abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135153972
Hallo mede FOK! kers.

Ik heb 1 voornemen voor 2014 gezet, en dat is iets aan mijzelf veranderen. Ik wil wat losser worden, wat meer durven, niet zo een stil gastje zijn dat als een leraar bijvoorbeeld je naam noemt m'n hart al gaat bonzen omdat ik dan zenuwachtig word, maar gewoon lekker los zijn, wat meer durven en minder 'fucks geven' over wat mensen nou eigenlijk van mij denken.

Een voorbeeld:

Ik heb de nieuwste aflevering van Sherlock (BBC serie) gezien, waarin Sherlock Holmes (een sociopaat) gewoon ook door mensen wordt geaccepteerd zoals hij is, nu weet ik uiteraard dat een serie niet een uitgangspunt moet zijn voor normen en waarden in een samenleving, maar ik weet 100% zeker dat dit in real life ook zo gaat.

Daarom wil ik gewoon de stille 'ik' veranderen naar een wat lossere en andere 'ik', die gewoon durft in te gaan tegen bepaalde dingen, en niet zo idioot stil is.

Een voorbeeld uit de praktijk:

Er is dus 'n meisje wat ik erg leuk vind, waar ik enorm vaak over denk, en wat ik wel als vriendin zou willen. Maar dit wordt dus de eerste 'relatie' van me, en ik word al snel zenuwachtig als ik nadenk over hoe ik situaties aan ga pakken, überhaupt over hoe ik met haar in contact kom (ze zit naast mij met haar kluis), etcetera. Ik weet gewoon dat ik elke dag weer zeg, en nu de nieuwe ik, niet zo idioot zenuwachtig de hele tijd, maar gewoon lekker los, vrolijk en actief, en elke dag weer lukt dit me niet, waar ik een beetje depressief aan het worden van ben.

Hebben degene niet deze tekst ook daadwerkelijk hebben doorgelezen (zo niet, hoef je niet de moeite te nemen om hier te reageren) enige tips voor mij om wat losser, socialer en vrijer te worden?

Alvast dank.
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_135154053
Cocaïne ^O^
  maandag 6 januari 2014 @ 18:13:04 #3
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_135154092
Gewoon schijt hebben vriend.

Echt.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_135154127
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 18:11 schreef jatochneetoch het volgende:
Cocaïne ^O^
Als het legaal was zou de dokter dit jou voorschrijven inderdaad. Pure zekerheid in poedervorm.
Nieuw is niet altijd beter.
pi_135154170
quote:
Cocaïne ^O^
Hoe onserieus de reactie dan ook is, ik wil (voor volgende reacties) geen middeltjes of alcohol gebruiken :+

quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 18:13 schreef Catch22- het volgende:
Gewoon schijt hebben vriend.

Echt.
Hoe ;(

Ik probeer het maar ik weet toch wel dat mensen me dan erop beoordelen en als debiel of als 'rare gast' gaan zien..
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_135154174
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 18:14 schreef ikbennieuwopfok het volgende:

[..]

Als het legaal was zou de dokter dit jou voorschrijven inderdaad. Pure zekerheid in poedervorm.
Tot ts te arrogant wordt en zich boven haar geplaatst voelt :')
Swek
  maandag 6 januari 2014 @ 18:16:53 #7
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_135154241
quote:
10s.gif [b]Op maandag 6 januari 2014 18:15 schreef SherlockHolmes het
[..]

Hoe ;(

Ik probeer het maar ik weet toch wel dat mensen me dan erop beoordelen en als debiel of als 'rare gast' gaan zien..
gewoon wat vaker zeggen wat je wil zeggen zonder al te veel na te denken. Dingen doen die je wil doen, zonder altijd te denken dat mensen je misschien raar vinden.

Mensen vinden mij ook raar denk ik. Of in elk geval apart. Maar ik geef er niets om.
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_135154282
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 18:15 schreef boeraap het volgende:

[..]

Tot ts te arrogant wordt en zich boven haar geplaatst voelt :')
Dan is het probleem als nog opgelost
Nieuw is niet altijd beter.
pi_135154296
Ik denk dat je moet accepteren dat je je persoonlijkheid niet kan veranderen. Tuurlijk kan je jezelf wat opener opstellen maar als je van jezelf een introvert en/of verlegen persoon bent word je simpelweg nooit het tegenovergestelde.
pi_135154297
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 18:16 schreef Catch22- het volgende:

[..]

gewoon wat vaker zeggen wat je wil zeggen zonder al te veel na te denken. Dingen doen die je wil doen, zonder altijd te denken dat mensen je misschien raar vinden.

Mensen vinden mij ook raar denk ik. Of in elk geval apart. Maar ik geef er niets om.
Hoe krijg je dat voor elkaar?
En was je altijd zo, of is dat later pas gekomen?
-Don Draper
pi_135154336
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 18:18 schreef krullenbolletje het volgende:
Ik denk dat je moet accepteren dat je je persoonlijkheid niet kan veranderen. Tuurlijk kan je jezelf wat opener opstellen maar als je van jezelf een introvert en/of verlegen persoon bent word je simpelweg nooit het tegenovergestelde.
Ik merk dat ik minder verlegen ben dan vroeger en onder m'n vrienden kan ik gewoon bijna doen zoals ik wil, maar zodra er onbekenden (waaronder dus iemand die ik leuk vind) tussen zitten, kan ik niet meer zo doen, maar verander ik.
-Don Draper
pi_135154348
Pomp jezelf lekker op in de sportschool zo ga je meer zelfvertrouwen op doen.
  maandag 6 januari 2014 @ 18:20:51 #13
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_135154392
quote:
10s.gif Op maandag 6 januari 2014 18:18 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Hoe krijg je dat voor elkaar?
En was je altijd zo, of is dat later pas gekomen?
is pas later gekomen. Was vroeger vrij stil en rustig. Werd gepest op de basisschool, gescheiden ouders, het klassieke verhaal.

En nu heb ik schijt. Heb een goed sociaal leven, een leuke vriendin, mooi huis, goede baan.

Er zullen altijd mensen zijn die je niet mogen, daar moet je lak aan hebben. Gewoon jezelf zijn en niet bang zijn om af en toe als mongool over te komen.
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_135154549
Je kan best veranderen, maar het is ook met name een kwestie van 'oefening baart kunst'. Wat eerder gezegd is: heb gewoon schijt aan wat anderen denken. Dat lijkt misschien moeilijk, maar nadat je het een paar keer zo hebt ervaren wordt het vanzelf makkelijker en kom je ook steeds losser. Als je twijfelt moet je je er 'gewoon' even overheen zetten.
pi_135154568
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 18:19 schreef Jahr00n het volgende:
Jij misschien...
Als spiermassa voor zelfvertrouwen zorgt is er iets niet in orde, denk ik.

Alcohol is trouwens geen wondermiddel ofzo, ik wordt er alleen onzekerder van (just sayin' gezien je het mentjende).

En je was toch 16?
Naarmate je ouder wordt zul je langzamerhand ook iets zelfverzekerder worden.
pi_135154720
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 18:20 schreef Catch22- het volgende:

[..]

is pas later gekomen. Was vroeger vrij stil en rustig. Werd gepest op de basisschool, gescheiden ouders, het klassieke verhaal.

En nu heb ik schijt. Heb een goed sociaal leven, een leuke vriendin, mooi huis, goede baan.

Er zullen altijd mensen zijn die je niet mogen, daar moet je lak aan hebben. Gewoon jezelf zijn en niet bang zijn om af en toe als mongool over te komen.
Bedankt! Goed plan, nu nog uitvoeren... :P

quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 18:24 schreef Rodawa het volgende:
Je kan best veranderen, maar het is ook met name een kwestie van 'oefening baart kunst'. Wat eerder gezegd is: heb gewoon schijt aan wat anderen denken. Dat lijkt misschien moeilijk, maar nadat je het een paar keer zo hebt ervaren wordt het vanzelf makkelijker en kom je ook steeds losser. Als je twijfelt moet je je er 'gewoon' even overheen zetten.
Gewoon geen fuck geven en gewoon doen dus? Bedoel je met eroverheen zetten gewoon die drempel van niet durven negeren en je daar over heen zetten?
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 18:25 schreef RetRy32 het volgende:

[..]

Jij misschien...

Alcohol is trouwens geen wondermiddel ofzo, ik wordt er alleen onzekerder van (just sayin' gezien je het mentjende).

