Een autonome Koerdische regio binnen Syri. Seculier.quote:Op donderdag 9 januari 2014 22:07 schreef Baklava95 het volgende:
Ben je dan voor een seculier West-Koerdistan of een Islamitisch West-Koerdistan (net als mij).
En dan mag van mij de Assad vlag ook weg en daarvoor in de plaats mag er een "neutrale" en "relevante" foto komen.quote:Op donderdag 9 januari 2014 22:07 schreef Veldkamp het volgende:
Charismatisch, kun je nu niet even wachten en die enorme FSA-/VSL-kippenkop verwijderen.
Daar hoort gewoon een neutrale foto of relevante foto te staan. Niet dit logo.
quote:Op donderdag 9 januari 2014 22:05 schreef De_Ilias het volgende:
De grootmuftie van SA is een goede man, zijn hart zit op de juiste plek! Assad en NasrShaytaan hebben een kogel nodig en niet andersom!
Knippen en plakken dat doen de terroristen.quote:Op donderdag 9 januari 2014 22:05 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ligt eraan waar je filmt en welke stukken je knipt en plakt. Zo kan je van syrie nu ook een lord of the rings film maken als je de juiste stukken pakt.
FSA bestaat niet meer? Logo van het Islamitische Front moet in ieder geval in de OP.quote:Op donderdag 9 januari 2014 22:07 schreef Veldkamp het volgende:
Charismatisch, kun je nu niet even wachten en die enorme FSA-/VSL-kippenkop verwijderen.
Daar hoort gewoon een neutrale foto of relevante foto te staan. Niet dit logo.
Een islamitisch West-Koerdistan klinkt goed, tenzij heel Syri islamitisch wordt, dan is het beter om te blijven en samen Libanon binnen te vallen en te anexeren.quote:Op donderdag 9 januari 2014 22:07 schreef Baklava95 het volgende:
Ben je dan voor een seculier West-Koerdistan of een Islamitisch West-Koerdistan (net als mij).
Een ding is zeker, ISIS haat YPG en seculiere Turkse nationalisten evenveel. Dus Erdogan denkt misschien dat ie ISIS kan "sturen", maar dat is niets meer dan schijn en uiteindelijk vallen ze net zo goed de seculiere Turkse nationalisten aan.quote:Op donderdag 9 januari 2014 21:59 schreef Baklava95 het volgende:
Expans hoopt echt dat ISIS tegen de YPG gaat vechten.
Daarom hoop ik ook echt dat ISIS en JAN Turkije gaan aanvallen.
Kijken hoe anders Expans en andere Turkse nationalisten gaan reageren.
Met hoofddoek nog wel!quote:Op donderdag 9 januari 2014 22:01 schreef Veldkamp het volgende:
soennitische vrouwen die het Syrische Leger prijzen, met hoofddoek
VSL/FSA is gedecimeerd en in oplossing, behalve in delen van Aleppo.quote:Op donderdag 9 januari 2014 22:23 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
FSA bestaat niet meer? Logo van het Islamitische Front moet in ieder geval in de OP.
Wil je hiermee zeggen dat Syrische soennitische moslima's en oude oma's met hoofddoek uit Adra gevacueerd door het regeringsleger "vast geen echte moslims" zijn, omdat ze pro-Assadslogans zingen?quote:Met hoofddoek nog wel!
Als ik op tv zie hoe vrouwen met hoofddoek losgaan tijdens een concert..
Volgens mij zijn zij meer culturele moslims, die blind hun voorouders volgen.
Wie ben ik om hen het moslim-zijn te ontzeggen?quote:Op donderdag 9 januari 2014 22:26 schreef Veldkamp het volgende:
Wil je hiermee zeggen dat Syrische soennitische moslima's en oude oma's met hoofddoek uit Adra gevacueerd door het regeringsleger "vast geen echte moslims" zijn, omdat ze pro-Assadslogans zingen?Wat eenzijdig ben jij. Deze oma's en moslima's gaan niet 'los bij concerten'.
En dan nog? Wil je hen daarom het moslimzijn ontzeggen?
quote:Op donderdag 9 januari 2014 22:28 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Wie ben ik om hen het moslim-zijn te ontzeggen?
Ik neem ze alleen niet zo serieus, ze zijn duidelijk onwetend.
In Jemen en Egypte zag je vrouwen in niqaab die pro-Mubarak en pro-Saleh waren.Ik ben niet onder de indruk van hun hoofddoek of niqaab.
Word al gedaan toch? Of bedoel je gewapende versies? If so, heeft Iran die berhaupt?quote:Op donderdag 9 januari 2014 22:19 schreef Veldkamp het volgende:
Wanneer zet Iran in Syri eindelijk drones in, zoals in Irak het Irakese leger mag?
Met drones kan men beter de terroristen vernietigen.
Waarom noemt de westerse media dan nog steeds de FSA.quote:Op donderdag 9 januari 2014 22:23 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
FSA bestaat niet meer? Logo van het Islamitische Front moet in ieder geval in de OP.
[..]
Een islamitisch West-Koerdistan klinkt goed, tenzij heel Syri islamitisch wordt, dan is het beter om te blijven en samen Libanon binnen te vallen en te anexeren.
[..]
Een ding is zeker, ISIS haat YPG en seculiere Turkse nationalisten evenveel. Dus Erdogan denkt misschien dat ie ISIS kan "sturen", maar dat is niets meer dan schijn en uiteindelijk vallen ze net zo goed de seculiere Turkse nationalisten aan.
[..]
Met hoofddoek nog wel!
Als ik op tv zie hoe vrouwen met hoofddoek losgaan tijdens een concert..
Volgens mij zijn zij meer culturele moslims, die blind hun voorouders volgen.
quote:Op donderdag 9 januari 2014 22:34 schreef expans het volgende:
[..]
Word al gedaan toch? Of bedoel je gewapende versies? If so, heeft Iran die berhaupt?
In ontwikkeling en proeffase...quote:Op donderdag 9 januari 2014 22:34 schreef expans het volgende:
[..]
Word al gedaan toch? Of bedoel je gewapende versies? If so, heeft Iran die berhaupt?
Jouw woorden, niet mijn woorden.quote:Op donderdag 9 januari 2014 22:32 schreef Veldkamp het volgende:
Dus moslima's moeten per se pro-islamisten of zelfs pro-takfiri's zijn, anders zijn het geen chte moslima's in jouw ogen.
Mijn punt was dat ik mensen niet beoordeel aan de hand van of ze wel of geen hoofddoek/niqaab dragen, ik beoordeel hun gedrag, die vrouwen in niqaab die een dictator steunen, hun gedrag is net zo lelijk als SyrianGirl. Zum kotzen, dictator-aanbidders.quote:Ik zeg ook niet dat dit radicaal-islamistische moslima's waren, maar gewoon soennitische moslima's zoals de meeste Syrische vrouwen (inclusief ongedoekte Asma al-Assad en de ongedoekte bloedmooie soennitische internetactiviste Syrisch-Australische 'SyrianGirlPartisan')!![]()
Nu je toch bezig bent, even al-Saoed ten val brengen en Mekka en Medina erbij a.u.b!quote:Op donderdag 9 januari 2014 22:34 schreef Baklava95 het volgende:
Zullen we niet heel Ash-Shaam en Irak erbij annexeren (ash-Shaam is Syrie, Libanon, Israel, Jordanie en Palestina). Islamic state of Greater Syria Iraq and Greater Kurdistan.![]()
![]()
ISIS is waarschijnlijk al in Turkije.quote:ISIS gaat echt een keer Turkije binnenvallen. De vraag is niet of maar wanneer.
Ja en dan ook nog de Raafidah in Iran en Pakistan,Afghanistan en Centraal-Azi er ook bij.quote:Op donderdag 9 januari 2014 22:44 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Nu je toch bezig bent, even al-Saoed ten val brengen en Mekka en Medina erbij a.u.b!
[..]
ISIS is waarschijnlijk al in Turkije.
Natuurlijk.quote:
Klinkt bekend. In Spanje gaven ze ETA de schuld terwijl al-Qaeda de aanslagen had gepleegd.quote:En als straks ISIS aanslagen gaat plegen tegen Turkije. Dan weet ik wie ze de schuld gaan geven.
YPG/PKK tadaa.
Jij wilt perse tegen de YPG vechten.quote:Op donderdag 9 januari 2014 22:48 schreef expans het volgende:
Noemt mij fascist, neemt vervolgens de hele wereld over
Ik wil niet vechten, ik maak gewoon gebruik van de omstandigheden en hoop op een bepaalde uitkomst.quote:Op donderdag 9 januari 2014 22:50 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Jij wilt perse tegen de YPG vechten.
Gast kijk ik weet wel dat je bang voor hun bent.
Maar ze hebben Turkije geen vlieg kwaad gedaan.
Ik ben geen aanhanger van hun maar ze zorgen wel voor stabiliteit in de Koerdische gebieden.
Ben je ook ooit naar Gaziantep geweest. (Gaziantep is de officile Turkse naam, Dilok is de Koerdische naam voor die stad).quote:Op donderdag 9 januari 2014 22:49 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Natuurlijk.
[..]
Klinkt bekend. In Spanje gaven ze ETA de schuld terwijl al-Qaeda de aanslagen had gepleegd.
Welek uitkomst dan.quote:Op donderdag 9 januari 2014 22:50 schreef expans het volgende:
[..]
Ik wil niet vechten, ik maak gewoon gebruik van de omstandigheden en hoop op een bepaalde uitkomst.
"Volgens de Libanese krant Al-Akhbar"quote:Op donderdag 9 januari 2014 23:00 schreef Veldkamp het volgende:
Ratten verkopen via Libanon duizenden jaren oude kruisbeelden, kunstwerken en kerkelijke relieken uit Maaloula
http://www.kerknieuws.nl/nieuws.asp?oId=26467
Nee, maar je hebt het nu zo vaak gepromoot, dus zal die stad aan mijn to-visit-lijst toevoegen.quote:Op donderdag 9 januari 2014 22:52 schreef Baklava95 het volgende:
Ben je ook ooit naar Gaziantep geweest. (Gaziantep is de officile Turkse naam, Dilok is de Koerdische naam voor die stad).
Waar kun je zulke ratten kopen? Lijkt me handig, een paar bedrijven oprichten en de verkoop aan de ratten overlaten.quote:Op donderdag 9 januari 2014 23:00 schreef Veldkamp het volgende:
Ratten verkopen via Libanon duizenden jaren oude kruisbeelden, kunstwerken en kerkelijke relieken uit Maaloula
Jaar oud al deze foto geloof ik...quote:Op donderdag 9 januari 2014 22:12 schreef Veldkamp het volgende:
Dr. Bashar al Assad bij de Syrische Arabische regeringstroepen in de voorstad/woonwijk Jobar bij Damascus:
De terroristen lijden inmiddels door afgesneden bevoorradingsroutes en capitulatie van VSL-/FSA-eenheden aan het Syrische regeringsleger enorme verliezen.
quote:Op vrijdag 10 januari 2014 08:07 schreef firefly3 het volgende:
De fsa heeft ruimschoots de meeste terroristen gedood. Assad heeft ruimschoots de meeste burgers gedood.
Zoals ik al zei, huilsmileys is de manier van discussieren op fok als mensen te weinig weten over het onderwerp. De cijfers zijn er. Zelfs een un rapport etc.quote:
Je blijft maar doorgaan met die nonsens? In Iran lopen dit soort baathaarden niet rond.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 08:24 schreef firefly3 het volgende:
O.a. Iraanse en rusissche paspoorten gevonden van isis strijders.
De nationale garde. Geen soennistische terroristen. Pas later kan jij ooit op Discovery gaan kijken over de dubbelrol dat iran in dit conflict gespeeld heeft.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 08:29 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Je blijft maar doorgaan met die nonsens? In Iran lopen dit soort baathaarden niet rond.
Baathaarden?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 08:29 schreef Intellectueel het volgende:
Je blijft maar doorgaan met die nonsens? In Iran lopen dit soort baathaarden niet rond.
Mensen geven zulke huissmileys omdat jij beweringen doet zonder bron te geven.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 08:14 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, huilsmileys is de manier van discussieren op fok als mensen te weinig weten over het onderwerp. De cijfers zijn er. Zelfs een un rapport etc.
Hoezo zullen ze er in Iran niet zijn ?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 08:29 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
isis dient het belang van assad, irans belang is assad, dus zo vergezocht is het nietquote:Op vrijdag 10 januari 2014 08:29 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Het is een goede zaak, maar dit is duidelijk inmiddels dat het een vooraf opgezette zaak is van partijen (met steun van buitenlandse machten) om ISIS eruit te jagen. Islamic Front met Saudische steun, FSA met Westerse backing etc. Enige die tot noch toe redelijk neutraal erin waren was de andere al-qaida variant Jubhat an-Nusra...hoewel ISIS gisteren een autobom in een wijk die door Nusra wordt beheert liet ontploffen.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:27 schreef firefly3 het volgende:
Isis verdwijnt steeds meer in de regio van Aleppo. In Raqqa krijgen ze bevoorrading binnen vanuit irak helaas.
En soms (lees: meestal) dient ISIS ook het belang van de oppositie, Turkije's belang.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:20 schreef Slayage het volgende:
isis dient het belang van assad, irans belang is assad, dus zo vergezocht is het niet
Geen idee van.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 00:19 schreef Spanjaard5 het volgende:
[..]
Jaar oud al deze foto geloof ik...
Had FSA of Al Nusra niet n van deze gasten op deze foto te pakken, die als een soort spion moest infiltreren in hun gelederen maar met z'n domme kop op deze of een dergelijke foto stond?
Helemaal correct.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:32 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Het is een goede zaak, maar dit is duidelijk inmiddels dat het een vooraf opgezette zaak is van partijen (met steun van buitenlandse machten) om ISIS eruit te jagen. Islamic Front met Saudische steun, FSA met Westerse backing etc. Enige die tot noch toe redelijk neutraal erin waren was de andere al-qaida variant Jubhat an-Nusra...hoewel ISIS gisteren een autobom in een wijk die door Nusra wordt beheert liet ontploffen.
Dan nog is het toch gewoon een goede zaak ?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:32 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Het is een goede zaak, maar dit is duidelijk inmiddels dat het een vooraf opgezette zaak is van partijen (met steun van buitenlandse machten) om ISIS eruit te jagen. Islamic Front met Saudische steun, FSA met Westerse backing etc. Enige die tot noch toe redelijk neutraal erin waren was de andere al-qaida variant Jubhat an-Nusra...hoewel ISIS gisteren een autobom in een wijk die door Nusra wordt beheert liet ontploffen.
Bron ?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:50 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
En soms (lees: meestal) dient ISIS ook het belang van de oppositie, Turkije's belang.
Het is realistischer dat de Ottomaan-wannabe Erdogan achter ISIS zit dan Safavid-wannabe Khamenei. ISIS verklaart Erdogan misschien als een ongelovige omdat hij de baas van een seculiere staat is, maar Khamenei is ondanks het feit dat ie een geestelijke en islamist is een ongelovige volgens ISIS vanwege het feit dat hij geen soenniet is, en de alawitische baathist Assad is al helemaal kansloos.
Ik zeg niet dat ISIS Erdogan's creatie is, maar Iran zit er ook niet achter. ISIS komt niet zomaar uit de lucht vallen, maar ze passen in een lange salafistisch-jihadistische traditie, hun doelen en beweegredenen zijn duidelijk. Soms hebben ze gedeelde belangen met Iran, maar dat is de schuld van het door Saoedi-Arabi gesteunde Islamitische Front, zij zijn opgericht met het doel om de salafistisch-jihadistische groeperingen in Syri te verzwakken, omdat ISIS het al-Saoed-regime ook als ongelovigen ziet en dus een groter gevaar vormen voor al-Saoed dan Bashar al-Assad.
Tientallen opstandelingen in Syri gedood
Gevechten tussen militairen en tegenstanders van president Bashar al-Assad hebben deze week in de stad Homs aan tientallen opstandelingen het leven gekost. Dat heeft zowel het staatspersbureau SANA als het Syrisch Observatorium voor de Mensenrechten vandaag gemeld.
http://www.volkskrant.nl/(...)n-Syrie-gedood.dhtml
Houd eens op met die onzin...quote:Op vrijdag 10 januari 2014 08:24 schreef firefly3 het volgende:
O.a. Iraanse en rusissche paspoorten gevonden van isis strijders.
quote:‘Israel favors destruction of Syria’
Press TV has conducted an interview with George Labaki, professor at Notre Dame University from Beirut, to discuss the continuous Israeli acts of aggression against Lebanon and its alliance with Saudi Arabia.
- George Labaki, Lebanon’s caretaker foreign minister has not only filed a complaint to the UN, he has sent similar letters to foreign ministers of nations belonging to the 15-member Security Council as well as the Arab League, as well as the European Union foreign policy chief, secretary general of the organization of the Islamic Cooperation, chairman of the Non-Aligned Movement, the Iranian President Hassan Rouhani; will any action be taken against Israel that will change the Israeli regime’s behavior?
- I am afraid that the past history tells us that Israel has never complied with the Security Council resolutions. Concerning the Lebanese situation, Israel has a long history of breaching and violating the Lebanese sovereignty.
Read more at Panorama.am Armenian English Weekly
http://www.panorama.am/en/interviews/2014/01/10/george-labaki/
Zijn het geen minderjarige meisjes die in Jordani in (tijdelijke) seksjihadhuwelijken worden gedwongen of Syrische minderjarigen die worden verkocht aan Saoedische en andere Golf-wahabeesten voor lustpleziertjes, dan worden de Syrische vluchtelingen onder 15 jaar wel seksueel misbruikt door corrupte en sadistische eigen landgenoten in de buurlanden.quote:BEIRUT: A Syrian child who was sexually assaulted by a man reported to be suffering from AIDS is undergoing medical checkups and psychiatric evaluation, the Social Affairs Ministry said Friday.
A statement from the Ministry said that the child, whom it described as the victim of a “monstrous sexual assault" in the southern town of Marjayoun, has been placed in the care of the United Nations Higher Commission for Refugees since Tuesday.
“He is undergoing medical checkups and a psychiatric follow-up and there will be ongoing efforts to help the child and his family overcome this calamity,” the statement said.
A Syrian worker was arrested in Marjayoun for allegedly sexually assaulting a four-year-old boy who is a Syrian refugee, security sources told The Daily Star Thursday.
Read more: http://dailystar.com.lb/N(...)t.ashx#ixzz2q0C995gH
(The Daily Star :: Lebanon News :: http://www.dailystar.com.lb)
Walgelijk.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 14:32 schreef Veldkamp het volgende:
Syrisch vluchtelingenjongen in Libanon verkracht door Syrische arbeider: medische onderzoeken gaande
[..]
Zijn het geen minderjarige meisjes die in Jordani in (tijdelijke) seksjihadhuwelijken worden gedwongen of Syrische minderjarigen die worden verkocht aan Saoedische en andere Golf-wahabeesten voor lustpleziertjes, dan worden de Syrische vluchtelingen onder 15 jaar wel seksueel misbruikt door corrupte en sadistische eigen landgenoten in de buurlanden.![]()
![]()
Walgelijk en z triest voor die kinderen.
Haha, Assad hoeft gewoon niets meer te doen.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 14:30 schreef Veldkamp het volgende:
Reeds 500 doden bij gevechten tussen rebellenfacties: activisten
http://dailystar.com.lb/N(...)s.ashx#axzz2q09McGAK
Zowel ISIL als Islamitisch Front lijden tegen elkander zware verliezen binnen enkele dagen. Escalatie is nabij, einde nabij voor een verenigd (terroristisch) Jabhat al Nusra, als er geen vrede tussen de opstandelingen komt.
Dit maakt een spoediger zuivering van Syri van terroristen door het heldhaftige Syrische Arabische Leger en de offerbereide NDF-burgervrijwilligers mogelijk!
De stad Homs blijft in sommige wijken gevaarlijk door honderden achtergebleven sluipschutters en terroristen die op plundering van voedselvoorraden in huizen overleven. Vrijwel de gehele stad is in handen van het leger en de terreurwoonwijk is omsingeld.quote:
Omdat jij allemaal onzin verspreid.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 08:14 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, huilsmileys is de manier van discussieren op fok als mensen te weinig weten over het onderwerp. De cijfers zijn er. Zelfs een un rapport etc.
Jij bent wel heel vatbaar voor propaganda.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 14:35 schreef Veldkamp het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik was diegene die gelijk had over wat die minister zei.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 15:49 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Omdat jij allemaal onzin verspreid.
en dit zou een emir van ISIS zijn met een Iraans paspoort.twitter:hhassan140 twitterde op vrijdag 10-01-2014 om 12:51:52Syrian rebels seize passports and documents of ISIS members that suggest links to Russia and Iran. Watch mid forward https://t.co/Quw4fkl8gR reageer retweet
Waarom is dat precies interessant ?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 20:18 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Rebellen hebben documenten van leden van ISIS te pakken gekregen. Daar zouden Russische en Iraanse paspoorten bij zitten. Hoeft niet pers wat te zeggen, maar interessant is het wel.
Goede jihadi trouwens op 1:15
en dit zou een emir van ISIS zijn met een Iraans paspoort.twitter:hhassan140 twitterde op vrijdag 10-01-2014 om 12:51:52Syrian rebels seize passports and documents of ISIS members that suggest links to Russia and Iran. Watch mid forward https://t.co/Quw4fkl8gR reageer retweet
[ afbeelding ]
Dat ISIS ook rekruten uit Iran weet te halen is anders nieuw voor me.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 20:19 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom is dat precies interessant ?
Jihadisten komen overal wel vandaan, dus vast ook wel uit Rusland en Iran. Weinig bijzonder in mijn ogen.
Nieuw in de zin dat je het leest ja.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 20:24 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Dat ISIS ook rekruten uit Iran weet te halen is anders nieuw voor me.
Oh ja? Waar blijkt dat uit dan?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 20:25 schreef theunderdog het volgende:
Maar jij weet toch ook wel dat er in Iran ook gewoon mensen zijn die sympathie hebben voor zulke groeperingen ?
Dat is dat evidentie des zelve ?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 20:34 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Oh ja? Waar blijkt dat uit dan?
Iran is idd geen uitzondering. Deze link heb ik een tijdje geleden ook gepost:quote:Op vrijdag 10 januari 2014 20:50 schreef theunderdog het volgende:
waarom zou Iran hier een uitzondering in zijn ?
En dat is een nieuwe FSA groep die is opgericht in Deir-ezzor. Als ik het zo zie zijn de nationalistische groeperingen weer aan het groeien, in plaats van religieus gemotiveerde. Hoop dat dit geen tijdelijke opleving is.quote:Breaking Syria's Reign of Terror
Are al Qaeda hard-liners finally on the run?
Al Qaeda's reign of terror over most of rebel-held Syria may have finally been broken last Friday. On Jan. 3, secular and religious Syrians in various rebel-held towns and cities protested against the al Qaeda-affiliated Islamic State of Iraq and al-Sham (ISIS). The protests evolved into clashes between ISIS and two rebel groups -- the newly formed Jaish al-Mujahideen and the newly organized Syrian Revolutionaries Front. The clashes began in western Aleppo and then spread into at least three other provinces -- Idlib, Raqqa, and Deir Ezzor -- and groups affiliated with the predominantly Salafi Islamic Front became involved in some of the fighting against ISIS.
This is one of the most heartening developments in Syria in months. The rise of ISIS over the past year was the worst thing that could happen to the Syrian revolution. Its brutal tactics in liberated areas forced many Syrian moderates into hiding or into joining radical groups; it deterred journalists and aid workers from operating in those areas; it deepened divisions among rebel factions; and it ultimately helped to change the narrative in favor of Bashar al-Assad's regime.
On a practical level, ISIS's policies have made it difficult for rebels to move easily in their own areas. The jihadi group had a nasty habit of confiscating other rebels' weapons, cutting their supply lines, arresting their fighters and leaders, taking over weaker groups' headquarters, and establishing smothering checkpoints in strategic areas. Just a few days before the recent fighting erupted, for example, the group had run nine checkpoints on the road from the Syrian town of Atmeh, on the border with Turkey, to the city of Maarat al-Nouman, over 120 miles away. Last November, by comparison, it only possessed two checkpoints.
Despite these abuses, many rebel brigades were reluctant to push back against ISIS. That's in part because, before this moment, it was an open question how the most significant anti-Assad groups -- the Islamic Front and Jabhat al-Nusra -- would respond in the event of a full-blown confrontation. The ideological underpinnings of these groups were still in flux, and some fighters within them are jihadi veterans who could have ended up siding with their fellow radicals. And indeed, while Ahrar al-Sham and Suqour al-Sham -- two brigades affiliated with the Islamic Front -- joined in the recent fighting against ISIS, two of these brigades' subfactions -- Liwa al-Abbas and Liwa Suqour Assunna -- expressed solidarity with the al Qaeda affiliate.
When the Islamic Front was formed, many observers were quick to condemn it as a radical group that had little ideological difference with al Qaeda affiliates. But, as I wrote recently, the Front was bad news for al Qaeda from the start. The Islamic Front was an attempt to halt fighters' drift toward extremism: Its religious slogans were necessary to counter the growing influence of radical groups, as those groups were increasingly seen by the Syrian public as the most effective at fighting against the ruthless regime.
The Islamic Front's most notable success has been in moderating the behavior of Ahrar al-Sham, a longtime ally of Syria's al Qaeda affiliates that has noticeably altered its behavior since it joined the alliance. Last week, for example, it apologized for the "individual acts" of some of its members who had lashed civilians for not going to the mosque to pray on Friday.
Although some members of the Islamic Front often publicly insist that it is ideologically close to groups such as Jabhat al-Nusra, its members are largely religious moderates who oppose al Qaeda and its thinking. In private conversations, the alliance's fighters and ideologues commonly criticize the radicals. Even in public, some Islamic Front members have gone so far as to call on Jabhat al-Nusra to abandon al Qaeda and join Syrian groups, even as the Front's leaders publicly play down such sentiments.
In addition, Jabhat al-Nusra's behavior throughout the past few days of fighting has been particularly remarkable. The group faced a true dilemma when the protests broke out: On one hand, a core part of its strategy has been to win Syrian hearts and minds, thereby preventing a falling out with more moderate Syrian rebels. The group has thus maintained warm ties with the Islamic Front and has consistently spoke out against takfir -- the practice of accusing a fellow Muslim of apostasy. On the other hand, statements from its supporters and leading ideologues showed that it was fearful that the fighting could spin out of control and all jihadists could be targeted, or that a protracted conflict would ultimately push them to fight other rebels.
The group stayed quiet for four days as it tried to mediate between the clashing sides. On the fifth day its leader, Abu Mohammed al-Jolani, issued a balanced statement unequivocally criticizing ISIS's "wrong policies" -- and also highlighting ISIS's arrest, and probably killing, of Jabhat al-Nusra's commander in the city of Raqqa. He then said that fighting had to stop to prevent "the loss of a great jihadi arena."
This recent spate of fighting is a serious blow to ISIS. A major part of its strength was the cult of fear it had established: Despite its insignificant numbers in some areas, larger rebel groups were reluctant to stand up against it due to its brutal tactics. The jihadi group "mistakenly" chopped the head off of one of Ahrar al-Sham's leaders and displayed it to the public, and it drove a car bomb into the headquarters of a rival rebel group, the Ahfad al-Rasoul brigade, in the city of Raqqa. These incidents displayed a savagery that had no limits -- few could bear the cost of refusing ISIS's demands.
Now that the fear barrier has been broken, ISIS will not be the same
Now that the fear barrier has been broken, ISIS will not be the same -- nor will be other radical groups that have so far managed to maintain an image of tolerance. Up until now, ISIS had imposed its own rigid set of Islamic laws, meaning that other like-minded groups, such as Jabhat al-Nusra, did not need to interfere in how people led their lives. Now, they will no longer have the luxury of ISIS doing it for them. Moderate rebel groups have also seen an improvement of their fortunes -- indeed, a new military council was formed this week in Idlib that includes several moderate rebel groups.
To be sure, this ideological realignment is still a developing story, and different rebel groups are still mulling which groups they should ally themselves with. There is also still a danger that Ahrar al-Sham, often described by al Qaeda sympathizers as a fellow jihadi group, could push the Islamic Front closer to al Qaeda. But so far, the opposite is happening.
ISIS will not exit the Syrian arena quietly. The jihadi group's spokesman has declared war on almost all rebels using the strongest terms imaginable -- including threatening suicide attacks and car bombs against Syrian civilians. Jihadi groups such as Jabhat al-Nusra and Ahrar al-Sham will soon face questions about whether they intend to use similar tactics.
The fighting over the past week is a watershed moment for the Syrian uprising. The momentum against extremism can pave the way for the re-emergence of moderate groups that had been pushed to the margins under ISIS's reign of terror. The episode has proved that it is Syria's mainstream rebels who are best fit to face down extremists -- not the Assad regime
Dus? Dat maakt het niet relevant voor je?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 20:25 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nieuw in de zin dat je het leest ja.
Maar jij weet toch ook wel dat er in Iran ook gewoon mensen zijn die sympathie hebben voor zulke groeperingen ?
In elk land die je maar kan bedenken zitten er mensen die daar sympathie voor hebben .
Tja... het enige wat ik kan denken is "duhh, nogal logisch "....quote:Op vrijdag 10 januari 2014 20:54 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Iran is idd geen uitzondering. Deze link heb ik een tijdje geleden ook gepost:
Dozens of Sunni Kurds from Iran have been recruited by Al-Qaeda and other jihadist groups, according to media reports and other evidence.
http://rudaw.net/english/middleeast/iran/08082013
Iets dat een evidentie des zelve is is niet echt relevant of nieuws nee.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 20:55 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Optimistisch artikel van foreignpolicy over de gevechten tegen ISIS. Komt erop neer dat mainstreamrebellen zoals Islamic Front wel degelijk het geschiktste zijn om het op te nemen tegen extremisten in plaats van Assad.
[..]
En dat is een nieuwe FSA groep die is opgericht in Deir-ezzor. Als ik het zo zie zijn de nationalistische groeperingen weer aan het groeien, in plaats van religieus gemotiveerde. Hoop dat dit geen tijdelijke opleving is.
[..]
Dus? Dat maakt het niet relevant voor je?
Onder soennitische Koerden en Baluchi minderheden in Iran?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 20:24 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Dat ISIS ook rekruten uit Iran weet te halen is anders nieuw voor me.
Soennitische Koerden......quote:Op vrijdag 10 januari 2014 21:02 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Onder soennitische Koerden en Baluchi minderheden in Iran?
Baluchi was te verwachten, maar daar had ik nog niks van gezien, vandaar.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 21:02 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Dat zijn de meeste...quote:
Weet ik, maar dat maakt het niet minder triest.quote:
Hoewel ik het niet geloof, kan het natuurlijk wel.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 20:18 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Rebellen hebben documenten van leden van ISIS te pakken gekregen. Daar zouden Russische en Iraanse paspoorten bij zitten. Hoeft niet pers wat te zeggen, maar interessant is het wel.
Goede jihadi trouwens op 1:15
[ afbeelding ]
Misschien wel het naarste mannetje in heel Den Haag...quote:
Flapdrol inderdaad.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 22:24 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Misschien wel het naarste mannetje in heel Den Haag...
quote:Op vrijdag 10 januari 2014 22:24 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Misschien wel het naarste mannetje in heel Den Haag...
Waarom? En: Nee, ik stem geen D'66quote:
"Gisteravond hoorde ik de fractievoorzitter van D66 Alexander Pechthold bij een uitzending van Pauw en Witteman vertellen dat Rusland wapens in het vliegtuig transporteerde over Turks grondgebied naar Syri.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 22:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
[..]
Waarom? En: Nee, ik stem geen D'66
Ok, hij had verkeerde info. Dat kan toch?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 22:30 schreef theunderdog het volgende:
[..]
"Gisteravond hoorde ik de fractievoorzitter van D66 Alexander Pechthold bij een uitzending van Pauw en Witteman vertellen dat Rusland wapens in het vliegtuig transporteerde over Turks grondgebied naar Syri.
Dit is onjuist, in het betreffende vliegtuig waren geen wapens aanwezig. Alleen onderdelen voor radarinstallaties, deze worden ook voor normaal civiel gebruik benut en worden vaker in normale passagiersvliegtuigen getransporteerd. Verder was deze lading ook op de laadlijst gedeclareerd, daar was niets geheim aan. De Turkse regering beweerde dat er munitie in de lading was aangetroffen, dit bleek echter later niet te kloppen. Ook hierin heeft Erdogan bij zijn eigen bevolking gezichtsverlies geleden. Als de Russen wapens naar Syri transporteren hoeven ze dit ook helemaal niet via passagiersvliegtuigen te doen, dat kan gewoon via marine schepen die aanmeren in de haven van Tartous.
Dit toont eens te meer dat ze in de politiek in Den Haag totaal geen benul hebben van de geopolitiek om ons heen. Met de NAVO is dit overigens een totaal ander verhaal. Die weten heel goed wat er speelt, alleen gaat het de NAVO niet om democratie."
http://mediawerkgroepsyri(...)r-strijden-om-syrie/
Hierom, daarbuiten is hij ook gewoon een irritant ventje, met zijn middenpartij....![]()
Maar goed, dat is offtopic.
Nee, een politicus zou niet zulke fouten mogen maken.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 22:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ok, hij had verkeerde info. Dat kan toch?
quote:Op vrijdag 10 januari 2014 22:32 schreef IPA35 het volgende:
D66 is een beetje het ISIS van Nederland.
Niets over bewijzen, niets over de aantoonbare 'matiging' van deze 'gematigde' islamisten (voorheen verantwoordelijk voor de ernstigste slachtingen tegen bijv. Syrisch Christenen en ook tegen Imams die regeringsgetrouw bleven)....quote:Op vrijdag 10 januari 2014 20:55 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Optimistisch artikel van foreignpolicy over de gevechten tegen ISIS. Komt erop neer dat mainstreamrebellen zoals Islamic Front wel degelijk het geschiktste zijn om het op te nemen tegen extremisten in plaats van Assad.
[..]
En dat is een nieuwe FSA groep die is opgericht in Deir-ezzor. Als ik het zo zie zijn de nationalistische groeperingen weer aan het groeien, in plaats van religieus gemotiveerde. Hoop dat dit geen tijdelijke opleving is.
[..]
Dus? Dat maakt het niet relevant voor je?
Ook daar is al Qa'da al decennia actief, sinds de islamistische (sjiitische) revolutie van 1979 onwelgevallig aan de VS en Saoedi-Arabi plaatsvond.... In de jaren '80 en rondom 2005 waren takfiri-wahabitische terroristen erg actief tegen Iraanse overheidsdoelen, met Saoedische en Amerikaanse wapens.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 21:02 schreef Aloulou het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 10 januari 2014 22:32 schreef IPA35 het volgende:
De Iraanse overheid heeft de boel in eigen land redelijk tot goed onder controle tav terrorisme. Jij doelt op de Baluchi separatisten van Mujahedin E Khalq waarschijnlijk, maar zij zijn nationalistisch die afentoe met jihadisme flirten. Die krijgen wel steun vanuit Washington inderdaad en volgens mij hebben ze inmiddels zelfs een kantoor in Frankrijk en zijn ze erkent nadat ze "terrorisme afgezworen hebben".quote:Op vrijdag 10 januari 2014 22:38 schreef Veldkamp het volgende:
Ook daar is al Qa'da al decennia actief, sinds de islamistische (sjiitische) revolutie van 1979 onwelgevallig aan de VS en Saoedi-Arabi plaatsvond.... In de jaren '80 en rondom 2005 waren takfiri-wahabitische terroristen erg actief tegen Iraanse overheidsdoelen, met Saoedische en Amerikaanse wapens.
Mujahedin E Khalq zijn linkse (ex)-terroristen:quote:Op vrijdag 10 januari 2014 22:50 schreef Aloulou het volgende:
de Baluchi separatisten van Mujahedin E Khalq
Jij gelooft toch niet in een God?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 22:10 schreef theunderdog het volgende:
mogen ze allemaal eeuwig branden !
Och, als ik heel ernstig hierop zal antwoorden is het antwoord niet nee of ja. .quote:Op vrijdag 10 januari 2014 23:01 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Mujahedin E Khalq zijn linkse (ex)-terroristen:
http://en.wikipedia.org/wiki/Mujahideen-e_Khalq
Jundullah = Baluchi
http://en.wikipedia.org/wiki/Jundallah_(Iran)
[..]
Jij gelooft toch niet in een God?
Klopt, ik haalde ze door elkaar.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 23:01 schreef Charismatisch het volgende:
Mujahedin E Khalq zijn linkse (ex)-terroristen:
http://en.wikipedia.org/wiki/Mujahideen-e_Khalq
Jundullah = Baluchi
http://en.wikipedia.org/wiki/Jundallah_(Iran)
quote:Two Evils in the Syrian Revolution
I grew up in Damascus. My son and daughter grew up there too, in one of the oldest parts of the old city -- a neighborhood where Christianity goes so far back that it was a five minute walk from our home to the Chapel of St. Paul, which incorporates materials from an ancient city gate through which Paul was lowered in Biblical times.
I have devoted my life to seeking avenues for non-violent conflict resolution in a Middle East that is so often torn apart by violence. For decades, as a lawyer, I have worked to help people who had to leave Syria for economic reasons or because their political views have put them at risk. I stood in a court in Damascus by the side of Michel Kilo, a Syrian human rights activist, as he was charged with "crimes." I spoke out for the rights of women and citizens. I have always wanted Syria to be a democratic state.
For a long time, I believed that we would achieve a revolution, peacefully, from within. I believed that pressure against the right officials and support for particular initiatives would gradually widen the freedom that we Syrians enjoyed. I believed that one day this quiet emancipation would reveal itself -- perhaps in a free and open election.
But then the revolution began. And what started with peaceful protests against the government, in solidarity with revolutions sweeping Tunisia, Libya, and Egypt, became violent after government forces detained, tortured, and killed some village children who had been participating in a protest. It was too much -- too much for all of us.
In the name of peace and security, we could (and did) accept a lot: our phones tapped, muhabberat (secret police) following us in the street, even certain kinds of sectarian prejudice. After all, we did not want to become like Iraq after the American invasion.
But what people, what parents, could stand by and live in a country where, when you send your child off to school in the morning, they may be tortured and killed by the government that is supposed to protect you?
I have lived in Toronto for some years now, but since the beginning of the revolution my heart and mind have been with my fellow Syrians. From the first day I knew it was my responsibility to stand with the oppressed against oppression -- after all, isn't that what it means to be a Christian?
One effect of the decades of dictatorial repression under the Assad regime is that ordinary Syrians have little to no experience with ground-level political and civil organization. As a conflict resolution expert, I have been leading courses on conflict resolution in the liberated areas of Syria and in the refugee camps beyond Syria's borders, trying to empower youth to work together to rebuild civil society.
Every two months or so, I have been going to the liberated areas of Syria and the refugee camps to help my fellow Syrians, bringing humanitarian supplies collected from my Torontonian friends (Canadian and Syrian-Canadian). We have delivered medicine, toys and winter cloths to the people trapped in the Turkish refugee camps, and spend time with the Syrian refugees teaching conflict resolution and capacity building. It is from those refugees that I have been taught what it means to be a good human being and what it means to actually practice humanity.
When someone asks me if I prefer cancer (their reference to al Qaeda) or an infection (referring to the Syrian regime), I want to tell them that they are comparing evil to evil, and that they are forgetting the activists on the grounds who have no affiliation with either group.
Since the beginning of the revolution the civil actors and nonviolent activists have been on the ground, calling for freedom and for liberty.
The Syrian regime replied to revolutionaries who came bearing water and flowers with military squads and chemical weapons. Today, those civil activists are dead, in prison, scattered across Turkey, Lebanon, Jordan, and Egypt, or fighting for asylum in Europe. Or like Giath Matar, one of the founders of the nonviolent movement who started by giving security forces water and flowers, they have been tortured to death.
The more starvation, the more destruction carried out against Syria and the more deafening the silence of the world to their plight, the greater the foothold for extremists in Syria. During my last trip to Aleppo I was with my friend Ghassan Yassin, chanting in a demonstration that was celebrating the liberation of the Mineg Airport. Abu Steif and Rifat and Hussein were with me, carrying the green flag of the Syrian revolution. A foreign extremist approached and asked Ghassan to carry the black flag, but Ghassan and Abu Steif said that all flags should be the green flag.
Abu Steif has been busy for the last month recording his TV show The Three Stars of Revolution. Rifaat and his friends created media reports. Ghassan and Abu Steif built a beautiful garden in Aleppo called "Hope" so that the children of Aleppo might have a place to go and play. Every time I arrived at the liberated area I find things have changed -- more of the civil activists, my friends, are dead or disappeared. And there is always more destruction.
When the West asks whether we prefer cancer of an infection, I say they are both cancer, and because of the silence of the world and the ignorance of the West, both are killing our activists, our friends.
I named the last course I ran in Aleppo after one of the martyrs who died the same day I finished the course: Hassan, who was killed by the Assad regime. Two weeks ago I learned that his brother had been killed by an al Qaeda-affiliated group.
While Abu Steif was busy working on the Hope Garden in Aleppo, he was kidnapped by an al Qaeda group. He is also on a wanted list generated by the Assad regime.
When the West sees the news of a fight in Syria between the Syrian regime and al Qaeda they forget that the Syrian regime prefers to bomb a school in Al-Raq rather than an al Qaeda center. They forget that the same names, the same activists, the same Syrians, and being killed by both.
I don't know where the al Qaeda group is holding Abu Steif, or why they killed Hassan or the humanitarian women working in Aleppo.
All I know is that all the civilian activists involved in the Syrian revolution are targets of both the Assad regime and al Qaeda. Who is the cancer and who is the infection, I don't know.
But I do know that they are both killing Syria.
Huffington post
Lol, wat een nonsens.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 23:44 schreef Aloulou het volgende:
The Syrian regime replied to revolutionaries who came bearing water and flowers with military squads and chemical weapons.
Heb je in het 'vrije' Nederland ook.quote:In the name of peace and security, we could (and did) accept a lot: our phones tapped, muhabberat (secret police) following us in the street, even certain kinds of sectarian prejudice.
"Freedom and liberty", wat houden deze vage termen in.quote:Since the beginning of the revolution the civil actors and nonviolent activists have been on the ground, calling for freedom and for liberty.
Waarom gaan ze eigenlijk naar school tijdens een bloedige burgeroorlog? Of wordt die school door anti-Assad-activisten gebruikt? En dan vindt die activist het raar dat Assad hen bombardeert?quote:the Syrian regime prefers to bomb a school in Al-Raq rather than an al Qaeda center
Niet vreemd aangezien ze tegen beide zijn, dan word je van twee kanten aangevallen.quote:All I know is that all the civilian activists involved in the Syrian revolution are targets of both the Assad regime and al Qaeda.
2quote:Op vrijdag 10 januari 2014 23:39 schreef expans het volgende:
Waarom is het zo'n wonder dat er links met Rusland worden gevonden bij ISIS?
Rusland lijdt zelf ook nog onder extremisten in de Kaukasus, dat er vanaf daar mensen afreizen is echt geen wonder.
Wat zij bedoelt zeer waarschijnlijk is dat het Syrische regime zeer gewelddadig reageerde op voornamelijk geweldloze demonstraties. Nu weet ik dat pro-regime liefhebbers dit anders zien en op een "paar fouten na" volhouden dat vanaf het begin de demonstranten al gretig het Syrische leger overal onder vuur namen. Maar zie jij dat ook zo?quote:
Nederland met de Syrische politiestaat vergelijkenquote:Heb je in het 'vrije' Nederland ook.
Democratie, vrijheid van meningsuiting, vrijheid om politieke partijen op te zetten, vrijheid om stichtingen/clubs etc op te richten (civil society), vrijheid om elke Syrische politicus openlijk te mogen bekritiseren etc etc. Misschien zoiets?quote:"Freedom and liberty", wat houden deze vage termen in.
Wel vreemd aangezien ze voornamelijk geweldloos actie voeren tegen beiden. Waar beide kanten echter op kritiek reageren met gewelddadige repressie. Het verschil is niet zo moeilijk te begrijpen toch? Dus dat maakt Assad net zo erg als ISIS neanderthalers...enige doet het met gladgeschoren kop in een seculier-baathistisch maatpak en andere met zijn lange plakbaard in zijn jihadi-salafi outfit/qamis.quote:Niet vreemd aangezien ze tegen beide zijn, dan word je van twee kanten aangevallen.
Ik reageerde op wat ik letterlijk las en niet op wat zij waarschijnlijk bedoelt. "Chemische aanval" van het regime als reactie op "de bloemen van die vredelievende anti-Assad-activisten".quote:Op zaterdag 11 januari 2014 00:34 schreef Aloulou het volgende:
Wat zij bedoelt zeer waarschijnlijk is dat het Syrische regime zeer gewelddadig reageerde op voornamelijk geweldloze demonstraties. [.....] Maar zie jij dat ook zo?
Natuurlijk is het Baath-regime te barbaars voor woorden, maar zoals ik al zei, telefoon tappen en mensen op straat volgen gebeurt ook in de "vrije landen" die deze activist als ideaal ziet.quote:Nederland met de Syrische politiestaat vergelijken
Je weet van tevoren waar je aan toe bent als je in opstand komt tegen zowel Assad als ISIS. Als je "democratie en vrijheid van meningsuiting etc." wilt, dan moet je ook bereid zijn om ervoor te sterven. Een beetje naef om geweldloos actie te voeren tegen beide.quote:Democratie, vrijheid van meningsuiting, vrijheid om politieke partijen op te zetten, vrijheid om stichtingen/clubs etc op te richten (civil society), vrijheid om elke Syrische politicus openlijk te mogen bekritiseren etc etc. Misschien zoiets?
Wel vreemd aangezien ze voornamelijk geweldloos actie voeren tegen beiden. Waar beide kanten echter op kritiek reageren met gewelddadige repressie. Het verschil is niet zo moeilijk te begrijpen toch? Dus dat maakt Assad net zo erg als ISIS neanderthalers...enige doet het met gladgeschoren kop in een seculier-baathistisch maatpak en andere met zijn lange plakbaard in zijn jihadi-salafi outfit/qamis.
Specifiek daarop doelend heb je gelijk, dat kan ik ook niet plaatsen. Chemische aanval dus. De grotere lijn (even kommaneuken opzij laten dus) is wel duidelijk: een in het begin vrij geweldloze opstand dmv landelijke demonstraties wordt vanaf dag 1 keihard in de kiem gesmoord met vele doden tot gevolg. Waaronder die kinderen in Daraa.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 00:47 schreef Charismatisch het volgende:
Ik reageerde op wat ik letterlijk las en niet op wat zij waarschijnlijk bedoelt. "Chemische aanval" van het regime als reactie op "de bloemen van die vredelievende anti-Assad-activisten".
Ja. Alleen het telefoon tappen en achtervolgen in NL zorgt er niet voor dat je 2 uur laten met een cola flesje in je reet ergens in een Nederlandse kelder zit of onderste boven aan een rek wordt gehangen waarna wat ze stroom op je testikels zetten. En dat met allerlei politieke dissidenten. Daarnaast wordt in NL alsnog een telefoon niet per definitie afgeluisterd, in Syrie weldegelijk. Als dat je echt stoort dat deze mevrouw een "probleem heeft met afgetapte telefoons".. en je niet kan of wil inzien wat ze daarmee eigenlijk bedoelt; ordinaire politiestaat waar je nooit weet waar je aan toe bent.quote:Natuurlijk is het Baath-regime te barbaars voor woorden, maar zoals ik al zei, telefoon tappen en mensen op straat volgen gebeurt ook in de "vrije landen" die deze activist als ideaal ziet.
Zij is gevlucht, dus zij was bereid de prijs te betalen lijkt het en al voor de opstand. Anders had ze haar mond gehouden en als meerdere Syrische burgers "netjes in de rij plaats genomen" en nog waarschijnlijk in Syrie netjes bij haar familie gezeten. Je land als politiek vluchteling laat je niet voor de lol achter je, voor activisten is dat een bewuste keuze (aanvaard ik de consequentie of niet). Daarnaast is ze na de huidige crisis ook terug gegaan naar bevrijdde gebieden om ook zich ook daar in te zetten. Dus hoezo "moet je ook bereid zijn te sterven"? Alleen omdat ze kritiek heeft en aangeeft dat er geen verschil is tussen de ene kanker en de andere? En ook voor deels de andere activisten (haar vrienden) geldt dat ze volgens haar artikel een hoge prijs betaalden; eentje doodt door de vrome broeders van ISIS en een ander verdwenen dacht ik. Maar daarnaast mag ze best kritiek hebben toch? of steekt jouw dat? Ze geeft gewoon aan dat ISIS en Assad hetzelfde zijn maar met een ander maatpak/qamis aan. En dat klopt als een bus lijkt me, denk jij van niet?quote:Je weet van tevoren waar je aan toe bent als je in opstand komt tegen zowel Assad als ISIS. Als je "democratie en vrijheid van meningsuiting etc." wilt, dan moet je ook bereid zijn om ervoor te sterven. Een beetje naef om geweldloos actie te voeren tegen beide.
Ik denk van nietquote:Op zaterdag 11 januari 2014 00:59 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Specifiek daarop doelend heb je gelijk, dat kan ik ook niet plaatsen. Chemische aanval dus. De grotere lijn (even kommaneuken opzij laten dus) is wel duidelijk: een in het begin vrij geweldloze opstand dmv landelijke demonstraties wordt vanaf dag 1 keihard in de kiem gesmoord met vele doden tot gevolg. Waaronder die kinderen in Daraa.
[..]
Ja. Alleen het telefoon tappen en achtervolgen in NL zorgt er niet voor dat je 2 uur laten met een cola flesje in je reet ergens in een Nederlandse kelder zit of onderste boven aan een rek wordt gehangen waarna wat ze stroom op je testikels zetten. En dat met allerlei politieke dissidenten. Daarnaast wordt in NL alsnog een telefoon niet per definitie afgeluisterd, in Syrie weldegelijk. Als dat je echt stoort dat deze mevrouw een "probleem heeft met afgetapte telefoons".. en je niet kan of wil inzien wat ze daarmee eigenlijk bedoelt; ordinaire politiestaat waar je nooit weet waar je aan toe bent.
[..]
Zij is gevlucht, dus zij was bereid de prijs te betalen lijkt het en al voor de opstand. Anders had ze haar mond gehouden en als meerdere Syrische burgers "netjes in de rij plaats genomen" en nog waarschijnlijk in Syrie netjes bij haar familie gezeten. Je land als politiek vluchteling laat je niet voor de lol achter je, voor activisten is dat een bewuste keuze (aanvaard ik de consequentie of niet). Daarnaast is ze na de huidige crisis ook terug gegaan naar bevrijdde gebieden om ook zich ook daar in te zetten. Dus hoezo "moet je ook bereid zijn te sterven"? Alleen omdat ze kritiek heeft en aangeeft dat er geen verschil is tussen de ene kanker en de andere? En ook voor deels de andere activisten (haar vrienden) geldt dat ze volgens haar artikel een hoge prijs betaalden; eentje doodt door de vrome broeders van ISIS en een ander verdwenen dacht ik. Maar daarnaast mag ze best kritiek hebben toch? of steekt jouw dat? Ze geeft gewoon aan dat ISIS en Assad hetzelfde zijn maar met een ander maatpak/qamis aan. En dat klopt als een bus lijkt me, denk jij van niet?
Een stukje propaganda van haar om onwetenden te misleiden.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 00:59 schreef Aloulou het volgende:
Specifiek daarop doelend heb je gelijk, dat kan ik ook niet plaatsen. Chemische aanval dus.
Misschien had je een punt in 1994, maar na al dat gemartel van de VS en consorten heeft men duidelijk aangetoond dat als het erop aankomt men het niet zo nauw neemt met mensenrechten.quote:Ja. Alleen het telefoon tappen en achtervolgen in NL zorgt er niet voor dat je 2 uur laten met een cola flesje in je reet ergens in een Nederlandse kelder zit of onderste boven aan een rek wordt gehangen waarna wat ze stroom op je testikels zetten.
Vluchten is heldhaftig en "bereid de prijs te betalen"?quote:Zij is gevlucht, dus zij was bereid de prijs te betalen lijkt het en al voor de opstand.
Omdat Assad en ISIS en co. Ze krijgt haar "vrijheid" pas over hun dead bodies.quote:Dus hoezo "moet je ook bereid zijn te sterven"?
Subjectief, zoals Whiskers2009 al laat zien.quote:Alleen omdat ze kritiek heeft en aangeeft dat er geen verschil is tussen de ene kanker en de andere?
En ik mag op haar propaganda reageren, of niet soms?quote:Maar daarnaast mag ze best kritiek hebben toch? of steekt jouw dat?
Natuurlijk niet. Statelijke vs niet-statelijke actor, baathist versus jihadist, totaal onvergelijkbaar.quote:Ze geeft gewoon aan dat ISIS en Assad hetzelfde zijn maar met een ander maatpak/qamis aan. En dat klopt als een bus lijkt me, denk jij van niet?
Van Syrie naar NL naar Amerika nu?quote:Op zaterdag 11 januari 2014 01:18 schreef Charismatisch het volgende:
Misschien had je een punt in 1994, maar na al dat gemartel van de VS en consorten heeft men duidelijk aangetoond dat als het erop aankomt men het niet zo nauw neemt met mensenrechten.
Ja. Je land, familie en iedereen achterlaten is geen prijs betalen? Of telt alleen die kogel in haar hoofd en/of flesje in haar bips jarenlang als "bereid zijn de prijs te betalen"? En die andere activisten die jij nu niet selectief opnoemt maar zij wel in haar artikel? Waaronder die gestorven is? En vele andere activisten die zijn gestorven, gemarteld en/of nog steeds actief. Hetzij vanuit Syrie en dus stiekem of vanuit het buitenland met vaak contacten in Syrie nog?quote:Vluchten is heldhaftig en "bereid de prijs te betalen"?
Tuurlijk. Alleen is het verschil dat de meeste van deze activisten andersom niet andere zouden doden vanwege een politiek meningsverschil en/of kritiek. En Assad en ISIS doen dat wel zonder nadenken. Jij als Islamist zou door Assad flink te grazen worden genomen, deze activist zou dat rapporteren en kritiek op hebben naar Assad toe. Met gevaar voor eigen leven. Dat is nou net het verschil. Ervanuitgaande dat je niet tot geweld oproept.quote:Haar soort activisten worden waarschijnlijk ook als kanker gezien door Assad en ISIS en co.
Niggah pleasequote:En ik mag op haar propaganda reageren, of niet soms?
quote:Op zaterdag 11 januari 2014 01:31 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Van Syrie naar NL naar Amerika nu?
[..]
Ja. Je land, familie en iedereen achterlaten is geen prijs betalen? Of telt alleen die kogel in haar hoofd en/of flesje in haar bips jarenlang als "bereid zijn de prijs te betalen"? En die andere activisten die jij nu niet selectief opnoemt maar zij wel in haar artikel? Waaronder die gestorven is? En vele andere activisten die zijn gestorven, gemarteld en/of nog steeds actief. Hetzij vanuit Syrie en dus stiekem of vanuit het buitenland met vaak contacten in Syrie nog?
[..]
Tuurlijk. Alleen is het verschil dat de meeste van deze activisten andersom niet andere zouden doden vanwege een politiek meningsverschil en/of kritiek. En Assad en ISIS doen dat wel zonder nadenken. Jij als Islamist zou door Assad flink te grazen worden genomen, deze activist zou dat rapporteren en kritiek op hebben naar Assad toe. Zolang jij niet tot geweld oproept. Dat is nou net het verschil.
[..]
Niggah please
Yep. VS is nu eenmaal het grote voorbeeld van "liberty and freedom"quote:
Wel, maar daarmee bereik je geen democratie. Assad was waarschijnlijk alleen maar blij dat ze was opgehoepeld.quote:Ja. Je land, familie en iedereen achterlaten is geen prijs betalen?
Jij zei: "Zij is gevlucht, dus zij was bereid de prijs te betalen"quote:En die andere activisten die jij nu niet selectief opnoemt maar zij wel in haar artikel?
Geloof er niks van. Waarschijnlijk viert ze feest nu de islamisten in Syri elkaar aan het afslachten zijn.quote:Alleen is het verschil dat de meeste van deze activisten andersom niet andere zouden doden vanwege een politiek meningsverschil en/of kritiek.
Dat zijn jouw woorden dan. Is opgetekend bij deze. Blijft het een feit dat je vergelijking met NL in eerste instantie (flink) mis was. Maar daar ben je ook wel achter nu je het naar de VS probeert door te trekkenquote:Op zaterdag 11 januari 2014 01:42 schreef Charismatisch het volgende:
Yep. VS is nu eenmaal het grote voorbeeld van "liberty and freedom"
Nee hoor, je kan perfect vanuit het buitenland oppositie voeren. Genoeg voorbeelden van. En daarnaast was deze moedige vrouw waarvan ik inmiddels woordvoerder voor ben hier op FOKforum ook dapper om terug te gaan naar de bevrijdde gebieden en zich daar verder in te zetten. Tot zover was "Assad van haar af" dusquote:Wel, maar daarmee bereik je geen democratie. Assad was waarschijnlijk alleen maar blij dat ze was opgehoepeld.
Dat is speculatie van jouw kant. Zeer waarschijnlijk pleit zij voor een democratische rechtsstaat (heeft ze al gezegd) waarin ook Islamisten vrijheid van politieke overtuiging hebben bijv. Maar dan wel zonder wapens.quote:Geloof er niks van. Waarschijnlijk viert ze feest nu de islamisten in Syri elkaar aan het afslachten zijn.
Subjectief. Genoeg mensen die NL een politiestaat noemen.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 01:53 schreef Aloulou het volgende:
Dat zijn jouw woorden dan. Is opgetekend bij deze. Blijft het een feit dat je vergelijking met NL in eerste instantie (flink) mis was.
Die gebieden zijn duidelijk niet door haar bevrijd.quote:Nee hoor, je kan perfect vanuit het buitenland oppositie voeren. Genoeg voorbeelden van. En daarnaast was deze moedige vrouw waarvan ik inmiddels woordvoerder voor ben hier op FOKforum ook dapper om terug te gaan naar de bevrijdde gebieden en zich daar verder in te zetten. Tot zover was "Assad van haar af" dus
Jij doet niks anders.quote:Dat is speculatie van jouw kant.
Speculatie.quote:Zeer waarschijnlijk pleit zij voor een democratische rechtsstaat (heeft ze al gezegd) waarin ook Islamisten vrijheid van politieke overtuiging hebben bijv. Maar dan wel zonder wapens.
Het is geen samenzwering, seculieren vs islamisten, genoeg praktijkvoorbeelden.quote:Of is het nu een grote "(seculiere) activisten vs Islamisten samenzwering" die naar boven komt bij je?
Ow zeker. Maar onvergelijkbaar met Syrie op dat gebied. En dat was het punt, en gaf je zelf ook al toe schoorvoetend toe overigens. Om vervolgens over Amerika te beginnen.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 01:56 schreef Charismatisch het volgende:
Subjectief. Genoeg mensen die NL een politiestaat noemen.
Nee, maar je punt was dat Assad "van haar af was". En dat is hij overduidelijk niet, "she's back and on Syrian soil".quote:Die gebieden zijn duidelijk niet door haar bevrijd.
Het gaat om tussen haakjes () seculiere activisten. Maar dat het om activisten ging zag je denk ik te snel over het hoofd. Maar ik begrijp je afkeer wel. Overigens zijn er veel meer recentere voorbeelden van "Islamisten vs Islamisten", zeker in Syrie. Tot zover dus de eenduidige samenzweringstheorie...die vaak genoeg ook niet op gaat.quote:Het is geen samenzwering, seculieren vs islamisten, genoeg praktijkvoorbeelden.
"Natuurlijk is het Baath-regime te barbaars voor woorden, maar zoals ik al zei, telefoon tappen en mensen op straat volgen gebeurt ook in de "vrije landen" die deze activist als ideaal ziet."quote:Op zaterdag 11 januari 2014 02:12 schreef Aloulou het volgende:
Ow zeker. Maar onvergelijkbaar met Syrie op dat gebied. En dat was het punt, en gaf je zelf ook al toe schoorvoetend toe overigens.
Dat ze terug is heeft ze niet te danken aan haar geweldloos activisme, mijn punt.quote:Nee, maar je punt was dat Assad "van haar af was". En dat is hij overduidelijk niet, "she's back and on Syrian soil".
Nuance: Pro-Saoed islamistische rebellen vs Anti-Saoed islamistische rebellenquote:Overigens zijn er veel meer recentere voorbeelden van "Islamisten vs Islamisten", zeker in Syrie.
Ben ik een aanhanger van die eenduidige samenzweringstheorie?quote:Tot zover dus de eenduidige samenzweringstheorie...die vaak genoeg ook niet op gaat.
Die nuance is er wat buitenlandse politieke agenda betreft alleen, niet het streven naar hun eigen "Islamitische" staat en 99% van de vormgeving daaraan.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 02:36 schreef Charismatisch het volgende:
Nuance: Pro-Saoed islamistische rebellen vs Anti-Saoed islamistische rebellen
Klopt. Daarom ben ik ook benieuwd of het waar is of Jabhat al-Nusra tegen ISIS vecht. Hier en daar gevechten zeg je, als dit al waar is, denk ik dat het hier om individuele actoren gaat. Ik heb nog geen oorlogsverklaring van Jabhat al-Nusra jegens ISIS gezien.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 11:39 schreef Aloulou het volgende:
Ik zou zeggen radicale Islamisten vs the whole world inclusief hun eigen groep waar ze vaak genoeg mee in de clinch liggen.
Volgens berichten schijnt het inderdaad om individuele actoren te gaan van Nusra, en een definitieve beslissing/verklaring is er niet. Er wordt ook gesproken over brigades van Nusra die juist ISIS gebouwen beschermden.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 11:46 schreef Charismatisch het volgende:
Klopt. Daarom ben ik ook benieuwd of het waar is of Jabhat al-Nusra tegen ISIS vecht. Hier en daar gevechten zeg je, als dit al waar is, denk ik dat het hier om individuele actoren gaat. Ik heb nog geen oorlogsverklaring van Jabhat al-Nusra jegens ISIS gezien.
Nusra's huidige houding en erbuiten blijven is slim, alsmede dat ze zich openlijk focussen op het verdrijven van Assad als eerste. Het kan zeer zeker mogelijk zijn dat ze daarom aan populariteit winnen onder Syriers en andere oppositie in de bevrijdde gebieden. Ander goed punt van een journalist was dat de oppositie in de strijd tegen Assad ISIS eventueel wel kan verliezen maar Nusra absoluut niet. Nusra is veel groter qua aantal en als zij afhaken is de opstand echt in gevaar. ISIS schat men op 7000 man, waar dat bij Nusra veel meer is.quote:ISIS en Jabhat al-Nusra schaar ik onder dezelfde categorie, maar Islamic Front schaar ik niet onder "hun eigen groep". Ik ben gewoon benieuwd wiens zijde Al-Zawahiri kiest mochten ISIS en Jabhat al-Nusra elkaars hersenen inslaan.
Dit is toch wel erg overdreven h.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 11:39 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Die nuance is er wat buitenlandse politieke agenda betreft alleen, niet het streven naar hun eigen "Islamitische" staat en 99% van de vormgeving daaraan.
Beiden claimen islamisten te zijn en maken elkaar gretig af. Maar ook die niet pro-saudische Nusrah vecht hier en daar met ISIS. Beiden Saudi vijandige jihadi salafis.
Of in Somalie waar Shabaab hun eigen amerikaanse mujahid Omar al Hammami afmaakt nadat hij onenigheid had met de leiding. Seculieren vs Islamisten? Ik zou zeggen radicale Islamisten vs the whole world inclusief hun eigen groep waar ze vaak genoeg mee in de clinch liggen.
Bloedig spel dan.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 11:57 schreef theunderdog het volgende:
Dat valt allemaal reuze mee. Ook heb ik ergens het gevoel dat die gevechten tussen ISIS en andere rebellen maar spel zijn.
Omdat Amerika niet zelf in Syrie met militairen actief is concludeer jij dat zij niet tegen ISIS zijn?quote:Op zaterdag 11 januari 2014 11:57 schreef theunderdog het volgende:
Dit is toch wel erg overdreven h.
Ja, ook Amerika, Saoedi Arabi en andere landen keren zich tegen ISIS, maar het is niet alsof bijvoorbeeld Amerika echt effectief en hard aan het vechten is tegen ISIS.
#conspiracy?quote:Dat valt allemaal reuze mee. Ook heb ik ergens het gevoel dat die gevechten tussen ISIS en andere rebellen maar spel zijn.
Ja, waarom kan dat niet ?quote:Op zaterdag 11 januari 2014 11:58 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Bloedig spel dan.
Almost 500 reported killed in Syria
Clashes among different rebel factions in northern Syria have killed nearly 500 people http://www.usatoday.com/s(...)ng-al-qaeda/4420881/
1: Nee, ik zeg alleen dat de Amerikanen niet effectief en hard vechten tegen ISIS.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 12:01 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Omdat Amerika niet zelf in Syrie met militairen actief is concludeer jij dat zij niet tegen ISIS zijn?
De stroming van jihadi salafi's a-la ISIS en Nusra liggen met alle staten in de wereld in de clinch vanwege hun visie. Van Israel, tot Iran, Saudie Arabie en ook Amerika. Enige uitzondering die mogelijk was zou Taliban zijn indien zij nog Afghanistan regeerde.
[..]
#conspiracy?
Ze hebben dat helemaal niet "nu pas" door. Als je eerdere statements doorneemt van FSA hebben ze dat al veel langer door en uitgesproken. De vraag is waarom oa FSA maar ook Islamic Front nu dan pas echt actief actie onderneemt en niet eerder? En dan kom je bij buitenlandse backers en een seintje dat ze hebben gekregen met backing om er nu gezamelijk en opeens tegenin te gaan.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 12:01 schreef theunderdog het volgende:
Ja, waarom kan dat niet ?
Ik geloof er maar weinig van dat een rebellen groep als FSA nu pas door heeft dat die ISIS figuren zo extremistisch zijn..
Spel dus.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 12:05 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ze hebben dat helemaal niet "nu pas" door. Als je eerdere statements doorneemt van FSA hebben ze dat al veel langer door en uitgesproken. De vraag is waarom oa FSA maar ook Islamic Front nu dan pas echt actief actie onderneemt en niet eerder? En dan kom je bij buitenlandse backers en een seintje dat ze hebben gekregen met backing om er nu gezamelijk en opeens tegenin te gaan.
Een verklaring van ISIS-woordvoerder Al-Adnani waarin hij enkele groeperingen bij naam noemde en de oorlog verklaarde. Over Jabhat al-Nusra specifiek zei hij niks.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 11:54 schreef Aloulou het volgende:
ISIS daarentegen lijkt - volgens de berichten - zich wel volledig tegen ook Nusra te hebben gekeerd. In de verklaring van Baghdadi gaf hij aan tegen iedereen te zijn die "meehelpt en/of zich niet volledig van de beslissing afkeert/verwerpt om ons (ISIS) aan te vallen".
Jabhat al-Nusra is 12.000 man sterk, het gaat niet om tienduizenden rebellen meer.quote:Nusra's huidige houding en erbuiten blijven is slim, alsmede dat ze zich openlijk focussen op het verdrijven van Assad als eerste. Het kan zeer zeker mogelijk zijn dat ze daarom aan populariteit winnen onder Syriers en andere oppositie in de bevrijdde gebieden. Ander goed punt van een journalist was dat de oppositie in de strijd tegen Assad ISIS eventueel wel kan verliezen maar Nusra absoluut niet. Nusra is veel groter qua aantal en als zij afhaken is de opstand echt in gevaar. ISIS schat men op 7000 man, waar dat bij Nusra veel meer is.
Ze zijn het niet eens met elkaar, maar ze gingen elkaar niet bashen/verketteren, spraken met respect over elkaar, ze zien elkaar nog steeds als broeders etc. Er was ook geen sprake van een totale oorlog tussen ISIS en Jabhat al-Nusra. Misschien verandert Al-Zawahiri van gedachte mocht Jabhat al-Nusra de verkeerde zijde van het conflict kiezen (pro-VS-kamp).quote:Overigens is het toch duidelijk dat Zawahiri al Nusra's kant heeft gekozen? Naar ISIS toe. Baghdadi schikte zich niet naar de orders van leider Zawahiri en is dus de kwade man. Vervolgens waren er eerder ook al hier en daar grote spanningen en afentoe geweldsuitspattingen tussen ISIS en Nusra.
Dat zeg ik, dat concludeer jij omdat Amerika geen drone's naar Syrie stuurt en/of militaire wijze aanpakt in directe zin. Maar je kan ervanuit gaan dat Amerika met lokale partners alles eraan doet om te zorgen dat ISIS's macht beperkt blijft.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 12:03 schreef theunderdog het volgende:
1: Nee, ik zeg alleen dat de Amerikanen niet effectief en hard vechten tegen ISIS.
Ach, dat dat nu zo gaat, wil niet zeggen dat dat over een jaar ook nog zo is. Het is allemaal zo context en tijd afhankelijk.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 12:09 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Dat zeg ik, dat concludeer jij omdat Amerika geen drone's naar Syrie stuurt en/of militaire wijze aanpakt in directe zin. Maar je kan ervanuit gaan dat Amerika met lokale partners alles eraan doet om te zorgen dat ISIS's macht beperkt blijft.
Op welke wijze ze dat doen is een andere vraag en strategische keuze. Je kan de beslissing nu van lokale brigades om ISIS aan te vallen heel goed uitleggen als een poging van allerlei landen en backers (FSA & Islamic Front) om ISIS van het podium proberen weg te pienken. Vroeg o laat zou men dat toch proberen, was kwestie van tijd.
Ze wisten dat ISIS extremistisch was, maar zolang die extremisten zich alleen op Bashar al-Assad richten, waarom zou je hen dan moeten bevechten. Assad doet hetzelfde, door ISIS niet overal aan te vallen.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 12:01 schreef theunderdog het volgende:
Ik geloof er maar weinig van dat een rebellen groep als FSA nu pas door heeft dat die ISIS figuren zo extremistisch zijn...
ISIS onthoofden altijd al mensen die voor hen niet moslim genoeg waren .quote:Op zaterdag 11 januari 2014 12:14 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Ze wisten dat ISIS extremistisch was, maar zolang die extremisten zich alleen op Bashar al-Assad richten, waarom zou je hen dan moeten bevechten. Assad doet hetzelfde, door ISIS niet overal aan te vallen.
Wat is effectief en hard? Boots on the ground? Voorloper van ISIS was ISI en de Amerikanen hebben wel degelijk jarenlang tegen hen gevochten in Irak. Het is alleen erg duur en zinloos om op die manier te strijden.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 12:03 schreef theunderdog het volgende:
1: Nee, ik zeg alleen dat de Amerikanen niet effectief en hard vechten tegen ISIS.
Wanneer gingen ze met al-Qaeda flirten?quote:Daarbij, er zijn ook tijden geweest dat de VS helemaal niet zo vies was van een beetje flirten met Al Qaida. Dus die vijandigheid tussen ISIS en bijvoorbeeld de VS, ik denk dat dat allemaal wel meevalt. De VS kan het zich gewoon niet permitteren tegenover de rest van de wereld om bijvoorbeeld zo,n groepering te steunen.
Wel. Waarom niet?quote:Op zaterdag 11 januari 2014 12:11 schreef theunderdog het volgende:
Je bent toch niet serieus van mening dat de VS oprecht tegen ISIS is ?
Klopt, hij noemde Nusra niet bij naam. Maar de woorden die ik ongeveer aanhaalde begrijp ik weldegelijk als dat het een indirecte waarschuwing voor Nusra is om zich niet alleen stil te houden - indien ze geen ruzie met ISIS willen - maar er afstand van te nemen. Maar goed, dat is hoe ik het lees en niet perse waarheid.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 12:08 schreef Charismatisch het volgende:
Een verklaring van ISIS-woordvoerder Al-Adnani waarin hij enkele groeperingen bij naam noemde en de oorlog verklaarde. Over Jabhat al-Nusra specifiek zei hij niks.
Wat interessant is is dat de journalist Aymen Jawad al-Tamimi aangaf dat het mogelijk is dat er mensen van ISIS zich aan zouden kunnen sluiten bij Nusra. De vraag werd gesteld waar die duizenden ISIS-ers dan naartoe gaan eventueel? Irak allemaal? Ideologisch is de stap klein om van ISIS naar Nusra over te lopen. De volgende vraag zou zijn - als dat gebeurt - wat voor gevolgen dat zou hebben voor Nusra, ook intern.quote:Jabhat al-Nusra is 12.000 man sterk, het gaat niet om tienduizenden rebellen meer.
Die kans is groot. Maar Nusra voert een slimme strijd als je het mij vraagt en kan wel op enige sympathie rekenen. Ze pakken het slimmer aan dan ISIS die eigen ruiten ingooide. Als Nusra bij delen van de mensen in bevrijdde gebieden sympathie/respect kan krijgen kan het nog lastig worden om Nusra uit te schakelen. Vooralsnog focussen zij zich op het verdrijven van Assad, wat overkomt al dat ze niet direct al met machtsspelletjes bezig zijn. En daarnaast schijnen het vooral Syriers te zijn, wat ze binding met de lokale bevolking geeft ipv allemaal Libiers, Saudiers, Tsjetsjenen, Tunesiers en weet ik wat allemaal.quote:Ik denk dat als ISIS uitgeschakeld is, Jabhat al-Nusra aan de beurt zal komen (misschien na Assad's val pas).
Volgens mij hebben zij elkaar weldegelijk gebashed en ook hier en daar tot geweldsuitbarstingen gekomen. Nee, een totale oorlog was geen sprake van. Dat zei ik ook niet. Maar de "broederrelatie" was op momenten en bepaalde plaatsen zeker niet zo ideaal als jij hier nu zegt, wat ik mij van verschillende berichten goed herinner in ieder geval. En hierbij heeft vooral Nusra een geduldigere houding aangenomen naar ISIS-aanvallen toe. Ze hebben dus herhaaldelijk opgeroepen tot eenheid, settlen in onafhankelijke sharia courts etc...maar ISIS wilde daar niet veel mee. Er zijn over en weer doden gevallen, waaronder hoge lokale leiders van brigades. Hier een nieuwsbericht van September afgelopen jaar:quote:Ze zijn het niet eens met elkaar, maar ze gingen elkaar niet bashen/verketteren, spraken met respect over elkaar, ze zien elkaar nog steeds als broeders etc. Er was ook geen sprake van een totale oorlog tussen ISIS en Jabhat al-Nusra. Misschien verandert Al-Zawahiri van gedachte mocht Jabhat al-Nusra de verkeerde zijde van het conflict kiezen (pro-VS-kamp).
En in de afgelopen dagne was het ook ISIS die pogingen en oproepen van Nusra om het probleem op te lossen middels een wapenstilstand of sharia courts hebben verworpen.quote:Clashes between the ISIS and al-Nusra:
ISIS fighters attacked the headquarters of al-Nusra front in the al-Shdadi area of Reef al-Hasaka yesterday, the headquarter contained weapons and oil equipment which the ISIS seized. Activists close to al-Nusra reported that 2 al-Nusra fighters were killed by clashes between both sides and that the headquarters didn't contain a lot of al-Nusra fighters because they were busy clashing with the "apostate" YPG fighters. Negotiations are taking place between the ISIS and al-Nusra to take the matter to the Sharia council and to return the headquarters to al-Nusra.
It is worth noting the fighters from both the ISIS and al-Nusra have been clashing alongside one another with YPG fighters in several areas of Reef al-Hasaka and Reef Tal Abiad city of al-Raqqa.
1: ISIS heeft niet echt last van de VS.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 12:16 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Wat is effectief en hard? Boots on the ground? Voorloper van ISIS was ISI en de Amerikanen hebben wel degelijk jarenlang tegen hen gevochten in Irak. Het is alleen erg duur en zinloos om op die manier te strijden.
[..]
Wanneer gingen ze met al-Qaeda flirten?
Ik ben bloody serious als ik zeg dat Amerika ertegen is dat ISIS definitief settled en macht heeft in het toekomstige Syrie. Dat gaat men voorkomen. En met Amerika vele andere landen in de regio.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 12:11 schreef theunderdog het volgende:
Je bent toch niet serieus van mening dat de VS oprecht tegen ISIS is ?
Blijven steunen? Jij hebt een primeur nu dat je bewijzen hebt dat ISIS gesteund werd door Amerika?quote:Wanneer ISIS het gewoon heel goed had gedaan en de andere rebellen hadden zich niet tegen ISIS gekeerd dan was de VS gewoon blijven steunen.
Jij doet een bewering? Volgens je eerdere reacties moet je dan zelf met een bron en onderbouwing aankomen.quote:
1: VS doet zijn dingen in eigen belang niet meer niet minder.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 12:23 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ik ben bloody serious als ik zeg dat Amerika ertegen is dat ISIS definitief settled en macht heeft in het toekomstige Syrie. Dat gaat men voorkomen. En met Amerika vele andere landen in de regio.
[..]
Blijven steunen? Jij hebt een primeur nu dat je bewijzen hebt dat ISIS gesteund werd door Amerika?
In dat geval moet je CNN contacteren, zou nieuwswaardig zijn
Geloven in de oprechtheid van landen is naef, maar geloven in de oprechtheid van de VS is gewoon ziekelijk.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 12:24 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Jij doet een bewering? Volgens je eerdere reacties moet je dan zelf met een bron en onderbouwing aankomen.
Dit is een open deur intrappen...natuurlijk doet de VS dingen voor enkel haar eigen belang. Nergens ontken ik dat...non-issue dus.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 12:25 schreef theunderdog het volgende:
1: VS doet zijn dingen in eigen belang niet meer niet minder.
Nee, niet van moralitisch perspectief. Waar stelde ik dat? Ze zijn tegen ISIS om ISIS tegen Amerika en haar belangen is en onvoorwaardelijk. Als je de ideologie van ISIS kent snap je dat, en Amerika kent die ideologie. ISIS is een gevaar voor Amerikaanse belangen, maar ook bijv Saudische. Waarom denk je dat men nu opeens via Islamic Front (Saudie Arabie) en FSA (Westen waaronder Amerika) ISIS massaal aanpakt? Omdat de tijd daar is om van deze lastpakken af te raken, zeker nu ze ook meer lokale bevolking, oppositie strijdgroepen en activisten tegen zich in het harnas hebben gejaagd door hun oerdomme politiek.quote:Of denk jij echt dat ze vanuit moralistische overwegingen tegen ISIS zijn in Syri ?
Ja.quote:2: Jij denkt dat de VS zich ook tegen ISIS had gekeerd als de rest van de rebellen dat niet hadden gedaan ?
Die duizenden ISIS-ers zijn dan waarschijnlijk voor een groot deel niet-Syrirs en dan beschikt Jabhat al-Nusra niet meer over onderstaand sterk punt.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 12:19 schreef Aloulou het volgende:
Wat interessant is is dat de journalist Aymen Jawad al-Tamimi aangaf dat het mogelijk is dat er mensen van ISIS zich aan zouden kunnen sluiten bij Nusra. De vraag werd gesteld waar die duizenden ISIS-ers dan naartoe gaan eventueel? Irak allemaal? Ideologisch is de stap klein om van ISIS naar Nusra over te lopen. De volgende vraag zou zijn - als dat gebeurt - wat voor gevolgen dat zou hebben voor Nusra, ook intern.
quote:En daarnaast schijnen het vooral Syriers te zijn, wat ze binding met de lokale bevolking geeft ipv allemaal Libiers, Saudiers, Tsjetsjenen, Tunesiers en weet ik wat allemaal.
Ze willen het via sharia-rechtbanken oplossen. Die onderlinge aanvallen worden dan waarschijnlijk als acties van individuele actoren gezien.quote:Hier een nieuwsbericht van September afgelopen jaar
ISIS versus eenieder die niet Jabhat al-Nusra is en hen heeft aangevallen, dat willen ze niet via sharia-rechtbanken oplossen, maar misschien verandert hun standpunt bij gevechten tussen ISIS en Jabhat al-Nusra.quote:En in de afgelopen dagne was het ook ISIS die pogingen en oproepen van Nusra om het probleem op te lossen middels een wapenstilstand of sharia courts hebben verworpen.
VS die Irak wapens stuurt om ISIS in Al-Anbar af te slachten is geen last hebben van de VS?quote:Op zaterdag 11 januari 2014 12:20 schreef theunderdog het volgende:
1: ISIS heeft niet echt last van de VS.
Dit is de link die WitteMuur altijd post.quote:
1: Daarom is er helemaal niets "oprecht" dat de VS doet.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 12:30 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Dit is een open deur intrappen...natuurlijk doet de VS dingen voor enkel haar eigen belang. Nergens ontken ik dat...non-issue dus.
[..]
Nee, niet van moralitisch perspectief. Waar stelde ik dat? Ze zijn tegen ISIS om ISIS tegen Amerika en haar belangen is en onvoorwaardelijk. Als je de ideologie van ISIS kent snap je dat, en Amerika kent die ideologie. ISIS is een gevaar voor Amerikaanse belangen, maar ook bijv Saudische. Waarom denk je dat men nu opeens via Islamic Front (Saudie Arabie) en FSA (Westen waaronder Amerika) ISIS massaal aanpakt? Omdat de tijd daar is om van deze lastpakken af te raken, zeker nu ze ook meer lokale bevolking, oppositie strijdgroepen en activisten tegen zich in het harnas hebben gejaagd door hun oerdomme politiek.
En het ligt in de lijn der verwachting zoals Charismatisch zei dat Jubhat Nusra een volgende target is in de toekomst. Als het moment daar is, ze niet willen inschikken etc.
[..]
Ja.
1: Nounou, ze sturen wat wapens ! boehoehoe !quote:Op zaterdag 11 januari 2014 12:34 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
VS die Irak wapens stuurt om ISIS in Al-Anbar af te slachten is geen last hebben van de VS?
[..]
Dit is de link die WitteMuur altijd post.
"CIA created al-Qaeda"
Daarnaast staat het volgende in het stukje van BBC: "He received security training from the CIA itself, according to Middle Eastern analyst Hazhir Teimourian"
"according to", geen feit.
Lol, je legt woorden in mijn mond. Waar heb ik gezegd dat Obama oprecht begaan is met het lot van de Syrische bevolking? Nergens.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 12:27 schreef theunderdog het volgende:
Geloven in de oprechtheid van landen is naef, maar geloven in de oprechtheid van de VS is gewoon ziekelijk.
Jij denkt dat Obama en al die andere figuren die beslissingen kunnen nemen over Syri echt begaan zijn met het lot van de Syrische bevolking?
Mocht het gebeuren, en ideologisch is de overstap klein, is het daarom interessant te zien hoe Jubhat an-Nusra daarmee omgaat. Sowieso was Nusra vanaf het begin zeer selectief en veeleisend in wie ze toelieten, vanwege verschillende redenen. Met buitenlanders heb je ook een grotere kans dat je infiltranten binnenhaalt, bij Syriers kan je dat met enige lokale kennis beter filteren denk ik.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 12:30 schreef Charismatisch het volgende:
Die duizenden ISIS-ers zijn dan waarschijnlijk voor een groot deel niet-Syrirs en dan beschikt Jabhat al-Nusra niet meer over onderstaand sterk punt.
Dat zou het beste zijn om het onderlinge geschil op te losen maar vooralsnog heeft ISIS daar niet mee ingestemd, of beter gezegd expliciet geweigerd.quote:Ze willen het via sharia-rechtbanken oplossen. Die onderlinge aanvallen worden dan waarschijnlijk als acties van individuele actoren gezien.
...quote:Op vrijdag 10 januari 2014 22:32 schreef IPA35 het volgende:
Van oprechtheid is dus geen sprake. Ze kunnen zo weer de draaikonten gaan spelen als om een of andere reden het steunen van ISIS in hen en dat van (west) Europa,s voordeel is.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 12:36 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Lol, je legt woorden in mijn mond. Waar heb ik gezegd dat Obama oprecht begaan is met het lot van de Syrische bevolking? Nergens.
Ze geven om hun eigen belangen ja, net als de rest van de wereld, en al-Qaeda is hun vijand #1.
En andersom, als Obama zich bekeert naar het salafi-jihadisme dan zal ISIS hem waarschijnlijk gaan dienen.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 12:34 schreef theunderdog het volgende:
Inderdaad, ISIS hoeft dus alleen wat van koers te veranderen omtrent hun mening jegens de VS en de VS steunt ISIS misschien wel weer.
Er is helemaal niets maar dan ook helemaal niets oprecht aan de vijandigheid van de VS richting ISIS.
Uiteraard.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 12:39 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
En andersom, als Obama zich bekeert naar het salafi-jihadisme dan zal ISIS hem waarschijnlijk gaan dienen.
Wat wil je dan, kernbom op Syri?quote:Op zaterdag 11 januari 2014 12:35 schreef theunderdog het volgende:
1: Nounou, ze sturen wat wapens ! boehoehoe !![]()
Post een betere bron, niet die link die tig keer door WitteMuur is gepost.quote:2: Wat heb ik met witte muur te maken ?
De VS keren zich tegen globale jihadisten ja, het kan dus voorkomen dat de Amerikanen besluiten om geen actie te ondernemen tegen lokale jihadisten omdat zij hun strijdgebied beperken tot hun leefgebied.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 12:38 schreef theunderdog het volgende:
Van oprechtheid is dus geen sprake. Ze kunnen zo weer de draaikonten gaan spelen als om een of andere reden het steunen van ISIS in hen en dat van (west) Europa,s voordeel is.
1: Nee, soldaten van de VS die er heen gaan om die extremistische varkentjes te slachten.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 12:41 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Wat wil je dan, kernbom op Syri?
[..]
Post een betere bron, niet die link die tig keer door WitteMuur is gepost.
Inderdaad.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 12:43 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
De VS keren zich tegen globale jihadisten ja, het kan dus voorkomen dat de Amerikanen besluiten om geen actie te ondernemen tegen lokale jihadisten omdat zij hun strijdgebied beperken tot hun leefgebied.
Hebben ze al gedaan in Irak. Het was blijkbaar niet effectief. Daarnaast zijn er duizenden Amerikaanse soldaten om het leven gekomen. En het heeft hen honderden miljarden dollars gekost.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 12:43 schreef theunderdog het volgende:
1: Nee, soldaten van de VS die er heen gaan om die extremistische varkentjes te slachten.
En dan maar hopen dat ze wat effectiever tewerk gaan dan in Irak.....![]()
"En dan maar hopen dat ze wat effectiever tewerk gaan dan in Irak.".....................quote:Op zaterdag 11 januari 2014 12:45 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Hebben ze al gedaan in Irak. Het was blijkbaar niet effectief. Daarnaast zijn er duizenden Amerikaanse soldaten om het leven gekomen. En het heeft hen honderden miljarden dollars gekost.
Totaal niet effectief wat jij voorstelt.
Maar de vraag is of Jabhat al-Nusra zichzelf niet buitenspel zet door hun groep alleen exclusief voor Syrirs te maken. Klinkt nationalistisch.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 12:37 schreef Aloulou het volgende:
Mocht het gebeuren, en ideologisch is de overstap klein, is het daarom interessant te zien hoe Jubhat an-Nusra daarmee omgaat. Sowieso was Nusra vanaf het begin zeer selectief en veeleisend in wie ze toelieten, vanwege verschillende redenen. Met buitenlanders heb je ook een grotere kans dat je infiltranten binnenhaalt, bij Syriers kan je dat met enige lokale kennis beter filteren denk ik
Waarom hopen dat het beter gaat? Is dit slim? Effectief? Goedkoop? Terwijl de praktijk in Irak (en zelfs in Afghanistan) het tegendeel heeft uitgewezen.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 12:46 schreef theunderdog het volgende:
"En dan maar hopen dat ze wat effectiever tewerk gaan dan in Irak.".....................
Ooh, maar het hoeft van mij niet hoor.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 12:50 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Waarom hopen dat het beter gaat? Is dit slim? Effectief? Goedkoop? Terwijl de praktijk in Irak (en zelfs in Afghanistan) het tegendeel heeft uitgewezen.
Alleen de afgelopen dagen al genoeg dooie ISIS:quote:Op zaterdag 11 januari 2014 12:53 schreef firefly3 het volgende:
Assad stuurd troepen om isis mee te helpen in raqqa. Typisch weer. Assad heeft nog nooit een hoofdkwartier van isis aan gevallen of konvooi. Letterlijk.
http://www.syrianperspect(...)-2014-terrorist.htmlquote:LATAKIA:
Salmaa: Way up in the Kurd Mountains, the SAA and NDF delivered a knockout blow destroying a warehouse loaded with rockets and mortars; destroyed 4 pickup trucks armed with 23mm machine gun cannons and all belonged to Bandar's favorite cannibals: ISIS:
http://wikimapia.org/#lan(...)n=36.146007&z=15&m=b
Abu-Mujhim Al-'Iraaqi (IRAQI PESTILENCE AND GRUB; Id pending. New leader and field commander)
Fadhl Al-Tarkaawi (SAUDI ARABIAN FLY VOMIT and former J.N. operative)
Khaaled Al-Rashwaani (EGYPTIAN WORM LEAVINGS. Member of "People of Support (Nusra) Brigade, yawn)
Abu-Safwaan Al-Zaydi (LIBYAN FROG EXCREMENT. Id pending)
Abu Al-Noor Al-Sa'oodi (SAUDI ARABIAN HORSEFLY EXCRETION)
Abu-Ma'roof Al-Sa'oodi (SAUDI ARABIAN APE PORNO STAR)
Fudhayh Al-Khalaf (QATARI BANANA BUG)
Ahmad Al-Khalfaan Al-Sayyid (QATARI MULE EXUDATE)
Mustafaa Juhaymaan (SAUDI ARABIAN INSECT PROCUROR)
Another 29 could not be identified. 17 were taken prisoner.
Nawwaara: More ISIS insects went to the furnace here thanks to NDF and security:
Abu Maazen Al-Kaafi (LIBYAN ANT SPITTLE)
Ahmad Qurh-Ahmad (TURKOMAN VIPER PUSTULE)
Ra'eef Yoonusu
Maajed Iblaq
Zuhayr Hassoon
'Umar Shaykhu
Salaama Al-Saalem
Mahmoud Yusuf
Another 12 were taken prisoner.
Killis: 8 cockroaches were sent to Satan's laboratory in Bug Heaven. No names from this one. A rocket launcher and 2 pickup trucks were also destroyed.
Al-Rawdha: All 11 foreigners were put on the Santa Fe freight train to Cactus Cootie. No names.
Al-Kabeer: The following new inmates in Hell just arrived:
Abu-Al-Khayr Al-Leebi (LIBYAN SIMIAN SPUNKMEISTER. Id pending)
'Abdul-Ghafoor Al-Masri
"Abu Muhaahid" (Id pending)
Muhyi-Al-Deen Ahmad Al-Humsi
Ahmad Darweeshu
Raagheb Al-'Ubaysi
'Ammaar Ismaa'eel Zayn
Al-'Utayra: No names of the 6 barbarians killed by NDF.
Marj Khookha: (Plum Meadow). Clean-up netted 2 rodents. No names.
Bayt 'Awwaan: 6 dead rodents. No names.
Khaan Al-Jawz: SAA plowed into these plague-carrying vermin in 2 vans with IEDs:
Abu-Hamdu Al-'Abbaasi (IRAQI PIG ENTRAIL)
'Abdul-Rahmaan Al-'Assaaf
Abu-Moussaa Al-Raashed
Safwaan 'Ikra
Abu-Maazen Al-Shoobi
Ghammaam: More ISIS from Turkey find their fate in Rat Heaven:
Sa'ood Al-Khaleel (a/k/a "Abu Raakaan. Id pending. False papers)
Abu-Taahaa Al-'Iraaqi (IRAQI SNAKE SPIT)
Al-Ghunaymiyya: A well-stocked warehouse with light weapons, mortars and drugs was seized and all contents delivered to NDF. With the exception of the drugs.
Kinf Al-Rummaan: More ISIS:
Mut'ib Al-Harbi (a/k/a Abu 'Abdullah Al-Sa'oodi. SAUDI DEFECTIVE PROPHYLACTIC)
Another 7 could not be identified. 4 taken prisoner.
Ze hebben ISIS-types (lees: al-Qaeda-types) op alle mogelijke manieren bestreden. Boots on the ground, bombardementen, lokale stammen omkopen, etc.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 12:52 schreef theunderdog het volgende:
Ooh, maar het hoeft van mij niet hoor.
Ik vind het ook best als de VS gewoon langs de zijlijn tegen ISIS blijft vechten. Alleen ISIS zal hierdoor nooit compleet uit Syri verdwijnen.
Kortom: de bemoeienissen van VS hebben geen enkel nut.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 13:02 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Ze hebben ISIS-types (lees: al-Qaeda-types) op alle mogelijke manieren bestreden. Boots on the ground, bombardementen, lokale stammen omkopen, etc.
Hun laatste methode is door Islamic Front op te richten, en proberen om verwarring te zaaien en er een jihadi vs jihadi conflict van te maken. Alleen denk ik dat dit plan ook zal falen, vanwege het feit dat een zijde openlijk door Saoedi-Arabi wordt gesteund wat niet goed is voor hun geloofwaardigheid.
Mensen op de grond in het noorden melden andere verhalen. Syrianperspective is sowiezo geen goede bron. Aan hun onprofessionele taalgebruik is het al op te maken.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 13:02 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Alleen de afgelopen dagen al genoeg dooie ISIS:
[..]
http://www.syrianperspect(...)-2014-terrorist.html
De Amerikanen trekken zich dan ook rustig bij beetje terug uit het Midden-Oosten (paniek bij hun bondgenoten Isral en Saoedi-Arabi want ze hebben binnen een paar maanden tijd hun buitenlandse politiek radicaal verandert).quote:Op zaterdag 11 januari 2014 13:04 schreef theunderdog het volgende:
Kortom: de bemoeienissen van VS hebben geen enkel nut.
Tsja, hij heeft bronnen in het leger, jij hebt bronnen bij de Salafisten.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 13:14 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Mensen op de grond in het noorden melden andere verhalen. Syrianperspective is sowiezo geen goede bron. Aan hun onprofessionele taalgebruik is het al op te maken.
Wat een onzin!quote:Op zaterdag 11 januari 2014 12:53 schreef firefly3 het volgende:
Assad stuurd troepen om isis mee te helpen in raqqa. Typisch weer. Assad heeft nog nooit een hoofdkwartier van isis aan gevallen of konvooi. Letterlijk.
Zelfs ISIL-leiders zijn dus gedood in Noord-Syri.quote:Terrorists linked to the so-called The Islamic State in Iraq and al-Sham (ISIS), which is affiliated to al-Qaeda, were killed in several villages and towns in the northern countryside of Lattakia and scores of their dens and cars loaded with rockets were destroyed.
SANA reporter quoted a military source as saying that an army unit killed 6 terrorists and destroyed three cars, one of which loaded with rockets, in Burj Zahiyeh village. Among the dead were Aref Rustum and Adnan Jarjoureh.
Another army unit carried out a special operation in which it killed 19 terrorists and destroyed a truck loaded with rockets in al-Aliyeh village. Terrorists Abo Majed al-Hali, Marwan al-Shaar, Mahmoud Jamal-Eddin and Yehia al-Kizbari were identified among the dead.
Meanwhile, an attempt by terrorists to infiltrate Hakro village was foiled as they were repelled by army soldiers and six of them were killed, including an Iraqi terrorist who is leader of one of the terrorist groups in the area.
An army unit also confronted armed terrorist groups which tried to attack army posts in al-Daghmashliyeh village and killed two of their members; Aqil al-Bustani and Ahmad al-Sayyed.
Scores of terrorist groups’ leaders were killed and two ammunition-loaded cars and mortar rounds were destroyed in a special operation carried out by an army unit in Salma area.
The killed terrorists included leaders of the Islamic State in Iraq and al-Sham in Salam and its surrounding, al-Ansar Battalion and Ahbab al-Nabi Battalions , who are from Yemen, Libya and Iraq.
Natuurlijk laat de Syrische regering nu even de terroristen in Raqqa en noordelijke Aleppo-districten onderling vechten, wegens radicaal-islamistische interne kibbelarij. Dat is logisch dat Assad dit even zo laat. Denk je dat hij de bloesem van de Syrische jeugd zinloos wil laten sterven als de terroristen elkander ook af kunnen maken?quote:Leader of ISIS killed, rocket cache destroyed in Lattakia
http://sana.sy/eng/337/2014/01/10/521591.htm
A military source told SANA that an army unit destroyed a cache full of rockets and 4 cars equipped with heavy machineguns in Salma village, killing scores of them, including Fadel al-Tarkawi from Saudi Arabia, Khalid al-Rashwani from Egypt and Abu Safuan al-Zaidi from Libya.
The source added that among the dead was an Iraqi terrorist nicknamed Abo Mihjem, leader of the so-called The Islamic State in Iraq and al-Sham (ISIS) that is linked to al-Qaeda, in addition to Fadih al-Khalaf and Ahmad al-Khalafan al-Sayyed terrorists from Qatar and two other terrorists from Saudi Arabia nicknamed Abo al-Nour and Abo Maarouf.
The source pointed out that other army units killed tens of terrorists in Kilis and Naouara villages, including Abu Mazen al-Kafi from Libya, Ahmad Kareh Ahmad, Ra'aef Younso, Majed Ablaq, Mohammad Maryam, Omar Shekho, Slama al-Salim and Mahmoud Yusuf, in addition to destroying a rockets launcher and a number of cars loaded with Grad rockets.
Meanwhile, another army unit killed 13 terrorists in Khrab al-Jouz village, including Abu Hamdo al-Abbasi from Iraq, Abu Mazen al-Shoubi, Safuan Akra and Abdulrahman AL-Assaf, in addition to destroying two cars loaded with weapons, ammunition and explosive devices.
1: Wel baas die wispelturigheid ...quote:Op zaterdag 11 januari 2014 13:16 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
De Amerikanen trekken zich dan ook rustig bij beetje terug uit het Midden-Oosten (paniek bij hun bondgenoten Isral en Saoedi-Arabi want ze hebben binnen een paar maanden tijd hun buitenlandse politiek radicaal verandert).
Ze zijn van een militaire aanval op Bashar al-Assad vorig jaar gegaan naar toenadering zoeken tot Iran. De Amerikanen zijn waarschijnlijk tot de conclusie gekomen dat de jihadisten in Syri een groter gevaar vormen voor hun belangen dan het aanblijven van Bashar al-Assad.
Dit zal waarschijnlijk ook een van de redenen zijn voor de Syrische rebellen om ISIS aan te vallen, ze willen in de aanloop naar Geneve II zichzelf transformeren in een "gematigd alternatief", maar zoals de Syrische katholieke aartsbisschop heeft aangegeven: "ook 'gematigde' moslimstrijders willen sharia-staat".
De terroristische groeperingen die nu het "Islamitisch Front" vormen, zijn de ernstigste verantwoordelijken voor massaslachtingen tegen minderheden. Zij hebben uit de stad Homs 80.000 christenen verdreven (Al Faroek-Brigade van 'gematigde' VSL/FSA) en ook elders christenen, druzen en alawieten onthoofd.quote:Aartsbisschop waarschuwt: ook 'gematigde' moslimstrijders willen sharia-staat
AP - Katholiek Nieuwsblad
Afb. Ook de 'gematigden' onder de vechtende groepen in Syri zouden voor de sharia kiezen.
Een Syrische prelaat waarschuwt dat ook de 'gematigde' facties onder de vechtende groepen een islamistische staat van Syri willen maken.
"De christenen zullen blij zijn als de zogenaamde revolutie de weg baant naar democratie en vrijheid", zei aartsbischop Jacques Behnan Hindo, de Syrisch-katholieke aartsbisschop van Hasakah-Nisibi tegen persbureau Fides. "Maar nu hebben zelfs de oppositiegroepen die verbonden zijn met het Vrije Syrische Leger - die als gematigd voorgesteld worden in vergelijking met de jihadistische formaties - zich onder islamistische vlag verenigd. Ze zeggen dat in het nieuwe Syri de sharia zal moeten worden toegepast, omdat de meerderheid dit wil."
"Dit is een toekomstbeeld dat christenen niet kunnen aanvaarden", aldus de aartsbisschop.
Afb. Een demonstratie van soennitische stammen, Arabieren, Koerden, Syrische Aramese Christenen en sjeiks in al-Hasakah tegen terrorisme. Centraal: De Oosters-katholieke Syrische bisschop Hindo.
Niet teveel van aantrekken dus.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 13:32 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
De terroristische groeperingen die nu het "Islamitisch Front" vormen, zijn de ernstigste verantwoordelijken voor massaslachtingen tegen minderheden. Zij hebben uit de stad Homs 80.000 christenen verdreven (Al Faroek-Brigade van 'gematigde' VSL/FSA) en ook elders christenen, druzen en alawieten onthoofd.
Zelfmoordaanslagen en zelfmoordterroristen worden voorbereid door de 'gematigde' nieuwe Islamistische IF-'oppositie', met geld van Saoedi-Arabi, Turkije, Isral en de Verenigde Staten. Dit om ISIL terug te drijven en 'onafhankelijke' takfiri-salafistische groeperingen op te heffen en machteloos te maken.
Er bestaan een duivelse samenzwering om de inheemse duizenden jaren oude Christenen van het Midden-Oosten te verjagen en daarna de regio in een sektarische islamitische strijd te doen ondergaan, waardoor de Arabische eenheid vernietigd en de Isralische staat en kolonisatie uitgebreid kunnen worden....
Syri is de laatste versterking van pan-Arabisch nationalisme.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 13:36 schreef IPA35 het volgende:
Er is alleen geen Arabische eenheid.
Dat stierf met Nasser.
Kijk de video eens tot het einde.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 13:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Niet teveel van aantrekken dus.
Deze maronitische Libanese bisschop, bevriend met oud-president Suleiman Frangieh, zegt heel duidelijk dat :quote:
Het is toch niet omdat hij dat beweerd dat het dan ook waar is ?quote:Op zaterdag 11 januari 2014 13:46 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Syri is de laatste versterking van pan-Arabisch nationalisme.
Natuurlijk is al in 1970 de Arabische idee langzaam teruggegaan.
[..]
Kijk de video eens tot het einde.
[..]
Deze maronitische Libanese bisschop, bevriend met oud-president Suleiman Frangieh, zegt heel duidelijk dat :
• Sinds 1970 en Henry Kissinger het plan is om de Christenen uit het Midden-Oosten te verdrijven;
• Christenen een 'bedreiging' voor Isral zijn in het Midden-Oosten.
Hoe bedoelt hij dat?
1. De Christenen uit het Midden-Oosten zijn dierbaar voor de gehele Christenheid in het Westen en grote bevolkingen in Europa en de Amerikaanse landen. Zij kunnen sympathie en steun opwekken. Tariq Azizi kon in 2003 nog bereiken dat niet alleen Vaticaanstad, maar ook Itali, Kroati, Litouwen en Duitsland alsook Frankrijk tgen een invasie-oorlog door de Britten en Amerikanen stemden en zich onthielden (ondanks de enorme NAVO-druk en de Amerikaanse machtsbronnen binnen West-Duitsland sinds 1945/1949);
2. Zodra alle Christenen weg zijn, komt er a) haat tegen "d" moslims om hetgeen zij tegen hun christelijke buren aangedaan (zouden) hebben, waardoor elke sympathie met de staten in de regio verdwijnt, b) is daardoor de weg vrij om alle autonome, nationalistische en niet-dollar-gehoorzamende staten en partijen in de regio te vernietigen door een enorme sektarische oorlogsvoering (verdeel en heers), c) kan Isral met haar volle militaire macht en zelfs tactische kernwapens en andere grote Isralische massavernietigingswapens toeslaan tegen regionale grootmachten zoals Iran, maar ook Syri, Libanon en Irak. Isral hoeft dan geen angst meer te hebben voor morele, emotionele of andere politieke ingrepen en bezwaren uit de Christelijke westerse wereld.
Dit plan bestaat minstens sinds 1970, mogelijk al sinds 1962.![]()
Het is een pervers plan, maar wel waar.
Waarom denk je dat de Amerikaanse en Britse bezettingstroepen zoveel Saoedische terroristische wahabitische groeperingen lieten bombarderen en geen vinger uitstaken om de Iraakse Christenen te beschermen, maar juist hun emigratie ondersteunden en faciliteerden??
Hoe bedoel je precies ? waar verwijs je naar ?quote:Op zaterdag 11 januari 2014 13:50 schreef IPA35 het volgende:
Alsof de Amerikanen/Isralirs een fuck geven of een Arabier nou Christen is of niet.
Veldkamp doet alsof die landen 'zich nog inhouden' omdat er Christenen wonen. Als die weg zijn zouden ze vrij spel hebben om de grove middelen te gebruiken. Dat berust op het in mijn ogen onjuiste denkbeeld dat de public opinion agressie tegen Christenen veel erger zou vinden dan tegen Moslims. (Waarmee ik doel op burgerdoden dus.)quote:Op zaterdag 11 januari 2014 14:06 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hoe bedoel je precies ? waar verwijs je naar ?
Je zit media en propaganda dat door assad gecontroleerd wordt simpelweg te copy pasten.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 13:23 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Wat een onzin!
De Syrische Arabische strijdkrachten willen in Raqqa de ISIL-terroristen uitschakelen en het gebied terug innemen voor de Operatie Noordelijke Storm II na de Operatie Canopus in stedelijk Aleppo.
Het gaat door de onderlinge gevechten nu snel, omdat zowel ISIL als Jabhat al Nusra als VSL/FSA/Tawheed/Islamitisch Front/Ansar as-Sham de fronten als een gatenkaas achterlaten.
Het Syrische Arabische Leger viseert in het gouvernement ar-Raqqa - waar nog steeds legerbasissen in handen van de regeringstroepen zijn - met bombardementen en artilleriegeschut ISIL- en Jabhat al Nusra-terroristen.
http://en.trend.az/regions/met/arabicr/2228976.html
Een Jabhat al Nusra-niqaab-cross-dresser en transseksuele jihadist, met springstoflading gevat nabij een legerbasis in Raqqa (waar stad en platteland grotendeels door terroristen van ISIL en Jabhat al Nusra worden gecontroleeerd)!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Het Syrische Leger is dus niet machteloos meer in alle delen van het gouvernement Raqqah, zeker niet meer nu ISIL en Islamitisch Front/VSL/FSA/Ansar as Sham met elkaar vechten....
[ afbeelding ]
In Aleppo en in Idlib en Latakia heeft het Syrische Arabische Leger de afgelopen maanden volop ISIL-terroristen gedood en hun centra vernietigd met bombardementen:
http://syrianetwork.wordp(...)ear-sadad-town-homs/
[..]
Zelfs ISIL-leiders zijn dus gedood in Noord-Syri.
[..]
Natuurlijk laat de Syrische regering nu even de terroristen in Raqqa en noordelijke Aleppo-districten onderling vechten, wegens radicaal-islamistische interne kibbelarij. Dat is logisch dat Assad dit even zo laat. Denk je dat hij de bloesem van de Syrische jeugd zinloos wil laten sterven als de terroristen elkander ook af kunnen maken?
Zeker gezien de posities van het Syrische Leger in ar-Raqqa zeer zwak zijn en uit enkele forten en belegerde legerbases bestaan. Vandaaruit kan men moeilijk ISIL in de stad Raqqa aanvallen. Overigens zijn veel dorpen in Raqqa nu grote spookdorpen en spooksteden, velen gevlucht naar Palmyra en al Hasakah (naar regeringsgebieden en deels Koerdische zones) sinds mei 2013.
Hoe weet je dat? Weet je hoe onlogisch en onwaarschijnlijk het is, wat jij nu zegt?quote:Op zaterdag 11 januari 2014 12:53 schreef firefly3 het volgende:
Kijk maar naar ex-extremisten hoodstad Raqqa. Nooit is er een vliegtuig overgevlogen om het hoofdkwartier van die extremisten daar te bombarderen. De zwarte vlaggen wapperden daar "in alle glorie". ISIS commandanten konden daar rustig aan het werk. Liever marktplaatjes bombarderen van de FSA en burgers.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 14:46 schreef Peunage het volgende:
[..]
Hoe weet je dat? Weet je hoe onlogisch en onwaarschijnlijk het is, wat jij nu zegt?
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Er zijn nu zat plekken in Syri waar de FSA vlag hangt. Volgens jouw logica kunnen we nu ook de conclusie trekken dat Assad de FSA nooit gebombardeerd heeft of dat hij nu met hun samenwerkt tegen ISIS.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 14:52 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Kijk maar naar ex-extremisten hoodstad Raqqa. Nooit is er een vliegtuig overgevlogen om het hoofdkwartier van die extremisten daar te bombarderen. De zwarte vlaggen wapperden daar "in alle glorie". ISIS commandanten konden daar rustig aan het werk. Liever marktplaatjes bombarderen van de FSA en burgers.
Het verschil is dat de FSA vlag vooral hangt op gebouwen waar geen mensen in zitten. Torens en dergelijke. De ISIS had letterlijk een groot gebouw geverfd, daar al hun commandanten in gestopt en versierd als een koninklijk paleis.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 14:56 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Er zijn nu zat plekken in Syri waar de FSA vlag hangt. Volgens jouw logica kunnen we nu ook de conclusie trekken dat Assad de FSA nooit gebombardeerd heeft of dat hij nu met hun samenwerkt tegen ISIS.
Lijkt me niet slim om al je commandanten in n gebouw te stoppen. Denk niet dat ISIS zo dom is.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 14:58 schreef firefly3 het volgende:
De ISIS had letterlijk een groot gebouw geverfd, daar al hun commandanten in gestopt
quote:Op zaterdag 11 januari 2014 11:46 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Klopt. Daarom ben ik ook benieuwd of het waar is of Jabhat al-Nusra tegen ISIS vecht. Hier en daar gevechten zeg je, als dit al waar is, denk ik dat het hier om individuele actoren gaat. Ik heb nog geen oorlogsverklaring van Jabhat al-Nusra jegens ISIS gezien.
ISIS en Jabhat al-Nusra schaar ik onder dezelfde categorie, maar Islamic Front schaar ik niet onder "hun eigen groep". Ik ben gewoon benieuwd wiens zijde Al-Zawahiri kiest mochten ISIS en Jabhat al-Nusra elkaars hersenen inslaan.
Beiden zijn waar inderdaad. In bijvoorbeeld Raqqa strijdt al-Nusra tegen ISIS terwijl ze juist weer beschermd worden door hen in Deir-ezzor en Qalamoun. In de meeste gebieden houdt al-Nusra zich volledig afzijdig.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 11:54 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Volgens berichten schijnt het inderdaad om individuele actoren te gaan van Nusra, en een definitieve beslissing/verklaring is er niet. Er wordt ook gesproken over brigades van Nusra die juist ISIS gebouwen beschermden.
twitter:ajaltamimi twitterde op vrijdag 10-01-2014 om 22:50:37Photo of Ala al-Moussa. Note he appears w / FSA mural: didn't I say most Nusra in #Raqqa just FSA-banner in origin?
reageer retweet
Lekker geloofwaardig ook en zo.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 15:49 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Beiden zijn waar inderdaad. In bijvoorbeeld Raqqa strijdt al-Nusra tegen ISIS terwijl ze juist weer beschermd worden door hen in Deir-ezzor en Qalamoun. In de meeste gebieden houdt al-Nusra zich volledig afzijdig.
FSA zijn dan ook niet goed bij hun hoofd om ISIS aan te vallen en net te doen alsof Assad niet bestaat.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 20:22 schreef firefly3 het volgende:
Rara wat er is gebeurd mensen... Een helicopter van assad heeft een deel van de FSA konvooi aangevallen dat op weg was naar saraqib om ISIS aan te vallen. Hoe voorspelbaar. Checkpoint van isis kapot paar uur geleden.
Veldkamp bedoeld volgens mij dat bijvoorbeeld de VS dan harde middelen in kan zetten.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 14:10 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Veldkamp doet alsof die landen 'zich nog inhouden' omdat er Christenen wonen. Als die weg zijn zouden ze vrij spel hebben om de grove middelen te gebruiken. Dat berust op het in mijn ogen onjuiste denkbeeld dat de public opinion agressie tegen Christenen veel erger zou vinden dan tegen Moslims. (Waarmee ik doel op burgerdoden dus.)
Juist.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 21:00 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Veldkamp bedoeld volgens mij dat bijvoorbeeld de VS dan harde middelen in kan zetten.
Maar de VS valt geen christenen aan. De kans is dus best aanwezig dat wanneer de christenen daar weg zijn de VS alles uit de kast kan halen.quote:
Whuutt??quote:Op zaterdag 11 januari 2014 21:05 schreef IPA35 het volgende:
Alsof 'jullie' (Aloulou) hier niet net zo lang wonen/hebben gewoond.
Nee, religie maakt hen geen fuck uit. Tenzij er Joden in het spel zijn, dan wel.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 21:07 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Maar de VS valt geen christenen aan. De kans is dus best aanwezig dat wanneer de christenen daar weg zijn de VS alles uit de kast kan halen.
Religie an sich maakt ze niet uit, maar ook de VS wil niet zomaar onschuldige slachtoffers maken op grote schaal.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 21:08 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Nee, religie maakt hen geen fuck uit. Tenzij er Joden in het spel zijn, dan wel.
http://rt.com/news/syria-rebels-fighting-conflict-437/quote:Nearly 500 killed in fighting between Syrian terrorists and Al-Qaeda
Almost 500 people, including 85 civilians, were killed during in-fighting between rebel groups and an Al-Qaeda branch in Syria in the past week, an activist group reported.
The Britain-based Syrian Observatory for Human Rights stated that at least 482 people were dead since the fighting between moderates and mainstream rebel factions versus Islamic State of Iraq and the Levant (ISIL) intensified on January 3.
The group added that 157 individuals were from the ISIL, 240 others were from more moderate factions and 85 were civilians.
Initially the Islamic State of Iraq and the Levant (ISIL) were fighting on the side of the moderates to oust Syrian President Bashar Assad in a conflict that began in March of 2011.
The fighting between the rebels had spread across northern Syria over the past week. The most recent violence broke out on Friday in the province of Aleppo, after the ISIL killed a local doctor.
Nusra Front, which also shares a radical ideology but is composed mostly of local fighters, united with several other splinter groups to carry out reprisal attacks against ISIL throughout the country.
There had been previous resentment towards the group – staffed predominantly with non-Syrian fighters – for the harsh regime it has imposed on controlled areas in the country since entering the war last year.
ISIL is also engaged in conflict in Iraq's Anbar Province, which it plans to unite with Syria to form a caliphate. The military group is known as the most radical jihadist wing of the Syrian rebels. The Islamic State of Iraq and the Levant’s roots go back to the early years of the Iraq War. It was established in April 2004 by Sunni extremists, and then pledged allegiance to Osama bin Laden.
At that time, ISIL was called Al-Qaeda in Iraq. Two years later the group was rebranded as the Islamic State of Iraq. In 2013, it gained a strong presence in northern Syria, adding ‘Levant’ to its name.
On Friday the UN Security Council criticized the latest terrorist attacks in Iraq and adopted its first statement of the new year, expressing support for the Iraqi government in its fight against terrorism.
“The Security Council deplores in the strongest terms the recent events in the cities of Ramadi and Fallujah in Anbar province in Iraq. The Security Council condemns the attacks that are being perpetrated by Al-Qaeda affiliate, the Islamic State in Iraq and the Levant,” the statement read.
“The Security Council urges the people of Iraq, including Iraqi tribes, local leaders, and Iraqi security forces in Anbar province, to continue, expand and strengthen their cooperation against violence and terror.”
Syrian extremists recruit westerners
Back in Syria, the conflict has been growing and preoccupying world leaders’ minds.
The FBI’s director revealed that tracking Americans who have returned from Syria has become among the bureau’s highest counter-terrorism priorities. According to senior counter-terrorism officials, Islamic extremist groups in Syria with ties to Al-Qaeda are trying to identify, recruit and train Americans and other westerners who have travelled there, and looking to have them carry out attacks once they have returned home.
US officials say that at least 70 Americans have either travelled to Syria or tried to since the civil war started three years ago. That number was never disclosed until Thursday.
Syria’s civil war has become a magnet for westerners seeking to fight with rebels against the government of President Bashar Assad.
In the meantime, US President Barack Obama is deciding whether or not to resume non-lethal military aid to Syria’s moderate opposition. The US halted shipments last month after warehouses filled with equipment were seized by the Islamic Front, a coalition of rebel fighters that broke off from the US-backed Free Syrian Army.
Experts warn about resuming the non-lethal aid. “US provided lethal assistance through Jordan, CIA and through Turkey to the opposition. But the opposition is fragmented, incapable and more radical elements, principally, the foreign fighters have taken over the opposition in terms of the fighting. And inevitable what will happen if you start to pass weapons to the opposition, they will fall into the hands of the extremists,” Security analysts and former Pentagon official Michael Maloof told RT.
http://www.syrianperspect(...)11-2014-aleppos.htmlquote:FIRST POST - JANUARY 11, 2014 - ALEPPO'S TERRORISTS EATING EACH OTHER IN ORGY OF CARNAGE; NEWS AND COMMENTARY; WILE E. COYOTE MOMENTS
The news has done an about-face. Now, we are finding ourselves covering the war between the various rodent terrorist armies, and not the war the SAA is waging against them. Amazingly, everything has done a topsy-turvy. My sources are sending me reports about this Saudi-backed group slaughtering this other Saudi-backed group. Don't believe, even for a moment, that the Saudi's led by Bandar are not completely confused by the mess they created. Bandar's days are numbered as young sheikhs in Arabia line up to pillory this champion of bloodletting. Now it's his neck that's on the block.
ALEPPO:
Qaadhi 'Askar: FSA has taken control of ISIS HQ at the Childrens' Hospital. As of Thursday morning, Wael reports that were were over 200 members of ISIS trapped inside. There are also reports here of a massacre of prisoners and reporters although details remain murky. A real mess. A real treat for us.
http://wikimapia.org/#lan(...)n=37.175503&z=17&m=b
Hanaanu: We can confirm to our readers that as the vermin continue to have at each other, the SAA is moving rapidly through this area and clearing out nests of rodents. We now know that the Youth Residencies are rat-free. Why the MoD is not announcing the liberation of Hanaanu is puzzling. Yesterday, 4 FSA rodents surrendered to security.
http://wikimapia.org/#lan(...)n=37.195273&z=19&m=b
Al-Indhaaraat: SAA moving slowly here. No details.
Al-Saaliheen: 3 clashes since Friday morning. Rats appear to be regrouping to fight one another as SAA picks them off as best as it can. We have names of 3 rats:
http://wikimapia.org/#lan(...)n=37.169173&z=16&m=b
'Abduh 'Ali Jum'ah
Nooreddeen Ahmad Kashmandi
Saamer Muhammad Harakaati
Al-Shahbaa`: (It's the literary name of Aleppo: "The Gray City"). Some skirmishing with more rodents moving north to hook up with other units to fight ISIS. No details.
http://wikimapia.org/#lan(...)n=37.124970&z=16&m=b
Tartayaan: Security Sevices arrested 7 people involved in smuggling weapons. It's amazing how many ordinary citizens are now turning their backs on these miscreants. Inside a workshop, Security found half a ton of military-grade TNT.
Haydariyya: 2 ISIS rodents were burned to death in front of terrified citizens by Liwaa` Al-Islaam savages. The reasons for the spectacle appear to be vengeance for prior evil acts. The J.N. rodents are trying to look like moderate Syrian nationalists. Right.
Judayda: SAA rams nest of rodents inside a building with a T-72 and kills 5 and takes 2 prisoners. All FSA:
http://wikimapia.org/#lan(...)n=37.157478&z=17&m=b
'Ahmad Al-Jaassem
"Abu-Raamez Al-Idlibi" (Id pending)
Sulaymaan Haashem
Al-Shaykh Sa'eed: Remnant cockroaches hunted down by SAA and NDF with help of citizens anxious to be rid of the plague. Rats ran to their fortified nest and were quickly surrounded. The standoff continues as we write.
Al-A'zhamiyya: Attempted infiltration into this secure area thwarted.
Aleppo Central Prison: History's most besieged correctional facility. Once again, for the nth time, the rats failed to even approach the perimeter.
Huraytaan: ISIS has killed a confirmed 31 FSA. I don't know if I care. Many carcasses were subsequently mutilated.
http://wikimapia.org/#lan(...)n=37.090101&z=15&m=b
Al-Jubayla, Al-Bayyaadha and Al-Saffaahiyya: Attempts from these areas to infiltrate into secure zones failed. No details.
Al-Raashideen Quarter: Leader of ISIS in Turkey is killed. He was the leader of the "Nureddeen Al-Zangi Battalion". His entire group was annihilated by SAA and NDF. No names. 26 counted carcasses. Nureddeen Al-Zangi was the Atabegh of Aleppo from 1146-1174 C.E. and was noted for his massacre of every Christian man woman and child in Edessa.
http://wikimapia.org/#lan(...)n=37.062035&z=14&m=b
Maskana Village: Head of Ahraar Al-Shaam (Freemen of Syria, yawn), a medical doctor was arrested by ISIS after he made arrangements to visit ISIS rodents to mediate a dispute over territory. He was found tortured to death as an "infidel". His name was Hussayn Sulaymaan. This occurred last Monday.
Kafr Daa'el: SAA accepts surrender of 6 FSA terrorist rodents.
http://wikimapia.org/#lan(...)n=37.027359&z=15&m=b
Kuwayris: Slow progress near the airbase. SAA awaiting more reinforcements.
Ma'aarat Al-Arteeq: To the northwest of the City. Syrian armor broke through a defensive line and killed 17 rats and took 12 prisoners. I have no names.
Nasrullaah: Skirmishing with no details.
Tal-Qurrah: Ditto.
Ma'arsitt Al-Khaan Village: Ditto.
Rasm Al-'Abbood Airport: Wael reports 48 dead rodents here trying to penetrate the airport. Some names have arrived although he says most of the carcasses were foreign.
Abu-Taltal: 11 rats killed here.
Shaykh Najjaar Industrial Zone: No details about fighting.
http://wikimapia.org/#lan(...)n=37.239361&z=13&m=b
Qabbaaseen Village: Ditto.
Ba'eedeen Roundabout: 11 confirmed rat deaths at hands of SAA.
Abaa 'Abdul-'Azeez a/k/a Anas Hassan Khattaab, 3rd ranked leader of J.N. killed here.
Summit of Al-Shaykh 'Aqeel Mountain: ISIS has tried and failed to take this strategic point from J.N. Reports are that they failed and took heavy losses. So sad.
Jaraablus: Heavy fighting now between ISIS and J.N. May the best rat win.
http://wikimapia.org/#lan(...)n=37.959824&z=11&m=b
Het gaat allemaal wel wat aan de langzame kant h.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 21:11 schreef WitteMuur het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
http://rt.com/news/syria-rebels-fighting-conflict-437/
Doden van zowel de "gematigde" terroristen als de extremisten zijn altijd goedquote:Op zaterdag 11 januari 2014 21:13 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het gaat allemaal wel wat aan de langzame kant h.
quote:Op zaterdag 11 januari 2014 21:13 schreef IPA35 het volgende:
[..]
http://www.syrianperspect(...)11-2014-aleppos.html
1: Nee, het moeten er zeer veel zijn of anders niet.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 21:15 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Doden van zowel de "gematigde" terroristen als de extremisten zijn altijd goedalleen dat er burgerslachtoffers bijvallen is wat minder
Betrouwbare info.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 21:15 schreef theunderdog het volgende:
[..]![]()
Waarom blijf je nieuws van deze blog posten ?
Objectiviteit is heel ver te zoeken.
Hij heeft vaak dingen als eerste. Volg hem al ruim een jaar of zo.quote:
1: Omdat hij dingen als eerste heeft, is zijn info waar ?quote:Op zaterdag 11 januari 2014 21:23 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Hij heeft vaak dingen als eerste. Volg hem al ruim een jaar of zo.
Zijn info is betrouwbaar, alleen soms iets te optimistisch.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 21:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Omdat hij dingen als eerste heeft, is zijn info waar ?
Jaja, logica...
2: Al volg je hem al toen je foetus was, like i care ?
Nogmaals, hoezo is zijn info betrouwbaar ?quote:Op zaterdag 11 januari 2014 21:25 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Zijn info is betrouwbaar, alleen soms iets te optimistisch.
Omdat die dingen vaak een week later in de 'mainstream' bronnen komen.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 21:26 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nogmaals, hoezo is zijn info betrouwbaar ?
Ach, zijn info an sich zal dan wel kloppen (meestal), maar genuanceerd is hij alles behalve.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 21:27 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Omdat die dingen vaak een week later in de 'mainstream' bronnen komen.
Wat je zegt klopt.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 21:29 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ach, zijn info an sich zal dan wel kloppen (meestal), maar genuanceerd is hij alles behalve.
http://www.al-monitor.com(...)-assad-partners.htmlquote:TURKEY PULSEView Pulse Map TRKİYE'NİN NABZI
A boy holds bread as he walks in front of the Syrian opposition flag during a protest against Syria's President Bashar al-Assad and fighters from the Islamic State of Iraq and al-Sham (ISIS), Aleppo, Jan. 10, 2014. (photo by REUTERS/Hosam Katan)
As Assad lingers, Turkey focuses on ISIS
Turkish Foreign Minister Ahmet Davutoglu has rarely been correct in his predictions about Syria. Just about every plan and expectation he had for this country has gone awry in ways he never factored in. Some of his assessments about the current situation appear equally questionable. For example, he is saying now that Turkey's new bane in northern Syria, the Islamic State of Iraq and al-Sham (ISIS), is in league with the regime of President Bashar al-Assad.
In a rare admission that things are not going according to his expectations, Davutoglu now acknowledges, albeit indirectly, that the activities of radical Islamists in Syria are making Assad the lesser evil for the international community. This stands in stark contrast with his predictions less than two years ago that Assad had only months, if not weeks, to go.
For Davutoglu, the situation in Syria was simply about a ruthless dictator killing his own people. He never considered the possibility that this crisis had the makings of a civil war, not unlike the one in the former Yugoslavia. Davutoglu’s assumptions were based on the notion that in time, the Syrian regime would fall just like those in Tunisia, Egypt and Libya and be replaced with an elected government.
In hindsight, that all looks like wishful thinking. Such assumptions also appear seriously off the mark for someone who should have been better informed about the demographic structure of Syria and the depth of the sectarian fault lines in the country.
Being an academic versed in international relations, Davutoglu should also have had a better focus on which global and regional powers would support Assad.
The situation in Syria also undermines Davutoglu’s claim made on a number of occasions that Turkey understands the region better than most for historic and cultural reasons. This does not appear to be the case from today’s vantage. At any rate, not everyone in the region welcomes such remarks, seeing in them neo-Ottoman ambitions.
Assad is therefore not the only Middle Eastern leader who must be looking with some satisfaction at the corruption scandals and political difficulties the government of Prime Minister Recep Tayyip Erdogan is embroiled in presently. And there is no love lost for Erdogan on some Arab streets, of course.
The number of governments that want less involvement by Turkey in the region, however, has increased, especially after Erdogan revealed his sympathy for the Muslim Brotherhood and pursued policies reflecting sectarian biases. Turkey is trying to work itself out of this corner now by courting Baghdad and leading Shiite figures in Iraq — not to mention Iran — but regaining confidence will take time.
The bottom line for Erdogan and Davutoglu is that Assad remains in power, despite all efforts to oust him by military means. Not only has he survived thus far, but he has also worked himself to the settlement table. Erdogan and Davutoglu are loath to see this, having built their expectations on Assad’s demise. Given the troubles Erdogan faces at home, however, perhaps Assad believes he might even outlive him politically.
All of this is a far cry from Davutoglu’s claim that a day will come when not a leaf will move in the region without Ankara’s approval. “The greatness of a nation is measured by the geography it spreads across, as well as the values it spreads. No one has the right to limit this horizon and geography,” Davutoglu said during an address at a conference in the industrial city of Kocaeli in May.
“If this restoration succeeds as it should, then a leaf cannot move in this geography or in the world without the will of our people,” he added, overlooking the fact that many leaves were already moving in the Middle East at that stage with no input from Turkey. Such remarks were widely met with ridicule among Turks, who see that Turkey has more adversaries and rivals in its region now than in the past.
Meanwhile, aware of the difficulties Turkey is facing in Syria today, Davutoglu seems to have decided on Erdogan’s tactic of finding unlikely causes for some of them. The most urgent problem for Turkey in Syria at the moment is ISIS, which is trying to entrench itself in northern Syria and in Iraq’s Anbar province.
Ankara, it is rumored in diplomatic circles, is currently working with elements close to “moderate” Salafists in the region operating under the banner of the Islamic Front, a Saudi-backed anti-Assad coalition of diverse groups, which is also fighting ISIS for control over northern Syria.
The mysterious truck halted by police in Turkey as it headed for the Syrian border, but which was not allowed to be searched by the government, is thought by many to have contained military equipment for one such group — possibly Syrian Turkmen, judging by remarks from government officials.
The government nevertheless continues to reject accusations by the Assad regime that it is arming Islamic terrorists in Syria — a claim Damascus has also taken to the UN Security Council. In an exclusive interview on Jan. 9 with the semi-official Anadolu News Agency, Davutoglu said these claims were part of a “psychological onslaught against Turkey,” and tried to turn the tables on ISIS and Assad.
“ISIS emerged on the scene and started fighting opposition forces just when the opposition in northern Syria grew strong. There is a partnership behind the curtains between them and the regime. The regime points at these groups and says ‘There is terrorism,’ thus legitimizing itself.” Davutoglu said.
He added that the methods employed by some radical groups were also making Assad seem the lesser evil for a public increasingly fed up with these groups. There is indirect acknowledgment in this remark that Assad is regaining some legitimacy thanks to jihadist groups, which are of grave concern to the West, too.
Discussions with diplomats indicate that the West is also not so sure about some of the groups operating under the Islamic Front, which Ankara is said to be backing, together with Saudi Arabia. An increasingly wary Turkish public is wondering how Turkey will extricate itself from embroilment with these groups in Syria.
Meanwhile, Assad’s compliance with the Russian-brokered plan for his chemical weapons stockpiles has also earned him praise from some Western officials, much to Erdogan and Davutoglu’s annoyance, of course. Ankara, however, has few options left on Syria today other than going with the flow of events it has little or no control over.
On the other hand, the rationale behind some of the arguments coming out of Ankara when faced with undesirable developments in the region does not contribute much to shoring up Turkey’s wavering credibility.
Read more: http://www.al-monitor.com(...)s.html#ixzz2q7n8rLsZ
quote:Belangrijke rol voor Syrische vrouwen in vredesproces
Nederland en de VN-vrouwenorganisatie organiseren volgende week een bijeenkomst in Genve die eraan moet bijdragen dat de stem van Syrische vrouwen wordt gehoord tijdens het vredesproces in het land.
Dat maakt het ministerie van Buitenlandse Zaken zaterdag bekend.
Doel van de bijeenkomst is het ontwikkelen van een gezamenlijke visie op de toekomst van Syri onder zo'n vijftig Syrische vrouwen met verschillende achtergronden.
De conclusies van de bijeenkomst zijn een deel van de input voor de vredesonderhandelingen over Syri die voor eind januari zijn gepland in Montreux.
Minister Frans Timmermans van Buitenlandse Zaken onderstreept het belang van hun inbreng. "Wij willen luisteren naar de visie van Syrische vrouwen op de toekomst van hun land. Vrouwen zijn niet alleen disproportioneel slachtoffer van het conflict, maar ook een essentieel onderdeel van de oplossing.
"Zij hebben immers direct belang bij een einde aan het geweld en een rechtvaardige oplossing van het conflict", aldus Timmermans.
Resolutie
De inzet van het ministerie van Buitenlandse Zaken voor deze vrouwenconferentie past in het Nederlandse beleid om de VN-Veiligheidsraadresolutie 1325 over vrouwen, vrede en veiligheid in de praktijk te brengen.
In de resolutie worden VN-lidstaten onder meer opgeroepen de deelname van vrouwen in vredesonderhandelingen en wederopbouwprocessen actief te bevorderen.
Bron: nu.nl
"H er gaan 120.000 mensen dood!"quote:
quote:Op zondag 12 januari 2014 00:09 schreef IPA35 het volgende:
[..]
"H er gaan 120.000 mensen dood!"
"Oh God, laten we wel denken aan het vrouwenquotum!"
(Want takfiri haatbaarden zijn natuurlijk genteresseerd in de mening van vrouwen. )
Wat ben ik toch een conservatieve klootzak somsquote:
Hoezo ?quote:Op zondag 12 januari 2014 00:10 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Wat ben ik toch een conservatieve klootzak soms.
Nee. Maar dat hele geforceerde 'feminisme' staat me gewoon niet aan.quote:Op zondag 12 januari 2014 00:14 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hoezo ?
Zijn de takfiri haatbaarden wel genteresseerd in de mening van vrouwen ?
twitter:AlArabiya_Eng twitterde op zondag 12-01-2014 om 13:20:06#BreakingNews: At least 700 killed in Syria rebel-jihadist battle: NGO reageer retweet
quote:Op zondag 12 januari 2014 13:50 schreef Kirov het volgende:
twitter:AlArabiya_Eng twitterde op zondag 12-01-2014 om 13:20:06#BreakingNews: At least 700 killed in Syria rebel-jihadist battle: NGO reageer retweet
quote:Zevenhonderd doden door opstanden Syri
De strijd tussen opstandelingen en al-Qaedastrijders in Syri heeft in negen dagen tijd al aan bijna zevenhonderd mensen het leven gekost.
Dat heeft het Syrische Observatorium voor de Mensenrechten zondag gemeld.
In totaal kwamen er 697 mensen om, waarvan 246 al-Qaedastrijders en 351 opstandelingen. De overige honderd waren gewone burgers.
De al-Qaedastrijders hebben hun eigen territorium afgebakend en houden op die plekken hun eigen wetten er op na. De strijders gebruiken geweld om anderen te overtuigen van hun eigen interpretatie van de wet.
De twee verschillende groepen waren tot 6 januari nog bondgenoten. Sinds die vrijdag heeft het geweld zich in rap tempo verspreid door het land.
Over iets meer dan twee weken staat een internationale vredesconferentie gepland waar moet worden gepoogd een einde aan de burgeroorlog te maken.
Vredesoverleg
De alliantie van westerse landen en Arabische Golfstaten heeft de nationale Syrische oppositie zondag nadrukkelijk verzocht naar het vredesoverleg over Syri te komen, dat later deze maand in Zwitserland begint.
De conferentie is volgens de alliantie de enige manier om tot een politieke oplossing te komen voor het door een burgeroorlog verscheurde land. ''Er is geen andere politieke oplossing'', zei de Franse minister van Buitenlandse Zaken Laurent Fabius zondag namens de 'Vrienden van Syri'.
De oppositie is echter hopeloos verdeeld door interne conflicten.
Bron?quote:Op zondag 12 januari 2014 17:20 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Die arabische golfstaten zouden ook niet naar die conferentie moetenkomen, want die zijn alleen maar uit op een groot kalifaat in die regio
Ik denk dat de Arabische Golfstaten juist tegen een kalifaat zijn omdat dat ook hun macht bedreigt.quote:Op zondag 12 januari 2014 17:20 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Die oppositie kan net zo goed niet komen, want het is namelijk geen relevante partij in het conflict. Die arabische golfstaten zouden ook niet naar die conferentie moetenkomen, want die zijn alleen maar uit op een groot kalifaat in die regio zodat uiteindelijk alle andere groeperingen kunnen worden uitgemoord of weggejaagd. Ze steunen hierbij de extremisten. Lekkere "vrienden van Syrie" zijn dat.
Gewoon een pro Assad artikel, niet meer dan dat.quote:Op zondag 12 januari 2014 13:49 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Een goed artikel in Trouw vandaag over de burgeroorlog in Syrie:
Belangrijke sleutel om vrede te krijgen is dat de Turken de grenzen dichtgooien en dat zij stoppen met het bewapenen van extremisten. Verder moet het Assad regime gesteund worden met moderne wapens en middelen zodat zij snel weer de controle over het land terugkrijgen. Alleen zo voorkom je dat deze burgeroorlog zich nog jarenlang voorsleept en dat allerlei terreurbewegingen elkaar blijven bestrijden.
Assad heeft zijn hand uitgereikt door de chemische wapens over te dragen en is er nooit op uit geweest om bevolkingsgroepen tegen elkaar op te zetten en de wil op te leggen (in tegenstelling tot de oppositie) Nu zouden de westerse landen kleur moeten bekennen en de enige weg moeten bewandelen om dit conflict tot een einde te brengen. Veel te laat, maar beter nu , dan nog langer wachten.
Nee, de Arabische Golfstaten steunen niet extremisten als ISIS. Juist omdat ISIS een gevaar is voor de Arabische Golfstaten.quote:Op zondag 12 januari 2014 17:20 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Die oppositie kan net zo goed niet komen, want het is namelijk geen relevante partij in het conflict. Die arabische golfstaten zouden ook niet naar die conferentie moetenkomen, want die zijn alleen maar uit op een groot kalifaat in die regio zodat uiteindelijk alle andere groeperingen kunnen worden uitgemoord of weggejaagd. Ze steunen hierbij de extremisten. Lekkere "vrienden van Syrie" zijn dat.
quote:Op zondag 12 januari 2014 22:11 schreef Aloulou het volgende:
Volgens berichten (Arabisch) van zowel Ahrar al-Sham als journalisten heeft ISIS vandaag 100 Ahrar al-Shaam gevangen geexecuteerd:
https://twitter.com/Ahraralsham/status/422418147946151936
https://twitter.com/zaidbenjamin/status/422420079095971841
Jepquote:Op zondag 12 januari 2014 22:22 schreef IPA35 het volgende:
Zo'n overleg zal wel uitmonden in een hoop theologisch gezever.
Die mensen leven een beetje in hun eigen wereldje zeg maar.quote:Op zondag 12 januari 2014 22:25 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Jep![]()
Toch moeten ze er wel uitkomen zou je zeggen, allemaal salafisten. Hoewel er onder salafisten wel wat verschillen zijn. Niettemin zouden ze er sneller uit moeten kunnen komen dan met andere niet-salafistische Moslims.
quote:Op zondag 12 januari 2014 22:33 schreef Charismatisch het volgende:
Er zijn geruchten dat het Libanese leger Fadl Shaker heeft opgepakt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"De Syrische president Bashar al-Assad is zondag voor het eerst in 3 maanden weer in het openbaar verschenen."quote:Op zondag 12 januari 2014 23:55 schreef theunderdog het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)n-het-openbaar.dhtml
Want ?quote:Op maandag 13 januari 2014 01:12 schreef Aloulou het volgende:
[..]
"De Syrische president Bashar al-Assad is zondag voor het eerst in 3 maanden weer in het openbaar verschenen."
![]()
Toch wel positief dat ie zich ook in Damascus niet meer veilig waant.
Ben je vergeten dat assad de oorzaak is van de burgeroorlog vanwege mensen die verdwenen omdat ze een andere politieke mening hadden en democratie wilden??quote:Op zondag 12 januari 2014 13:49 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Een goed artikel in Trouw vandaag over de burgeroorlog in Syrie:
Belangrijke sleutel om vrede te krijgen is dat de Turken de grenzen dichtgooien en dat zij stoppen met het bewapenen van extremisten. Verder moet het Assad regime gesteund worden met moderne wapens en middelen zodat zij snel weer de controle over het land terugkrijgen. Alleen zo voorkom je dat deze burgeroorlog zich nog jarenlang voorsleept en dat allerlei terreurbewegingen elkaar blijven bestrijden.
Assad heeft zijn hand uitgereikt door de chemische wapens over te dragen en is er nooit op uit geweest om bevolkingsgroepen tegen elkaar op te zetten en de wil op te leggen (in tegenstelling tot de oppositie) Nu zouden de westerse landen kleur moeten bekennen en de enige weg moeten bewandelen om dit conflict tot een einde te brengen. Veel te laat, maar beter nu , dan nog langer wachten.
http://rt.com/news/isil-executes-dozens-islamists-500/quote:Al-Qaeda Syria branch executes dozens of rival Islamists - activists
The Islamist State of Iraq and the Levant has killed dozens of rival Islamist rebels in Syria over the last couple of days as the Al-Qaeda-linked group regained most of the territory it lost in the northeastern Raqqa province, according to activists.
Up to 100 rebel fighters from the Nusra Front, another Al-Qaeda-linked group, and Ahrar al-Sham brigade were executed after being captured by Islamic State of Iraq and the Levant (ISIL) in the town of Tel Abiad, on the border with Turkey, Reuters quoted activists as saying.
"About 70 bodies, most shot in the head, were collected and sent to the Raqqa National hospital," an unnamed activist said. "Many of those executed had been wounded in the fighting. The fact that Nusra Front and Ahrar al-Sham are ideologically similar to the ISIL did not matter.”
The in-fighting between rebel groups and ISIL intensified over the past week. The Britain-based Syrian Observatory for Human Rights stated on Saturday that at least 482 people were killed since the fighting between moderates and mainstream rebel factions versus ISIL intensified on January 3.
According to opposition sources, Nusra Front's commander for Raqqa province Abu Saad al-Hadram was among the militants killed over the weekend.
Activists said that the ISIL was able to recapture much of its stronghold in Raqqa with its offensive. Also, they gained back control over Tel Abyad, a town on the border with Turkey, over the weekend.
A member of the opposition Syrian National Coalition from Raqqa, Abdallah Farraj, believes that rebels will have a hard time getting rid of ISIL’s control over Raqqa.
"The rebels lack the organization and the firepower to win. It will be difficult to defeat ISIL without military strikes from someone like Turkey," Farraj said.
Reuters / Nour Fourat
Reuters / Nour Fourat
On top of that, groups like Ahrar al-Sham are choosing not to fight ISIL, as they have relatives inside the militant group.
"Many did not see a point in fighting their own relatives. ISIL is now in control of 95 percent of Raqqa and its rural environs. Tel Abyad is also back with it," he said.
Initially the ISIL were fighting on the side of the moderates to oust Syrian President Bashar Assad in a conflict that began in March 2011.
In the meantime, 29 terrorists have been killed by the government forces in the Damascus countryside, SANA reported Sunday. Also, the army carried out other offensives in Madaya, Yabroud, Adra al-Balad, and Joubar.
Some experts point to a change in the discourse as extremist groups take hold of Syria. Political analyst Sharmine Narwani told RT that many key players are starting to view Syrian President Bashar Assad as a lesser evil.
“Recently we’ve been hearing a change in the discourse whether in fact Assad might be in fact better than some of the extremists we are seeing on the ground now,” Narwani said.
“We are hearing some changes, particularly from the US, who are so worried about this uncontrolled extremism spreading throughout the region. They started to change the discourse, even initiate contact with former foes like Iran via Geneva nuclear talks, that we could not have conceived a year ago.”
Narwani added that there is no chance for a united opposition at this point. “It has become a turf war, money powered, the stakes had become so high after three years,” she said, noting that on top of that the Geneva peace talks have become a “circus.”
“We have been distracted by who is being invited and the posturing before the talks. Unless we are realistic about the military solution on the ground, targeting militants, terrorists, jihadists, you are never going to arrive at a political solution. And my fear is that as the Geneva ‘circus’ continued to the extent that it becomes institutionalized like Geneva 3, 4, 5 and 6 in the same way Middle East peace process was over 20 years ago. That will absolutely distract from a Syrian solution and we cannot afford that.”
Onzin. Rondom Damascus capituleren de terroristen en buitenlandse huurlingen massa, behalve ISIS en Jabhat al Nusra bij Adra...quote:Op maandag 13 januari 2014 01:12 schreef Aloulou het volgende:
[..]
"De Syrische president Bashar al-Assad is zondag voor het eerst in 3 maanden weer in het openbaar verschenen."
![]()
Toch wel positief dat ie zich ook in Damascus niet meer veilig waant.
Dat werd tijd.quote:Op zondag 12 januari 2014 22:33 schreef Charismatisch het volgende:
Er zijn geruchten dat het Libanese leger Fadl Shaker heeft opgepakt.
Blijf nou eens van die Paddo's af, Omar!quote:Op maandag 13 januari 2014 08:23 schreef firefly3 het volgende:
Assads troopen juichen dat isis raqqa heeft overgenomen. Uitspraken zelfs dat ze tot hun dood meevechten. Saraqib is nu meer van de fsa, echter zijn er nu vier t-72 tanks van isis actief.
ISIL is in Idlib en Aleppo enorm zwaar getroffen door het Syrische Arabische Leger en NDF.quote:Op maandag 13 januari 2014 12:49 schreef firefly3 het volgende:
Die zogenaamde isis commandanten die vermoord zijn door assad is pure goodwill propaganda. Alle konvooien van isis hebben vrij kunnen rondrijden en geen enkele checkpoint van isis is door assad overgenomen.
Bron?quote:Op maandag 13 januari 2014 12:52 schreef firefly3 het volgende:
Update: divisie 17 heeft met isis samengewerkt in Raqqa. Zij hebben zelfs de laatste gevangenen gedood en isis is daarna verder naar de frontlinie gegaan.
Abu Bakr?quote:Op maandag 13 januari 2014 13:56 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Bron?
Je komt met samenzweringstheorien als je paddo's op hebt, Abu Bakr.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb gekke gezien, maar dit...
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~Franois Fnelon
quote:Op maandag 13 januari 2014 15:13 schreef rakotto het volgende:
WTFMooie meid toch? En niet zo laf als de NOS-journalisten. Dit is nu een mooie chick die ook nog moedig met de soldaten mee optrekt!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb gekke gezien, maar dit...![]()
Dus duidelijk is ISIS een marionettengroep van Saoedi-Arabi, evenals Jabhat al Nusra en Ansar as-Sham.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:06 schreef HAKIM_1988 het volgende:
Onlangs is er een mysterieuze twitteraar opgedoken (genaamd @wikibaghdady) met veel insider informatie over ISIS.
Joshua Landis heeft een vertaling gemaakt. Zeer interessant.
http://www.joshualandis.c(...)f-al-qaida-strategy/
Dat krijg je als je je verdriet verdrinkt en meerdere topics open hebt...quote:Op maandag 13 januari 2014 15:34 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Biergist is geen schimmel als paddo.
2quote:Op maandag 13 januari 2014 15:30 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Mooie meid toch? En niet zo laf als de NOS-journalisten. Dit is nu een mooie chick die ook nog moedig met de soldaten mee optrekt!
Hehehequote:Op maandag 13 januari 2014 15:30 schreef Veldkamp het volgende:
die ook nog moedig met de soldaten mee optrekt!
quote:Op maandag 13 januari 2014 15:38 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Dus duidelijk is ISIS een marionettengroep van Saoedi-Arabi, evenals Jabhat al Nusra en Ansar as-Sham.
Zolang zij elkaar in Syri onderling bevechten, of in Irak tegen de sjiitische regering (zogenaamd 'sjiitisch' althans), zolang kan Saoedische inlichtingenopperbevelhebber Prins Bandar al Sultan hen gebruiken.
Verdeel en heers. En verzwak en vernietig Syri door verscheuring definitief....Dat is een deelplan blijkbaar.
Zeker interessante link, dank!
Mijn vermoedens kloppen dus: ISIS is Saoedisch-gestuurd, evenals zovele andere ontelbare groepen.
De VSL en andere Turks- en Jordaans-Amerikaans gestuurde groepjes zijn machtelozer geworden...
Het logische antwoord is natuurlijk dat de FSA stieken ook met Assad samenwerkt. Net als ISIS. Iedereen werkt met Assad samen!quote:Op maandag 13 januari 2014 15:32 schreef Veldkamp het volgende:
ALEPPO: TIJDELIJKE WAPENSTILSTAND BIJ VREDESOVERLEG TUSSEN FSA EN ASSAD?
VSL en andere oppositieterroristen gaan mogelijk over tot lokale wapenstilstanden na onderhandelingen en bemiddelingspogingen richting de Syrische Arabische strijdkrachten en de staatsregering:
http://rt.com/news/syria-ceasefire-prisoner-conference-519/
1. Gevangenenruil tussen regering en delen van oppositie;
2. Lokale wapenstilstanden waar mogelijk (niet met Jabhat al Nusra en ISIS mogelijk en ook niet met Ansar as Sham en andere radicalen zonder politieke contacten).
Dit in aanloop naar vredesconferentie.... Y
Dus de FSA onderhandelt met Assad, Firefly.
Hoe vind je dat?![]()
![]()
Neem je nog een paddo om dat te verwerken, Firefly, nu je theorietje en wereldbeeld over ISIS weer in elkaar stort?
Officieel. Want de takfiri-salafisten willen geen contacten met dar al Harb sensu stricto.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:45 schreef theunderdog het volgende:
[..]![]()
1: Het is niet omdat zo,n twitteraar dat aan het beweren is dat het dan ook echt zo is.
2: ISIS en Saoedi Arabi zijn elkaars vijanden, in de ogen van ISIS zijn de Saoedi,s ongelovige honden.
ANTI-SEMITISME!!!11!!quote:Op maandag 13 januari 2014 15:50 schreef Peunage het volgende:
[..]
Het logische antwoord is natuurlijk dat de FSA stieken ook met Assad samenwerkt. Net als ISIS. Iedereen werkt met Assad samen!
Jaja, dat is allemaal aantoonbaar waar. Maar dat wil niet zeggen dat ISIS een marionettengroep van Saoedi-Arabi is.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:51 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Officieel. Want de takfiri-salafisten willen geen contacten met dar al Harb sensu stricto.
Maar die Saoedische inlichtingenofficier is er wel.
En de takfiri-salafisten profiteren optimaal van de Koeweitse en Saoedische wahabitische oliedollarmoskeen die de mainstream-versie van de soennitische islam in Europa en andere staten benvloeden of overnemen, hoor....
Cynisme toch ?quote:Op maandag 13 januari 2014 15:50 schreef Peunage het volgende:
[..]
Het logische antwoord is natuurlijk dat de FSA stieken ook met Assad samenwerkt. Net als ISIS. Iedereen werkt met Assad samen!
Het is een Judeo-raafidi-wahhabitisch complot om Firefly te trollen denk ik.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:55 schreef Peunage het volgende:
[..]
Zelfs de joden werken met Assad samen.
Zo, gedaan
quote:Op maandag 13 januari 2014 15:57 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Het is een Judeo-raafidi-wahhabitisch complot om Firefly te trollen denk ik.
Ze doen ook lekker alsof zij daar over gaan. "MIJN Emiraat!!!!" "Nee ik was er eerst"...quote:Op maandag 13 januari 2014 15:56 schreef Veldkamp het volgende:
Al Baghdadi en Al-Golani nu rivalen openlijk?![]()
'Al Qa'da Leaks: Baghdadi en Gonali twisten over het Emiraat van de Levant [Syri]!'
http://english.al-akhbar.(...)-over-levant-emirate
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wel 70 maagden en alles,quote:Op maandag 13 januari 2014 16:00 schreef theunderdog het volgende:
http://www.nu.nl/syrie/36(...)uteerd-in-syrie.html
Dit is minder nieuws.
quote:Op maandag 13 januari 2014 15:13 schreef rakotto het volgende:
WTFHoezo gekker.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb gekke gezien, maar dit...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |