daar mag je dus alleen met een elektrische auto parkerenquote:Op woensdag 8 januari 2014 09:22 schreef Gunner het volgende:
[ afbeelding ]
zo'n bord staat er (niet de parkeergarage waar ik het over had overigens).
quote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:42 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Bordje gewoon negeren lijkt me.
Ja, zou ik ook doen hoor. Leuk dat hij zijn bus moet parkeren, en daar heeft hij alle recht op, maar een plek reserveren daarvoor? Nah.quote:
En de volgende stap is de remmen saboteren zeker?quote:Op woensdag 8 januari 2014 09:53 schreef Ouder1 het volgende:
Wij hebben hier een enigszins vergelijkbare situatie. Een groot gebrek aan parkeerplaatsen en een groep bewoners die een heel aantal parkeerplaatsen via het huishoudelijk reglement hebben opgeëist. Daar is een consensus op gekomen dat de overige bewoners als enigen in het gebouw op bepaalde openbare parkeerplaatsen mogen parkeren. Die moeten ze dus delen met anderen. Wanneer die overige bewoners op die gereserveerde plaatsen gaan staan volgt er gelijk trammelant; eerst briefjes dan staan ze op je stoep of gaan hatelijk doen.
Nu is er een lul uit die groep die zijn auto standaard op die openbare parkeerplaatsen zet. Ik ben maar een tegenactie gaan voeren door ook bij hem briefjes op zijn auto te plakken.
Werkt dat niet dan ga ik over op lipstift.. da's best wel lullig want dat moet je weg poetsen of je rijdt voor lul. Werkt dat ook niet dan kan hij cockpitspray op zijn voorruit verwachten![]()
Als ik TS was zou ik dat ook gaan doen bij die ondernemer. Die is dat snel genoeg zat vermoed ik.
Omdat de overheid electrisch rijden belangrijk vindt. Wie A zegt moet ook B zeggen. Ik begreep dat er eindelijk regelgeving in de maak is die gemeentes gaat dwingen om een laadpaal ind e wijk te realiseren als men een EV heeft.quote:Op woensdag 8 januari 2014 09:54 schreef Luigi het volgende:
Waarom moet de gemeente jouw laadpaal realiseren?
Wat een kulredenatie. Van mijn belastingcenten jouw privé parkeerplaats aanleggenquote:Op woensdag 8 januari 2014 09:56 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Omdat de overheid electrisch rijden belangrijk vindt. Wie A zegt moet ook B zeggen. Ik begreep dat er eindelijk regelgeving in de maak is die gemeentes gaat dwingen om een laadpaal ind e wijk te realiseren als men een EV heeft.
Nope, ik ga geen echte schade aanrichten; dat gaat te ver.quote:Op woensdag 8 januari 2014 09:55 schreef Fogel het volgende:
[..]
En de volgende stap is de remmen saboteren zeker?
Je heb maar van de auto van een ander af te blijven.
Hoezo prive? Andere mensen staan ook vrij een EV te leasen / aan te schaffen.quote:Op woensdag 8 januari 2014 09:57 schreef Luigi het volgende:
[..]
Wat een kulredenatie. Van mijn belastingcenten jouw privé parkeerplaats aanleggen.
Iemand zonder EV durft er niet te gaan staan, mag er misschien straks niet eens gaan staan.quote:Op woensdag 8 januari 2014 09:58 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Hoezo prive? Andere mensen staan ook vrij een EV te leasen / aan te schaffen.
Vrij asociale en egoïstische redenatie maar dat herken ik van zgn. milieu vriendelijke rijders.quote:Op woensdag 8 januari 2014 09:58 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Hoezo prive? Andere mensen staan ook vrij een EV te leasen / aan te schaffen.
Dat klopt. Maar vind jij het wenselijk dan als de halve straat met verlengsnoertjes gaan rommelen en/of parkeren waar dat eigenlijk helemaal niet gewenst is.quote:Op woensdag 8 januari 2014 09:59 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Iemand zonder EV durft er niet te gaan staan, mag er misschien straks niet eens gaan staan.
Zeker nu deze auto's nog in opkomst zijn heb je dan praktisch een privé parkeerplaats.
Erg volwassen! Ik stel voor dat je je username aanpast naar Kind1.quote:Op woensdag 8 januari 2014 09:53 schreef Ouder1 het volgende:
Wij hebben hier een enigszins vergelijkbare situatie. Een groot gebrek aan parkeerplaatsen en een groep bewoners die een heel aantal parkeerplaatsen via het huishoudelijk reglement hebben opgeëist. Daar is een consensus op gekomen dat de overige bewoners als enigen in het gebouw op bepaalde openbare parkeerplaatsen mogen parkeren. Die moeten ze dus delen met anderen. Wanneer die overige bewoners op die gereserveerde plaatsen gaan staan volgt er gelijk trammelant; eerst briefjes dan staan ze op je stoep of gaan hatelijk doen.
Nu is er een lul uit die groep die zijn auto standaard op die openbare parkeerplaatsen zet. Ik ben maar een tegenactie gaan voeren door ook bij hem briefjes op zijn auto te plakken.
Werkt dat niet dan ga ik over op lipstift.. da's best wel lullig want dat moet je weg poetsen of je rijdt voor lul. Werkt dat ook niet dan kan hij cockpitspray op zijn voorruit verwachten![]()
Als ik TS was zou ik dat ook gaan doen bij die ondernemer. Die is dat snel genoeg zat vermoed ik.
Lipstick en cockpitspray ook.quote:Op woensdag 8 januari 2014 09:57 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nope, ik ga geen echte schade aanrichten; dat gaat te ver.
Jouw auto, jouw uitdaging.quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:00 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar vind jij het wenselijk dan als de halve straat met verlengsnoertjes gaan rommelen en/of parkeren waar dat eigenlijk helemaal niet gewenst is.
Ik ken al twee auto's in de buurt die nu met een haspeltje worden opgeladen.
Ik ben niet tegen elektronisch rijden. Dit topic geeft wel al aan dat er links en rechts nog wat haken en ogen aan zitten. Zeker wanneer de gebruiker geen privé parkeerplaats heeft maar gebruik moet maken van een openbare parkeerplaats.quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:00 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar vind jij het wenselijk dan als de halve straat met verlengsnoertjes gaan rommelen en/of parkeren waar dat eigenlijk helemaal niet gewenst is.
Ik ken al twee auto's in de buurt die nu met een haspeltje worden opgeladen.
Dezelfde asociale en egoistische redeneringen van gesubsidieerde diesel rijders die het nodig vinden medemensen te voorzien van kankerverwekkende fijnstof?quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:00 schreef Luigi het volgende:
[..]
Vrij asociale en egoïstische redenatie maar dat herken ik van zgn. milieu vriendelijke rijders.
mijn gemeente weigert alle aanvragen voor laadpalen op openbare parkeerplekken omdat die plekken voor iedereen toegankelijk moet blijven...quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:01 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Ik ben niet tegen elektronisch rijden. Dit topic geeft wel al aan dat er links en rechts nog wat haken en ogen aan zitten. Zeker wanneer de gebruiker geen privé parkeerplaats heeft maar gebruik moet maken van een openbare parkeerplaats.
Het is geen privéparkeerplaats, maar een parkeerplaats die alleen bedoelt is voor mensen die hun voertuig willen opladen. Een invalidenparkeerplaats is toch ook geen privéparkeerplaats?quote:Op woensdag 8 januari 2014 09:57 schreef Luigi het volgende:
[..]
Wat een kulredenatie. Van mijn belastingcenten jouw privé parkeerplaats aanleggen.
Zoals gezegd komt mijn EV op de rijbaan te staan waar ik deze via een haspel ga opladen als de gemeente geen laadpaal realiseert, het maakt mij verder niet hoorquote:
wel als die bij een woning gerealiseerd wordt met onderbord waar het kenteken op staat...quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:02 schreef JeMoeder het volgende:
Een invalidenparkeerplaats is toch ook geen privéparkeerplaats?
Whiteboard reiniger werkt uitstekendquote:Op woensdag 8 januari 2014 10:00 schreef Fogel het volgende:
Een van de plekken waar ik vroeger woonde had een totaal parkeerverbod. Overijverige klusjesman van het complex plakte een knalgele A4-sticker (zo'n papieren, dus veel peuteren) op mijn voorruit terwijl ik een korte pauze had tijdens een verhuizing. Da's gewoon lomp (zeker omdat je wél de auto voor de deur mocht hebben tijdens een verhuizing...).
Halfuur ofzo bezig geweest om die narigheid eraf te krijgen. Maargoed, wel een preventieve werking, de buren zagen mij ploeteren daarmee en zullen het vast niet in hun hoofd halen om daarna nog 'fout' te parkeren.
Mwah.. Door zijn gedrag moeten nu mensen 10 minuten sjouwen met boodschappen en dat kost moeite. Mag hij moeite doen om die troep van zijn ramen te krijgen.quote:
Exact. En het is de keuze van de EV rijder om EV te rijden. De redenatie 'dan moeten ze maar ook een EV aanschaffen' kan je dus zo omdraaien in 'dan moet je maar geen EV aanschaffen'.quote:
Jammer dat ze het alleen voor zakelijke rijders interessant hebben gemaakt.quote:Op woensdag 8 januari 2014 09:56 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Omdat de overheid electrisch rijden belangrijk vindt.
Ik zal er aan denken mocht het ooit nog eens voorkomen. Maar ik woon er al jaren niet meer en heb tegenwoordig meer eigen parkeerplekken dan autosquote:Op woensdag 8 januari 2014 10:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Whiteboard reiniger werkt uitstekend
Onzin.quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:06 schreef Gunner het volgende:
[..]
Jammer dat ze het alleen voor zakelijke rijders interessant hebben gemaakt.
Stroomt vanzelf door naar de particuliere markt.quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:06 schreef Gunner het volgende:
[..]
Jammer dat ze het alleen voor zakelijke rijders interessant hebben gemaakt.
Daar heeft Revolution het toch niet over? Die heeft het over 'een laadpaal', niet een laadpaal waarop hij alleenrecht heeft.quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:03 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
wel als die bij een woning gerealiseerd wordt met onderbord waar het kenteken op staat...
Eigen rechter spelen, goed bezig!quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:04 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Mwah.. Door zijn gedrag moeten nu mensen 10 minuten sjouwen met boodschappen en dat kost moeite. Mag hij moeite doen om die troep van zijn ramen te krijgen.
cradle to cradle is een EV schoner dan een auto met plofmotor, zelfs als deze word aangedreven door kolenstroom.quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:07 schreef Luigi het volgende:
Als ev rijder met je accu's over fijnstof beginnen ook.
waarom? De nieuwprijs van zo'n auto is zodanig oninteressant t.o.v een vergelijkbare auto op fossiele brandstoffen i.t.t de lage fiscale bijtelling. Ken jij iemand die privé een Opel Ampera of vergelijkbare auto heeft gekocht?quote:
Kijk eens naar een Renault ZOE of een Nissan Leaf, desgewenst een occasion.quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:09 schreef Gunner het volgende:
[..]
waarom? De nieuwprijs van zo'n auto is zodanig oninteressant t.o.v een vergelijkbare auto op fossiele brandstoffen i.t.t de lage fiscale bijtelling. Ken jij iemand die privé een Opel Ampera of vergelijkbare auto heeft gekocht?
Exact!quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:08 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Daar heeft Revolution het toch niet over? Die heeft het over 'een laadpaal', niet een laadpaal waarop hij alleenrecht heeft.
Dat ligt er maar aan welk rapport je wilt geloven om je eigen geweten te sussen. Alles voor de bijtelling hè.quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:08 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
cradle to cradle is een EV schoner dan een auto met plofmotor, zelfs als deze word aangedreven door kolenstroom.
Ben jij ook zo'n aso met een privé parkeerplaats op de gezamenlijke grond van een VVE die tegen de afspraken in op de plek gaat staan van leden van dezelfde VVE die die al moeten delen met anderen (bezoekers, bezoekers van de winkeltjes, andere bewoners uit de straat) dat je zo hapt?quote:
Nee, ik woon in een vrijstaand huis met plek voor minimaal 10 autos op eigen terrein en ik heb maar 2 autos. Jammer voor je.quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:11 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ben jij ook zo'n aso met een privé parkeerplaats op de gezamenlijke grond van een VVE die tegen de afspraken in op de plek gaat staan van leden van dezelfde VVE die die al moeten delen met anderen (bezoekers, bezoekers van de winkeltjes, andere bewoners uit de straat) dat je zo hapt?
Dat (Twizy) is gewoon een brommer met deuren.quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:10 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Kijk eens naar een Renault ZOE of een Nissan Leaf, desgewenst een occasion.
Wat te denken van een Renault Twizy voor stedelijk vervoer, die heb je al voor 6k
Als het daadwerkelijk om privégrond van de VVE gaat, dan mag het bestuur van de VVE doen wat ze er mee wil doen. Span een kort geding aan als je belanghebbende bent...quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:11 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ben jij ook zo'n aso met een privé parkeerplaats op de gezamenlijke grond van een VVE die tegen de afspraken in op de plek gaat staan van leden van dezelfde VVE die die al moeten delen met anderen (bezoekers, bezoekers van de winkeltjes, andere bewoners uit de straat) dat je zo hapt?
Vergeet dit maar.quote:Op woensdag 8 januari 2014 09:56 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Omdat de overheid electrisch rijden belangrijk vindt. Wie A zegt moet ook B zeggen. Ik begreep dat er eindelijk regelgeving in de maak is die gemeentes gaat dwingen om een laadpaal ind e wijk te realiseren als men een EV heeft.
Ik denk dat het ook niet wenselijk is als de halve straat met verlengsnoeren over de straat aan het klooien is?
De Twizy is prima voor stedelijk vervoer en volstaat echt voor heel veel mensen als tweede auto. Uitermate efficiënt door zijn lage gewicht Het verbruik is slechts 0,061 kWh/KM. 100km rijden op 6kwh terwijl een normale EV 18kwh doet. 100km rijden kost je met een Twizy 1,50quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:19 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Dat is gewoon een brommer met deuren.
Ik ken geen enkele privépersoon die een Mitsubishi Outlander of Volvo V40 PIH gekocht heeft. Dat zijn allemaal zakelijke rijders, als privépersoon golden ook de speciale kortingen voor kleine ondernemers niet.
Zo kon iemand met een kleinbedrijf een Outlander PIH kopen voor 25k, een ZZP'er zelfs voor 21k, terwijl de cataloguswaarde dik over de 50k lag.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |