abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135167548
quote:
11s.gif Op maandag 6 januari 2014 22:08 schreef El_Matador het volgende:
Ik meende me echt te herinneren eerder van deze "jaarlijkse" gratieverzoeken gelezen te hebben.

Nu kan ik vinden:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)kkaanse-koning.dhtml

Gratie voor 1000 gevangenen, waaronder 1 pedofiel uit Spanje die inmiddels al uitgezet was naar zijn vaderland

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)r-kust-Marokko.dhtml
Jaarlijks proberen tienduizenden migranten vanuit Afrika via de Middellandse Zee het Europese vasteland te bereiken. Vele duizenden mensen komen vermoedelijk om tijdens deze reis.

Spanje en Italie die jaarlijks tienduizenden migranten zouden moeten opnemen, vergeleken met 1 keer een legalisering van 30.000...
Tja, als je soepsidie van Europa krijgt, kan je ook wel wat meer aan. Geef Marokko hetzelfde bedrag aan subsidie als wat Spanje heeft ontvangen, dan hoor je mij niet klagen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_135167688
quote:
10s.gif Op maandag 6 januari 2014 22:16 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Tja, als je soepsidie van Europa de EU krijgt, kan je ook wel wat meer aan. Geef Marokko hetzelfde bedrag aan subsidie als wat Spanje heeft ontvangen, dan hoor je mij niet klagen.
Die subsidie, komt die terecht bij de Spaanse werklozen, denk je? :o
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_135167726
quote:
6s.gif Op maandag 6 januari 2014 22:18 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Die subsidie, komt die terecht bij de Spaanse werklozen, denk je? :o
In ieder geval bij de staat, die weer allerlei prestigeprojecten uit de grond kan stampen om de Spaanse werklozen aan het werk te zetten.
Allah Al Watan Al Malik
pi_135167751
altijd moet noord-west Europa maar betalen. wie komt ons eens een keer geld geven? de chinezen ofzo huh
pi_135167782
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 22:19 schreef arjan1112 het volgende:
altijd moet noord-west Europa maar betalen. wie komt ons eens een keer geld geven? de chinezen ofzo huh
De Amerikanen hebben Noord-West Europa een tijdlang gepamperd.
Allah Al Watan Al Malik
pi_135167820
Weet je hoe lang dat geleden is... word weer eens tijd
  maandag 6 januari 2014 @ 22:45:48 #67
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_135169198
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 22:19 schreef arjan1112 het volgende:
Marokko kan tenminste zelf wat dinars dirhams bijdrukken indien nodig :P

[ Bericht 2% gewijzigd door Perrin op 07-01-2014 08:10:42 ]
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_135174345
quote:
6s.gif Op maandag 6 januari 2014 21:31 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Klinkt als Colombia.

Ik meen me te herinneren dat de koning eerder dit soort "gratieverzoeken" heeft gedaan de afgelopen jaren. Weet jij hoeveel immigranten er gelegaliseerd zijn en wat dat voor effect heeft gehad?
Colombia heeft echter een groot probleem: militante groeperingen en cocaine.
#freefrederike
pi_135174454
quote:
4s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 00:38 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Colombia heeft echter een groot probleem: militante groeperingen en cocaine.
Dat is helemaal niet zo groot als jij denkt.

Daarnaast zijn er geen religieuze problemen, zoals in Noord-Afrika. Dus overal is wel wat. Qua ontwikkeling lijken het me redelijk vergelijkbare landen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_135174482
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 22:45 schreef Perrin het volgende:

[..]

Marokko kan tenminste zelf wat dinars bijdrukken indien nodig :P
Marokko heeft toch dirham, geen dinar?
#freefrederike
pi_135174600
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 00:42 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet zo groot als jij denkt.

Daarnaast zijn er geen religieuze problemen, zoals in Noord-Afrika. Dus overal is wel wat. Qua ontwikkeling lijken het me redelijk vergelijkbare landen.
Nee, laten we maar even doen alsof onze neus bloedt. Ik weet nog goed dat ik artikels heb gelezen van tijden van Escobar waarin mensen ook deden alsof Colombia veilig was.

Achja, waarom zou jij ook de waarheid vertellen? Dat schaadt natuurlijk jouw drugsland Colombia aan, en dat moet je natuurlijk niet hebben. Lekker niet kritisch zijn en doen alsof er niks gebeurt.

http://www.dailymail.co.u(...)kery-US-justice.html
#freefrederike
pi_135174970
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 21:30 schreef Mutant01 het volgende:
Het minimumloon ligt tussen de 300 en 400 euro per maand. Een politieagent of leraar heeft een salaris van om en nabij de 700 -800 euro. per maand.
Dit is best veel voor een land als Marokko. 700 of 800 euro gaat richting een salaris in Zuid-Europese landen en is al boven een salaris in arme Oost-Europese EU-landen als Roemenie als ik mij niet vergis. Ik vermoed dat indien dit klopt een Marokkaanse agent aanzienlijk meer verdient dan zijn Algerijnse of Tunesische collega. Hier in Tunesie zal een agent echt maximaal op 450 euro zitten (circa 900 dinar). Een leraar (net) eronder.

Ik vermoed dat voedselprijzen redelijk overeenkomen alleen huizen/huur in Marokko stukken duurder is vanwege de grote dichtbevolkte steden en ook het feit dat buitenlanders makkelijk(er) huizen/grond kunnen kopen in vergelijking tot Algerije en Tunesie.

Overigens zal Marokko sowieso een grote aantrekkingskracht blijven hebben op (zwart-)Afrikanen. Het is een van de ontwikkelste landen in Afrika, stabiel en daarnaast ligt het het dichtst bij Europa. En zeker in de grote steden vinden gigantisch veel ontwikkelingen plaats, en daarbij dus ook mogelijkheden. De arme migrant zal er waarschijnlijk eerst stranden met het idee wat bij elkaar te sparen en na een tijd de gok naar Europa te wagen. En velen zullen met de tijd langer en langer in Marokko blijven. Hoger opgeleiden die waarschijnlijk al in Marokko studeren blijven wellicht hangen na hun studie en/of stage vanwege het feit dat je in Marokko meer kansen op een respectabele baan in je vakgebied hebt dan in bijv Niger, Tsjaad of Senegal.

[ Bericht 23% gewijzigd door Aloulou op 07-01-2014 01:07:39 ]
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  dinsdag 7 januari 2014 @ 08:10:12 #73
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_135178656
quote:
4s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 00:43 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Marokko heeft toch dirham, geen dinar?
Oeps, dirham :@
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_135179067
quote:
6s.gif Op maandag 6 januari 2014 21:49 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, er is ook eigen aanwas, maar die kan nooit voor die hele groei zorgen. Er is geen land zo vol immigranten geraakt als Nederland, het op 2 na dichtstbevolkte serieuze land op Aarde.
Je bedoelt natuurlijk humorloos?
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_135180352
quote:
6s.gif Op maandag 6 januari 2014 21:49 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, er is ook eigen aanwas, maar die kan nooit voor die hele groei zorgen. Er is geen land zo vol immigranten geraakt als Nederland, het op 2 na dichtstbevolkte serieuze land op Aarde.
Toch is het zo. Het geboortecijfer is na de oorlog nog decennialang behoorlijk hoog geweest. Google maar eens op "tweede demografische transitie" in Nederland. Het betekent trouwens ook dat veel mensen het begrip "babyboom-generatie" véél nauwer opvatten dan het in werkelijkheid is, maar dat terzijde.
pi_135201893
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 00:59 schreef Aloulou het volgende:
Dit is best veel voor een land als Marokko. 700 of 800 euro gaat richting een salaris in Zuid-Europese landen en is al boven een salaris in arme Oost-Europese EU-landen als Roemenie als ik mij niet vergis. Ik vermoed dat indien dit klopt een Marokkaanse agent aanzienlijk meer verdient dan zijn Algerijnse of Tunesische collega. Hier in Tunesie zal een agent echt maximaal op 450 euro zitten (circa 900 dinar). Een leraar (net) eronder.
Ik heb even nagevraagd bij mijn oom die zelf leraar aldaar is, hij stelt dat een ambtenaar (zoals agent of leraar) globaal tussen de 600 en max 700 zal verdienen. Iets minder dan ik zei dus, maar nog steeds relatief veel. Het minimumloon ligt op gemiddeld 6 - 8 euro p/dag. Ook iets lager dus dan ik in eerste instantie zei.

quote:
Ik vermoed dat voedselprijzen redelijk overeenkomen alleen huizen/huur in Marokko stukken duurder is vanwege de grote dichtbevolkte steden en ook het feit dat buitenlanders makkelijk(er) huizen/grond kunnen kopen in vergelijking tot Algerije en Tunesie.
De steden zijn, op Casablanca na, niet erg dichtbevolkt. Punt is dat er een tijdlang te weinig is gebouwd en de vraag het aanbod overtrof, je ziet nu langzaam maar zeker dat het bijtrekt. En inderdaad, voor een buitenlander is het ook gemakkelijk te investeren.

quote:
Overigens zal Marokko sowieso een grote aantrekkingskracht blijven hebben op (zwart-)Afrikanen. Het is een van de ontwikkelste landen in Afrika, stabiel en daarnaast ligt het het dichtst bij Europa. En zeker in de grote steden vinden gigantisch veel ontwikkelingen plaats, en daarbij dus ook mogelijkheden. De arme migrant zal er waarschijnlijk eerst stranden met het idee wat bij elkaar te sparen en na een tijd de gok naar Europa te wagen. En velen zullen met de tijd langer en langer in Marokko blijven. Hoger opgeleiden die waarschijnlijk al in Marokko studeren blijven wellicht hangen na hun studie en/of stage vanwege het feit dat je in Marokko meer kansen op een respectabele baan in je vakgebied hebt dan in bijv Niger, Tsjaad of Senegal.
Tja, ik ben benieuwd hoe dat zich intern gaat ontwikkelen. Het zou mij niet verbazen als het tot etnische spanningen gaat leiden, temeer gezien de relatief hoge jeugdwerkloosheid (en de bevolkingspiramide). Dat is immers ook een van de factoren geweest voor de revoluties in de arabische wereld. De bevolking in de Arabische landen is extreem jong - en ook zij willen de spulletjes die de jongeren in het Westen hebben.
Allah Al Watan Al Malik
pi_135202364
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 21:23 schreef LXIV het volgende:

[..]

In Nederland zijn er ook ongeveer 800.000 vacatures en 800.000 MOE'ers aan het werk.
Zoveel? Nee toch?
pi_135202608
250.000 dacht ik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')