Wat een leuke schaapjes!quote:Op woensdag 8 januari 2014 09:20 schreef Ticootje het volgende:
[ afbeelding ]
Dat je de traktatie voor morgen al gemaakt hebt enzo.
Meer werk als verwacht trouwens. Ik heb er 32 gemaaktquote:
Volgens haar posthistory niet. Why?quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:52 schreef Kwisted het volgende:
Ik kom even binnen vallen hoor! Heeft Sethiwe zich hier eigenlijk al gemeld?
Verwijzing voor de kinderarts gekregen! Eerste plekje was 23-1, maar de assistente gaat kijken of ze eerder een plekje kan regelen.quote:Hier gaan de nachten weer goed, ze komt wel een keer extra, maar dat is prima. Wel gaat de fles weer slechter. Haar eerste dag op het kdv, 2x 10 cc en 1x 70 (). Gister bij m'n moeder 2x 10 cc tot 15.30 uur en toen was ik thuis en moest alle schade ingehaald worden... Vandaag hopelijk even naar de huisarts vanwege 2 rare bulten onder haar tong (bijna een tweede tong) en nu laat ik me niet afschepen zoals eerder bij haar en bij het CB gebeurde!
Fijn Sull! Hoop dat ze eerder plek hebben. Wat gek van die bulten? Enig idee wat het kan zijn?quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:29 schreef Sull het volgende:
[..]
Verwijzing voor de kinderarts gekregen! Eerste plekje was 23-1, maar de assistente gaat kijken of ze eerder een plekje kan regelen.
Kleine tip wat het brood betreft, als je het roostert plakt het minder aan het verhemeltequote:Op woensdag 8 januari 2014 12:07 schreef XcUZ_Me het volgende:
Water blieft ze niet graag nee. Dat levert wel leuke vieze gezichten op, dat wel.
Brood proberen we, maar dat wil nog niet zo. Het plakt aan haar verhemelte en het merendeel komt er als smurrie weer uit. Ze is nog geen fan. Misschien wordt t beter als ze ook boventanden heeft, maar vooralsnog heb ik die nog niet gesignaleerd. Had ze eigenlijk wel al beetje verwacht, aangezien de vorige alweer twee maanden geleden zijn doorgekomen.
Bram gooit korstjes al op de grondquote:Op woensdag 8 januari 2014 12:08 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Kleine tip wat het brood betreft, als je het roostert plakt het minder aan het verhemelte
Toen ze bij mij dochter een ruisje hoorden konden we gewoon een echo laten maken. Hoe luider een ruis hoe kleiner een eventueel gaatje. Ik vind het raar dat een huisarts niet even doorverwijst.quote:Op woensdag 8 januari 2014 12:10 schreef hilliebillie het volgende:
Xm hopelijk is ze gewoon goed gegroeid
Sull hopelijk hebben ze eerder plek, en anders is het ook zo de 23e
Ymme wat vervelen van het onrustigere slapen. Misschien toch nog een tijdje inbakeren? Of een slaapzak. Persoonlijk zou ik niet de armen in een slaapzak erbij doen. Voelt voor mij niet prettig.
Net bij ha geweest voor het ruisje dat gisteren te horen was. Ha kon niks horen. Dus over een week of 4-6 een keer terug komen maar waarschijnlijk niks verontrustends anders had hij nu ook wel wat gehoord zei hij
Het werkt ook niet altijd uiteraard.quote:Op woensdag 8 januari 2014 12:10 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Bram gooit korstjes al op de grondLaat staan hard brood…
Gewoon bruin brood plakt ook minder dan wit.
Hmz, nou ik kan het eens proberen. Misschien vind hij dat een aangename afwisseling.quote:Op woensdag 8 januari 2014 12:15 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Het werkt ook niet altijd uiteraard.. Maar kleinzusje (geloof ik) had hier wel wat aan. En E eet ook geen korstjes maar licht geroosterd brood prima
Nope, waarom?quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:52 schreef Kwisted het volgende:
Ik kom even binnen vallen hoor! Heeft Sethiwe zich hier eigenlijk al gemeld?
Féline had ook een hartruisje. Sinds een maandje is het ruisje weg. Het CB en de kinderarts hielden het steeds in de gaten. Maar een echo hebben we nooit gehad.quote:Op woensdag 8 januari 2014 12:10 schreef hilliebillie het volgende:
Xm hopelijk is ze gewoon goed gegroeid
Sull hopelijk hebben ze eerder plek, en anders is het ook zo de 23e
Ymme wat vervelen van het onrustigere slapen. Misschien toch nog een tijdje inbakeren? Of een slaapzak. Persoonlijk zou ik niet de armen in een slaapzak erbij doen. Voelt voor mij niet prettig.
Net bij ha geweest voor het ruisje dat gisteren te horen was. Ha kon niks horen. Dus over een week of 4-6 een keer terug komen maar waarschijnlijk niks verontrustends anders had hij nu ook wel wat gehoord zei hij
Is dat dan niet te hard voor zon kleintje? Ik gebruikte altijd brood wat 1 of twee dagen oud was. Is ook al minder plakkerig dan vers broodquote:Op woensdag 8 januari 2014 12:08 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Kleine tip wat het brood betreft, als je het roostert plakt het minder aan het verhemelte
De huisarts gaf aan dat het wel kon dat er nu niets te horen was en dat dat dan ook niet verontrustend was (cb arts zei gisteren ook al dat het niet per se iets hoefde te betekenen) maar het moest wel in de gaten gehouden worden. En omdat ik pas bij 7,5 mnd de cb arts weer zie moet ik dus over een week of 4-6 bij de ha terug komen.quote:Op woensdag 8 januari 2014 12:12 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Toen ze bij mij dochter een ruisje hoorden konden we gewoon een echo laten maken. Hoe luider een ruis hoe kleiner een eventueel gaatje. Ik vind het raar dat een huisarts niet even doorverwijst.
Nouja, je hebt natuurlijk geroosterd brood en geroosterd brood he. Je hoeft het geen 8 minuten in het broodrooster te doen nee. Maar heel even licht roosteren en het is niet veel harder dan een soepstengel oid (die veel harder zijn trouwens...). Maar goed. Het was maar een tipquote:Op woensdag 8 januari 2014 12:45 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Is dat dan niet te hard voor zon kleintje? Ik gebruikte altijd brood wat 1 of twee dagen oud was. Is ook al minder plakkerig dan vers brood
Oh, nou dat zal het ruisje van Leyla duidelijk anders hebben geklonken ofzo..quote:Op woensdag 8 januari 2014 12:44 schreef Tally het volgende:
[..]
Féline had ook een hartruisje. Sinds een maandje is het ruisje weg. Het CB en de kinderarts hielden het steeds in de gaten. Maar een echo hebben we nooit gehad.
Crea he?quote:Op woensdag 8 januari 2014 13:30 schreef Suikertante het volgende:
Pessie ik schiet telkens in de lach als ik zie dat je Ticootje Rico noemt
Toffe tractaties trouwens Tico, heb je zelf de neusjes ingekleurd?
Mijn broertje heeft ook een hartruisje gehad en dat is ook gewoon verdwenen op een gegeven moment.
En geroosterd brood is toch niet zo hard? Ik vind een soepstengel eigenlijk harder aanvoelen.
Allereerst zien die grafiekjes er super uit!quote:Op woensdag 8 januari 2014 14:08 schreef XcUZ_Me het volgende:
06:00 - 190/6 (op kdv-dagen melk, andere dagen Bambix-pap)
10:00 - 190/6
12:00 - fruithap
14:30 - boterham met margarine en evt iets van appelstroop oid
16:00 - 190/6
18:30 - avondeten + 100gr yoghurt
O, wist niet dat de HA dat soort dingen ook regelt.quote:Op woensdag 8 januari 2014 12:10 schreef hilliebillie het volgende:
Hier hetzelfde Phaidra, best lastig! Als ik met E thuiskom wil ze echt drinken en een tukje doen. Als ze dan veel heeft gedronken zit ze inderdaad te vol voor een flinke portie avondeten.quote:Op woensdag 8 januari 2014 14:13 schreef Phaidra het volgende:
Ik zie een prima groei XM! En het kan best zo zijn dat ze juist nog niet zoveel eet omdat ze nog (relatief) veel melk drinkt.
Ik merkte dat hier heel erg. Mini had lang de behoefte om bij mij te drinken vlak voor het avondeten (net thuis van kdv en werk, 'mamatijd' inhalen). Met als gevolg dat hij niet veel avondeten at > vaak wakker 's nachts want honger. Als hij niet dronk, at hij veel beter.
Ik ben benieuwd of het nieuwe schema voor jullie werkt.
Wat fijn! Klinkt erg vreemd die bulten, dus ben benieuwd wat het blijkt te zijn!quote:Op woensdag 8 januari 2014 12:30 schreef Sull het volgende:
Ff snel, ik mag vanmiddag al langskomen! Wel fijn!
Ja zo opgeschreven denk ik dat ik het brood ga omdraaien met het fruit. Om 12:00brood vind ik logischerquote:Op woensdag 8 januari 2014 14:14 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Allereerst zien die grafiekjes er super uit!
Je dagschema, even kijken want dat is voor mij ook interessant > zelfde leeftijd en F is wat aan t rommelen.
Dan krijgt ze dus op een dag
570cc + schepjes (waaronder soms 1 x pap)
Fruithap
Brood
Avondeten
Yoghurt
Dat is eigenlijk exact wat wij F nu geven, alleen in een andere volgorde. Dus ik kan me er wel in vinden
De extra dingen aanbieden hebben wij actief gedaan, maar het flessen afbouwen deed hij zelf, gewoon niet meer willen op een gegeven moment.
Nou ja zeg, beter opvoeden hoor!quote:Op woensdag 8 januari 2014 14:53 schreef LadyBlack het volgende:
Haha ja zo voor rede vatbaar is E inderdaad nog niet phaidra
Maar t maakt me ook niet uit hoor. Het loopt allemaal lekker hier, ze vindt bijna alles lekker (brood ook geen probleem, sabbelt ze zo naar binnen!) en ze was harder gegroeid dan hiervoor, dus als ze een keer minder avondeten krijgt wegens een buik vol melk dan lig ik daar niet wakker van.
Ik heb van dat bruine blueband brood. Dat is superzacht en gaat er hier prima in. Heb nog nooit gemerkt dat het aan haar gehemelte zou plakken.quote:Op woensdag 8 januari 2014 12:10 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Bram gooit korstjes al op de grondLaat staan hard brood…
Gewoon bruin brood plakt ook minder dan wit.
Ziet er keurig uit joh, die groeigrafiek!! Hier kregen we ongeveer hetzelfde advies. Isa krijgt zo ongeveer wat ze je aanraadden, maar dan nog iets meer en de fles tussendoor sochtends krijgt zij savonds laat omdat ze ons anders wakker maakt. In plaats daarvan krijgt ze een tussendoortje (rijstewafel/koekje/maisboogjes).quote:Op woensdag 8 januari 2014 14:08 schreef XcUZ_Me het volgende:
Zo, terug van het cb. Uitgebreid over de voeding gehad. Dat ze veel liet staan was niet zo'n probleem. Ze zou nu minimaal 350cc aan melkproducten binnen moeten krijgen, maar het liefst wel die halve liter. Ze stelde een nieuw dagschema voor, met zelfs een fles minder! Ben benieuwd wat jullie er van vinden!
06:00 - 190/6 (op kdv-dagen melk, andere dagen Bambix-pap)
10:00 - 190/6
12:00 - fruithap
14:30 - boterham met margarine en evt iets van appelstroop oid
16:00 - 190/6
18:30 - avondeten + 100gr yoghurt
Dus einde late fles. Daar sta ik op zich wel voor open, want we moeten haar vaak echt uit een diepe slaap halen..
Voor het moeizame poepen mochten we klontje boter of olijfolie door het avondeten doen. De yoghurt mogen we natuurlijk meetellen, dus dan zou ze, als ze haar flessen leegdrinkt, rond de 700 op een dag krijgen.
En plaatje bij het praatje:
68cm / 8kg rond!
Jen een jaar en Leyla bijna 2 dacht ik.. Toen ik zwanger werd van Bram en rond de 3 maanden was ofzo..quote:Op woensdag 8 januari 2014 15:43 schreef Suikertante het volgende:
Haha kun je nog nét meedoen met je dreumes-to-be!
Ik verheug me wel op jouw schema, maar die bv daar begin ik niet meer aan hoor
Hoe lang heb je je meiden eigenlijk bv gegeven?
quote:Op woensdag 8 januari 2014 15:46 schreef L-E het volgende:
EETLIJSTEN!
Hier: 10 x per 24 uur borstvoeding, op zon- en feestdagen een hapje broccoli of brood, en af en toe een banaan als haarmasker, als er dan een stuk zijn mond in valt wil hij het wel per ongeluk doorslikken. Held!
Maar lunch je zelf niet?quote:Op woensdag 8 januari 2014 15:50 schreef LadyBlack het volgende:
[..]![]()
Onze dagindeling lijkt op die waar XM mee gaat beginnen (dus 's ochtends fruit, 's middags brood en 's avonds warm eten), en dan aangevuld met 5-6 keer bv overdag. Soms tussendoor een soepstengel, soms (zoals vandaag) is brood er niet van gekomen.
EETLIJSTEN!
Hier: 10 x per 24 uur borstvoeding, op zon- en feestdagen een hapje broccoli of brood, en af en toe een banaan als haarmasker, als er dan een stuk zijn mond in valt wil hij het wel per ongeluk doorslikken. Held!
fr, what's up?
Ja, het is nu ook ff afwachten of ze door blijft slapen. Daarom gaan we hier vrijdag ook mee beginnen, zodat we iig niet vroeg op hoeven. Als ze nu ineens om nachtvoedingen gaat komen, gaan we het toch weer omgooien, maar dat is ff afwachten.quote:Op woensdag 8 januari 2014 15:25 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ziet er keurig uit joh, die groeigrafiek!! Hier kregen we ongeveer hetzelfde advies. Isa krijgt zo ongeveer wat ze je aanraadden, maar dan nog iets meer en de fles tussendoor sochtends krijgt zij savonds laat omdat ze ons anders wakker maakt. In plaats daarvan krijgt ze een tussendoortje (rijstewafel/koekje/maisboogjes).
EETLIJSTEN!
Tof zeg, drie kinderen zolang voedenquote:Op woensdag 8 januari 2014 15:48 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Jen een jaar en Leyla bijna 2 dacht ik.. Toen ik zwanger werd van Bram en rond de 3 maanden was ofzo..
Dat schoot er dus ook een beetje bij inquote:
Ach, ik laat bram nu maar gewoon zelf bepalen wanneer hij het genoeg vindt… Ik gok dat dat heus niet zo lang meer duurt.quote:Op woensdag 8 januari 2014 16:02 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Tof zeg, drie kinderen zolang voeden
Suiker, ben jij dat??quote:Op woensdag 8 januari 2014 16:02 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Idd!quote:Op woensdag 8 januari 2014 16:02 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Hee, wat anderen met hun boezem doen moeten ze zelf weten hequote:
Ieder zn ding ja… Waar ik Jen en Leyla ook op deze leeftijd nog gewoon openbaar voedde doe ik dat bij bram niet meer. Hij kan prima een slok appelsap krijgen, borstvoeding is enkel en alleen nog maar de nacht.. Meer wil ik zelf ook niet meer.quote:Op woensdag 8 januari 2014 16:16 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Hee, wat anderen met hun boezem doen moeten ze zelf weten heTis ook iets heel moois toch, bv!
Alleen niet voor mij
Nee hoor… Komt echt wel.quote:Op woensdag 8 januari 2014 16:19 schreef Piekie81 het volgende:
Ik gooi even een heel andere vraag tussendoor...
Hoelang duurde het voor jullie weer een cyclus hadden?
Toen ik nog vaak voedde, vond ik het normaal dat de menstruatie uitbleef, maar ruim anderhalve maand geleden ben ik gaan afbouwen en zat er minimaal 1x per dag minimaal 8 uur tussen voedingen. En sinds twee weken ben ik helemaal gestopt met voeden. Maar ik ben nog steeds niet ongesteld geweest. Is dat raar?
Bij de eerste had ik na exact 6 weken weer een menstruatie. Ondanks bv en mirena. Bij deze ook bv en mirena en nog steeds geen menstruatie (hij is nu 8,5 maand). Kortom, volgens mij is alles mogelijk, lijkt me niet raar neequote:Op woensdag 8 januari 2014 16:19 schreef Piekie81 het volgende:
Ik gooi even een heel andere vraag tussendoor...
Hoelang duurde het voor jullie weer een cyclus hadden?
Toen ik nog vaak voedde, vond ik het normaal dat de menstruatie uitbleef, maar ruim anderhalve maand geleden ben ik gaan afbouwen en zat er minimaal 1x per dag minimaal 8 uur tussen voedingen. En sinds twee weken ben ik helemaal gestopt met voeden. Maar ik ben nog steeds niet ongesteld geweest. Is dat raar?
Openbaar voeden heb ik ook al heel snel afgeschaft. Meneer was toch veel te druk met andere dingen en liet om de haverklap los. Ik ben niet preuts, maar dat vond ik toch niet zo heel prettigquote:Op woensdag 8 januari 2014 16:19 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ieder zn ding ja… Waar ik Jen en Leyla ook op deze leeftijd nog gewoon openbaar voedde doe ik dat bij bram niet meer. Hij kan prima een slok appelsap krijgen, borstvoeding is enkel en alleen nog maar de nacht.. Meer wil ik zelf ook niet meer.
Herkenbaar ja. Dat hij zich zo ver van je af draait dat de hele wereld je tepelkloven kan tellen zowat.quote:Op woensdag 8 januari 2014 16:27 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Openbaar voeden heb ik ook al heel snel afgeschaft. Meneer was toch veel te druk met andere dingen en liet om de haverklap los. Ik ben niet preuts, maar dat vond ik toch niet zo heel prettig. Daarbij vroeg hij er zelf niet om (maar kwam dan gewoon (nog) een keertje extra 's nachts, want andere dingen drinken, daar deed hij heel lang niet aan).
Herkenbaar! Ik was al gewaarschuwd door een vriendin, dat het zo heftig en pijnlijk kan zijn. Nou, eerste keer en viel me alles mee. Wat nou heftig! De tweede keer snapte ik wat ze bedoeldequote:Op woensdag 8 januari 2014 16:27 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hier kwam het tijdens het afbouwen terug. Wel gelijk regelmatig (voor zover je dat kan beoordelen op 2x), maar 2e keer wel heel heftig. Komt vanzelf weer! Lekker toch, nog even gevrijwaard zijn! Zou wel zorgen dat je altijd iets bij je hebt als je de deur uitgaat. Zo'n nare verrassing anders.
Hier ook herkenbaar! Veel pijnlijkerquote:Op woensdag 8 januari 2014 16:31 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Herkenbaar! Ik was al gewaarschuwd door een vriendin, dat het zo heftig en pijnlijk kan zijn. Nou, eerste keer en viel me alles mee. Wat nou heftig! De tweede keer snapte ik wat ze bedoelde![]()
![]()
Hier ook direct regelmatig en pijn lijkt nu na 6x weer wat minder te worden. Maar nog wel een grotere vloedgolf dan voor de zwangerschap.
Ja morgen voor het echie… Echt geen baby meer. Gewoon 1, wanneer is dat gebeurd?quote:Op woensdag 8 januari 2014 16:46 schreef Fieder het volgende:
Oh en Tico, wat een geweldige traktatie! Is hij morgen ook echt jarig?
Waarom zou je er dan aan beginnen? Er zijn voldoende alternatieven zonder hormonen.quote:Op woensdag 8 januari 2014 16:50 schreef Piekie81 het volgende:
Op zich vind ik het niet erg dat het nog even wegblijft![]()
Bij de oudste had ik cerazette gebruikt en ben na het stoppen met voeden weer de gewone pil. Nu wilde ik wachten tot mijn cyclus er weer was voor ik cerazette ging slikken. inmiddels ligt er dus al maanden een doosje van dat spul in de kast...
Maar bedankt voor de waarschuwingen, snel weer aan de pil oid dus(alhoewel ik twijfel of ik dat spul echt weer wil slikken, ik voel me wel prima zo, zonder die hormonen)
gofferquote:Op woensdag 8 januari 2014 19:36 schreef Cwen het volgende:
GotC, dat is ongelofelijk! Wat belachelijk
Hier ook geen goede dag: ML is idd ontslagen. In z'n proeftijd. Na 4 weken. Ik dacht dat ontslag in proeftijd alleen voorkwam bij grove overtredingen en grote blunders, maar blijkbaar niet![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |