Zie het als hint. Ik doe het zelf ook, heb geen zin in discussie, vragen of wat dan ook en moet doorwerken om te presteren. Mail is sneller, de ander kan zelf bepalen wanneer die deze opent, of dat nu is of over een uur.quote:Op zondag 12 januari 2014 14:58 schreef Cherna het volgende:
Collega's die nog geen meter van je verwijderd zijn sturen je een email ivp even aan te spreken. Hoe sociaal?
Ik vind de meesten van boven mijn leeftijd gewoon niet leuk! Vol met ouderwetse denkbeelden over hoe het sociale contact moet, dat keurslijf. De ergsten zijn diegene die er complete spellen van maken waarbij de meerdere mensen op geraffineerde wijze sociaal manipuleren. En als je het ziet kun je of meedoen (en je wordt net zo'n klootzak/trut), of protesteren (en men zal het je niet in dank afnemen) en anders dan maar een andere baan gaan zoeken.quote:Sociaal contact en lol maken op een werkvloer is van groot belang. Anders hou je het nooit vol tot 67. Het vetgedrukte dat ik uit je tekst haalde doet mij huiveren.
Over een paar decennia moet iedereen robots programmeren omdat het anders zonde van de tijd is. Behalve natuurlijk de achterstandwijken/mindere bedrijven die niet mee willen gaan met de rest die wel vooruit wil.quote:Op zondag 12 januari 2014 15:31 schreef Cherna het volgende:
Er zijn meer werkzaamheden dan alleen programmeren.
Mail is een vervanger van post verkeer. Voor mij is dat niets meer of minder. Niet om problemen op te lossen. Stel je voor een tekenaar heeft een probleem en stuurt mij een mail voor hulp. 2 dagen later heb ik eens zin om die mail te openen.quote:Op zondag 12 januari 2014 17:29 schreef loop het volgende:
[..]
Zie het als hint. Ik doe het zelf ook, heb geen zin in discussie, vragen of wat dan ook en moet doorwerken om te presteren. Mail is sneller, de ander kan zelf bepalen wanneer die deze opent, of dat nu is of over een uur.
[..]
Ik vind de meesten van boven mijn leeftijd gewoon niet leuk! Vol met ouderwetse denkbeelden over hoe het sociale contact moet, dat keurslijf. De ergsten zijn diegene die er complete spellen van maken waarbij de meerdere mensen op geraffineerde wijze sociaal manipuleren. En als je het ziet kun je of meedoen (en je wordt net zo'n klootzak/trut), of protesteren (en men zal het je niet in dank afnemen) en anders dan maar een andere baan gaan zoeken.
Ben blij als er een periode komt waar jongeren niet meer gedwongen met ouderen om hoeven te gaan vanwege thuiswerken. Dan stopt een hoop negativiteit in de samenleving, nare gewoontes worden niet meer doorgegeven enz.
Ja, Office is lastig met prioriteiten vlaggetjes enzo. Heeft ook verder niet zo veel met het bedrijfsproces te maken, wat er wanneer moet worden gedaan, door wie en hoe urgent zoiets is. Lekker doorfladderen op je werk en vooral niet stressen toch?quote:Op zondag 12 januari 2014 19:08 schreef Cherna het volgende:
Mail is een vervanger van post verkeer. Voor mij is dat niets meer of minder. Niet om problemen op te lossen. Stel je voor een tekenaar heeft een probleem en stuurt mij een mail voor hulp. 2 dagen later heb ik eens zin om die mail te openen.
Ja, 1 van computers, AI en ruimtevaart waar niemand hoeft te werken maar men programmeren en spelen met robots leuk vind.quote:Nogmaals als programmeur leef je schijnbaar in je eigen wereld.
Voor jou is dat zo en bij jou zal het dan ook niet werken. Sociaal contact moet juist minder worden alleen al vanwege alle conflicten (religie/sexuele voorkeur/politiek), psychische ziektes, het gedwongen lief doen tegen elkaar.quote:Niets mis mee, maar probeer te begrijpen dat een huis niet via de mail en van huis uit gebouwd kan worden. Daar is nog altijd teamwork en sociaal contact van belang.
Nee hoor, gewoon collega's subtiel voor schut zetten is al vaak genoeg. Wat is een tokkelboard? Bedoel je pc's? Want of woorden nu uitgesproken worden of getypt snap ik niet zo goed, behalve dat in het fysieke men met geweld kan dreigen of de manipulators die hun woordje na jarenlange ervaring sneller klaar hebben liggen dan degene die zich verweert.quote:Daarbij verwar je sociaal contact met het spelen van smerige spelletjes. Dat moet je wel gescheiden houden. Smerige spelletjes kunnen ook gespeeld worden via sociaal media en mail. Nog erger zelfs. Want achter een tokkelboard voelt men zich schijnbaar heer en meester.
Niet met de zure ouderen die veel nieuwe dingen afwijzen of niet al te intelligente uitspraken doen maar het toch schijnbaar intelligent en belangrijk kunnen brengen waarbij het belangrijk is dat je luistert anders ben je je baan en huis kwijt.quote:Dat jij niet graag met ouderen werkt is helaas jammer. Ik werk graag met jongeren.
Waar heb ik dat gezegd? Je ziet natuurlijk wat je wil zien om gelijk te krijgen.quote:Je onderschat oude kennis, de basis om verder te gaan met ontwikkeling.
Sorry maar men kan zo importeren of emigreren vanwege de grond/huizenprijzen in Nederland en een zelfvoorzienende boerderij bouwen en de rest van zijn/haar leven door robots verzorgd worden, heb je niemand verder nodig en kan decennia mee gaan. En dan heb je alle tijd om die belangrijke gedachtes van vroeger te bestuderen via internet en jezelf verder ontwikkelen ipv telkens de stroom van informatie bij proberen te houden.quote:En als ik jou nodig heb om een applicatie te maken voor het maken van een 3d programma voor het maken van ontwerpen dan heb je me harder nodig dan je zelf denkt. Ik zal je wel alles moeten aandragen om überhaupt een applicatie te kunnen maken. En het lijkt me dan niet verstandig dit allemaal via mail te regelen.
Als ik een pomp wil inkopen wil ik toch wel even een vertegenwoordiger persoonlijk spreken.
Die redenering hoor ik van zoveel ouderen en jongeren die hen napapegaaien, dat begrijp ik totaal niet, je bent immers zelf mens! Welke andere levensvorm is er dan op de planeet die dominant zou zijn en de mens niet meer nodig zou hebben?? Toch niet de levenloze AI geprogrammeerd door mensen met een uit knop hoop ik?quote:En ja mogelijk hebben we de mens achter een aantal decennia niet meer nodig.
Je hebt gewonnen, ik laat het erbij zitten. Dit gaat mij te diep. Je bekijkt alles door een tunnel.quote:Op zondag 12 januari 2014 20:33 schreef loop het volgende:
[..]
Ja, Office is lastig met prioriteiten vlaggetjes enzo. Heeft ook verder niet zo veel met het bedrijfsproces te maken, wat er wanneer moet worden gedaan, door wie en hoe urgent zoiets is. Lekker doorfladderen op je werk en vooral niet stressen toch?
[..]
Ja, 1 van computers, AI en ruimtevaart waar niemand hoeft te werken maar men programmeren en spelen met robots leuk vind.
[..]
Voor jou is dat zo en bij jou zal het dan ook niet werken. Sociaal contact moet juist minder worden alleen al vanwege alle conflicten (religie/sexuele voorkeur/politiek), psychische ziektes, het gedwongen lief doen tegen elkaar.
Het is ook iets van de vorige generatie om een team te maken met een duidelijke hierarchie waardoor er een duidelijke winnaar en verliezer verschijnt en iedereen weet naar wie te luisteren. Laat je mensen thuiswerken kunnen de manipulators in het bedrijfsleven minder goed mensen manipuleren en dat komt alleen maar ten goede aan de productiviteit.
[..]
Nee hoor, gewoon collega's subtiel voor schut zetten is al vaak genoeg. Wat is een tokkelboard? Bedoel je pc's? Want of woorden nu uitgesproken worden of getypt snap ik niet zo goed, behalve dat in het fysieke men met geweld kan dreigen of de manipulators die hun woordje na jarenlange ervaring sneller klaar hebben liggen dan degene die zich verweert.
[..]
Niet met de zure ouderen die veel nieuwe dingen afwijzen of niet al te intelligente uitspraken doen maar het toch schijnbaar intelligent en belangrijk kunnen brengen waarbij het belangrijk is dat je luistert anders ben je je baan en huis kwijt.
[..]
Waar heb ik dat gezegd? Je ziet natuurlijk wat je wil zien om gelijk te krijgen.
[..]
Sorry maar men kan zo importeren of emigreren vanwege de grond/huizenprijzen in Nederland en een zelfvoorzienende boerderij bouwen en de rest van zijn/haar leven door robots verzorgd worden, heb je niemand verder nodig en kan decennia mee gaan. En dan heb je alle tijd om die belangrijke gedachtes van vroeger te bestuderen via internet en jezelf verder ontwikkelen ipv telkens de stroom van informatie bij proberen te houden.
[..]
Die redenering hoor ik van zoveel ouderen en jongeren die hen napapegaaien, dat begrijp ik totaal niet, je bent immers zelf mens! Welke andere levensvorm is er dan op de planeet die dominant zou zijn en de mens niet meer nodig zou hebben?? Toch niet de levenloze AI geprogrammeerd door mensen met een uit knop hoop ik?
quote:Op zondag 12 januari 2014 17:30 schreef loop het volgende:
[..]
Over een paar decennia moet iedereen robots programmeren omdat het anders zonde van de tijd is. Behalve natuurlijk de achterstandwijken/mindere bedrijven die niet mee willen gaan met de rest die wel vooruit wil.
Met robots? En onderhouden door robots, grondstoffen aangeleverd door robots, later vanaf andere planeten. Men neme een paar robot handen met wat sensoren op een elektrisch karretje en je hebt alleen nog programmeurs nodig. Als je zoiets eenmaal opgezet hebt, waarom zou je dan nog iets willen met niet-programmeurs of welke branche, behalve entertainers en medische geneeskunde misschien.quote:Op maandag 13 januari 2014 00:36 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
En hoe denk je dat die robots ontworpen en gefabriceerd zullen worden?
Verschil is wel dat jij geen gezin hebt natuurlijk.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 14:39 schreef SeLang het volgende:
[..]
Inderdaad. Mensen overschatten hoeveel geld je nodig hebt om fijn te kunnen leven. Ik verbaas me dagelijks hoeveel mensen uitgeven aan overbodige troep. Een baan hebben puur om in een duurdere auto te kunnen rijden of in een duurder huis te wonen, is dat het nu echt waard? Nou ja, iedereen moet het natuurlijk zelf weten en ik vind het zelfs wel prima want dat brengt belastinggeld binnen. Maar ik begrijp niet dat mensen daarvoor kiezen.
Ik verdien niet genoeg geld voor een onregelmatig leven.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 14:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Mijn motto is vooral: geniet zolang het kan.
En iedereen vult voor zichzelf in hoe ze willen genieten. Je maakt mij alleen niet wijs dat die mensen die wekelijks klagend terug komen van hun werk echt genieten van hun leven.
En ja, een goede profvoetballer zijn en rijk worden is maar voor zeer weinig mensen weggelegd. Maar wees daarom tevreden met minder, en leef een onregelmatig maar fijn en vrij leven.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |