Goedeavond Fok!kers,
nu ik mijn eten goed en wel achter de kiezen heb lijkt het me tijd om te vertellen over een voorval van ongeveer zo'n uur geleden.
Mijn vriendin woont op kamers in een nogal multi-culturele buurt, mensen in alle kleuren van de wit-bruin-zwarte regenboog zijn daar terug te vinden. Het voordeel hier van is, is dat een multi-culturele buurt ook vaak een hoge frequentie aan eetketen met zich meebrengt. Omdat we beiden geen zin hadden om te koken, besloten we om ons te goed te gaan doen aan een lekkere combi-maaltijd van de lokale Toko.
Eenmaal ons hapje te hebben besteld, opgewarmd en afgerekend, stapten we watertandend, met onze plastic bakkies in de plastic zakkies naar buiten. De deur viel iets trager dicht dan normaal en om de Tokobazen niet in de kou te laten zitten greep ik naar de deur om dit proces te versnellen. Waarop opeens een zwarte hand mij dit belette. "Nee, dat ies nit nodig, de deur gaat vanzelluf digt," verzekerde de zwevende glimlach mij, en hij deed zelf de deur dicht. Ik glimlachte terug en wilde me omdraaien, ik bedoel het eten werd koud!
Maar plotsklaps greep deze negroide meneer mij bij mijn hand: "Heeft u een euro?" pruttelde hij opeens. Nogal overrompeld dat dit gebaar van vriendelijkheid blijkbaar geld kostte duurde het langer dan normaal om een reactie te geven. Met een lange "UUUUUUUUUUUUUH" op deze redelijk simpele vraag liep ik verder met de neger aan mijn hand geplakt. Hoe langer mijn "UUUUUUUUUUUUUH" duurde, hoe harder de zwarte meneer in mijn hand ging knijpen, alsof hij letterlijk het geld uit me zou kunnen persen. Ondanks dat ik normaal gesproken dit geld wel zou geven aan de Amersfoortse kabouter zwerver (die nu dood is

) besloot ik oom Tom een "nee" te verkopen: "Nee,
vandaag niet (alsof ik die man ooit geld zou geven.

), fijne avond nog!"
Onze negroide vriend was hier niet mee eens en begon nog harder te knijpen terwijl ik mijn hand probeerde terug te vorderen. Ik schoot los uit de benauwde greep van Joseph Kony en zag dat hij met een verwrongen grimas me nog op mijn vingers probeerde te slaan. Snel beenden mijn vriendin en ik met een dampende zak op weg naar huis.
En daar komt dus de klacht: in plaats van dat ik me gelijk stortte op het heerlijke bakje met Toko, moest ik eerst grondig mijn handen met zeep wassen in de angst dat de zwarte meneer mijn roomblanke hand had bevuild.
Oftewel: een opdringerige Afrikaan wakkert mijn recessief racisme aan.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2014 19:22:05 ]