Wonen de blanken in townships dan? Worden zij politiek niet vertegenwoordigd?quote:Op zaterdag 11 januari 2014 21:27 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Wie zegt dat dat er nu niet is?
Politieke vertegenwoordiging is vrijwel nihil ja, en buiten je gated communities komen is vrij dodelijk ja. Of naja dodelijk, you get my point. Probeer daar maar eens subsidie te krijgen als blanke, je wordt bij voorbaat al geweigerd. Dat lijkt me klinkklare geinstitutioneerd racisme. Er geldt een quotum voor blanken bij bedrijven, en ga zo maar door.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 21:28 schreef Rosario het volgende:
[..]
Wonen de blanken in townships dan? Worden zij politiek niet vertegenwoordigd?
Nee hoor, het is heel goed dat deze hond zijn dood heeft gevonden en dat vind ik ook als iemand van Hamas zijn dood heeft gevonden.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 14:11 schreef Voorschrift het volgende:
Altijd dat hypocriete gezeik, kijk wat Hezbollah doet, wat Hamas doet, maar nee, we doen moeilijk over de Israeli's.
Is de halve Democratic Alliance niet blank?quote:Op zaterdag 11 januari 2014 21:29 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Politieke vertegenwoordiging is vrijwel nihil ja, en buiten je gated communities komen is vrij dodelijk ja. Of naja dodelijk, you get my point. Probeer daar maar eens subsidie te krijgen als blanke, je wordt bij voorbaat al geweigerd. Dat lijkt me klinkklare geinstitutioneerd racisme. Er geldt een quotum voor blanken bij bedrijven, en ga zo maar door.
Jawel, maar vrij machteloos buiten die Weskaap.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 21:33 schreef Rosario het volgende:
[..]
Is de halve Democratic Alliance niet blank?
Ik zou als blanke dan ook niet buiten de Kaap gaan wonen. Je zou maar in Vrystaat op een plaas wonen.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 21:34 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Jawel, maar vrij machteloos buiten die Weskaap.
Ik heb er een aardige tijd gewoond, ben overal wel geweest (behalve Joburg, daar kan je beter niet zijn). En het klopt aardig wat je zegt, het is er bar en boos. Maar he, alles wat er gebeurt onder de ANC verdient geen aandacht van de rest van de wereld.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 21:38 schreef Rosario het volgende:
[..]
Ik zou als blanke dan ook niet buiten de Kaap gaan wonen. Je zou maar in Vrystaat op een plaas wonen.
Hoezo kom je hier opeens mee dan?quote:Op zaterdag 11 januari 2014 17:33 schreef arjan1112 het volgende:
Nederland heeft ook niet echt schone handen; als je in Nederlands-Indië een paar dorpen in de fik stak en iedereen kapot schoot in naam der koningin kreeg je een medaille en een standbeeld in Holland.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Raymond_Westerling
quote:Op zaterdag 11 januari 2014 18:54 schreef Gewas het volgende:
twitter:geertwilderspvv twitterde op zaterdag 11-01-2014 om 15:04:08Heb Kamervoorzitter net gevraagd oud-premier Ariël Sharon dinsdag te herdenken in de Tweede Kamer. Ze zal "er serieus naar kijken" zegt ze. reageer retweet
Nee, de wereld staart zich vrij blind na de afschaffing van de apartheid. Maar goed, de huidige 'omgekeerde apartheid' (waar opvallend genoeg alleen de Afrikaanse Wikipedia over bericht) is nog geen enkele morele legitimatie voor de historische apartheid. Wel zou men kritischer kunnen zijn over de ANC en Mandela's politieke nalatenschap.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 21:39 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik heb er een aardige tijd gewoond, ben overal wel geweest (behalve Joburg, daar kan je beter niet zijn). En het klopt aardig wat je zegt, het is er bar en boos. Maar he, alles wat er gebeurt onder de ANC verdient geen aandacht van de rest van de wereld.
quote:Op zaterdag 11 januari 2014 21:04 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Klopt, jij moet niet alles geloven wat de propaganda van het westen zegt.
Ze weten het ook prima te verbergen, ik heb er gewerkt als expat voor de Zuid-Afrikaanse overheid, binnen financiële dienstverlening. Ze zijn er niet zo open over, maar geloof me dat het beleid daar echt te wanstaltig voor woorden is.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 21:46 schreef Rosario het volgende:
[..]
Nee, de wereld staart zich vrij blind na de afschaffing van de apartheid. Maar goed, de huidige 'omgekeerde apartheid' (waar opvallend genoeg alleen de Afrikaanse Wikipedia over bericht) is nog geen enkele morele legitimatie voor de historische apartheid. Wel zou men kritischer kunnen zijn over de ANC en Mandela's politieke nalatenschap.
quote:Op zaterdag 11 januari 2014 21:46 schreef Rosario het volgende:
[..]
Nee, de wereld staart zich vrij blind na de afschaffing van de apartheid. Maar goed, de huidige 'omgekeerde apartheid' (waar opvallend genoeg alleen de Afrikaanse Wikipedia over bericht) is nog geen enkele morele legitimatie voor de historische apartheid. Wel zou men kritischer kunnen zijn over de ANC en Mandela's politieke nalatenschap.
Enfin, we gaan offtopic. Daarom wat linkdumps;
De nalatenschap van Arik volgens Al-Jazeera
en
de nalatenschap van Arik volgens YNet.co.il
quote:en 'n erger vorm van diskriminasie in die nuwe Suid Afrika vandag.
Ook die kunnen natuurlijk onbetrouwbaar zijn.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 21:48 schreef theunderdog het volgende:
[..]![]()
Waarom zou de media vanuit het westen onbetrouwbaar zijn en media vanuit andere landen niet ?
Inderdaad, dus vanwaar je "je moet wat minder geloven in de westerse propaganda houding"?quote:Op zaterdag 11 januari 2014 21:49 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Ook die kunnen natuurlijk onbetrouwbaar zijn.
Omdat de westerse media vele leugens verspreid, RT is alleen subjectief qua Rusland zelf.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 21:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Inderdaad, dus vanwaar je "je moet wat minder geloven in de westerse propaganda houding"?
Het is gewoon van belang dat je de media van allerlei landen een beetje bijhoudt.
Bron, bewijs, valide argumenten ?quote:Op zaterdag 11 januari 2014 21:54 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Omdat de westerse media vele leugens verspreid, RT is alleen subjectief qua Rusland zelf.
Libië, Syrié, Joegoslavië, Irak, Roemenië (http://www.digibron.nl/se(...)agraven-in-timisoara), Hongarije 1956 en nog veel meerquote:Op zaterdag 11 januari 2014 21:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Bron, bewijs, valide argumenten ?
Jaja, maar media vanuit andere landen verspreiden ook leugens. Het is dus zoals ik al zei van belang dat je de media van eigenlijk zoveel mogelijk landen probeert bij te houden of opzoek gaat naar relatief objectieve nieuwsberichten enz.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 22:02 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Libië, Syrié, Joegoslavië, Irak, Roemenië (http://www.digibron.nl/se(...)agraven-in-timisoara), Hongarije 1956 en nog veel meer
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |