Ach, zoveel tijd kost het niet, ik kijk gewoon elk uur effe of er weer iets gedaan kan worden.quote:Op donderdag 9 januari 2014 22:42 schreef 99.999 het volgende:
Met twee potjes in het eindspel vind ik het ook wel zat nu.
Als duke ons nou eens met rust zou laten zou dat schelen.quote:Op donderdag 9 januari 2014 23:07 schreef remlof het volgende:
[..]
Ach, zoveel tijd kost het niet, ik kijk gewoon elk uur effe of er weer iets gedaan kan worden.
Tsss, jullie vallen mij lastigquote:Op donderdag 9 januari 2014 23:13 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Als duke ons nou eens met rust zou laten zou dat schelen.
Beetje Franco & Hitler lastigvallen.
Voor zover ik me kon herinneren viel jij als eerste Barcelona binnen.quote:
Daar herinner ik mij niets vanquote:Op donderdag 9 januari 2014 23:15 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Voor zover ik me kon herinneren viel jij als eerste Barcelona binnen.
Jaja.quote:
Als je historische betekenissen gaat gebruiken dan is een alliantie van Italië en Polen ook wel een beetje gek.quote:Op donderdag 9 januari 2014 23:19 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar goed, Marokko is in elk geval bevrijd nu.
Wel naar dat jullie Lyon aanvielen.
Lyon is heroverd, niet veroverd.quote:Op donderdag 9 januari 2014 23:19 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar goed, Marokko is in elk geval bevrijd nu.
Wel naar dat jullie Lyon aanvielen.
Brave katholieken die een kruistocht voeren tegen de ongelovige fascisten.quote:Op donderdag 9 januari 2014 23:21 schreef Igen het volgende:
[..]
Als je historische betekenissen gaat gebruiken dan is een alliantie van Italië en Polen ook wel een beetje gek.
Nee, dat is een onvervreemdbaar erfrecht van de Franse koning richting de paus.quote:Op donderdag 9 januari 2014 23:21 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Lyon is heroverd, niet veroverd.
Damn you.
De rest erkent het Heilige Roomse Rijk niet.quote:Op donderdag 9 januari 2014 23:21 schreef Igen het volgende:
[..]
Als je historische betekenissen gaat gebruiken dan is een alliantie van Italië en Polen ook wel een beetje gek.
Mooi niet dus.quote:Op donderdag 9 januari 2014 23:23 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nee, dat is een onvervreemdbaar erfrecht van de Franse koning richting de paus.
Barbaren, dat zijn het.quote:Op donderdag 9 januari 2014 23:23 schreef Euribob het volgende:
[..]
De rest erkent het Heilige Roomse Rijk niet.
We krijgen ze nog wel. We rammen die beschaving er wel in.quote:Op donderdag 9 januari 2014 23:25 schreef Euribob het volgende:
[..]
Nichterige barbaren wat ik je brom.
Vindt Voorschrift vast prachtig.quote:Op donderdag 9 januari 2014 23:27 schreef 99.999 het volgende:
[..]
We krijgen ze nog wel. We rammen die beschaving er wel in.
Join jij eens even Cowboy Diplomacy, dan kan het beginnenquote:Op donderdag 9 januari 2014 23:21 schreef Igen het volgende:
[..]
Volgende week krijg ik het behoorlijk druk en ik zit al in twee andere potjes. Maar goed, al kan ik niet garanderen dat ik ook elke keer zal zetten.quote:Op donderdag 9 januari 2014 23:59 schreef remlof het volgende:
[..]
Join jij eens even Cowboy Diplomacy, dan kan het beginnen
Thanks. In deze niet geloof ik.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 00:04 schreef Igen het volgende:
Zo dan. Mag je in deze variant eigenlijk ook in veroverde SC's units bouwen?
Jahoor. Overal waar een leeg supplycenter zit wat van jou is kan je een unit bouwen. Mits je uiteraard genoeg supplycenters hebt.quote:
Daarmee kan je stemmen voor een remise. Als je tegenstanders dat ook stemmen is het afgelopen en worden de punten verdeeld denk ik.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 08:32 schreef Kingstown het volgende:
Wat is het precieze doel van die "draw" button?
Ik kon het niet vinden in de regels, vandaar de vraag hier, maar zou het dan zo moeten zijn dat iedereen met een draw instemt of is een meerderheid al voldoende?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 09:11 schreef remlof het volgende:
[..]
Daarmee kan je stemmen voor een remise. Als je tegenstanders dat ook stemmen is het afgelopen en worden de punten verdeeld denk ik.
Dat weet ik niet. We hebben het ook nog niet nodig gehad.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 09:22 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik kon het niet vinden in de regels, vandaar de vraag hier, maar zou het dan zo moeten zijn dat iedereen met een draw instemt of is een meerderheid al voldoende?
Eigenlijk zouden we dat dus eens moeten testen....zolang we de zekerheid hebben dat daardoor niet abrupt het spel afgelopen is.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 09:23 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. We hebben het ook nog niet nodig gehad.
Ik heb wel eens op 'draw' geklikt en dan krijgt iedereen de melding "England has voted for 'draw'". Vervolgens kan je je stem ook nog intrekken trouwens.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 09:29 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Eigenlijk zouden we dat dus eens moeten testen....zolang we de zekerheid hebben dat daardoor niet abrupt het spel afgelopen is.
Maar werkt dat unaniem of bij meerderheid?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 11:31 schreef Boze_Appel het volgende:
Die pauze is wel handig. Bijvoorbeeld voor een feestdag ofzo.
Unaniem, net zoals het pas weer begint als iedereen unaniem unpaused.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 11:33 schreef remlof het volgende:
[..]
Maar werkt dat unaniem of bij meerderheid?
Lijkt me strategisch gezien niet zo handig inderdaadquote:Op vrijdag 10 januari 2014 11:42 schreef jogy het volgende:
Volgens mij moet je de eerste beurt in ieder geval geen hold opdracht geven.
Ach jaquote:Op vrijdag 10 januari 2014 11:58 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Lijkt me strategisch gezien niet zo handig inderdaad. Je moet eerst wat om je heen kijken op jacht naar supply centres
Ja, dat kan heel leerzaam zijn.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:11 schreef Boze_Appel het volgende:
http://diplomacy.fruk.org/board.php?gameID=6&viewArchive=Maps
Hadden jullie trouwens de archive van de games al gevonden?
De orderhistorie vind ik ook wel een handige feature.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:11 schreef Boze_Appel het volgende:
http://diplomacy.fruk.org/board.php?gameID=6&viewArchive=Maps
Hadden jullie trouwens de archive van de games al gevonden?
Het lijkt me wel leuk om binnenkort eens bij jou in een potje te zitten.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 13:58 schreef Igen het volgende:
Het is ook nog wel nuttig om te weten dat als je in de lente een supply-center binnenrijdt of -vaart, dat je dan "slechts op bezoek" bent. Als je er dan in de herfstbeurt weer weggaat, dan wordt het supply-center niet van jou. Volgens mij staat dat helaas niet uitgelegd in de introductie op de site.
Dan krijgt het gebied ook niet jouw kleur maar alleen een vierkantje met jouw kleur. Als je dan de volgende beurt 'hold' doet wordt het gebied wel van jou.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 13:58 schreef Igen het volgende:
Het is ook nog wel nuttig om te weten dat als je in de lente een supply-center binnenrijdt of -vaart, dat je dan "slechts op bezoek" bent. Als je er dan in de herfstbeurt weer weggaat, dan wordt het supply-center niet van jou. Volgens mij staat dat helaas niet uitgelegd in de introductie op de site.
quote:Op vrijdag 10 januari 2014 13:58 schreef Igen het volgende:
je hebt altijd twee rondjes dat je aan mag vallen. Uitslag van de tweede ronde telt.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 14:28 schreef remlof het volgende:
[..]
Dan krijgt het gebied ook niet jouw kleur maar alleen een vierkantje met jouw kleur. Als je dan de volgende beurt 'hold' doet wordt het gebied wel van jou.
Het was me alleen nog niet opgevallen dat dat alleen in spring gebeurt.
Nooit gewetenquote:Op vrijdag 10 januari 2014 14:58 schreef Kingstown het volgende:
[..]![]()
Jij was van plan om Griekenland alweer te verlaten?!
Yep.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 15:17 schreef betyar het volgende:
Dus in Cowboy Diplomacy moet ik bijvoorbeeld nu mijn legers op hold zetten?
Dat kan nog hoor. Je kan je 'ready' weer terugdraaien en opnieuw indelen. Heb ik net ook gedaan toen ik dat lasquote:
West-Pennsylvania is geen supply-center dus met dat leger kun je bijv. nog wel proberen naar Ohio te gaan.quote:
Dat weet ik. Alleen de voorgaande potjes niet.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 16:45 schreef jogy het volgende:
[..]
Dat kan nog hoor. Je kan je 'ready' weer terugdraaien en opnieuw indelen. Heb ik net ook gedaan toen ik dat las.
.
Ah, oké. Dat is lullig ja.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 16:57 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat weet ik. Alleen de voorgaande potjes niet.
quote:
Let maar eens op.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 20:43 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Remlof snapt er nog minder van
5 spellen tegelijk is behoorlijk veel idd.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 14:59 schreef remlof het volgende:
Ik hou het even bij m'n 5 huidige spelletjes.
Dan mis je de beurt. Als je het 2x op rij doet gaat je land in civil disorder en bij de derde keer ben je af en kan iemand die nog niet aan het spel meedoet je land overnemen.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 18:21 schreef Kingstown het volgende:
[..]
5 spellen tegelijk is behoorlijk veel idd.
Wat gebeurt er trouwens als iemand niet binnen 24 uur orders geeft? Gaat dan automatisch de volgende ronde in?
Ik ben thuis.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:09 schreef Igen het volgende:
Hoe staat het ervoor met het idee om vanavond een versneld potje te doen?
Die heb je nooit gestart he? Mijn spel heeft dezelfde parameters.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 20:13 schreef Igen het volgende:
Weet je wat, ik maak wel een spelletje aan, beurten van 5 min, start in 30 min. Zien we wel of het vol komt.
#174quote:Op zaterdag 11 januari 2014 22:38 schreef remlof het volgende:
[..]
Die heb je nooit gestart he? Mijn spel heeft dezelfde parameters.
Had nog heel anders kunnen lopen als Drugshond wist wat ie deed en VS was gebleven.quote:Op zondag 12 januari 2014 03:11 schreef remlof het volgende:
Een game met 5 spelers en moves per 5 minuten duurde dus 4 uur, dat we het even weten.
Congratz met je overwinning!quote:Op zondag 12 januari 2014 10:02 schreef Euribob het volgende:
[..]
Had nog heel anders kunnen lopen als Drugshond wist wat ie deed en VS was gebleven.
Als ik me niet had laten overhalen om Kreta aan te vallen was het vast ook anders gelopen, of niet?quote:Op zondag 12 januari 2014 10:02 schreef Euribob het volgende:
[..]
Had nog heel anders kunnen lopen als Drugshond wist wat ie deed en VS was gebleven.
Dan had ik VS waarschijnlijk nog wel opgerold voordat ie wegging ja.quote:Op zondag 12 januari 2014 10:28 schreef Igen het volgende:
[..]
Als ik me niet had laten overhalen om Kreta aan te vallen was het vast ook anders gelopen, of niet?
Met de voorgestelde 10 minuten ben je dus een hele werkdag bezig.quote:Op zondag 12 januari 2014 03:11 schreef remlof het volgende:
Een game met 5 spelers en moves per 5 minuten duurde dus 4 uur, dat we het even weten.
Tenzij je van te voren een vaste eindtijd vaststelt waarop het spel eindigt. (Fall '09 bijv.)quote:Op zondag 12 januari 2014 12:53 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Met de voorgestelde 10 minuten ben je dus een hele werkdag bezig.
Dat moet je dan afspreken, maar dat gaat dan fout met de punten aangezien je er dan een draw van moet maken.quote:Op zondag 12 januari 2014 12:55 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Tenzij je van te voren een vaste eindtijd vaststelt waarop het spel eindigt. (Fall '09 bijv.)
Hoi buurmanquote:
Het jammerlijke van dit drawsysteem is dat iemand met 1 unit net zoveel punten krijgt als iemand met 10 units. Anders zou een eindtijd prima werken.quote:Op zondag 12 januari 2014 12:57 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dat moet je dan afspreken, maar dat gaat dan fout met de punten aangezien je er dan een draw van moet maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |