Zolang ie maar Marokko en Marokkanen kan bashen, verder is er niet veel consequente lijn in te ontdekken inderdaad.quote:Op maandag 6 januari 2014 21:27 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
ehh.. jij bent toch altijd bezig met zeggen dat je tegen die effecten bent? en als het in Marokko gebeurt ben je er ineens voor ?
Marokko heeft voorlopig geen last van vergrijzing. Zo kan je het ook zienquote:Op maandag 6 januari 2014 21:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nu ja, vergeleken met Griekenland en Spanje is 8,8% best netjes. Probleem is echter dat de gemiddelde leeftijd in Marokko ergens rond de 26 of 27 ligt. Dat is niet echt een gezonde bevolkingsopbouw.
Hier ben ik het wel mee eens.quote:Op maandag 6 januari 2014 21:19 schreef Zienswijze het volgende:
Het is logisch dat een deel van de Marokkanen naar het relatief rijke Nederland wil/wilde. Op die manier is het ook logisch dat een deel van de zuidelijke Afrikanen naar het relatief rijke Marokko wil.
Het minimumloon ligt tussen de 300 en 400 euro per maand. Een politieagent of leraar heeft een salaris van om en nabij de 700 -800 euro. per maand. Kosten van levensonderhoud is sterk afhankelijk van waar je in het land woont. Voedsel is goedkoop, huur en koop van woning is extreem duur. Auto's zijn qua prijs vergelijkbaar met hier (iets duurder zelf).quote:Op maandag 6 januari 2014 21:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wat is daar eigenlijk een 'gemiddeld' maandloon en wat kost je levensonderhoud per maand (grofweg)?
Ff opgezocht.. zo rond de 5000 dinar (500 euro) aan loon. Alleen nog geen idee hoeveel je daarvan voor je huis/eten/etc nodig hebt per maand..quote:Op maandag 6 januari 2014 21:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wat is daar eigenlijk een 'gemiddeld' maandloon en wat kost je levensonderhoud per maand (grofweg)?
Waar een wil is, is een weg. Marokko geeft 3,5% van haar BBP aan het leger uit, tegen 2,5% van het wereldgemiddelde en 1,3% van Nederland. Snij in de defensieuitgaven en op die manier kan je taallessen voor migranten subsidieren zodat de migranten beter integreren.quote:Op maandag 6 januari 2014 21:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk, maar Marokko lijkt me niet op het niveau "voor alles een ambtenaar en 'rugzakje'" staan, waar Nederland wel staat.
Klinkt als Colombia.quote:Op maandag 6 januari 2014 21:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het minimumloon ligt tussen de 300 en 400 euro per maand. Een politieagent of leraar heeft een salaris van om en nabij de 700 -800 euro. per maand. Kosten van levensonderhoud is sterk afhankelijk van waar je in het land woont. Voedsel is goedkoop, huur en koop van woning is extreem duur. Auto's zijn qua prijs vergelijkbaar met hier (iets duurder zelf).
Ahh nice, dank. Dus je kunt net als hier beter in de rimboe wonen kwa levensonderhoud en in de stad wat betreft werk.quote:Op maandag 6 januari 2014 21:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het minimumloon ligt tussen de 300 en 400 euro per maand. Een politieagent of leraar heeft een salaris van om en nabij de 700 -800 euro. per maand. Kosten van levensonderhoud is sterk afhankelijk van waar je in het land woont. Voedsel is goedkoop, huur en koop van woning is extreem duur. Auto's zijn qua prijs vergelijkbaar met hier (iets duurder zelf).
Past makkelijk, Marokko moet niet zeuren.quote:Op maandag 6 januari 2014 21:18 schreef aequus het volgende:
Karma bestaat dus toch
maar OT: Hoe denken ze dit te gaan opvangen? want +- 30.000 migranten is niet zomaar iets...
Ik ken de geschiedenis van de bevolkingsgroei van Marokko niet zo goed, maar Nederland had in de jaren 50 nog iets van 5 miljoen inwoners. 60 jaar later is dat ineens meer dan het 3dubbele. Dat is nogal een verandering. Nederland heeft zich dan ook altijd ingesteld op immigranten, iets wat ik Marokko ook niet heb zien doen, maar daar heeft Mutant vast meer kijk op.quote:Op maandag 6 januari 2014 21:31 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Waar een wil is, is een weg. Marokko geeft 3,5% van haar BBP aan het leger uit, tegen 2,5% van het wereldgemiddelde en 1,3% van Nederland. Snij in de defensieuitgaven en op die manier kan je taallessen voor migranten subsidieren zodat de migranten beter migreren.
Trouwens, had NL in de jaren '80 ook niet hoge werkloosheid en kwamen en toen ook gewoon immigranten NL binnen?
Ik kan mij niet herinneren dat dit het geval is geweest. Tuurlijk waren er altijd al 'immigranten', met name vanuit West-Afrika. Vaak studenten, die na hun studie in het land bleven hangen. Vooral in Casablanca en Rabat waren die te vinden. Maar dit is van een andere orde natuurlijk, zoveel mensen in een keer. En je weet niet wat zij allemaal hebben meegemaakt of met wat voor trauma ze rondlopen. Een GGZ of Mentrum ala Nederland kan je vergeten.. dat maakt het allemaal wat vervelender.quote:Op maandag 6 januari 2014 21:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Klinkt als Colombia.
Ik meen me te herinneren dat de koning eerder dit soort "gratieverzoeken" heeft gedaan de afgelopen jaren. Weet jij hoeveel immigranten er gelegaliseerd zijn en wat dat voor effect heeft gehad?
Doet Marokko er iets structureels aan, bijv grensbewaking ofzo? Of kan iedere Afrikaan er binnenwandelen als ie wil?quote:Op maandag 6 januari 2014 21:13 schreef Mutant01 het volgende:
Desalniettemin ben ik bang voor de aantrekkingskracht op de mensen in andere Afrikaanse landen ten zuiden van de Sahara.
Dat is in feite met elke immigratie zo, in Europa nog sterker door de shock (voor een Tsjadees zal een topless zonsessie in Scheveningen wat meer culturele clashes geven dan een Tamazight-moskee in Tetouan, lijkt me).quote:Op maandag 6 januari 2014 21:35 schreef Mutant01 het volgende:
Maar dit is van een andere orde natuurlijk, zoveel mensen in een keer. En je weet niet wat zij allemaal hebben meegemaakt of met wat voor trauma ze rondlopen. Een GGZ of Mentrum ala Nederland kan je vergeten.. dat maakt het allemaal wat vervelender.
De bevolkingsgroei heeft niet door migratie plaatsgevonden, maar is een 'natuurlijke' groei geweest - die nu behoorlijk is afgevlakt trouwens. Naar mate een land zich meer ontwikkelt, daalt de 'natuurlijke' bevolkingsgroei doorgaans.quote:Op maandag 6 januari 2014 21:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik ken de geschiedenis van de bevolkingsgroei van Marokko niet zo goed, maar Nederland had in de jaren 50 nog iets van 5 miljoen inwoners. 60 jaar later is dat ineens meer dan het 3dubbele. Dat is nogal een verandering. Nederland heeft zich dan ook altijd ingesteld op immigranten, iets wat ik Marokko ook niet heb zien doen, maar daar heeft Mutant vast meer kijk op.
Nederland zit in de NAVO, Marokko niet. Lijkt me dat die best een legertje nodig hebben.
Heb je toch niet goed opgelet.quote:Op maandag 6 januari 2014 21:35 schreef arjan1112 het volgende:
Heb wel vaker discussies over het leger van Marokko gevolgd.
Het is een soort koude oorlog.
Marokko = de Verenigde Staten Algarije = De Sowjetunie
Ok, logisch.quote:Op maandag 6 januari 2014 21:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De bevolkingsgroei heeft niet door migratie plaatsgevonden, maar is een 'natuurlijke' groei geweest - die nu behoorlijk is afgevlakt trouwens. Naar mate een land zich meer ontwikkelt, daalt de 'natuurlijke' bevolkingsgroei doorgaans.
weet je zeker dat dit klopt?quote:Op maandag 6 januari 2014 21:40 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ok, logisch.
Nederland is nou juist met name gegroeid door immigratie en de kinderen van die immigranten. Een land dat eraan gewend is dus, al 40-50 jaar.
In tegenstelling tot wat veel mensen denken komen die mensen niet via de (Westelijke) Sahara naar binnen, maar via Algerije. Die grens is gesloten maar van een volledige grensbewaking is geen sprake. Is praktisch ook onmogelijk. Via de Westelijke Sahara naar binnen komen gaat niet, want die is bezaaid met landmijnen en er is maar 1 geasfalteerde weg naar Mauritanië. Verder is het een zwaarbewaakte militaire zone.quote:Op maandag 6 januari 2014 21:37 schreef Perrin het volgende:
[..]
Doet Marokko er iets structureels aan, bijv grensbewaking ofzo? Of kan iedere Afrikaan er binnenwandelen als ie wil?
Het geboortecijfer was in de jaren 50-60 flink aan het dalen. De enorme groei van zo'n 5-6 miljoen mensen naar bijna 17 (!) kan je niet anders verklaren.quote:
Ja, lijkt me ook, midden door de Sahara.quote:Op maandag 6 januari 2014 21:45 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
In tegenstelling tot wat veel mensen denken komen die mensen niet via de (Westelijke) Sahara naar binnen, maar via Algerije. Die grens is gesloten maar van een volledige grensbewaking is geen sprake. Is praktisch ook onmogelijk.
Ah dat wist ik idd niet. Door die buffer ook weinig last van de onrust in Noord-Mali dus? (behalve misschien meer vluchtelingen via Algerije)quote:Op maandag 6 januari 2014 21:45 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
In tegenstelling tot wat veel mensen denken komen die mensen niet via de (Westelijke) Sahara naar binnen, maar via Algerije. Die grens is gesloten maar van een volledige grensbewaking is geen sprake. Is praktisch ook onmogelijk. Via de Westelijke Sahara naar binnen komen gaat niet, want die is bezaaid met landmijnen en er is maar 1 geasfalteerde weg naar Mauritanië. Verder is het een zwaarbewaakte militaire zone.
Nee, er is ook eigen aanwas, maar die kan nooit voor die hele groei zorgen. Er is geen land zo vol immigranten geraakt als Nederland, het op 2 na dichtstbevolkte serieuze land op Aarde.quote:Op maandag 6 januari 2014 21:47 schreef arjan1112 het volgende:
Nu lijkt het net alsof er 11 miljoen buitenlanders in Nederland wonen ik weet zeker dat dit niet klopt.
Er vinden zeker racistische incidenten plaats. Laatst nog was er veel ophef omdat een eigenaar van een appartementencomplex in Casablanca een bord had opgehangen waarin hij vermeldde niet aan West-Afrikanen (oid) te zullen verhuren.quote:Op maandag 6 januari 2014 21:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, lijkt me ook, midden door de Sahara.
Is er veel racisme onder de Marokkanen naar de donkere Afrikanen toe?
Dat klopt, het heeft dus ook ergens zijn voordelen, zo'n militaire zone.quote:Op maandag 6 januari 2014 21:48 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ah dat wist ik idd niet. Door die buffer ook weinig last van de onrust in Noord-Mali dus? (behalve misschien meer vluchtelingen via Algerije)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |