ra ra wat gaat er foutquote:Op woensdag 8 januari 2014 19:52 schreef Brummetje_ het volgende:
Nee, ik vind het absoluut niet eng om te rijden. Maar ik heb door mijn verleden met rijlessen een behoorlijke onzekerheid in me. En daar moet ik vanaf, ik moet zelf ook écht gaan geloven dat ik het kan.
Geen verkeerservaring met een brommer.
En een bril heb ik, maar ik zie borden vrij laat pas echt goed. Ik moet nog de ogentest doen, maar ik heb met vriend geoefend (25 meter) en die zag ik met enige moeite[/b] wel. [b]Ik heb er geen last van tijdens het rijden.
Niks, want ik zie de borden dus wel. Ik ben niet blind. Ik zie ze misschien vanaf 20 meter. Echt niks ernstigs hoor. Ik heb er bij ogentesten nooit last van gehad, ook geen opmerkingen of ik wel goed zie.quote:
Redelijk essentieel om dat onder de knie te hebben jaquote:Op woensdag 8 januari 2014 19:11 schreef Braddie het volgende:
[..]
Als ik een bord tegenkom snap ik wel wat het is.
Ik raak alleen een beetje in de war van alle voorrangs regels, trams/bussen/voetgangers wel/niet etc etc.
Daar zak ik op.
Hier werd ik in het begin ook op afgerekend.quote:
Je ogen zien ze wel, maar je hoofd verwerkt en interpreteert de beelden niet snel genoeg. Dat krijg je bij een oogtest inderdaad niet in beeld. (no pun)quote:Op woensdag 8 januari 2014 19:58 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
Niks, want ik zie de borden dus wel. Ik ben niet blind. Ik zie ze misschien vanaf 20 meter. Echt niks ernstigs hoor. Ik heb er bij ogentesten nooit last van gehad, ook geen opmerkingen of ik wel goed zie.
Wat ?quote:Op woensdag 8 januari 2014 19:52 schreef Brummetje_ het volgende:
En een bril heb ik, maar ik zie borden vrij laat pas echt goed. Ik moet nog de ogentest doen, maar ik heb met vriend geoefend (25 meter) en die zag ik met enige moeite wel. Ik heb er geen last van tijdens het rijden.
Niet ernstig? Als jij met 120km/h over de snelweg rijdt is 20m bijzonder weinig hoor.quote:Op woensdag 8 januari 2014 19:58 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
Niks, want ik zie de borden dus wel. Ik ben niet blind. Ik zie ze misschien vanaf 20 meter. Echt niks ernstigs hoor. Ik heb er bij ogentesten nooit last van gehad, ook geen opmerkingen of ik wel goed zie.
Ik ga voor de zekerheid mijn ogen laten testen, maar heb pas net 1 jaar deze bril, dus het is volgens mij niet erg waarschijnlijk dat mijn ogen (zoveel) achteruit zijn gegaan. Maar testen kan geen kwaad idd, tnx voor de tip Bradster.quote:Op woensdag 8 januari 2014 20:00 schreef Braddie het volgende:
[..]
Hier werd ik in het begin ook op afgerekend.
Ik zag een kenteken op 25 meter afstand niet, en ik vond het maar gek dat ik zoek gedrag vertoonde, en m`n plek op de rijbaan niet wist.
Totdat ik tóch maar een ogentest liet doen en me een andere bril liet aanmeten, nu gaat het veel beter.
Is dat ook niet iets voor jou Brum? Even een oogtest doen? Misschien zijn je ogen wel achteruit gegaan of vooruit, en dan zit je met de verkeerde glazen in je bril
Als je op 25 meter afstand een kenteken niet kan lezen ben je de sjaak, want dat is bij het CBR een vereiste.
Ik kan het nu op een meter of 40 dus bij mij zit het wel snor, nu bij jou nogEn dan durf ik te wedden dat jij voor de zomer nog je rijbewijs hebt!
gefixed.quote:Op woensdag 8 januari 2014 20:02 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Wat ?Jij misschien niet, maar de mensen die jouw fouten moeten corrigeren moeten ontwijken wel.
Als je op de snelweg rijd moet je minimaal 100-150 meter voor je uit kijkenquote:Op woensdag 8 januari 2014 20:02 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Niet ernstig? Als jij met 120km/h over de snelweg rijdt is 20m bijzonder weinig hoor.
Jij zegt net dat je het zelf pas op 40 meter ziet, je rijdt dus maar niet over de snelweg of hoe moet ik dit zien?quote:Op woensdag 8 januari 2014 20:03 schreef Braddie het volgende:
[..]
Als je op de snelweg rijd moet je minimaal 100-150 meter voor je uit kijkenDus ik ben benieuwd of een nieuwe bril hier bij gaat helpen, dat moet haast wel
Hmm..quote:Op woensdag 8 januari 2014 20:03 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
Ik ga voor de zekerheid mijn ogen laten testen, maar heb pas net 1 jaar deze bril, dus het is volgens mij niet erg waarschijnlijk dat mijn ogen (zoveel) achteruit zijn gegaan. Maar testen kan geen kwaad idd, tnx voor de tip Bradster.
Nee, maar ik bedoel kentekens.quote:Op woensdag 8 januari 2014 20:04 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Jij zegt net dat je het zelf pas op 40 meter ziet, je rijdt dus maar niet over de snelweg of hoe moet ik dit zien?
De enige borden die je daar moet zien zijn grote plaatsnaamborden of hoe hard je mag. Die eerste zie ik zeker wel verder van tevoren en als het 100 is, dan zie je dat ook aan een zwart vlak langs de kant van de weg (op die groene bordjes). Hier is geen 80 km zone op de snelweg.quote:Op woensdag 8 januari 2014 20:02 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Niet ernstig? Als jij met 120km/h over de snelweg rijdt is 20m bijzonder weinig hoor.
Dat jij het niet serieus neemt zegt alles over je verkeersinzicht.quote:Op woensdag 8 januari 2014 20:06 schreef Brummetje_ het volgende:
God, hoe serieus kan je het nemen, dat ik borden binnen de bebouwde kom ietsje later zie dan anderen.
Die doorsta je als het goed is niet met je "die borden zie ik met enige moeite op 25 meter wel". Je moet ze gewoon in één keer scherp zien op die afstand.quote:Als ik de ogentest doorsta (en die doorsta ik), wat is je probleem dan?!
Borden zijn niet de enige dingen die je moet opmerken. Dit heeft ook grote invloed op jouw capaciteit om fatsoenlijk te kunnen anticiperen op het andere verkeer. Als ik je bijvoorbeeld op de motor wil inhalen en jij dingen pas echt goed ziet op een afstand van 20m dan moet ik me wel degelijk zorgen maken of jij niet ineens de auto naar de linkerbaan flikkert omdat je me niet ziet of de afstand of grootte van mijn voertuig verkeerd inschat. Bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 8 januari 2014 20:06 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
De enige borden die je daar moet zien zijn grote plaatsnaamborden of hoe hard je mag. Die eerste zie ik zeker wel verder van tevoren en als het 100 is, dan zie je dat ook aan een zwart vlak langs de kant van de weg (op die groene bordjes). Hier is geen 80 km zone op de snelweg.
En auto's zie ik uiteraard eerder dan 20 meter.
God, hoe serieus kan je het nemen, dat ik borden binnen de bebouwde kom ietsje later zie dan anderen.
Als ik de ogentest doorsta (en die doorsta ik), wat is je probleem dan?!
Oh en dit dus.quote:Op woensdag 8 januari 2014 20:10 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Dat jij het niet serieus neemt zegt alles over je verkeersinzicht.
[..]
Die doorsta je als het goed is niet met je "die borden zie ik met enige moeite op 25 meter wel". Je moet ze gewoon in één keer scherp zien op die afstand.
Handig, heel handig.quote:Op woensdag 8 januari 2014 20:11 schreef Brummetje_ het volgende:
Natuurlijk zie ik het hele bord wel eerder, alleen het binnenin (bijv een kruis voor gevaarlijk kruispunt), die zie ik wat later
Uitkomst is hetzelfde: de volledige betekenis van het bord dringt regelmatig veel te laat tot je door.quote:Op woensdag 8 januari 2014 20:11 schreef Brummetje_ het volgende:
Wie denkt dat ik het hele bord pas op 20 meter afstand zie, die is niet goed snik.Natuurlijk zie ik het hele bord wel eerder, alleen het binnenin (bijv een kruis voor gevaarlijk kruispunt), die zie ik wat later dan mensen met fenomenaal (
) zicht.
Die krijgt toch zo nooit een rijbewijs.quote:Op woensdag 8 januari 2014 20:12 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Als mijn dochter straks dood op de motorkap van jouw Panda ligt weet ik te vinden, Brumster.
quote:Op woensdag 8 januari 2014 20:12 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Die krijgt toch zo nooit een rijbewijs.
En maar goed ook.
Het CBR kan ook wel eens een foutje maken. Helaas. Zo ken ik er 1 die helaas de kans kreeg om twee mensen dood te rijden voordat het rijbewijs dat hij eigenlijk nooit had mogen krijgen ingenomen werd.quote:Op woensdag 8 januari 2014 20:12 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Die krijgt toch zo nooit een rijbewijs.
En maar goed ook.
Kijk, jij maakt er "dingen" van. Ik heb het alleen over borden gehad. Ik zie auto's/motoren/vrachtwagens ook wel vanaf 150-200 meter. En fietsers/voetgangers uiteraard ook op tijd.quote:Op woensdag 8 januari 2014 20:10 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Borden zijn niet de enige dingen die je moet opmerken. Dit heeft ook grote invloed op jouw capaciteit om fatsoenlijk te kunnen anticiperen op het andere verkeer. Als ik je bijvoorbeeld op de motor wil inhalen en jij dingen pas echt goed ziet op een afstand van 20m dan moet ik me wel degelijk zorgen maken of jij niet ineens de auto naar de linkerbaan flikkert omdat je me niet ziet of de afstand of grootte van mijn voertuig verkeerd inschat. Bijvoorbeeld.
Natuurlijk zie je die en anticipeer en reageer je daar tijdig op, daarom ben je ook gewoon na een les of 30 met vlag en wimpel geslaagd!quote:Op woensdag 8 januari 2014 20:15 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
Kijk, jij maakt er "dingen" van. Ik heb het alleen over borden gehad. Ik zie auto's/motoren/vrachtwagens ook wel vanaf 150-200 meter. En fietsers uiteraard ook op tijd.
smoesjes, dat weet je zelf ook wel. Die ontkenningsfase van je duurt lang he?quote:Op woensdag 8 januari 2014 20:20 schreef Brummetje_ het volgende:
Dat kenteken wat ik met vriend heb geoefend was door de ruit van onze huiskamer (die al een hele tijd niet schoon was gemaakt) en van een schuine afstand. Niet recht ervoor en zonder iets in de weg.
Idd, ik heb er pas 10 gehad.quote:Op woensdag 8 januari 2014 20:18 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Natuurlijk zie je die en anticipeer en reageer je daar tijdig op, daarom ben je ook gewoon na een les of 30 met vlag en wimpel geslaagd!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |