Ik word moe van dat soort walesquote:Op donderdag 9 januari 2014 21:42 schreef Cliffie1976 het volgende:
Staat me even een wall van 4000 LTC.
En aangezien momentum/hype/panic buy voorbij zijn zal het lastig worden om daar doorheen te komen zegt mn gevoel.quote:Op donderdag 9 januari 2014 21:42 schreef Cliffie1976 het volgende:
Ik ben veel te moe om hier nu over na te gaan denkenquote:Op donderdag 9 januari 2014 21:41 schreef -mosrednA het volgende:
Kunnen jullie meehelpen nadenken? Ik lees overal steeds dat bitcoins geen intrinsieke waarde zou hebben. Maar ik denk van wel, om deze reden:
Intrinsieke waarde van geld is de waarde die het oplevert als het naar de oud ijzerboer of de papierboer wordt gebracht.
Omdat bitcoins in de wallet.dat op elke harde schijf die meedoet in het netwerk opgeslagen staat, is de intrinsieke waarde van bitcoins dat stukje ingenomen plek op die harde schijf. De prijs van harde schijven worden ook wel uitgedrukt in euro/gb. De intrinsieke waarde van bitcoins is dus de waarde van de vrije ruimte in die harde schijf (aantal gb aan ingenomen ruimte * prijs/gb) die (nadat de data eraf gehaald wordt) weer gebruikt kan worden.
Om het beter te begrijpen:
Als straks in de toekomst alles met je pinpas, telefoon, chip in je arm etc. (lees digitaal) betaald kan worden en er dus geen chartaal geld meer is, heeft die valuta (bijv de euro) dan geen intrinsieke waarde meer? Zeker wel.
Hoe denken jullie daar over?
quote:Op donderdag 9 januari 2014 21:51 schreef Stryder het volgende:
[..]
Ik ben veel te moe om hier nu over na te gaan denken![]()
Care. Fake walls.quote:Op donderdag 9 januari 2014 21:42 schreef Cliffie1976 het volgende:
Ik snap niet wat je bedoelt met je hele euro/gb verhaalquote:Op donderdag 9 januari 2014 21:41 schreef -mosrednA het volgende:
Kunnen jullie meehelpen nadenken? Ik lees overal steeds dat bitcoins geen intrinsieke waarde zou hebben. Maar ik denk van wel, om deze reden:
Intrinsieke waarde van geld is de waarde die het oplevert als het naar de oud ijzerboer of de papierboer wordt gebracht.
Omdat bitcoins in de wallet.dat op elke harde schijf die meedoet in het netwerk opgeslagen staat, is de intrinsieke waarde van bitcoins dat stukje ingenomen plek op die harde schijf. De prijs van harde schijven worden ook wel uitgedrukt in euro/gb. De intrinsieke waarde van bitcoins is dus de waarde van de vrije ruimte in die harde schijf (aantal gb aan ingenomen ruimte * prijs/gb) die (nadat de data eraf gehaald wordt) weer gebruikt kan worden.
Om het beter te begrijpen:
Als straks in de toekomst alles met je pinpas, telefoon, chip in je arm etc. (lees digitaal) betaald kan worden en er dus geen chartaal geld meer is, heeft die valuta (bijv de euro) dan geen intrinsieke waarde meer? Zeker wel.
Hoe denken jullie daar over?
Maar denk dat het pas echt valide intrinsieke waarde heeft wanneer dit overdrachtssysteem door de massa geaccepteerd gaat worden en doorontwikkeld wordt naar een "draagbaar" product.quote:
Precies, dat zeg ik dus ook.quote:Op donderdag 9 januari 2014 21:57 schreef ulq het volgende:
[..]
Ik snap niet wat je bedoelt met je hele euro/gb verhaal
Maar je kan een bitcoin gewoon vergelijkingen met een bankrekening online. Dat zijn ook gewoon nulletjes en eentjes. Bitcoins ook. Zit geen verschil in.
Is niets waar, als die er niet stond, dan kochten mensen veel sneller door. Nu is inderdaad het momentum weg en stagneert alles weer.quote:
Stevige glasplaat?quote:Op donderdag 9 januari 2014 21:57 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik reageer straks wel even, zit nu op de iPad.
Doe maar lekker duur met je BTC winsten gekochte ipadquote:Op donderdag 9 januari 2014 21:57 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik reageer straks wel even, zit nu op de iPad.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |