abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135243320
quote:
13s.gif Op woensdag 8 januari 2014 19:07 schreef Moira. het volgende:

[..]

Dan is het toch ook gewoon onverantwoord om deel te nemen aan het verkeer in een auto? Of je nou je rijbewijs hebt of niet...

Sommige mensen snappen niet dat dit echt onschuldige levens kan kosten.

Dat is in mijn ogen ook onverantwoord.
Ik zeg daarbij niet dat ik wél kan autorijden of dat ik het beter kan, want dat is zeker niet zo.
Maar om nou zo te gaan zweten en schreeuwen omdat je een inhaalmanouvre moet uitvoeen vind ik wel heel erg overdreven..

Die examinator had nog wel even op zijn hoofd mogen krabben toen hij hem liet slagen/
pi_135243344
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 19:11 schreef Catch22- het volgende:

[..]

heb jij hem al eens?
Nee, maar ik heb dan ook een pauze van 7 maanden in moeten lassen i.v.m financieel niet lekker zitten en het nog steeds niet hebben van m`n theorie.

M`n instructeur zei dat ik 3-4 maanden les zou nodig hebben.

Dus als ik gewoon in 1x door kon lessen zou ik in September toch wel afgereden kunnen zijn :') Maar het mocht niet zo zijn en het word (Waarschijnlijk) April, denk ik.. Naja, dan heb ik er (Pauzes meegerekend) 12 maanden over gedaan, en pauzes niet meegerekend ongeveer 4-5... prima te doen.

Het is super kut dat m`n theorie steeds niet wil lukken, maar als hij uiteindelijk gewoon binnen is, en ik rij af, en ik slaag, maakt het mij niet uit of het mij nou 50 lessen of 150 lessen kost, en of het nou 2000 of 3000 euro kostte, dat merk je niet meer als je zelfstandig autorijd.

En de kosten heb je er meestal vrij snel weer uit.

[ Bericht 41% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2014 19:16:58 ]
pi_135244072
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 17:09 schreef Brummetje_ het volgende:
Ik heb van de vorige instructeur geleerd dat ik absoluut niet over mag pakken bij sturen. Van deze instructeur moet ik juist overpakken...
NIET overpakken bij het sturen?!?!?!?! :')
Waar kreeg jij les? "Pro Drive" of "Easy2Drive" ofzo? :')
Niet overpakken, dat is wel de grootste grap ooit _O- Veel succes met een scherpe bocht hé
pi_135244412
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 18:50 schreef zarGon het volgende:

[..]

Hoeveel lessen heb je nog nodig volgens je instructeur? Hij zal vast een indicatie kunnen geven.

(En wat is er dit keer anders vergeleken met die 100 lessen hiervoor behalve dat je in een automaat rijdt?)
We hebben afgesproken per les te kijken hoe het gaat. Ik heb dus ook geen pakket. Tsja, dat is duurder, maar goed: mijn vader betaald.

Wat er anders is: Voor het eerst werk ik écht aan het kijken en de andere dingen. Dit heb ik voorheen nooit gedaan. Ik reed alleen maar rond en daar leer je niks van. Plus het is al jaaaren geleden en door het issue met de vorige instructeur heb ik alles verdrongen en weet ik dus vrijwel niks meer van hoe het ging.

Je moet het dus echt zien als de eerste lessen. Zo zie ik het wel iig. En het zijn letterlijk ook de eerste 10 lessen in een automaat in ieder geval.
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
pi_135245035
Heb je misschien een bril nodig?
Als je bij anderen in de auto zit, let dan net zo goed op alsof jezelf rijdt, en let op het moment dat de bestuurder de bocht instuurt.

Heb je wel verkeerservaring op een brommer?
Vind je het autorijden eng?
  woensdag 8 januari 2014 @ 19:45:41 #206
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_135245196
Ze is niet helemaal 100. Ze is eigen de vrouwelijke braddie, alleen dan nog iets gekker.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_135245237
Ik laat de auto nooit afslaan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_135245358
quote:
6s.gif Op woensdag 8 januari 2014 19:46 schreef Brummetje_ het volgende:
Ik laat de auto nooit afslaan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoho, hohoho! Maar echt Brum, waarom laat je het niet een paar jaar voor wat het is? Je zegt ook zelf dat je een vriend hebt die prima kan rijden.
pi_135245556
Nee, ik vind het absoluut niet eng om te rijden. Maar ik heb door mijn verleden met rijlessen een behoorlijke onzekerheid in me. En daar moet ik vanaf, ik moet zelf ook écht gaan geloven dat ik het kan.

Geen verkeerservaring met een brommer.

En een bril heb ik, maar ik zie borden vrij laat pas echt goed. Ik moet nog de ogentest doen, maar ik heb met vriend geoefend (25 meter) en die zag ik met enige moeite wel. Ik heb er geen last van tijdens het rijden.
pi_135245684
Je wil aan jezelf bewijzen dat het kan? Begrijpelijk. Echter... Het begint er steeds meer op te lijken dat je het gewoon niet kan. Niet iedereen kan alles. En dat hoeft ook niet.
pi_135245712
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 19:52 schreef Brummetje_ het volgende:
Nee, ik vind het absoluut niet eng om te rijden. Maar ik heb door mijn verleden met rijlessen een behoorlijke onzekerheid in me. En daar moet ik vanaf, ik moet zelf ook écht gaan geloven dat ik het kan.

Geen verkeerservaring met een brommer.

En een bril heb ik, maar ik zie borden vrij laat pas echt goed. Ik moet nog de ogentest doen, maar ik heb met vriend geoefend (25 meter) en die zag ik met enige moeite[/b] wel. [b]Ik heb er geen last van tijdens het rijden.
ra ra wat gaat er fout _O- _O- _O- :W
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_135245870
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 19:55 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

Niks, want ik zie de borden dus wel. Ik ben niet blind. Ik zie ze misschien vanaf 20 meter. Echt niks ernstigs hoor. Ik heb er bij ogentesten nooit last van gehad, ook geen opmerkingen of ik wel goed zie.
  woensdag 8 januari 2014 @ 19:59:43 #213
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_135245939
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 19:11 schreef Braddie het volgende:

[..]

Als ik een bord tegenkom snap ik wel wat het is.
Ik raak alleen een beetje in de war van alle voorrangs regels, trams/bussen/voetgangers wel/niet etc etc.
Daar zak ik op.
Redelijk essentieel om dat onder de knie te hebben ja :')
pi_135245972
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 19:55 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

Hier werd ik in het begin ook op afgerekend.

Ik zag een kenteken op 25 meter afstand niet, en ik vond het maar gek dat ik zoek gedrag vertoonde, en m`n plek op de rijbaan niet wist.

Totdat ik tóch maar een ogentest liet doen en me een andere bril liet aanmeten, nu gaat het veel beter.

Is dat ook niet iets voor jou Brum? Even een oogtest doen? Misschien zijn je ogen wel achteruit gegaan of vooruit, en dan zit je met de verkeerde glazen in je bril :)

Als je op 25 meter afstand een kenteken niet kan lezen ben je de sjaak, want dat is bij het CBR een vereiste.
Ik kan het nu op een meter of 40 dus bij mij zit het wel snor, nu bij jou nog :) En dan durf ik te wedden dat jij voor de zomer nog je rijbewijs hebt!
pi_135245993
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 19:58 schreef Brummetje_ het volgende:

[..]

Niks, want ik zie de borden dus wel. Ik ben niet blind. Ik zie ze misschien vanaf 20 meter. Echt niks ernstigs hoor. Ik heb er bij ogentesten nooit last van gehad, ook geen opmerkingen of ik wel goed zie.
Je ogen zien ze wel, maar je hoofd verwerkt en interpreteert de beelden niet snel genoeg. Dat krijg je bij een oogtest inderdaad niet in beeld. (no pun)

Pas vanaf 20 meter vind ik best wel zorgelijk.
  woensdag 8 januari 2014 @ 20:02:21 #216
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_135246112
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 19:52 schreef Brummetje_ het volgende:
En een bril heb ik, maar ik zie borden vrij laat pas echt goed. Ik moet nog de ogentest doen, maar ik heb met vriend geoefend (25 meter) en die zag ik met enige moeite wel. Ik heb er geen last van tijdens het rijden.
Wat ? :') Jij misschien niet, maar de mensen die jouw fouten moeten corrigeren wel.
pi_135246145
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 19:58 schreef Brummetje_ het volgende:

[..]

Niet ernstig? Als jij met 120km/h over de snelweg rijdt is 20m bijzonder weinig hoor.
pi_135246160
quote:
17s.gif Op woensdag 8 januari 2014 20:00 schreef Braddie het volgende:

[..]

Hier werd ik in het begin ook op afgerekend.

Ik zag een kenteken op 25 meter afstand niet, en ik vond het maar gek dat ik zoek gedrag vertoonde, en m`n plek op de rijbaan niet wist.

Totdat ik tóch maar een ogentest liet doen en me een andere bril liet aanmeten, nu gaat het veel beter.

Is dat ook niet iets voor jou Brum? Even een oogtest doen? Misschien zijn je ogen wel achteruit gegaan of vooruit, en dan zit je met de verkeerde glazen in je bril :)

Als je op 25 meter afstand een kenteken niet kan lezen ben je de sjaak, want dat is bij het CBR een vereiste.
Ik kan het nu op een meter of 40 dus bij mij zit het wel snor, nu bij jou nog :) En dan durf ik te wedden dat jij voor de zomer nog je rijbewijs hebt!
Ik ga voor de zekerheid mijn ogen laten testen, maar heb pas net 1 jaar deze bril, dus het is volgens mij niet erg waarschijnlijk dat mijn ogen (zoveel) achteruit zijn gegaan. Maar testen kan geen kwaad idd, tnx voor de tip Bradster.
pi_135246187
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 20:02 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Wat ? :') Jij misschien niet, maar de mensen die jouw fouten moeten corrigeren moeten ontwijken wel.
gefixed.
pi_135246211
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 20:02 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

Niet ernstig? Als jij met 120km/h over de snelweg rijdt is 20m bijzonder weinig hoor.
Als je op de snelweg rijd moet je minimaal 100-150 meter voor je uit kijken :) Dus ik ben benieuwd of een nieuwe bril hier bij gaat helpen, dat moet haast wel :)
  woensdag 8 januari 2014 @ 20:03:59 #221
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_135246217
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 20:03 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

gefixed.
Dat valt bij mij ook onder "een fout corrigeren", maar misschien snapt TS het zo beter ja :P
  woensdag 8 januari 2014 @ 20:04:45 #222
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_135246265
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 20:03 schreef Braddie het volgende:

[..]

Als je op de snelweg rijd moet je minimaal 100-150 meter voor je uit kijken :) Dus ik ben benieuwd of een nieuwe bril hier bij gaat helpen, dat moet haast wel :)
Jij zegt net dat je het zelf pas op 40 meter ziet, je rijdt dus maar niet over de snelweg of hoe moet ik dit zien?
pi_135246293
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 20:03 schreef Brummetje_ het volgende:

[..]

Ik ga voor de zekerheid mijn ogen laten testen, maar heb pas net 1 jaar deze bril, dus het is volgens mij niet erg waarschijnlijk dat mijn ogen (zoveel) achteruit zijn gegaan. Maar testen kan geen kwaad idd, tnx voor de tip Bradster.
Hmm..
Nee ok, maar dat dacht ik dus ook.
Maar mijn ogen waren juist vooruit gegaan, waardoor ik met mijn oude bril absoluut niet goed kon kijken in de verte, en laat dat nou net eens nodig zijn, dus het was erg fijn toen ik ook in de verte super goed zag :)
pi_135246318
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 20:04 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Jij zegt net dat je het zelf pas op 40 meter ziet, je rijdt dus maar niet over de snelweg of hoe moet ik dit zien?
Nee, maar ik bedoel kentekens.
Borden zie ik op 150-200 meter nog wel :)

Een eis van het CBR is kentekens herkennen / oplezen op 25 meter afstand. Dus vandaar dat ik me een beetje zorgen maakte over de 20 meter die Brummetje aangaf :)

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2014 20:07:02 ]
pi_135246395
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 20:02 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

De enige borden die je daar moet zien zijn grote plaatsnaamborden of hoe hard je mag. Die eerste zie ik zeker wel verder van tevoren en als het 100 is, dan zie je dat ook aan een zwart vlak langs de kant van de weg (op die groene bordjes). Hier is geen 80 km zone op de snelweg.

En auto's zie ik uiteraard eerder dan 20 meter.

God, hoe serieus kan je het nemen, dat ik borden binnen de bebouwde kom ietsje later zie dan anderen. :')

Als ik de ogentest doorsta (en die doorsta ik), wat is je probleem dan?! :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')