Simplificatie.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 17:52 schreef Euribob het volgende:
[..]
Democratie en rechtstaat hebben rust en vrede gebracht, wat weer welvaart heeft gebracht.
Aldus, zo zie ik het.
Daar zijn er genoeg van op Fok!quote:Op dinsdag 7 januari 2014 17:56 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik spreek je nog een keer als je niet meer op school zit en een jaar of 10 hebt gewerkt.
Ja, dat klopt. Maar voor die verworvenheden moesten we ook al enige welvaart hebben; democratie met een lege maag is niet zo mooi.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 17:52 schreef Euribob het volgende:
Democratie en rechtstaat hebben rust en vrede gebracht, wat weer welvaart heeft gebracht.
Aldus, zo zie ik het.
Ik ervaar het niet zo. Ik ervaar dat de staat mij beschermt.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 17:53 schreef arjan1112 het volgende:
Je bent altijd een slaaf, de staat is namelijk de enige die met geweld dingen kan eisen, legaal.
Helemaal met je eens. Maar zonder kan het ook niet, ofwel: we hebben nog niets beters, ofwel: we zijn nog niet toe aan iets beters.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 17:53 schreef betyar het volgende:
Zolang er mensen elders worden uitgebuit omdat wij hier blijvend gehersenspoeld worden door bedrijven wat wij allemaal moeten bezitten is het kapitalisme niet goed.
Dat is toch wat Nederland heeft uitgevonden en ons land groot heeft gemaakt in de Gouden Eeuw?quote:Op dinsdag 7 januari 2014 17:54 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Corporatocracy
Jup.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 17:57 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat is toch wat Nederland heeft uitgevonden en ons land groot heeft gemaakt in de Gouden Eeuw?
Ga jij maar eens een pakje sigaretten kopen en maar 1,65 betalen omdat je accijnzen niet erkent.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 17:57 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja, dat klopt. Maar voor die verworvenheden moesten we ook al enige welvaart hebben; democratie met een lege maag is niet zo mooi.
[..]
Ik ervaar het niet zo. Ik ervaar dat de staat mij beschermt.
[..]
Helemaal met je eens. Maar zonder kan het ook niet, ofwel: we hebben nog niets beters, ofwel: we zijn nog niet toe aan iets beters.
Sommige mensen verdienen echt klappen.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 17:58 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Ga jij maar eens een pakje sigaretten kopen en maar 1,65 betalen omdat je accijnzen niet erkent.
Kijken wat er dan gebeurt
Mogen we trots op zijnquote:Op dinsdag 7 januari 2014 17:54 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Corporatocracy
Nee, we zijn deze kant opgedrongen zonder dat we het zelf wisten.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 17:57 schreef Disana het volgende:
Helemaal met je eens. Maar zonder kan het ook niet, ofwel: we hebben nog niets beters, ofwel: we zijn nog niet toe aan iets beters.
Dan heb je plots wel zin in een dictatuur of anarchie?quote:Op dinsdag 7 januari 2014 17:56 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik spreek je nog een keer als je niet meer op school zit en een jaar of 10 hebt gewerkt.
Allemachtig. We profiteren van een goede gezondheidszorg, van een prima infrastructuur, we hebben vrijheid van meningsuiting, cultuur, en ga zo maar door...quote:Op dinsdag 7 januari 2014 17:58 schreef arjan1112 het volgende:
Ga jij maar eens een pakje sigaretten kopen en maar 1,65 betalen omdat je accijnzen niet erkent.
Kijken wat er dan gebeurt
Ik zou niet durven zeggen of de verdeling ooit rechtvaardiger wordt.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 18:04 schreef betyar het volgende:
Nee, we zijn deze kant opgedrongen zonder dat we het zelf wisten.
Want dat is het alternatiefquote:Op dinsdag 7 januari 2014 18:05 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dan heb je plots wel zin in een dictatuur of anarchie?
Als je het niet wil dan heb je het toch.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 18:07 schreef Disana het volgende:
[..]
Allemachtig. We profiteren van een goede gezondheidszorg, van een prima infrastructuur, we hebben vrijheid van meningsuiting, cultuur, en ga zo maar door...
...en jij hebt het over roken.
In Amsterdam probeert men wanhopig zowel een bus als een tram als een metro te laten rijden.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 18:09 schreef arjan1112 het volgende:
De infrastructuur is helemaal niet goed, je kan niet met een monorail in elk dorp in Nederland komen, er zijn files op de wegen enz enz
quote:Op dinsdag 7 januari 2014 18:09 schreef arjan1112 het volgende:
De infrastructuur is helemaal niet goed, je kan niet met een monorail in elk dorp in Nederland komen, er zijn files op de wegen enz enz
Het recht om te roken is ook veel belangrijker dan al die andere zaken bij elkaar.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 18:07 schreef Disana het volgende:
[..]
Allemachtig. We profiteren van een goede gezondheidszorg, van een prima infrastructuur, we hebben vrijheid van meningsuiting, cultuur, en ga zo maar door...
...en jij hebt het over roken.
Iedereen zijn eigen planeet. Klaar.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 18:09 schreef Paper_Tiger het volgende:
Als je het niet wil dan heb je het toch.
Waar kan dat wel?quote:Op dinsdag 7 januari 2014 18:09 schreef arjan1112 het volgende:
Want dat bepaalt of het goed is? Wat een onzin.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 18:09 schreef arjan1112 het volgende:
Betalen voor diensten die je afneemt bij de aanbieder die je zelf hebt gekozen.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 18:10 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wat is het realistische alternatief wat jij voor ogen hebt?
Wat mag je niet zeggen.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 18:08 schreef arjan1112 het volgende:
Er is geen vrijheid van meningsuiting.
Dat combineren vind ik dan weer wel efficient, anders heb je twee rails nodig.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 18:10 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
In Amsterdam probeert men wanhopig zowel een bus als een tram als een metro te laten rijden.
Ik neem aan als je er niets voor betaalt het al gauw goed is.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 18:12 schreef waht het volgende:
[..]
Want dat bepaalt of het goed is? Wat een onzin.
Mensen, arjan bedrijft humor.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 18:11 schreef arjan1112 het volgende:
Het recht om te roken is ook veel belangrijker dan al die andere zaken bij elkaar.
Mwah, niet alles hoeft gekoppeld te worden aan persoonlijke financiën.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 18:13 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik neem aan als je er niets voor betaalt het al gauw goed is.
jij wel ?quote:Op dinsdag 7 januari 2014 18:13 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Met de monorail naar elk Japans dorpje?
Nou nee. Ooit in Japan geweest?
Of ze vallen om omdat de bevolkingspiramide te breed en te zwaar wordt aan de bovenkant. In combinatie met de enorme staatsschuld.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 18:13 schreef GSbrder het volgende:
Japan zal binnen een paar jaar toch door al het seismologisch geweld verzwolgen worden door de oceaan.
Ik hoor en lees het zo vaak tegenwoordig.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 18:14 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Dat moslims geitenneukers zijn, want dan word je vermoord.
Nederland heeft het prima voor elkaar, wat dat soort demografische problemen betreft.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 18:15 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Of ze vallen om omdat de bevolkingspiramide te breed en te zwaar wordt aan de bovenkant. In combinatie met de enorme staatsschuld.
Op Noorwegen kunnen we wel jaloers zijn, maar die hebben gewoon enorm veel olie en gas.
Nee. Maar ik doe ook niet zulke gewaagde uitspraken over een land met zoveel bergen, vulkanen en aardbevingen.quote:
Dat is voor lang niet alles een realistisch alternatief. Dus de vraag blijft staan.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 18:12 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Betalen voor diensten die je afneemt bij de aanbieder die je zelf hebt gekozen.
Als je een doosje paracetamol krijgt van de dokter terwijl het je niet kost is het goed terwijl als je dat jaar net ¤3500 hebt gelapt voor hetzelfde het niet goed is.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 18:14 schreef waht het volgende:
[..]
Mwah, niet alles hoeft gekoppeld te worden aan persoonlijke financiën.
Op Qatar ook, want lekker warm en brede wegen.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 18:15 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Of ze vallen om omdat de bevolkingspiramide te breed en te zwaar wordt aan de bovenkant. In combinatie met de enorme staatsschuld.
Op Noorwegen kunnen we wel jaloers zijn, maar die hebben gewoon enorm veel olie en gas.
Ik kan niets bedenken waarvoor dat geen realistisch alternatief is. Ik ben dan ook niet erg conservatief.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 18:16 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat is voor lang niet alles een realistisch alternatief. Dus de vraag blijft staan.
Ik hoor er ook hele positieve dingen over, maar je uitspraak was erg overdreven.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 18:16 schreef arjan1112 het volgende:
Nah ik begreep juist dat de wegen en het ov in Japan van het hoogste niveau in de hele wereld zijn.
Nou kijk hoe wou je op verzoek gaan betalen om ergens naartoe te gaan als er geen weg is ?quote:Op dinsdag 7 januari 2014 18:18 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik kan niets bedenken waarvoor dat geen realistisch alternatief is. Ik ben dan ook niet erg conservatief.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |