abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135433350
Zo goed als ean als baby en dreumes sliep zo bagger is het al een aantal maanden.

Ze wordt tussen 04:00 en 05:15 wakker en zet alles op stelten. Ze is echt nog wel moe want geeuwt regelmatig maar slapen ho maar. En als ze hard blijft krijsen wordt ook sac weer wakker want die komt 's nachts ook nog een keer. 's Middags weigert ze tegenwoordig ook om te slapen met als gevolg een chagrijnig kind en dito ouders.
Iemand hier de gouden tip voor?

Ze heeft een slaapkamer met rolluik. rolluik stukje open of volledig dicht maakt geen verschil. Lampje aan of uit maakt geen verschil.
pi_135434526
Naar buiten met een sjaggerijnig kind en hopen dat deze fase snel voorbij is en ze haar ritme goed heeft.
pi_135434576
Dat deden we zaterdag met als gevolg standje luchtalarm in heb bos.
Nu is ze niet thuis maar bij de go.
pi_135434670
Hmm, ok dat is vervelend.
Maar wil ze niet in bed slapen?
Misschien filmpje aan en op de bank even laten rusten en misschien in slaap laten vallen?
Overgangsfase is gewoon rot.
pi_135434764
Ze gaat netjes om 19:00 naar bed en meestal gaat ze dan ook lief slapen. Heeft ze 's middags wel geslapen dan kunnen we vaak nog 1 keer terug maar om 20:00 slaapt ze altijd. Alleen is ze om 05:00 klaarwakker en dan wil ze wel toto oid kijken dat vinden wij niet zo'n goed idee.
pi_135436931
Vervelend kyara maar denk dat het kdv het wel duidelijk krijgt hoor.

fr geen tip. Yaro is gewoon ook een vroege vogel. Hij heeft een periode gehad dat hij om half zes wakker werd. Na een jaar was dit ineens half zeven. Maar sinds Kyan is hij gewoon weer vroeg. Is Kyan om vijf uur wakker, komt Yaro vijf min later. Niet dat Kyan zo veel herrie maakt maar toch merkt hij het.
andersom ook. Als Yaro wakker is, volgt vijf min later Kyan.
ja het is vroeg dagelijks om vijf uur/half zes opstaan maar we hebben ons er bij neergelegd. Ook omdat Yaro vanaf 18 maanden geen middagdut meer doet is het soms best pittig. Maar we hoeven ze nooit wakker te maken voor school. Ik was ook altijd een ochtendmens en was rond hetzelfde tijdstip wakker. We gaan er gewoon op tijd in en op de dagen dat we beide thuis zijn doen wij wel een middagdutje om en om.
  maandag 13 januari 2014 @ 15:07:38 #57
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_135437553
quote:
2s.gif Op maandag 13 januari 2014 13:04 schreef Kyara het volgende:
M trakteert vandaag op het kdv. Alleen was mijn man dat vorige week vergeten door te geven dus er is nog een kindje dat trakteert. Dus nu zie ik in zijn digitale schriftje alleen foto's van de verjaardag van dat andere kindje :(
Ook enigszins stom van het kdv in mijn ogen, dat ze niet even van te voren gevraagd hebben wanneer er uitgedeeld gaat worden. Jammer is dat... Anouk presteerde het op haar uitdeeldag de middag tot 4 uur te blijven slapen :X Toen moesten ze nog even snel haar verjaardag vieren. Doen ze blijkbaar 's middags....
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_135437601
Ja, ik weet ook niet wanneer dat andere kindje jarig is en of zij dat wel doorgegeven hebben. Misschien gingen zij er wel vanuit dat M zou trakteren of zo.

Ik ga maar gewoon door met F5-en tot er foto's zijn.
  maandag 13 januari 2014 @ 15:18:17 #59
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_135437909
quote:
2s.gif Op maandag 13 januari 2014 15:08 schreef Kyara het volgende:
Ja, ik weet ook niet wanneer dat andere kindje jarig is en of zij dat wel doorgegeven hebben. Misschien gingen zij er wel vanuit dat M zou trakteren of zo.

Ik ga maar gewoon door met F5-en tot er foto's zijn.
Ik moest even grinniken, zie je al achter je laptop zitten op F5 te drukken de hele tijd.... goed, ontopic maar weer....
pi_135443852
*G* *G*

(hij mocht de trommel O+ )

peperkoekproppen
  maandag 13 januari 2014 @ 18:10:41 #61
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_135445008
Midas O+ !!!

Even een vraagje over foto's van je kind op internet.
Wij zijn er inmiddels over uit naar welke basisschool we Draakje willen brengen (mits we hier nog wonen). Dacht ik.
Nu lees ik op hun website dat zij foto's openbaar op internet zetten van activiteiten (en daarbij dus ook de kinderen, vaak ook met herkenbare gezichten).
Zoals de meeste van jullie weten ben ik vrij strikt (met een persoonlijke reden) omtrent het plaatsen van foto's van of met Draakje in het openbaar.
Het blijkt ook dat je bij inschrijving tekent voor het plaatsen van deze foto's.
Het is verder een perfect passende school maar dit laat me dan toch weer uit kijken naar alternatieven. Aan de andere kant zou ik dan het gesprek met de schoolleiding aan willen gaan om te kijken wat er mogelijk is, maar zou dat niet stom over komen?
Wat zouden jullie doen?
pi_135445108
Volgens mij kunnen ze het je niet verplichten. Op de school waar ik werk moeten ouders apart tekenen voor toestemming. Op de school waar mijn dochter naartoe gaat teken je er al voor bij ondertekenen van het inschrijfformulier. Nu heb ik daar verder geen problemen mee. Msar ik zou, als ik dat wel had, zeker een gesprek aanvragen.
pi_135446161
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 18:10 schreef NotTheSame het volgende:
alternatieven. Aan de andere kant zou ik dan het gesprek met de schoolleiding aan willen gaan om te kijken wat er mogelijk is, maar zou dat niet stom over komen?
Wat zouden jullie doen?
Ik zou het gesprek aan gaan. Je weet nooit wat ze zeggen.
Ik vind het verre van stom maar het is wel lastig om uberhaupt te fotograferen bij evenementen als er dan een kindje niet op mag staan. Ik persoonlijk heb het wel echt los moeten laten.
Het was of foto's of een school waar ik mij niet fijn bij voel.
  maandag 13 januari 2014 @ 18:46:12 #64
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_135446404
Bij onze school teken je apart voor akkoord. En mag je ook aangeven wat je reden is mocht je dat willen. Idem ook met je telefoonnummer op de vriendjeslijst. Bij ons op school word er ook niet moeilijk gedaan als je het ergens niet mee eens bent. Zo hadden ze vorig jaar de klasenfoto's met namen erbij. Nou, dat vind ik niet nodig. Die was er dezelfde middag weer af. Het hoeft dus geen probleem te zijn. Wilde ik maar zeggen. Ik ken wel meer mensen die niet akkoord gaan hoor. Niks lastigs aan.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 13 januari 2014 @ 18:47:57 #65
147316 crew  DJMO
#trut
pi_135446486
ik zie dat foto's zelf eerder als leuk voor later voor je kindje. ik heb er dus totaal geen moeite mee
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_135446553
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 18:10 schreef NotTheSame het volgende:
Midas O+ !!!

Even een vraagje over foto's van je kind op internet.
Wij zijn er inmiddels over uit naar welke basisschool we Draakje willen brengen (mits we hier nog wonen). Dacht ik.
Nu lees ik op hun website dat zij foto's openbaar op internet zetten van activiteiten (en daarbij dus ook de kinderen, vaak ook met herkenbare gezichten).
Zoals de meeste van jullie weten ben ik vrij strikt (met een persoonlijke reden) omtrent het plaatsen van foto's van of met Draakje in het openbaar.
Het blijkt ook dat je bij inschrijving tekent voor het plaatsen van deze foto's.
Het is verder een perfect passende school maar dit laat me dan toch weer uit kijken naar alternatieven. Aan de andere kant zou ik dan het gesprek met de schoolleiding aan willen gaan om te kijken wat er mogelijk is, maar zou dat niet stom over komen?
Wat zouden jullie doen?
Een school is verplicht om toestemming te vragen. En je moet gewoon nee kunnen zeggen! Bij mij op school krijg ik aan het begin van het jaar een lijstje met kinderen, die niet met foto op internet mogen. Ik zou gewoon even het gesprek aangaan met de directie, hopelijk doen ze er dan niet moeilijk over. (En wel, snel op zoek naar een andere school, als ze bij zoiets al niet meedenken, hoe doen ze dat dan bij andere zaken straks!)
  maandag 13 januari 2014 @ 19:08:08 #67
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_135447349
Thanx voor jullie input. Aangezien Draakje in maart langs deze school op de psz zal zitten, zal ik er eens binnen lopen. Nee heb je, ja kan je krijgen.
Aan de ene kant vind ik het ook moeilijk, geen foto's van je kind op school, en het 'leuk voor later' gevoel, en voor haar het gevoel een buitenbeentje te zijn, maar de reden waarom we het niet willen is voor ons dusdanig belangrijk dat we niet anders kunnen kiezen.
Als ze zelf aan gaat geven dat ze het zou willen kunnen we nog altijd verder kijken.
pi_135447618
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 19:08 schreef NotTheSame het volgende:
Thanx voor jullie input. Aangezien Draakje in maart langs deze school op de psz zal zitten, zal ik er eens binnen lopen. Nee heb je, ja kan je krijgen.
Aan de ene kant vind ik het ook moeilijk, geen foto's van je kind op school, en het 'leuk voor later' gevoel, en voor haar het gevoel een buitenbeentje te zijn, maar de reden waarom we het niet willen is voor ons dusdanig belangrijk dat we niet anders kunnen kiezen.
Als ze zelf aan gaat geven dat ze het zou willen kunnen we nog altijd verder kijken.
En in een besloten gedeelte van de website? alleen toegankelijk met een wachtwoord of is dat ook nog een brug te ver voor jullie?
pi_135447896
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 19:08 schreef NotTheSame het volgende:
Ik snap je volkomen NTS en in jouw geval zou ik daar ook zo instaan. Ik zou inderdaad langs de school gaan. Ze kunnen toch ook draakjes gezicht even blurren? Desnoods sturen ze alle foto's eerst langs jou zodat je het zelf kunt doen als ze het teveel werk vinden.
  maandag 13 januari 2014 @ 19:35:24 #70
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_135448842
Ik heb voor het kdv ook getekend dat hij niet gebruikt mag worden voor promotiemateriaal wat zij uitgeven maar ze plaatsen wel foto's van activiteiten op een afgeschermd gedeelte van hun site dus zo zijn er toch leuke foto's 'voor later.'
De scholen die ik ken uit mijn omgeving werken bijna allemaal op die manier tegenwoordig. Uit vele foto's is best wel een foto te plukken waar de jouwe niet op staat om openbaar neer te zetten en de rest lekker achter een wachtwoord gedeelte op de site.
Ik zou het een groot minpunt vinden als een school hier heel halsstarrig mee is en geen begrip zou tonen. Volgens mij zijn er voldoende ouders bezig met privacy tegenwoordig en dat lijkt me juist een goed punt.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_135450415
Ons kdv heeft een facebookpagina waar ze af en toe foto's op plaatsen, en daar hebben we ook apart voor getekend. Er zijn kindjes die niet op die foto's mogen, en naar mijn weten plaatsten ze die foto's dus ook niet.
Afgelopen zomer was er van de lokale omroep een stukje over de vreselijke hitte en wat ze daaraan deden op een kdv. Ons kdv was uitverkoren voor de cameraploeg en de interviewer. Toen hebben ze de kindjes die niet in beeld mochten bij elkaar naast het gebouw laten spelen, terwijl de cameraploeg voor in de tuin aan het filmen was. Prima geregeld dus imho. ^O^

Ik denk niet dat de kindjes het zelf gemerkt hebben dat ze buitenbeentjes waren. Het zijn er ook meerdere, maar er zijn ook maar 2 leidsters die foto's op internet zetten, en zij weten precies wie wel en wie niet mag. Best te handhaven dus. Denk dat het op een school ook een verantwoordelijkheid is van 1 of 2 leerkrachten om foto's te publiceren, en dat zij dan ook best rekening kunnen houden met de wensen van de ouders.
  maandag 13 januari 2014 @ 20:11:23 #72
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_135451219
Ik vind het in deze tijd eerder vreemd als een school foto's niet afgeschermd plaatst. De school waar Lientje naartoe gaat die werken met een inlog en wachtwoord, dat vind ik dan prima. Al zou ik wel inspraak willen, dat ze foto's verwijderen indien ik vind dat dat moet.

Ik begrijp je dus heel goed NTS en de school is verplicht toestemming te vragen, zonder dat mogen ze niets posten. Maar het is natuurlijk niet zo dat jij niet zou mogen zeggen dat je het niet wil, ik denk dat er genoeg ouders zijn die dat niet willen hoor. ;)
  maandag 13 januari 2014 @ 20:14:03 #73
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_135451373
Ons kdv zet (nog) geen foto's online. Er wordt nog ouderwets in een schriftje geplakt en geschreven O+ Persoonlijk vind ik dat nog veel leuker eigenlijk.

Ik zou het erg vreemd vinden wanneer een school er geen rekening mee zou houden eigenlijk.
pi_135451910
Hier geen foto's online, wel hangen foto's in de groep en in de hal :)
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_135452062
De foto's die ik plaatste worden in een afgeschermd schriftje geplaatst. Ik kan wel alle foto's van de hele groep zien (ook de foto's die op andere dagen zijn gemaakt) maar alleen de foto's waarin M getagd is kan ik vergroot opslaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')