Mijn punt is: als je het moet ("terug")betalen is het geen korting maar een uitgestelde betaling oftewel lening. Oftewel een van de vele methoden om een hogere prijs dan de marktwaarde te kunnen vangen.quote:Op maandag 13 januari 2014 08:46 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
aan de woningcorporatie lijkt me, maar in de praktijk zal dat echt nooit voorkomen, dan neem je als het moet, een stuk contant aan
men bedoelt terugbetalen bij verkoop binnen tien jaarquote:Op maandag 13 januari 2014 10:30 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Mijn punt is: als je het moet ("terug")betalen is het geen korting maar een uitgestelde betaling oftewel lening. Oftewel een van de vele methoden om een hogere prijs dan de marktwaarde te kunnen vangen.
meestal tegen de prijs van kantoorgrond, maar die kunnen ze ook niet kwijt dus vandaar mogelijkquote:Op maandag 13 januari 2014 13:01 schreef arjan1112 het volgende:
Woonbron schijnt nu ineens goedkoper grond te krijgen van de gemeente rotterdam... kan aan mij liggen maar woningbouwverenigingen kregen grond toch altijd al goedkoper ?
http://www.volkskrant.nl/(...)gezinswoningen.dhtml
mensen boven de 60 hoeven geen hypotheek meer, ??quote:Op maandag 13 januari 2014 14:15 schreef Krisp het volgende:
Afgaande op het aantal aangevraagde hypotheken gaan we een hele magere maand januari tegemoet: http://www.hdn.nl/grafieken.
De meeste mensen boven de 60 verhuizen niet meer, of naar iets kleiners waar ze geen/nauwelijks hypotheek voor nodig hebben. Logisch: meestal verhuist iemand omdat hij een woning kan kopen die beter past bij zijn wensen.quote:Op maandag 13 januari 2014 14:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
mensen boven de 60 hoeven geen hypotheek meer, ??
Afgelost of gaan ze verkopen ??
men gaat dan vaak naar een recreatiewoning samen met een buitenlands verblijfquote:Op maandag 13 januari 2014 14:40 schreef Krisp het volgende:
[..]
De meeste mensen boven de 60 verhuizen niet meer, of naar iets kleiners waar ze geen/nauwelijks hypotheek voor nodig hebben. Logisch: meestal verhuist iemand omdat hij een woning kan kopen die beter past bij zijn wensen.
Het zijn wel rare weken zo begin januari.quote:Op maandag 13 januari 2014 14:15 schreef Krisp het volgende:
Afgaande op het aantal aangevraagde hypotheken gaan we een hele magere maand januari tegemoet: http://www.hdn.nl/grafieken.
'Men' en 'vaak', kan je dit ook onderbouwen? Je roept dit heel vaak maar daar blijft het dan ook bij. Dus hoe kom je hierbij?quote:Op maandag 13 januari 2014 14:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
men gaat dan vaak naar een recreatiewoning samen met een buitenlands verblijf
Klopt, het grootste deel wil gewoon blijven zitten waar ze zitten, of gaat hooguit wat kleiner wonen.quote:Op maandag 13 januari 2014 14:47 schreef Krisp het volgende:
Dat zijn jouw woorden. Ik denk dat het eerder een (service)flat is. Overigens willen veel ouderen helemaal niet verhuizen, dus het aantal verhuisbewegingen zullen ook wel lager zijn.
Klopt, maar met nog drie weken te gaan en een voortzettende lijn (het gaat om aanvragen waarbij niet alles echt toegepast wordt) zie ik nog niet dat we de 10.550 van vorig jaar gaan halen.quote:Op maandag 13 januari 2014 14:53 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het zijn wel rare weken zo begin januari.
Oei, dit is niet best voor de makelaars en Stef Blok.quote:Op maandag 13 januari 2014 14:15 schreef Krisp het volgende:
Het is een lastige, ben je dan geen appels met peren aan het vergelijken? Wil je een zuivere vergelijking hebben dan moet je volgens mij dat getal van HDN voor januari vorig jaar weten.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:17 schreef Krisp het volgende:
[..]
Klopt, maar met nog drie weken te gaan en een voortzettende lijn (het gaat om aanvragen waarbij niet alles echt toegepast wordt) zie ik nog niet dat we de 10.550 van vorig jaar gaan halen.
Eerst maar eens zien, dan geloven. De eerste weken van januari lijken me nou niet echt de weken waarin je ff een hypo aanvraagt. Bovendien opereren veel financiële instellingen in zulke weken ook op halve kracht.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:17 schreef Krisp het volgende:
[..]
Klopt, maar met nog drie weken te gaan en een voortzettende lijn (het gaat om aanvragen waarbij niet alles echt toegepast wordt) zie ik nog niet dat we de 10.550 van vorig jaar gaan halen.
Dat is volkomen normaal, geef ze eens ongelijk....quote:Op maandag 13 januari 2014 16:34 schreef FrankElst het volgende:
Dit duidt erop dat kopers hiermee de verscherpte hypotheekregels hebben willen ontlopen.
Zucht. Het gebruik van "men" en "vaak" is redelijk vaag.quote:Op maandag 13 januari 2014 14:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
men gaat dan vaak naar een recreatiewoning samen met een buitenlands verblijf
Als je medio december een offerte aanvraagt krijg je dat amper nog voor elkaarquote:Op maandag 13 januari 2014 16:34 schreef FrankElst het volgende:
Dit duidt erop dat kopers hiermee de verscherpte hypotheekregels hebben willen ontlopen.
30 jaar vooruitkijken kan ik natuurlijk niet. De kans is zeker groot dat ik tussendoor een of meerdere keren verhuis. Maar zelfs dan is kopen denk ik gunstiger. Het zou alleen ongunstig zijn als ik binnen een jaar of 5 verhuis en als de huizenprijzen in die tijd nog hard zijn gedaald.quote:Op maandag 13 januari 2014 08:52 schreef sorcees het volgende:
[..]
Als jij 30 jaar vooruit kan kijken.
En als jij 30 jaar in dezelfde woning blijft wonen.
En als jij 30 jaar lang werk blijft houden.
En zo zijn er nog wel meer hypothetische aaannames te maken.
Maar het is zeker niet verkeert een beetje conservatief te denken, en niet het onderste uit de hypotheekkan te willen hebben.
Huizen blijven verkoopbaar, condities veranderen, mensen moeten nog steeds wonen, huren wordt duurder en er is nog steeds een struktureel woningen tekort.
Verder zitten er al een aantal jaren mensen in de startblokken/wachtkamer om een huis te kopen.
Verder veel succes met de aankoop, op de lange termijn zul je er geen spijt van krijgen mits.......
Maar 4x over de kop in 20 jaar zal ook niet meer gebeuren, je wordt niet meer slapende rijk.
Eigenlijk wel.quote:Op maandag 13 januari 2014 16:04 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het is een lastige, ben je dan geen appels met peren aan het vergelijken? Wil je een zuivere vergelijking hebben dan moet je volgens mij dat getal van HDN voor januari vorig jaar weten.
Zeker omdat van offerteaanvraag tot vestiging van de hypotheekakte (het moment wat het kadaster registreert) zo maanden kan duren.
Er zullen voor januari meer offertes uit december werkelijkheid worden dan uit januari.
hihi.... voorbij de waarnemingshorizon ligt het herstel van de huizenmarktquote:Op zondag 12 januari 2014 19:48 schreef hpeopjes het volgende:
Echt vet knallen hoor, momenteel met die huizenmarkt.
Kreeg het op de site van HDN ook nog niet zo voor elkaarquote:Op maandag 13 januari 2014 19:04 schreef Krisp het volgende:
[..]
Eigenlijk wel.Echter, ik heb van de HDN geen data van vorig jaar en van het kadaster geen data van deze week. Even zoeken dus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |