abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135241666
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 18:35 schreef zarGon het volgende:

[..]

Hoe gaat dat helpen dan?
Hij haalt de zekerheid in mij naar boven. Dat ik het kan. (En dat is idd zo, als ik mijn rijbewijs heb gehaald.)

Je leert pas écht rijden als je je rijbewijs hebt!
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
pi_135241684
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 18:38 schreef Brummetje_ het volgende:

[..]

Hij haalt de zekerheid in mij naar boven. Dat ik het kan. (En dat is idd zo, als ik mijn rijbewijs heb gehaald.)

Gesproken als een echte expert.
pi_135241717
quote:

[..]

dear lord
pi_135241731
quote:

[..]

Ik ben blij dat de verkeersveiligheid afhangt van of jij je vriendje naast je hebt zitten in de auto, zodat je je ineens veel zekerder voelt op de weg.
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
  woensdag 8 januari 2014 @ 18:41:30 #180
383931 Partypoeper
0979856467553765708
pi_135241791
quote:

[..]

Snap je nu waar we ons zorgen om maken? Jij leert namelijk niet ;(
pi_135241829
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 18:41 schreef Partypoeper het volgende:

[..]

Van de bijdragen in dit topic heeft ze in ieder geval net zo min iets geleerd als van haar 100 rijlessen. Dat stemt hoopvol :')
pi_135241895
En nogmaals: Ik heb vrijwel NOOIT een ingreep in de rijlessen! (Iemand dacht dat ik continu een ingreep had, las ik net.)
pi_135241963
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 18:43 schreef Brummetje_ het volgende:
En nogmaals: Ik heb vrijwel NOOIT een ingreep in de rijlessen! (Iemand dacht dat ik continu een ingreep had, las ik net.)
Prima dat je die nuance aanbrengt, maar veel doet het er niet toe... HONDERD rijlessen (and counting...) zegt voldoende schat.
  woensdag 8 januari 2014 @ 18:45:54 #184
416020 K44S
The bearded man
pi_135242000
quote:
14s.gif Op woensdag 8 januari 2014 18:39 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Gesproken als een echte expert.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
  woensdag 8 januari 2014 @ 18:46:07 #185
383931 Partypoeper
0979856467553765708
pi_135242006
Theorie al gehaald?
pi_135242102
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 18:41 schreef Partypoeper het volgende:

[..]

Ik zeg dus net dat ik wél leer. Maar niet zo snel als sommigen.

Maar ik leer wel degelijk IEDERE les weer bij.

Zo heb ik het checken in de linkerspiegel bij vaart meerderen al onder de knie (iets wat ik vaak niet deed). Plus het sturen gaat flink beter dan vorige lessen. Het kijken werk ik ontzettend aan. (En ik kijk soms beter dan de instructeur!!)

Bijzondere verrichtingen gaan hartstikke goed. Snelweg gaat goed.

Verkeer van rechts voorrang geven (en de straatjes op tijd zien) gaat hartstikke goed.

Enz.
pi_135242103
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 18:43 schreef Brummetje_ het volgende:
Ben je in die recentste 10 rijlessen betrokken geweest bij een gevaarlijke situatie?
pi_135242124
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 14:03 schreef Deshain het volgende:

[..]

Die dingen worden niet voor niks SlowMotion genoemd...
dat is iets heel anders dan dat een diesel geen 3500rpm kan hebben ;) Overigens valt dat slowmotion nog wel wel mee, zo verschrikkelijk langzaam zijn ze niet. Daarnaast is t kwa weggedrag net een kart :)
pi_135242129
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 18:48 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ben je in die recentste 10 rijlessen betrokken geweest bij een gevaarlijke situatie?
TS rijdt prima, maar is naief genoeg dat ze haar keer op keer laten zakken om niks. 100 rijlessen gehad. Money makes the world. Ofzo.
  woensdag 8 januari 2014 @ 18:49:35 #190
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_135242151
quote:

[..]

:{ Stop maar gewoon, dan kost het je in ieder geval niet onnodig nog meer geld.
pi_135242186
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 18:48 schreef Brummetje_ het volgende:

[..]

Zo heb ik het checken in de linkerspiegel bij vaart meerderen al onder de knie (iets wat ik vaak niet deed). Plus het sturen gaat flink beter dan vorige lessen. Het kijken werk ik ontzettend aan. (En ik kijk soms beter dan de instructeur!!)

Verkeer van rechts voorrang geven (en de straatjes op tijd zien) gaat hartstikke goed.

Enz.
Hoeveel lessen heb je nog nodig volgens je instructeur? Hij zal vast een indicatie kunnen geven.

(En wat is er dit keer anders vergeleken met die 100 lessen hiervoor behalve dat je in een automaat rijdt?)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2014 18:53:15 ]
pi_135242206
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 13:12 schreef Brummetje_ het volgende:
Hier, omdat ik denk dat het met psyche te maken heeft.

Ik ben sinds kort weer begonnen met rijles. Derde rijschool, over de 100 lessen gehad. Ik heb examen gedaan, terwijl ik er helemaal niet klaar voor was. Er is voorheen nooit echt gewerkt aan de 3 dingen hieronder.

Ik loop vast op 3 punten: kijkgedrag, snelheid en sturen. Élke les gaan die 3 wel mis.

Ik begin te denken: Kán ik het wel? Zal ik het ooit leren, de basis, genoeg om examen te kunnen doen en te slagen?

Ik vind lessen op zich best leuk, maar tegen elke les zie ik ontzettend op, heb nooit zin van tevoren. Ook nu niet. Heb zometeen om 14:00 weer les...

Kan iedereen auto leren rijden?
Zo`n persoon ken ik ook.
Die heeft nu al bijna 3 jaar rijles, al bijna 150 lessen gehad, en die rijd nogsteeds zo onzeker als de pest weg uit de straat.

(En een vriend van me reed 6 maanden na z`n rijbewijs nogsteeds onzeker, en begon te zweten en "OOOH SHIIIT, OOOHHH SHIIT WAT MOET IK DOEN?!?!? " Te schreeuwen toen hij op de snelweg een vrachtwagen moest inhalen..)

Niet indereen kan autorijden.
De een heeft moeite met praktijk maar haalt theorie wel in een keer.
En de andere heeft moeite met theorie (Zoals ik) maar kan in de praktijk aardig autorijden :)
  PR en moderator woensdag 8 januari 2014 @ 18:56:36 #193
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_135242445
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 18:48 schreef Brummetje_ het volgende:

[..]

Enz.
quote:
5s.gif Op woensdag 8 januari 2014 17:32 schreef Moira. het volgende:

[..]

Wat is je probleem dan?
Waarom maak je er een topic over dan?
Dit is al de 3e keer dat ik het vraag en je reageert er niet op.
Waarom dit topic als je je eigen vraag nu al zo stellig beantwoord hebt?
Fuck the EBU.
pi_135242869
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 13:33 schreef Brummetje_ het volgende:
Het is alweer jaren geleden dat ik gelest had en weet echt niet meer hoe het toen ging. Dat kan ik me niet meer voor me halen.

Ik heb nu iig ong 10 lessen gehad.
Als je na 10 lessen nogsteeds moeite hebt met kijken... sja, dan zou ik zeggen "Trek je portomonee maar open"
Dan ben je gewoon een hele trage leerling en ga je vrij veel lessen nodig hebben.

Snelheid is bij mij ook een beetje een issue, ik rij vaak 5 km te hard/traag, maar dat vind mijn instructeur geen probleem :)
Sturen was de eerste 3 lessen een probleem, daarna kwam het zeer sporadisch voor dat ik een bochtje te ruim nam.

Ver vooruit kijken deed ik de laatste les overigens op de snelweg niet super, waardoor ik bij het invoegen iets te ver van een andere auto afreed (2 seconden regel werd er bij mij 5 zei m`n instructeur _O- )

Tip: Als je fietst, doe dan gewoon wta je instructeur zegt "Binnen/buiten/rechts/linksopzij"
Elk zijstraatje na checken, goed *scannen* ofwel, minimaal 100 meter voor je kijken, op de snelweg moest ik minimaal zien gebeuren wat er 3 auto`s voor me gebeurde.

Dat helpt heel erg, gewoon ook je kijkgedrag overdreven oefenen op de fiets, dan gaat dat iig niet uit je systeem.

Ik heb mijn rijbewijs overigens nog niet, maar ik heb morgen middag weer een les, maar ondanks dat het voor mij ook al een tijdje geleden is ( half jaar ) Heb ik niet zoiets van, OMG... Ik kan het niet, want ik heb pas 14 lessen gehad, en mijn instructeur schatte mij op 20-25 lessen (Al zullen dat er door de 7 maanden achterstand wel 30-35 worden, maar ach... als ik hem uiteindelijk heb zal je mij daar niet over horen)
pi_135242921
ooo my looorddd
  PR en moderator woensdag 8 januari 2014 @ 19:07:20 #196
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_135243006
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 18:51 schreef Braddie het volgende:

[..]

Zo`n persoon ken ik ook.
Die heeft nu al bijna 3 jaar rijles, al bijna 150 lessen gehad, en die rijd nogsteeds zo onzeker als de pest weg uit de straat.

(En een vriend van me reed 6 maanden na z`n rijbewijs nogsteeds onzeker, en begon te zweten en "OOOH SHIIIT, OOOHHH SHIIT WAT MOET IK DOEN?!?!? " Te schreeuwen toen hij op de snelweg een vrachtwagen moest inhalen..)

En de andere heeft moeite met theorie (Zoals ik) maar kan in de praktijk aardig autorijden :)
Dan is het toch ook gewoon onverantwoord om deel te nemen aan het verkeer in een auto? Of je nou je rijbewijs hebt of niet...

Sommige mensen snappen niet dat dit echt onschuldige levens kan kosten.

Brummetje_ snapt volgens mij ook niet dat het er niet om gaat dat ze misschien uiteindelijk wel goed leert autorijden, en haar rijbewijs haalt. Maar dat gebrek aan kunnen anticiperen (wat voor TS lastig blijkt te zijn, anders had ze na 30/40 lessen al wel d'r rijbewijs) is júíst gevaarlijk als je deelneemt aan het verkeer, en dat blijft TS houden, omdat TS zo ís.
Dus misschien kan ze uiteindelijk wel elke keer hetzelfde stukje van huis naar werk en terug goed rijden, op het moment dat er ooit eens een gevaarlijke situatie opduikt en TS snel en doordacht moet handelen, is er een hele dikke kans dat dat enorm fout af loopt.
Met een beetje pech heb je dan andermans bloed aan je handen....
Fuck the EBU.
  woensdag 8 januari 2014 @ 19:07:24 #197
237906 Chocolatebear
Tikkeltje narcistisch
pi_135243009
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 18:51 schreef Braddie het volgende:

[..]

Zo`n persoon ken ik ook.

En wanneer je een bord tegenkomt zit jij aan je hoofd te krabben wat dat ding in godsnaam is?
The stories and information posted here are artistic works of fiction and falsehood.
Only a fool would take anything posted here as fact.
pi_135243176
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 14:10 schreef CherryOnTop het volgende:
Nou ja, het valt allemaal nog wel mee TS. Ik moest tijdens m'n rijles een keer iemand ophalen die al 185 lessen had gehad in een automaat en nog steeds niet kon rijden _O- M'n instructeur zat er zelf gewoon om te lachen, dat was wel een beetje sneu.
We moesten de laatste rijles iemand ophalen die al 40 lessen had gehad, hij liet hem nogal vaak afslaan, en echt op 5 meter van mijn huis liet hij hem 4 keer afslaan.

Dus ik vroeg " Is dit je eerste rijles ? " Helemaal niet beledigend bedoelt.
Waarop die kerel zei "Nee, al mijn 41 e"
Waarop mijn instructeur toevoegde " HIj doet alleen alsof het zijn eerste is _O- " Ik heb nog nooit zo hard en schaamteloos gelachen als toen.
  woensdag 8 januari 2014 @ 19:11:00 #199
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_135243210
quote:
10s.gif Op woensdag 8 januari 2014 19:10 schreef Braddie het volgende:

[..]

We moesten de laatste rijles iemand ophalen die al 40 lessen had gehad, hij liet hem nogal vaak afslaan, en echt op 5 meter van mijn huis liet hij hem 4 keer afslaan.

Dus ik vroeg " Is dit je eerste rijles ? " Helemaal niet beledigend bedoelt.
Waarop die kerel zei "Nee, al mijn 41 e"
Waarop mijn instructeur toevoegde " HIj doet alleen alsof het zijn eerste is _O- " Ik heb nog nooit zo hard en schaamteloos gelachen als toen.
heb jij hem al eens?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_135243244
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 19:07 schreef Chocolatebear het volgende:

[..]

En wanneer je een bord tegenkomt zit jij aan je hoofd te krabben wat dat ding in godsnaam is?
Als ik een bord tegenkom snap ik wel wat het is.
Ik raak alleen een beetje in de war van alle voorrangs regels, trams/bussen/voetgangers wel/niet etc etc.
Daar zak ik op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')