abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 januari 2014 @ 11:41:44 #276
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_136087563
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 09:03 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

http://www.telegraaf.nl/b(...)rzin_neemt_af__.html

Ik zwem mooi tegen de Nederlandse trend in; meer (spaar)geld dan vorig jaar en sinds kort volledig uit beleggen gestapt :)

De lage spaarrente drijft veel mensen naar risicovolle beleggingen, waardoor daar een grote waardestijging/bubbel ontstaat met in de toekomst waarschijnlijk weer veel huilende mensen. Ik neem die lage rente maar voor lief.
Waar lees jij 'risicovolle' beleggingen? Er zijn genoeg beleggingsfondsen te vinden met een laag risico. Ik denk dat je de overstap juist naar die beleggingen moet zoeken.
pi_136087825
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 11:41 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Waar lees jij 'risicovolle' beleggingen? Er zijn genoeg beleggingsfondsen te vinden met een laag risico. Ik denk dat je de overstap juist daar moet zoeken.
Naar mijn mening is de aandelenmarkt nu wel behoorlijk overprijsd en zijn ook obligaties behoorlijk duur (lage rente=hoge prijs). Daar zit naar mijn mening een behoorlijke neerwaartse risico, ook als je het in relatief 'veilige' beleggingsfondsen stopt. Maar verder moet iedereen zelf die afweging maken, ik hou het nu voornamelijk bij de lekkere lage rente van het sparen :)

Als de beurs records aan het verbreken is en ik steeds meer berichten hoor van mensen dat ze gaan beleggen, dan weet ik wel dat ik er uit moet gaan.
  woensdag 29 januari 2014 @ 11:54:13 #278
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_136087998
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 11:49 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Naar mijn mening is de aandelenmarkt nu wel behoorlijk overprijsd en zijn ook obligaties behoorlijk duur (lage rente=hoge prijs). Daar zit naar mijn mening een behoorlijke neerwaartse risico, ook als je het in relatief 'veilige' beleggingsfondsen stopt. Maar verder moet iedereen zelf die afweging maken, ik hou het nu voornamelijk bij de lekkere lage rente van het sparen :)

Als de beurs records aan het verbreken is en ik steeds meer berichten hoor van mensen dat ze gaan beleggen, dan weet ik wel dat ik er uit moet gaan.
Ok. Ben het niet echt met je eens, maar goed :) Ik heb overigens zo'n 15% van mijn geld in beleggingen zitten, dus dat valt ook wel mee.
pi_136090833
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 11:49 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Op zich klinkt het logisch, maar aan de andere kant zeiden mensen die vorig jaar rond deze tijd ook en kijk naar de rendementen van afgelopen jaar. (market timen is gewoon gokken)
Overigens is het rendement van dividend aandelen ook hoger dan spaarrekeningen (ongeacht de beweging van de koers)
pi_136104634
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 13:08 schreef nikao het volgende:
Overigens is het rendement van dividend aandelen ook hoger dan spaarrekeningen (ongeacht de beweging van de koers)
Wat zijn dividend aandelen? Jaren geelden waren aandelen als KPN en Wessanen, goed voor een aantrekkelijk dividendrendement. Met die bedrijven is het bergafwaarts gegaan en hun rendement ingestort. (ites wat metd e spaarrente trouwens ook is gebeurd).

Het enige aandal dat qua rendement heeft standgehouden is RD.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_136132053
Argenta geeft bij een deposito van drie jaar veruit de hoogste rente. Is het helemaal veilig om bij Argenta te bankieren vanuit Nederland?

Leasplan is stiekempjes van 1,73 naar 1,72 gegaan. Heb ik geen bericht van ontvangen.
pi_136132243
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 18:48 schreef blomke het volgende:

[..]

Wat zijn dividend aandelen? Jaren geelden waren aandelen als KPN en Wessanen, goed voor een aantrekkelijk dividendrendement. Met die bedrijven is het bergafwaarts gegaan en hun rendement ingestort. (ites wat metd e spaarrente trouwens ook is gebeurd).

Het enige aandal dat qua rendement heeft standgehouden is RD.
Fonds/trackers kopen die daaruit bestaat.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_136132577
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 13:07 schreef Loekie1 het volgende:
Argenta geeft bij een deposito van drie jaar veruit de hoogste rente. Is het helemaal veilig om bij Argenta te bankieren vanuit Nederland?

Leasplan is stiekempjes van 1,73 naar 1,72 gegaan. Heb ik geen bericht van ontvangen.
Veiliger ( Breda) dan Reykjavik. w/

Lees de site even na, DMB en deposito garantiestelsel.
  donderdag 30 januari 2014 @ 13:58:49 #284
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_136133674
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 13:07 schreef Loekie1 het volgende:
LPB is al heel lang 1.72%. Ik heb daar wel bericht van ontvangen.
censuur :O
pi_136133778
foutje...lees DNB w/
pi_136134345
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 13:58 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

LPB is al heel lang 1.72%. Ik heb daar wel bericht van ontvangen.
Independer geeft anders nog steeds 1,73 aan hoor...
http://www.independer.nl/spaarrekening/sparen.aspx
pi_136136064
De rente bij LPB is 1,72% nominaal, maar omdat ze per maand uitkeren en je dus ook rente over deze maandelijkse rente krijgt, komt dit effectief neer op net iets meer dan 1,73% rente. ((1 + 0,0172/12) ^ 12 - 1 = 0,0173...)

Alle percentages die in de OP genoemd worden zijn effectief op jaarbasis :)
pi_136136329
Bedankt voor de info.
Wat gebeurt er als je geld van een rekening neemt die niet maandelijks rente uitkeert maar bijvoorbeeld jaarlijks?
pi_136137097
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 15:23 schreef Loekie1 het volgende:
Bedankt voor de info.
Wat gebeurt er als je geld van een rekening neemt die niet maandelijks rente uitkeert maar bijvoorbeeld jaarlijks?
De rente wordt normaal gesproken per dag berekent en dan jaarlijks uitgekeerd. Bij zo'n rekening bouw je dus elke dag 1/365 deel van de rente op. Dus heb je het geld er een half jaar op staan, dan krijg je de helft van de rente. Veel rekeningen geven ook aan hoeveel rente je tot nu toe hebt opgebouwd.

Als de nominale rente bij LPB een jaar lang op 1,72% blijft staan (de effectieve rente is dan 1,73%) en je hebt aan het begin van het jaar ¤100 er op staan en de opgebouwde rente laat je er ook op staan, dan heb je een jaar later ¤1,73 aan rente ontvangen. Als je de rente er elke maand vanaf zou halen, dan zou je echter ¤1,72 aan rente ontvangen. Je hebt dus 1 cent dankzij rente over je maandrente ontvangen *O*

Bij deze lage percentages maakt het heel weinig uit, maar als de rente 5,0% nominaal zou zijn, dan was het effectief al 5,12%. Dat zou bij die ¤100 al 12 cent extra aan rente zijn 8-)
pi_136140592
En bij 10000 al 1200 cent!

Bedankt wederom voor de uitleg.
pi_136142650
2 dagen geleden een Gratis Knab Basis rekening geopend. Kan je niet zoveel mee, maar wel tot max 50.000 sparen, en internet betalingen doen.

Gisteren brief met pincode en vandaag een 'rekenmachientje' en een pas ontvangen in een vrolijk doosje. Geld van ING overgemaakt en dat is nu al aangekomen bij KNAB. Ik kreeg een mailtje dat:

"Beste Poekieman,

Het saldo op je Knab Betaalrekening eindigend op 421 is momenteel hoger dan ¤ 10000. We raden je aan om (een gedeelte van) je saldo over te boeken naar een spaarrekening. Dan ontvang je namelijk een hogere rente.
...
"

Met een Basis rekening kan je niets met de bankpas, maar die heb je nodig om in de 'rekenmachine' te stoppen, om overschrijvingen te kunnen bevestigen.

Een Knab Plus rekening voor 5 EUR/mnd kan interessant zijn als je een Visa creditcard wilt hebben, of als je veel buiten het EUR gebied komt. Hun koersopslag is nl. maar 0.5% (ING rekent 1% als je een 3 EUR/mnd Betaalpakket hebt), hoewel er bij staat dat een buitenlandse bank nog kosten in rekening kan brengen. In hoeverre dat anders is dan bij een 'normale' bank, als ING, weet ik niet.
ING geeft bij een Betaalpakket een gratis Mastercard, dus afh. van de landen waar je heen gaat kan dat uitmaken. Visa wordt denk ik in meer landen geaccepteerd.
Goud kan je niet bijdrukken
  donderdag 30 januari 2014 @ 22:22:10 #292
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_136153393
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2014 01:16 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Aha. Sowieso niet zo'n goed idee om zo veel bij ING te stallen :P [...]
Waarom niet?

En zijn er hier mensen die special een betaalrekening bij ING openen om te kunnen deelnemen aan die actie?
  donderdag 30 januari 2014 @ 22:45:18 #293
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_136154369
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 15:44 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Als de nominale rente bij LPB een jaar lang op 1,72% blijft staan (de effectieve rente is dan 1,73%) en je hebt aan het begin van het jaar ¤100 er op staan en de opgebouwde rente laat je er ook op staan, dan heb je een jaar later ¤1,73 aan rente ontvangen. Als je de rente er elke maand vanaf zou halen, dan zou je echter ¤1,72 aan rente ontvangen. Je hebt dus 1 cent dankzij rente over je maandrente ontvangen *O*

[...]
:D _O_
pi_136154600
Als proef heb ik 100 euro overgemaakt van ing naar Argenta.
Dat is aangekomen.
Verder is de rekening nog geblokkeerd.
Ws. in afwachting van id., die ze ws dinsdag/ woensdag hebben ontvangen
per post.
Is de blokkade ook jullie ervaring? met Argenta.

Dan gaat er een portie euro's daarheen, zodra het kan, voor een jaar in deposito en dat komt dan weer precies vrij volgend jaar om met een vergelijkbare ing actie mee te doen. Indien...als...etc..

* Voelt zich Selang in het klein met schuiven w/
  donderdag 30 januari 2014 @ 23:10:23 #295
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_136155720
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 22:22 schreef Extraneus het volgende:

[..]

Waarom niet?

En zijn er hier mensen die special een betaalrekening bij ING openen om te kunnen deelnemen aan die actie?
Omdat de rente daar laag is.

En nee, die betaalrekening heb ik altijd al bij ING. Een spaarrekening ook trouwens, maar die komt nog uit het verleden :P
pi_136157403
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2014 22:49 schreef AnneX het volgende:
Als proef heb ik 100 euro overgemaakt van ing naar Argenta.
Dat is aangekomen.
Verder is de rekening nog geblokkeerd.
Ws. in afwachting van id., die ze ws dinsdag/ woensdag hebben ontvangen
per post.
Is de blokkade ook jullie ervaring? met Argenta.

Dan gaat er een portie euro's daarheen, zodra het kan, voor een jaar in deposito en dat komt dan weer precies vrij volgend jaar om met een vergelijkbare ing actie mee te doen. Indien...als...etc..

* Voelt zich Selang in het klein met schuiven w/
Ja blokkade wordt opgeheven als de id is gecontroleerd.. ging bij mij heel snel. Vind het jammer dat ik Argenta niet eerder heb ontdekt want hun spaarrente op gewone spaarrekening is ook een van de hoogste
pi_136161383
Spaarrente bij LPB stijgt in februari naar 1,73% nominaal, dat is iets meer dan 1,74% effectief *O*

Vanaf 4 februari worden de korte termijndeposito's echter wel flink verlaagd -O-

pi_136162943
Dat is iets hoger dan NN toch?
pi_136162950
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 08:40 schreef MrBadGuy het volgende:
Spaarrente bij LPB stijgt in februari naar 1,73% nominaal, dat is iets meer dan 1,74% effectief *O*

Vanaf 4 februari worden de korte termijndeposito's echter wel flink verlaagd -O-

[ afbeelding ]
Allemachtig. Blijft niks over van die korte-termijn deposito's!!
Heb dat bericht overigens nog niet ontvangen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_136163075
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 10:05 schreef Zocalo het volgende:
Dat is iets hoger dan NN toch?
NN heeft 1,75%.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')