Heb al wel eens in Oostenrijk gebiked, steeds dagtochtjes op de mountainbike gedaan, erg tof!quote:Op dinsdag 7 januari 2014 00:14 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Dat is ook wel heel awesome. Als mijn rug echt beter is, hopelijk komt die dag binnen 5-10 jaar, wil ik nog eens in Zwitserland wandelen in de bergen, van hut naar hut.En ik wil heel graag met de nachttrein naar Moskva, en met een fiatje naar Turkije tuffen.
Had de OP er al op nageslagen, stond er niet bij. Is wel prima regel want station is maar 10 minuten fietsenquote:Op dinsdag 7 januari 2014 08:11 schreef zazzel het volgende:
[..]
Bij EW wordt je betaald vanaf het eerste station. Of als je een auto ophaalt in je woonplaats, dan gaat de teller lopen als je aankomt bij het ophaaladres.
Staat ook in de OP geloof ik..
Precies. Daarom altijd op het dooie gemakje naar het station wandelen.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 09:00 schreef Sarasi het volgende:
Bij AR is een halfuur woon-werk verkeer eigen tijd. Dus als de 5min verderop begint en je hebt een wissel, heb je 10min eigen tijd, als je in A'foort begint krijg je je reistijd min een halfuur uitbetaald.
Ach, is vrij gebruikelijk. Ik zit er niet zo mee. Station is voor mij toch maximaal twintig minuten lopen, ik wil er toen minuten voordat de trein vertrekt zijn... Enkeltje station is dan onbetaald. En als ik naar de LM in Groningen moet, hal ik dat halfuur bij een wissel niet eens, denk ik. Niet met de fiets iig, maar die is nu stuk en met de bus duurt het langer.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 09:08 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Precies. Daarom altijd op het dooie gemakje naar het station wandelen.
Vind het compleet achterlijk trouwens dat je dat niet gewoon betaald krijgt.
Oh, dat wist ik niet eensquote:Op dinsdag 7 januari 2014 09:00 schreef Sarasi het volgende:
Bij AR is een halfuur woon-werk verkeer eigen tijd. Dus als de 5min verderop begint en je hebt een wissel, heb je 10min eigen tijd, als je in A'foort begint krijg je je reistijd min een halfuur uitbetaald.
Beetje reistijd is normaal toch?! Ik had hiervoor buitendienstfunctie en kon 2 uur per dag op mijn buik schrijven. Nu was ik daar niet zo blij mee, maar ach, je kan niet altijd alles hebben.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 09:08 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Precies. Daarom altijd op het dooie gemakje naar het station wandelen.
Vind het compleet achterlijk trouwens dat je dat niet gewoon betaald krijgt.
Mijn vader heeft een jaar vrijwilligerswerk gedaan in toenmalig Soedan. Geweldige verhalen en foto's. Zoiets wil ik ook nog eens doen. Afrika.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 09:18 schreef Fiorano het volgende:
Emigreren zal ik denk ik nooit definitief gaan doen. Enorm veel gedoe waarna je uiteindelijk bedenkt dat Nederland zo gek nog niet is.
Jaartje ergens anders gaan wonen met m'n vriendin zit wel in de planning. Zal waarschijnlijk iets van Londen worden. Wat een heerlijke stad is dat.
Ben nu overigens 2x in Ghana en 1x in Oeganda geweest om samen met een groep wat te bouwen. Vooral Oeganda was behoorlijk avontuurlijk. Sliepen we bij de bouwplaats in houtenhutjes etc. Natuur is daar ook fantastisch mooi! Ghana zijn de mensen wat toegankelijker, erg gaaf om te leren hoe ze daar leven.
Hij woonde toen in een leefgemeenschap, dus hij had sowieso nooit geld.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 09:50 schreef Solidberg het volgende:
Is een jaar vrijwilligerswerk niet erg duur om te doen? Geen inkomen maar wel nog huur/belasting/verzekering/etc doorbetalen
Is natuurlijk wel erg mooi om te doen, jammergenoeg ben ik nooit verder dan Oostenrijk gekomen met school een weekje
Het kost mij ongeveer ¤800 incl alles voor drie weken. Uiteraard wel het hele jaar door acties om de rest bij elkaar te halen. We hadden dit jaar zo'n ¤40.000 opgehaald, ging dan wel om 2 groepen die 3 weken gingen met ongeveer 18 man per groep.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 09:57 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Hij woonde toen in een leefgemeenschap, dus hij had sowieso nooit geld.Dat jaar woonde er iemand anders in zijn kamer.
Als je geen inkomen hebt, hoef je ook geen belasting te betalen natuurlijk (tenzij stinkend rijk maar dan is er ook geen probleem). Huur wordt gedekt door de andere bewoner en verzekeringen zal hij wel niet gehad hebben. Dus netto nul.
Ik weet niet of dat nu nog kan, en waar mijn vader verpleger was en dus nuttig, kan ik eigenlijk niet zoveel, dus zal ik wel moeten bijbetalen voor vrijwilligerswerk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit maken:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dan volledig met de hand, dat geeft wel een enorme kick.
Af en toe dit soort uitzichten:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En natuurlijk voetbal met de locals!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afrika
Ohja, voor de negativo's onderons. Schooltje was inderdaad niet af, is een meer jaren project wat wordt begeleid door een Nederlandse organisatie. Elk jaar gaan er 3 á 4 groepen heen, bedoelding is dat het in 2016 volledig in gebruik genomen kan worden.Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking![]()
Amerikaquote:Op dinsdag 7 januari 2014 09:56 schreef RTS91 het volgende:
Zit er aan te denken om volgend jaar af te studeren in het buitenland. Liefst weer in Amerika, maar we zien wel hoe het loopt.Ik ga me waarschijnlijk opgeven voor een internationaal semester in New Brunswick, zo'n 40 minuten van New York. Als ik word geplaatst ben ik de gelukkigste persoon op aarde
![]()
![]()
Eerlijk? Ben een paar keer op vakantie geweest in Canada/Amerika. Ik zou echt veeeeel liever in Canada wonen. Mensen zijn veel vriendelijker, en vond Amerika (zeker de staat NY) een ouderwetse teringzooi.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 10:05 schreef Viezze het volgende:
[..]
AmerikaIk ga me waarschijnlijk opgeven voor een internationaal semester in New Brunswick, zo'n 40 minuten van New York. Als ik word geplaatst ben ik de gelukkigste persoon op aarde
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking![]()
Ik wil erg graag naar de VS toe, en dit is de ultieme kans. Sowieso beland je in het studentenleven wat waarschijnlijk al anders is. En als het kut is heb ik het iig geprobeerd.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 10:06 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Eerlijk? Ben een paar keer op vakantie geweest in Canada/Amerika. Ik zou echt veeeeel liever in Canada wonen. Mensen zijn veel vriendelijker, en vond Amerika (zeker de staat NY) een ouderwetse teringzooi.
Je kan ook wel naar Canada toe, maar dan zit je heel afgelegen in niet zo heel grote plaats. Dat trekt me dan minder.![]()
quote:Op dinsdag 7 januari 2014 10:04 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Het kost mij ongeveer ¤800 incl alles voor drie weken. Uiteraard wel het hele jaar door acties om de rest bij elkaar te halen. We hadden dit jaar zo'n ¤40.000 opgehaald, ging dan wel om 2 groepen die 3 weken gingen met ongeveer 18 man per groep.
Maar van dit:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit maken:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dan volledig met de hand, dat geeft wel een enorme kick.
Af en toe dit soort uitzichten:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En natuurlijk voetbal met de locals!Dat is wel super tof inderdaad.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afrika
Ohja, voor de negativo's onderons. Schooltje was inderdaad niet af, is een meer jaren project wat wordt begeleid door een Nederlandse organisatie. Elk jaar gaan er 3 á 4 groepen heen, bedoelding is dat het in 2016 volledig in gebruik genomen kan worden.Goed werk!
Your opinion of me is none of my business.![]()
Ik ga ook naar Canada! Heb daar familie en regelmatig contact. Ik probeer voor volgend jaar een stage te fixen in Calgary![]()
![]()
Afrika
Nooit geweest. Staat hoog op de lijst!Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!![]()
Wat vond je een teringzooi aan NY dan? Ik weet niet of je door heel Amerika gereisd bent maar de verschillen binnen het land zijn enorm, van cultuur tot natuur. Ik zie Amerika als een zeer divers land die per staat uniek is. Ik denk dat je Amerika moeilijk als een land kan generaliseren als het op 'vriendelijkheid' aankomt. Canada ben ik ook geweest, ook een van m'n favoriete landen. Voornamelijk de westkust, helaas wel prijzig (Vancouver, geweldige stad). Calgary is daarentegen een beetje troosteloos.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 10:06 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Eerlijk? Ben een paar keer op vakantie geweest in Canada/Amerika. Ik zou echt veeeeel liever in Canada wonen. Mensen zijn veel vriendelijker, en vond Amerika (zeker de staat NY) een ouderwetse teringzooi.![]()
Oude bruggen , veroeste zooi. Slechte wegen, overwoekerde stoepjes en het achtelijke gebruik dat je eerst een Dollar moet neer leggen bij een tankstation voordat ze je de weg wijzen...quote:Op dinsdag 7 januari 2014 10:21 schreef RTS91 het volgende:
[..]
Wat vond je een teringzooi aan NY dan? Ik weet niet of je door heel Amerika gereisd bent maar de verschillen binnen het land zijn enorm, van cultuur tot natuur. Ik zie Amerika als een zeer divers land die per staat uniek is. Ik denk dat je Amerika moeilijk als een land kan generaliseren als het op 'vriendelijkheid' aankomt. Canada ben ik ook geweest, ook een van m'n favoriete landen. Voornamelijk de westkust, helaas wel prijzig (Vancouver, geweldige stad). Calgary is daarentegen een beetje troosteloos.
De stad was wel heeeeeeeeuuuuullll vet.Gewoon doen, studentenleven aan de andere kant van de plas is wel wat toffer ja. Canada is Toronto wel aan te raden, maar ik ben een simpele boer uit Barneveld dus hou wel van het landelijkequote:Op dinsdag 7 januari 2014 10:09 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ik wil erg graag naar de VS toe, en dit is de ultieme kans. Sowieso beland je in het studentenleven wat waarschijnlijk al anders is. En als het kut is heb ik het iig geprobeerd.
Je kan ook wel naar Canada toe, maar dan zit je heel afgelegen in niet zo heel grote plaats. Dat trekt me dan minder.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Ik emigreer als dat nodig is voor mijn baan (en ik die baan dus aantrekkelijk vind). Al denk ik niet dat ik snel naar Oost - Azië (van Thailand tot China tot wellicht zelfs Japan) zou emigreren, dat trekt me niet zo. Noord of Zuid Amerika, prima, zelfs plekken in Afrika wil ik wel over nadenken. Ergens anders in Europa is ook niet erg.
Gebeld voor morgen, ik denk voor het eerst in een half jaar voor 4 uur 's middagsHeteren - Schiphol, Schiphol - Meerkerk en Den Bosch - Amersfoort. Porsche Cayenne (3 liter benzine), Insignia en Ibiza. Eens kijken of het echt zo is dat een Seat beter is in dagelijks gebruik dan een Porsche, zoals mensen hier durven vermelden
![]()
![]()
Zo, dat is een lekker dagje, mooie ritjes met leuke auto'squote:Op dinsdag 7 januari 2014 10:34 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Gebeld voor morgen, ik denk voor het eerst in een half jaar voor 4 uur 's middagsHeteren - Schiphol, Schiphol - Meerkerk en Den Bosch - Amersfoort. Porsche Cayenne (3 liter benzine), Insignia en Ibiza. Eens kijken of het echt zo is dat een Seat beter is in dagelijks gebruik dan een Porsche, zoals mensen hier durven vermelden
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!![]()
Hm, zo ken ik de staat NY niet en ik heb er 4 maanden gewoond. Natuurlijk heb je slechte delen en arme steden binnen de staat (net als heel Amerika). Infrastructuur is binnen het hele land een heikel punt. Maar wederom, ik denk dat je te weinig gezien hebt om het zo te kunnen generaliseren. Een dollar neerleggen heb ik echt nooit van gehoord haha.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 10:32 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Oude bruggen , veroeste zooi. Slechte wegen, overwoekerde stoepjes en het achtelijke gebruik dat je eerst een Dollar moet neer leggen bij een tankstation voordat ze je de weg wijzen...
De stad was wel heeeeeeeeuuuuullll vet.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: