Welke winter?quote:Op maandag 6 januari 2014 22:53 schreef Anne het volgende:
Wel grappig dat elke TS van een aardbeiensorbet aan het snoepen is. Zelfs in de winter.
Sorry. Lui.quote:Op maandag 6 januari 2014 22:53 schreef Anne het volgende:
Wel grappig dat elke TS van een aardbeiensorbet aan het snoepen is. Zelfs in de winter.
Mandarijnboks!quote:Op dinsdag 7 januari 2014 16:00 schreef FutureFairytale het volgende:
Vanmiddag champignonsoep, 2 crackers pindakaas en mandarijntjes.
Vanavond nog geen idee. Denk gratin met zalm of kip.
Ik was gisteren mn voorraadlades even aan het stofzuigen en uitzoeken, en vond nog zo'n pakje lasagne mix van Honig. Dacht ineens: jaa, morgen lasagne!quote:Op dinsdag 7 januari 2014 15:53 schreef minilot het volgende:
Straks lasagne met een ragù die drie uur op het fornuis heeft staan borrelen en een béchamel van half melk, half room.![]()
+ groene salade erbij.
Ook zojuist een paar pecannoten en een mandarijn. Verder niks vandaag: intermittent fasting FTW!
Joh, ontspan! Een verse tomaten/gehaktsaus die je in een half uurtje in elkaar draait is nog steeds tienduizend keer lekkerder dan een premix-zakje van Honig.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 16:13 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik was gisteren mn voorraadlades even aan het stofzuigen en uitzoeken, en vond nog zo'n pakje lasagne mix van Honig. Dacht ineens: jaa, morgen lasagne!En toen: Oh nee, ik kook al 2 jaar niet meer met pakjes, dus lasagnesaus wordt inderdaad ook hier een tijdrovend proces van ragut maken
![]()
Maar kan natuurlijk ook vanavond iets snels doen, en dan de pan saus alvast opzetten, morgenavond dan maar lasagne.
Mocht je dat nou inderdaad doen: meteen zoveel saus maken als er in je grootste pan past, en in lasagneporties invriezen.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 16:13 schreef Gripper het volgende:
Maar kan natuurlijk ook vanavond iets snels doen, en dan de pan saus alvast opzetten, morgenavond dan maar lasagne.
Hmm ik twijfelde tussen gratin met zalm (in bladerdeeg) of pasta maar denk nu dat t broodjes hamburger wordtquote:Op dinsdag 7 januari 2014 17:05 schreef Geerd het volgende:
Broodjes hamburger maken, met tomaat kaas en kwamkwammer, net iets teveel Jus gezopen poepje vol gek
Kom je eten? Heb genoegquote:Op dinsdag 7 januari 2014 17:42 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Hmm ik twijfelde tussen gratin met zalm (in bladerdeeg) of pasta maar denk nu dat t broodjes hamburger wordt
Jullie eten altijd zo vreselijk veel groenten valt me op. Gewoon erg gek op, of ligt daar meer achter?quote:Op dinsdag 7 januari 2014 20:15 schreef uniekhoorn het volgende:
Nu een zout dropje en een cola berenburg (weekend)
Wij hadden romige spaghetti met room, ei en kaas.
Gewokte chineze kool met champ, ui, knoflook, kruiden, specerijen. Was per ongeluk verrassend lekker.
Gegrilde varkenshaas en nog wat gekookte spruitjes en wortels
Nou is de koelkast leeg
Je had geen curry en uiquote:
Eten wij ook. Heerlijk! met verse kruiden, specerijen e.d.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 20:43 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Jullie eten altijd zo vreselijk veel groenten valt me op. Gewoon erg gek op, of ligt daar meer achter?
Eet bijna geen groente, wel veel fruit vooral grapefruits de laatste tijdquote:Op dinsdag 7 januari 2014 20:43 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Jullie eten altijd zo vreselijk veel groenten valt me op. Gewoon erg gek op, of ligt daar meer achter?
De mac denk al 2 jaar niet meer geweest, burgerking nog wel vorig jaar.quote:
Donör heb ik nou nog nooit gegeten, burgerking liever niet...quote:Op dinsdag 7 januari 2014 22:31 schreef Geerd het volgende:
[..]
De mac denk al 2 jaar niet meer geweest, burgerking nog wel vorig jaar.
Sja niet bijzonder heb dan liever een mixed grill of broodje Donor ofzo.
Wat is het verschil tussen de mac en bk dan? Nog nooit een broodje Donor gehad wat grappigquote:Op dinsdag 7 januari 2014 22:34 schreef Zonnetje1981 het volgende:
[..]
Donör heb ik nou nog nooit gegeten, burgerking liever niet...Goed, de Mac is ook niet echt smakelijk, maar voor een keertje..mag best
Bij bk vind ik die broodjes echt niet te hachelen...quote:Op dinsdag 7 januari 2014 22:38 schreef Geerd het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen de mac en bk dan? Nog nooit een broodje Donor gehad wat grappig
quote:Op dinsdag 7 januari 2014 22:39 schreef Zonnetje1981 het volgende:
[..]
Bij bk vind ik die broodjes echt niet te hachelen...donor, ehmmm vlees van zo'n rol...ik weet het niet...
Kun je tegenwoordig ook kleuren apart kopen ja?quote:Op dinsdag 7 januari 2014 22:49 schreef FutureFairytale het volgende:
Zak gele m&m's gekocht en in n schaaltje op tafel gezet.
Waarom?
Haha nee t moet gele zak zijn ipv zak gelequote:Op dinsdag 7 januari 2014 23:01 schreef Geerd het volgende:
[..]
Kun je tegenwoordig ook kleuren apart kopen ja?
Hehe, had me niks verbaasd andersquote:Op dinsdag 7 januari 2014 23:22 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Haha nee t moet gele zak zijn ipv zak gele
Je tip (deels) opgevolgd: grote bak ontvelde tomaten, ui, winterpeen, blokje runderbouillon, en een pond gehakt gisteren opgezet tegelijk met het eten, en 's avonds voor het slapen de lasagne alvast in de schaal geprutst. Bovenste laagje is met tomaten en mozarella om en om, dat wordt gesmolten capresequote:Op dinsdag 7 januari 2014 16:15 schreef minilot het volgende:
[..]
Mocht je dat nou inderdaad doen: meteen zoveel saus maken als er in je grootste pan past, en in lasagneporties invriezen.
En dan met een lekker biefstukje erbij? Klinkt primaquote:Op woensdag 8 januari 2014 16:28 schreef Anne het volgende:
Een "Club Vegetarisch | met brie, walnoten, appel, sla, rucola en honing" bij de Uitmarkt in Venray.
Whehe, dan is ie niet vegetarisch meerquote:Op woensdag 8 januari 2014 16:52 schreef BlackLining het volgende:
[..]
En dan met een lekker biefstukje erbij? Klinkt prima
Klinkt goed! Volgende week ook eens een Duitse dag houden.quote:
Niet te vreten mensen...quote:Op donderdag 9 januari 2014 18:52 schreef tralalala het volgende:
Zalmfilet met honing/mosterd/peperbessensausje proberen, staat nu in de oven.
Ruikt in ieder geval erg lekker.
Een heel blikje zure, bittere tomatenpuree?quote:Op donderdag 9 januari 2014 21:16 schreef CrashO het volgende:
Broodje kaas met een blikje tomatenpuree
Goddelijk lekkerquote:Op donderdag 9 januari 2014 18:11 schreef Pietverdriet het volgende:
Vooraf een rundvleessoep met bretzel
Hoofd, reerug met rode wijn saus, aardappelpuree en rode kool
Dessert kazen
quote:Op donderdag 9 januari 2014 21:20 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Een heel blikje zure, bittere tomatenpuree?
quote:Op vrijdag 10 januari 2014 16:14 schreef minilot het volgende:
Cheeseburgers op homemade broodjes en frisse salade met karnemelkdressing.
Wat voor vlees gebruik je voor hachee eigenlijk?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 16:27 schreef Applecreampie het volgende:
Hier staat heerlijk verse hachee rustig te pruttelen. Moet nog een uur wachten maar ooh het ruikt zo lekker
Ik haal altijd runderlappen bij de slager.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 16:36 schreef Geerd het volgende:
[..]
Wat voor vlees gebruik je voor hachee eigenlijk?
Sucade is lekker, of staartstuk.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 16:36 schreef Geerd het volgende:
[..]
Wat voor vlees gebruik je voor hachee eigenlijk?
Met satesaus, rijst, ui en kip?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 18:32 schreef sirdanilot het volgende:
Vanavond spruiten. Die moeten op. Maar ik weet nog niet wat ik er precies mee ga doen; misschien hollands met aardappel, of misschien in de pasta bij wijze van experiment, of roerbakken wellicht.
Snap ik! Ja damn hadden we met kerst witlof uit de ovenquote:Op zondag 12 januari 2014 18:43 schreef Zonnetje1981 het volgende:
[..]Zo lekker! met pittige oude geraspte kaas
Nasi gewoon uit de pan![]()
nom nom nomquote:Op zondag 12 januari 2014 16:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Tomatensoep van eigen tomaten
Eend a l'orange, met puree en broccoli
Kazen
Ik ben zelf juist niet zo van de zuurtjes. In recepten halveer ik vaak azijn of citroensap.quote:Op maandag 13 januari 2014 11:09 schreef sirdanilot het volgende:
^ Die bloemkool heb ik wel eens gemaakt. Ik stel voor een klein beetje citroensap erbij te doen ipv water. Dat zuurtje vond ik er zelf echt heel erg lekker bij; in india gebruiken ze poeder van gedroogde mango (amchoor) wat zuur smaakt, maar citroensap werkt ook. Maar goed, het is natuurlijk sowieso een verwesterd recept van een indiase klassieker.
Wow! Als die curry over twee uur ook maar half zo lekker smaakt als -ie nu al ruikt dan wordt het heel goed avondeten straks!quote:Op maandag 13 januari 2014 09:10 schreef minilot het volgende:
Ik doe vandaag een RobinOokje:
http://www.aziatische-ingredienten.nl/curry-madras-recept/ (met lam)
Met zwoerd?quote:Op zondag 12 januari 2014 22:49 schreef lichtknopje het volgende:
Vanavond een 3,5kg beenham klaargemaakt. Kruidnagels erin, sausje van basterdsuiker, grove mosterd en whiskey erover tijdens het braden in de oven. Heerlijk.
Zoute boter bruinen en dan daar verse blaadjes salie in frituren, en dat dan allemaal over je gnocchi gieten - supersimpel maar zó lekker!quote:Op maandag 13 januari 2014 18:40 schreef sirdanilot het volgende:
Gnocchi !
Ik denk dat de saus gewoon boter wordt met misschien een restje spekjes en erbovenop kaas, en dan doe ik er wel gekookte worteltjes bij of zo voor de groente. Ik wilde eerst tomatensaus doen maar daar heb ik weinig zin in nu... hmm. of bleekselderij, of erwtjes. Keuzes keuzes.
quote:Op maandag 13 januari 2014 21:56 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Denk dat hij Knorr heeft gebruikt
[ afbeelding ]
Klinkt heerlijkquote:Op dinsdag 14 januari 2014 11:54 schreef CherryOnTop het volgende:
Smoothie met banaan, sinaasappel, mango, honingmeloen en gecrusht ijs.
Jouw dekbed zweeft vannacht wegquote:Op woensdag 15 januari 2014 19:49 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Brune Bonen met champignons, paprika uien enz... een soort van Chili Con Carne maar dan
zonder gehakt
quote:Op woensdag 15 januari 2014 19:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jouw dekbed zweeft vannacht weg
die van de Lidlquote:Op woensdag 15 januari 2014 22:55 schreef Skeletor. het volgende:
Vanavond stamppot zuurkool met worst.
We zijn de verse rookworsten van verschillende winkels aan het uitproberen. Tot nu toe is die van de Jumbo de beste. Vandaag de verse rookworst van Sligro. Normaal, niet super. De Veluwse van de AH hebben we nog niet gehad.
Dat waren mooie tijden, Mona toetjes (zo vaak hadden we die niet) me zusje mocht altijd het bakje hebben (meer saus) En ik mocht dan het "grootste" stuk uit zoeken want dat geknaai in dat bakje vond ik niks hele klauwen eronder.quote:Op donderdag 16 januari 2014 01:54 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ik heb net mijn toetje op want ik was in slaap gevallen,
Gewoon een Mona toetje, custard met bessensap zo;n klein bakkie...
Mijn moeder maakte vroeger altijd zelf toetjes, dus wij hadden ze ook niet hoor.quote:Op donderdag 16 januari 2014 02:26 schreef Geerd het volgende:
[..]
Dat waren mooie tijden, Mona toetjes (zo vaak hadden we die niet) me zusje mocht altijd het bakje hebben (meer saus) En ik mocht dan het "grootste" stuk uit zoeken want dat geknaai in dat bakje vond ik niks hele klauwen eronder.
Dat is lang geleden zeg,
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
Zo, klinkt goed!quote:Op donderdag 16 januari 2014 16:55 schreef golfer het volgende:
Gebakken aardappels, een tomaten met ei en bieslooksalade, op de huid gebakken zeebaarsfilets met een paar gekarameliseerde coquilles erbij.
1 kg. kruiden, is dat niet wat veelquote:Op donderdag 16 januari 2014 15:40 schreef Geerd het volgende:
Slager heeft me borstlappen "meegegeven" voor de hasjee. 4 lappen 1kg kruiden en shit gehaald zooi uien ben benieuwd of het wat word morgen
Nu koffie zometeen Franziskaner weissbier, Grolsch Herfst bok en de Konickbier![]()
Ja ik heb al weekend![]()
quote:Op donderdag 16 januari 2014 21:14 schreef Zonnetje1981 het volgende:
[..]
1 kg. kruiden, is dat niet wat veelgrapje
ot; restje groenten en een biertje
editknop is lastig...pff![]()
Saroma-pudding. Zo lekker. Zo fout.quote:Op donderdag 16 januari 2014 02:32 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Mijn moeder maakte vroeger altijd zelf toetjes, dus wij hadden ze ook niet hoor.
Ze had ook wel eens van die Saroma? puddinkjes, ik geloof dat het zo heette die waren
goormaar haar zelfgemaakte custard pudding met zelfgemaakte bramensap was
![]()
Maar ja... dat is ook lang geleden dus ik doe het maar met af en toe een Mona toetje
KLiedert dat niet heel erg? Ik heb hem liever met Baconquote:
Hacheequote:Op vrijdag 17 januari 2014 16:22 schreef Geerd het volgende:
Heu ! Hasjee staat te pruttelen! Eerste keer zelf gemaakt dus ben benieuwd:P
Oei dat wordt mufquote:Op vrijdag 17 januari 2014 17:22 schreef minilot het volgende:
Of niezerig!
Ik ruik geloof ik vrij lekker naar hachee, als ik mijn collega mag geloven. Ik heb anderhalve kilo uien in staan koken vlak voordat ik naar mijn werk ging, en was de afzuigkap vergeten aan te zetten.
Ik heb de wasemkap juist extra uit staanquote:Op vrijdag 17 januari 2014 17:22 schreef minilot het volgende:
Of niezerig!
Ik ruik geloof ik vrij lekker naar hachee, als ik mijn collega mag geloven. Ik heb anderhalve kilo uien in staan koken vlak voordat ik naar mijn werk ging, en was de afzuigkap vergeten aan te zetten.
Ik las hier dus eerst heel onschuldig 'okra'quote:Op vrijdag 17 januari 2014 17:24 schreef Apekoek het volgende:
Vanavond een gebraden orka kut speciaal op het programma, ben benieuwd.
Niks erbij? Saai hoor, alleen een stukje vis.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 17:24 schreef Apekoek het volgende:
Vanavond een gebraden orka kut speciaal op het programma, ben benieuwd.
Heb ik een maand genoeg aanquote:Op vrijdag 17 januari 2014 18:46 schreef WilhelmusVanNassau het volgende:
Eten: pasta met kip.
Drank: een hectoliter bier.
Wat ik eigenlijk het lekkerste vind van een cornetto is het onderste stukje, die der af buiten en dan de rest er uit zuigenquote:Op vrijdag 17 januari 2014 20:22 schreef FutureFairytale het volgende:
Tomatencremesoep met kaas.
Wat ovenaardappeltjes met mayo.
Cornetto aardbei mini
Ik had ook Macaroni vandaag, met een prutje van sojagehakt, tomaten uien, en een zooi kruidenquote:Op vrijdag 17 januari 2014 16:28 schreef uniekhoorn het volgende:
Macaroni met veel kruiden, saus, gehakt en kaas.
Frisse ijsbergslasalade erbij en zoetzure komkommer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |