Hahahaha.quote:Op woensdag 8 januari 2014 23:34 schreef Nemeosis het volgende:
Ben 20 en mijn vriendin 17, denk dat we beide wel dusdanig uitontwikkeld zijn, aangezien we al volwassen personen zijn met een eigen mening en visie.
quote:Op woensdag 8 januari 2014 23:34 schreef Nemeosis het volgende:
Ben 20 en mijn vriendin 17, denk dat we beide wel dusdanig uitontwikkeld zijn, aangezien we al volwassen personen zijn met een eigen mening en visie.
Nee, dat zijn jullie nog lang niet. Maar niet getreurd, iedereen denkt zo als ie net de pubertijd voorbij is en officieel volwassen genoemd mag wordenquote:Op woensdag 8 januari 2014 23:34 schreef Nemeosis het volgende:
Leeftijd is slechts een getal, geen uitgangspunt van in welke fase van de puberteit je zit.quote:Op woensdag 8 januari 2014 23:36 schreef kwiwi het volgende:
Nee, dat zijn jullie nog lang niet. Maar niet getreurd, iedereen denkt zo als ie net de pubertijd voorbij is en officieel volwassen genoemd mag worden
Een broer/zus relatie, geldt dat niet enkel wanneer de seksuele aantrekkingskracht weg is?quote:Op woensdag 8 januari 2014 23:22 schreef kwiwi het volgende:
Potentieel obstakel: over een paar jaar zit je al in een sleur en krijg je een broer/zus relatie.
quote:Op woensdag 8 januari 2014 23:37 schreef Nemeosis het volgende:
[..]
Leeftijd is slechts een getal, geen uitgangspunt van in welke fase van de puberteit je zit.
Dit is typisch iets dat net-volwassenen en pubers roepen, dat weet je hequote:Op woensdag 8 januari 2014 23:37 schreef Nemeosis het volgende:
[..]
Leeftijd is slechts een getal, geen uitgangspunt van in welke fase van de puberteit je zit.
Klopt, dat is ook wat ik dacht. Dit had ik bij mijn ex, waardoor het meer voelde alsof we vrienden waren.quote:Op woensdag 8 januari 2014 23:37 schreef Caevinius het volgende:
Een broer/zus relatie, geldt dat niet enkel wanneer de seksuele aantrekkingskracht weg is?
Het zou ook vreemd zijn als ik niet een net-volwassenen zou zijn op mijn leeftijd.quote:Op woensdag 8 januari 2014 23:39 schreef kwiwi het volgende:
Dit is typisch iets dat net-volwassenen en pubers roepen, dat weet je he
Ja, en dat sluipt er makkelijker in dan je denkt.quote:Op woensdag 8 januari 2014 23:37 schreef Caevinius het volgende:
[..]
Een broer/zus relatie, geldt dat niet enkel wanneer de seksuele aantrekkingskracht weg is?
Toch, toen ik 19 was was ik ook toch al redelijk volwassen, het kan echt wel.quote:Op woensdag 8 januari 2014 23:39 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dit is typisch iets dat net-volwassenen en pubers roepen, dat weet je he
Stuur me over 10 jaar nog maar even een DM om me te zeggen dat ik inderdaad gelijk had.quote:
Om nog maar even toe te voegen dat personen van boven mijn leeftijdsgrens generaliserend doen over leeftijdenquote:Op woensdag 8 januari 2014 23:42 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
Stuur me over 10 jaar nog maar even een DM om me te zeggen dat ik inderdaad gelijk had.
De behoeften zijn veranderd en contact zoeken/in aanraking komen met anderen is gemakkelijker geworden. Ook kijken personen uit je directe omgeving minder raar op als je een ander neemt dan vroeger.quote:Op woensdag 8 januari 2014 23:47 schreef jaha het volgende:
Vroeger was het normaal om te trouwen op je 18e, en merkwaardig genoeg was het percentage echtscheidingen ook nog eens veel lager.
Mijn stelling is juist dat mensen tegenwoordig gewoon niet meer accepteren dat een relatie betekent dat je niet een heel leven lang in een roze wolk kunt rondlopen. Accepteer je dat dan kun je lang en gelukkig leven met je partner, ook al ben je betrekkelijk jong als je de relatie bent aangegaan.
Ik zeg ook niet dat ik deze ontwikkeling goed vind, maar dit is waarom ik denk dat het gebeurdquote:Op woensdag 8 januari 2014 23:50 schreef jaha het volgende:
Daar wordt ik nu zo moe van. Je hebt toch geen relatie om gewoon na een tijdje te roepen: ik verveel me - het is tijd voor iemand anders, en mijn omgeving kijkt er toch niet raar van op dus ik doe het gewoon?
Een relatie hebben met iemand is even wat anders dan kleding aanschaffen hoor...
Het ligt er denk ik ook aan hoeveel waarden je hecht aan het hebben van een relatie. Ik kan stelletjes waarvan een of beiden vertelden dat ze vrijgezel zijn leuker vonden dan een relatie hebben. Dit heeft natuurlijk minder kans van slagen dan een stelletje die een relatie prefereren.quote:Op woensdag 8 januari 2014 23:58 schreef jaha het volgende:
Maar dat verandert juist wel met de leeftijd - vooral bij vrouwen. Jonge vrouwen/meisjes zijn veel flirteriger dan oudere vrouwen. Voor mannen speelt dat minder - die doen altijd wel moeite voor mooie vrouwen.
Jullie zijn net droog achter de oren rot een eind op man.quote:Op woensdag 8 januari 2014 23:34 schreef Nemeosis het volgende:
Ik hecht geen specifieke waarden aan het idee van het hebben van een relatie. Dat gezegt, vormen m'n vrouw en ik samen een beter geheel dan wanneer we niet samen zouden zijn daar we elkaar goed aanvullen. (Mooi meegenomen is natuurlijk dat ze kookt en de was doetquote:Op woensdag 8 januari 2014 23:59 schreef Nemeosis het volgende:
[..]
Het ligt er denk ik ook aan hoeveel waarden je hecht aan het hebben van een relatie. Ik kan stelletjes waarvan een of beiden vertelden dat ze vrijgezel zijn leuker vonden dan een relatie hebben. Dit heeft natuurlijk minder kans van slagen dan een stelletje die een relatie prefereren.
Grapjas. Dat zei je vast niet over jezelf toenquote:Op donderdag 9 januari 2014 03:18 schreef Elan het volgende:
Jullie zijn net droog achter de oren rot een eind op man.
Een vrouw uit mijn moeders familie (weet niet precies wat ze van mij is) schijnt al sinds haar twaalfde/dertiende een relatie te hebben met haar man. Zo extreem hoor je echt niet vaakquote:Op donderdag 9 januari 2014 05:28 schreef mogsy het volgende:
Ik heb het maar 1 keer gezien dat het stand heeft gehouden. De broer van mijn toemalige stiefvader was al sinds z'n 15e samen met z'n vrouw en die zijn voor zover ik weet nog steeds samen en gelukkig.
Tegenwoordig lijkt het alsof mensen een einde aan een relatie breien zodra de vlinders weg zijn.
Voor mij persoonlijk is vriendschap een belangrijke factor, de weinige relaties die ik heb gehad zijn altijd onstaan na eerst voor langere tijd vrienden geweest te zijn met de vrouw/meid in kwestie.
Ik kende m'n vrouw dan ook al 4.5 jaar voordat er überhaupt sprake was van een relatie.
[..]
Ik hecht geen specifieke waarden aan het idee van het hebben van een relatie. Dat gezegt, vormen m'n vrouw en ik samen een beter geheel dan wanneer we niet samen zouden zijn daar we elkaar goed aanvullen. (Mooi meegenomen is natuurlijk dat ze kookt en de was doet)
Nu ben ik benieuwd hoe dat in zijn werk is gegaan..quote:Op woensdag 8 januari 2014 23:37 schreef snakelady het volgende:
Ik leerde mijjn ex kennen op mijjn 17de, we zijn 14 jaar samen geweest, de enige reden waarom we uit elkaar zijn gegaan is omdat hij door een bijna dood ervaring zodanig is veranderd dat het onze hele relatie veranderde, was dat niet gebeurd waren we denk ik nog samen geweest.
Bwhehehe nee.quote:Op woensdag 8 januari 2014 23:34 schreef Nemeosis het volgende:
Prachtig!quote:Op woensdag 8 januari 2014 23:04 schreef Strani het volgende:
De liefde is een slagveld en niemand weet waar de mijnen liggen.
Toen niet, met de kennis van nu wel.quote:Op donderdag 9 januari 2014 10:12 schreef Nemeosis het volgende:
[..]
Grapjas. Dat zei je vast niet over jezelf toen
Ik snap de kern van waarheid, mijn enige tegenargument is alleen dat je niet iemands volwassenheid in kan schatten op basis van de leeftijd. Mijn vader/opa woonde op mijn leeftijd al bijna drie jaar op zichzelf, en mijn opa moest zelfs al een gezin onderhouden. Natuurlijk wel een extreem geval, want ik hoef dit natuurlijk niet. Toch zijn er leeftijdsgenoten die al heel volwassen en wijs zijn, terwijl anderen zich nog gedragen als een gemiddelde zestienjarige. Het varieert zowel bij jongens als bij meiden.quote:Op donderdag 9 januari 2014 10:59 schreef KaheemSaid het volgende:
Toen niet, met de kennis van nu wel.
Ik ben er ook zeker van dat de aarde rond is, maar vroeger waren mensen er ook zeker van dat het een pannenkoek was. Dat ze er toen van overtuigd waren dat hield niet automatisch in dat het echt zo was.
Vroeger begonnen de meeste mensen ook al ruim voor hun achttiende verjaardag met werken, voor zichzelf zorgen en vaak ook voor hun gezin. Denk je dat deze omstandigheden er niet juist voor zorgden dat mensen toen zich snel volwassen (moesten) gedragen.quote:Op donderdag 9 januari 2014 11:23 schreef Nemeosis het volgende:
[..]
Ik snap de kern van waarheid, mijn enige tegenargument is alleen dat je niet iemands volwassenheid in kan schatten op basis van de leeftijd. Mijn vader/opa woonde op mijn leeftijd al bijna drie jaar op zichzelf, en mijn opa moest zelfs al een gezin onderhouden. Natuurlijk wel een extreem geval, want ik hoef dit natuurlijk niet. Toch zijn er leeftijdsgenoten die al heel volwassen en wijs zijn, terwijl anderen zich nog gedragen als een gemiddelde zestienjarige. Het varieert zowel bij jongens als bij meiden.
quote:Op woensdag 8 januari 2014 23:42 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Stuur me over 10 jaar nog maar even een DM om me te zeggen dat ik inderdaad gelijk had.
Helemaal niet.quote:Op woensdag 8 januari 2014 23:36 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nee, dat zijn jullie nog lang niet. Maar niet getreurd, iedereen denkt zo als ie net de pubertijd voorbij is en officieel volwassen genoemd mag worden
Door de komst van grote verantwoordelijkheden (over een paar jaar) zal ik inderdaad een stuk volwassener worden. Ik zal mijn 'plaats' beter kennen en een hoger verantwoordelijkheidsgevoel hebben. Toch denk ik zelf dat ik volwassener ben dan veel leeftijdsgenoten die net als mij ook nog thuis wonen. Ik weet overigens ook zeker dat het niet lang meer zal duren voordat ik zal gaan samenwonen, omdat mijn gevoel zegt dat ik daar klaar voor ben. De uiteindelijke vraag zou dus eerder zijn: Ben ik volwassen (voor iemand die nog thuis woont), of kun je alleen volwassen zijn als je op jezelf woont en eigen verantwoordelijkheden hebt? Ik denk dat je visie/denkwijze/kijk op de wereld namelijk ook een grote rol speelt bij volwassenheid, terwijl deze niet direct iets te maken hebben met zelfstandigheid.quote:Op donderdag 9 januari 2014 13:55 schreef KaheemSaid het volgende:
Vroeger begonnen de meeste mensen ook al ruim voor hun achttiende verjaardag met werken, voor zichzelf zorgen en vaak ook voor hun gezin. Denk je dat deze omstandigheden er niet juist voor zorgden dat mensen toen zich snel volwassen (moesten) gedragen.
Ik weet niks van je, maar als ik goed tussen de regels door lees woon je nog thuis, je wordt dus nog onderhouden door je ouders en hebt al helemaal geen kinderen. Verwacht je niet dat je over een aantal jaar, wanneer je enkele van deze stappen verder bent, heel anders naar de wereld kijkt als nu? Verwacht je niet dat je het dan met ikbeneenkiwi eens zal zijn?
misschien dat je te vroeg alvast alles wilt 'uitplannen' en je te vroeg heel volwassen wilt opstellen, waardoor mogelijk als je wat ouder wordt, opeens merk dat je eigenlijk de 'jeugdigheid' en het 'spannende' en het 'leven-bij-de-dag' mist.quote:Op woensdag 8 januari 2014 23:01 schreef Caevinius het volgende:
Wat zouden eventuele obstakels kunnen vormen waardoor we uiteindelijk toch niet deze eeuwige liefde bereiken?
Bedankt voor dit ontopic antwoordquote:Op donderdag 9 januari 2014 14:18 schreef RM-rf het volgende:
[..]
misschien dat je te vroeg alvast alles wilt 'uitplannen' en je te vroeg heel volwassen wilt opstellen, waardoor mogelijk als je wat ouder wordt, opeens merk dat je eigenlijk de 'jeugdigheid' en het 'spannende' en het 'leven-bij-de-dag' mist.
een typisch kenmerk van erg jonge personen is dat ze graag zich 'ouder' voro willen doen, een hoge waarde hechten aan het 'volwassen' zijn..
als je eenmaal werkelijk 'volwassen' en 'ouder' geworden bent, is vaak het eerste wat je terug zou willen je jeugdigheid en is al dat 'verantwoordelijk' gedrag eerder ergerlijk en vervelend (maar dan heb je de keuze niet meer)
Treffend wat je hier zegt.quote:Op donderdag 9 januari 2014 10:12 schreef Nemeosis het volgende:
[..]
Grapjas. Dat zei je vast niet over jezelf toen
Dat van mijn vriendin (17) neem ik inderdaad wel terugquote:Op donderdag 9 januari 2014 16:13 schreef Elan het volgende:
Treffend wat je hier zegt.
En inderdaad, dacht toen ook dat ik het allemaal wel wist.
Geloof me over 10 jaar en een shitload aan ervaring verder piep je anders.
Je meisje van 17 helemaal.
Zou niet best zijn dat je als puberkind zelfde in het leven staat dan als moeder van 2 op 30-jarige leeftijd
Bedankt voor deze scherpe observatie.quote:Op donderdag 9 januari 2014 14:39 schreef Dven het volgende:
Leeftijden zijn niet jong of oud maar laag of hoog.
Verder je topic niet gelezen.
Geen probleem, daar sta ik om bekend. Tevens heb ik in mijn post aangegeven dat ik het topic verder niet gelezen heb. Daaruit kan je opmaken dat ik inhoudelijk betreffende deze casus niets te melden heb daar ik zo natuurlijk niet tot een goed eindoordeel kan geraken.quote:Op donderdag 9 januari 2014 16:15 schreef Elan het volgende:
[..]
Bedankt voor deze scherpe observatie.
Inhoudelijk niets te melden?
Als je werkelijk volwassen was, dan had je niet de behoefte om zoiets te zeggen.quote:Op woensdag 8 januari 2014 23:34 schreef Nemeosis het volgende:
Nah, ik zeg ook dat ik goed ben in vaardigheden omdat ik weet dat het zo is. Klinkt voor sommigen arrogant.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 11:50 schreef Comp_Lex het volgende:
Als je werkelijk volwassen was, dan had je niet de behoefte om zoiets te zeggen.
Dat is toch geen goede analogie? Volwassen zijn is toch niet hetzelfde als het goed zijn in een vaardigheid? Er is niet zoiets als een stappenplan naar volwassenheid.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:51 schreef Nemeosis het volgende:
[..]
Nah, ik zeg ook dat ik goed ben in vaardigheden omdat ik weet dat het zo is. Klinkt voor sommigen arrogant.
Nee. Ik bedoelde dat wanneer je denkt dat je iets bent/ergens goed in bent, je dit best over jezelf kunt zeggen.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 13:09 schreef Comp_Lex het volgende:
Dat is toch geen goede analogie? Volwassen zijn is toch niet hetzelfde als het goed zijn in een vaardigheid? Er is niet zoiets als een stappenplan naar volwassenheid.
Dat vind ik juist heel kinderlijk. Ik ga er trouwens niet langer over hebben, want ik ga weer zwaar offtopic.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 13:31 schreef Nemeosis het volgende:
[..]
Nee. Ik bedoelde dat wanneer je denkt dat je iets bent/ergens goed in bent, je dit best over jezelf kunt zeggen.
Dat kan.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 13:47 schreef Comp_Lex het volgende:
Dat vind ik juist heel kinderlijk. Ik ga er trouwens niet langer over hebben, want ik ga weer zwaar offtopic.
Heel vroeger moest je als vrouw stoppen met werken als je ging trouwen. Dus was je financieel afhankelijk van je partner.quote:Op woensdag 8 januari 2014 23:47 schreef jaha het volgende:
Vroeger was het normaal om te trouwen op je 18e, en merkwaardig genoeg was het percentage echtscheidingen ook nog eens veel lager.
Mijn stelling is juist dat mensen tegenwoordig gewoon niet meer accepteren dat een relatie betekent dat je niet een heel leven lang in een roze wolk kunt rondlopen. Accepteer je dat dan kun je lang en gelukkig leven met je partner, ook al ben je betrekkelijk jong als je de relatie bent aangegaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |