abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135243236
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 17:46 schreef sirdanilot het volgende:
Ook dat is niet moeilijk. Rechts gaat voor, rechtdoor op de zelfde weg gaat voor, bij haaientanden/driehoekbord/uitritconstructie moeten ze wachten, militaire colonnes en sirene/zwaailicht gaan voor, that's it really. Dat gedoe met trams is moeilijker dan met militaire colonnes. Zeker als je ergens woont waar green trams rijden. Maar gokken dat die voorgaan is meestal een goede richtlijn.

Soms vragen ze wel absurde dingen, zoals een kruispunt met vier voertuigen waarbij je moet zeggen wie er voor gaat. Maar meestal heb je nét genoeg tijd om dit toch goed te beantwoorden aan de hand van bovenstaande principes. Vragen waarbij je meerdere mogelijkheden hebt (zoals een gelijkwaardig kruispunt met auto's uit alle 4 de ricchtingen of zoiets) vragen ze niet.
Voorrang vind ik juist een van de simpelste dingen. Gewoon de regels leren en toepassen. Militaire colonne heeft trouwens geen voorrang als jij op de voorrangsweg rijdt bv, dan mag je ze ook gewoon onderbreken.

En oefenen zonder kennis heeft echt geen zin. Was nog naar zo'n cursusdag gegaan en daar zat een stel dat niet hard geleerd (2 dagen later examen :')) en die haalden echt constant veel te veel fouten (als in minimaal 10 teveel). Je leert heus wel van je fouten als je die steeds nakijkt, maar het is echt niet effectief omdat je echt superveel examens moet gaan oefenen op die manier. Beter ga je gewoon even een middagje in dat boek lezen en maak je er desnoods wat aantekeningen bij.
know'm sayin?
word? word.
  Moderator woensdag 8 januari 2014 @ 21:05:36 #52
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_135249689
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 18:47 schreef dick_laurent het volgende:
Ik kijk nu btw via youtube "De slechtste chauffeur van Nederland" van BNN.
Hilarisch! Ik had dit nog niet eerder gekeken namelijk :P maar je gaat je echt afvragen van, hoe hebben deze mensen ooit kunnen slagen??

Maar misschien is t wel in scene gezet, zal me ook weer niet verbazen :')
Ik heb ook sterk het idee dat veel van die figuren in dat programma gewoon iemand opgeven ervoor die niet de beste chauffeur is en dat ze vervolgens in het programma nog slechter gaan rijden, puur om op televisie te komen.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Moderator woensdag 8 januari 2014 @ 21:07:47 #53
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_135249800
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 17:19 schreef sirdanilot het volgende:
Je moet de theorie gewoon oefenen met die oefenexamens, leren heeft geen zin. Die regeltjes ken je inmiddels toch wel (tenzij je echt lager dan VMBO kader niveau hebt :') )

Wat voor opleiding doe je uberhaupt? Heb je daar hetzelfde probleem?

[..]

Pfoe, ik heb er een goed artikel over gevonden maar dat is niet bepaald makkelijk. Op het gas trappen terwijl je naar beneden schakelt zou nog wel lukken, maar je voet schuin om tegelijk te remmen en gassen...
Ik rem eerst ook gewoon, vervolgens als ik voor mn gevoel op een redelijke snelheid zit om terug te schakelen, doe ik dat.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  woensdag 8 januari 2014 @ 21:09:09 #54
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_135249867
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 21:05 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Ik heb ook sterk het idee dat veel van die figuren in dat programma gewoon iemand opgeven ervoor die niet de beste chauffeur is en dat ze vervolgens in het programma nog slechter gaan rijden, puur om op televisie te komen.
Misschien wel maar aan de andere kant als je de verhalen hoort hoe sommige mensen slagen bij BNOR en hoe je sommige ziet rijden verbaast het me niet als het wel echt is... Althans ze zullen niet allemaal schijn op houden lijkt me.
pi_135255382
Ik vraag me wat af..
Een vriend van me wilt vanaf midden deze maand gaan lessen bij mijn rijschool, maar.. hij vroeg zich af of het ok was dat hij een keertje met mij mee zou rijden als ik zou lessen.
Dus ik vroeg mij af, zou een gemiddelde rij instructeur daar een probleem mee hebben?
pi_135255678
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 22:46 schreef Braddie het volgende:
Ik vraag me wat af..
Een vriend van me wilt vanaf midden deze maand gaan lessen bij mijn rijschool, maar.. hij vroeg zich af of het ok was dat hij een keertje met mij mee zou rijden als ik zou lessen.
Dus ik vroeg mij af, zou een gemiddelde rij instructeur daar een probleem mee hebben?
De tering heb jij nou nog steeds niet je rijbewijs?
pi_135255736
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 22:46 schreef Braddie het volgende:
Ik vraag me wat af..
Ik kan niet voor een ander spreken maar toen ik nog instructeur was had ik daar totaal geen problemen mee mits het op tijd overlegd was.
pi_135255860
Ik stond een keer met mijn vriend onaangekondigd op de stoep van de rijschool. En die mocht ook gewoon meerijden (was dan wel op de motor, maar het gaat om hetzelfde principe), vond ie alleen maar leuk :P.

Maar het is inderdaad wel zo netjes om het van tevoren even af te spreken.
  woensdag 8 januari 2014 @ 22:57:43 #59
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_135256008
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 22:52 schreef Nielsch het volgende:

[..]

De tering heb jij nou nog steeds niet je rijbewijs?
Niet iedereen haalt hem binnen 10 lessen. Ga je nu weer ergens anders posten? doei he :W
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_135256201
quote:
14s.gif Op woensdag 8 januari 2014 22:55 schreef Anne het volgende:
Ik stond een keer met mijn vriend onaangekondigd op de stoep van de rijschool. En die mocht ook gewoon meerijden (was dan wel op de motor, maar het gaat om hetzelfde principe), vond ie alleen maar leuk :P.

Maar het is inderdaad wel zo netjes om het van tevoren even af te spreken.
Je vriend ging mee in de auto achter de motoren aan bedoel je?
Dan is er plek zat in de auto. :Y

Maar stel je gaat een andere leerling ophalen na die les en met die heb je al afgesproken dat er iemand mee zou rijden dan wordt het wel erg druk.....
Ik ik zette mijn stoel NIET naar voren. :)
pi_135256283
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 22:53 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ik kan niet voor een ander spreken maar toen ik nog instructeur was had ik daar totaal geen problemen mee mits het op tijd overlegd was.
Ik meldde het die vriend van me een uurtje terug dat ik weer een lesje nam, en toen vroeg hij "Zou ik misschien mee mogen rijden? "
Toen heb ik direct mijn instructeur gefacebooked :D
pi_135256345
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 23:01 schreef vannelle het volgende:

[..]

Je vriend ging mee in de auto achter de motoren aan bedoel je?
Dan is er plek zat in de auto. :Y

Maar stel je gaat een andere leerling ophalen na die les en met die heb je al afgesproken dat er iemand mee zou rijden dan wordt het wel erg druk.....
Ik ik zette mijn stoel NIET naar voren. :)
Nee, we gingen alle drie apart op een motor :Y.

Als ie ook nog een oortje aangeboden had gekregen, had mijn vriend eigenlijk gewoon een gratis les gehad. Maar dat heeft ie volgens mij niet gedaan (alhoewel ik denk dat als ik het gevraagd had, hij dat ook nog wel geregeld had).

Gaat het daar niet meer om? Dat iemand meerijdt, voor noppes?
pi_135256976
quote:
3s.gif Op woensdag 8 januari 2014 23:03 schreef Anne het volgende:

[..]

Nee, we gingen alle drie apart op een motor :Y.

Als ie ook nog een oortje aangeboden had gekregen, had mijn vriend eigenlijk gewoon een gratis les gehad. Maar dat heeft ie volgens mij niet gedaan (alhoewel ik denk dat als ik het gevraagd had, hij dat ook nog wel geregeld had).

Gaat het daar niet meer om? Dat iemand meerijdt, voor noppes?
Oe! da's wel héél erg gaaf van die rijschoolhouder!
Ik zat zelf meer aan autorijlessen te denken en daar heeft maar 1 persoon het stuur in de vingers en de rest is toeschouwer.
Maar je wil je leerling natuurlijk een plezier doen door iemand mee te laten rijden en als rijschoolhouder hoop je natuurlijk dat zo iemand de smaak te pakken krijgt en bij jou komt lessen natuurlijk. :)
pi_135257061
Zo kun je het inderdaad ook bekijken :Y potentiële klant.
pi_135263285
Ik heb vernomen dat je bij een rijschool kunt vragen om een gratis proefles voor een impressie en mogelijke inschrijving naderhand. Is dit gebruikelijk?
pi_135263427
quote:
3s.gif Op woensdag 8 januari 2014 22:57 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Niet iedereen haalt hem binnen 10 lessen. Ga je nu weer ergens anders posten? doei he :W
ah jij kent het befaamde braddie topic waarin hij klaagt over mensen die niet binnen 3 maanden hun rijbewijs halen niet?
  Moderator donderdag 9 januari 2014 @ 09:14:38 #67
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_135263653
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 08:46 schreef Flitskikker het volgende:
Ik heb vernomen dat je bij een rijschool kunt vragen om een gratis proefles voor een impressie en mogelijke inschrijving naderhand. Is dit gebruikelijk?
Veel doen het voor gratiez inderdaad. De mijne vroeg er 25 euro voor, maar hij is maar een eenmansbedrijf, dus ik begrijp dan wel dat hij er toch een kleine vergoeding voor vraagt.
  Moderator donderdag 9 januari 2014 @ 09:16:08 #68
Dick Laurent Is Dead
pi_135263676
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2014 08:55 schreef Nielsch het volgende:

[..]

ah jij kent het befaamde braddie topic waarin hij klaagt over mensen die niet binnen 3 maanden hun rijbewijs halen niet?
Dan nog, er zijn nu inmiddels toch wel genoeg opmerkingen over gemaakt, niet?

Ja, hij heeft zichzelf uiteindelijk flink voor lul gezet met dat topic.... maar volgens mij realiseert hij zich dat zelf inmiddels ook wel. Blijven zeiken erover vind ik een beetje kinderachtig worden.
pi_135263692
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 09:14 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Veel doen het voor gratiez inderdaad. De mijne vroeg er 25 euro voor, maar hij is maar een eenmansbedrijf, dus ik begrijp dan wel dat hij er toch een kleine vergoeding voor vraagt.
Oké. En dit is wel anders dan de intakeles? De rijschool die ik op het oog heb, vraagt 88 euro voor een intakeles. :{
pi_135263868
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 09:16 schreef Flitskikker het volgende:

[..]

Oké. En dit is wel anders dan de intakeles? De rijschool die ik op het oog heb, vraagt 88 euro voor een intakeles. :{
Wtf, krijg je er een 4-gangen diner bij dan?
know'm sayin?
word? word.
  Moderator donderdag 9 januari 2014 @ 09:26:29 #71
Dick Laurent Is Dead
pi_135263871
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 09:16 schreef Flitskikker het volgende:

[..]

Oh dat is belachelijk!!! Is dat toevallig Wolf rijschool?
Daar had ik namelijk in het begin ook ff naar gekeken maar hun lage slagingspercentage en belachelijke prijs voor intake hebben mij toen doen besluiten verder te kijken.
  donderdag 9 januari 2014 @ 09:30:31 #72
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_135263952
Ik heb gisteren m'n theorie gehaald *O*

In wat voor auto's lessen jullie zoal? :D
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
  donderdag 9 januari 2014 @ 09:36:30 #73
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_135264077
quote:
6s.gif Op donderdag 9 januari 2014 09:30 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Ik heb gisteren m'n theorie gehaald *O*

In wat voor auto's lessen jullie zoal? :D
Gefeliciteerd!

Ik rij in een volkswagen Polo TDI van juni 2012, maar ben bij mijn vorige rijschool begonnen in een Hyundai I30 van februari 2013. En jij? Of nog niet begonnen met praktijk?
pi_135264097
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 09:26 schreef alors het volgende:

[..]

Wtf, krijg je er een 4-gangen diner bij dan?
Geen idee :')

quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 09:26 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Oh dat is belachelijk!!! Is dat toevallig Wolf rijschool?
Daar had ik namelijk in het begin ook ff naar gekeken maar hun lage slagingspercentage en belachelijke prijs voor intake hebben mij toen doen besluiten verder te kijken.
Nee, een lokale (Alphen a/d Rijn).
Maarja, misschien is de "intakerijles" iets dat je doorloopt als je je al hebt ingeschreven, en dat de "proefles" wel gratis is. Of zou het wel hetzelfde zijn?

Anders maar een keer informeren.
  donderdag 9 januari 2014 @ 09:38:20 #75
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_135264115
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 09:36 schreef Doorzettertje het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!

Ik rij in een volkswagen Polo TDI van juni 2012, maar ben bij mijn vorige rijschool begonnen in een Hyundai I30 van februari 2013. En jij? Of nog niet begonnen met praktijk?
Danku!
Jawel, heb nu 19 uur rijles gehad in een Volkswagen Golf 1.6 Bluemotion TDI uit 2011 :)
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')