abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 15 januari 2014 @ 16:05:57 #101
147316 crew  DJMO
#trut
pi_135523207
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 16:01 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hier ook een enorme vooruitgang van de jongste dame. Ze zegt zelfs nu zelfs "morgen", ipv "norgen". Paard is nog wel taart… Maar goed.
^O^

Hoe pakken ze bij jou / jullie de logopedie lessen aan?? Geert heeft aan A5 multomapje gekregen met showtasjes, waarin we begonnen zijn met foto's van hemzelf, mij, zijn broertje, zus, mijn vriend, zijn kinderen, daarna papa en zijn vrienden / opa en oom. daarna kwamen de juffen van zijn psz, de juffen van Jan z'n school, het logo van de appie en een foto van de twee verkoopsters die we het vaakste zien ( :')) en boodschappen, plaatjes van speelgoed etc.. zo krijgt hij een belevingsboek waarin hij van alles kan benoemen en ook begrippen leert als op de fiets, in de auto, in de trein etc.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_135523705
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 16:05 schreef DJMO het volgende:

[..]

^O^

Hoe pakken ze bij jou / jullie de logopedie lessen aan?? Geert heeft aan A5 multomapje gekregen met showtasjes, waarin we begonnen zijn met foto's van hemzelf, mij, zijn broertje, zus, mijn vriend, zijn kinderen, daarna papa en zijn vrienden / opa en oom. daarna kwamen de juffen van zijn psz, de juffen van Jan z'n school, het logo van de appie en een foto van de twee verkoopsters die we het vaakste zien ( :')) en boodschappen, plaatjes van speelgoed etc.. zo krijgt hij een belevingsboek waarin hij van alles kan benoemen en ook begrippen leert als op de fiets, in de auto, in de trein etc.
Wij krijgen gewoon elke week oefeningen mee en tijdens de logopedie is ze veel bezig met de uitspraak van Leyla en laat dan goed zien hoe ik haar de uitspraak kan aanleren.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 15 januari 2014 @ 17:01:05 #103
147316 crew  DJMO
#trut
pi_135525122
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 16:21 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Wij krijgen gewoon elke week oefeningen mee en tijdens de logopedie is ze veel bezig met de uitspraak van Leyla en laat dan goed zien hoe ik haar de uitspraak kan aanleren.
hoe oud is Leyla nu?? Volgens mij toch een stuk ouder dan Geert of ben ik nou in de war?? Bij Geert is ze echt nog heel spelenderwijs bezig, met bv memory van Nijntje of Dikkie dik .. (plaatje van een poes en een waterbak wordt dan: poes drinkt water bv)/ 't is wel een enorm tof mens moet ik zeggen :Y
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_135531999
quote:
2s.gif Op woensdag 15 januari 2014 14:46 schreef Kyara het volgende:
M heeft zijn eerst peuter kotssessie achter de rug gisteravond. Heel sneu. Vandaag gaat het gelukkig weer een stuk beter, al eet hij nog niet zo veel. Vanavond ook maar wat lichts maken voor hem.

Maar hij is vandaag wel met opa naar de kinderboerderij geweest. Daar wilde hij een kip aaien. Iemand van de kinderboerderij heeft dat beest toen opgepakt om te aaien maar dat vond hij toch een beetje eng. Heeft het hele beest goed bekeken (boven, onder, voor, achter) en kwam toen tot grote hilariteit van de aanwezigen tot de volgende conclusie: “is een haan!”
Aww arme M! hoe gaat het met hem nu??

Was het een haan?? of een kip? wat een slimme knul O+
R herkend een paard, een koe, een poes, een wufwuf (hond) maar geen kip _O-
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_135532174
Mwah, gaat wel. Nog niet helemaal de oude. Heeft niet veel gegeten vandaag, wel gewoon gespeeld. maar kan ook deel vermoeidheid zijn.

Het was een kip, hij zat fout. M kan eigenlijk alle beesten wel herkennen (in elk geval van een plaatje dan): inktvis, pindabeer ( O+ ), kangoehoe, ijsbeer, pinpim (pinguin), kameel, zebra. Eigenlijk teveel om op te noemen. We zijn nu bezig met koe-kalfje, Kip - kuiken etc.
pi_135532735
Ahw, beterschap voor M!
Wijs ventje, met zijn haan ipv kip..
Hij is echt lekker bezig met zijn taal he. Goed man!

Zana, mijn oudste heeft vanaf 3 jaar logopedie gehad. In het begin zei hij ook weinig, maar dat kwam wel los met wat tijd, zeker toen ik niet meer de hele tijd erbij bleef. Ik bleef de eerste 5 minuutjes erbij, even bijpraten over de oefeningen van de afgelopen week en daarna vertelde de praatjesdokter wat ze gingen doen die keer. Dan ging ik even 15-20 minuten op de gang wachten. En daarna weer 5 minuten napraten/huiswerk/tips&trucs. In de 20 minuten deed ze dan speelse oefeningen voor de klanken (Chris zijn probleem), ze "maakten" het huiswerkbriefje (memorie knippen, plaatjes kleuren) en eindigde altijd met een spelletje..

Daan is vanmiddag weer naar de psz geweest. En dan is er ook niet echt tijd voor een middagslaapje. Dus dan meer even doortrekken. Hij lag er om 5 voor 7 in. En 5 minuten later was hij in dromeland. Normaal babbelt hij nog wel even, maar hij was echt moe-moe.

Morgen CB keuring :P

[ Bericht 8% gewijzigd door Deepfreeze op 15-01-2014 19:55:40 ]
pi_135533292
quote:
2s.gif Op woensdag 15 januari 2014 19:34 schreef Kyara het volgende:
Mwah, gaat wel. Nog niet helemaal de oude. Heeft niet veel gegeten vandaag, wel gewoon gespeeld. maar kan ook deel vermoeidheid zijn.

Het was een kip, hij zat fout. M kan eigenlijk alle beesten wel herkennen (in elk geval van een plaatje dan): inktvis, pindabeer ( O+ ), kangoehoe, ijsbeer, pinpim (pinguin), kameel, zebra. Eigenlijk teveel om op te noemen. We zijn nu bezig met koe-kalfje, Kip - kuiken etc.
:D
Ohja fies en beer weet ze ook!

Hopelijk is hij snel beter :* zijn opa en oma weer in het land?
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_135535384
Ja, al sinds oktober ;)
Ze gaan in maart weer terug.

Heb jij nu al een afspraak bij het cb? Wij hebben de 24e een afspraak. Ben wel benieuwd want hij is de afgelopen week echt een stuk gegroeid.
pi_135536615
Ja, ik had zelf nog voor zijn 2e verjaardag gekund, door een uitvaller, maar ik kon ook niet.. Hij is bijna 25 maand, dus mooi optijd voor de 24-maands afspraak..
Ik verwacht weinig geks. Groei ben ik wel nieuwsgierig naar. Of hij eindelijk Chris gaat inlopen op de curve, die begon als grote baby (+2) en liep vanaf 18 maand terug naar de middellijn of net eronder. Daan zit altijd al nog onder de middenlijn..
pi_135537649
Wij hadden de 2 jarige afsprak en toen klaagde de cb arts dat mijn kind overgewicht had en moest minder BV drinken. Ik heb haar verteld wat ik daarvan vond ;)
pi_135537931
What? R overgewicht? Waar slaat dat nou op? :? :o :(

Ik vind de verschillen tussen cb's zo groot mbt bv.
pi_135538332
Ja en tussen medewerkers! want hun vpk zijn echt zo pro bv maar de artsen die ik tot nu daar trof niet }:|
pi_135538361
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 19:31 schreef bitterend het volgende:

[..]

Aww arme M! hoe gaat het met hem nu??

Was het een haan?? of een kip? wat een slimme knul O+
R herkend een paard, een koe, een poes, een wufwuf (hond) maar geen kip _O-
I. herkent echt heel veel dieren. Aap, paard, koe, varken, schaap, kip, haan, eend, kikker, uil, duif, vogel, pauw, hond, poes, pinguïn, konijn, beer, giraf, olifant, leeuw, tijger... Inclusief geluiden die ze maken. En hij is net 19 maanden :o! Volgens mij heeft hij echt een beestenobsessie _O-
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_135539894
Hier gaan de logopedielessen heel anders, we zitten met zijn 3-en aan een ronde tafel en er liggen mappen waar de logopedist inkijkt om te zien welke oefenening we nu gaan doen en wat hij al gedaan heeft. Hij heeft een schriftje waar ze af en toe wat in tekent, bijv. een clowntje met een rode neus en daaronder schrijft ze NNNN, dat hij de NNNN klank moet oefenen.
Ze heeft veel blikjes en potjes en doosjes waar allemaal spulletjes inzitten, kleine diertjes,poppetjes,stoeltjes,autootjes en vaak oefenen ze dan met zinnen als Pop bij andere pop, pop naast hond, daar is de pop, pop in doos, (paar weken later pop in de doos)
Ze helpt hem soms met praten, dan zit ze aan zijn keel of lippen en Mex vind dat allemaal prima tot mijn verbazing en hij doet heel goed zijn best.
Ook vaak spelletjes op de ipad, ter ontspanning en met leerzame apps.

Ze heeft wel een paar keer gedaan dat hij dingen bij de deur neer moest leggen en muis bij beer, maar daarna is zijn concentratie helemaal weg, dus het is beter om aan de tafel te blijven zitten.

Ik vind het moeilijk om te zeggen wat nu precies beter gaat, maar hij maakt betere zinnen en hij vind het nu een stuk leuker om te praten.
pi_135557233
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 18:10 schreef NotTheSame het volgende:
Midas O+ !!!

Even een vraagje over foto's van je kind op internet.
Wij zijn er inmiddels over uit naar welke basisschool we Draakje willen brengen (mits we hier nog wonen). Dacht ik.
Nu lees ik op hun website dat zij foto's openbaar op internet zetten van activiteiten (en daarbij dus ook de kinderen, vaak ook met herkenbare gezichten).
Zoals de meeste van jullie weten ben ik vrij strikt (met een persoonlijke reden) omtrent het plaatsen van foto's van of met Draakje in het openbaar.
Het blijkt ook dat je bij inschrijving tekent voor het plaatsen van deze foto's.
Het is verder een perfect passende school maar dit laat me dan toch weer uit kijken naar alternatieven. Aan de andere kant zou ik dan het gesprek met de schoolleiding aan willen gaan om te kijken wat er mogelijk is, maar zou dat niet stom over komen?
Wat zouden jullie doen?
wij kregen aan het begin van het jaar een brief mee naar huis waar we op aan kruisten wat we wilden dan onze handtekeningen en zo gaf je of wel of geen toestemming dat je kind ter promotie word gebruikt (de foto's dan)
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 16 januari 2014 @ 14:29:02 #116
147316 crew  DJMO
#trut
pi_135560315
hier zit een peuter voor straf op z'n kamer :X ik had m'n bril afgezet, achter m'n toetsenbord gelegd *kids wéten dat ze niet bij de pc mogen komen!!) en ik was even in de slaapkamer bezig. Geert is muisstil en komt ineens triomfantelijk met m'n bril aanlopen .. kijk mama ... een pootje in z'n linkerhand en de rest in z'n rechterhand ...

pi_135560390
Ow balen DJMO!

Vraagje: wat geven jullie je kind als tussendoortje? Anders dan fruit zeg maar.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 16 januari 2014 @ 14:33:24 #118
147316 crew  DJMO
#trut
pi_135560452
quote:
2s.gif Op donderdag 16 januari 2014 14:31 schreef Kyara het volgende:
Ow balen DJMO!

plakje worst, kaas of een theebiscuitje ??

pi_135560465
Rozijntjes,plakje peperkoek,kaaslollie,stukje worst. Enzo
pi_135560505
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 14:29 schreef DJMO het volgende:
hier zit een peuter voor straf op z'n kamer :X ik had m'n bril afgezet, achter m'n toetsenbord gelegd *kids wéten dat ze niet bij de pc mogen komen!!) en ik was even in de slaapkamer bezig. Geert is muisstil en komt ineens triomfantelijk met m'n bril aanlopen .. kijk mama ... een pootje in z'n linkerhand en de rest in z'n rechterhand ...
is het nog wel te maken? Wel heel vervelend!
wat zei Geert?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 16 januari 2014 @ 14:42:59 #121
147316 crew  DJMO
#trut
pi_135560842
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2014 14:34 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

is het nog wel te maken? Wel heel vervelend!
wat zei Geert?
nee, is niet meer te repareren. Finaal afgebroken. Geert begon alleen maar te huilen toen ik boos werd. enfin, 30 jan moet ik naar de oogarts, waarschijnlijk moet ik sowieso een sterkere bril. Voor nu heb ik het maar met plakband ( :') ) vastgemaakt zodat hij iig nog 'draagbaar' is :')

pi_135561074
quote:
2s.gif Op donderdag 16 januari 2014 14:31 schreef Kyara het volgende:
Ow balen DJMO!

Paprika, komkommer, ontbijtkoek, rijstewafels, rozijntjes
pi_135561157
Rauwkost eet hij niet, dat is wel jammer. Voor worst vind ik hem nog te jong en hij krijgt ook al kaas op brood. Maar peperkoek en rozijntjes is wel een goede. Kijken of hij inmiddels wel rozijntjes wil eten :')
pi_135561540
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 14:42 schreef DJMO het volgende:

[..]

nee, is niet meer te repareren. Finaal afgebroken. Geert begon alleen maar te huilen toen ik boos werd. enfin, 30 jan moet ik naar de oogarts, waarschijnlijk moet ik sowieso een sterkere bril. Voor nu heb ik het maar met plakband ( :') ) vastgemaakt zodat hij iig nog 'draagbaar' is :')
je zou ff langs een opticien kunnen gaan,misschien kan die het nog vast solderen.
pi_135561585
quote:
2s.gif Op donderdag 16 januari 2014 14:52 schreef Kyara het volgende:
Rauwkost eet hij niet, dat is wel jammer. Voor worst vind ik hem nog te jong en hij krijgt ook al kaas op brood. Maar peperkoek en rozijntjes is wel een goede. Kijken of hij inmiddels wel rozijntjes wil eten :')
Roy eet hier alleen maar de kaaslollies de rest Wilt hij niet.
rozijnen heel soms maar is meer leuk doordat ze rammelen in zijn bakje ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')