abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135293336
Was dit van die kast?
pi_135293367
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 21:49 schreef Drilboor het volgende:
Was dit van die kast?
Ja.
  donderdag 9 januari 2014 @ 21:51:15 #253
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_135293418
quote:
15s.gif Op donderdag 9 januari 2014 21:50 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Ja.
_O- _O- _O-
#26 || Luciano da Silva
pi_135293708
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 21:51 schreef joppie_saus het volgende:

[..]

_O- _O- _O-
:{w

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2014 21:56:32 ]
  donderdag 9 januari 2014 @ 21:58:00 #255
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_135293815
quote:
2s.gif Op donderdag 9 januari 2014 21:56 schreef Amoeba het volgende:

[..]

:{w
Begin er dan ook niet zelf over, dikke pannenkoek. Beetje lopen janken als mensen er iets over zeggen, maar het wel constant zelf onder de aandacht brengen. Net een wijf man.
#26 || Luciano da Silva
pi_135294021
Tis net een creche hier...
pi_135294290
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 22:01 schreef PogoSticK het volgende:
Tis net een creche hier...
Ik vecht het wel even via DM uit.

Of niet. _O-
pi_135294390
Haha, dus dat impliceert geen salaris voorlopig? :+ Wel lullig. Lijkt me dat je rekent op een bepaald inkomen, gaan ze 't opeens allemaal inhouden. }:|
Your opinion of me is none of my business.
pi_135294413
quote:
15s.gif Op donderdag 9 januari 2014 21:58 schreef joppie_saus het volgende:

[..]

Begin er dan ook niet zelf over, dikke pannenkoek. Beetje lopen janken als mensen er iets over zeggen, maar het wel constant zelf onder de aandacht brengen. Net een wijf man.
Het zit wel heel diep bij jou. :')
pi_135294454
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 22:06 schreef Sarasi het volgende:
Haha, dus dat impliceert geen salaris voorlopig? :+ Wel lullig. Lijkt me dat je rekent op een bepaald inkomen, gaan ze 't opeens allemaal inhouden. }:|
Ik had al 100 euro opgebouwd aan reserveringen. Dus ze moeten iets van 40 euro inhouden, dus denk dat ik onder de streep morgen nog wel wat krijg. Niet zoveel, maar goed, dan ben ik er ook vanaf.
pi_135294546
quote:
2s.gif Op donderdag 9 januari 2014 22:07 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Ik had al 100 euro opgebouwd aan reserveringen. Dus ze moeten iets van 40 euro inhouden, dus denk dat ik onder de streep morgen nog wel wat krijg. Niet zoveel, maar goed, dan ben ik er ook vanaf.
Dat scheelt. Aan de andere kant lullig dat je die reserveringen dan kwijt raakt. Maar dan ben je er inderdaad ook maar vanaf. :)
pi_135294602
Veel eigen risico ook overigens :o Wat is het max bedrag?
pi_135294627
quote:
9s.gif Op donderdag 9 januari 2014 21:46 schreef Amoeba het volgende:
Geachte chauffeur,

Naar aanleiding van de gereden schade op 29-11-2013 berichten wij u het volgende.
Wanneer er schuld schade gereden wordt zal er een Eigen Risico van ¤ 136,00 doorbelast worden aan de betreffende chauffeur.

Na controle is gebleken dat u de schade heeft gereden.
Wij belasten het Eigen Risico van ¤ 136,00 aan u door en zal verrekend worden met uw opgebouwde reservering (staat op uw loonstrook bij vakantiedagen).
Indien deze niet toereikend is zal het verrekend worden met uw salaris.

Vertrouwend u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

............................
Administratief medewerkster
Autoreset BV

Shit ;(
Is het niet zo dat werknemers niet aansprakelijk kunnen worden gesteld voor schade's, tenzij ze deze express hebben veroorzaakt?
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_135294696
Jup, 2 seconden googlen:
http://www.juridischloket(...)r/Pages/default.aspx
quote:
Als u materiële schade of letsel aan een collega of goederen van de werkgever veroorzaakt tijdens het werk, is in de meeste gevallen uw werkgever aansprakelijk. Uw werkgever kan de schade alleen op u verhalen (bijvoorbeeld door loon in te houden) als hij kan bewijzen dat u de schade met opzet of door bewust 'roekeloos handelen' hebt veroorzaakt.
Als er in je contract dus niets over staat zou het je dus niks mogen kosten.
"In uw arbeidsovereenkomst, het bedrijfsreglement of de cao van uw sector kunnen regels staan over de aansprakelijkheid van werknemers. Daarin kan geregeld staan dat u de schade zelf vergoedt bij verlies of beschadiging van gereedschappen of de laptop van de werkgever. Aan deze regels bent u in principe gebonden."
  donderdag 9 januari 2014 @ 22:11:47 #265
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_135294721
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 22:06 schreef LeTourdeFrance het volgende:

[..]

Het zit wel heel diep bij jou. :')
HA! Totaal niet. Maar je zou die DM's van Amoeba eens moeten zien elke keer. Wanhoop straalt er vanaf :')
#26 || Luciano da Silva
pi_135294750
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2014 22:08 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Dat scheelt. Aan de andere kant lullig dat je die reserveringen dan kwijt raakt. Maar dan ben je er inderdaad ook maar vanaf. :)
Ik keek er zo nu en dan wel eens met een glimlach naar en dacht al aan mei...
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 22:09 schreef Panthera. het volgende:
Veel eigen risico ook overigens :o Wat is het max bedrag?
Minimaal 136, maximaal 136. Een schade aan een auto kost altijd al honderden euro's als er een verfspuit aan te pas moet komen, dus dan ben je dat sowieso al kwijt. Ofja, tenzij het een reparatie van een tientje is, maar ik denk niet dat ze dat verhalen op Autoreset.

quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 22:10 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Is het niet zo dat werknemers niet aansprakelijk kunnen worden gesteld voor schade's, tenzij ze deze express hebben veroorzaakt?
Die discussie hebben we al eens gehad. Juridisch gezien zitten er zeker haken en ogen aan, maar het is of die 136 aftikken of niet meer opgeroepen worden. En een juridisch gevecht om 136 euro ga ik toch niet winnen.
pi_135294752
quote:
Niet, wel goed lezen daar:

quote:
Er kunnen ook afspraken zijn gemaakt over een schadevergoeding in het bedrijfsreglement, de cao of uw arbeidscontract. Daar moet u zich dan aan houden.
En je tekent voor een eigen risico van 136 euro bij je sollicitatie.
  donderdag 9 januari 2014 @ 22:12:20 #268
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_135294753
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 22:10 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Eigen risico inhouden per gebeurtenis mag.
#26 || Luciano da Silva
pi_135294795
quote:
2s.gif Op donderdag 9 januari 2014 22:12 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Ik keek er zo nu en dan wel eens met een glimlach naar en dacht al aan mei...

[..]

Minimaal 136, maximaal 136. Een schade aan een auto kost altijd al honderden euro's als er een verfspuit aan te pas moet komen, dus dan ben je dat sowieso al kwijt. Ofja, tenzij het een reparatie van een tientje is, maar ik denk niet dat ze dat verhalen op Autoreset.

[..]

Die discussie hebben we al eens gehad. Juridisch gezien zitten er zeker haken en ogen aan, maar het is of die 136 aftikken of niet meer opgeroepen worden. En een juridisch gevecht om 136 euro ga ik toch niet winnen.
0uren contract toch? Werk je er al langer als 3 maanden? Dan kunnen ze ook niet zomaar stoppen met jou op te roepen.
pi_135294865
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 22:13 schreef Marco001 het volgende:

[..]

0uren contract toch? Werk je er al langer als 3 maanden? Dan kunnen ze ook niet zomaar stoppen met jou op te roepen.
Uhm ja. Afroepbasis zelfs. Nee, sinds eind begin november.

quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 22:11 schreef joppie_saus het volgende:

[..]

HA! Totaal niet. Maar je zou die DM's van Amoeba eens moeten zien elke keer. Wanhoop straalt er vanaf :')
Stop zelf eens een keer met janken en reageer normaal mee.
pi_135294891
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 22:13 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Het is een uitzendcontract, geen 0urencontract.
pi_135294915
quote:
2s.gif Op donderdag 9 januari 2014 22:14 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Uhm ja. Afroepbasis zelfs. Nee, sinds eind begin november.

[..]

Stop zelf eens een keer met janken en reageer normaal mee.
Gevonden:
quote van ander forum:
indien er structureel op dezelfde dagen en dezelfde tijden is gewerkt kan je krachtens artikel 7:610b BW stellen dat na drie maanden sprake is van een ‘rechtsvermoeden’ dat de omvang van de arbeidsovereenkomst gelijk is aan het gemiddelde aantal gewerkte uren van de laatste drie maanden.
(Ik hen een 0-uren MUP contract, dus mij kunnen ze niet tussendoor ontslaan.
Of nouja, kan wel, maar dan krijg ik tot einde contract nog gewoon elke maand c.a. 300,- :)
pi_135294932
Ik heb per ongeluk een digitale ritbon (EW) verneukt, heb de naam van de leasemij van m'n eerste rit ingevoerd en de aankomsttijden en het transp. formulier van m'n tweede rit. Kan iemand me even een adres PM'en waarop ik deze fout even aan kan geven? :P
pi_135294970
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 22:15 schreef VogeltjeTwiet het volgende:
Ik heb per ongeluk een digitale ritbon (EW) verneukt, heb de naam van de leasemij van m'n eerste rit ingevoerd en de aankomsttijden en het transp. formulier van m'n tweede rit. Kan iemand me even een adres PM'en waarop ik deze fout even aan kan geven? :P
Administratie van EW mailen.

Zal wel zoiets als administratie@easyway.nl zijn?
pi_135295164
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 22:14 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Gevonden:
quote van ander forum:
indien er structureel op dezelfde dagen en dezelfde tijden is gewerkt kan je krachtens artikel 7:610b BW stellen dat na drie maanden sprake is van een ‘rechtsvermoeden’ dat de omvang van de arbeidsovereenkomst gelijk is aan het gemiddelde aantal gewerkte uren van de laatste drie maanden.
(Ik hen een 0-uren MUP contract, dus mij kunnen ze niet tussendoor ontslaan.
Of nouja, kan wel, maar dan krijg ik tot einde contract nog gewoon elke maand c.a. 300,- :)
Wederom nee, je doorloopt bij AR alleen fase 1 en 2 van het uitzendcontract.
pi_135296379
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 22:15 schreef VogeltjeTwiet het volgende:
In de bevestiging staat aan welk emailadres de ritbon wordt verstuurd. Wat ik in zo'n geval doe is de mail forwarden naar datzelfde adres en aangeven wat je fout hebt gedaan, toe nu toe altijd goed gekomen.
pi_135296843
Godverdomme zeg, Diesel vlekken willen niet uit mijn jas :r

Van de week dat ding maar naar de stomerij :( en die rekening gaat dus fijn naar Q8
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_135297491
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2014 22:49 schreef BlackLining het volgende:
Godverdomme zeg, Diesel vlekken willen niet uit mijn jas :r

Van de week dat ding maar naar de stomerij :( en die rekening gaat dus fijn naar Q8
Wat is er gebeurd dan? Of ben jij te incompetent om fatsoenlijk te tanken?
pi_135297554
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 17:45 schreef BlackLining het volgende:
Wat een kutdag zeg :') goed voor de uren maar man man man.. :N

Had me al verslapen vanmorgen, dus haasten naar de trein, van station naar locatie 3km lopen een daar de locatie niet kunnen vinden. Gasten gebeld kwamen me dan wel ophalen. Duurde ff want hij wist niet waar ik stond. Uiteindelijk wel relaxt volk, even bakje koffie gekregen nog en dan op weg. Veel te laat natuurlijk dus het gas erop. Bedacht ik me dat ik het formulier voor de volgende klant niet bij me had, even de stad in gereden langs de copyshop. Werkte die printer niet. Was alweer erg krap, en geen contant voor parkeerautomaat dus lekker stressen. Uiteindelijk na veel gedoe dat formulier geprint, snel doorgereden. Na veel rondjes het afleverpunt gevonden, moest ik nog gaan tanken. Staat er daar op dat terrein zo'n ellendig Q8 pompje wat kapot was. Serieus 10 minuten staan tanken voor 30 liter. Tot overmaat van ramp sloeg het pistool niet af waardoor alles uit de wagen spoot toen hij vol zat. Gevolg, helemaal onder de Diesel :( leren schoenen, nette broek, suède jas, helemaal onder :(

[ afbeelding ]

Vanaf locatie de bus gemist en heerlijk zeiknat geregend. En de locatie erna was dus Meerkerk :r Werk handig. Je kunt net bij aankomst bij de Mac een lunch meepakken en als je eindelijk dat kuteind terug gelopen hebt nog net aanschuiven voor het late diner.
:P
pi_135297879
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2014 23:01 schreef S-RS het volgende:

[..]

Wat is er gebeurd dan? Of ben jij te incompetent om fatsoenlijk te tanken?
Neup. Pomp was gaar. Sloeg niet af toen de tank vol zat. En dan spuit het er dus uit. Zei overigens die kerel van de LM ook al, dat ik niet de eerste was die onder de Diesel zat toen hij terug kwam van die pomp :r
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_135298190
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2014 23:08 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Neup. Pomp was gaar. Sloeg niet af toen de tank vol zat. En dan spuit het er dus uit. Zei overigens die kerel van de LM ook al, dat ik niet de eerste was die onder de Diesel zat toen hij terug kwam van die pomp :r
Ik heb wel eens gehoord van een EW'er dat hij net een nieuw overhemd aanhad en toen een serieus goor busje moest rijden. Er zaten vlekken in zijn overhemd die er niet meer uitgingen. Daarop heeft hij de kosten voor een nieuw overhemd bij EW gedeclareeerd en uitbetaald gekregen.

Dat is dan niet helemaal dezelfde situatie (Er is jou niet gevraagd specifiek bij die pomp te tanken), maar misschien maak je wel kans om het vergoed te krijgen als Q8 niet reageert.
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende:
dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
pi_135298230
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 23:14 schreef Babananana het volgende:

[..]

Ik heb wel eens gehoord van een EW'er dat hij net een nieuw overhemd aanhad en toen een serieus goor busje moest rijden. Er zaten vlekken in zijn overhemd die er niet meer uitgingen. Daarop heeft hij de kosten voor een nieuw overhemd bij EW gedeclareeerd en uitbetaald gekregen.

Dat is dan niet helemaal dezelfde situatie (Er is jou niet gevraagd specifiek bij die pomp te tanken), maar misschien maak je wel kans om het vergoed te krijgen als Q8 niet reageert.
Er is mij wel gevraagd om specifiek bij die pomp te tanken ;)
pi_135298318
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2014 23:15 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Nieuwegein, bij die gevangenis waar je een pasje meekrijgt van de maatschappij?
pi_135298403
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2014 23:16 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Nieuwegein, bij die gevangenis waar je een pasje meekrijgt van de maatschappij?
:Y
pi_135298457
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2014 23:15 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Dan zou ik het gewoon bij EW declareren. Hun schuld dat jij nu kosten hebt toch?
dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
pi_135298491
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 23:19 schreef Babananana het volgende:

[..]

Dan zou ik het gewoon bij EW declareren. Hun schuld dat jij nu kosten hebt toch?
Denk niet dat dat veel effect sorteert aangezien ik voor AR rij :+
pi_135298500
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2014 23:18 schreef BlackLining het volgende:

[..]

:Y
Dat is inderdaad echt een pauperpomp ja :')
Ik heb dan nooit iets over me heen gekregen, maar wel veel gekloot met pasjes die nauwelijks gelezen worden, dat ze na elke liter afslaan en dat soort dingen.
pi_135298501
Ik heb morgen een rit die begint om 9:00, waarnaar het ongeveer 2 uur is naar de afleverlocatie.
Vervolgens kost het mij 2 uur om met het OV op de volgende locatie te komen, en ook weer 2 uur om op de tweede afleverlocatie te komen. Die laatste auto moet tussen 13:00 en 15:30 afgeleverd worden, dus dat betekent dat ik een half uur heb voor alle innames/afgiftes etc. en dat alle OV-ritjes perfect aansluiten. Dit is wel erg krap, wat zouden jullie doen, bellen of proberen? Ik werk nog niet zo heel lang bij EW :@
pi_135298537
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2014 23:20 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Denk niet dat dat veel effect sorteert aangezien ik voor AR rij :+
AR dan, maakt verder niet uit :9

quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 23:20 schreef nuckythompson het volgende:
Ik heb morgen een rit die begint om 9:00, waarnaar het ongeveer 2 uur is naar de afleverlocatie.
Vervolgens kost het mij 2 uur om met het OV op de volgende locatie te komen, en ook weer 2 uur om op de tweede afleverlocatie te komen. Die laatste auto moet tussen 13:00 en 15:30 afgeleverd worden, dus dat betekent dat ik een half uur heb voor alle innames/afgiftes etc. en dat alle OV-ritjes perfect aansluiten. Dit is wel erg krap, wat zouden jullie doen, bellen of proberen? Ik werk nog niet zo heel lang bij EW :@
Ik zou het gewoon proberen, en als je te laat gaat komen gewoon bellen. Je kan niet meer dan je best doen.
pi_135298623
quote:
Ik heb dat ook wel eens gehad. Belde ik op om dat even te melden. Werd wel gewaardeerd maar mocht gewoon gaan rijden. Uiteindelijk niet gehaald, maar omdat ik dat al gemeld had geen probleem. Laatste rit is door iemand anders gedaan toen.

Ik zou gewoon ff bellen. Loop je ook niet het risico dat jij straks de schuld krijgt :)
pi_135298627
quote:
Mijn tactiek is dan meestal gewoon gaan en pas bellen dat je misschien niet gaat redden op het moment dat je in de tweede auto zit.

Over het algemeen zijn de aflevertijden wel wat ruimer, meeste depots zijn wel tot 17.00 open.
pi_135298778
Het is een privé-adres waar ik naar toe moet, ik ga het maar gewoon proberen en anders idd in de tweede auto gaan bellen
pi_135298850
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 23:24 schreef nuckythompson het volgende:
Het is een privé-adres waar ik naar toe moet, ik ga het maar gewoon proberen en anders idd in de tweede auto gaan bellen
Dan is het inderdaad meestal wel afgesproken. Wellicht dat het nummer van de CP erin staat en dat je die rechtstreeks kan bellen? Dat doe ik ook wel eens.
pi_135298876
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2014 23:20 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Dat is inderdaad echt een pauperpomp ja :')
Ik heb dan nooit iets over me heen gekregen, maar wel veel gekloot met pasjes die nauwelijks gelezen worden, dat ze na elke liter afslaan en dat soort dingen.
Ja, gaar ding. Bij mij gooide hij er elke paar seconden een paar liter in, dan weer een hoop kabaal, en iets later de volgende :') tot ie dus vol zat en alles eruit kwam :r

Dat wagenpark van die gevangenis staat echt belachelijk krap op elkaar geparkeerd trouwens :') had het niet bepaald breed in mijn nieuwe schadevrije Mégane. Letterlijk en figuurlijk niet.
pi_135298994
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2014 23:26 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ja, gaar ding. Bij mij gooide hij er elke paar seconden een paar liter in, dan weer een hoop kabaal, en iets later de volgende :') tot ie dus vol zat en alles eruit kwam :r

Dat wagenpark van die gevangenis staat echt belachelijk krap op elkaar geparkeerd trouwens :') had het niet bepaald breed in mijn nieuwe schadevrije Mégane. Letterlijk en figuurlijk niet.
Dat is inderdaad leuk manoeuvreren daar ja _O-
pi_135301025
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2014 23:26 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Wat een graflocatie is dat inderdaad. Wacht maar tot het steenkoud wordt.. Sta je daar te kloten met die pomp. Dat terrein is echt krap. Als ik daar met een grote station aan kwam rijden kreeg ik al zo'n onderbuikgevoel. En dan ergens achteraan nog 1 plek vinden.. Kan je gaan steken. Hebben ze onderhand dat compleet achterhaalde formulier al vervangen waar je op moest aangeven of er een cassetterecorder in zat? XD
pi_135302203
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 00:17 schreef Mallet het volgende:

[..]

Wat een graflocatie is dat inderdaad. Wacht maar tot het steenkoud wordt.. Sta je daar te kloten met die pomp. Dat terrein is echt krap. Als ik daar met een grote station aan kwam rijden kreeg ik al zo'n onderbuikgevoel. En dan ergens achteraan nog 1 plek vinden.. Kan je gaan steken. Hebben ze onderhand dat compleet achterhaalde formulier al vervangen waar je op moest aangeven of er een cassetterecorder in zat? XD
_O-
Nee, toch niet
pi_135305808
Wij hebben rolstoelbusjes waar nog een casettedeck inzit....
pi_135306017
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 08:24 schreef Marco001 het volgende:
Wij hebben rolstoelbusjes waar nog een casettedeck inzit....
Dat zijn iPhone-houders...

:')

[ Bericht 12% gewijzigd door DrSnuggle op 10-01-2014 08:56:35 ]
  vrijdag 10 januari 2014 @ 09:18:22 #300
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_135306467
Nou onderweg naar m'n sollicitatie, wat een takke eind reizen is dat naar Rijswijk, zeker als je niet betaald krijgt...
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')