch blijven stimuleren op de wc te gaan, eventueel met luier aan in het begin?
Hij weet prima wanneer hij moet, hij kan het ook prima ophouden als het hem niet uitkomt, dus voor eventueel school straks maak ik me eigenlijk geen zorgen. Ik zou alleen onderhand wel eens van die luier(broekje)s af willen...
Ik zou het voor nu even met die luier doen. Even een paar weken misschien, zodat hij daar aan kan wennen. Dan is de stap naar het wegdoen van die luier misschien ook wel minder.

Ik kan me een kindje hier herinneren die had ook moeite met die stap. Ik geloof dat die ook van luier om op de wc, naar luier half los, naar luier in de wc naar helemaal zonder luier ging.. Maar dat is misschien wat extremer..
  donderdag 16 januari 2014 @ 21:40:22 #163
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_135580551
Iemand had toch een gat geknipt in een luier?

Djmo, dat is echt balen!
pi_135581581
Mooie stats DF!

Ik denk dat M wel wat groter en zwaarder is. Hoewel hij nu hij wat ziekjes is een stuk minder eet ('s ochtends wel goed, fruit redelijk, tussen de middag paar stukjes brood, tussendoortje en paar happen avondeten). Maar hij had pas een groeispurtje waarbij hij 4-5 boterhammen per dag at dus hij kan wel wat hebben zeg maar.

Pessie, die yoghurt rozijntjes is ook een goede tip! Bedankt!

Shandaly, dat is voor mij nog een ver van mijn bed show maar ik hoop dat je het kan faseren. Wel sneu voor hem.
pi_135581933
Haha Pessie.. dat is ook nog wel een mooie voor een overgang straks ;) Die ga ik onthouden!
pi_135585621
*gooit een zak nibbits naar M. van Kyara* :9
  donderdag 16 januari 2014 @ 23:16:33 #167
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_135586278
Hier veel verschillende dingen die ik tussendoor geef, ik let wel op wat ik haar geef. Iets als een stroopwafel krijgt ze dus echt niet. Als we ergens op visite zijn en er is een verjaardag, dan mag ze best een stukje taart. En ook wel wat naturel chips ofzo, maar bijv geen leverworst oid.

- knappertjes
- volkoren knappertjes
- fruit
- tutti frutti
- doosje gedroogd fruit stukjes
- knijpfruit
- maisboogies
- cracotte
- ontbijtkoek
- stukje kaas
- mini tomaat
- komkommer
- paprika
- kleine wortels
- roggebrood met beleg (geef ik ook wel als lunch)
pi_135586750
onze kinders eten wat wij eten :) simpel (kleine uitzonderingen zoals alcohol en pinda's bv. daargelaten). maar goed; ravi is al bijna 4, dus voor veel van jullie is dat idd een ver van het bed show.

de afspraak staat dat zn juffen op de thee komen :o heel dorps allemaal weer. ik die me bedenk "owja, ravi moet dan naar school :{ ". dus bij selene wegbrengen aan juf vragen "moet ik een inschrijfformulier ofzo?" antwoord van juf: "oh, neejoh. het is al besproken, zn juf benadert je wel :) ^O^ en zo geschiedde...
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  donderdag 16 januari 2014 @ 23:52:07 #169
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_135588026
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 19:43 schreef bitterend het volgende:
DF mooi dat het goed was!! hier was ze 85cm en 12.7 kg en ze had overgewicht :')
Dan heeft Anouk overgewicht, die was net 24 maanden 86 cm en 13,1 kg...geen opmerking over gehad hier, wat een onzin zeg.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_135588027
Mijn kleuter blieft nog steeds geen snoepjes. Pas bij de etos een tumtummetje maar nog voor we de winkel uit waren kreeg ik hem alweer.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  donderdag 16 januari 2014 @ 23:58:44 #171
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_135588342
Oh en ik vergeet nog te zeggen dat die mallerd van mij vandaag op het potje bij mijn zus nog wel heeft gepoept! *O* En na haar slaapje 's middags nog geplast. Vanmorgen thuis ook al een grote plas op het potje. Ik ben er verder helemaal niet mee bezig met haar, komt helemaal van haarzelf :? Maar ben wel trots uiteraard! :7
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_135589007
Van profiteren en mee doorgaan Susie!!
  vrijdag 17 januari 2014 @ 08:50:37 #173
244125 laziness
pi_135592292
O. blieft dingen als tumtummetjes ook niet. Hij likt er aan, knijpt zijn hand dicht, weigert het af te staan en nadien mag ik het van zijn hand bikken :+
Bij opa en oma eet hij wel spekjes.
Mijn man houdt erg van chocola dus dat eet O nog wel eens met hem mee.
De kauwvitamines zijn snoepjes volgens hem dus wie ben ik om hem wijzer te maken :D

Maar als wij zelf in het weekend wel eens een bakje chips eten of kaaskoekjes oid krijgt O ook gewoon. Wel zo eerlijk vind ik. Maar eigenlijk hebben we het weinig in huis van nature.

Als tussendoortje vraagt hij zelf om een 'kaasje blok' of plakje salami of gelderse worst. Hij accepteert eigenlijk alles wel daarin behalve de goodies koekjes. Die vond hij niet lekker en hij had gelijk ook. Er zat weinig smaak aan. De goodies rijstwafeltjes met smaakjes zijn wel lekker en eet hij graag.

De verjaardagsuitnodigingen zijn de deur uit :o
Stop de tijd!

Simmu wat is het toch heerlijk kneuterig dorps bij jullie :D
  vrijdag 17 januari 2014 @ 09:37:32 #174
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135593181
Ja, het is dan wel een groot verschil tussen net 2 en bijna 4. Klinkt wel gezellig dorps zo Simmu!

Qua chips: de laatste keer dat we ergens op een verjaardag waren mocht hij van mij best wel wat chipjes, maar hij vroeg er niet naar, keek er niet naar en het interesseerde hem totaal niet. Laat dan maar lekker zo. En zelf hebben we het niet of amper in huis en als we het al eten, dan is dat als hij al op bed ligt. Dus zolang hij er zelf niet naar taalt laat ik het lekker zo.

Dus je krijgt je zak met nibbits weer terug Troeta.
pi_135594112
Ik maak voor sofie nog wel eens een bord met van alles. Liggen dan tomaatjes op, kaas, worst, wat rozijntjes etc etc. Daar mag ze dan lekker van eten. Zo vraagt ze minder om lekkers.
*poef* nu is het weg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')