Ook enigszins stom van het kdv in mijn ogen, dat ze niet even van te voren gevraagd hebben wanneer er uitgedeeld gaat worden. Jammer is dat... Anouk presteerde het op haar uitdeeldag de middag tot 4 uur te blijven slapenquote:Op maandag 13 januari 2014 13:04 schreef Kyara het volgende:
M trakteert vandaag op het kdv. Alleen was mijn man dat vorige week vergeten door te geven dus er is nog een kindje dat trakteert. Dus nu zie ik in zijn digitale schriftje alleen foto's van de verjaardag van dat andere kindje
Ik moest even grinniken, zie je al achter je laptop zitten op F5 te drukken de hele tijd.... goed, ontopic maar weer....quote:Op maandag 13 januari 2014 15:08 schreef Kyara het volgende:
Ja, ik weet ook niet wanneer dat andere kindje jarig is en of zij dat wel doorgegeven hebben. Misschien gingen zij er wel vanuit dat M zou trakteren of zo.
Ik ga maar gewoon door met F5-en tot er foto's zijn.
Ik zou het gesprek aan gaan. Je weet nooit wat ze zeggen.quote:Op maandag 13 januari 2014 18:10 schreef NotTheSame het volgende:
alternatieven. Aan de andere kant zou ik dan het gesprek met de schoolleiding aan willen gaan om te kijken wat er mogelijk is, maar zou dat niet stom over komen?
Wat zouden jullie doen?
Een school is verplicht om toestemming te vragen. En je moet gewoon nee kunnen zeggen! Bij mij op school krijg ik aan het begin van het jaar een lijstje met kinderen, die niet met foto op internet mogen. Ik zou gewoon even het gesprek aangaan met de directie, hopelijk doen ze er dan niet moeilijk over. (En wel, snel op zoek naar een andere school, als ze bij zoiets al niet meedenken, hoe doen ze dat dan bij andere zaken straks!)quote:Op maandag 13 januari 2014 18:10 schreef NotTheSame het volgende:
Midas!!!
Even een vraagje over foto's van je kind op internet.
Wij zijn er inmiddels over uit naar welke basisschool we Draakje willen brengen (mits we hier nog wonen). Dacht ik.
Nu lees ik op hun website dat zij foto's openbaar op internet zetten van activiteiten (en daarbij dus ook de kinderen, vaak ook met herkenbare gezichten).
Zoals de meeste van jullie weten ben ik vrij strikt (met een persoonlijke reden) omtrent het plaatsen van foto's van of met Draakje in het openbaar.
Het blijkt ook dat je bij inschrijving tekent voor het plaatsen van deze foto's.
Het is verder een perfect passende school maar dit laat me dan toch weer uit kijken naar alternatieven. Aan de andere kant zou ik dan het gesprek met de schoolleiding aan willen gaan om te kijken wat er mogelijk is, maar zou dat niet stom over komen?
Wat zouden jullie doen?
En in een besloten gedeelte van de website? alleen toegankelijk met een wachtwoord of is dat ook nog een brug te ver voor jullie?quote:Op maandag 13 januari 2014 19:08 schreef NotTheSame het volgende:
Thanx voor jullie input. Aangezien Draakje in maart langs deze school op de psz zal zitten, zal ik er eens binnen lopen. Nee heb je, ja kan je krijgen.
Aan de ene kant vind ik het ook moeilijk, geen foto's van je kind op school, en het 'leuk voor later' gevoel, en voor haar het gevoel een buitenbeentje te zijn, maar de reden waarom we het niet willen is voor ons dusdanig belangrijk dat we niet anders kunnen kiezen.
Als ze zelf aan gaat geven dat ze het zou willen kunnen we nog altijd verder kijken.
Ik snap je volkomen NTS en in jouw geval zou ik daar ook zo instaan. Ik zou inderdaad langs de school gaan. Ze kunnen toch ook draakjes gezicht even blurren? Desnoods sturen ze alle foto's eerst langs jou zodat je het zelf kunt doen als ze het teveel werk vinden.quote:Op maandag 13 januari 2014 19:08 schreef NotTheSame het volgende:
Thanx voor jullie input. Aangezien Draakje in maart langs deze school op de psz zal zitten, zal ik er eens binnen lopen. Nee heb je, ja kan je krijgen.
Aan de ene kant vind ik het ook moeilijk, geen foto's van je kind op school, en het 'leuk voor later' gevoel, en voor haar het gevoel een buitenbeentje te zijn, maar de reden waarom we het niet willen is voor ons dusdanig belangrijk dat we niet anders kunnen kiezen.
Als ze zelf aan gaat geven dat ze het zou willen kunnen we nog altijd verder kijken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |