Dit. Ik ben toen ook gewoon naar de RW gegaan en gezegd "ik wil hardlopen, maar ben student en heb een pauperbudget, wil niet teveel uitgeven". Ging primaquote:Op vrijdag 10 januari 2014 11:58 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Je kan altijd even naar een hardloopwinkel gaan en je budget opgeven, misschien dat ze wat hebben liggen (of aan iets kunnen komen) waar je wat aan hebt.
De meeste mensen zullen inderdaad met die eerste 4, 5 of misschien wel 7 weken Evy geen enkel probleem hebben op eender wat voor schoenquote:Op vrijdag 10 januari 2014 11:58 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Tja op andere schoenen lopen kan wel. Zo heb ik mijn eerste 10 gelopen op een Adidas balance, wat een zaal basketbal schoen is. En een vriend van me liep op staatschoenen met klittenband![]()
Maar of dat zo goed isJe kan altijd even naar een hardloopwinkel gaan en je budget opgeven, misschien dat ze wat hebben liggen (of aan iets kunnen komen) waar je wat aan hebt.
Heb ik jou toevallig langs industrieterrein Gooimeer zien lopen?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:31 schreef drWho het volgende:
Wat een weertje. Het voordeel van "in between jobs" is wel dat je nu naar buiten kan. Rondje Naarden vesting gedaan, heerlijk! Mapmyrun zegt 10k en 80 meter.
Ik heb volgende week weer alle tijdquote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:31 schreef drWho het volgende:
Wat een weertje. Het voordeel van "in between jobs" is wel dat je nu naar buiten kan. Rondje Naarden vesting gedaan, heerlijk! Mapmyrun zegt 10k en 80 meter.
quote:Psssssssst: inschrijven kan al......
Op zondag 21 september '14 wordt wederom de N70Trailrun over de uitdagende N70 natuurroute georganiseerd. De N70 natuurroute is een parcours door een prachtig stuk landschap in het Rijk van Nijmegen. Het parcours brengt je door een heuvelachtig en bosrijk gebied en heeft een lengte van ongeveer 14 kilometer. Een mooie en intensieve route voor een echte trailervaring!
Je kunt kiezen uit vier afstanden: 7, 14, 28 en 42 kilometer. De korte afstand is een pittige kennismaking voor mensen die eens een trail willen ervaren. De 14 en de 28km is voor de trailers die al wat bekender zijn met deze tak van sport.
De hoogtemeters en de zware ondergrond (en mogelijk ook de blubber in geval van regen) maken van de 42 km een stevige dobber. Zelfs voor de best getrainde trailers!
Meteen inschrijven en meer info vind je hier: http://bit.ly/N70trail
Hmm die 28k klinkt wel goedquote:Op vrijdag 10 januari 2014 13:31 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
't Zou voor mij persoonlijke een mooie tussenafstand zijn ri. de Marathon
Ja, alleen vrees ik dus dat het twee rondjes zijn. Mochten de rondjeshaters geïnteresseerd zijnquote:
Doe dat nou niet, dalijk denken ze nog dat je gaat overanalyserenquote:Op vrijdag 10 januari 2014 13:09 schreef hatsaflats het volgende:
Decathlon verkoopt blijkbaar ook ANT+ foot pods:
http://www.decathlon.nl/v(...)-pod-id_8199666.html
Voor die prijs ga ik er denk ik toch binnenkort wel 1 aanschaffen.
Da's niet duur!quote:Op vrijdag 10 januari 2014 13:09 schreef hatsaflats het volgende:
Ik vind pasfrequentie interessanter dan hartslagquote:Op vrijdag 10 januari 2014 14:21 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Da's niet duur!
Maar gezien ik al geen moeite doe om m'n hartslagmeter om te doen, vraag ik me af of ik hier wel iets mee zou doen.
zit jij nou trails te pimpen hier?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 13:31 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ja, hell has frozen over. Ik denk sinds mijn hardloopschoenen nu regelmatig onder de drek zittenquote:
Haha ja, dan maakt het ook niet meer uit he als ze eenmaal vies zijnquote:Op vrijdag 10 januari 2014 14:40 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ja, hell has frozen over. Ik denk sinds mijn hardloopschoenen nu regelmatig onder de drek zitten
quote:Op vrijdag 10 januari 2014 14:40 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ja, hell has frozen over. Ik denk sinds mijn hardloopschoenen nu regelmatig onder de drek zitten(Hmmnee, sinds 't Is voor niks)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hardlopen?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 14:56 schreef Zwabberhark het volgende:
Bedankt voor alle felicitaties. Ik ben nu 38 jaar en Joop Zoetemelk wist op die leeftijd nog wereldkampioen te worden, ...
quote:Op vrijdag 10 januari 2014 14:56 schreef Zwabberhark het volgende:
Bedankt voor alle felicitaties. Ik ben nu 38 jaar en Joop Zoetemelk wist op die leeftijd nog wereldkampioen te worden, dus alles is mogelijk.
Vanmiddag heb ik een fijne 6x1000-training afgewerkt en ik stond mezelf toe om het laatste interval wat sneller te lopen. Hierdoor heb ik mijn PR op de 1k verbeterd naar 4:14 en dus is het nieuwe jaar goed begonnen.Da's vlot! Heb de kilometer zelf nog niet onder de 5 minuten weten te lopen. Maar ik heb nog een paar jaar te gaan voor ik aan het wereldkampioenschap mag denken. Bedankt dat je ons jonkies hoop geeft!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
Denk het niet, been aan de zuid-kant van de vesting gebleven....quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:40 schreef Devv het volgende:
[..]
Heb ik jou toevallig langs industrieterrein Gooimeer zien lopen?
interessant!quote:Op vrijdag 10 januari 2014 13:09 schreef hatsaflats het volgende:
quote:Op vrijdag 10 januari 2014 15:01 schreef pijll het volgende:Raymond Ceulemans werd op z'n 64e nog wereldkampioen, dus dat zegt niks.
Overal waar fietsen/rijden staat moet je natuurlijk lopen doen. Je wilt immers je omslagpunt bepalen tijdens het lopen. Vergeet ook niet om eerst een halfuur warm te lopen. Veel succes!quote:Afkomsting van http://doefiets.nl/training/basisprincipes/hartslagzones
Omslagpunt
Je omslagpunt is die hartslag waarbij de door je spieren aangemaakte en aangevoerde afvalstoffen nog net in evenwicht zijn. Ga je harder, dan verzuur je. Logischerwijs is dit dus ook de maximale hartslag die je langdurig kunt volhouden. Maar hoe bepaal je nu het omslagpunt?
De meest nauwkeurige methode is door een inspanningstest met ECG-controle te laten doen bij een Sportmedisch Adviescentrum. Hierbij worden belangrijke lichaamsfuncties, als hartslag, bloedruk, ademhaling etc., middels elektroden geregistreerd, terwijl je op een hometrainer zit waarbij de weerstand steeds verder wordt verhoogd. Op enkele slagen nauwkeurig kan men zo je omslagpunt bepalen, maar ook het vermogen wat je levert bij dit omslagpunt.
Naast de test bij het SMA kun je ook zelf je omslagpunt redelijk nauwkeurig bepalen door een test uit te voeren op de weg. Ga hierbij als volgt te werk:
Zoek een stuk weg waarop je onafgebroken een half uur kunt fietsen. In deze weg mogen wel bochten zitten, maar geen zaken die je tot (bijna) stoppen dwingen, zoals stoplichten e.d. Nadat je een half uur hebt warm gereden in je normale tempo, begin je aan de test.
Je begint met vijf minuten fietsen met een hartslag van ongeveer 80% van je maximumhartslag (dus niet je omslagpunt, die moet je immers nog bepalen!). Als je je maximumhartslag niet precies weet, dan kan je die schatten: 220 (als man) of 224 (als vrouw) minus je leeftijd.
Na vijf minuten verhoog je je hartslag met vijf slagen. Dit herhaal je elke vijf minuten, totdat je de vijf minuten echt met moeite kunt volbrengen: je benen lopen vol, je hebt je ademhaling niet meer onder controle. Je maakt deze vijf minuten nog vol en rijdt daarna rustig uit.
De laatste periode van vijf minuten die je nog fatsoenlijk uit kon rijden, verminderd met 8 hartslagen, is dan bij benadering je omslagpunt. Dit is dus niet de laatste periode die je hebt uitgereden, maar de voorlaatste.
Voorbeeld:
Stel: je bent een man van 29. Je geschatte maximumhartslag is dan 220 - 30 = 191 hartslagen per minuut. 80% hiervan is 153 hartslagen. Na een half uurtje warm rijden rij je dus de eerste vijf minuten met een hartslag van 153 slagen per minuut.
Na die vijf minuten verhoog je je hartslag met 5 slagen naar 158 hartslagen, vervolgens fiets je hier weer 5 minuten in en verhoog je de hartslag weer met 5 slagen: 153 - 158 - 163 - 168 - 173 - 178 - 183 . Bij 183 kom je echt in de problemen. 178 hartslagen kon je nog redelijk uitfietsen. 178 verminderd met 8 is 170.
Je omslagpunt in dit voorbeeld is dan 170 hartslagen per minuut.
Je weet nu dus welke hartslagzones er zijn, en hoe je je eigen zones kunt bepalen. In het volgende onderdeel vertel ik hoe je deze hartslagzones kunt gebruiken om te trainen (..)
Is je omslagpunt eigenlijk anders, bij lopen of fietsen?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 15:19 schreef Corniel het volgende:
Overal waar fietsen/rijden staat moet je natuurlijk lopen doen. Je wilt immers je omslagpunt bepalen tijdens het lopen.
Dat vraag ik me ook af!quote:Op vrijdag 10 januari 2014 15:25 schreef pijll het volgende:
[..]
Is je omslagpunt eigenlijk anders, bij lopen of fietsen?
Mooie prijs!quote:Op vrijdag 10 januari 2014 13:09 schreef hatsaflats het volgende:
quote:Op vrijdag 10 januari 2014 14:40 schreef SEMTEX het volgende:
Ja, hell has frozen over. Ik denk sinds mijn hardloopschoenen nu regelmatig onder de drek zitten(Hmmnee, sinds 't Is voor niks)
Ja, ik heb ook een 610. Volgens iemand op Tweakers is ie precies hetzelfde als die van Garmin, ook door dezelfde fabriek geproduceerd.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 17:21 schreef streamnl het volgende:
Zwabber, van harte gefeliciteerd!!!!
[..]
Mooie prijs!
Jij had ook een 610, toch?
Dan hoor ik graag je bevindingen.
[..]![]()
Ik heb een led armband gekocht bij Runnersworld. Werkt prima en zit goed, zakt niet af en knelt ook niet, al werkt het geen zak natuurlijk als andere weggebbruikers niet opletten, wat ik al redelijk vaak heb meegemaakt.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 17:42 schreef Etcetera het volgende:
Ik wil verlichting hebben tijdens het hardlopen, maar zit een beetje te kijken naar wat leuks. Het moet natuurlijk wel een beetje eruit zienheeft iemand ervaring met die hak-lampen die je om je schoenen doet? Ziet er leuk uit, maar ik ben bang dat ik ze van m'n schoenen schop tijdens het lopen. Of heeft iemand tips voor armbanden die licht geven?
Een reflectievestje ziet er niet echt uit, maar is m.i. wel noodzakelijk als je in het donker gaat lopen.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 17:42 schreef Etcetera het volgende:
Ik wil verlichting hebben tijdens het hardlopen, maar zit een beetje te kijken naar wat leuks. Het moet natuurlijk wel een beetje eruit zienheeft iemand ervaring met die hak-lampen die je om je schoenen doet? Ziet er leuk uit, maar ik ben bang dat ik ze van m'n schoenen schop tijdens het lopen. Of heeft iemand tips voor armbanden die licht geven?
Die heb ik - en draag ik trouw, maar verlichting erbij lijkt me wel prettig.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 17:55 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Een reflectievestje ziet er niet echt uit, maar is m.i. wel noodzakelijk als je in het donker gaat lopen.
I know, maar ik vind dit soort dingen echt uberlelijk:quote:Op vrijdag 10 januari 2014 17:54 schreef motorbloempje het volgende:
Wat boeit het hoe het eruit ziet. Het is donker en je verblindt mensen met je lampje waardoor ze nog minder van je hoofdlamp zienEn andere lampjes zien ze ook alleen de lampjes en niet de band.
Veiligheid >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> 'eruit zien'
Braafquote:Op vrijdag 10 januari 2014 17:57 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Die heb ik - en draag ik trouw, maar verlichting erbij lijkt me wel prettig.
[..]
I know, maar ik vind dit soort dingen echt uberlelijk:
[ afbeelding ]![]()
Ik zie hetquote:Op vrijdag 10 januari 2014 18:00 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Braaf
En de lelijkheid ziet niemand. Daar is het te donker voor.
Het enige wat iemand ziet zijn een aantal rode stipjes om je arm.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 17:57 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Die heb ik - en draag ik trouw, maar verlichting erbij lijkt me wel prettig.
[..]
I know, maar ik vind dit soort dingen echt uberlelijk:
[ afbeelding ]![]()
Als je toevallig ook nog een jasje nodig heb.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 18:02 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Ik zie het![]()
Veiligheid staat voorop hoor, daar niet van, maar als er iets is met iets meer looks dan heb ik liever dat
Hoe moet ik dit precies lezen.quote:[quote]Op vrijdag 10 januari 2014 15:19 schreef Corniel het volgende:
Na die vijf minuten verhoog je je hartslag met 5 slagen naar 158 hartslagen, vervolgens fiets je hier weer 5 minuten in en verhoog je de hartslag weer met 5 slagen: 153 - 158 - 163 - 168 - 173 - 178 - 183 . Bij 183 kom je echt in de problemen. 178 hartslagen kon je nog redelijk uitfietsen. 178 verminderd met 8 is 170.
Ik ben door een van de organisatoren uitgedaagd de 42 te lopen. Ik ken het rondje en heb het ook een paar keer gelopen. Het is vrij zwaar maar echt prachtig! En het is een van de weinige rondjes die ik ken waarvan ik het niet erg zou vinden om het twee of drie keer te lopen. 42km vind ik wat veel van het goede, maar de 28 overweeg ik serieus.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 13:31 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
ga je niet hardlopend naar de baan dan?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 18:28 schreef Wolve000 het volgende:
Zodadelijk op de baan lopen. Ik denk dat de reflectievestjes en de hoofdlampen wel thuis kunnen blijven vandaag.
Ik zit nog ff te twijfelen. Drie weken later loop ik de marathon van Eindhovenquote:Op vrijdag 10 januari 2014 18:48 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ik ben door een van de organisatoren uitgedaagd de 42 te lopen. Ik ken het rondje en heb het ook een paar keer gelopen. Het is vrij zwaar maar echt prachtig! En het is een van de weinige rondjes die ik ken waarvan ik het niet erg zou vinden om het twee of drie keer te lopen. 42km vind ik wat veel van het goede, maar de 28 overweeg ik serieus.
Dan zou ik het niet doen.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 18:53 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik zit nog ff te twijfelen. Drie weken later loop ik de marathon van EindhovenLoop ik me kapot op de 28km of doe ik de 14? Dit is vast net zo'n kuitenbuiter als de 7-Heuvelenloop. En die voelde ik twee weken later nog.
Door ongeveer 5.58 min/km te lopen.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 18:55 schreef De_kluizenaar het volgende:
Ik zat de voorgaande uitslagen door te nemen van de zegerplasloop, iedereen loopt de 10k eigenlijk dik of net onder het uur.
Nou, kan ik mooi slipstreamen
Nope. Dat redden we dan niet qua tijd.. Althans, ik wel, maar Wolve niet. Misschien binnenkort maar eens doen. Kan Wolve me daarna met de auto mee terug nemenquote:Op vrijdag 10 januari 2014 18:52 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ga je niet hardlopend naar de baan dan?
Misschien dat ik in de laatste paar km er uit ga halen! Maar doel is gewoon eens lekker 10k te kunnen lopen. Zin in! Spannend!quote:Op vrijdag 10 januari 2014 19:00 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Door ongeveer 5.58 min/km te lopen.
Als je 2 weken last heb gehad van 7^^.. net zoals mij.. Dan had ik het niet gedaan iig.quote:
Toch wil ik hem óóit nog wel eens doenquote:Op vrijdag 10 januari 2014 19:08 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Als je 2 weken last heb gehad van 7^^.. net zoals mij.. Dan had ik het niet gedaan iig.
Volgend jaar is die vast ook wel weerquote:Op vrijdag 10 januari 2014 19:08 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Toch wil ik hem óóit nog wel eens doen.
Ik weet hetquote:Op vrijdag 10 januari 2014 19:10 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Volgend jaar is die vast ook wel weer
Zeker waarquote:Zou zoveel mogelijk (gekke dingen) uitsluiten als je een marathon op de planning hebt.
Ok dan.. Nuff saidquote:Op vrijdag 10 januari 2014 19:15 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik weet hetOp de een of andere manier leef ik met het idee dat ik alles wat ik leuk vind en wat goed te bereizen is, wil lopen dit jaar.
[..]
Zeker waarIk wil mijn bucketlist wens niet in gevaar brengen
Vergis je niet, deze is stukken zwaarder dan de 7^^. Ik heb van mijn laatste lange duurloop vóór Ehv een trail van 35km gemaakt voor de helft door Reichswald en St.Jansberg en de helft vlak. Op zich zijn de heuvels me goed bevallen in de voorbereiding maar dan moet je ze wel echt als training lopen en niet als wedstrijd.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 18:53 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik zit nog ff te twijfelen. Drie weken later loop ik de marathon van EindhovenLoop ik me kapot op de 28km of doe ik de 14? Dit is vast net zo'n kuitenbuiter als de 7-Heuvelenloop. En die voelde ik twee weken later nog.
SEM kennende rost ze met 12km/h die bergen op.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 19:50 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Vergis je niet, deze is stukken zwaarder dan de 7^^. Ik heb van mijn laatste lange duurloop vóór Ehv een trail van 35km gemaakt voor de helft door Reichswald en St.Jansberg en de helft vlak. Op zich zijn de heuvels me goed bevallen in de voorbereiding maar dan moet je ze wel echt als training lopen en niet als wedstrijd.
Ja hey, ik kan niet iets hálf doenquote:Op vrijdag 10 januari 2014 19:57 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
SEM kennende rost ze met 12km/h die bergen op.
Dat is denk ik verstandigquote:Op vrijdag 10 januari 2014 19:58 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ja hey, ik kan niet iets hálf doen. Maar goed, wordt 'm dus niet
quote:Op vrijdag 10 januari 2014 20:32 schreef Nirak het volgende:
Vandaag even proef gelopen in het gebied van de Schietbergencross. Inderdaad redelijk wat hoogteverschillen en rul zand, maar wel mooi lopen. Vreemd eigenlijk, want ik wandel veel in dat gebied en heb er nooit bij stilgestaan dat hardlopen daar toch wel een stuk pittiger is..
http://www.endomondo.com/workouts/284818660/8270328
Voor in de OP
26 januari 2014 - Schietbergencross (Geldrop)
• Nirak - 2500 meter
Staat erin! Die lijkt me ook leukquote:Op vrijdag 10 januari 2014 20:32 schreef Nirak het volgende:
Vandaag even proef gelopen in het gebied van de Schietbergencross. Inderdaad redelijk wat hoogteverschillen en rul zand, maar wel mooi lopen. Vreemd eigenlijk, want ik wandel veel in dat gebied en heb er nooit bij stilgestaan dat hardlopen daar toch wel een stuk pittiger is..
Voor in de OP
• Nirak - 2500 meter
Toevallig! Ik ook!quote:Op vrijdag 10 januari 2014 19:19 schreef SEMTEX het volgende:
Morgen overigens heuveltjes trainen met streamnl
Jeej! Je gaat er echt geen spijt van krijgen hoor! Wordt hartstikke tof!quote:Op vrijdag 10 januari 2014 20:32 schreef Nirak het volgende:
Voor in de OP
• Nirak - 2500 meter
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |