abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135269049

Zoals je ziet is deze reeks al vele topics lang. Om ieders topic-ervaring zo prettig mogelijk te laten verlopen, verzoeken we je voor het posten in dit topic eerst de gehele OP (OpeningsPost) door te nemen en vooral ook de geldende huisregels onderaan deze post in acht te nemen. Now let's get started!

SPOILER: Meer webshops...
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER: Discount
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER: Trading markets

SPOILER: Taobao/Tmall
SPOILER: Bestellen d.m.v. een agent (MisterTao-voorbeeld)

SPOILER: Free shipping
SPOILER: Free registered shipping
SPOILER: Express shipping
SPOILER: Tracking
SPOILER: Trackstatus legenda
SPOILER: Tracking van 'free registered shipping' binnen Nederland
SPOILER: Verzendduur gedurende (Chinese) feestdagen
SPOILER: Verpakking en transporthandling
SPOILER: Douane

Dollarkoers - (Waarde 1 EUR -> USD)

PayPal-koers
PayPal verandert dagelijks de wisselkoers. Deze wisselkoers bevat ook een klein percentage, ongeveer 3,4%, dat naar PayPal gaat als onkostenvergoeding. Dit zorgt voor 3 á 4 eurocent verschil met de huidige koers. Houd er dus rekening mee dat bovenstaande grafiek niet één-op-één is met de PayPal-wisselkoers.

Betaalwijzen
SPOILER: PayPal en aankoopbescherming. Hoe gaat dat te werk?
SPOILER: Ik kan ergens alleen met creditcard betalen, deze heb ik echter niet. Hellup!?
SPOILER: Een verkoper wil dat ik geld stort via Western Union. Goed idee?
Webshops/producten
SPOILER: Wat is dat 'dropshipping'?
SPOILER: 1 cent-deals. Hoe, wie, wat, waar?
SPOILER: Ik heb zin om iets te kopen, maar ik weet niet wat?
DON'Ts
SPOILER: Zijn BBGuns, messen en krachtige lasers legaal in Nederland?
SPOILER: Hoe weet ik of iets echt of 'fake' is?

GC / [gadgets] Chinese webshops reviewtopic , het reviewtopic biedt veel inspiratie en informatie. Tevens zetten sommige users adviezen uiteen over wat je bijvoorbeeld het beste kunt kopen op het gebied van oordopjes.

Sommige product(groep)en zijn zo populair dat ze een eigen plekje op FOK! hebben verdiend. De topics bestaan voor een reden en daar concentreert zich alle informatie rondom het onderwerp dat ze behandelen. Heb je een vraag over een van deze producten ben je waarschijnlijk beter af ze daar te stellen.

Topicreeks: Android tablet discussie topic
Topicreeks: Chinese Smartphones #1 - Real smart
Topicreeks: Jiayu #1 - Get ready for the launch!
DIG / Android Sticks en Mediacenters #1 - Making ordinary tv's smart

User stats: http://www.thuisserver.net/fokdagcijfers (Top 100 (reeks) > Chinese Webshops)

Huisregels (ons anti-Sjonnie-beleid) - Respecteer ze, dan is deze topicreeks nog een lang leven beschoren

• Lui die spullen willen importeren voor doorverkoop zijn hier niet welkom

• Het volgende dient niet te worden besproken: namaak (van merkkleding, schoenen, zonnebrillen, horloges, audio-producten (headphones/oordopjes), et cetera), wapens en andere verboden producten zoals >5mW lasers
Ook niet gaan bedelen om berichtjes van users om je buiten het topic (via DM/PM) hiermee te helpen

First google, then ask. We zijn hier in dit topic geen customer service die op jouw commando alles voor je doen. We gaan geen moeite voor je doen als je die moeite zelf al niet eens op kunt brengen. Wil je ergens ondanks je eigen pogingen toch niet uitkomen, dan kun je het natuurlijk altijd vriendelijk vragen
Tip: vele zaken zijn al besproken; duik de archieven in! Voeg je zoekterm(en) toe aan deze search

• Niet bitchen naar elkaar; houd het constructief

Heb je aanvullingen/aparte vragen?
PM (Personal message) of DM (Direct message) dan even de vaste gebruikers in dit topic:
shiznuts, tokko1, RobertNL, Downstar, monkeybrain e.a.

Veel plezier met bestellen!

OP Redesign V3.0 by shiznuts
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 9 januari 2014 @ 12:39:01 #2
262852 monkeybrain
High door Nescafé
pi_135269208
quote:
10s.gif Op woensdag 8 januari 2014 20:56 schreef bobbernaut het volgende:

[..]

Heb nog steeds geen LED Pig :') ;(
Stuur ik hem een PM dat ik wel een gratis ledpig wil opsturen begint Bobber bang te worden van mij _O-
pi_135269256
quote:
Ik stuur je wel ff wat op hoor Bobbert. >:)
Zou ook niet zo goed weten wat ik daar nu van moest denken. :D

Nog ff met betrekking tot de TT:
quote:
As the Chinese Spring Festival (from January 30th to February 6th) is approaching, many Taobao vendors will start to be on leave from January 15 and the shipping speed of domestic logistics will become slow after January 15
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 9 januari 2014 @ 12:43:23 #4
262852 monkeybrain
High door Nescafé
pi_135269320
Heuh, hack je zomaar mijn pm outbox :@

quote:
Hey Bobber jongetje, zal ik wat led pigs komen langsbrengen als mama niet thuis is
_O-
pi_135269445
quote:
led pigs komen inbrengen
:? :D :o

-edit: ah, je hebt het alweer aangepast.
pi_135271011
Die Tinydeal points he... wanneer kan ik ze eigenlijk gebruiken? Ik heb nu 15 van die points, maar bij available voor user 0??
pi_135271480
quote:
7s.gif Op donderdag 9 januari 2014 13:30 schreef Ron.Jeremy het volgende:
Die Tinydeal points he... wanneer kan ik ze eigenlijk gebruiken? Ik heb nu 15 van die points, maar bij available voor user 0??
Komen die niet over een bepaalde tijd pas beschikbaar? Staat er niks van 'pending' ofzo?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_135272048
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 13:43 schreef rene90 het volgende:

[..]

Komen die niet over een bepaalde tijd pas beschikbaar? Staat er niks van 'pending' ofzo?
Nope, nergens pending te bekennen...
pi_135272801
http://www.amazon.com/Sei(...)cm_cr_pr_product_top

goed alternatief op die chinese 4K TV voor $500. de reviews zijn best lovend.
Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
Gehad: Lenovo Vibe Z K910, Lenovo K900, Tianhe H920+
Wil: XPeria Z1 Compact, Aquos mini SHL24, LG G3
Wil NIET: Samsung Galaxy S5
  donderdag 9 januari 2014 @ 15:33:27 #10
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_135275845
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 14:15 schreef RDMKR het volgende:
http://www.amazon.com/Sei(...)cm_cr_pr_product_top

goed alternatief op die chinese 4K TV voor $500. de reviews zijn best lovend.
Die schermgrootte. :( Meh. beter bestel je deze, liek a baws.

http://www.amazon.de/Hise(...)iki+Digital+SE39UY04
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
pi_135276538
want groter is altijd beter..?

die seiki hebben ze ook in 50 inch uitgave voor $1000.

die hisense leveren ze alleen in duitsland; doorzend adresje nodig dus.

doet ie echt 4K resolutie op 600hz refresh rate..? (die andere 30hz; andere resoluties wel hoger)

ik wil er wel 1 die een snelle verbinding met een laptop kan hebben, zonder lag. zag in 1 review dat dat niet zo best zat bij de hisense. wil hem het liefst in het echt proberen.

[ Bericht 2% gewijzigd door RDMKR op 09-01-2014 16:15:06 ]
Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
Gehad: Lenovo Vibe Z K910, Lenovo K900, Tianhe H920+
Wil: XPeria Z1 Compact, Aquos mini SHL24, LG G3
Wil NIET: Samsung Galaxy S5
  donderdag 9 januari 2014 @ 16:59:32 #12
348696 bobbernaut
ik heet geen bob.
pi_135279505
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 12:39 schreef monkeybrain het volgende:

[..]

Stuur ik hem een PM dat ik wel een gratis ledpig wil opsturen begint Bobber bang te worden van mij _O-
:')
Op woensdag 20 november 2013 16:56 schreef SosuaCafe het volgende:
Bob is gewoon noord korea. Keihard schreeuwen en herrie maken op het grensgebied om de vijand gek te maken.
pi_135280028
Even een vraagje, Heeft iemand eigenlijk
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 12:39 schreef monkeybrain het volgende:

[..]

Tja dat is bob, Weet alles van andere mensen maar oh wee als je wat van hem weet.
  donderdag 9 januari 2014 @ 17:29:22 #14
348696 bobbernaut
ik heet geen bob.
pi_135280707
quote:
10s.gif Op donderdag 9 januari 2014 17:12 schreef MineraalWater het volgende:
Even een vraagje, Heeft iemand eigenlijk

[..]

Tja dat is bob, Weet alles van andere mensen maar oh wee als je wat van hem weet.
Heeft iemand wat? :')

En niet, je hebt mn nummer, snapchat, en wss ook instagram en twitter :')

Het gaat mij meer om dat het verzenden meer kost dan die pig, en dat ie toch in een stoffige doos verdwijnt
Bob is gewoon noord korea. Keihard schreeuwen en herrie maken op het grensgebied om de vijand gek te maken.
pi_135281237
Bobber, onze 15 jarige relnicht (let maar op, want als een ware Gordon gaat hij hier weer op reageren... ) en expert in de chinese webshops.

Held...
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
  donderdag 9 januari 2014 @ 17:51:25 #16
348696 bobbernaut
ik heet geen bob.
pi_135281550
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 17:42 schreef ManageTheAnger het volgende:
Bobber, onze 15 jarige relnicht (let maar op, want als een ware Gordon gaat hij hier weer op reageren... ) en expert in de chinese webshops.

Held...
16, xxx :*
  donderdag 9 januari 2014 @ 17:52:01 #17
348696 bobbernaut
ik heet geen bob.
pi_135281569
HAHAHA WACHT HAD JIJ NIET RUZIE MET WIWA _O- _O- _O- _O-
pi_135282172
quote:
10s.gif Op donderdag 9 januari 2014 17:29 schreef bobbernaut het volgende:

[..]

Heeft iemand wat? :')

En niet, je hebt mn nummer, snapchat, en wss ook instagram en twitter :')

Het gaat mij meer om dat het verzenden meer kost dan die pig, en dat ie toch in een stoffige doos verdwijnt
Oh ik wou iets gaan posten inderdaad!

Ontopic:

Heeft iemand hier ervaring met jewelery loupe?

Zo iets dus:
http://www.aliexpress.com(...)Light/676193088.html

of is dat ook gewoon in NL te halen want als ik hier kijk vind ik alleen maar mini-in the box en daar word ik niet vrolijk van.
pi_135282286
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 18:08 schreef MineraalWater het volgende:

[..]

Oh ik wou iets gaan posten inderdaad!

Ontopic:

Zo iets dus:
http://www.aliexpress.com(...)Light/676193088.html

of is dat ook gewoon in NL te halen want als ik hier kijk vind ik alleen maar mini-in the box en daar word ik niet vrolijk van.
Gewoon zo'n zakmes halen met een loep erin bij de action :P.
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_135282838
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 18:08 schreef MineraalWater het volgende:

Wil je zelf sieraden gaan taxeren of iets dergelijks? Ik heb een keer zo'n vergelijkbaar ding ontvangen (fout geleverd) en kwalitatief was het ruk. Het was gewoon plastic dus tja. Ik denk dat je nog meer zou hebben aan zo'n ouderwetse loep die elke opa wel heeft liggen.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_135283531
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 18:32 schreef rene90 het volgende:

[..]

Wil je zelf sieraden gaan taxeren of iets dergelijks? Ik heb een keer zo'n vergelijkbaar ding ontvangen (fout geleverd) en kwalitatief was het ruk. Het was gewoon plastic dus tja. Ik denk dat je nog meer zou hebben aan zo'n ouderwetse loep die elke opa wel heeft liggen.
Ja is voor mijn moeder die veel met brocante dingetjes werkt en daar zitten wel vaker "merken" op die gewoon heel moeilijk te lezen zijn met het blote oog. Is handig als ze ergens heen gaat dat ze dan zo iets kan bekijken. Maar als het zo'n kut kwaliteit is laat ik hem wel links liggen ^O^
  donderdag 9 januari 2014 @ 19:02:03 #22
348696 bobbernaut
ik heet geen bob.
pi_135284040
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 18:50 schreef MineraalWater het volgende:

[..]

Ja is voor mijn moeder die veel met brocante dingetjes werkt en daar zitten wel vaker "merken" op die gewoon heel moeilijk te lezen zijn met het blote oog. Is handig als ze ergens heen gaat dat ze dan zo iets kan bekijken. Maar als het zo'n kut kwaliteit is laat ik hem wel links liggen ^O^
K heb een vergrootglas voor je, denk rond 10 cm breed
pi_135284774
bobbie bobbie bobbie toch, wat ik nu allemaal toch weer hoor van monkeybrain over jou..
~O>
  donderdag 9 januari 2014 @ 19:35:45 #24
348696 bobbernaut
ik heet geen bob.
pi_135286085
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 19:15 schreef Downstar het volgende:
bobbie bobbie bobbie toch, wat ik nu allemaal toch weer hoor van monkeybrain over jou..
~O>
Ik zou het niet weten :') :D
pi_135288559
Iemand hier die ergens een Mini Display > HDMI kabel op de kop heeft getikt? Liefst met enigszins snelle verzending?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')