abonnement Unibet Coolblue
pi_135349812
Simpele of wat ingewikkeldere vragen voor wie nog weinig of geen ervaring met baby's heeft. Vragen zoals:

• Ik ben van plan om borstvoeding te gaan geven. Moet ik dan toch wat flesjes in huis halen?
• Moet je voor in de box ook een dekentje hebben?
• Moet je flesjes uitkoken?
• Kun je met katten jaloerse taferelen krijgen/deze voorkomen?
• Twaalf hydrofielluiers, kom ik daar de oorlog mee door?

Vragen die voor de ervaren OUD-ers misschien wat knullig overkomen, maar hey, we moeten het allemaal leren!
  zaterdag 11 januari 2014 @ 11:50:44 #2
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_135349958
Is het een inside joke dat het altijd deel 1 is?
  zaterdag 11 januari 2014 @ 22:44:01 #3
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_135376048
Mevrouw romper heeft nog een vraag :Y)

Hoeveel luiers heb je nodig in die eerste maatjes? Gebruik je bij een gemiddeld kindje bijv. Lang new baby maat 1 of gebruik je al vlug maat 2? En zijn van die maandboxen handig of juist niet? En babydoekjes,hoeveel sla ik daar van in om een rustige start te kunnen maken?

/noob
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_135376220
Ik had bij mijn eerste maat 1 niet nodig, maat 2 heel even en zat al snel op maat 3.
Bij mijn jongste heb ik heb ik best lang met maat 1 gedaan en ook nog met maat 2.

Het is zo verschillend per kind, gewicht, bouw etc. Er is geen gemiddeld kindje ;)

Babydoekjes zou ik ook niet teveel doen want je weet nog niet hoe het huidje van de baby zal zijn.
  zaterdag 11 januari 2014 @ 22:56:36 #5
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_135376645
Is n pak maat 1 en een pak maat 2 + sensitive doekjes voldoende om even op te kunnen starten, of zou je meer adviseren? :@
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_135376776
Kimpossible,dat is heel afhankelijk van het gewicht en vooral de bouw van je kindje. Ik had een vrij gemiddelde baby en heb van Newborn maat1 2 pakken+de luiertjes uit de Blije Doos opgemaakt.
Billendoekjes sensitive zijn voor in het begin fijn voor de huid van pasgeborenen en omdat je nog niet weet of je baby een gevoelige huid heeft.
Zo had ik de hele Zwitsal verzorgingslijn zo'n beetje gekocht omdat ik het zalig vind ruiken,bleek ik een baby te hebben die op alles van Zwitsal reageerde....
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  zaterdag 11 januari 2014 @ 22:59:46 #7
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_135376795
Ik zou minstens twee pakken maat 1 doen. Maat 2 komt wel. Je vriend / man kan altijd even een paar luiers halen.
Je weet nooit of je kindje reageert op de luiers. Die van mij deden het prima op pampers, maar sommige kindjes krijgen daar rode billen van.
En de pasvorm verschilt, waardoor er wellicht poep langs de lekrandjes kan gaan als het niet goed aansluit.
Al is dit wrs geen antwoord voor evt nesteldrang. ;)

En twee doosjes sensitive doekjes is wel goed.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  zaterdag 11 januari 2014 @ 23:00:00 #8
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_135376809
We begonnen met 2 pakken maat 1. 1 boven en een pak beneden. Dat deden we per keer zo. Zo zaten we niet vaak met teveel luiers. :)

Doekjes hadden we van pampers, gewoon de normale. Nu hebben we die van Etos :Y
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_135376861
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 22:56 schreef Kimpossible het volgende:
Is n pak maat 1 en een pak maat 2 + sensitive doekjes voldoende om even op te kunnen starten, of zou je meer adviseren? :@
In de kraamweek verbruik je veel luiers. 1 zo'n groot pak maat 1 zou ik minstens wel doen
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  zaterdag 11 januari 2014 @ 23:06:40 #10
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_135377159
2 pakken maat 1 en een pak maat 2 om mee te starten dus ^O^ Is dat even handig met die 2+1 aanbiedingen haha.

Ik wilde eigenlijk perse geen zwitsal ivm mogelijke huidreacties en toch wel een boel parfum, maar inmiddels zijn we overstelpt met zwitsalcadeaus. Dus daar houden we het dan maar even op.

Vriendlief, de kraam of de verse oma kunnen vast de Etos wel vinden als het nodig blijkt te zijn.

Looooslaten :+

Oh en ik hou van fok. Ik snap echt niet hoe al die niet-forummers zichzelf ontdoen van dit soort onzekeheidjes. Plus wat ik hier in de loop der jaren al geleerd en gelezen heb, pfoeh! O+
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_135377918
Hihi Kim, van Fok leer je haast nog meer dan van je kraam of van dr. Spock :D
Ik vond de eerste weken de luiers met plasindicator wel handig, had ze van Kruidvathuismerk geloof ik.
  zaterdag 11 januari 2014 @ 23:24:57 #12
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_135377966
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 23:06 schreef Kimpossible het volgende:

Oh en ik hou van fok. Ik snap echt niet hoe al die niet-forummers zichzelf ontdoen van dit soort onzekeheidjes. Plus wat ik hier in de loop der jaren al geleerd en gelezen heb, pfoeh! O+
Nou dat! *O* *O* _O_ O+
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_135380358
Maandboxen vind ik pas handig vanaf maat vier vanaf dan zitten ze vaak wat langer in de maat. In de eerdere maatjes koop ik wat minder groots in tegelijkertijd omdat ze er ooit ineens uitgegroeid lijken te zijn (als alle poepluiers vort doorlekken)
  zondag 12 januari 2014 @ 00:21:58 #14
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135380504
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 23:00 schreef Poppejans het volgende:

[..]

In de kraamweek verbruik je veel luiers. 1 zo'n groot pak maat 1 zou ik minstens wel doen
Toch gewoon een stuk of 8 per dag? Of is er een reden om in de kraamweek veel meer te gebruiken?
Wij gaan voor wasbaar, maar voor het eerste begin wel gewoon wegwerp tot we een beetje een ritme hebben gevonden waar het luiers wassen in past.
KuikenGuppy
  zondag 12 januari 2014 @ 00:31:10 #15
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_135380909
Het verschilt Enorm per kind ook qua bouw etc welke luier qua merk en maat.

Oudste kon niet tegen pampers maar droeg de kruidvat tot ze zindelijk was.

Jongste begon Ik met huggies en met een jaar overgegaan op maat 3 pampers active fit en die draagt hij nog steeds prima :)
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zondag 12 januari 2014 @ 07:00:06 #16
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_135387071
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 00:18 schreef hilliebillie het volgende:
Maandboxen vind ik pas handig vanaf maat vier vanaf dan zitten ze vaak wat langer in de maat. In de eerdere maatjes koop ik wat minder groots in tegelijkertijd omdat ze er ooit ineens uitgegroeid lijken te zijn (als alle poepluiers vort doorlekken)
Mee eens :Y

Mijn dochter zit nu al een maand of 2 in maat 3 (ze is bijna 6 maanden) en maat 2 groeide ze zo snel uit dat ik voor een eventuele baby nr 2 voldoende pakken maat 2 luiers heb :+

Als ik de maataanduidingen op de luiers moet geloven zou ze een stuk langer met maat 2 moeten kunnen doen. Dat zegt dus ook niet alles :)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_135387112
Mijn dochter is van 7 november en is nu net uit nr 1.. Maar zou er inderdaad niet teveel van kopen.
  zondag 12 januari 2014 @ 07:48:15 #18
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_135387118
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2014 00:21 schreef Burdie het volgende:

[..]

Toch gewoon een stuk of 8 per dag? Of is er een reden om in de kraamweek veel meer te gebruiken?
Wij gaan voor wasbaar, maar voor het eerste begin wel gewoon wegwerp tot we een beetje een ritme hebben gevonden waar het luiers wassen in past.
wij zaten in het begin op 8 geloof ik idd. En dat wordt geleidelijk minder. Je verschoont bij iedere voeding sowieso als ze klein zijn :Y
  zondag 12 januari 2014 @ 07:48:59 #19
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_135387121
Disclaimer, niet bij iedere voeding als je een cluster-/regeldag hebt :P
  zondag 12 januari 2014 @ 08:07:46 #20
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_135387147
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 07:43 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Mijn dochter is van 7 november en is nu net uit nr 1.. Maar zou er inderdaad niet teveel van kopen.
Mijn smalletje heeft deze week de laatste nr 1 pamper gehad. Kruidvat is een stuk smaller.

Ik zou niet te veel van te voren inslaan. Acties zijn er bijna altijd. Heb nog geen pak voor de volle prijs gekocht.
pi_135387190
Kruitvat is inderdaad smaller ja. Had eerst steeds pampers en het laatste pak bij kruitvat meegenomen..die passen nu nog wel trouwens..maar ze plast best veel dus is al snel te vol.
pi_135387603
En vaak passen ze ook gewoon in 2 maten hoor!! Dan zit maat 2 misschien net iets te ruim, maar kan het wel al prima als je plakstrips iets strakker doet. Of maat 1 net iets te krap, maar kan het wel nog als ze je wat losser doet. Het is geen hogere wiskunde, heb ik gemerkt :P Ik vond de newborn pampers trouwens echt geweldig, vooral omdat je nog geen idee hebt in het begin hoe een plasluier hoort te voelen :') :@ Mijn man werd zelfs boos als we andere luiers hadden omdat hij dan niet meer snapte wanneer hij nou moest verschonen :D
Sarcasme. Herken het.
pi_135387798
Kruitvat heeft ook plasstrips ;)
  zondag 12 januari 2014 @ 10:24:05 #24
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_135388070
Die plasindicator... die werd al donker als er een drupje langs was geschampt. Ik vond dat echt nutteloos en geldklopperij :+
pi_135388261
Hier de mazzel dat mn vriendin een jongere baby heeft dus schuif wat over blijft door naar haar!
pi_135388423
Misschien ook nog een tip: koop een paar kleine pakjes van meerdere merken. Dan kan je kijken welke goed zitten bij jou baby. Als die dan allergisch blijkt voor een bep. merk luiers of een luier sluit niet mooi aan en zit je elke dag met rompers onder de poep :P dan kan je snel overstappen naar een ander pak en zit je niet met nog tig van die luierpakken waar je niks aan hebt. Mijn beide kinders hebben maar 3 van die kleine pakken maat 1 gebruikt. Ik had van 3 merken een klein pak liggen en ben daarna overgestapt op maat 2. luierdoekjes had ik een pak of 3 van liggen geloof ik. Maar het is zo bijgekocht.
pi_135388729
Hier al na een week of 2/3 over op maatje 2. Had 2 kleine pakken van Kruidvat en 2 normale van Pampers. Niet alleen ivm de maat maar ook omdat de plassen veel groter werden. Nu heb ik nog anderhalf pak ongeveer en twijfel om daarna op maatje 3 over te stappen, want een flinke volle luier is ook wel erg vol. Maar moet maar even kijken hoe dat past en aansluit.
  zondag 12 januari 2014 @ 15:00:15 #28
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135395534
Voor de eerste paar weken heb ik vooral pyamaatjes en boxpakjes (daar zit niet tot nauwelijks verschil tussen, toch?) gekocht. Ik heb ook nog wat broekjes, een aantal shirts met lange mouw en een aantal vestjes en truitjes. Zou dat genoeg zijn, of verkijk ik me ergens op? Baby draagt onder een boxpakje alleen een romper, toch? En onder een trui/vestje...? Is dat romper + broek + trui? Of heb ik meer shirtjes nodig?
KuikenGuppy
pi_135396380
De eerste weken zijn vooral zachte stofjes en kleertjes die makkelijk aan en uit gaan handig. Ook heeft je baby waarschijnlijk de eerste weken geen verschil tussen overdagkleertjes en pyjama. Boxpakjes zijn dan echt ideaal O+ Daaronder inderdaad alleen een romper (je baby draagt altijd een romper). Hij/zij ligt waarschijnlijk ook de hele dag in een dekentje, dus warm zat. Ik vind/vond van die badstof sokjes ook heel fijn altijd, die kun je mooi over de broekspijpjes trekken, lekker warm en zacht O+

Een trui doe ik over een romper. Een vest kan over een romper of een shirtje, wat jij leuk vindt staan. Binnen is het sowieso warm he (en ligt je baby in/op een dekentje/omslagdoek), en als je naar buiten gaat is je kindje goed ingepakt. Komt goed joh!

Hoeveelheden verschilt heel erg. Ik had een spugertje en dan verbruik je zo 3 pakjes op een dag. Als je kind niet spuugt of lekt is 1 genoeg, maar dat weet je toch pas als hij/zij er is :)
Sarcasme. Herken het.
pi_135397787
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 15:00 schreef Burdie het volgende:
Voor de eerste paar weken heb ik vooral pyamaatjes en boxpakjes (daar zit niet tot nauwelijks verschil tussen, toch?) gekocht. Ik heb ook nog wat broekjes, een aantal shirts met lange mouw en een aantal vestjes en truitjes. Zou dat genoeg zijn, of verkijk ik me ergens op? Baby draagt onder een boxpakje alleen een romper, toch? En onder een trui/vestje...? Is dat romper + broek + trui? Of heb ik meer shirtjes nodig?
Ik heb hier ook mijn hoofd over gebroken :D Maar een pyjama heeft knoopjes aan de voorkant en hoeft dus niet over het hoofd, een jumpsuit heeft knoopjes tussen de benen en moet dus wel over het hoofd.
Als ik het goed heb, nu ;)

F is natuurlijk in de hitte geboren maar die droeg sokken, een romper, pakje/broekje+longsleeve. Vestje doe ik nu nog steeds alleen over een romper heen. Tenzij je lekker dikke vestjes hebt, dan kun je ze als jasje gebruiken.
pi_135426731
ik had jumpsuits die geheel open gingen hoor. Zit idd niet echt verschil tussen pyjama en jumpsuit. Ik gebruik een romper gewoon als ondergoed. Dus er gewoon een shirt of trui en broek overheen, of een jumpsuit. Als het koud was een romper met lange mouwen en dan daar nog een longsleeve of trui overheen. maar mijn kinders hebben t bijna nooit koud dus ik werk niet echt met laagjes.
pi_135542195
Hah! Zijn wij de enigen hier die met maatje 0 zijn begonnen? :)

Volgens mij begonnen wij met zo'n 8 luiers per dag (elke 3 uur voeden + verschonen). Inmiddels komt hij na 2,5 maand overdag elke 3 a 4 uur en slaapt hij 's nachts door *O* Dus nu zitten we op 5 luiers per dag, maatje 2. Bijna over op maatje 3 omdat hij al een keer ofwat buiten de luier heeft gescheten ;)
pi_135542308
Oh ja, over rompertjes, ik HOU van omslagrompertjes, stukken handiger dan gewone rompertjes. Ben ik de eerste (en enige) man hier trouwens of is dat alleen op deze pagina zo? :+
  woensdag 15 januari 2014 @ 22:45:23 #34
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135543127
Ik vond die plasindicator wel heel fijn, omdat we ook echt goed in de gaten moesten houden of ze wel plaste / iets binnenkreeg met voedingen.

En inderdaad: pakjes! O+ Vooral als je ook wilt dragen, want geen gezeur met opkruipende vestjes enzo.

Enne, Suiker, in mijn kraamweek (en dus ook in de jouwe) heeft het nog gevroren 's nachts hoor ;)
  woensdag 15 januari 2014 @ 22:50:37 #35
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135543343
Overslag vond ik een gedoe met al die knoopjes... gewoon de halsopening altijd als eerste over het achterhoofd en als laatste over het gezicht, dan heeft je kindje nergens last van.
pi_135543407
Ik ga mijn eerste overslag romper niet snel vergeten, hogere wiskunde is er niks bij ;)

Maar toen ik er eenmaal aan gewend was vond ik ze wel handig!
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_135547541
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 22:50 schreef LadyBlack het volgende:
Overslag vond ik een gedoe met al die knoopjes... gewoon de halsopening altijd als eerste over het achterhoofd en als laatste over het gezicht, dan heeft je kindje nergens last van.
Ah ja, dat lukt ook best, zelfde met shirtjes en dergelijke, opvouwen tot een rondje, in je hand leggen, hoofdje erop en hoppekee, maar toch vind ik zo'n omslag/overslagding handiger, vooral voor papa, voor hem maakt het niet zoveel uit denk ik zo, alhoewel hij gefrot aan z'n hoofdje nooit zo tof vindt ;)
  donderdag 16 januari 2014 @ 09:10:32 #38
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_135550905
Ik was in het begin ook erg fan van overslagrompers :Y

Inmiddels vind ik de gewone rompers bij mijn bijna 6 maanden oude baby makkelijker, dat gaat sneller nu dan de overslagrompers en ze heeft niet meer zoveel geduld met liggen :P

En ik ben blij dat ik af en toe het babytopic ook lees, want anders zou ik het idee krijgen dat alleen mijn baby niet aan doorslapen doet! /jaloers ;)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_135584377
Die van ons is nu 2,5 zo'n beetje, misschien vind ik gewone rumperts over een paar maanden ook wel makkelijker, geen idee. We zien het wel!
pi_135612354
Iemand ervaring met de Hema baby Natural verzorgingslijn?
Ben op zoek naar een prettige huidverzorgingslijn voor de baby. Wolf kon destijds absoluut niet tegen Zwitsal,dus zoek ik nu bij voorbaat iets wat mild voor de huid is.
Weleda baby vind ik niet lekker ruiken en Neutral is dan weer zo...reukloos.. Andere tips zijn welkom!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  vrijdag 17 januari 2014 @ 19:03:51 #41
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_135612759
Ik zweer bij Mustela! S kan ook niet tegen zwitsal, deze vind ik perfect.
pi_135614333
Ik heb Natusan Baby gekocht en dan deze:



Ook parfum en troepvrij en niet zo neutraal als Neutral :)
  vrijdag 17 januari 2014 @ 19:45:58 #43
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_135614547
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 22:26 schreef swoopie het volgende:
Hah! Zijn wij de enigen hier die met maatje 0 zijn begonnen? :)

Volgens mij begonnen wij met zo'n 8 luiers per dag (elke 3 uur voeden + verschonen). Inmiddels komt hij na 2,5 maand overdag elke 3 a 4 uur en slaapt hij 's nachts door *O* Dus nu zitten we op 5 luiers per dag, maatje 2. Bijna over op maatje 3 omdat hij al een keer ofwat buiten de luier heeft gescheten ;)
Nee hoor. Er zijn er genoeg op fok! Wij ook bij de oudste.
pi_135614609
Hier ook maatje 0. En die waren ook nog veel te groot :')
pi_135618004
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 19:46 schreef Kyara het volgende:
Hier ook maatje 0. En die waren ook nog veel te groot :')
Te groot? Hoe groot was hij/zij dan met de geboorte? Ik vond de 2690 gram van ons al klein.
pi_135618602
1905 en 1930 (maar die viel af tot 1700 gram). Maar ze waren ook 6,5 week te vroeg ;)
  zondag 19 januari 2014 @ 18:18:15 #47
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135685430
Nitwit-n00b-newbievraagje! *O*

Als ik het wiegje opmaak, heb ik aan alle kanten belachelijk veel deken/lakentje op (en nee, ik gebruik geen ledikantlakens/dekens voor de wieg, maar echt een maatje kleiner). Het restant prop ik dan onder het matrasje, maar die komt dan 5cm omhoog, krijgt een soort maffe kuil, en past niet meer netjes in het (reis)wiegje.
Help :?.
KuikenGuppy
pi_135685488
Da's idd kut. Propskills ontwikkelen. :)
  zondag 19 januari 2014 @ 18:23:14 #49
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135685665
Ok, dan hoop ik maar dat miniburdie niet zo'n prins(es)-op-de-erwt wordt als ik, want ik vind het al rot aanvoelen als ik gewoon mijn hand erop leg, laat staan dat ik op zo'n prop dekens/lakens zou moeten slapen :').
Bedankt ;) :Y).
KuikenGuppy
  zondag 19 januari 2014 @ 18:35:27 #50
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_135686106
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 18:23 schreef Burdie het volgende:
Ok, dan hoop ik maar dat miniburdie niet zo'n prins(es)-op-de-erwt wordt als ik, want ik vind het al rot aanvoelen als ik gewoon mijn hand erop leg, laat staan dat ik op zo'n prop dekens/lakens zou moeten slapen :').
Bedankt ;) :Y).
Mini's zijn niet zo moeilijk...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_135686542
Aahhh wat een lekker ding is het toch XM O+
Sarcasme. Herken het.
pi_135688801
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 18:18 schreef Burdie het volgende:
Nitwit-n00b-newbievraagje! *O*

Als ik het wiegje opmaak, heb ik aan alle kanten belachelijk veel deken/lakentje op (en nee, ik gebruik geen ledikantlakens/dekens voor de wieg, maar echt een maatje kleiner). Het restant prop ik dan onder het matrasje, maar die komt dan 5cm omhoog, krijgt een soort maffe kuil, en past niet meer netjes in het (reis)wiegje.
Help :?.
geprobeerd te vouwen in een hoek? Net als een cadeautje in pakken. Je maakt van het overschot laken een rechte hoek omlaag daae vouw je vanaf de andere kant weer een stuk laken in en dan strak onder het matras
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  zondag 19 januari 2014 @ 19:40:49 #53
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135688966
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2014 18:35 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Mini's zijn niet zo moeilijk...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+!

@Sam, de (reis)wieg matrasjes zijn onderaan rond ;(. Ik maak er wel een origami-ding van :Y.
KuikenGuppy
pi_135689511
En als je het dekentje overdwars legt? Of dubbelvouwt?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zondag 19 januari 2014 @ 19:53:42 #55
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135689563
Ik heb 'm dubbel gevouwen idd. Dan wordt de 'prop' ook dubbel zo dik O+.
KuikenGuppy
pi_135689614
Burdie, ik had hetzelfde probleem. Ik maakte eerst de boel vast onder het voeteneind om de bult te vermijden, en daarna ging ik een soort van goochelend vouwen zodat het er nog leuk en netjes uit zag. Maar echt een fijne manier om dat ding op te maken heb ik nooit gevonden.
  zondag 19 januari 2014 @ 19:56:24 #57
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_135689691
Ennn dubbel vouwen tot de rand van het bedje en dus onder het bedje maar enkelzijdig? Ruimtewinst in je prop en toch lekker warm en geen deken onder je hele bedje door.

Hier overigens nog altijd niet dubbelgevouwen juist omdat je dan een half dekentje onder het matrasje hebt en dat de boel wat rechter houdt. :)
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  zondag 19 januari 2014 @ 20:00:07 #58
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135689856
Ik laat de kraam tzt haar orgiamitechniek wel voordoen ;).
KuikenGuppy
pi_135697287
In de wandelwagenbak had ik mijn deke niet dubbelgevouwen maar het deel wat je normaal dubbelvouwt in zijn geheel onder het matras zo had ik ook geen bult aangezien het matrasje gewoon opgehoogd werd. Maar lisa is van mei en koud was het niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door Sam1993 op 19-01-2014 22:37:32 ]
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_135699161
Ik zit even te denken hoe ik het deed.
Maar ik weet het niet meer zo goed eigenlijk...
Ik denk dekentje dubbel gevouwen of dekentje enkel en dan een groot gedeelte onder het matras vouwen en aan de zijkanten ook een stukje onder het matras gevouwen, iig aan 1 kant.

even ter illustratie hoe het eruit zag :+ (ik vermoed dat dit het werk vd kraam was, volgens mij is dit beide in de kraamweek :+ ik zie bij de oudste vooral het wiegje zonder dekentje, maar goed het was toen ook juli :D)
Bij nummer 1


En nummer 2
pi_135708120
Haha Son, je Rennievoorraad :P
Sarcasme. Herken het.
pi_135841242
Ik heb een hele stapel mutsjes gekregen, maar ik vind zulke mutsjes eigenlijk veel liever bij baby's en dat lijkt me ook handig met zitten blijven. Maar is dat niet zielig bij een pasgeboren baby, zo'n strikje in zn nek?

pi_135841680
Wij hadden normale mutsjes en dat ging prima, vielen er nauwelijks af :) Vind die mutsjes altijd op waterpolo mutsen lijken :@ :+
pi_135841833
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 11:02 schreef Dot. het volgende:
Ik heb een hele stapel mutsjes gekregen, maar ik vind zulke mutsjes eigenlijk veel liever bij baby's en dat lijkt me ook handig met zitten blijven. Maar is dat niet zielig bij een pasgeboren baby, zo'n strikje in zn nek?

[ [url=http://lp.hm.com/hmprod?set=key[source],value[/model/2013/2AB%200192677%20003%2000%203802.jpg]&set=key[rotate],value[]&set=key[width],value[]&set=key[height],value[]&set=key[x],value[]&set=key[y],value[]&set=key[type],value[STILL_LIFE_FRONT]&hmver=0&call=url[file:/product/large]]afbeelding[/url] ]
Ik maak die touwtjes nooit vast in zijn nek, maar als hij in de draagdoek zit dan frot ik ze ergens tussen zodat de muts er niet af kan schuiven. :)
  donderdag 23 januari 2014 @ 11:18:08 #66
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_135841845
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 11:02 schreef Dot. het volgende:
Ik heb een hele stapel mutsjes gekregen, maar ik vind zulke mutsjes eigenlijk veel liever bij baby's en dat lijkt me ook handig met zitten blijven. Maar is dat niet zielig bij een pasgeboren baby, zo'n strikje in zn nek?

[ [url=http://lp.hm.com/hmprod?set=key[source],value[/model/2013/2AB%200192677%20003%2000%203802.jpg]&set=key[rotate],value[]&set=key[width],value[]&set=key[height],value[]&set=key[x],value[]&set=key[y],value[]&set=key[type],value[STILL_LIFE_FRONT]&hmver=0&call=url[file:/product/large]]afbeelding[/url] ]
Voor zo'n hele ieniemie heb je deze mutsjes niet nodig voor wb het blijven zitten. Althans, die kleine van mij heeft maar 1 dag een mutsje op gehad maar die ging echt niet zomaar af. Zoveel bewegen ze nog niet :+

Probeer zo veel mogelijk gefriemel aan het hoofdje te voorkomen, in ieder geval.
  donderdag 23 januari 2014 @ 11:18:44 #67
381212 Gulara
From the future
pi_135841867
Lijkt me wel meevallen Dot. Pi had een zonnehoedje met een koordje onder z'n kin (die je strakker kon doen met zo'n plastic dingetje, als je begrijpt wat ik bedoel). En dat koordje zat gewoon ergens tussen z'n 3 5 kinnen. :P Je kunt het eventueel een beetje naar de zijkant strikken.
Ik zou gewoon twee van die mutsjes kopen. En mocht het toch niks voor jou kindje zijn dan gebruik je gewoon een van de andere.
  donderdag 23 januari 2014 @ 11:22:52 #68
381212 Gulara
From the future
pi_135842023
En een gewoon mutsje blijft -in de draagdoek- ook prima zitten.
pi_135842110
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 11:14 schreef GotC het volgende:
Wij hadden normale mutsjes en dat ging prima, vielen er nauwelijks af :) Vind die mutsjes altijd op waterpolo mutsen lijken :@ :+
Ja, ik weet ook niet waarom ik ze zo schetig vind, maar een vriendin van me heeft ook een duivelsmutsje gebreid voor me en ik vind het zo lief O+



Maar ik denk idd dat ik hem gewoon koop en dan allebei in de tas prop. Strikken hoef natuurlijk idd niet perse :)
pi_135842150
Ik denk dat het ook wel meevalt hoeveel last ze er van hebben. Ze bewegen toch vrijwel niet als ze zo klein zijn.
Maar slim om ze beide mee te nemen, als het echt niet bevalt zet je hem alleen even op voor de foto. :D
E.
pi_135842358
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2014 11:22 schreef Gulara het volgende:
En een gewoon mutsje blijft -in de draagdoek- ook prima zitten.
Bij mijnes niet. Maar goed, die van mij heeft geen nek. Dat speelt wellicht mee. :+
  donderdag 23 januari 2014 @ 11:34:50 #72
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_135842459
De mutsjes vielen hier altijd af :'). Ze had een klein hoofdje en ik wist niet dat er maten in die mutsjes stonden _O-.
pi_135842519
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2014 11:22 schreef Gulara het volgende:
En een gewoon mutsje blijft -in de draagdoek- ook prima zitten.
Op de rug valt dat vies tegen. :X
pi_135842589
En je hoort ze niet onder de kin te knopen :@ maar om bovenlijfje heen.
pi_135842661
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2014 11:39 schreef Pvoesss het volgende:
En je hoort ze niet onder de kin te knopen :@ maar om bovenlijfje heen.
Huh? Hoe moet ik dat voor me zien? Is dat lang genoeg?
E.
pi_135842817


De meeste merken die het snappen maken idd langere touwtjes. :D
pi_135842846
:o
E.
pi_135842947
Weer wat geleerd: de wondere wereld van mutsjes :D
  donderdag 23 januari 2014 @ 11:56:40 #79
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_135843238
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2014 11:46 schreef Pvoesss het volgende:
[ afbeelding ]

De meeste merken die het snappen maken idd langere touwtjes. :D
Dat zit toch helemaal niet lekker voor zo'n kleintje? Of zie ik 't nu niet goed :??
pi_135843381
Mijn kinderen hebben mutsjes op tot ze goed haar hebben en bij V. Was dat tot de 2. Nooit klachten gehad.
pi_135843571
Maar, om dan maar even mijn onwetendheid te laten zien :@ ; hoelang hebben die kleintjes een mutsje nodig? En ook in de zomer (beval hopelijk in juli)
En moet je meerdere mutsjes kopen of is 1 voldoende?
pi_135843756
Echt nodig hebben ze ze meestal niet zo lang, F heeft denk ik anderhalve dag een mutsje opgehad.
Maar er zijn baby's die zelf moeilijk op temperatuur blijven en dan is een mutsje wel erg fijn om te hebben. Ik zou er wel minimaal twee inslaan bij een volgende.
pi_135843909
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 20:00 schreef Burdie het volgende:
Ik laat de kraam tzt haar orgiamitechniek wel voordoen ;).
Ik had gewoon zo'n ding met elastiek voor om het matrasje, en dan legde ik een dekentje over hem heen, zo'n baby beweegt toch helemaal niet? Ik zag geen reden om hem strak in te stoppen ofzo. Of ik wikkelde hem losjes in een dekentje en dan legde ik hem neer.
pi_135844063
E. Heeft maar 1 dag een mutsje gehad, alleen de dag van geboorte. Het was best warm toen en ze kon zich goed op temperatuur houden. Maar ik zou wel zorgen voor minimaal 2 mutsjes.
E.
pi_135844130
Al mijn kleintjes hielden zich vanaf dag 1 op temperatuur. Ik gebruik de mutsjes tegen alle invloeden van buitenaf. Wind is ook niet prettig om de oren. En een zonnesteek heb je zo opgelopen.
Ook een teveel aan prikkels kan je vaak enorm reduceren met een mutsje op. Dus bij kou, wind, zon. etc,gebruiken wij mutsjes O+
pi_135844424
Hier hield T. zich ook goed op temperatuur, maar elke keer als we naar buiten gaan gaat er toch ern mutsje of capuchon op :) Zelfde redenen als Pvoesss, plus ik haat zelf wind in m'n oren te krijgen..
  donderdag 23 januari 2014 @ 12:36:55 #87
381212 Gulara
From the future
pi_135844767
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2014 11:36 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Op de rug valt dat vies tegen. :X
Nee dat lijkt me ook onmogelijk. :D Zoals gezegd draagt ie inmiddels hoedjes met een bandje onder z'n kin.
  donderdag 23 januari 2014 @ 13:00:34 #88
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_135845503
Mijn jongens kregen warmtestuwing van een muts. Dus die waren er zo weer van af. Wel raar want bij een baby is het hoofd 1/3e van het huidopervlak als ik me goed herinner? Dus ik had ruim mutsen ingeslagen.
Van die dingen met bandjes vind ik dus verschrikkelijk :@ helemaal met die dikke koppen die ze hadden ik vind het net een badmuts. (En noem het opengeknipte voetbal :@) maar ja, ieder z'n ding. :P
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_135845532
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2014 12:20 schreef Pvoesss het volgende:
Al mijn kleintjes hielden zich vanaf dag 1 op temperatuur. Ik gebruik de mutsjes tegen alle invloeden van buitenaf. Wind is ook niet prettig om de oren. En een zonnesteek heb je zo opgelopen.
Ook een teveel aan prikkels kan je vaak enorm reduceren met een mutsje op. Dus bij kou, wind, zon. etc,gebruiken wij mutsjes O+
Dit inderdaad.

M. heeft 's nachts trouwens ook vaak een mutsje op. Het is in onze slaapkamer erg koud. Lekker fris hoor, maar slapen is toch lekkerder als je het comfi warm hebt. Ik kan zelf ook niet in slaap vallen met koude voeten bijvoorbeeld.
pi_135845588
Mijn kleintje heeft al vanaf heel jong een pokkehekel aan mustsen, sjaals en handschoenen. Jas dichtritsen gaat nog net als het echt koud en nat is. Dus mutsen heeft ze zelden gedragen en draagt ze nog steeds nauwelijks.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 23 januari 2014 @ 13:05:28 #91
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_135845674
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 13:03 schreef miss_sly het volgende:
Mijn kleintje heeft al vanaf heel jong een pokkehekel aan mustsen, sjaals en handschoenen. Jas dichtritsen gaat nog net als het echt koud en nat is. Dus mutsen heeft ze zelden gedragen en draagt ze nog steeds nauwelijks.
dat zat ik net te bedenken. Het is nu 's ochtends best koud op de fiets maar de jongens dragen nog steeds geen muts. Dan moet het echt wel -10 zijn ofzo. Handschoenen wel maar hele dunne. En sjaals echt nooit. Ze zijn gewoon redelijk warmbloedig.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_135845679
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2014 11:39 schreef Pvoesss het volgende:
En je hoort ze niet onder de kin te knopen :@ maar om bovenlijfje heen.
Oh, ik denk niet dat die van de H&M dat kunnen :)
pi_135846035
Nu ik hier toch rondhang, laatst ging het over fopspenen. Pvoesss jij liet toen die Soothy (?) speen zien. Waar kun je die kopen (niet online)? Zijn er meerdere spenen met die vorm of echt de vorm van een flesspeen?
M. heeft echt flinke zuigbehoefte maar verschillende standaard speentjes geprobeerd en niets is goed. BV gaat prima, flesje ook. Pink is vaak nodig om in slaap te vallen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar misschien wel de moeite waard om eens te kijken of M. zo'n speentje wel wil pakken.
pi_135846635
de kraamzorg liet mijn oudste ook op een flessenspeen sabbelen (zonder fles eraan maar met opgerold spuugdoekje erachter zodat ze m niet steeds kwijt was)
pi_135847278
Ja de soothie. Ik vind het een geweldig ding *O*.. ik weet wel dat ik er meer van zal kopen!

http://www.prematuursite.nl
  donderdag 23 januari 2014 @ 13:51:58 #96
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_135847550
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 13:03 schreef miss_sly het volgende:
Mijn kleintje heeft al vanaf heel jong een pokkehekel aan mustsen, sjaals en handschoenen. Jas dichtritsen gaat nog net als het echt koud en nat is. Dus mutsen heeft ze zelden gedragen en draagt ze nog steeds nauwelijks.
Hier ook. Oscar heeft nooit een probleem gemaakt van zijn helm destijds, maar vraag hem niet nu een muts op te zetten. :D :N
Capuchon doet hij wel als het regent en sinds gisteren heeft hij non-stop een baseball cap op die hij ooit gekregen heeft, daar ben ik al stomverbaasd over. Sjaal weigert hij ook, en oh wee als ik zijn jas te hoog dicht rits: 'Dan kan ik niet ademhalen joh! }:| ' O+
***
pi_135847574
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 13:29 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
de kraamzorg liet mijn oudste ook op een flessenspeen sabbelen (zonder fles eraan maar met opgerold spuugdoekje erachter zodat ze m niet steeds kwijt was)
Doen ze in ziekenhuizen ook wel eens bij de babietjes. Gewoon een speen voor fles, opgerolde washand erin voor het neerleggen en watjes in het 'tuutje' om lucht aanzuigen te voorkomen.
pi_135847586
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 13:29 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
de kraamzorg liet mijn oudste ook op een flessenspeen sabbelen (zonder fles eraan maar met opgerold spuugdoekje erachter zodat ze m niet steeds kwijt was)
Deden ze bij mijn oudste in het ziekenhuis ook. Eenmaal thuis wel een gewone fopspeen geregeld, maar het duurde even voordat hij hem zelf goed bleef vasthouden..

Mutsjes bij Chris was een dag denk ik. Die was warm genoeg. Bij Daan hoefde het na een dag ook niet meer, maar omdat hij heel hard afviel leek het de kraam wel wijs om toch het mutsje op te doen, en zijn energie wat dat betreft te sparen..

Maar meer dan 1 mutsje kan wel handig zijn. Chris was zo'n beetje schoon toen hij eruit kwam, maar Daan was nog wel wat glibberig ;)
Dat eerste mutsje kon al vlot in de was.
  donderdag 23 januari 2014 @ 13:53:31 #99
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_135847624
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 13:00 schreef debuurvrouw het volgende:
Mijn jongens kregen warmtestuwing van een muts. Dus die waren er zo weer van af. Wel raar want bij een baby is het hoofd 1/3e van het huidopervlak als ik me goed herinner? Dus ik had ruim mutsen ingeslagen.
Van die dingen met bandjes vind ik dus verschrikkelijk :@ helemaal met die dikke koppen die ze hadden ik vind het net een badmuts. (En noem het opengeknipte voetbal :@) maar ja, ieder z'n ding. :P
:D Het doet mij aan van die waterpolo dingen denken en ik vind het er dus ook echt heel oncharmant uit zien. Beetje oostblokkerig. :D
***
pi_135847769
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 13:52 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Maar meer dan 1 mutsje kan wel handig zijn. Chris was zo'n beetje schoon toen hij eruit kwam, maar Daan was nog wel wat glibberig ;)
Dat eerste mutsje kon al vlot in de was.
:D Die visualiseerde ik iets teveel
Maargoed, ik ga 2 mutsjes aanschaffen dus
pi_135847975
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 13:51 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Hier ook. Oscar heeft nooit een probleem gemaakt van zijn helm destijds, maar vraag hem niet nu een muts op te zetten. :D :N
Capuchon doet hij wel als het regent en sinds gisteren heeft hij non-stop een baseball cap op die hij ooit gekregen heeft, daar ben ik al stomverbaasd over. Sjaal weigert hij ook, en oh wee als ik zijn jas te hoog dicht rits: 'Dan kan ik niet ademhalen joh! }:| ' O+
Ja, rits te ver dicht, ook zoiets :D
En dan loop ik zelf met jas, sjaal en handschoenen naast haar, met haar jas open hangend en zonder sjaal, muts en handschoenen en hoor ik mezelf met regelmaat vragen als ik iemand zie kijken: "Weet je zeker dat ik je jas niet dicht moet doen? Heb je het echt niet koud?" zodat ze maar niet denken dat ik zo'n asociaal mens ben dat zelf lekker warm rondloopt en haar dochter kou laat lijden :')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 23 januari 2014 @ 14:13:21 #102
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_135848590
Mutsjes O+
Ik ben zo blij dat het winter is. Kan J. als we naar buiten gaan 1 van z'n tig superleuke mutsen op.

Als pasgeborene heeft ie trouwens alleen het (prematuur)mutsje wat we kregen in het ziekenhuis opgehad. Zo'n standaard blauw-wit gestreepte. We hebben er 2, en die heeft ie gedragen totdat ie een week thuis was (4 weken oud). Alle mutsen die ik had gekocht/ gekregen waren m veel te groot. Ik heb later eens gepast, hij paste ze toen ie 4 maanden was ;( (en toen was het mei...). Uiteindelijk heeft m'n moeder een mini-mutsje voor buiten gebreid.
pi_135848700
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2014 12:20 schreef Pvoesss het volgende:
Al mijn kleintjes hielden zich vanaf dag 1 op temperatuur. Ik gebruik de mutsjes tegen alle invloeden van buitenaf. Wind is ook niet prettig om de oren. En een zonnesteek heb je zo opgelopen.
Ook een teveel aan prikkels kan je vaak enorm reduceren met een mutsje op. Dus bij kou, wind, zon. etc,gebruiken wij mutsjes O+
Hier ook :Y M heeft nog zeker twee weken met een muts op geslapen (maar goed, het vroor ook tot -18 die periode, slaapkamer heeft enkel glas en 's ochtends stond het ijs op de binnenkant). Buiten ook altijd, tot de lente begon en toen gingen we naadloos over naar zonnehoedjes. En nu is hij twee en draagt nog steeds vrijwel altijd een muts buiten nu het winter is. En in de zomer weer zijn uv-petje.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  donderdag 23 januari 2014 @ 14:18:32 #104
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_135848860
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 14:15 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Hier ook :Y M heeft nog zeker twee weken met een muts op geslapen (maar goed, het vroor ook tot -18 die periode, slaapkamer heeft enkel glas en 's ochtends stond het ijs op de binnenkant). :o :o ... Hier is het altijd 18 graden i de slaapkamers, vloerverwarming is zo gek nog niet... Buiten ook altijd, tot de lente begon en toen gingen we naadloos over naar zonnehoedjes. En nu is hij twee en draagt nog steeds vrijwel altijd een muts buiten nu het winter is. En in de zomer weer zijn uv-petje.
Hier in de zomer trouwens ook altijd een pet (gewoon 1 met klep, van de Hema), stond m ook wel schattig, en hij liet ze zelfs op...
pi_135849090
Ongelogen! Mijn winterkindje O+

M heeft een pet met uv-bescherming, debiel duur en lillik, maar zo praktisch. Gewone stof heeft maar een uv-factor van 10 geloof ik, en dan vind ik te weinig hoogzomer, vooral op vakantie in de bergen. En die pluisharen insmeren met creme vind ik smerig. Hij houdt hem ook prima op, maar weet inmiddels ook wel dat we anders weer naar binnen gaan. Zonder pet vind ik geen optie.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_135849255
Hier een mutsje maar een paar dagen gebruikt had er wel een paar. Een bij haar eerste pakje in de zelfde stijl en nog een of twee witten en dan het mutsje dat ze in het ziekenhuis op gekregen heeft.
Houdt er rekening mee dat het mutsje wat je baby na de geboorte op krijgt daarna echt wel in de was moet (meestal dan) zit vaak nog wat bloed/slijm/huidsmeer op het hoofdje. Dus twee zou ik er zeker aanschaffen

En met zon touwtje dat dan op de rug geknoopt moet worden, dat lijkt me niet lekker liggen voor een baby op zon knoop(je). Een knoopje onder de kin lijkt me ook niet prettig (vind ik zelf ook maar in de weg zitten als ik dat zelf zou hebben) dus persoonlijk zou ik voor zonder touwtjes gaan (en dat blijft ook goed zitten hoor)

En in de winter idd buiten een muts op (de oudste nog niet heel vaak met dit weer, maar als het vriest dan wel, of ba het zwemmen) pet of zonnehoedje wil de oudste absoluut niet op in de zomer (eerste jaar wel tweede jaar niet) wat voor consequentie ik er ook aan hing, maar ik ga met de kinderen op het warmst van de dag ook zo min mogelijk buiten in de zomer.
  donderdag 23 januari 2014 @ 14:29:04 #107
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135849304
Hier krijgen ze van het ziekenhuis een mutsje, meteen na geboorte.
KuikenGuppy
  donderdag 23 januari 2014 @ 14:31:54 #108
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_135849396
Ik durfde niet met touwtjes :@ kreeg visioenen van baby die daar per ongeluk met de nek in verstrikt raakte. Dus heb ze er af geknipt. Of het reëel was? Geen idee. Vast niet. Ik heb het hier wel vaker gezegd maar ook voor de nieuwe aanwas: koop wat verschillende soorten/maten mutsjes. Bij ons was het bijna allemaal of te groot, of te strak. We hadden er 1 (de lelijkste :') ) die wel goed paste.
pi_135849477
Hier ook in het ziekenhuis een mutsje gekregen, maar die na die dag niet meer gebruikt, zat toch wel wat bloed op.

Voor de rest hadden we verschillende mutsjes, met en zonder koordjes, maar ze heeft ze binnen nooit opgehad (ik weer niet of anderen dit wel deden?)
  donderdag 23 januari 2014 @ 14:39:17 #110
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135849663
Ik heb trouwens geen enkel mutsje gekocht. Ja, een paar die toevallig bij een pakje zaten. En we hebben nog wat 'krijgertjes' liggen, ik zie na de geboorte wel of het nodig is en in welke maat.
KuikenGuppy
  donderdag 23 januari 2014 @ 14:41:25 #111
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_135849748
Ik weet helemaal niet waar die van het ziekenhuis is gebleven? :o Achtergelaten ofzo? De enige muts die wél paste was er een in een bjorrebeige kleur die zelfs onze kwart neger African American nog kotswit maakte O+
pi_135849950
Ik heb naast een stapel rompers waar je u tegen zegt (minimaal 40 in 50-56 :X Een aantal is dus ook weer terug naar de gever) ook een stapel mutsjes die Arie volgens mij nooit allemaal gedragen krijgt, dus er zit vast iets tussen in de goede maat. Allemaal krijgertjes overigens, behalve een hele leuke voor als we naar buiten gaan die ik zelf heb gekocht op een zelfmaakmarkt O+

  donderdag 23 januari 2014 @ 14:50:42 #113
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_135850071
Die is echt O+
  donderdag 23 januari 2014 @ 14:51:03 #114
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_135850086
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 14:47 schreef Dot. het volgende:
Ik heb naast een stapel rompers waar je u tegen zegt (minimaal 40 in 50-56 :X Een aantal is dus ook weer terug naar de gever) ook een stapel mutsjes die Arie volgens mij nooit allemaal gedragen krijgt, dus er zit vast iets tussen in de goede maat. Allemaal krijgertjes overigens, behalve een hele leuke voor als we naar buiten gaan die ik zelf heb gekocht op een zelfmaakmarkt O+

[ link | afbeelding ]
Ooooooooh, hebbuh!

40 rompers... Ik heb er denk ik 20 in 74/80, en die worden niet eens allemaal gedragen...
pi_135850128
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 14:47 schreef Dot. het volgende:
Ik heb naast een stapel rompers waar je u tegen zegt (minimaal 40 in 50-56 :X Een aantal is dus ook weer terug naar de gever) ook een stapel mutsjes die Arie volgens mij nooit allemaal gedragen krijgt, dus er zit vast iets tussen in de goede maat. Allemaal krijgertjes overigens, behalve een hele leuke voor als we naar buiten gaan die ik zelf heb gekocht op een zelfmaakmarkt O+

[ link | afbeelding ]
Ohhhh wij hadden bijna precies dezelfde! Zo fijn en schattig!
  donderdag 23 januari 2014 @ 14:53:09 #116
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_135850159
Ik heb er nu denk ik ook 15-20 in de huidige maat, maar ik pak eigenlijk altijd dezelfde 5 ofzo. Je hebt toch je favorieten. Maar in maat 50-56 gingen er wel meer doorheen met die bv-poep op de randjes. Maar 40 :D ? Nou ja, je hebt er niet te weinig.
pi_135850175
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 14:51 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Ooooooooh, hebbuh!

40 rompers... Ik heb er denk ik 20 in 74/80, en die worden niet eens allemaal gedragen...
Nee, daarom gaat er een hele stapel weer terug naar de gever :) En alles dat enigszins verwassen/versleten was heb ik weggegooid. Ik vind het enorm lief dat we zoveel krijgen, maar kleren met grote gele en bruine vlekken erin hoef ik toch eigenlijk echt niet :X
  donderdag 23 januari 2014 @ 14:56:42 #118
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_135850275
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 14:53 schreef Dot. het volgende:

[..]

Nee, daarom gaat er een hele stapel weer terug naar de gever :) En alles dat enigszins verwassen/versleten was heb ik weggegooid. Ik vind het enorm lief dat we zoveel krijgen, maar kleren met grote gele en bruine vlekken erin hoef ik toch eigenlijk echt niet :X Yak, zoiets durf je toch niet weg te geven?
Hier bijna alle rompers zelfgekocht :@ . Maar nu heeft J. wel stoere rompers. En hij presteert t ook vaak om ze in een paar uur vies/nat te maken, dus ik hoef gelukkig niet vaak te wassen ;)
pi_135850314
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 14:56 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Hier bijna alle rompers zelfgekocht :@ . Maar nu heeft J. wel stoere rompers. En hij presteert t ook vaak om ze in een paar uur vies/nat te maken, dus ik hoef gelukkig niet vaak te wassen ;)
Ja, ik hou de mooiste wel zelf. De stapel die teruggaat zijn voornamelijk Hema rompers uit het jaar 0 en de stof voelde ook niet meer lekker :@ Maar doordat ik er dus zoveel heb gekregen kan ik nu verwend selecteren wat ik echt wil :)

En volgens mij hebben ze het niet echt doorgehad wat vies was. In slecht licht zag je het ook niet zo, maar in daglicht wel ineens. Ook een jasje met allerlei gele vlekken in de voering bijvoorbeeld.
  donderdag 23 januari 2014 @ 14:58:31 #120
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_135850347
Gooi de stretchies niet weg! O+
pi_135850388
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 14:58 schreef Spees_Eend het volgende:
Gooi de stretchies niet weg! O+
Oh, die zitten er volgens mij ook niet bij... Ze zijn echt met jaren 90 zonnetjes en maantjes erop :D
pi_135850402
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 13:52 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Doen ze in ziekenhuizen ook wel eens bij de babietjes. Gewoon een speen voor fles, opgerolde washand erin voor het neerleggen en watjes in het 'tuutje' om lucht aanzuigen te voorkomen.
Ja klopt dat deden wij ook op de afdeling. Vind dat alleen een hele tijdelijke oplossing.
pi_135850426
Ik ga denk ik voor zoiets >:)

Weet ik zeker dat ik mijn juli-kindje niet blij mee maak, en dat mijn vriend me acuut uit het testament haalt en me de deur uitzet (zonder kind)
pi_135911414
Ik zal wel gek zijn, maar ik vind 'm TOF!
  vrijdag 24 januari 2014 @ 22:30:31 #125
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135912120
Waar koop je ook alweer zo'n thermometer met flexibel uiteinde?
KuikenGuppy
pi_135912459
Die heb je overal, ik heb 'm gewoon bij de hema gekocht
http://www.hema.nl/winkel(...)-digitaal-(11972000)
Of bedoel je iets anders..?
  vrijdag 24 januari 2014 @ 22:38:16 #127
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_135912474
Etos!
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_135920809
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 22:30 schreef Burdie het volgende:
Waar koop je ook alweer zo'n thermometer met flexibel uiteinde?
action
pi_135920903
Kruidvat!
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  zaterdag 25 januari 2014 @ 11:29:45 #130
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135923186
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 22:38 schreef Juud-- het volgende:
Die heb je overal, ik heb 'm gewoon bij de hema gekocht
http://www.hema.nl/winkel(...)-digitaal-(11972000)
Of bedoel je iets anders..?
Ik had gelezen dat ze ook bestaan met een flexibel tuutje ipv dat metalen uiteinde. Maar Etos etc. hebben we hier in het dorp wel, ga ik daar even kijken straks! Dank :)
KuikenGuppy
pi_135923258
Wij hebben er zo een bij de etos vandaan. Is een erg fijne!
*poef* nu is het weg
  zaterdag 25 januari 2014 @ 12:44:01 #132
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_135924707
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 22:30 schreef Burdie het volgende:
Waar koop je ook alweer zo'n thermometer met flexibel uiteinde?
Die van ons komt van de apotheek (¤10). Andere thermometers idd allemaal stug :(. Vriendlief heeft m gehaald, ik garandeer niet dat ie toen in elke winkel goed heeft gekeken als kersverse vader ;)
  zaterdag 25 januari 2014 @ 12:45:24 #133
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_135924736
Uit interesse: wat is het voordeel? Je beweegt hem verder toch niet meer als die op de plaats van bestemming is?
pi_135924767
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 12:45 schreef Spees_Eend het volgende:
Uit interesse: wat is het voordeel? Je beweegt hem verder toch niet meer als die op de plaats van bestemming is?
Effe lekker wiebelen :9 :X
Maar geen idee. Had er 1 van de apotheek maar dat duurde eeeeeeuwen voor de meting klaar was. Dus toen 1 bij de thuiszorgwinkel gehaald :Y)

Edit: lees op teh interwebz dat het voor 'maximaal comfort' is. Hmhm. :')
pi_135925387
Deze was sneller en ik vind m makkelijker in gebruik op de een of andere manier. Gevoel dat ie ook wat dunner is ofzo.
*poef* nu is het weg
  zaterdag 25 januari 2014 @ 18:36:19 #136
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135933093
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 12:45 schreef Spees_Eend het volgende:
Uit interesse: wat is het voordeel? Je beweegt hem verder toch niet meer als die op de plaats van bestemming is?
Ik heb werkelijk waar geen flauw idee :P In een van de eerdere topics las ik dat het handig was, en aangezien ik er geen verstand van heb, dat advies maar opgevolgd :+.
Hij was ¤6,05 bij de Kruidvat ;).
En de meting is binnen 10 seconden klaar *O*.
KuikenGuppy
pi_135933234
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 12:45 schreef Spees_Eend het volgende:
Uit interesse: wat is het voordeel? Je beweegt hem verder toch niet meer als die op de plaats van bestemming is?
Nee, maar ik denk dat als de baby/het kind wél beweegt, dat de punt dan dus een beetje meebeweegt. En daardoor minder oncomfortabel is. Denk ik.
pi_135933616
Ik heb geen flexibele maar tot nu toe ging het prima... ook al heb ik een wiebelig kind :p
pi_135933896
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 18:52 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik heb geen flexibele maar tot nu toe ging het prima... ook al heb ik een wiebelig kind :p
Dat sluit alsnog niet uit dat het wellicht nog minder oncomfortabel is als je een thermometer mét flexibele punt hebt.
pi_135937066
Ik wist niet eens dat het bestond... met flexibele punt...
Wij hebben die van de Hema, hartstikke fijn ding, vooral lekker snel klaar. Gelukkig niet al te vaak nodig :)
pi_135990671
Mediq apotheken hebben met flexibele punt.

Deze vraag is vast al vaker voorbij gekomen, maar ik stel m toch...

Kruidvat heeft de luiers in de aanbieding en manlief vind dat we vast wel een voorraad kunnen aanleggen.. Maar begin ik dan met 1 pak newborn en 2 pakken mt 3 of 2 pakken newborn en 1 maat 3....
Hoelang hebben ze daadwerkelijk de newborn aan?
S. 2014
J. 2016
pi_135990802
Newborn heb je toch in maat 1, 2 en 3? Ik zou 2 pakken maat 1 kopen en 1 pak maat 2. Het ligt natuurlijk helemaal aan je baby hoe lang je welke maat gebruikt, maar die pakken komen wel op.
pi_135990932
Kruidvat hft maat 0- echt prematuur, maat 1: 2-5 kg en maat 2: 3-6 kg.. Dus dan kan idd 2x maat 1 en 1 mt 2.
S. 2014
J. 2016
pi_135991171
Oh, Kruidvat eigen merk. Dan heb je newborn 0, 1 en 2.
0 (extra small, tot 2, 5 kg) heb je hoogstwaarschijnlijk niet nodig. Ik zou 2 pakken maat 1 (small, 2-5 kg) kopen en 1 pak maat 2 (mini, 3-6 kg). 3 is nog wel erg groot!
pi_135991257
Dank je :)
S. 2014
J. 2016
pi_135991295
Haha, stiekem editten... o|O
  zondag 26 januari 2014 @ 23:57:07 #147
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_135991304
Voordat je aan de koop gaat: as. Zaterdag is het bij de Etos alle pampers new baby 50% korting.
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_135991494
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2014 23:56 schreef Cantare het volgende:
Haha, stiekem editten... o|O
Sorry :*

Kp: ik vind de pampers best prijzig en als t goedkoper kan dan willen we dat graag proberen..
Maar thanks voor de tip.

Over pampers gesproken bij AH deze week 2+1 gratis.
S. 2014
J. 2016
  maandag 27 januari 2014 @ 00:02:12 #149
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135991585
Wasbaar is nog goedkoper ;).
KuikenGuppy
pi_135991777
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 00:02 schreef Burdie het volgende:
Wasbaar is nog goedkoper ;).
Ja maar na jaren in die wasware schijtdingen te hebben gezeten als gastouder heb ik besloten dat zelf nooit te gaan doen, en daar blijf ik nog steeds bij :)

Hoe goedkoop en milieubewust ook :@
S. 2014
J. 2016
pi_135992620
Dat staat er weer lomper dan ik bedoel... Ik heb gewoon geen fijne ervaringen ermee
S. 2014
J. 2016
  maandag 27 januari 2014 @ 00:24:36 #152
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_135992623
Kun je eigenlijk gewoon van merk wisselen qua luiers? Altijd kopen wat in de aanbieding is, ontdekken wat fijn past bij mini en go with the flow? Of krijgen ze daar geïrriteerde billetjes van?

/noob.

Voor mij hoeft ze ook geen pampers te blijven dragen, maar het kdv gebruikt die wel en wij hebben ze nu ook gekocht in de aanbieding. En ik ben van plan om zaterdag nog wel een pakje of 2 te kopen, voor de opstart. En daarna kijken we wel welk merk enzo :@ of is dat naïef?
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_135995232
Nee hoor, dat is niet naïef. Er zijn zels baby's die niet tegen pampers kunnen! ;) Als je niet test kom je daar niet achter.
pi_135995508
Je kan gewoon wisselen wat je wilt!
Ik ga nu voor 's nachts ook voor iets anders dan overdag..
Verder heb ik ook gekeken wat ze op het kdv hadden (kruidvat) en dat eerst zelf geprobeerd.
pi_135995539
Ik zweer echt bij huismerkluiers (Kruidvat en Etos) maar ik vond de maat 1 van Kruidvat niet zo fijn. Heel stug (gek genoeg is dat bij grotere maten niet zo) en de lekrandjes zijn minuscuul, en dat is niet relaxed gezien de substantie die poep van een pasgeborene heeft ;) Als ik het over zou doen, zou ik één pak maat 1 van Pampers kopen (wij hadden aan één pak echt voldoende) en vanaf maat 2 Kruidvat of Etos.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_135995611
En bij verschillende supermarkten krijg je ook een gratis baby pakket (sowieso bij C1000 en plus dat ik weet) en daar zit dan vaak ook hun eigen merk luiers in, en bij kruidvat kun helaas je zwanger bent ook met de voordeelkaart een setje ophalen waaronder een pak kruidvatluiers (wel eerst voor aanmelden)

Zo kun je ook zonder dat het veel kost verschillende merken proberen.

En als je voor pampers gaat.. Die zijn eigenlijk altijd wel ergens in de aanbieding. Regelmatig ook maandboxen bij de Makro bijvoorbeeld of bij de wehkamp.
  maandag 27 januari 2014 @ 09:25:47 #157
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135996569
Mijn dames konden echt niet tegen de pampers van het ziekenhuis. Daarvoor hebben we steeds zelf Kruidvat maatje 0 meegenomen. Toen ze in maat 1 pastten meteen overgestapt naar Etos. Die vind ik zelf nog steeds het prettigst. Nu gebruiken we al een hele tijd het huismerk van een Duitse drogisterijketen, Lekker goedkoop :D

Maar niet elke luier zit bij elk kindje even goed. Pasvorm kan wat verschillen en daardoor kan de ene luier meer doorlekken dan de andere. Ik zou dus wel uitkijken met een te grote voorraad aanleggen.
pi_135996688
En wbt maat inkopen... teveel te groot kan bijna niet, ze groeien er vanzelf wel in. (Tenzij je echt geen ruimte hebt om het op te slaan) En bij teveel te klein... ik heb ze wel eens bij de winkel gewoon om mogen ruilen voor een maatje groter, mits het pak uiteraard nog dicht zat. Dat mag niet overal overigens, maar misschien handig om even na te vragen bij aankoop.
Ik zweer bij pampers trouwens, ik blijf het de fijnste luiers vinden. En als je de aanbiedingen en kortingsbonnen in de gaten houdt valt het imo best mee met de prijs.
(en Duitsland is een beetje teveel uit de richting ;) )
  maandag 27 januari 2014 @ 09:38:37 #159
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135996818
nou, met 3 kinderen in de luiers is het ook met kortingsbonnen nog best aan de prijs hoor. :D
Ik kocht Etos ook alleen maar in de aanbieding.
  maandag 27 januari 2014 @ 09:40:33 #160
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_135996854
Klopt Shandaly. Als je de pamper aanbiedingen in de gaten houdt bij de newborn luiers dan is het net zo duur of goedkoper dan Kruidvat. Bij de grotere maten weet ik het niet.
pi_135997058
Ik heb nog geen enkele keer de volle prijs voor luiers (we gebruiken pampers) hoeven betalen. Idd gewoon opletten, meer niet.
Heb gisteren bij de gamma 2 maandboxen (= totaal 248 luiers) maat 3 gehaald voor ¤34 :Y)

Maar ik lees en hoor overal dat Pampers na maat 3 nogal raar kan gaan zitten.. ben benieuwd.
  maandag 27 januari 2014 @ 09:52:59 #162
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_135997142
Ik vond maat 4 van Pampers ook relatief snel lekken. Ik gebruik nu Aldiluiers en die zijn echt goed. Maar t scheelt ook gewoon best per kind denk ik. Een kindje met dikkere benen heeft weer een andere pasvorm nodig dan een smaller kindje.
  maandag 27 januari 2014 @ 09:55:58 #163
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135997214
Precies, dat bedoel ik. M had trouwens wel pampers. Maar de meiden krijgen daar dus uitslag van.
pi_135997241
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 07:35 schreef Clubsoda het volgende:
Als ik het over zou doen, zou ik één pak maat 1 van Pampers kopen (wij hadden aan één pak echt voldoende)
Dat deed ik voor nr 2 ook omdat Dot amper maat 1 gedragen heeft. Vanmiddag worden pak 3 en 4 in maatje 1 bezorgd. Hij ziet er niet uit alsof hij er snel uitgroeit, en dat met een goeie 3400 gram geboortegewicht.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_135997296
Wisselen kan idd altijd.
Alleen het kan wel prijzig zijn.
Want als een pak niet werkt voor je of enorme uitslag geeft zit je met nog een half pak.

Ik koop altijd pampers en ben nooit meer kwijt dan de goedkoopste luiers, er zijn genoeg aanbiedingen.
pi_135997298
Ik zweer bij etos. En jumbo gaat ook nog wel. Aldi hadnik hier ook laats maar die lekken door. Nunin de aanbieding 4 pakke etos voor 24 euro waaronder nu een maat 6 voor de nacht en broekjes voor thuis en gisteren bij kruidvat 2 pakken broekjes voor 17.50 gehaald. Die heb ik nog nirt getest niet maar blijf telkens weer trrugkomen op etos,
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  maandag 27 januari 2014 @ 09:59:22 #167
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135997307
Ik zag bij Limango net ook een Pamper aanbieding voor bij komen. Misschien nog een tip?
pi_135997375
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 09:52 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik vond maat 4 van Pampers ook relatief snel lekken. Ik gebruik nu Aldiluiers en die zijn echt goed. Maar t scheelt ook gewoon best per kind denk ik. Een kindje met dikkere benen heeft weer een andere pasvorm nodig dan een smaller kindje.
Nou!! Ik moet zeggen dat ik tot aan maat 4 geen doorlekken had, maar nu lekt het, inderdaad maat 4 of 4+ van pampers, soms door de achterkant heen gewoon. Dan heeft ze ineens een natte plek op haar kont zitten, en we verschonen toch best vaak. Dus niet via de randjes maar echt dwars door de pamper heen.

Misschien toch eens Aldi proberen... maar ik ben zo'n pamperfan :'(
Sarcasme. Herken het.
pi_135997749
Dan gooi ik hem er ook maar ff in...
Ow draagt nu kruidvat maat 4...
Maar 's nachts lekt hij behoorlijk door, overdag zitten ze prima..
Iemand een tip voor 's nachts? Kruidvat 4+ of pampers of zoiets?
pi_135998056
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 09:57 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Dat deed ik voor nr 2 ook omdat Dot amper maat 1 gedragen heeft. Vanmiddag worden pak 3 en 4 in maatje 1 bezorgd. Hij ziet er niet uit alsof hij er snel uitgroeit, en dat met een goeie 3400 gram geboortegewicht.
Hier 3900gr geboortegewicht en heeft ruim 3 weken in Pampers maat 1 gezeten :)
pi_135998212
Zelfs luiers zijn hogere wiskunde... :P
S. 2014
J. 2016
pi_135998250
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 10:35 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Zelfs luiers zijn hogere wiskunde... :P
Trial and error :Y)
  maandag 27 januari 2014 @ 10:38:40 #173
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_135998306
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 10:35 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Zelfs luiers zijn hogere wiskunde... :P
't Is net een IKEA pakket!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_135998502
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 10:17 schreef Loj het volgende:
Dan gooi ik hem er ook maar ff in...
Ow draagt nu kruidvat maat 4...
Maar 's nachts lekt hij behoorlijk door, overdag zitten ze prima..
Iemand een tip voor 's nachts? Kruidvat 4+ of pampers of zoiets?
Ik heb dus met pampers 4+ het zelfde probleem.
Sarcasme. Herken het.
pi_135998583
Spees _O-

Ik zou bij de volgende beginnen met Newborn Pampers, die vond ik heel fijn. Daarna zou ik overstappen op Etos, want tot nu toe ben ik daar echt heel blij mee. De twee keer dat hij zichzelf onder poepte besefte ik dat ik moest overstappen op een maat groter ;)
Maar misschien heb ik geluk met F's poep! :9

Oja, ik krijg nog wel eens restjes Pampers van anderen, maar dan ben ik altijd blij als ze op zijn en ik weer naar Kruidvat Etos overstap :@
Ik zou dus niet snel van aanbieding naar aanbieding gaan, want ik ben veel te blij dat het altijd goed gaat :)
pi_135998659
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 10:47 schreef Suikertante het volgende:
Spees _O-

Ik zou bij de volgende beginnen met Newborn Pampers, die vond ik heel fijn. Daarna zou ik overstappen op Etos, want tot nu toe ben ik daar echt heel blij mee. De twee keer dat hij zichzelf onder poepte besefte ik dat ik moest overstappen op een maat groter ;)
Maar misschien heb ik geluk met F's poep! :9

Oja, ik krijg nog wel eens restjes Pampers van anderen, maar dan ben ik altijd blij als ze op zijn en ik weer naar Kruidvat overstap :@
Ja zeg, wat is het nou, kruidvat of etos :P
Sarcasme. Herken het.
pi_135998672
Eh :')
pi_135998704
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 10:38 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

't Is net een IKEA pakket!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:'( :'( :'( die laatste zin klopt dan wel weer, maar verder, ik bem niet lekker gek en heb al helemaal geen kittig kapsel... :{ ;(
S. 2014
J. 2016
pi_135998838
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 10:38 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

't Is net een IKEA pakket!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+

Ik ook :@
pi_135998858
Mijn gevoelens dames wat doen jullie! :'( :'(
S. 2014
J. 2016
pi_135999524
Oh nee dat is ook niet eerlijk, je bent nog zwanger ook! :*

Nou, vooruit! Dan mag je ook zeggen wat je denkt bij mijn username! ;)
pi_135999631
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 11:19 schreef Limone het volgende:
Oh nee dat is ook niet eerlijk, je bent nog zwanger ook! :*

Nou, vooruit! Dan mag je ook zeggen wat je denkt bij mijn username! ;)
Nou eerst alleen aan een limoen maar nu ben ik ingewijd in de wereld van Z&G en nu denk ik aan de limone test!

Maar nee hoor meiden ik kan het (ook zwanger) hebben!
S. 2014
J. 2016
pi_135999789
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 11:23 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Nou eerst alleen aan een limoen maar nu ben ik ingewijd in de wereld van Z&G en nu denk ik aan de limone test!

Maar nee hoor meiden ik kan het (ook zwanger) hebben!
:*

Weer terug naar de dummies:

Waarvoor zijn eigenlijk die zwemluiers? Plas houden ze duidelijk niet tegen, poep wel?
pi_136000017
Dat is de bedoeling ja :Y
Is ook flatteuzer dan achter de drol van je baby aanzwemmen en hem in je knuistje naar de prullenbak dragen _O-
pi_136000308
Oh.. M heeft nog niet echt 'drol'. Jammer dat het niet haar poeptijd was, dan hadden we kunnen testen hoeveel zo'n luier nou tegenhoudt. >:)
pi_136000496
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 11:36 schreef Suikertante het volgende:
Dat is de bedoeling ja :Y
Is ook flatteuzer dan achter de drol van je baby aanzwemmen en hem in je knuistje naar de prullenbak dragen _O-
En daar ging de thee over mn telefoon
_O-
pi_136000511
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 11:36 schreef Suikertante het volgende:
Dat is de bedoeling ja :Y
Is ook flatteuzer dan achter de drol van je baby aanzwemmen en hem in je knuistje naar de prullenbak dragen _O-
MI van het jaar, nu al :D O+
  maandag 27 januari 2014 @ 11:50:54 #188
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_136000525
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 11:36 schreef Suikertante het volgende:
Dat is de bedoeling ja :Y
Is ook flatteuzer dan achter de drol van je baby aanzwemmen en hem in je knuistje naar de prullenbak dragen _O-
Sonja, ben jij het? :o
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_136000676
Het zure van zo'n zwemluier is dat je pas ziet dat er gepoept is zodra het de zijkantjes uitsijpelt. Of wanneer je een ander kind viezig naar de glijbaan ziet kijken waar de jouwe net van afgleed. /true story helaas
pi_136000878
_O- Spring!!
Ik was de babydrab alweer even vergeten, blijft dat er grotendeels in ja? Dan ben ik pro-zwemluier!

Heb nog nooit gezwommen met F :@

Sonja? Ik ben nu al benieuwd naar het verhaal buuf!
pi_136000954
Oh Spring! :')
pi_136001053
:') buikpijn van het lachen nu.

(en ondertussen hopend dat ik dit niet uit eigen ervaring na kan vertellen over een jaar)
pi_136001215
Spring en Suiker _O- :D
  maandag 27 januari 2014 @ 12:07:56 #194
381212 Gulara
From the future
pi_136001218
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 10:38 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Krabsalade op de bank. _O-
pi_136001465
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 11:36 schreef Suikertante het volgende:
Dat is de bedoeling ja :Y
Is ook flatteuzer dan achter de drol van je baby aanzwemmen en hem in je knuistje naar de prullenbak dragen _O-
:D _O-

Wij gebruiken hier pampers trouwens, toen ze kleiner was de newborn en vanaf maat 3 baby dry en active fit. In 8 maanden pas 1 keer een pak voor de volle prijs moeten kopen, verder alleen aanbiedingen.
Etos vind ik ook wel fijn trouwens, zit hier niet in de buurt. Kruidvat vind ik helemaal niets, stugge dingen :@


Verder wat Shandaly al zegt, ga geen te grote voorraad in voren halen. Dadelijk reageren ze er slecht op, luieruitslag of steeds doorlekken en daar zit je dan..
Wij hadden geloof ik 2 pakken voor geboorte gekocht plus de pakken die je her en der gratis krijgt en dat was voldoende om de eerste dagen rond te komen. Daarna is mijn man nieuwe gaan halen denk ik, geen idee meer :D
E.
pi_136001560
Kruidvat is wel vernieuwd ik vond het pakje in de kruidvat zwangertas niet zo stug als die ze eerst hadden. Had ik ook nog een pak van en dat verschil voel je goed,
Nu hebben wij eigenlijk altijd pampers maar ook hier doorlekken dwars door de luier bij maat 4, 4+ en nu ook bij 5. Volgens mij plast ze gewoon teveel in 1x.
pi_136001710
Op de gratis verpakking die wij kregen stond ook dat ze minder stug waren maar ik vond ze nog steeds heel stug in vergelijking tot pampers. Ze deden verder wat ze moesten doen maar mijn kleine baby mocht niet van die stugge luiers om haar zachte billetjes hebben vonden mijn hormonen :@
Al hebben we het pak wel opgemaakt geloof ik.
E.
pi_136003614
Nou na n berekening en t nieuws dat je met luiers wel kan wisselen hebben we net toch maar pampers meegenomen bij de AH... :')

Oh ja... Ervaringen kruidvat billendoekjes?

En een voedingskussen, mij leek het handig, man zegt: je kunt toch een gewoon kussen pakken... ervaringen iemand?
S. 2014
J. 2016
pi_136003805
Qua billendoekjes heb ik denk ik alle merken wel gehad, maar ik blijf nu bij de Pampers sensitive. Werken in mijn ogen het best en zijn bijna geurloos. Kruidvat is niet slecht, maar ik vind ze toch wat minder prettig. Ze plakken aan elkaaren ruiken ook niet zo lekker, vind ik.
  maandag 27 januari 2014 @ 13:18:12 #200
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_136003842
De extra sensitive van kruidvat werken goed maar plakken zo aan elkaar als je ze uit de verpakking haalt, niet handig :N

Voedingskussen gebruiken wij nog als kussen voor haar om op te liggen in de bank of box als ze een dutje wilt doen. sommige vrouwen slapen er ook mee.
pi_136003882
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 13:13 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Nou na n berekening en t nieuws dat je met luiers wel kan wisselen hebben we net toch maar pampers meegenomen bij de AH... :')

Oh ja... Ervaringen kruidvat billendoekjes?

En een voedingskussen, mij leek het handig, man zegt: je kunt toch een gewoon kussen pakken... ervaringen iemand?
Ik heb het voedingskussen altijd in m'n rug staan in bed, vind dat zelf heel fijn. Ook zijn ze fijn als loungeplekje voor de baby als je er een waskussenhoes omheen frot. Ik heb er dus 2 in huis ;)
Home is where the O+ is...
pi_136004517
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 13:17 schreef Cantare het volgende:
Qua billendoekjes heb ik denk ik alle merken wel gehad, maar ik blijf nu bij de Pampers sensitive. Werken in mijn ogen het best en zijn bijna geurloos. Kruidvat is niet slecht, maar ik vind ze toch wat minder prettig. Ze plakken aan elkaaren ruiken ook niet zo lekker, vind ik.
Heb ik ook, erg tevreden over. En altijd redelijk goedkoop (12 pakken voor ¤17,49) via bol.com..
pi_136004847
Hier bij Chris 1 pak pampers nr1 gebruikt(uit cadeau pakket). Daarna over naar bumblies nr2. Pampers kreeg hij ook uitslag van. Bumblies nr2 ging goed, nr3 ook nog even, tot ze de luier vernieuwd hebben. Daarna ook van pampers uitslag. Daarna was het: nr3 LIDL, nr4LIDL, nr4+C1000 en nr5LIDL..
Op het kdv wel pampers, maar met 1 dag pampers ging het goed, daarna wel een dag gewoon lidl. Dus als hij eens 2 aangesloten dagen naar het kdv ging kreeg hij luiers van thuis mee..

Bij Daan begonnen met 2 pakken nr1 van pampers (uit cadeau pakketten). Daarna over op de c1000 in maat2, en sinds maat 3 zit hij ook in de LIDL luiers..

Beide jongens waren bijna 4 kg bij de geboorte, en daarna een vlotte groei..
Maar het is vooral proberen, in het begin niet teveel aanschaffen, die aanbiedingen komen wel terug.

Billendoekjes die van de hema. Een euro per pakje (met ?80 erin)
  maandag 27 januari 2014 @ 13:45:12 #204
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_136004853
voedingskussen is heel fijn om je straks omheen te vouwen als je verder bent in je zwangerschap. Want je rolt een soort van om anders als je op je zij ligt :+ . Voedingskussen in bed leggen waar je je bovenste been omheen slaat en je hebt nergens meer last van. En bij het voeden s nachts vond ik het ook fijn om hem nog achter mijn eigen hoofdkussen te leggen of om hem achter me door onder mijn arm te vouwen toen ik in een stoel voedde toen baby in zijn eigen kamer ging slapen.
  maandag 27 januari 2014 @ 13:48:08 #205
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136004952
Ik vind 'm juist niet zo handig met slapen, het is zo'n groot, massief ding. Voor voeden lijkt 'ie me wel ideaal.
KuikenGuppy
pi_136005036
Voedingskussen had ik als zwangere tussen mijn knieen liggen. Dat scheelde een hoop heuppijn na een nacht slapen..
pi_136005269
Ik vond een voedingskussen juist een onding en heb m nooit gebruikt. Tijdens mn zwangerschap niet gemist en bij het voeden zat ik er alleen maar mee in de knoop.
pi_136005328
Ik slaap nog steeds met het voedingskussen, haha!
  maandag 27 januari 2014 @ 15:03:15 #209
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136007805
Heb je daar wat aan, GM? :Y)
KuikenGuppy
pi_136007980
Ze hebben nu bij de Kruidvat een voedingskussen in de aanbieding, misschien is dat een fijne om mee te beginnen en als het bevalt koop je een duurdere/sjiekere?

Ik heb er een gekregen met van die bolletjes erin, dat scheen fijner te zijn dan een met een gewone kussenvulling.
  maandag 27 januari 2014 @ 15:20:52 #211
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136008491
Voedingskussen O+ _O_
Ik heb hem gebruikt tijdens de zwangerschap, met een hoes eromheen als loungekussen voor baby, om bij het leren zitten achter ze neer te legen in geval van achterover kukelen (en in het begin voor extra steun). En nu ligt hij in de kamer als speelkussen (en het houdt ook tocht van de achterdeur tegen).

Het enige waar ik hem nooit voor heb gebruikt is voeden :@
pi_136009225
quote:
2s.gif Op maandag 27 januari 2014 15:20 schreef Kyara het volgende:
Voedingskussen O+ _O_
Ik heb hem gebruikt tijdens de zwangerschap, met een hoes eromheen als loungekussen voor baby, om bij het leren zitten achter ze neer te legen in geval van achterover kukelen (en in het begin voor extra steun). En nu ligt hij in de kamer als speelkussen (en het houdt ook tocht van de achterdeur tegen).

Het enige waar ik hem nooit voor heb gebruikt is voeden :@
+1
Al heb ik hem wel gebruikt tijdens het voeden, alleen niet zoals hij bedoeld was. In bed dubbel als rugsteun, paste perfect.
  maandag 27 januari 2014 @ 15:44:25 #213
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_136009380
Kussen wordt hier nog steeds gebruikt bij het flesje voor het slapengaan, ideaal ding (zo een met bolletjes). J. heeft er als ukje ook heerlijk op/tussen geslapen op ons bed.

Met gewone kussens had ik steeds ruzie, en kreeg ik last van m'n schouders, nu nergens last van.
pi_136010030
quote:
2s.gif Op maandag 27 januari 2014 15:20 schreef Kyara het volgende:
Voedingskussen O+ _O_
Ik heb hem gebruikt tijdens de zwangerschap, met een hoes eromheen als loungekussen voor baby, om bij het leren zitten achter ze neer te legen in geval van achterover kukelen (en in het begin voor extra steun). En nu ligt hij in de kamer als speelkussen (en het houdt ook tocht van de achterdeur tegen).

Het enige waar ik hem nooit voor heb gebruikt is voeden :@
+1 (schijnt voor een goede borstvoedingshouding ook niet handig te zijn)

Nog even inhakend op de pampers, wat is het verschil tussen de groene en oranje pakken? Simply dry en ...? Absorptievermogen ofzo?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  maandag 27 januari 2014 @ 16:04:57 #215
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136010098
.....baby dry. De oranje pakken zijn de low budget variant en die absorberen -naar het schijnt- inderdaad wat minder.
  maandag 27 januari 2014 @ 16:12:48 #216
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_136010396
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 16:02 schreef Morretje het volgende:

[..]

+1 (schijnt voor een goede borstvoedingshouding ook niet handig te zijn)

Nog even inhakend op de pampers, wat is het verschil tussen de groene en oranje pakken? Simply dry en ...? Absorptievermogen ofzo?
De geur is van beide ook anders. De goedkopere versie gaat eerder ruiken bij urine. Maar ik moet eerlijk zeggen dat wij bij regelmatig verschonen nooit last hebben gehad daarvan.
Trotse mamma :)
pi_136011381
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 15:03 schreef Burdie het volgende:
Heb je daar wat aan, GM? :Y)
Nee!! Jullie zijn net mensen, met al die verschillende meningen! :6

Ik ga die van 15 euro bij kv halen. Is t niks gooi ik m later wel in de bench vd honden!
S. 2014
J. 2016
  maandag 27 januari 2014 @ 16:53:52 #218
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_136012016
quote:
2s.gif Op maandag 27 januari 2014 16:04 schreef Kyara het volgende:
.....baby dry. De oranje pakken zijn de low budget variant en die absorberen -naar het schijnt- inderdaad wat minder.
Dit idd :Y

Wij hebben de Simply Dry voor overdag en Active Dry voor 's nachts. De Active Dry Pampers zijn de enige die de nacht overleven zonder doorlekken hier :)
Overdag nog nooit last gehad met doorlekken, trouwens. Ik merk wat dat betreft niet echt dat ze low budget zijn.

Ik heb Kruidvat en Etos luiers ook gebruikt in verschillende maten en vind ze opzich wel oke, maar ik zweer toch bij Pampers. Die vind ik soepeler en lekkerder omdoen.

Wbt billendoekjes zijn we niet zo moeilijk ;) Ik vind die van de Hema wel fijn, maar ik heb ze ook van Etos (let altijd op aanbiedingen). Die van het Kruidvat gebruik ik als toetenpoetsers. Is goedkoper dan echte toetenpoetsers (en ik vind de mierzoete geur van toetenpoetsers verschrikkelijk!) en er staat op de achterkant dat je ze ook voor handen en gezichtje kan gebruiken :)

[ Bericht 3% gewijzigd door Sylver_ op 27-01-2014 16:59:31 ]
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_136023686
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 13:57 schreef Olf het volgende:
Ik slaap nog steeds met het voedingskussen, haha!
+1 :D :@
Sarcasme. Herken het.
  maandag 27 januari 2014 @ 21:28:38 #220
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_136025942
Oh, suiker, ik bedoelde Sonja Silva. :@ zie het topic in sho [/offtopic] :@
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 27 januari 2014 @ 21:30:27 #221
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_136026062
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 20:54 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

+1 :D :@
Ik ook :) ik had een andere voor het voeden :P
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 27 januari 2014 @ 21:32:07 #222
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_136026192
Die oranje pakken zijn waardeloos! J. lekte er steevast doorheen :(
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 27 januari 2014 @ 21:34:49 #223
381212 Gulara
From the future
pi_136026405
Aah het gaat over voedingskussens. Ik zag laatst in de winkel een voedingskussen die je om je lijf vastklikt. Je kunt er dan ook mee staan (er zitten zelfs zakjes aan de zijkant voor een speentje, doekje, ...)
Heeft iemand hier ervaring mee, en werkt dit?
Het lijkt mij namelijk superhandig voor een -nu nog hypothetische- tweede. Dat je even op kunt staan zonder het voeden te onderbreken.

*rent even naar sho voor de Sonja-update. :9 *
  maandag 27 januari 2014 @ 22:38:42 #224
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136030713
Ik geloof dat tweelingvoedingskussen zo in elkaar zitten Gulara. Persoonlijk weer ik niet of ik het zo handig vindt met 1 kind aan de borst. Met maar 1 kind kun je ook opstaan met je kind aan de borst en dan een andere baby uit bed plukken of een dreumes troosten.
pi_136033878
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 21:34 schreef Gulara het volgende:
Aah het gaat over voedingskussens. Ik zag laatst in de winkel een voedingskussen die je om je lijf vastklikt. Je kunt er dan ook mee staan (er zitten zelfs zakjes aan de zijkant voor een speentje, doekje, ...)
Heeft iemand hier ervaring mee, en werkt dit?
Het lijkt mij namelijk superhandig voor een -nu nog hypothetische- tweede. Dat je even op kunt staan zonder het voeden te onderbreken.

*rent even naar sho voor de Sonja-update. :9 *
Haai! Heb ik. Tis net een tafeltje! Ik heb er een voor een baby en ook een tweelingskussen. Die voor 1 baby mag trouwens weg...mocht iemand interesse hebben...
Lotte!
Noah!
  maandag 27 januari 2014 @ 23:40:46 #226
381212 Gulara
From the future
pi_136034327
quote:
2s.gif Op maandag 27 januari 2014 22:38 schreef Kyara het volgende:
Ik geloof dat tweelingvoedingskussen zo in elkaar zitten Gulara. Persoonlijk weer ik niet of ik het zo handig vindt met 1 kind aan de borst. Met maar 1 kind kun je ook opstaan met je kind aan de borst en dan een andere baby uit bed plukken of een dreumes troosten.
Hahaha! Hebbes! >:)

En we zijn niet allemaal van die übermoeders hè. Ik zie echt niet hoe ik dat zou moeten doen. ;(
  maandag 27 januari 2014 @ 23:42:41 #227
381212 Gulara
From the future
pi_136034434
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 23:32 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Haai! Heb ik. Tis net een tafeltje! Ik heb er een voor een baby en ook een tweelingskussen. Die voor 1 baby mag trouwens weg...mocht iemand interesse hebben...
Blijft het ook een beetje op de goeie hoogte zitten?
pi_136038749
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 23:42 schreef Gulara het volgende:

[..]

Blijft het ook een beetje op de goeie hoogte zitten?
Ligt er aan hoe strak je je gordeltje aantrekt ;)
Lotte!
Noah!
  dinsdag 28 januari 2014 @ 08:31:49 #229
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136039692
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 23:40 schreef Gulara het volgende:

[..]

Hahaha! Hebbes! >:)

En we zijn niet allemaal van die übermoeders hè. Ik zie echt niet hoe ik dat zou moeten doen. ;(
Als het moet dan doe je het. En dan maar hopen dat je er geen laat vallen....
pi_136042235
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 23:40 schreef Gulara het volgende:

[..]

Hahaha! Hebbes! >:)

En we zijn niet allemaal van die übermoeders hè. Ik zie echt niet hoe ik dat zou moeten doen. ;(
Een beetje zoals kyara zegt maar dan zonder het voeden, als ik op de tweeling van mn beste vriendin pas, bedenken ze ook regelmatig om tegelijk te gaan krijsen... En dan pak je ze allebei, en idd hopen dat het goed gaat ;)
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 28 januari 2014 @ 10:58:36 #231
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136042837
Tot ze te groot worden, dan gaat dat niet meer zo makkelijk. Ik probeerde het gister weer maar 2 x 9 kilo en tegenstribbelend was best wel zwaar.

Maar wat ook goed werkt als ze op de grond liggen te huilen: ernaast gaan liggen. Zo kun je heel veel kinderen tegelijk bezig houden (in elk geval 3 dan). Ook met voorlezen werkt dat beter dan op de bank.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 11:19:08 #232
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_136043532
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 23:40 schreef Gulara het volgende:

[..]

Hahaha! Hebbes! >:)

En we zijn niet allemaal van die übermoeders hè. Ik zie echt niet hoe ik dat zou moeten doen. ;(
Dat leer je bij je 2de baby vanzelf. En je krijgt flinke armspieren.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 13:21:22 #233
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_136048017
Super topic dit !! Alles doorgelezen en me excel bestand bijgewerkt :)

Nou las ik het al ergens...maar kreeg niet echt een duidelijk antwoord...het bambino voedingskussen van de Kruitvat wel of niet doen ? Of beter investeren in een duurdere ? Heb wel begrepen dat bolletjes vulling fijner is dan dekbed vulling ivm indeuken...zou graag advies willen aangezien hij nu in de aanbieding is !!
  dinsdag 28 januari 2014 @ 13:27:02 #234
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136048209
Ik weet niet wat de vulling van het bambino kussen is en wat de aanbieding is maar ik heb veel plezier van mijn voedingskussen met bolletjesvulling va de Prenatal en die is ook regelmatig in de aanbieding. Ben ook begonnen met een goedkopere variant met "kussen" vulling en dat vond ik helemaal niks.
pi_136051808
Grappig, want ik vond die bolletjes dan weer niks. Goed topic dit :D
pi_136052334
Dat inderdaad, bolletjes :{w
  dinsdag 28 januari 2014 @ 15:04:05 #237
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136052394
je moet ze ook niet inslikken he :{w
  dinsdag 28 januari 2014 @ 15:41:11 #238
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_136054352
HaHa nou ik ga maar eens in een voedingskussen knijpen ;)
  dinsdag 28 januari 2014 @ 15:45:47 #239
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_136054604
Ik heb ook met kussenvulling, maar toen daar een deuk in kwam heb ik hem gewoon een beetje bijgevuld met dat spul. Daar kun je gewoon een zak van bij de HEMA kopen voor een paar euro.
pi_136054735
Geen bolletjes nee! Ik had er eentje met en eentje zonder en ik had altijd ruzie met die bolletjes. :(
E.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 15:48:46 #241
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136054740
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 15:41 schreef BuupWerk het volgende:
HaHa nou ik ga maar eens in een voedingskussen knijpen ;)
Ga anders gewoon even liggen in het gangpad. Even uitproberen :+
  dinsdag 28 januari 2014 @ 16:06:12 #242
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_136055608
Bolletjes _O_

Bij de eerste veel gebruikt bij het voeden en het tegengaan van een voorkeurshouding, bij de zwangerschap van 2e was het de enige manier om n beetje comfortabel te liggen en nummer 3 heeft de eerste maanden van zijn leven veel geslapen op dat ding, lekker loungend op de bank.

Daarnaast werd hij ook gebruikt als ondersteuning bij wiebelige zitters, heeft hij meer dan eens voorkomen dat er kleine kindjes uit hun nieuwe peuterbed vielen en tegenwoordig wordt hij gebruikt om hutten mee te bouwen.
.... met gevoel voor drama....
  dinsdag 28 januari 2014 @ 19:12:36 #243
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_136062843
Ik heb nog een vraag: ik heb net de nieuwe wij (het tijdschrift) ontvangen en daar zit een 9 maanden beurs boekje bij, VOL met beursaanbiedingen. Hartstikke leuk natuurlijk, maar heeft iemand al bedacht wat je wel of niet gaat kopen...ik ben een beetje bang dat als ik geen vooronderzoek doe met veel te veel thuis kom. Hoe pakken jullie dat aan ?!
  dinsdag 28 januari 2014 @ 19:15:07 #244
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_136062980
Ik peilde in dit topic en bij enkele andere moeders die ik ken. Oh en bij mijn zusje die op een kdv werkt. Veel zal nuttig zijn, maar ook veel zal geldklopperij zijn of anderszins niet nodig ;) . Het verschilt wel heel erg per persoon wat je wel en niet nodig vindt. Wil je straks zelf eten gaan maken voor je kind? Dan kán een Babycook of vergelijkbaar handig zijn. Sommigen vinden een staafmixer weer prima en weer anderen kopen Olvaritpotjes en hebben het helemaal niet nodig allemaal.

Dus als je iets gedetailleerder jouw wensen en het product omschrijft, kan men hier wel met je mee denken.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 19:24:04 #245
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_136063472
Lees deze topics eens door en je bent al heel wat wijzer denk ik.

OUD / Handige en onhandige spulletjes enzo
OUD / Handige en onhandige spulletjes deel 2
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_136063547
Uhhm dat is toch zo persoonlijk.. ik zou iig van de dingen die ik echt wil hebben uitzoeken of de aanbieding wel echt goed is. En weinig heb je echt nodig. ;)
  dinsdag 28 januari 2014 @ 19:29:16 #247
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_136063711
Goed om te weten ook:

De winkels zijn ook na je bevalling nog open :Y

:+
Trotse mamma :)
pi_136064075
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 19:12 schreef BuupWerk het volgende:
Ik heb nog een vraag: ik heb net de nieuwe wij (het tijdschrift) ontvangen en daar zit een 9 maanden beurs boekje bij, VOL met beursaanbiedingen. Hartstikke leuk natuurlijk, maar heeft iemand al bedacht wat je wel of niet gaat kopen...ik ben een beetje bang dat als ik geen vooronderzoek doe met veel te veel thuis kom. Hoe pakken jullie dat aan ?!
Lijstje van de kraam ^O^ Dan heb je iig 'the bare minimum' in huis.
Verder: nodig vs willen :P
  dinsdag 28 januari 2014 @ 19:49:56 #249
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_136065063
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 19:29 schreef Faithz het volgende:
Goed om te weten ook:

De winkels zijn ook na je bevalling nog open :Y

:+
_O- :+
Rayen 2½ jaar!
  dinsdag 28 januari 2014 @ 19:55:00 #250
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_136065455
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 19:29 schreef Faithz het volgende:
Goed om te weten ook:

De winkels zijn ook na je bevalling nog open :Y

:+
Daar kom je idd heel snel achter als je bevalling eerder komt dan je verlof, en dus dus 2 luiers in huis hebt van een proefpakket, geen luieremmer, geen doekjes, geen thermometer, geen kruiken. Nou ja, eigenlijk hadden we alleen meubels + beddengoed dus, en kleertjes, 2 maten te groot... :'(

En dan leer je (ondanks hormonen die zeggen Ik Moet Het Zelf Doen) ook dat manlief ook prima boodschappen kan doen, en bij niet weten, gewoon in gesprek gaat met de kruidvat-mevrouw over welke luiers ie moet hebben, en welke thermometer het beste is. :D _O_
  dinsdag 28 januari 2014 @ 19:55:32 #251
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_136065486
Of je quote jezelf ofzo...
  dinsdag 28 januari 2014 @ 20:17:09 #252
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_136066836
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 19:55 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Daar kom je idd heel snel achter als je bevalling eerder komt dan je verlof, en dus dus 2 luiers in huis hebt van een proefpakket, geen luieremmer, geen doekjes, geen thermometer, geen kruiken. Nou ja, eigenlijk hadden we alleen meubels + beddengoed dus, en kleertjes, 2 maten te groot... :'(

En dan leer je (ondanks hormonen die zeggen Ik Moet Het Zelf Doen) ook dat manlief ook prima boodschappen kan doen, en bij niet weten, gewoon in gesprek gaat met de kruidvat-mevrouw over welke luiers ie moet hebben, en welke thermometer het beste is. :D _O_
Kanjer ^O^
Trotse mamma :)
  dinsdag 28 januari 2014 @ 20:35:37 #253
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_136067870
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 19:29 schreef Faithz het volgende:
Goed om te weten ook:

De winkels zijn ook na je bevalling nog open :Y

:+
_O-

En man lief kan ook prima het juiste maandverband en tepelhoedjes kopen.

Ps. Hoest daar met de peuter? En Nirak?
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  dinsdag 28 januari 2014 @ 20:53:37 #254
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136068883
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 19:55 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Daar kom je idd heel snel achter als je bevalling eerder komt dan je verlof, en dus dus 2 luiers in huis hebt van een proefpakket, geen luieremmer, geen doekjes, geen thermometer, geen kruiken. Nou ja, eigenlijk hadden we alleen meubels + beddengoed dus, en kleertjes, 2 maten te groot... :'(

En dan leer je (ondanks hormonen die zeggen Ik Moet Het Zelf Doen) ook dat manlief ook prima boodschappen kan doen, en bij niet weten, gewoon in gesprek gaat met de kruidvat-mevrouw over welke luiers ie moet hebben, en welke thermometer het beste is. :D _O_
Het "scheelt" dat je kind dan meestal ook wat langer in het ziekenhuis ligt dan zij zelf dus zelfs dan heb je nog "tijd" om dingen in huis te halen :{

(dat scheelde trouwens wel geld, de badcapjes van M voldoen eigenlijk nog prima maar dat hadden mijn hormonen nooit goed gevonden)
  dinsdag 28 januari 2014 @ 21:40:31 #255
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_136071715
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 20:35 schreef Susie het volgende:

[..]

_O-

En man lief kan ook prima het juiste maandverband en tepelhoedjes kopen.

Ps. Hoest daar met de peuter? En Nirak?
Praat me niet van tepelhoedjes!! :X

6 drogisterijen, 3 :? :') kijkende pubers en 2 apotheken later thuisgekomen met tepelhoedjes!

"Uuh TEPEL?? hoedjes mevrouw...? En wat wilt u ermee doen??"

}:|


Met de kleine gaat het super :) Voorbeeldig ding, op eten na maar daar werken we aan ;) Net als nummero 2 :)

En daar?
Trotse mamma :)
pi_136073291
Of je besteld alles online (kolf, luiers, voedingskussen) ^O^
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_136073379
Er kwam na kolven moedermelk op onze bank. Hoe krijg je moedermelkvlekken (mooi woord voor galgje) het beste uit de bank?
pi_136073421
Gewoon met een doekje? hier liet het geen vlekken achter
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 22:12:16 #259
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_136073688
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 22:07 schreef geelkuikentje het volgende:
Er kwam na kolven moedermelk op onze bank. Hoe krijg je moedermelkvlekken (mooi woord voor galgje) het beste uit de bank?
Als het echt niet lukt: Dasty heeft ook fantastische vlekkenreiniger :)
Trotse mamma :)
pi_136073717
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 22:08 schreef bitterend het volgende:
Gewoon met een doekje? hier liet het geen vlekken achter
Wij hadden doekje met erg warm water gebruikt. Hopen dat het werkt, maar misschien had iemand nog een tip. :)
pi_136073863
Ik had dreft op gedaan..misschien kan je dat proberen? afwasmiddel of iets
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 22:45:00 #262
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136075836
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 21:40 schreef Faithz het volgende:

[..]

Praat me niet van tepelhoedjes!! :X

6 drogisterijen, 3 :? :') kijkende pubers en 2 apotheken later thuisgekomen met tepelhoedjes!

"Uuh TEPEL?? hoedjes mevrouw...? En wat wilt u ermee doen??"

}:|


Met de kleine gaat het super :) Voorbeeldig ding, op eten na maar daar werken we aan ;) Net als nummero 2 :)

En daar?
Wat leuk! Jullie zijn dus bezig voor een brusje?
  woensdag 29 januari 2014 @ 22:05:12 #263
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_136116229
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 22:45 schreef Kyara het volgende:

[..]

Wat leuk! Jullie zijn dus bezig voor een brusje?
:Y Weer spannend dus!
Trotse mamma :)
pi_136119285
Ooooh leuk! Veel succes!!!! :*
pi_136146727
Ok, noob meldt zich (na lang lurken in dit topic)!
Vanaf hoeveel weken zou je met een baby weg kunnen? En hoe lang kun je weg dan? Denk hierbij aan een rondje park, een bezoekje aan opa en oma oid.
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
pi_136146999
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 20:09 schreef RunForrestRun het volgende:
Ok, noob meldt zich (na lang lurken in dit topic)!
Vanaf hoeveel weken zou je met een baby weg kunnen? En hoe lang kun je weg dan? Denk hierbij aan een rondje park, een bezoekje aan opa en oma oid.
Rondje park ging hier na de kraamweek wel, al lag het tempo laag en ging ik nog niet meteen alleen met baby, dat duurde denk ik nog een weekje langer? Bezoekjes vanaf een week of drie, vier prima.

Ik moet wel zeggen dat ik dus wel een redelijk spoedig herstel had, dat weet je natuurlijk niet van te voren.
pi_136147324
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 20:09 schreef RunForrestRun het volgende:
Ok, noob meldt zich (na lang lurken in dit topic)!
Vanaf hoeveel weken zou je met een baby weg kunnen? En hoe lang kun je weg dan? Denk hierbij aan een rondje park, een bezoekje aan opa en oma oid.
Verschilt echt per kind. Het is ook maar de vraag hoe jij je voelt. Ik zou in ieder geval niets plannen en gewoon per dag/moment kijken hoe jij je voelt en hoe je kindje zich voelt. Ik had echt geen behoefte aan uitstapjes. S was ook snel overprikkeld.
Volg je gevoel en kijk naar je kindje.

Na een week deden we korte wandelingetjes, met 4wk bezoekje aan opa en oma. Daarna was ze wel overstuur en ik vond het ook erg vermoeiend. We hebben het rustig opgebouwd.
pi_136147374
Het hangt af van je eigen herstel en ook van je baby. De kraam zei hier wel dat we 'pas' naar buiten mochten als baby zichzelf een beetje op temperatuur kon houden, dat was ongeveer na een week. Ik ben persoonlijk erg van de rust/reinheid/regelmaat, maar ik ging in mijn verlofperiode elke dag wel even met de kinderwagen naar buiten om een stukje te lopen. Drie kwartier/uurtje, dan haalde ik zelf ook ff een frisse neus. Mee naar opa/oma hebben we even mee gewacht, volgens mij tot ze 1.5 maand was. Niet omdat ze het niet aan zou kunnen, maar omdat ik er zelf niet aan toe was.
pi_136147753
Als ik om me heen kijk is het heel verschillend. Mijn schoonzus is onlangs bevallen van de tweede en is aan het eind van de eerste kraamweek in haar eentje met twee kinderen 's ochtends op verjaardagsvisite gegaan zo'n 50 km verderop. Daar was iedereen ook wel erg verbaasd over maar ze voelde zich prima. Over het algemeen hebben de meeste pasbevallen vrouwen heel wat meer tijd nodig om (ook mentaal) bij te komen van een bevalling. Ik kan me zelf wel voorstellen dat het in het begin ook gewoon fijn is om je vooral te focussen op je kindje en te wennen aan het hele nieuwe leefritme - ook als het fysiek wel goed gaat.
freedom is just another word for nothing left to lose
  donderdag 30 januari 2014 @ 20:30:18 #270
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_136147781
Ik ben ook na de kraamweek kleine stukjes gaan lopen, maar nog niet alleen. Hoewel ik een voorspoedig herstel had, was ik toch bang dat ik duizelig oid zou worden.

Bij een vriendin werd gezegd dat de baby naar buiten mocht als ze weer haar geboortegewicht had bereikt, maar dat is bij mij nooit gezegd (en dan had het 3 weken geduurd voor we naar buiten mochten).

Bezoek-uitstapjes heb ik ook nog even mee gewacht, tot een maand of 2 denk ik? Ook niet voor de baby, maar ik vond het zelf nogal spannend :P (En naar opa en oma kunnen we niet zo makkelijk, die wonen 200km verderop).
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_136149404
Wat zijn jullie snel met antwoorden :o

Zo stom, ik had bij het stellen van de vraag alleen nog maar gedacht aan wat goed zou zijn voor de baby en helemaal niet aan mijn eigen herstel of gevoel..
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
  donderdag 30 januari 2014 @ 21:00:40 #272
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_136149477
Zodra de kleine op geboortegewicht was zijn we naar buiten gegaan. En uitstapjes als we daar zin in hadden, eerste was na anderhalve week.
Trotse mamma :)
pi_136149606
Ik heb geprobeerd na een week naar buiten te gaan maar ik viel toen flauw -O- wel daarna elke dag een hele kleine stukje met de kinderwagen
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_136149998
Bij de eerste na 10 dagen een mini-blokje om. De kleine kon het prima aan. Maar voordat ik fatsoenlijk kon lopen naar/in/terug van de supermarkt 2 blokken verderop waren we weken verder..
Bij de tweede was het na 8 dagen een lekker blok wandelen. Voelde me prima. Na 2,5 week moest hij al dagelijks mee naar school voor het halen en brengen van de oudste. Dat ging ook prima, hij tukte gewoon verder in de autostoel of wieg als ik hem over moest tillen.
pi_136150001
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 20:09 schreef RunForrestRun het volgende:
Ok, noob meldt zich (na lang lurken in dit topic)!
Vanaf hoeveel weken zou je met een baby weg kunnen? En hoe lang kun je weg dan? Denk hierbij aan een rondje park, een bezoekje aan opa en oma oid.
ik ging na 3 dagen al stukjes wandelen en volgens mij op de 5de of 6de dag gingen we bij een vriend met een eet gelegenheid even wat drinken...
Het is zo afhankelijk van jezelf en je kindje. Het is voor iedereen anders.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_136150442
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 20:09 schreef RunForrestRun het volgende:
Ok, noob meldt zich (na lang lurken in dit topic)!
Vanaf hoeveel weken zou je met een baby weg kunnen? En hoe lang kun je weg dan? Denk hierbij aan een rondje park, een bezoekje aan opa en oma oid.
Mijn baby kon na een week al prima mee voor een rondje of een boodschapje, maar ik niet! Uiteindelijk hadden we met 4 weken het eerste uitje, meteen 100 km verderop, en met 6 weken een bruiloft. Beiden gingen prima voor haar - maar ik heb dan ook een baby die niet snel overprikkeld is door uitjes ofzo.
Zelf kom ik nu nog steeds nauwelijks verder dan een uurtje/ 1 uitje per dag.
Home is where the O+ is...
pi_136155057
Mijn 2e werd eind augustus geboren en zat al heel snel boven geboortegewicht. Zelf was ik ook redelijk schadevrij uit de bevalling gekomen en we zaten op dag 5 al in een groot park voor een paar uurtjes :)
Zat ik daar onder een grote boom in het gras (lekker zacht vanwege maandverband :') )
Mini-beebje in mijn armen, kijkend naar mijn man en peuter die aan het voetballen waren...
Ik plofte uit elkaar van geluk O+ O+
.... met gevoel voor drama....
pi_136155254
Wij zijn vandaag voor het eerst de deur uitgegaan. Dag 10 :)
Met de middelste naar binnenspeeltuin en de oudste van school halen. :)
pi_136155496
Hier met ks na 6 dgn naar de supermarkt gewandeld, na 2 weken uurtje naar 1 vd oma's. Vond het zo raar om uit m'n bubbel te zijn. Pas na 3 wkn gingen uitstapjes vrijwel moeiteloos en wandelde na 5 wkn 9 km achter de wagen. Spierpijn! :+

T. was en is heel makkelijk en niet snel overprikkeld. Dat scheelt enorm.
pi_136155771
Na een week gingen we eindelijk naar buiten! Tijdens de kraamweek lag ik in bed naast het raam, te kijken naar de bomen die steeds kaler werden.. ;( ik dacht dat ik gek werd!
pi_136155779
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2014 22:58 schreef Kersjes het volgende:
Mijn 2e werd eind augustus geboren en zat al heel snel boven geboortegewicht. Zelf was ik ook redelijk schadevrij uit de bevalling gekomen en we zaten op dag 5 al in een groot park voor een paar uurtjes :)
Zat ik daar onder een grote boom in het gras (lekker zacht vanwege maandverband :') )
Mini-beebje in mijn armen, kijkend naar mijn man en peuter die aan het voetballen waren...
Ik plofte uit elkaar van geluk O+ O+
O+ O+
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_136156061
Oh ja, met de oudste moesten we op dag 4 het huis verlaten. Er waren werkzaamheden in de flat waar we toen woonden, waardoor er de hele dag geen stromend water was.
Wat een gigantische verhuizing was dat :o Ook de kraamhulp verhuisde mee.
Zaten we de hele dag bij m'n moeder. Niet grappig, ik voelde me beroofd van rust, privacy, cocon :(
En natuuuuuuurlijk liepen de werkzaamheden uit. Zaten we de dag daarop bij m'n schoonouders ;(

Moraal van het verhaal: niet pas bevallen bij week 42 :')
.... met gevoel voor drama....
pi_136160783
Help, mijn haar valt uit!

En ook nog in redelijke hoeveelheden, in ieder geval meer dan bij de eerste. Welke vitamines kon je slikken om het allemaal nog een beetje te redden?
pi_136160801
Volgens mij..

Vitamine A, C, B-6 en B-12
Eiwitten
IJzer
Foliumzuur

Maar vooral vitamine B.

Ik moet er ook nodig aan beginnen, ben dat hoofdkussen vol haar elke ochtend nu wel zat :{
pi_136161388
Die uitvallende haren komen me helaas erggg bekend voor. Het was bij mij zo erg dat ik telkens een staart indeed omdat anders het hele huis vol haar lag. :{ Ik wist alleen niet dat je er iets aan kon doen.

Even een vraagje aan de nieuwbakken mama's, want ik ben het echt kwijt na vier jaar. :@ Hoelang zitten kindjes zo ongeveer in maatje 1 en hoelang in maatje 2 luiers? Ik begrijp dat het afhankelijk is van klein/groot kind etc., maar een gemiddelde is ook goed. Ik kan me namelijk herinneren dat maatje 1 er best snel uit ging bij L. maar hoe snel weet ik echt niet meer. Reden voor de vraag. Ik heb namelijl nogal wat luiers nodig straks, dus ik wil een beetje de goede aanbiedingen in de gaten houden. :)
pi_136161457
Dat is best lastig inschatten, Nikki. Zeker omdat tweelingen waarschijnlijk wat kleiner zijn, en dus langer in maat 1 zullen zitten.
Bij Lars heb ik slechts 1 pak mt 1 gebruikt, maar Femke heeft er veel langer in gezeten, misschien wel een week of 6 ofzo. (Jee zeg, wat vergeet je dat soort dingen allemaal snel)

Misschien kan je de situatie in de winkel uitleggen als je volle pakken maat 1 over hebt straks, en ze ruilen voor mt 2... Dat hebben ze bij mij wel eens goed gevonden.
pi_136161586
Ik heb nu al 4 pakken maat 1, dat is ongeveer genoeg voor 2 weken luiers verschonen, uitgaande van 100 luiers per week. :') :o Misschien laat ik het daar maar bij dan. Een extra pakje maat 1 bijhalen is niet zo erg. Ik heb ook nog heel veel kortingsbonnen liggen uit de blije dozen enzo, die kunnen mooi voor dat doel gebruikt worden.
  vrijdag 31 januari 2014 @ 08:58:51 #288
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136161627
M heeft ongeveer een maand in maat 1 gezeten en hij was behoorlijk gemiddeld.
Maar als je genoeg heb voor de eerste 2 weken. Een extra pak is zo bijgehaald natuurlijk.
  vrijdag 31 januari 2014 @ 09:07:21 #289
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_136161751
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 07:10 schreef GotC het volgende:
Volgens mij..

Vitamine A, C, B-6 en B-12
Eiwitten
IJzer
Foliumzuur

Maar vooral vitamine B.

Ik moet er ook nodig aan beginnen, ben dat hoofdkussen vol haar elke ochtend nu wel zat :{
Zink ook vooral die zou ik niet vergeten.Die moet ik altijd slikken tegen haaruitval.
Het is hier nu ook erger en ik was al zo'n kerstboom in januari.
pi_136162036
ik heb ooit biergist tabletten tegen haaruitval geslikt. vies jonge! :)

ehm luiermaat even denken wat het nou was...volgens mij tot een week of 8/9 in maat 1 en nu on maat 2. Ligt aan het merk ook..kruitvat maat 1 was bij het overstappen wel te klein, pampers had bij overstappen maat 1 nog wel gekund..maar maat 2 ook en daar had ik er heul veel van liggen
pi_136162450
quote:
17s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 09:07 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]

Zink ook vooral die zou ik niet vergeten.Die moet ik altijd slikken tegen haaruitval.
Het is hier nu ook erger en ik was al zo'n kerstboom in januari.
Ik kreeg gisteren te horen dat ik mijn haar wel erg dun begon te worden zeg maar. Zou ik dan afkunnen met een gewone multivitamine, of echt op die vitamines/mineralen gericht vitamines kopen.
pi_136182893
Faye heeft 2 maanden in maat 1 gezeten, maar das een krielkip ;) Daarna ben ik het een beetje kwijt.
En vanaf 9 maanden zit ze in wasbaar ;)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_136185158
Ik ben met m'n twee kilo baby begonnen in maatje 0, voor zeker een maand. Daarna anderhalve maand in maat 1 en daarna 2 weken in 2... Toen was hij 3 maanden oud ;)
pi_136191126
Thanks voor de tips ladies. Voorlopig heb ik genoeg want ik heb 2 weken maat 1 en 8 weken maat 2 in huis. En ook al voor zo'n 4 weken maat 3.
Maat 2 allemaal met dank aan mijn schoonpapa die luiers is gaan hamsteren bij kruidvat. O+ :D
  zaterdag 1 februari 2014 @ 11:26:51 #295
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_136200377
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 21:14 schreef Loj het volgende:
Ik ben met m'n twee kilo baby begonnen in maatje 0, voor zeker een maand. Daarna anderhalve maand in maat 1 en daarna 2 weken in 2... Toen was hij 3 maanden oud ;)
J. zat nog in maat 1 toen ik m de eerste keer naar het KDV ging brengen om te wennen. Toen was ie 4 maanden oud... Vlak daarna maar overgegaan op nr 2, want het KDV had geen maat 1...

Idd ook begonnen in maat 0, zo'n week of 3...
  zaterdag 1 februari 2014 @ 18:44:22 #296
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_136213718
Hier hebben we best lang met maat 1 gedaan, maar door maat 2 zijn we echt gevlogen. Daar had ik er echt te veel van. Heb alvast een goede voorraad voor (een eventuele) baby 2 :)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  zondag 2 februari 2014 @ 21:49:48 #297
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_136262264
Halloa, daar ben ik weer !! Ik heb een leuk babykamertje op marktplaats gevonden, echter heeft deze deurtjes ipv laatjes...Papa in spe vond het maar onhandig en ik ben gewoon verliefd...jullie ervaringen ?!
  zondag 2 februari 2014 @ 22:10:06 #298
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136263935
Wat heeft deurtjes? Commode? Kledingkast?

Ik vind zelf laden wel handig, vooral omdat je dan beter achterin kunt komen zonder stapels om te gooien. Maar ach, dat went vanzelf wel denk ik. Ik zou er geen leuk kamertje om laten schieten.
  zondag 2 februari 2014 @ 22:12:51 #299
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_136264165
Wij hebben een kledingkastje met deurtjes, alleen planken. Misschien zijn lades praktischer maar moet zeggen dat ik het nooit heb gemist. Ik zou er ons supertoffe kast niet voor opgegeven hebben iig.
pi_136264338
Ik heb nu ook een kastje met deurtjes, en ach.. alles heeft z'n voors en tegens. Ik heb er een paar doosjes/bakjes in staan met klein grut, dus eigenlijk creëer je dan je eigen laatjes.. werkt prima.

Ik zou het er niet om laten. Als je eenmaal verliefd bent op zoiets ga je alle andere kamertjes daaraan toetsen, en zul je niets vinden dat beter is ;)
  zondag 2 februari 2014 @ 22:14:57 #301
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_136264347
Ik vind laadjes echt heel erg. Die prop ik namelijk te vol en dan klemt het, of wil niet dicht of niet open....
Heb wel planken met manden gehad voor de luiers. Maar ik zou een leuke kast niet voorbij laten gaan op planken of lades.
Het is zoals het is toch?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')