abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135647016
Het viel me echt 100% mee jut en jul samen op de fiets. Was minder zwaar danik ddacht.
Enige jammere is dat ik geen fietsta
ssen meer achterop kan hebben.
pi_135647099
Ook niet met een verlengde bagagedrager Son?

Meiden mogen ook mee op de fiets, maar dan moet M dus achterop. Maar aangezien ik er maar 2 tegelijk op de fiets kan hebben moet er altijd iemand mee om met de andere op de fiets te gaan. Dat wordt dus meer recreatief fietsen op zondag dan echt van a naar b.
  zaterdag 18 januari 2014 @ 18:44:43 #203
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_135648137
Ik zou er een fietskar achter hangen met een tweeling. Kan je de fiets echt als vervoersmiddel gebruiken.

O lag al vrij snel met zijn benen in zijn nek in het voorstoeltje. Achter zit voor hem veel fijner.
Ik heb je lief mijn hele leven
  zaterdag 18 januari 2014 @ 18:54:41 #204
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_135648449
Ik had een MGM voorstoel en heb mijn Jongens daar tot bijna hun vierde ingepropt :@ oudste alleen niet, want die had vanaf 3 concurentie van zijn broertje

Maar is een fietskar niet iets inderdaad Kyara? Kom je nog eens ergens
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_135648788
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 18:10 schreef Kyara het volgende:

Meiden mogen ook mee op de fiets, maar dan moet M dus achterop. Maar aangezien ik er maar 2 tegelijk op de fiets kan hebben moet er altijd iemand mee om met de andere op de fiets te gaan. Dat wordt dus meer recreatief fietsen op zondag dan echt van a naar b.
Misschien dan wel, maar vind ik de aanschaf niet echt waard.
Echt boodschappen zal ik toch niet doen op de fiets. Althans vroeger deed ik dat wel eens, maar dan koop ik altijd teveel en te zware fiets tassen vind ik niet fijn met 2 kinderen op de fiets.
Tis dus vooral dat ik mijn tas om MN schouder moet hangen wat ik 'onhandiger' vind :+
pi_135648944
Ik kan heel veel lopend doen. Kdv, supermarkt, kinderboerderij is allemaal op loopafstand. Bij mooi weer is ook een verder gelegen winkelcentrum wel te doen. Familie en vrienden wonen weer te ver om te fietsen. En zo'n fietskar is echt wel duur. En dan mowt je ook nog iets hebben wat je er af kunt koppelen om als buggy te gebruiken want anders sta je ter plekke met 3 kinderen.
pi_135649070
ja, dat vin dik ook altijd met de fiets, sta je daar met je kinderen, help!
Heb wel een buggydrager gekocht, maar best een gedoe allemaal. Een keer viel hij in de buggy in de slaap, ook niet handig als je nog terug moet fietsen.
Kind in wagen en kind op loopfiets is dan veel makkelijker en sneller.

Als Mex over ene half jaar naar school moet en ik daarna Nena naar de psz moet brengen ga ik het denk ik wel op de fiets doen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 18 januari 2014 @ 19:19:40 #208
147316 crew  DJMO
#trut
pi_135649413
ik heb ook een fietskar, maar ik gebruik hem in de praktijk zelden. Lopend met de kinderwagen ben ik sneller :X
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_135649416
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 19:07 schreef Kyara het volgende:
Ik kan heel veel lopend doen. Kdv, supermarkt, kinderboerderij is allemaal op loopafstand. Bij mooi weer is ook een verder gelegen winkelcentrum wel te doen. Familie en vrienden wonen weer te ver om te fietsen. En zo'n fietskar is echt wel duur. En dan mowt je ook nog iets hebben wat je er af kunt koppelen om als buggy te gebruiken want anders sta je ter plekke met 3 kinderen.
nee joh! tweedehands valt het reuzemee. ik heb de mijne net weggegeven (had hem ook gekregen) omdat het toch wel zwaar fietste met meer dan 30 kilo kind erin. kijk eens op marktplaats ofzo. heb je ook geen gekloot meer met buggy die meemoet, want je kan heel dat ding afkoppelen en duwen
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 18 januari 2014 @ 19:21:17 #210
147316 crew  DJMO
#trut
pi_135649488
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 19:19 schreef simmu het volgende:

[..]

nee joh! tweedehands valt het reuzemee. ik heb de mijne net weggegeven (had hem ook gekregen) omdat het toch wel zwaar fietste met meer dan 30 kilo kind erin. kijk eens op marktplaats ofzo. heb je ook geen gekloot meer met buggy die meemoet, want je kan heel dat ding afkoppelen en duwen
dat valt met die van mij tegen. Die moet ik achterover kantelen om de 'trek' beugel op te bergen en het voorwiel moet ik er apart opschroeven wil ik hem als buggy kunnen gebruiken. Best wel onhandig imo. Had me er meer gemak van voorgesteld achteraf.
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_135649803
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 18:54 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik had een MGM voorstoel en heb mijn Jongens daar tot bijna hun vierde ingepropt :@ oudste alleen niet, want die had vanaf 3 concurentie van zijn broertje

Maar is een fietskar niet iets inderdaad Kyara? Kom je nog eens ergens
Ik zie je al staan :D knietjes een beetje proppen en gaan :P

Ik vind het ook erg meevallen, twee op de fiets. Ik fiets dagelijks met allebei, E. voorop en A. achterop. De een 12 kilo en de ander 16.5. We kunnen nog wel even op deze manier gelukkig dus qua kilo's.
:)
pi_135649945
Dat is dan zeker om de kinderen af te zetten en op te halen? Dat lijkt me ook een stuk handiger dan ff wat boodschapjes doen
pi_135650540
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 19:33 schreef Troeta het volgende:
Dat is dan zeker om de kinderen af te zetten en op te halen? Dat lijkt me ook een stuk handiger dan ff wat boodschapjes doen
Nee?
's morgens en 's middags naar school brengen/halen idd, maar ook boodschappen doe ik met de fiets. Is een stuk sneller en makkelijker dan met de auto hier in dat winkelcentrumpje waar ik nooit kan parkeren :')

Ik ga ook met de fiets naar de :9 Action :9 en naar het wat grotere winkelcentrum verderop als we wat nodig hebben. Zijn we ff lekker buiten, en s goed voor mij, fietsen. :)

Auto gebruik ik voor werk of voor langere afstanden.
:)
pi_135651244
Als de oudste straks naar school gaat ga ik hem dus echt niet met de auto brengen heb ik al bedacht :+
Ik heb hem nu 2 keer rond half 9 naar de opvang gebracht en parkeren is dan echt draaaama :') (zit in dezelfde straat)
Dus dat ga ik straks niet doen :)
pi_135651756
Stoer mignonne!
Ik heb zelf geen auto, dus doe veel lopend. Maar mijn moeder had het er laatst over dat ze autorijden met kinderen ook wel een gedoe vond met al die stoeltjes en riempjes. Vroeger gooide je de kinderen er in en deed je de deur dicht! :D
pi_135651917
Sofie wil het allerliefste nog voorop. We hebben 2 fietsen met ieder 2 zitjes en op 1 van de 2 kan het. Luuk gaat dan achterop.
*poef* nu is het weg
pi_135651987
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 19:19 schreef simmu het volgende:
Lieve schat, ik heb inmiddels ook meer dan 30 kg kind he ;)

Nee, fietskar is aan mij niet besteed.
pi_135652061
Er zijn hier trouwens een stuk of 5 scholen op loopafstand dus daar zit hopelijk wel wat tussen dus ook daarvoor hoef ik niet te fietsen straks.

(ik vind trouwens alles <20 minuten lopen op loopafstand)
pi_135654681
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 20:15 schreef Kyara het volgende:

[..]

Lieve schat, ik heb inmiddels ook meer dan 30 kg kind he ;)

Nee, fietskar is aan mij niet besteed.
owja :') |:(
doh!
pi_135656712
Puzzelen met peuter O+ ze gaf mij de puzzel stukjes "Ja mama? ja dieze!" "hier mama! ja goed!"
Dus ik zeg R ga jij dit stukje in de puzzel leggen? "nee jij mama ja? ja! doen!" :D O+ O+

En vandaag was ze boodschappen doen met papa, ik hoor haar enthusiast maaaamaaaaa naar mamammaaaa toe roepen al van buiten :D zo schattig!! komt ze binnen wijst ze naar haar jas "uit doen mama!" daarna moest ik haar sweater en schoenen uit doen terwijl ze mij precies verteld wat ik moet doen en ik welke volgorde O+ ik vind het zo leuk een peuter!! *;
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zaterdag 18 januari 2014 @ 21:53:12 #221
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_135656994
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 19:30 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ik zie je al staan :D knietjes een beetje proppen en gaan :P

Ik vind het ook erg meevallen, twee op de fiets. Ik fiets dagelijks met allebei, E. voorop en A. achterop. De een 12 kilo en de ander 16.5. We kunnen nog wel even op deze manier gelukkig dus qua kilo's.
Ik fiets drie a vier keer per week met de meiden. Sowieso naar het kdv, nu nog maar twee dagen maar voorheen drie. Ongeveer 4,5 km heen en 4,5 km terug. ook in de regen en zo. Die kinderen worden niet nat, ik wel helaas. Ze wegen niet heel veel, 16.5 kilo en 9 dus dat is nog te overzien.

Noortje gaat straks tegenover ons huis naar school, te voet dus. Dat zal wel echt wennen worden!
pi_135657075
Simmu :D

Wat schattig Bitterend! O+
Puzzelen.... hier is dat de hele tijd "past niet" "draaien" "mama doen" }:|
Hij ging in bad helemaal uit zichzelf en in zichzelf "schuitje varen" zingen. Is echt vanuit het kdv want hij wist de tekst beter dan ik :D
  zaterdag 18 januari 2014 @ 21:55:24 #223
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_135657087
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 18:10 schreef Kyara het volgende:

Op onze opvang ook een soortgelijke situatie Kyara, tweeling en peuter. Voorop 1 zitje en achterop twee achter elkaar.

http://www.defietsfabriek.nl/nl/nl/147/model_am/30/pam_duo
pi_135657157
M O+ Ik ken dat liedje niet :D
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_135657218
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 21:55 schreef becky27 het volgende:

[..]

Op onze opvang ook een soortgelijke situatie Kyara, tweeling en peuter. Voorop 1 zitje en achterop twee achter elkaar.

http://www.defietsfabriek.nl/nl/nl/147/model_am/30/pam_duo
Ja, dat zou dan inderdaad ook mijn keuze zijn. Maar het is hier niet nodig omdat we alles lopend kunnen doen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 18 januari 2014 @ 22:00:14 #226
147316 crew  DJMO
#trut
pi_135657283
ik heb éénmaal in de week drie kinderen, waarvan één peuter, en twee kleuters. tot het moment waarop ik kleuter twee 'in huis nam' op dinsdag, liep Jan altijd en zat Geert in de wagen. Sinds ik kleuter twee op dinsdag heb, gebeurt het regelmatig dat jan en kleuter twee in de wagen zitten en dat peuter loopt :') Kleuter twee is behoorlijk lui en weigert te lopen, ik ben moe, en ik wil niet lopen en sindsdien heeft Jan last van dezelfde problemen terwijl Geert zonder problemen meestapt naar school / winkel etc etc :')

pi_135658160
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 20:11 schreef Troeta het volgende:
Stoer mignonne!
Ik heb zelf geen auto, dus doe veel lopend. Maar mijn moeder had het er laatst over dat ze autorijden met kinderen ook wel een gedoe vond met al die stoeltjes en riempjes. Vroeger gooide je de kinderen er in en deed je de deur dicht! :D
:D

Ik ben wel blij met mijn auto. Ik had altijd een 3 deurs, maar sinds een paar weken een 5 deurs. Dat is al best wel heel erg fijn! Ik vond het altijd wel te doen die 3 deurs, maar deuren achter zijn toch wel erg fijn :D

Op zich is het dorp hier lopend te doen, maar heen en weer is net te ver voor de oudste (althans dat was altijd zo, misschien dat het ondertussen beter gaat. Hij op de fiets zou ook nog een optie zijn. Maar goed als hij meeloopt zijn we 2x zolang onderweg dus daar heb ik dan ook niet altijd zin in). Het plankje van de wagen is kapot en nu een nieuwe kopen vind ik ook onzin.

School is straks ook aan te lopen (minuut of 10 denk ik), maar ik geloof dat fietsen daarvoor toch de beste optie is. Anders zijn we straks altijd te laat :P
pi_135658247
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 19:07 schreef Kyara het volgende:
De buurman van mijn ouders heeft een fietskar te koop hij vraagt er ¤25 voor
pi_135659196
Ik wil echt geen fietskar.

Lopen of auto gaat prima.
pi_135660083
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 22:24 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

De buurman van mijn ouders heeft een fietskar te koop hij vraagt er ¤25 voor
zie! duur zijn die dingen niet :P
pi_135660101
Hebben jullie aandelen bakfiets/fietskar of zo?

:P

[ Bericht 3% gewijzigd door Kyara op 18-01-2014 23:16:28 (:P) ]
pi_135660237
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 23:10 schreef Kyara het volgende:
Hebben jullie aandelen bakfiets of zo?

Je moet gewoon, die fietskar dan :P
Een bakfiets zou je ook nog kunnen doen ;)
pi_135660387
*zucht*
pi_135662642
_O- Kyara neemt nu nooit meer een fietskar, zelfs als ze er eentje zou willen.
pi_135667070
Hier fiets ik ook elke dag met twee kinderen. Het begint nu wel wel zwaarder te worden, 20 kilo achter, 17 kilo voor. Het word gewoon tijd dat de oudste leert fietsen, maar ze wil niet..
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_135667432
Kyara ik kwam pas in een blad een andere optie tegen. Moest gelijk aan je denken. Dan kunnen beide meisjes voorop. De ene zit dan aan je stuur tussen je handvatten in (zoals alle stoeltjes) en de andere zit voor je stuur (waar sommigen een mand hebben bijvoorbeeld).

Lijkt mij topzwaar maar het zag er wel bijzonder uit.

Ik vind het heerlijk om te fietsen. Vaak is het 'zomaar', maar als de afstand acceptabel is ga ik nu weer op de fiets. Ik heb wel fietstassen want een verlengde bagagedrager, maar daar kan de buggydrager dan weer niet meer bij. Jammer, maar het is niet anders.

Bitterend, wat vind je eng aan het fietsen? Probeer het gewoon eens. Het is zó ontzettend leuk! Je mist echt wat imho.
pi_135668141
Ik vind fietsen ook heerlijk. Alleen vind ik mijn mamafiets een beetje laag.

Ean heeft een slaaptrainer in de vorm van een aap. die was al heel snel kapot vrijdag kon ik een nieuwe ophalen. Ean helemaal blij want aap terug. Zaterdagmorgen hebben we 40min gehoord aap ogen nog niet open. vanmorgen schrok ze er wakker van. Of het nu zo'n goede aankoop is geweest weet ik niet.
pi_135668445
danic ik durf niet omdat ik geen goede fietser ben, ik heb het geleerd toen ik klein was en daarna tot mijn 20ste nooit gefietst. Toen ik eerst naar NL kwam ben ik een paar keer echt lelijk gevallen en in 2009 mijn knie zelfs gebroken na een val ;( ik vind fietsen echt heel leuk maar ik doe het niet regelmatig genoeg om genoeg vertrouw in te hebben dat zij met mij voorop veilig is! ik ga het deze zomer wel proberen met haar achterop...hopelijk lukt dat
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 19 januari 2014 @ 10:43:45 #240
147316 crew  DJMO
#trut
pi_135668522
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2014 08:36 schreef MamaPurk het volgende:
Hier fiets ik ook elke dag met twee kinderen. Het begint nu wel wel zwaarder te worden, 20 kilo achter, 17 kilo voor. Het word gewoon tijd dat de oudste leert fietsen, maar ze wil niet..
kan ze wel met zijwieltjes fietsen?? dan zou ik haar gewoon 'voor het blok' zetten met het verhaal dat de jongste te groot wordt voor voorop en dus wel achter moet. of: als jij nu niet leert fietsen, leert s het ook nooit, want jij moet toch het goede voorbeeld geven?? Dat werkt hier tenminste wel als ik Jan iets wil laten doen. Hem als voorbeeld voor Geert stellen ;)

zondag 19 januari 2014 @ 10:48:59 #241
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_135668597
Nou ja FR ze snapt in ieder geval het principe van de aap ;)
Nu nog leren zachtjes in dr kamer te gaan spelen zolang aap zijn ogen nog niet open heeft.

Bitterend, goed zonder R oefenen dan zodat je vertrouwen hebt. Het is te leuk om te missen.

Ik kocht bij de action een ei voor 0,90 cent. Stop het in een glas water, staar er twee dagen naar en het breekt open door een kleine dinosaurus die er uit komt zetten. Boekje over dino's er bij uit de bieb en O ging er twee dagen helemaal in op.
Helaas maakte papa een opmerking over dadelijk bijt hij nog in je vinger en nu mag de dino niet uit het glas komen.
Dus even wachten tot dat weer gezakt is :')

Ik heb je lief mijn hele leven
pi_135669300
Die eieren zijn hier ook een hit. Goed speelgoed om wat geduld aan te leren ook!
  zondag 19 januari 2014 @ 12:12:14 #243
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_135670217
Wat leuk dat ei zeg! Nog niet gezien bij Action.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  zondag 19 januari 2014 @ 12:25:18 #244
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_135670536
Leuk, dat ei :Y

En Bitterend, idd oefenen! Het is zo gezellig om met een peuter te fietsen! Meneer is hier as we spreak een poging ( :') ) aan het doen een achterzitje te monteren. En ondertussen staat peuter een paar huizen verderop te zwaaien terwijl hij roept: "Dag papa, tot zo! Ikke even bakker toe, ojebollen kopen!" O+
Oude (on)bekende.
pi_135671011
ik snap dat wekker princiepe niet. ze zijn wakker maar mogen bv voor zeven uur de ouders niet komen storen want die vinden dat te vroeg ofzo. misschien zie ik het verkeerd hoor, maar dat idee krijg ik altijd.
en ja mijn kinderen zijn ook altijd vroeg wakker (tussen 5 en 6 uur)
pi_135671205
Of dat ze terug naar bed gaan en nog even gaan slapen? Dat is iets wat Mex iig niet kan, ook niet om 3 uur s'nachts.
pi_135671269
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 12:39 schreef As1981 het volgende:
ik snap dat wekker princiepe niet. ze zijn wakker maar mogen bv voor zeven uur de ouders niet komen storen want die vinden dat te vroeg ofzo. misschien zie ik het verkeerd hoor, maar dat idee krijg ik altijd.
Volgens mij is het idee dat ze dan ook langer gaan leren slapen.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_135671589
Onze (inmiddels niet meer) peuter kreeg er eentje met 3j10m, zodat ze zélf het onderscheid kon maken tussen nacht en dag. Als de wekker nacht aangeeft, gaat ze dus weer verder slapen en als het dag is, komt ze naar ons. We hebben hem ingesteld op 7 uur.
  zondag 19 januari 2014 @ 13:02:03 #249
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_135671750
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2014 12:48 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Volgens mij is het idee dat ze dan ook langer gaan leren slapen.
ik zeg altijd tegen Anouk dat ze niet eerder wakker moet worden tot het licht is, werkt dus niet, snap dus ook niet hoe een wekker zou helpen haar langer te laten slapen?
Volgens mij echt bedoeld zodat de ouders langer slapen....tenzij je kind dan lekker gaat spelen op de kamer, dan kan je toch zelf ook niet nog slapen? Ik in ieder geval niet :P
pi_135671762
Wat heerlijk dat zoiets werkt. Had ik vannacht ook wel gewild toen mijn peuter om 4u besloot dat ze wakker was nadat we het eerste deel van de nacht druk waren met een stel heftig gestuwde pompoenen..
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_135671789
Een fietskar is misschien wat als het mij niet lukt om te fietsen met mijn peuter. Natuurlijk heeft Kyara eerst keus bij de buurman van FR ! :+

Nee, grapje het moet lukken! lijkt me echt erg leuk O+

Grappige ei !! ook nooit gezien bij de Action. Denk dat R nog te klein er voor is.

En die wekker...ja als ze niet meer bij ons slaapt zou het kunnen, ze wordt nu altijd tussen 5 en 6 wakker ;( behalve vrijdag..toen sliep ze tot 7 uur!! terwijl de wekker om half 7 ging :D
pi_135671828
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2014 13:02 schreef Susie het volgende:
tenzij je kind dan lekker gaat spelen op de kamer, dan kan je toch zelf ook niet nog slapen? Ik in ieder geval niet :P
Alleen als ik echt doodop ben of ze spontaan heel stilletjes met haar knuffels speelt.
pi_135671832
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2014 13:02 schreef Susie het volgende:

[..]

ik zeg altijd tegen Anouk dat ze niet eerder wakker moet worden tot het licht is, werkt dus niet, snap dus ook niet hoe een wekker zou helpen haar langer te laten slapen?
Volgens mij echt bedoeld zodat de ouders langer slapen....tenzij je kind dan lekker gaat spelen op de kamer, dan kan je toch zelf ook niet nog slapen? Ik in ieder geval niet :P
Denk dat Anouk en R nog te jong zijn om dit concept te begrijpen! wat Wup zegt met 3 jaar wellicht dat het proberen waard is!
pi_135671873
Leuke foto trouwens lazi
pi_135671879
Is je vriendin al bevallen vanyel? Gefeliciteerd dan!
pi_135671908
hier is wakker ook echt wakker. gelukkig niet voor vijf uur maar als hij wakker is vanaf die tijd is het klaar. hij gaat dan ook niet eerder naar bed of in de middag slapen.
en ik vind dus dat je er best uit mag als je wakker bent.

ik was als kind ook altijd om half zes wakker dus het zal wel in de genen zitten. en heel soms geven de kinderen ons een cadeautje zoals vanmorgen. toen kwam de jongste om 6.50 uuren Yaro pas een half uur later. heerlijk!!!!
pi_135671928
Hij is al drie hele dagen!
pi_135671976
gefeliciteerd Vanyel en vrouw.
pi_135672040
Gefeliciteerd!!

Wat vindt je peuter van haar broertje?

En sterkte met de pompoenen... :X kan me nog herinneren dat ik om 4 uur snachts de ergste eraf ging kolven omdat ik zo veel last had
pi_135672042
Ooooh wat leuk!! Alles goed? Kan zo snel niks vinden in het babytopic en Z&G? Hoe vind je oudste het? :D
pi_135672185
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 13:04 schreef bitterend het volgende:

[..]

Denk dat Anouk en R nog te jong zijn om dit concept te begrijpen! wat Wup zegt met 3 jaar wellicht dat het proberen waard is!
Ja, leeftijd is wel heel belangrijk daarin. Het concept 'tijd' is gewoon heel abstract, ook voor een kleuter. Ik denk dat deze wekker veel eerder ook niets had uitgehaald. Dus tot die tijd wens ik jullie sterkte :P
Overigens is slapen tot het licht wordt een leuk idee in de winter, maar over een half jaar is dat trucje niet zo grappig meer :D
pi_135672862
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 13:09 schreef Troeta het volgende:
Ooooh wat leuk!! Alles goed? Kan zo snel niks vinden in het babytopic en Z&G? Hoe vind je oudste het? :D
Oeps, babytopic. Is nog niet eens in me opgekomen. Ik moet geloof ik nog even wennen :)

Het gaat op zich goed, maar de peuter vindt het wel heel lastig. Heeft best last van stemmingswisselingen en kan heeel boos worden, maar heeft m toch ook al wel een kusje gegeven en hier en daar een aai. Dubbel dus. Ik vind het zo zielig ook, eerst die zwangerschap waardoor ze amper iets aan haar mama had en nu een kind erbij waar diezelfde mama hormonaal verliefd op zit te zijn.
pi_135672989
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 10:43 schreef DJMO het volgende:

[..]

kan ze wel met zijwieltjes fietsen?? dan zou ik haar gewoon 'voor het blok' zetten met het verhaal dat de jongste te groot wordt voor voorop en dus wel achter moet. of: als jij nu niet leert fietsen, leert s het ook nooit, want jij moet toch het goede voorbeeld geven?? Dat werkt hier tenminste wel als ik Jan iets wil laten doen. Hem als voorbeeld voor Geert stellen ;)
Dat is niet hoe ik het zou aanpakken. Ze wil niet dus schijnbaar is ze er nog niet aan toe. S krijgt voor haar verjaardag straks een fiets en ik zie het zomaar gebeuren dat die er zo op weg fietst. Zij is motorisch wat dat betreft een stuk sterker dan haar zus. Met zijwieltjes lukt het overigens wel hoor.
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  zondag 19 januari 2014 @ 13:41:32 #264
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_135673355
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2014 13:12 schreef WupWup het volgende:

[..]

Ja, leeftijd is wel heel belangrijk daarin. Het concept 'tijd' is gewoon heel abstract, ook voor een kleuter. Ik denk dat deze wekker veel eerder ook niets had uitgehaald. Dus tot die tijd wens ik jullie sterkte :P
Overigens is slapen tot het licht wordt een leuk idee in de winter, maar over een half jaar is dat trucje niet zo grappig meer :D
ik zeg het ook altijd maar, weet toch dat zich er niets van aantrekt! :D

Gefeliciteerd Vanyel! En succes met de pompoenen :P Dacht dat het meloenen waren ;)
pi_135674295
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2014 13:06 schreef Vanyel het volgende:
Hij is al drie hele dagen!
gefeliciteerd *O* *O* *O*
ik hoop dat jullie allemaal heel snel wennen :* tis ook allemaal niet niks!
pi_135676639

[ Bericht 100% gewijzigd door Sonnetje85 op 19-01-2014 14:59:25 ]
pi_135676762
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 12:39 schreef As1981 het volgende:
ik snap dat wekker princiepe niet. ze zijn wakker maar mogen bv voor zeven uur de ouders niet komen storen want die vind2en dat te vroeg ofzo. misschien zie ik het verkeerd hoor, maar dat idee krijg ik altijd.
Wij hebben m omdat hij om 6 uur wakker werd, niet meer wilde slapen en daardoor te weinig slaap kreeg.
U

Nou wordt ie wel eerder dan de olifant wakker, maar afhankelijk van de tijd mag ie naar beneden of moet ie weer slapen.
pi_135677810
Hier is het meer dat we hopen dat ze iets langer in d'r bed blijft dan 05:00. Hij staat om 06:10 dat is door de weeks mijn normale op staan tijd.
pi_135678280
Oh Vanyel ik heb het ook gemist! Gefeliciteerd *O*

Bitterend snel leren fietsen inderdaad. Tenminste dat je meer vertrouwen erin krijgt. Ik snap dat je het nu niet aandurft.

Dat ei is tof zeg! En mijn vriend zou ook zo'n grap maken. Mannen....
  maandag 20 januari 2014 @ 13:47:21 #270
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_135716525
Mijn lieve meisje ging vorige week iedere keer haar rugzak inpakken, met dr knuffelhond, drinkbeker, speen en wat speelgoed en riep dan ''Mama, Niene schoenen aan, naar school toe'' en ging vervolgens bij de deur staan.
Als de ouders kun kindjes kwamen ophalen kregen ze ook verhalen over dat ze naar school ging en liet ze dr tas zien....ik vond het zo sneu. ;(

Er was nog helemaal geen sprake van, maar deze mama is meteen de peuteropvang gaan bellen en er was gelukkig plek. We konden afgelopen vrijdag langs voor kennismaking en vanaf deze week gaat ze een keer per week spelen met de kindjes, van 8.00 tot 12.30 uur, dus dat zal best pittig zijn in het begin.

Ze is dolblij, ze mag naar school en dr juffie is ook goedgekeurd. Kreeg haar toen al niet meer mee naar huis, dus hoop dat ze zal genieten. O+
  maandag 20 januari 2014 @ 13:55:55 #271
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135716828
Wat fijn Juud! O+
pi_135751527
Dames,
Waar moet ik op letten bij het kopen van een loopfiets? ik zit aan deze te denken voor R
http://www.loopfietsstore.com/houten-loopfiets-simply-rood
Ze is 85cm nu
pi_135751608
Wat leuk Juud!

En het is pittig vanyel, maar ze gaat hem vast heel lief vinden! Veel geluk met zijn viertjes!

Kan je die in hoogte verstellen bitterend? Ik vind dat wel het belangrijkste bij een loopfiets. Mex heeft een Puky, met kleine wielen, maar door hoog te zetten kan hij er nog prima op.

[ Bericht 20% gewijzigd door Troeta op 21-01-2014 11:07:21 ]
pi_135751666
Je kan alleen het zadel in hoogte verstellen! is dat voldoende?
pi_135751770
Wij verstellen het stuur ook regelmatig.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 13:51:40 #276
30252 Soempie
Procreating
pi_135757375
quote:
2s.gif Op maandag 13 januari 2014 12:38 schreef Kyara het volgende:
Soempie, welkom met je peuter! *G* *G* *G* *G*
Dank je wel! *O*

M'n kleine, grote peuter. O+ We hebben een heel leuk verjaardagsweekend gehad. Hij is echt enorm verwend. De kaarsjes vond hij toch wel indrukwekkend. Hij had het er later nog een aantal keer over: 'mama, 'bouter vuur op hoofd! :o M. helpen, vuur uitblazen.' (oeps :X :') O+ )

Gister even naar de peuterspeelzaal geweest. Eerst wilde hij niet naar binnen, maar toen hij de treinbaan zag toch wel. En na een kwartiertje meedoen in de gymzaal wilde hij niet meer mee naar huis. :) Volgende maand gaat hij beginnen bij peutergym, dus dat komt goed uit. De psz is pas over een half jaar, daarom gaan we tot die tijd wat andere dingen ondernemen.

En de afspraak voor het consultatiebureau was ook gister. Hij doet het hartstikke goed. :)

Vanavond hier verder bijlezen.

Kyara, jullie hebben M. z'n verjaardag toch ook dit weekend gevierd? Hoe was het (of mis ik nu net die post?)?
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  dinsdag 21 januari 2014 @ 14:13:08 #277
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135758298
Klinkt leuk Soempie. Kabouter met vuur op zijn hoofd. Oeps :D O+

Peutergym klinkt ook wel leuk. Heb ik voor M ook al aan zitten denken sinds het zwemmen op een fiasco is uitgelopen.

Wij hebben de verjaardagen afgelopen zondag gevierd. Was superdruk maar heel erg leuk. Ik geloof wel leuke cadeaus gekregen maar heb de helft niet gezien omdat ik te druk was met koffie inschenken en taart serveren :') Wat dat betreft ben ik wel blij dat we het op de dag zelf klein gevierd hebben met kaarsje blazen en muts op en zo.

A.s. zaterdag dus weer kleinschalig feestje voor zijn zusjes. M is alleen nu zo gewend om bij feestjes in het middelpunt van de belangstelling te staan en alles is voor M. En zaterdag is dat dus even anders. Hoop dat hij dat een beetje gaan snappen (vast niet) maar ik wil ook de meisjes hun moment niet ontnemen.

Hoe was de afspraak bij het CB Soempie? Wat zijn M's stats? Wij mogen vrijdag. Ben erg benieuwd want M is best wel flink in de lengte gegroeid sinds een paar vreetbuien :D
  dinsdag 21 januari 2014 @ 14:23:06 #278
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_135758705
Soempie gefeliciteerd met je peuter! Wat een leuk mannetje O+
pi_135759040
Gefeliciteerd soempie!

Leuk Kyara, zo'n feestje, wel veel drukte!
Daan was met ook nogal gewend om cadeautjes te krijgen op feestjes (Sint, verjaardag, kerst). Bij de verjaardag van nichtje vroeg hij ook nog om cadeautjes, maar het werd geen drama gelukkig, genoeg afleiding aan. Mensen en ander speelgoed.

Bitterend, ik denk dat wij voor Daan de puky gaan kopen. Maar we wachten nog even maart/april af, dan is het ook mooier weer om buiten te oefenen, en kan hij misschien een maatje groter (middelst ipv kleinste)

Juud, dat komt vast wel goed bij de opvang!
  dinsdag 21 januari 2014 @ 14:37:21 #280
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135759213
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 14:31 schreef Deepfreeze het volgende:
Daan was met ook nogal gewend om cadeautjes te krijgen op feestjes (Sint, verjaardag, kerst). Bij de verjaardag van nichtje vroeg hij ook nog om cadeautjes, maar het werd geen drama gelukkig, genoeg afleiding aan. Mensen en ander speelgoed.

Maar bij zijn nichtje was het ook een andere omgeving he. Hier is het gewoon thuis. Dus de situatie en de mensen zijn hetzelfde als op zijn verjaardag.

Ik krijg van een vriendin 2 (roze) loopfietsjes voor de meiden (met het idee dat M daar nu eerst op kan). Geen idee welk merk eigenlijk.

M krijgt binnenkort het keukentje van zijn neef! Die is er eindelijk aan toe om daar afstand van te doen en hij kwam er nu zelf mee dat M er wel mee kon spelen. En M had met die kleurwedstrijd 2 vrijkaarten voor Frozen gewonnen dus daar kunnen de neven mooi naar toe. Goede ruil! *G*
pi_135764653
Welkom soempie en nog gefeliciteerd *O*

DF ik heb hem besteld!! een maat M puky! ben erg benieuwd, morgen komt hij binnen! hopelijk gaat mijn man hem meteen uitproberen met R O+
pi_135764706
gefeliciteerd nog soempie *O*
pi_135767648
Gefeliciteerd soempie!

Leuk bitterend, die maat M is nieuw geloof ik, mooie maat geloof ik!
pi_135767802
Ja het leek me perfect! die racer is vanaf 2.5 en de mini is ze te groot voor denk ik!
pi_135767901
Ja en ik denk dat je die grotere ook nooit hoeft te kopen. Wij moeten eigenlijk wel een maatje groter als hij loopfietsen zo leuk blijft vinden, maar twijfel nog, want hij heeft ook al een gewone fiets.
pi_135773891
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 14:37 schreef Kyara het volgende:

[..]

Maar bij zijn nichtje was het ook een andere omgeving he. Hier is het gewoon thuis. Dus de situatie en de mensen zijn hetzelfde als op zijn verjaardag.

Sint was bij dat nichtje thuis, met dezelfde mensen. Kerst bij mijn ouders, met andere mensen. Dus wel verschillende plekken ;)

Ach, je kunt altijd nog gaan panieken als hij het doet, tot die tijd hopen op het beste
  dinsdag 21 januari 2014 @ 20:18:20 #287
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_135774066
Soempie, gefeliciteerd met je peuter *O*

En wat aandoenlijk, z'n zorgen om de kabouters :') O+
Oude (on)bekende.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 20:38:03 #288
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135775022
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 20:14 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Sint was bij dat nichtje thuis, met dezelfde mensen. Kerst bij mijn ouders, met andere mensen. Dus wel verschillende plekken ;)

Ach, je kunt altijd nog gaan panieken als hij het doet, tot die tijd hopen op het beste
Ik paniek ook niet hoor :?
pi_135775539
Peutergym is trouwens ZOOO leuk!!! kind gilde van plezier toen we binnen kwamen!! en ze leerde een koprol O+
Helaas is het hier in het stadsdeel op Vrijdag en ik moet werken ;( ik wou mijn dagen ruilen maar dat kon niet, dus heb een andere peutergym gevonden aan de andere kant van de stad, op Donderdag! maar ja...anything for my girl O+
  dinsdag 21 januari 2014 @ 20:49:33 #290
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_135775590
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 16:47 schreef bitterend het volgende:
Welkom soempie en nog gefeliciteerd *O*

DF ik heb hem besteld!! een maat M puky! ben erg benieuwd, morgen komt hij binnen! hopelijk gaat mijn man hem meteen uitproberen met R O+
Maat M is toch vanaf 90 ccm? Die hebben wij, absoluut nooit spijt gaan die aankoop gehad. Nathan gebruikt hem dagelijks.

Soemp, gefeliciteerd!
  dinsdag 21 januari 2014 @ 20:51:04 #291
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135775656
Klinkt leuk Bitterend!
Ik ga ook eens kijken.

M deed laatst wel spontaan een koprol thuis :o

Oh, en hij maakt het zich ook weer gemakkelijk met de namen van zijn zusjes: "Jonijntjes" :') O+
pi_135775927
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 20:38 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ik paniek ook niet hoor :?
Vandaar de :P
Je hebt mensen die zich bij voorbaat al zoveel zorgen maken, dat ze vergeten te genieten van de momenten.. Maar dat valt bij jou wel mee denk ik zo ;)
pi_135776040
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 20:49 schreef pessie het volgende:

[..]

Maat M is toch vanaf 90 ccm? Die hebben wij, absoluut nooit spijt gaan die aankoop gehad. Nathan gebruikt hem dagelijks.

Soemp, gefeliciteerd!
Deze http://www.loopfietsen.nl/puky/starter-roze-p-1.html
*O*
  dinsdag 21 januari 2014 @ 21:01:52 #294
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135776151
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 20:57 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Vandaar de :P
Je hebt mensen die zich bij voorbaat al zoveel zorgen maken, dat ze vergeten te genieten van de momenten.. Maar dat valt bij jou wel mee denk ik zo ;)
Het is meer dat ik me afvraag hoe hij zal reageren. Maar dat zien we vanzelf wel inderdaad.

Leuke fiets Bitterend! Is al een echte fiets.
pi_135778016
Hier de racer gegeven met tweede verjaardag (nou ja ivm mooie weer iets eerder) dat ging vrij snel goed. Was een plastieke vierwieler gewend. Eerste week rustig aan de balans zoeken en een paar weken later in de bossen van behoorlijke bulten af. Groot succes hier dus! (En de hele zomer elke avond rondjes racen met het buurmeisje :P
  dinsdag 21 januari 2014 @ 21:42:01 #296
259886 pessie
pi_135778275
quote:
Loopfietsjes zijn tof!

Wij hebben deze
http://www.puky.nl/nl/mod(...)d_LR1_1_1/index.html
Is net een maatje groter. Nathan kreeg deze voor zijn 2de verjaardag en kon er vrijwel gelijk een beetje mee fietsen. Hij is nu 3,5 jaar en het zadeltje staat op de hoogste stand.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 21:43:15 #297
259886 pessie
pi_135778337
Oh kyara, Nathan vind het deel cadeautjes geven altijd geweldig aan verjaardagen. Al snap ik dat dat voor M. Misschien nog een beetje ingewikkeld is om te begrijpen.
pi_135779297
Oh die is ietsjes kleiner idd! beter voor mijn meisje, ik denk dat de kleiner beter voor haar is nu! hopelijk kan ze een tijdje op!
pi_135790977
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 21:42 schreef pessie het volgende:

[..]

Loopfietsjes zijn tof!

Wij hebben deze
http://www.puky.nl/nl/mod(...)d_LR1_1_1/index.html
Is net een maatje groter. Nathan kreeg deze voor zijn 2de verjaardag en kon er vrijwel gelijk een beetje mee fietsen. Hij is nu 3,5 jaar en het zadeltje staat op de hoogste stand.
Die wil ik eigenlijk ook. Maar dan moet Daan nog even een paar cm groeien de komende 2/3 maanden..
  woensdag 22 januari 2014 @ 09:56:59 #300
30252 Soempie
Procreating
pi_135791700
Zo Kyara, dat klinkt wel erg druk als je zelf zo druk bezig bent geweest dat je niet alle cadeautjes mee hebt gekregen. :D

Hoe komt het dat het zwemmen op een fiasco is uitgelopen? Het zag er wel heel gaaf uit; M. zo onder water.

De stats hier: 91 cm en bijna 13 kg. Misschien heeft Midas hem wel ingehaald, want een groeispurt is hier niet geweest.
Verder heeft hij lichaamsdelen aangewezen, plaatjes benoemd en met een bal gegooid. Oja, en een lichamelijk onderzoekje nog. Allemaal keurig.
M. vond het lampje van de arts erg mooi: 'ooooh, wauw!' en bij de stethoscoop: 'heel koud papa!'. Ik vond het al heel wat dat hij mee wilde werken tijdens dat onderzoek. :D
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')