En je was toch 16?
16, klopt helemaal! :)

Punt is, goed dat ik naar mate ik ouder word zelfverzekerder word, maar ik wil niet zo lang wachten ;)
Ik heb lang genoeg in m'n leven gewacht op veranderingen van mijzelf (luiheid, motivatie) en die kwamen ook niet, dus dat wil ik liever niet ;)
-Don Draper
pi_135154820
quote:
10s.gif Op maandag 6 januari 2014 18:28 schreef SherlockHolmes het volgende:
Gewoon geen fuck geven en gewoon doen dus? Bedoel je met eroverheen zetten gewoon die drempel van niet durven negeren en je daar over heen zetten?
Yes, ik ben vroeger ook behoorlijk introvert geweest. In mijn ervaring was het dan niet dat ik niet iets toe te voegen had, maar dat ik ging twijfelen of het wel daadwerkelijk iets toe zou voegen/grappig zou zijn/niet raar zou zijn oid. Die twijfel was bij mij altijd wat mij weerhield om opener te zijn, met name in grote groepen. Dat is iets waar je je even overheen moet zetten, als je eenmaal het vertrouwen hebt wordt het steeds makkelijker om zo open/spontaan te zijn. Deze ommekeer heeft bij mij niet eens zo lang geduurd.
  maandag 6 januari 2014 @ 18:31:44 #18
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_135154835
Je bepaalt je eigen geluk mijn jongen. En aan t eind van de rit ben je alleen, dus leef voor jezelf.

Tot zover de cliches. Die overigens heel erg waar zijn.
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_135154845
Overigens begint het allemaal met zelfvertrouwen natuurlijk, als je dat in overvloed hebt ontstaan de twijfels ook niet. Vroeger had ik weinig zelfvertrouwen, ik hield me dan altijd maar in. Tegenwoordig is dit eerder het tegenovergestelde. Zelfvertrouwen in overvloed, de spontaniteit volgt vanzelf.
pi_135154875
quote:
10s.gif Op maandag 6 januari 2014 18:28 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Bedankt! Goed plan, nu nog uitvoeren... :P

[..]

[..]

16, klopt helemaal! :)

Punt is, goed dat ik naar mate ik ouder word zelfverzekerder word, maar ik wil niet zo lang wachten ;)
Ik heb lang genoeg in m'n leven gewacht op veranderingen van mijzelf (luiheid, motivatie) en die kwamen ook niet, dus dat wil ik liever niet ;)
Luiheid is een karaktereigenschap die je altijd zult behouden.
Overigens heb ik bij jou gemerkt dat je dingen die je interesseren wel inzet bij je wekken dus motivatie is geen issue.

En je kan iets zelfverzekerder worden door alles waar je je druk om maakt nuchterder te behandelen en alle sociale situaties niet als een challenge zien (ik weet niet of dat een issue is bij jou, maar dit komt veel voor).
Ik heb overigens geen idee hoe je dit moet aanpakken, je moet zelf wat verzinnen.
  maandag 6 januari 2014 @ 18:37:56 #21
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_135155055
Heel veel koffie drinken, word je lekker actief van.

Verder gewoon werken aan je zelfverzekerdheid, je mag er zijn (zou m'n schoonmoeder zeggen).

Desnoods verander je je kapsel en neem je een hele nieuwe kledingstijl aan waarin je je zekerder voelt. Dus niet je standaard grijze t-shirt met je blauwe jeans eronder, maar gewoon een keer iets heel anders.
Bay of Plenty
pi_135155520
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 18:31 schreef Rodawa het volgende:

[..]

Yes, ik ben vroeger ook behoorlijk introvert geweest. In mijn ervaring was het dan niet dat ik niet iets toe te voegen had, maar dat ik ging twijfelen of het wel daadwerkelijk iets toe zou voegen/grappig zou zijn/niet raar zou zijn oid. Die twijfel was bij mij altijd wat mij weerhield om opener te zijn, met name in grote groepen. Dat is iets waar je je even overheen moet zetten, als je eenmaal het vertrouwen hebt wordt het steeds makkelijker om zo open/spontaan te zijn. Deze ommekeer heeft bij mij niet eens zo lang geduurd.
Klopt, dat weerhoudt mij ook! ;(
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 18:31 schreef Catch22- het volgende:
Je bepaalt je eigen geluk mijn jongen. En aan t eind van de rit ben je alleen, dus leef voor jezelf.

Tot zover de cliches. Die overigens heel erg waar zijn.
Mooie quote! :)

quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 18:32 schreef Rodawa het volgende:
Overigens begint het allemaal met zelfvertrouwen natuurlijk, als je dat in overvloed hebt ontstaan de twijfels ook niet. Vroeger had ik weinig zelfvertrouwen, ik hield me dan altijd maar in. Tegenwoordig is dit eerder het tegenovergestelde. Zelfvertrouwen in overvloed, de spontaniteit volgt vanzelf.
Geef mij het allebei maar :)

quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 18:32 schreef RetRy32 het volgende:

[..]

Luiheid is een karaktereigenschap die je altijd zult behouden.
Overigens heb ik bij jou gemerkt dat je dingen die je interesseren wel inzet bij je wekken dus motivatie is geen issue.

En je kan iets zelfverzekerder worden door alles waar je je druk om maakt nuchterder te behandelen en alle sociale situaties niet als een challenge zien (ik weet niet of dat een issue is bij jou, maar dit komt veel voor).
Ik heb overigens geen idee hoe je dit moet aanpakken, je moet zelf wat verzinnen.
Gemerkt? Hoe dan :+

Verder heb je gelijk met het nuchterder kijken naar situaties, en het challenge-oogpunt, daar heb ik last van ja.
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 18:37 schreef oLexie het volgende:
Heel veel koffie drinken, word je lekker actief van.

Verder gewoon werken aan je zelfverzekerdheid, je mag er zijn (zou m'n schoonmoeder zeggen).

Desnoods verander je je kapsel en neem je een hele nieuwe kledingstijl aan waarin je je zekerder voelt. Dus niet je standaard grijze t-shirt met je blauwe jeans eronder, maar gewoon een keer iets heel anders.
Cafeïne heeft een werking van gewenning, hoe meer je drinkt, hoe meer je na een tijd nodig hebt om dezelfde mate van 'kick' te krijgen.

Verder was ik vroeger, toen m'n zelfverzekerdheid op een dieptepunt was, mijn stijl vooral jeans met saaie vesten etc.

Nu ga ik vooral naar de klassiekere stijl, overhemden, zwarte broek, etc.
Als het kon zou ik gewoon het liefst in pak naar school gaan _O- , want om de een of andere reden voel ik mij prettig in een pak.
-Don Draper
pi_135155521
Als je ophoudt met dat

-SH

onder elk topic te zetten mag je voor deze keer dat andere laten zitten.
Digo
pi_135155598
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 18:49 schreef Tropanzia het volgende:
Als je ophoudt met dat

-SH

onder elk topic te zetten mag je voor deze keer dat andere laten zitten.
Ik heb dat al minstens een driekwart jaar niet gedaan :')
-Don Draper
  maandag 6 januari 2014 @ 18:51:29 #25
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_135155611
quote:
10s.gif Op maandag 6 januari 2014 18:49 schreef SherlockHolmes het volgende:

Cafeïne heeft een werking van gewenning, hoe meer je drinkt, hoe meer je na een tijd nodig hebt om dezelfde mate van 'kick' te krijgen.

Verder was ik vroeger, toen m'n zelfverzekerdheid op een dieptepunt was, mijn stijl vooral jeans met saaie vesten etc.

Als het kon zou ik gewoon het liefst in pak naar school gaan _O- , want om de een of andere reden voel ik mij prettig in een pak.
Ja, je moet het ook niet als een gek gaan drinken nee. Ik drink zo nu en dan een bak en dan stuiter en lul ik als een malle.

Van dat pak dat snap ik wel, als ik in kokerrok loop voel ik me ook het fijnst, maar een beetje saai is het wel. Een pak straalt wel zelfverzekerdheid uit, maar moet je niet doen als je opleiding daar helemaal niet naar staat want dan gaan mensen weer van je denken dat je zelf denkt dat je het helemaal bent. :')

Ahja, lastig allemaal.
Bay of Plenty
pi_135155650
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 18:51 schreef oLexie het volgende:

[..]

Ja, je moet het ook niet als een gek gaan drinken nee. Ik drink zo nu en dan een bak en dan stuiter en lul ik als een malle.

Van dat pak dat snap ik wel, als ik in kokerrok loop voel ik me ook het fijnst, maar een beetje saai is het wel. Een pak straalt wel zelfverzekerdheid uit, maar moet je niet doen als je opleiding daar helemaal niet naar staat want dan gaan mensen weer van je denken dat je zelf denkt dat je het helemaal bent. :')

Ahja, lastig allemaal.
Tegenwoordig is het gewoon jeans met een overhemd aan. :)

Verder nog tips mensen, in plaats van 'het gewoon doen!'?

Hoe meer tips en verschillende visies hoe beter.
-Don Draper
pi_135155708
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 18:25 schreef RetRy32 het volgende:

[..]

Jij misschien...

En je was toch 16?
Gewoon lekker buff zijn en goed gekleed kan echt veel doen hoor. Gewoon haartjes goed en de chicks gaan vanzelf naar je kijken.
pi_135156720
Zoek een idool en gedraag je naar zijn zaadstaven.
  maandag 6 januari 2014 @ 19:13:30 #29
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_135156747
Belangrijk is wel

Dat je authentiek blijf
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_135157025
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 19:13 schreef DonnieDarkno het volgende:
Zoek een idool en gedraag je naar zijn zaadstaven.
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 19:13 schreef Catch22- het volgende:
Belangrijk is wel

Dat je authentiek blijf
Klopt, want dat wil ik nu wel. Ik was vroeger altijd aan het kijken naar een persoon, keek dan een film/serie waar hij in was en probeerde hem na te doen omdat hij wel gek kon doen zonder een fuck te geven.
-Don Draper
pi_135157058
quote:
10s.gif Op maandag 6 januari 2014 19:18 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

[..]

Klopt, want dat wil ik nu wel. Ik was vroeger altijd aan het kijken naar een persoon, keek dan een film/serie waar hij in was en probeerde hem na te doen omdat hij wel gek kon doen zonder een fuck te geven.
Dat doe ik ook, werkt prima.
pi_135157858
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 18:09 schreef SherlockHolmes het volgende:
Hallo mede FOK! kers.

Ik heb 1 voornemen voor 2014 gezet, en dat is iets aan mijzelf veranderen. Ik wil wat losser worden, wat meer durven, niet zo een stil gastje zijn dat als een leraar bijvoorbeeld je naam noemt m'n hart al gaat bonzen omdat ik dan zenuwachtig word, maar gewoon lekker los zijn, wat meer durven en minder 'fucks geven' over wat mensen nou eigenlijk van mij denken.

Een voorbeeld:

Ik heb de nieuwste aflevering van Sherlock (BBC serie) gezien, waarin Sherlock Holmes (een sociopaat) gewoon ook door mensen wordt geaccepteerd zoals hij is, nu weet ik uiteraard dat een serie niet een uitgangspunt moet zijn voor normen en waarden in een samenleving, maar ik weet 100% zeker dat dit in real life ook zo gaat.

Daarom wil ik gewoon de stille 'ik' veranderen naar een wat lossere en andere 'ik', die gewoon durft in te gaan tegen bepaalde dingen, en niet zo idioot stil is.

Een voorbeeld uit de praktijk:

Er is dus 'n meisje wat ik erg leuk vind, waar ik enorm vaak over denk, en wat ik wel als vriendin zou willen. Maar dit wordt dus de eerste 'relatie' van me, en ik word al snel zenuwachtig als ik nadenk over hoe ik situaties aan ga pakken, überhaupt over hoe ik met haar in contact kom (ze zit naast mij met haar kluis), etcetera. Ik weet gewoon dat ik elke dag weer zeg, en nu de nieuwe ik, niet zo idioot zenuwachtig de hele tijd, maar gewoon lekker los, vrolijk en actief, en elke dag weer lukt dit me niet, waar ik een beetje depressief aan het worden van ben.

Hebben degene niet deze tekst ook daadwerkelijk hebben doorgelezen (zo niet, hoef je niet de moeite te nemen om hier te reageren) enige tips voor mij om wat losser, socialer en vrijer te worden?

Alvast dank.
/r/theredpill
pi_135158009
quote:
14s.gif Op maandag 6 januari 2014 19:19 schreef DonnieDarkno het volgende:

[..]

Dat doe ik ook, werkt prima.
Wie is het gelukkige idool?
-Don Draper
pi_135158024
quote:
10s.gif Op maandag 6 januari 2014 19:35 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Wie is het gelukkige idool?
Stephen Hawking.
pi_135158104
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 19:35 schreef Rodawa het volgende:

[..]

Stephen Hawking.
Ik dacht eerder aan z'n buurman oid.
-Don Draper
pi_135158122
Maargoed, even OT. Nog wat meer tips? :).
-Don Draper
pi_135158177
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 19:35 schreef Rodawa het volgende:

[..]

Stephen Hawking.
:')
pi_135158209
quote:
10s.gif Op maandag 6 januari 2014 19:37 schreef SherlockHolmes het volgende:
Probeer het lelijk vriendinnetje van het leuke meisje te versieren, als oefenmateriaal.
pi_135158702
quote:
14s.gif Op maandag 6 januari 2014 19:38 schreef DonnieDarkno het volgende:

[..]

Probeer het lelijk vriendinnetje van het leuke meisje te versieren, als oefenmateriaal.
Ze heeft alleen maar knappe vriendinnen waarmee ze omgaat.... :P
-Don Draper
pi_135158754
quote:
10s.gif Op maandag 6 januari 2014 19:44 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Ze heeft alleen maar knappe vriendinnen waarmee ze omgaat.... :P
Probeer haar moeder.
pi_135158812
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 19:45 schreef DonnieDarkno het volgende:

[..]

Probeer haar moeder.
Even serieus.
-Don Draper
  maandag 6 januari 2014 @ 19:47:46 #42
409503 awiebo
bûter, brea en griene tsiis...
pi_135158910
je bent bang dat mensen je raar vinden als je uit de band springt.

Maar wat is raar? Ik vind het bijvoorbeeld ook een beetje raar/apart wanneer iemand maar wat schuw en stilletjes in de hoek staat. En zolang een persoon fatsoenlijk blijft kan ik gekkigheid wel waarderen :9

en voor de rest; aan de mensen die dat niet kunnen waarderen moet je in feite 'schijt' hebben :)
den Rijn neder quam ... inder wilder Neder Sassen lant ... ende om dattet soo couden lant is, soo dedent die Romeynen Vrieslant hieten
  maandag 6 januari 2014 @ 19:48:24 #43
240618 Micson
The lonely stoner
pi_135158957
Je karakter verander je niet vriend. Je blijft die verlegen jongen die in het hoekje van de discotheek stilletjes aan zijn biertje nipt en afgunstig naar de bazen op de dansvloer kijkt. Na afloop lig je balend en bed en neem je je voor om de volgende keer wél de dansvloer op te gaan en vrouwen gaat versieren, maar diep in je hart weet je dat het de volgende keer weer precies hetzelfde zal gaan.

Face it. :)
pi_135159460
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 19:48 schreef Micson het volgende:
Je karakter verander je niet vriend. Je blijft die verlegen jongen die in het hoekje van de discotheek stilletjes aan zijn biertje nipt en afgunstig naar de bazen op de dansvloer kijkt. Na afloop lig je balend en bed en neem je je voor om de volgende keer wél de dansvloer op te gaan en vrouwen gaat versieren, maar diep in je hart weet je dat het de volgende keer weer precies hetzelfde zal gaan.

Face it. :)
Met zo een instelling maak ik het nooit, dus dat negeer ik sowieso.

quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 19:47 schreef awiebo het volgende:

Maar wat is raar? Ik vind het bijvoorbeeld ook een beetje raar/apart wanneer iemand maar wat schuw en stilletjes in de hoek staat. En zolang een persoon fatsoenlijk blijft kan ik gekkigheid wel waarderen :9

en voor de rest; aan de mensen die dat niet kunnen waarderen moet je in feite 'schijt' hebben :)
Zo kun je het inderdaad ook bekijken.
Verder zal ik altijd m'n fatsoen behouden, zo ben ik wel weer ;)
-Don Draper
  maandag 6 januari 2014 @ 19:57:25 #45
240618 Micson
The lonely stoner
pi_135159558
quote:
10s.gif Op maandag 6 januari 2014 19:55 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Met zo een instelling maak ik het nooit, dus dat negeer ik sowieso.

[..]

Zo kun je het inderdaad ook bekijken.
Verder zal ik altijd m'n fatsoen behouden, zo ben ik wel weer ;)
Dan lieg je jezelf voor helaas.
  maandag 6 januari 2014 @ 19:58:34 #46
409503 awiebo
bûter, brea en griene tsiis...
pi_135159630
karakter verander je ook niet, maar je schuwheid heeft ook grotendeels met jouw kijk op de wereld te maken. En hoe jij denkt dat de wereld jou ervaart.

En daar kun je wel wat aan doen ^O^

Go get 'em girl *O*
den Rijn neder quam ... inder wilder Neder Sassen lant ... ende om dattet soo couden lant is, soo dedent die Romeynen Vrieslant hieten
pi_135159662
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 19:57 schreef Micson het volgende:

[..]

Dan lieg je jezelf voor helaas.
Dus jij denkt dat mensen niet kunnen veranderen? Ik weet wel zeker van wel.

Karakter heeft ook vrij weinig te maken met of je weinig durft.
-Don Draper
  maandag 6 januari 2014 @ 20:36:29 #48
374703 wickedmen
Doet Berkeldansje
pi_135162029
quote:
10s.gif Op maandag 6 januari 2014 18:15 schreef SherlockHolmes het volgende:
me dan erop beoordelen en als debiel of als 'rare gast' gaan zien..
Dat denk jij!
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 18:16 schreef Catch22- het volgende:
Sommige mij ook, ik geef geen neuk want weet dat er veel mij daarom leuk vinden.
Ik ben prettig gestoord en niemand kan mij ervaren.

Efin.
pi_135162382
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 20:36 schreef wickedmen het volgende:

[..]

Dat denk jij!

[..]

Sommige mij ook, ik geef geen neuk want weet dat er veel mij daarom leuk vinden.
Ik ben prettig gestoord en niemand kan mij ervaren.

Efin.
Hoi, je zit verkeerd, dit is KLB niet, je irrelevante gebagger hoort hier niet.
  maandag 6 januari 2014 @ 20:46:03 #50
374703 wickedmen
Doet Berkeldansje
pi_135162465
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 20:44 schreef RetRy32 het volgende:

[..]

Hoi, je zit verkeerd, dit is KLB niet, je irrelevante gebagger hoort hier niet.
Go fuck yourself.
  maandag 6 januari 2014 @ 20:58:26 #51
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_135163090
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 19:47 schreef awiebo het volgende:

De meeste mensen doen zo tegen je, als je raar doet, omdat ze het zelf niet durven. Daar komt het allemaal op neer.

En bij mij heeft persoonlijk drugsgebruik geholpen. Ik was vroeger ook erg gesloten, durfde niemand aan te spreken enzo, maar toen ik de eerste keer mdma nam, kwam ik tot de conclusie dat ik die openheid in het echte leven ook wel kon gebruiken. Echt een inzicht zegmaar. Sindsdien kan ik normaal een conversatie aangaan, en vreemde mensen aanspreken.
Kaleidoscopiklimax
pi_135163217
quote:
14s.gif Op maandag 6 januari 2014 20:58 schreef RadioSlut het volgende:

[..]

De meeste mensen doen zo tegen je, als je raar doet, omdat ze het zelf niet durven. Daar komt het allemaal op neer.

En bij mij heeft persoonlijk drugsgebruik geholpen. Ik was vroeger ook erg gesloten, durfde niemand aan te spreken enzo, maar toen ik de eerste keer mdma nam, kwam ik tot de conclusie dat ik die openheid in het echte leven ook wel kon gebruiken. Echt een inzicht zegmaar. Sindsdien kan ik normaal een conversatie aangaan, en vreemde mensen aanspreken.
Drugs is geen optie, maar toch bedankt ;)
-Don Draper
pi_135164177
quote:
10s.gif Op maandag 6 januari 2014 18:49 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Klopt, dat weerhoudt mij ook! ;(

[..]

Mooie quote! :)

[..]

Geef mij het allebei maar :)

[..]

Gemerkt? Hoe dan :+

Verder heb je gelijk met het nuchterder kijken naar situaties, en het challenge-oogpunt, daar heb ik last van ja.

[..]

Ga aan de ritalin
pi_135164692
Ik was enigszins een introvert en verlegen toen ik jonger was. Ben na mijn VWO direct naar Londen verhuist om daar te studeren en te werken. Dan wordt je snel volwassen.

Beste methode is echt schijt hebben en kappen met al dat nadenken en over-en over-en door analyseren. Schiet je geen fuck mee op.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_135164821
Dat van motivatie concludeerde ik uit je Java topic.
Maar aye, vergeet niet deze adviezen te onthouden.
Maar ga niet constant in sociale situaties eraan denken (zoals ik zei in de eerste posts).
Het leven is geen opdracht, doe gewoon wat je wilt, aan het eind ben je toch dood en je hoeft je sowieso nooit te schamen voor je daden.

Op een chicka afstappen getuigt van ballen, niemand gaat je erom afzeiken... Je wordt juist als baasje gezien.
Ja of de mensen die je kent zijn sociaal zeer beperkt ontwikkeld en dan moet je het buitenbeentje van de buitenbeentjes zijn die gehekelt wordt.
Dat lijkt me sterk.
pi_135164973
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 21:30 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik was enigszins een introvert en verlegen toen ik jonger was. Ben na mijn VWO direct naar Londen verhuist om daar te studeren en te werken. Dan wordt je snel volwassen.

Beste methode is echt schijt hebben en kappen met al dat nadenken en over-en over-en door analyseren. Schiet je geen fuck mee op.
Door veel te analyseren kan je wel goed op chickas inspelen na wat observatie, al vergt dat manipulatieve aanleg en goede sociale vaardigheden.

Maar je onzekerheden en sociale "faal-momenten" moet je gewoon met rust laten.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2014 21:36:07 ]
pi_135165264
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 21:35 schreef RetRy32 het volgende:

[..]

Door veel te analyseren kan je wel goed op chickas inspelen na wat observatie, al vergt dat manipulatieve aanleg en goede sociale vaardigheden.

Kan, leuk... Maar dat klinkt 'erg firefly' achtig. Ook qua dames aanspreken en tactieken, ik moet er niks van hebben. Ik spreek gewoon een dame aan die ik leuk zou vinden en is dat niet wederzijds heb ik daar geen seconde last van. En als je vaak uitgaat is het inderdaad niet moeilijk om bepaalde dames te versieren, maar dat zijn vaak wel de hopeloze gevallen. Die figuren waar bijna iedereen over heen kan :').

Again, ik denk er gewoon niet over na. Het komt echt wel vanzelf. Spontaniteit werkt mijn inziens altijd. Geforceerd gaat altijd fout.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_135168836
Zelf was ik vroeger net als jij. Als je je best doet groei je er wel uit. Het kan alleen niet van de een op de andere dag. De komende jaren zul jij elk jaar weer terugkijken op het voorgaande en echte vooruitgang merken.

Tips om die groei te maken: vrienden zoeken, hobby's zoeken, een doel hebben om naar toe te werken (een bepaalde opleiding doen bijvoorbeeld).

Maar extravert zul je waarschijnlijk niet worden, maar dat is ook nergens voor nodig. Zelf ben ik alleen extravert na een aantal glazen alcohol en soms als ik in de "mood" ben. Maar dat maakt niet uit, want een tikje introvert hoeft absoluut niet hetzelfde te zijn als verlegen.
Unbowed, Unbent, Unbroken.
pi_135169043
Als je een meer losser persoon wilt worden, en dus als doel een vriendin probeert te krijgen moet je je kwetsbaar opstellen. Althans; je zult gegarandeerd een aantal fouten maken waar je je voor zal schamen. Dit proces is zeer lastig, en het zal denk ik ook veel terugvallen kennen. Maar achteraf voelt het een stuk beter. Ik ben hier een jaar geleden ook mee begonnen, en ik ben er nog lang niet. Maar ik weet wel dat het de positieve dingen die je ervoor krijgt erg zal waarderen.
pi_135169691
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 22:42 schreef Minimunt het volgende:
Als je een meer losser persoon wilt worden, en dus als doel een vriendin probeert te krijgen moet je je kwetsbaar opstellen. Althans; je zult gegarandeerd een aantal fouten maken waar je je voor zal schamen. Dit proces is zeer lastig, en het zal denk ik ook veel terugvallen kennen. Maar achteraf voelt het een stuk beter. Ik ben hier een jaar geleden ook mee begonnen, en ik ben er nog lang niet. Maar ik weet wel dat het de positieve dingen die je ervoor krijgt erg zal waarderen.
Kwetsbaar? Dat wil ik juist NIET zijn!

quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 22:38 schreef BeyondTheGreen het volgende:
Zelf was ik vroeger net als jij. Als je je best doet groei je er wel uit. Het kan alleen niet van de een op de andere dag. De komende jaren zul jij elk jaar weer terugkijken op het voorgaande en echte vooruitgang merken.

Tips om die groei te maken: vrienden zoeken, hobby's zoeken, een doel hebben om naar toe te werken (een bepaalde opleiding doen bijvoorbeeld).

Maar extravert zul je waarschijnlijk niet worden, maar dat is ook nergens voor nodig. Zelf ben ik alleen extravert na een aantal glazen alcohol en soms als ik in de "mood" ben. Maar dat maakt niet uit, want een tikje introvert hoeft absoluut niet hetzelfde te zijn als verlegen.
Na alcohol ben ik ook wat losser, maar ik wil het zonder kunnen ;)
Verder zal het over een paar jaar vast wel beter zijn, ik wil alleen het proces versnellen.

quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 21:32 schreef RetRy32 het volgende:
Dat van motivatie concludeerde ik uit je Java topic.
Maar aye, vergeet niet deze adviezen te onthouden.
Maar ga niet constant in sociale situaties eraan denken (zoals ik zei in de eerste posts).
Het leven is geen opdracht, doe gewoon wat je wilt, aan het eind ben je toch dood en je hoeft je sowieso nooit te schamen voor je daden.

Op een chicka afstappen getuigt van ballen, niemand gaat je erom afzeiken... Je wordt juist als baasje gezien.
Ja of de mensen die je kent zijn sociaal zeer beperkt ontwikkeld en dan moet je het buitenbeentje van de buitenbeentjes zijn die gehekelt wordt.
Dat lijkt me sterk.
Dat Java heb ik na een week gestopt.. was het totaal vergeten. Toen ging ik met Android app dev verder, allemaal boeken gedownload etc.. Ook na een week mee gestopt..
Ik ga er mee verder als ik op een Informatica studie zit (volgend schooljaar) op een hogeschool. Want ik heb simpelweg de tijd en zin niet om nu iets te doen wat niet voor m'n examens bevorderend is nu ;)

quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 21:35 schreef RetRy32 het volgende:

[..]

Met 'met rust laten' bedoel je gewoon vergeten en doorgaan?
-Don Draper
pi_135170330
quote:
10s.gif Op maandag 6 januari 2014 22:54 schreef SherlockHolmes het volgende:
Met 'met rust laten' bedoel je gewoon vergeten en doorgaan?
Ja.
pi_135170505
quote:
10s.gif Op maandag 6 januari 2014 22:54 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Kwetsbaar? Dat wil ik juist NIET zijn!

Mhm, misschien schreef ik het ook in de verkeerde context
Als een stil persoon praat je weinig en kun je verbaal ook weinig fout doen. Als je eenmaal probeert meer uitbundig te zijn in je handelingen dan kan het zijn dat je meer van jezelf gaat laten zien. Daardoor zullen meer mensen jou gedachtegangen ontvangen sommige gevoelens worden dan denk ik ook meer 'blootgelegd' waardoor je je kwetsbaarder opstelt.
pi_135173128
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:08 schreef RetRy32 het volgende:

[..]

Ja.
Daar wil ik het ook soms wel eens lastig door krijgen ja. Gewoon terugdenken aan iets wat ik deed in de derde persoon, dus dat ik mezelf zie vanuit iemand anders zijn ogen, en dan word ik soms benauwd als ik denk hoe dat eruit moet hebben gezien.
-Don Draper
pi_135173437
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 00:03 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Daar wil ik het ook soms wel eens lastig door krijgen ja. Gewoon terugdenken aan iets wat ik deed in de derde persoon, dus dat ik mezelf zie vanuit iemand anders zijn ogen, en dan word ik soms benauwd als ik denk hoe dat eruit moet hebben gezien.
Geloof me, die persoon vergeet dat na 5 seconden weer.
Ik had hier ook last van toen ik zo'n 13/14 was.

Je kan jezelf dwingen dit niet meer te doen.
En probeer gewoon rustig aan doen in je hoofd.

Maar ik weet inmiddels dat je dit niet wilt horen, maar dit zal na verloop van tijd minder worden als je ouder wordt (indien het niet een obsessie is).
pi_135174375
Ga aan fitness doen, 5x in de week trainen.
Helpt echt, heeft bij mij tenminste zeker meegeholpen.
pi_135174460
Het zou kunnen helpen als je denkt dat je lichaam niet mooi genoeg is, en dat dat je echt dwars zit als je op een chick afstapt (-> ONZEKER) .

Of het kan helpen als je je lichaam als middel wil gebruiken om meiden mee te fixen.

Maar beiden zijn denk ik niet toepasselijk op TS.
pi_135175453
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 00:42 schreef RetRy32 het volgende:
Het zou kunnen helpen als je denkt dat je lichaam niet mooi genoeg is, en dat dat je echt dwars zit als je op een chick afstapt (-> ONZEKER) .

Of het kan helpen als je je lichaam als middel wil gebruiken om meiden mee te fixen.

Maar beiden zijn denk ik niet toepasselijk op TS.
M'n lichaam is gewoon gemiddeld, maar onzeker ben ik denk ik wel een beetje, ja. Vandaar ook terug houdendheid en stil zijn.
-Don Draper
pi_135175522
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 01:23 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

M'n lichaam is gewoon gemiddeld, maar onzeker ben ik denk ik wel een beetje, ja. Vandaar ook terug houdendheid en stil zijn.
Nou je kan het proberen in dat geval, alhoewel het niet iets in wat je 1-2-3 doet, en het vereist inzet en motivatie.
pi_135177989
Ik denk dat jij je niet druk hoeft te maken. Zeker omdat je pas 16 bent en je nu al voor jezelf hebt voorgenomen dat je er iets aan wil veranderen.

Wat mij vooral een stuk socialer, communicatiever en losser heeft gemaakt zijn de mensen met wie ik door de jaren heen in aanraking ben gekomen. Voordat ik ben begonnen met werken heb ik 2 it-opleidingen gedaan. Ik kwam dus voornamelijk in aanraking met mensen die net zoals ik waren. Uiteindelijk ben ik voor mijn eerste baan terechtgekomen bij een logistiek bedrijf waar ik in aanraking kwam met mensen (zowel mannen als vrouwen) uit een hele andere wereld. Met een aantal van hen ben ik goed bevriend geraakt. Dit waren sowieso mensen die al een stuk losser en socialer van zichzelf waren en door veel met hen om te gaan ben ik dat dus zelf ook wat meer geworden.

Dit heeft voor mij overigens wel een aantal jaren geduurd. Maar goed, op jouw leeftijd zat ik er nog niet mee dat ik minder los was op dat moment.

[ Bericht 5% gewijzigd door MisterClockOnTwelve op 07-01-2014 05:12:42 ]
  dinsdag 7 januari 2014 @ 09:30:05 #70
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_135179598
Ik was vroeger ook een angstig, stil en onzeker vogeltje. Dacht teveel na over wat anderen allemaal wel niet dachten. Ik ben echter meerdere keren ergens totaal opnieuw begonnen (studie / werk / verhuizing naar andere kant van 't land) en moest om aansluiting te vinden mezelf wel aanpassen en wat leren socialer te zijn. Dat heeft geholpen. Eigenlijk zou je jezelf wat vaker uit je comfortzone moeten schoppen (doe wat vaker dingen die je eng vindt), dan word je minder onzeker van.

Maar als je pas 16 bent, heb je daar nog ruimschoots de tijd voor :)
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_135179691
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 09:30 schreef SEMTEX het volgende:
Ik was vroeger ook een angstig, stil en onzeker vogeltje. Dacht teveel na over wat anderen allemaal wel niet dachten. Ik ben echter meerdere keren ergens totaal opnieuw begonnen (studie / werk / verhuizing naar andere kant van 't land) en moest om aansluiting te vinden mezelf wel aanpassen en wat leren socialer te zijn. Dat heeft geholpen. Eigenlijk zou je jezelf wat vaker uit je comfortzone moeten schoppen (doe wat vaker dingen die je eng vindt), dan word je minder onzeker van.

Maar als je pas 16 bent, heb je daar nog ruimschoots de tijd voor :)
Ik wil niet zo lang wachten ;( _O-

Nee, maar zometeen lekker een bak koffie achterover gooien en kijken hoe dat werkt op school :P
Ik zal alle adviezen goed in m'n hoofd houden.
-Don Draper
  dinsdag 7 januari 2014 @ 09:42:24 #72
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_135179765
Goed voornemen in ieder geval! Je moet naar het moment toe werken dat het je niet zo veel meer boeit of je nou voor lul staat of niet omdat je hebt gemerkt dat voor lul staan geen drama is en hoe sneller je daar bent hoe sneller je klaar bent om verder te gaan :P. En helaas kan je daar alleen maar achter komen door hier en daar te falen en te voelen dat de wereld niet vergaan is en het eigenlijk niet zo erg is. Als je er achter komt voor je 18de dan loop je voor op 76,3%* van de rest van de wereld. (* Percentages zouden eventueel gefingeerd kunnen zijn)
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_135179834
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 09:42 schreef jogy het volgende:
76,3%* van de rest van de wereld. (* Percentages zouden eventueel gefingeerd kunnen zijn)
wat _O-
-Don Draper
  dinsdag 7 januari 2014 @ 09:46:27 #74
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_135179840
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 09:45 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

wat _O-
Percentages!
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_135180944
Zoek een vriend/vriendin op die je een beetje op sleeptouw kan nemen en een porretje af en toe kan geven (niet forceren) beetje bij beetje moet je veranderen niet in één klap en dat moeten je verwachtingen ook niet zijn.
Voor de rest ja ergens schijt aan hebben is makkelijker gezegd dan gedaan echter moet je wel stappen zetten zodat je daar uiteindelijk komt, het is niet zo van heh nieuwe dag tjakka complete nieuwe persoonlijkheid.
pi_135181010
quote:
Cocaïne ^O^

Alvast veel succes met je veel te kleine ego verder.

TS:

Aangezien je nog op school zit ga ik er even vanuit dat je nog vrij jong bent, je zult merken dat naarmate je ouder wordt je steeds minder zal geven om de mening van een ander.

Sowieso is het raadzaam om eens na te denken over wat voor zin het heeft je druk te maken over wat een ander vindt, wat voor invloed heeft de mening van een ander nou echt daadwerkelijk op jouw leven?
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 13:14:06 #77
409903 kristalhelder
geen troebel zicht
pi_135185756
Dus je neemt een sociopaat als voorbeeld? :') :') :')
pi_135189255
heb je een beste vriend? zo ja, is hij wel wat jij wil worden? allebei ja? ga uit met hem aan je zijde, dat scheelt al een hoop.

Je moet het zo zien, als je tijdens het uitgaan blunders begaat, who the fuck cares? als je op school blunders begaat zal dat een tijd je achtervolgen.

Kortom, ga met die beste vriend uit en probeer een beetje de beest uit te hangen, proef een beetje wat voor reactie's de dame's hebben op jouw actie's, zodra je de smaak te pakken hebt probeer die actie's langzaam en zeker naar school "mee te nemen" ^O^
life happens while you're pusing the throttle.
pi_135191041
quote:
10s.gif Op maandag 6 januari 2014 18:15 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Hoe onserieus de reactie dan ook is, ik wil (voor volgende reacties) geen middeltjes of alcohol gebruiken :+

[..]

Hoe ;(

Als er in de 26 jaar dat ik rondloop, íets is wat ik heb geleerd, dan is het wel dat andere mensen bij lange na niet zoveel aan/over jou denken als dat je jezelf inbeeldt.

Dat moet je gewoon los laten, en doen of uitdragen wat jij zelf wil. Je zal dan ook best snel zien dat iemand die zichzelf is / durft te zijn, daardoor ook veel aantrekkelijker (in de brede zin van het woord) wordt voor anderen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_135191218
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 18:18 schreef krullenbolletje het volgende:
Tuurlijk wel. Synaptogenese treedt ook bij volwassenen op, en als je niet van het dualisme bent kan je dan niet veel anders dan erkennen dat alles wat vanuit onze hersenen (voor)komt, in staat is te veranderen.

[ Bericht 0% gewijzigd door probeer op 07-01-2014 15:39:13 ]
pi_135191351
quote:
10s.gif Op maandag 6 januari 2014 19:37 schreef SherlockHolmes het volgende:
Wat vind jij leuk om te doen? Wat vind jij waardevol? Ga daar iets mee doen. Een passie voor iets, is echt een van de meest handige en aantrekkelijkste eigenschappen om te hebben als het op sociaal contact aan komt. En iedereen heeft het graag over zijn/haar interesses, wat de drempel om contact te starten ook enorm verlaagt.

[ Bericht 0% gewijzigd door probeer op 07-01-2014 15:39:35 ]
pi_135191491
quote:
14s.gif Op maandag 6 januari 2014 20:58 schreef RadioSlut het volgende:

[..]

Same here.

"Hmm, ik vermaak me enorm, en anderen vinden het helemaal niet raar hoe ik me gedraag, in tegenstelling. Dit kan ik normaal ook wel vaker doen, top!"
pi_135192538
En jezelf veranderen naar een bepaalde persoon waarvan jij denkt dat die bij anderen bevalt, is echt een van de laatste dingen die je moet doen. Dan blijf je bezig, en je wordt er zelf ook niet veel gelukkiger van, hooguit wat meer externe validatie, ten koste van je authenticiteit. Doe waar jij je lekker bij voelt.

En daarnaast .. Al zou je een keertje iets geks doen, en er mensen zijn die denken '.. ok .. wtf doet die gast ?!' dan nog maakt dat helemaal niets uit. 10 seconden later hebben ze hun aandacht alweer bij iets anders of denken iets over zichzelf, net als ieder mens. Het overgrote deel van die mensen zal je waarschijnlijk verder nooit van je leven meer zien, laat staan spreken. En van de, zeg tien/honderdtallen mensen die überhaupt weten dat jij, als individu, bestaat en je met enige regelmaat tegenkomen in het dagelijks leven, is er toch ook maar een handjevol waar je écht mee praat en aan wiens mening je waarde hecht? In mijn leven zijn er misschien 10, 20 mensen waarvan ik het belangrijk vind wat zij van mij vinden en hoe ze mij zien en beleven. En ze kennen mij allemaal goed genoeg om mijn echte ik te zien. De rest? Tsja het is altijd leuk als andere mensen je erkennen en 'mogen', maar als dat niet zo is omdat ik, god verhoede, een keertje raar doe .. tsja, jammer, maar dan is er ook geen man overboord .. genoeg nieuwe mensen om contact mee te maken.

tl;dr: fuck de mening van anderen, wees jezelf.
pi_135193270
Er zit nogal een verschil tussen een van nature stil persoon zijn en stil zijn hebben als aangeleerd gedrag uit angst om gezien te worden. Er bestaat niet zoiets als een onzeker persoon, er bestaan personen die in negatieve, pijnlijke gedachten over zichzelf geloven en rondlopen met een angst daar door anderen opgeraakt te worden; die angst heet onzekerheid. Voorwaarde voor onzekerheid is dat je zelf in negatieve gedachten over jezelf gelooft.

Natuurlijk kan ook jij een los en vrij worden want dat houdt niet veel meer in dat je ophoudt jezelf te beperken met negativiteit, of je vervolgens sociaal wil zijn/doen is dan je eigen keus. Gedachtes waar je in gelooft maak je zelf waar, je creëert de ervaring ervan dus als je in negatieve gedachten over jezelf gelooft creëer je die ervaring.

Je kan je beter afvragen hoe lang je het jezelf nog aan wilt doen negatief over jezelf te zijn en daaronder te lijden ipv jezelf toestemming geven te zijn wie jij bent en daarnaar gaan leven ;)
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_135193679
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 16:07 schreef Canillas het volgende:
Er zit nogal een verschil tussen een van nature stil persoon zijn en stil zijn hebben als aangeleerd gedrag uit angst om gezien te worden. Er bestaat niet zoiets als een onzeker persoon, er bestaan personen die in negatieve, pijnlijke gedachten over zichzelf geloven en rondlopen met een angst daar door anderen opgeraakt te worden; die angst heet onzekerheid. Voorwaarde voor onzekerheid is dat je zelf in negatieve gedachten over jezelf gelooft.

Natuurlijk kan ook jij een los en vrij worden want dat houdt niet veel meer in dat je ophoudt jezelf te beperken met negativiteit, of je vervolgens sociaal wil zijn/doen is dan je eigen keus. Gedachtes waar je in gelooft maak je zelf waar, je creëert de ervaring ervan dus als je in negatieve gedachten over jezelf gelooft creëer je die ervaring.

Je kan je beter afvragen hoe lang je het jezelf nog aan wilt doen negatief over jezelf te zijn en daaronder te lijden ipv jezelf toestemming geven te zijn wie jij bent en daarnaar gaan leven ;)
Mee eens. Dat doorbreken van die negativiteit jegens jezelf, lijkt me een belangrijke voorwaarde om überhaupt enige rol of imago in een groep aan te nemen, welke dat dan ook moge zijn.
pi_135194752
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 10:31 schreef MonkeyBall het volgende:
Zoek een vriend/vriendin op die je een beetje op sleeptouw kan nemen en een porretje af en toe kan geven (niet forceren) beetje bij beetje moet je veranderen niet in één klap en dat moeten je verwachtingen ook niet zijn.
Voor de rest ja ergens schijt aan hebben is makkelijker gezegd dan gedaan echter moet je wel stappen zetten zodat je daar uiteindelijk komt, het is niet zo van heh nieuwe dag tjakka complete nieuwe persoonlijkheid.
Ik heb een redelijk grote vriendengroep hoor ;)

Maar als ik het nadenk zijn het bijna allemaal mensen die weinig contact met anderen hebben, en niet veel vrienden hebben, met mij en een andere gast dan als uitzondering, want ik heb wel een redelijk groot aantal vrienden, gelukkig :)

Mee eens! Ik heb dat maar vaak genoeg meegemaakt en geprobeerd 'eens ander te zijn' en dan kom ik er uiteindelijk achter dat mijn stille ik, toch weer overheerst.

quote:
echter moet je wel stappen zetten zodat je daar uiteindelijk komt
Heb je voorbeelden? :) .

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 10:34 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Alvast veel succes met je veel te kleine ego verder.

TS:

Aangezien je nog op school zit ga ik er even vanuit dat je nog vrij jong bent, je zult merken dat naarmate je ouder wordt je steeds minder zal geven om de mening van een ander.

Sowieso is het raadzaam om eens na te denken over wat voor zin het heeft je druk te maken over wat een ander vindt, wat voor invloed heeft de mening van een ander nou echt daadwerkelijk op jouw leven?
Nu je dit zo zegt hé, helemaal gelijk heb je. Als iemand denkt van wat een rare gozer, dan houdt hij dat in de meeste gevallen voor zich zelf en vergeet het snel, en heeft het dus geen effect op mij, klopt!

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 13:14 schreef kristalhelder het volgende:
Dus je neemt een sociopaat als voorbeeld? :') :') :')
Klinkt gek, ik weet het. Maar luister, als je de OP wat beter had gelezen, want ik ga er vanuit dat je dat niet hebt gedaan, neem ik hem als voorbeeld, niet qua karakter, maar hoe er met hem om wordt gegaan. Hij is een sociopaat, en dus redelijk 'anders' of 'raar', en zelfs hij wordt geaccepteerd als hij is, dus ik denk, als zelfs hij wordt geaccepteerd als hij is, dan een iemand als ik wil worden helemaal.

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 14:42 schreef eXplorer1 het volgende:
heb je een beste vriend? zo ja, is hij wel wat jij wil worden? allebei ja? ga uit met hem aan je zijde, dat scheelt al een hoop.

Je moet het zo zien, als je tijdens het uitgaan blunders begaat, who the fuck cares? als je op school blunders begaat zal dat een tijd je achtervolgen.

Kortom, ga met die beste vriend uit en probeer een beetje de beest uit te hangen, proef een beetje wat voor reactie's de dame's hebben op jouw actie's, zodra je de smaak te pakken hebt probeer die actie's langzaam en zeker naar school "mee te nemen" ^O^
Ik heb wel een paar erg goede vrienden, ja, maar die zijn niet wat ik wil worden ;( . Ik wil lekker anders zijn, vrolijk, actief, controversieel in uitspraken (dus niet alles pikken wat er wordt gezegd en tegengas durven geven).

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 15:25 schreef probeer het volgende:

[..]

Als er in de 26 jaar dat ik rondloop, íets is wat ik heb geleerd, dan is het wel dat andere mensen bij lange na niet zoveel aan/over jou denken als dat je jezelf inbeeldt.

Dat moet je gewoon los laten, en doen of uitdragen wat jij zelf wil. Je zal dan ook best snel zien dat iemand die zichzelf is / durft te zijn, daardoor ook veel aantrekkelijker (in de brede zin van het woord) wordt voor anderen.
Klopt! Wat ook wel leuk is, bedacht ik me net, hoeveel denk ik nou over iemand anders na die ik 'apart' vind? Nou, bijna niet. Als hij een of andere uitspraak maakt ben ik die dat lesuur weer vergeten, en dan denk ik, zo is het dus ook bij anderen!

Het is te hopen, en ik zal het proberen! :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 15:29 schreef probeer het volgende:

[..]

Tuurlijk wel. Synaptogenese treedt ook bij volwassenen op, en als je niet van het dualisme bent kan je dan niet veel anders dan erkennen dat alles wat vanuit onze hersenen (voor)komt, in staat is te veranderen.
Veel moeilijke woorden in combinatie met deze zin:
quote:
alles wat vanuit onze hersenen (voor)komt, in staat is te veranderen.
Klinkt positief! :D

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 15:32 schreef probeer het volgende:

[..]

Wat vind jij leuk om te doen? Wat vind jij waardevol? Ga daar iets mee doen. Een passie voor iets, is echt een van de meest handige en aantrekkelijkste eigenschappen om te hebben als het op sociaal contact aan komt. En iedereen heeft het graag over zijn/haar interesses, wat de drempel om contact te starten ook enorm verlaagt.
Ik vind gamen echt erg leuk, en doe het wel soms, soms livestream ik dan ook naar het internet en op YouTube heb ik ook een klein gaming kanaal, dat is wel mijn 'passie'. Ik vind het geweldig dat mensen iets creëren (een game) waarin een hele andere wereld is, met een verhaal, met karakters, etc.
Overigens, misschien vind ik het ergens diep van binnen ook zo leuk omdat ik iemand anders kan zijn die wel kan, en wel durft, wie weet.

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 15:35 schreef probeer het volgende:

[..]

Same here.

"Hmm, ik vermaak me enorm, en anderen vinden het helemaal niet raar hoe ik me gedraag, in tegenstelling. Dit kan ik normaal ook wel vaker doen, top!"
Drugs is niet mijn ding en zal ik ook nooit gebruiken ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 15:54 schreef probeer het volgende:
En jezelf veranderen naar een bepaalde persoon waarvan jij denkt dat die bij anderen bevalt, is echt een van de laatste dingen die je moet doen. Dan blijf je bezig, en je wordt er zelf ook niet veel gelukkiger van, hooguit wat meer externe validatie, ten koste van je authenticiteit. Doe waar jij je lekker bij voelt.

En daarnaast .. Al zou je een keertje iets geks doen, en er mensen zijn die denken '.. ok .. wtf doet die gast ?!' dan nog maakt dat helemaal niets uit. 10 seconden later hebben ze hun aandacht alweer bij iets anders of denken iets over zichzelf, net als ieder mens. Het overgrote deel van die mensen zal je waarschijnlijk verder nooit van je leven meer zien, laat staan spreken. En van de, zeg tien/honderdtallen mensen die überhaupt weten dat jij, als individu, bestaat en je met enige regelmaat tegenkomen in het dagelijks leven, is er toch ook maar een handjevol waar je écht mee praat en aan wiens mening je waarde hecht? In mijn leven zijn er misschien 10, 20 mensen waarvan ik het belangrijk vind wat zij van mij vinden en hoe ze mij zien en beleven. En ze kennen mij allemaal goed genoeg om mijn echte ik te zien. De rest? Tsja het is altijd leuk als andere mensen je erkennen en 'mogen', maar als dat niet zo is omdat ik, god verhoede, een keertje raar doe .. tsja, jammer, maar dan is er ook geen man overboord .. genoeg nieuwe mensen om contact mee te maken.

tl;dr: fuck de mening van anderen, wees jezelf.
Klopt, helemaal gelijk in, vooral het feit dat mensen snel vergeten, want als ik me in een buitenstaander verplaats zie ik ook in hoe snel je zulke dingen vergeet.

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 16:07 schreef Canillas het volgende:

Dat klinkt ook al als zo iets waarvan ik denk "jezus dat klinkt logisch, hoe kon ik daar niet eerder bij komen" _O-

Maar verder heb je naar mijn idee helemaal gelijk! Alleen is het voor mij vrij lastig zo maar negatieve gedachten over mijzelf stop te zetten. Tips?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-Don Draper
pi_135195130
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 16:36 schreef SherlockHolmes het volgende:
Nu je dit zo zegt hé, helemaal gelijk heb je. Als iemand denkt van wat een rare gozer, dan houdt hij dat in de meeste gevallen voor zich zelf en vergeet het snel, en heeft het dus geen effect op mij, klopt!
Precies!

En daarbij, ook al zou je je gedragen en kleden precies zoals ‘’men’’ van je verwacht, dan nog zullen er mensen zijn die over je praten of iets over je denken.

Oftewel, het maakt helemaal niets uit! Het belangrijkste is dat JIJ je gedraagt/kleedt e.d. zoals JIJ wilt, wat anderen er van denken is helemaal niet relevant.

Zelfs als bv. Iemand op school je openlijk belachelijk zou maken om iets, who gives a fuck? In zulke gevallen is ’t het beste om dat belachelijke te bevestigen zeg maar, dan is de lol er snel vanaf.
Stel dat iemand bv. zou zeggen dat je de allerlelijkste trui ooit aan hebt ofzo (noem maar wat), als je dan reageert met ''klopt, ik hou nou eenmaal van spuuglelijke truien'' (ook al is dat niet zo), dan is het helemaal niet grappig meer voor diegene.
pi_135197382
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 16:36 schreef SherlockHolmes het volgende:
Maar verder heb je naar mijn idee helemaal gelijk! Alleen is het voor mij vrij lastig zo maar negatieve gedachten over mijzelf stop te zetten. Tips?
Door anders en positiever met jezelf en je leven om te gaan.

Je gedachten zijn een weergave van hoe je nu handelt, daar horen bepaalde gedachten bij en het is handig die duidelijk te hebben. Belangrijk is om te begrijpen dat wanneer je dingen anders gaat doen de geconditioneerde gedachten op komen en als het ware zeggen ''ho! zo deden we dit eerder niet'' want zo werkt conditionering. Dat is het moment om de gedachten er te laten zijn zoals ze zijn (het zijn maar gedachten, die hebben alleen momentum als je ze die zelf geeft door erin te geloven) en jezelf af te vragen wat je nou echt wilt en dat vervolgens te gaan doen. Dan breek je met de beperkende conditionering en komen er andere, betere en meer vrijheid stimulerende overtuigingen voor in de plaats.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_135336414
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 16:46 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Precies!

En daarbij, ook al zou je je gedragen en kleden precies zoals ‘’men’’ van je verwacht, dan nog zullen er mensen zijn die over je praten of iets over je denken.

Oftewel, het maakt helemaal niets uit! Het belangrijkste is dat JIJ je gedraagt/kleedt e.d. zoals JIJ wilt, wat anderen er van denken is helemaal niet relevant.

Zelfs als bv. Iemand op school je openlijk belachelijk zou maken om iets, who gives a fuck? In zulke gevallen is ’t het beste om dat belachelijke te bevestigen zeg maar, dan is de lol er snel vanaf.
Stel dat iemand bv. zou zeggen dat je de allerlelijkste trui ooit aan hebt ofzo (noem maar wat), als je dan reageert met ''klopt, ik hou nou eenmaal van spuuglelijke truien'' (ook al is dat niet zo), dan is het helemaal niet grappig meer voor diegene.
_O-

Geniaal, en je hebt gelijk!

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 17:47 schreef Canillas het volgende:

[..]

Door anders en positiever met jezelf en je leven om te gaan.

Je gedachten zijn een weergave van hoe je nu handelt, daar horen bepaalde gedachten bij en het is handig die duidelijk te hebben. Belangrijk is om te begrijpen dat wanneer je dingen anders gaat doen de geconditioneerde gedachten op komen en als het ware zeggen ''ho! zo deden we dit eerder niet'' want zo werkt conditionering. Dat is het moment om de gedachten er te laten zijn zoals ze zijn (het zijn maar gedachten, die hebben alleen momentum als je ze die zelf geeft door erin te geloven) en jezelf af te vragen wat je nou echt wilt en dat vervolgens te gaan doen. Dan breek je met de beperkende conditionering en komen er andere, betere en meer vrijheid stimulerende overtuigingen voor in de plaats.
Sorry, kun je even in kort, in het Nederlands nu ( _O- ), uitleggen wat je precies bedoelt? ;)

------
UPDATE:
Ik was dus op school deze week, en heb nog geen resultaat gezien ;(
Durfde de meid nog steeds niet uit te vragen, een knipoog heb ik de ballen niet voor, etc etc. ;(
-Don Draper
pi_135336804
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 18:19 schreef Jahr00n het volgende:
Zout eens op met deze opmerkingen. Meer massa aanzetten zegt helemaal niks.
Het verschil tussen de regering en de maffia is dat de maffia georganiseerd is.
- Wiet van Broeckhoven
pi_135342723
Tips die de doorslag geven op het moment dat ik zo iets wil doen?
-Don Draper
pi_135345852
Ik kan je wel een tip geven, eigenlijk een paar tips. Denk op deze manier en je gedrag zal volgen.

Je bent onzeker, en daardoor stil, omdat je te veel waarde hecht aan meningen van anderen over jou. Het klinkt misschien egocentrisch, maar dat is het niet. Je moet meer waarde aan jezelf en dus ook jouw mening hechten. Jouw mening en gedachten moet je als de juiste beschouwen. De keuzes die je maakt hebben daar betrekking op. Het is niet voor niks dat juist egoïsten in de praktijk meeste respect afdwingen. Zo'n iemand wordt vaak 'gehaat', maar dat is eigenlijk jaloezie. Klinkt tegenstrijdig, maar dat is het niet. Diegene die juist niet egoïstisch , maar nederig en bescheiden is, legt zichzelf onnodig en ongevraagd beperkingen op.

Dus ga erop uit, volg je eigen wil, en heb lak aan wat anderen over je denken. Mensen moeten je haten, ze moeten geen medelijden met je hebben.
  zaterdag 11 januari 2014 @ 09:16:02 #93
416020 K44S
The bearded man
pi_135347181
Ik ga binnenkort met een vriend naar soort datingcursus ( die vriend van mij heeft dat al vele malen meer gedaan ) en ik ben nieuwsgierig.
Is nog gratis ook :D

Maar ook Ik moet losser worden, je weet maar nooit.

Heb ooit mn ex ontmoet toen ik met een zeer aangeschoten kop aan een strip paal ging hangen ( ik ben 2 meter, dus je moet maar eens bedenken hoe houterig dat er uitgezien heeft )
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_135347466
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 21:49 schreef SherlockHolmes het volgende:
Sorry, kun je even in kort, in het Nederlands nu ( _O- ), uitleggen wat je precies bedoelt? ;)
Je terugkomende gedachten zijn onderdeel van je psyche conditionering. Als je daar in mee gaat, die impuls herhaaldelijk volgt is het +1 voor de conditionering. Hoe vaker je dat herhaald hoe sterker dus en hoe meer je de richting van de conditionering wordt 'opgestuurd'.

Zoals dat je niet durft uit te vragen, je gaat die situatie in en er is een gedachte + gevoel die zegt ''ik durf dit niet'' vervolgens 'geloof' je daarin en doet je het niet; +1 conditionering voor het beeld/de gedachten over jezelf dat je dat niet durft.

Probleem is dat je die impuls (gedachte + gevoel) meer waarde toekent dan wat je echt wil. Je kiest voor de schijnveiligheid van het geloven in gedachten en de illusie van controle die je daarmee hebt (zoals in je voorbeeld de ervaring dat je iets waar je bang voor bent vermeden hebt want die angst is niet reëel of rationeel, die angst bestaat niet eens je gelooft er alleen maar in) en zo blijf je in je hoofd zitten en doe je niet eens echt mee met het leven. In plaats van je aan het leven over te geven leef je de verhaaltjes in je hoofd erover uit. Met een groot gemis als logisch gevolg natuurlijk.
pi_135352654
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 02:39 schreef FullPotato het volgende:
Ik kan je wel een tip geven, eigenlijk een paar tips. Denk op deze manier en je gedrag zal volgen.

Je bent onzeker, en daardoor stil, omdat je te veel waarde hecht aan meningen van anderen over jou. Het klinkt misschien egocentrisch, maar dat is het niet. Je moet meer waarde aan jezelf en dus ook jouw mening hechten. Jouw mening en gedachten moet je als de juiste beschouwen. De keuzes die je maakt hebben daar betrekking op. Het is niet voor niks dat juist egoïsten in de praktijk meeste respect afdwingen. Zo'n iemand wordt vaak 'gehaat', maar dat is eigenlijk jaloezie. Klinkt tegenstrijdig, maar dat is het niet. Diegene die juist niet egoïstisch , maar nederig en bescheiden is, legt zichzelf onnodig en ongevraagd beperkingen op.

Dus ga erop uit, volg je eigen wil, en heb lak aan wat anderen over je denken. Mensen moeten je haten, ze moeten geen medelijden met je hebben.
Denk je niet dat het een beetje vergetrokken is als ik ervoor moet gaan dat mensen me gaan haten? ;)
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 09:40 schreef Canillas het volgende:

[..]

Je terugkomende gedachten zijn onderdeel van je psyche conditionering. Als je daar in mee gaat, die impuls herhaaldelijk volgt is het +1 voor de conditionering. Hoe vaker je dat herhaald hoe sterker dus en hoe meer je de richting van de conditionering wordt 'opgestuurd'.

Zoals dat je niet durft uit te vragen, je gaat die situatie in en er is een gedachte + gevoel die zegt ''ik durf dit niet'' vervolgens 'geloof' je daarin en doet je het niet; +1 conditionering voor het beeld/de gedachten over jezelf dat je dat niet durft.

Probleem is dat je die impuls (gedachte + gevoel) meer waarde toekent dan wat je echt wil. Je kiest voor de schijnveiligheid van het geloven in gedachten en de illusie van controle die je daarmee hebt (zoals in je voorbeeld de ervaring dat je iets waar je bang voor bent vermeden hebt want die angst is niet reëel of rationeel, die angst bestaat niet eens je gelooft er alleen maar in) en zo blijf je in je hoofd zitten en doe je niet eens echt mee met het leven. In plaats van je aan het leven over te geven leef je de verhaaltjes in je hoofd erover uit. Met een groot gemis als logisch gevolg natuurlijk.
Dus je bedoeld dat hoe vaker ik toegeef aan de conditionering, dat het steeds, steeds bergafwaarts gaat? Dat ik steeds weer die impuls z'n zin geef?
-Don Draper
pi_135353259
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 13:16 schreef SherlockHolmes het volgende:

Dus je bedoeld dat hoe vaker ik toegeef aan de conditionering, dat het steeds, steeds bergafwaarts gaat? Dat ik steeds weer die impuls z'n zin geef?
'Zie je nou wel, ik durf weer niet, ik kan dit gewoon niet.'

Je bent je eigen grootste vijand.

De kunst is om ondanks zulke gedachtes het TOCH weer te proberen, jij bepaalt dat nml. en niet die gedachte in je hoofd.

Je moet het imo zo zien, de stem in je hoofd is iets aparts van je eigen ik, die staat daar nml. tegenover zo'n meisje in de kroeg. Je gedachte zit in je hoofd. ;)
pi_135353305
Alcohol.

Maar ik denk altijd, als het met alcohol lukt... dan moet het ook zonder lukken. Je hoeft er alleen maar een paar hersengebieden voor te onderdrukken. ;(
pi_135354333
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 13:35 schreef -Strawberry- het volgende:
Alcohol.

Maar ik denk altijd, als het met alcohol lukt... dan moet het ook zonder lukken. Je hoeft er alleen maar een paar hersengebieden voor te onderdrukken. ;(
Of je laat het gevoel wat je normaal met alcohol zou onderdrukken er zijn, stapt uit het misverstand dat die gedachten en gevoelens iets maken met wie je bent en je maakt jezelf vrij van dit soort beperkende illusies.
pi_135354423
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 13:16 schreef SherlockHolmes het volgende:
Precies, je herhaalt een verhaaltje over jezelf in je hoofd, belast je psychisch systeem met het creeren van dat verhaaltje en je word er daardoor geleefd vanuit het misverstand dat je gelooft dat gedachten iets over jou zeggen.
pi_135354694
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 18:09 schreef SherlockHolmes het volgende:
Hallo mede FOK! kers.

[
Gewoon heel veel omgaan/uitgaan met mensen die van natuur heel los zijn. ^O^
Dus niet omgaan met mensen die alcohol nodig hebben om los te zijn, want zulke mensen zijn totaal niet los.

Je kan ook aan jouw sociale vaardigheden werken, er bestaan veel trainingen die handig kunnen zijn om jouw sociaal "onhandig" zijn, aan te pakken.
1) No love without freedom, no freedom without love
2) Dansen is mijn grootste passie
3) "Simplicity is the keynote of all true elegance" , Coco Chanel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')