Waar lees jij 'risicovolle' beleggingen? Er zijn genoeg beleggingsfondsen te vinden met een laag risico. Ik denk dat je de overstap juist naar die beleggingen moet zoeken.quote:Op woensdag 29 januari 2014 09:03 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)rzin_neemt_af__.html
Ik zwem mooi tegen de Nederlandse trend in; meer (spaar)geld dan vorig jaar en sinds kort volledig uit beleggen gestapt
De lage spaarrente drijft veel mensen naar risicovolle beleggingen, waardoor daar een grote waardestijging/bubbel ontstaat met in de toekomst waarschijnlijk weer veel huilende mensen. Ik neem die lage rente maar voor lief.
Naar mijn mening is de aandelenmarkt nu wel behoorlijk overprijsd en zijn ook obligaties behoorlijk duur (lage rente=hoge prijs). Daar zit naar mijn mening een behoorlijke neerwaartse risico, ook als je het in relatief 'veilige' beleggingsfondsen stopt. Maar verder moet iedereen zelf die afweging maken, ik hou het nu voornamelijk bij de lekkere lage rente van het sparenquote:Op woensdag 29 januari 2014 11:41 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Waar lees jij 'risicovolle' beleggingen? Er zijn genoeg beleggingsfondsen te vinden met een laag risico. Ik denk dat je de overstap juist daar moet zoeken.
Ok. Ben het niet echt met je eens, maar goedquote:Op woensdag 29 januari 2014 11:49 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Naar mijn mening is de aandelenmarkt nu wel behoorlijk overprijsd en zijn ook obligaties behoorlijk duur (lage rente=hoge prijs). Daar zit naar mijn mening een behoorlijke neerwaartse risico, ook als je het in relatief 'veilige' beleggingsfondsen stopt. Maar verder moet iedereen zelf die afweging maken, ik hou het nu voornamelijk bij de lekkere lage rente van het sparen![]()
Als de beurs records aan het verbreken is en ik steeds meer berichten hoor van mensen dat ze gaan beleggen, dan weet ik wel dat ik er uit moet gaan.
Op zich klinkt het logisch, maar aan de andere kant zeiden mensen die vorig jaar rond deze tijd ook en kijk naar de rendementen van afgelopen jaar. (market timen is gewoon gokken)quote:Op woensdag 29 januari 2014 11:49 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Naar mijn mening is de aandelenmarkt nu wel behoorlijk overprijsd en zijn ook obligaties behoorlijk duur (lage rente=hoge prijs). Daar zit naar mijn mening een behoorlijke neerwaartse risico, ook als je het in relatief 'veilige' beleggingsfondsen stopt. Maar verder moet iedereen zelf die afweging maken, ik hou het nu voornamelijk bij de lekkere lage rente van het sparen![]()
Als de beurs records aan het verbreken is en ik steeds meer berichten hoor van mensen dat ze gaan beleggen, dan weet ik wel dat ik er uit moet gaan.
Wat zijn dividend aandelen? Jaren geelden waren aandelen als KPN en Wessanen, goed voor een aantrekkelijk dividendrendement. Met die bedrijven is het bergafwaarts gegaan en hun rendement ingestort. (ites wat metd e spaarrente trouwens ook is gebeurd).quote:Op woensdag 29 januari 2014 13:08 schreef nikao het volgende:
Overigens is het rendement van dividend aandelen ook hoger dan spaarrekeningen (ongeacht de beweging van de koers)
Fonds/trackers kopen die daaruit bestaat.quote:Op woensdag 29 januari 2014 18:48 schreef blomke het volgende:
[..]
Wat zijn dividend aandelen? Jaren geelden waren aandelen als KPN en Wessanen, goed voor een aantrekkelijk dividendrendement. Met die bedrijven is het bergafwaarts gegaan en hun rendement ingestort. (ites wat metd e spaarrente trouwens ook is gebeurd).
Het enige aandal dat qua rendement heeft standgehouden is RD.
Veiliger ( Breda) dan Reykjavik.quote:Op donderdag 30 januari 2014 13:07 schreef Loekie1 het volgende:
Argenta geeft bij een deposito van drie jaar veruit de hoogste rente. Is het helemaal veilig om bij Argenta te bankieren vanuit Nederland?
Leasplan is stiekempjes van 1,73 naar 1,72 gegaan. Heb ik geen bericht van ontvangen.
LPB is al heel lang 1.72%. Ik heb daar wel bericht van ontvangen.quote:Op donderdag 30 januari 2014 13:07 schreef Loekie1 het volgende:
Leasplan is stiekempjes van 1,73 naar 1,72 gegaan. Heb ik geen bericht van ontvangen.
Independer geeft anders nog steeds 1,73 aan hoor...quote:Op donderdag 30 januari 2014 13:58 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
LPB is al heel lang 1.72%. Ik heb daar wel bericht van ontvangen.
De rente wordt normaal gesproken per dag berekent en dan jaarlijks uitgekeerd. Bij zo'n rekening bouw je dus elke dag 1/365 deel van de rente op. Dus heb je het geld er een half jaar op staan, dan krijg je de helft van de rente. Veel rekeningen geven ook aan hoeveel rente je tot nu toe hebt opgebouwd.quote:Op donderdag 30 januari 2014 15:23 schreef Loekie1 het volgende:
Bedankt voor de info.
Wat gebeurt er als je geld van een rekening neemt die niet maandelijks rente uitkeert maar bijvoorbeeld jaarlijks?
Waarom niet?quote:Op woensdag 29 januari 2014 01:16 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Aha. Sowieso niet zo'n goed idee om zo veel bij ING te stallen[...]
quote:Op donderdag 30 januari 2014 15:44 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Als de nominale rente bij LPB een jaar lang op 1,72% blijft staan (de effectieve rente is dan 1,73%) en je hebt aan het begin van het jaar ¤100 er op staan en de opgebouwde rente laat je er ook op staan, dan heb je een jaar later ¤1,73 aan rente ontvangen. Als je de rente er elke maand vanaf zou halen, dan zou je echter ¤1,72 aan rente ontvangen. Je hebt dus 1 cent dankzij rente over je maandrente ontvangen![]()
[...]
Omdat de rente daar laag is.quote:Op donderdag 30 januari 2014 22:22 schreef Extraneus het volgende:
[..]
Waarom niet?
En zijn er hier mensen die special een betaalrekening bij ING openen om te kunnen deelnemen aan die actie?
Ja blokkade wordt opgeheven als de id is gecontroleerd.. ging bij mij heel snel. Vind het jammer dat ik Argenta niet eerder heb ontdekt want hun spaarrente op gewone spaarrekening is ook een van de hoogstequote:Op donderdag 30 januari 2014 22:49 schreef AnneX het volgende:
Als proef heb ik 100 euro overgemaakt van ing naar Argenta.
Dat is aangekomen.
Verder is de rekening nog geblokkeerd.
Ws. in afwachting van id., die ze ws dinsdag/ woensdag hebben ontvangen
per post.
Is de blokkade ook jullie ervaring? met Argenta.
Dan gaat er een portie euro's daarheen, zodra het kan, voor een jaar in deposito en dat komt dan weer precies vrij volgend jaar om met een vergelijkbare ing actie mee te doen. Indien...als...etc..
* Voelt zich Selang in het klein met schuiven
Allemachtig. Blijft niks over van die korte-termijn deposito's!!quote:Op vrijdag 31 januari 2014 08:40 schreef MrBadGuy het volgende:
Spaarrente bij LPB stijgt in februari naar 1,73% nominaal, dat is iets meer dan 1,74% effectief![]()
Vanaf 4 februari worden de korte termijndeposito's echter wel flink verlaagd![]()
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |