Voorrang vind ik juist een van de simpelste dingen. Gewoon de regels leren en toepassen. Militaire colonne heeft trouwens geen voorrang als jij op de voorrangsweg rijdt bv, dan mag je ze ook gewoon onderbreken.quote:Op woensdag 8 januari 2014 17:46 schreef sirdanilot het volgende:
Ook dat is niet moeilijk. Rechts gaat voor, rechtdoor op de zelfde weg gaat voor, bij haaientanden/driehoekbord/uitritconstructie moeten ze wachten, militaire colonnes en sirene/zwaailicht gaan voor, that's it really. Dat gedoe met trams is moeilijker dan met militaire colonnes. Zeker als je ergens woont waar green trams rijden. Maar gokken dat die voorgaan is meestal een goede richtlijn.
Soms vragen ze wel absurde dingen, zoals een kruispunt met vier voertuigen waarbij je moet zeggen wie er voor gaat. Maar meestal heb je nét genoeg tijd om dit toch goed te beantwoorden aan de hand van bovenstaande principes. Vragen waarbij je meerdere mogelijkheden hebt (zoals een gelijkwaardig kruispunt met auto's uit alle 4 de ricchtingen of zoiets) vragen ze niet.
Ik heb ook sterk het idee dat veel van die figuren in dat programma gewoon iemand opgeven ervoor die niet de beste chauffeur is en dat ze vervolgens in het programma nog slechter gaan rijden, puur om op televisie te komen.quote:Op woensdag 8 januari 2014 18:47 schreef dick_laurent het volgende:
Ik kijk nu btw via youtube "De slechtste chauffeur van Nederland" van BNN.
Hilarisch! Ik had dit nog niet eerder gekeken namelijkmaar je gaat je echt afvragen van, hoe hebben deze mensen ooit kunnen slagen??
Maar misschien is t wel in scene gezet, zal me ook weer niet verbazen
Ik rem eerst ook gewoon, vervolgens als ik voor mn gevoel op een redelijke snelheid zit om terug te schakelen, doe ik dat.quote:Op woensdag 8 januari 2014 17:19 schreef sirdanilot het volgende:
Je moet de theorie gewoon oefenen met die oefenexamens, leren heeft geen zin. Die regeltjes ken je inmiddels toch wel (tenzij je echt lager dan VMBO kader niveau hebt)
Wat voor opleiding doe je uberhaupt? Heb je daar hetzelfde probleem?
[..]
Pfoe, ik heb er een goed artikel over gevonden maar dat is niet bepaald makkelijk. Op het gas trappen terwijl je naar beneden schakelt zou nog wel lukken, maar je voet schuin om tegelijk te remmen en gassen...
Misschien wel maar aan de andere kant als je de verhalen hoort hoe sommige mensen slagen bij BNOR en hoe je sommige ziet rijden verbaast het me niet als het wel echt is... Althans ze zullen niet allemaal schijn op houden lijkt me.quote:Op woensdag 8 januari 2014 21:05 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ik heb ook sterk het idee dat veel van die figuren in dat programma gewoon iemand opgeven ervoor die niet de beste chauffeur is en dat ze vervolgens in het programma nog slechter gaan rijden, puur om op televisie te komen.
De tering heb jij nou nog steeds niet je rijbewijs?quote:Op woensdag 8 januari 2014 22:46 schreef Braddie het volgende:
Ik vraag me wat af..
Een vriend van me wilt vanaf midden deze maand gaan lessen bij mijn rijschool, maar.. hij vroeg zich af of het ok was dat hij een keertje met mij mee zou rijden als ik zou lessen.
Dus ik vroeg mij af, zou een gemiddelde rij instructeur daar een probleem mee hebben?
Ik kan niet voor een ander spreken maar toen ik nog instructeur was had ik daar totaal geen problemen mee mits het op tijd overlegd was.quote:Op woensdag 8 januari 2014 22:46 schreef Braddie het volgende:
Ik vraag me wat af..
Een vriend van me wilt vanaf midden deze maand gaan lessen bij mijn rijschool, maar.. hij vroeg zich af of het ok was dat hij een keertje met mij mee zou rijden als ik zou lessen.
Dus ik vroeg mij af, zou een gemiddelde rij instructeur daar een probleem mee hebben?
Niet iedereen haalt hem binnen 10 lessen. Ga je nu weer ergens anders posten? doei hequote:Op woensdag 8 januari 2014 22:52 schreef Nielsch het volgende:
[..]
De tering heb jij nou nog steeds niet je rijbewijs?
Je vriend ging mee in de auto achter de motoren aan bedoel je?quote:Op woensdag 8 januari 2014 22:55 schreef Anne het volgende:
Ik stond een keer met mijn vriend onaangekondigd op de stoep van de rijschool. En die mocht ook gewoon meerijden (was dan wel op de motor, maar het gaat om hetzelfde principe), vond ie alleen maar leuk.
Maar het is inderdaad wel zo netjes om het van tevoren even af te spreken.
Ik meldde het die vriend van me een uurtje terug dat ik weer een lesje nam, en toen vroeg hij "Zou ik misschien mee mogen rijden? "quote:Op woensdag 8 januari 2014 22:53 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik kan niet voor een ander spreken maar toen ik nog instructeur was had ik daar totaal geen problemen mee mits het op tijd overlegd was.
Nee, we gingen alle drie apart op een motorquote:Op woensdag 8 januari 2014 23:01 schreef vannelle het volgende:
[..]
Je vriend ging mee in de auto achter de motoren aan bedoel je?
Dan is er plek zat in de auto.
Maar stel je gaat een andere leerling ophalen na die les en met die heb je al afgesproken dat er iemand mee zou rijden dan wordt het wel erg druk.....
Ik ik zette mijn stoel NIET naar voren.
Oe! da's wel héél erg gaaf van die rijschoolhouder!quote:Op woensdag 8 januari 2014 23:03 schreef Anne het volgende:
[..]
Nee, we gingen alle drie apart op een motor.
Als ie ook nog een oortje aangeboden had gekregen, had mijn vriend eigenlijk gewoon een gratis les gehad. Maar dat heeft ie volgens mij niet gedaan (alhoewel ik denk dat als ik het gevraagd had, hij dat ook nog wel geregeld had).
Gaat het daar niet meer om? Dat iemand meerijdt, voor noppes?
ah jij kent het befaamde braddie topic waarin hij klaagt over mensen die niet binnen 3 maanden hun rijbewijs halen niet?quote:Op woensdag 8 januari 2014 22:57 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Niet iedereen haalt hem binnen 10 lessen. Ga je nu weer ergens anders posten? doei he
Veel doen het voor gratiez inderdaad. De mijne vroeg er 25 euro voor, maar hij is maar een eenmansbedrijf, dus ik begrijp dan wel dat hij er toch een kleine vergoeding voor vraagt.quote:Op donderdag 9 januari 2014 08:46 schreef Flitskikker het volgende:
Ik heb vernomen dat je bij een rijschool kunt vragen om een gratis proefles voor een impressie en mogelijke inschrijving naderhand. Is dit gebruikelijk?
Dan nog, er zijn nu inmiddels toch wel genoeg opmerkingen over gemaakt, niet?quote:Op donderdag 9 januari 2014 08:55 schreef Nielsch het volgende:
[..]
ah jij kent het befaamde braddie topic waarin hij klaagt over mensen die niet binnen 3 maanden hun rijbewijs halen niet?
Oké. En dit is wel anders dan de intakeles? De rijschool die ik op het oog heb, vraagt 88 euro voor een intakeles.quote:Op donderdag 9 januari 2014 09:14 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Veel doen het voor gratiez inderdaad. De mijne vroeg er 25 euro voor, maar hij is maar een eenmansbedrijf, dus ik begrijp dan wel dat hij er toch een kleine vergoeding voor vraagt.
Wtf, krijg je er een 4-gangen diner bij dan?quote:Op donderdag 9 januari 2014 09:16 schreef Flitskikker het volgende:
[..]
Oké. En dit is wel anders dan de intakeles? De rijschool die ik op het oog heb, vraagt 88 euro voor een intakeles.
Oh dat is belachelijk!!! Is dat toevallig Wolf rijschool?quote:Op donderdag 9 januari 2014 09:16 schreef Flitskikker het volgende:
[..]
Oké. En dit is wel anders dan de intakeles? De rijschool die ik op het oog heb, vraagt 88 euro voor een intakeles.
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 9 januari 2014 09:30 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Ik heb gisteren m'n theorie gehaald
In wat voor auto's lessen jullie zoal?
Geen ideequote:Op donderdag 9 januari 2014 09:26 schreef alors het volgende:
[..]
Wtf, krijg je er een 4-gangen diner bij dan?
Nee, een lokale (Alphen a/d Rijn).quote:Op donderdag 9 januari 2014 09:26 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Oh dat is belachelijk!!! Is dat toevallig Wolf rijschool?
Daar had ik namelijk in het begin ook ff naar gekeken maar hun lage slagingspercentage en belachelijke prijs voor intake hebben mij toen doen besluiten verder te kijken.
Danku!quote:Op donderdag 9 januari 2014 09:36 schreef Doorzettertje het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Ik rij in een volkswagen Polo TDI van juni 2012, maar ben bij mijn vorige rijschool begonnen in een Hyundai I30 van februari 2013. En jij? Of nog niet begonnen met praktijk?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |