Hier stopte ik met lezen. Wat een dampende bullshit. Als er één probleem is in onze economie is het een gebrek aan innovatie. We moeten juist meer innovatieve & vernieuwende producten op de markt hebben.quote:Op zondag 5 januari 2014 21:22 schreef LogiteX het volgende:
() Overbodige innovatie. Innovatie waar echt geen hond op zit te wachten maar die wel uitgevoerd wordt puur omdat mensen denken dat nieuw = beter. Treffend voorbeeld: zilver-ionen in sportkleding. Te bespottelijk voor woorden natuurlijk maar vind toch plaats puur om de winst marge hoog te houden. Op een product wat af is en lang op de markt is zit namelijk een lage marge. Een product wat net nieuw op de markt is met nieuwe technologie, of we daar nou wat aan hebben of niet, kan een hogere marge voor gevraagd worden. Windows 8 is een andere kandidaat om als voorbeeld te dienen voor dit puntje. 7 werkt prima, toch moeten we allemaal massaal aan de 8. Bedrijven verspillen dus massaal resources om met vernieuwde producten te komen. Of het nou zinvol is of niet, boeit niet!
Maar niet inovatie puur om mnensne het idee te geven dat ze een beter product kopen.quote:Op zondag 5 januari 2014 21:25 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Hier stopte ik met lezen. Wat een dampende bullshit. Als er één probleem is in onze economie is het een gebrek aan innovatie. We moeten juist meer innovatieve & vernieuwende producten op de markt hebben.
De klacht zou hier moeten zijn dat winkeliers te makkelijk inzetten op kwaliteit uit de concurrentiedriehoek (service-kwaliteit-lage prijs).quote:Op zondag 5 januari 2014 21:22 schreef LogiteX het volgende:
(![]()
![]()
![]()
) Dat je producten niet meer koopt in winkels waar ze eigenlijk wel horen. Als je een goedkope fiets wilt ga je niet naar een fietsenwinkel, nee je gaat naar de Gamma
De fietsenwinkel heeft namelijk alleen maar de dure fietsen. How fuckin wrong can we go. Ik heb bij de Gamma zelfs eens winterjassen aangetroffen. Mochten me nog wat voorbeeld te binnen schieten dan laat ik het weten.
Je ziet het verkeerd: ik gebruik die smiley voor enumeratie, niet omdat ik boos ben of zoquote:Op zondag 5 januari 2014 21:23 schreef Geralt het volgende:
Overmatig gebruik van desmiley.
Puik topic, moet wel.
Even de OP lezen.![]()
![]()
![]()
Denk je dat ik dom ben? Ik gebruik hem toch ook zoquote:Op zondag 5 januari 2014 21:28 schreef LogiteX het volgende:
[..]
Je ziet het verkeerd: ik gebruik die smiley voor enumeratie, niet omdat ik boos ben of zo
Zeker.quote:Op zondag 5 januari 2014 21:28 schreef n00b13 het volgende:
[..]
De klacht zou hier moeten zijn dat winkeliers te makkelijk inzetten op kwaliteit uit de concurrentiedriehoek (service-kwaliteit-lage prijs).
Of winterjassen. Natuurlijk kan dat. Ik wil echt geen wet invoeren om dat te verbieden. Maar een beetje sad is het wel. Dat je een goedkoop product niet kan kopen waar je het in de eerst plaats wel zou verwachten maar naar een in principe branche vreemde zaak moet gaan.quote:Op zondag 5 januari 2014 21:29 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Maar dat zeg je niet! Je vindt dat de Gamma geen fietsen zou kunnen verkopen.
Eigenlijk dacht ik vrij weinig als ik eerlijk benquote:Op zondag 5 januari 2014 21:29 schreef LogiteX het volgende:
[..]
Denk jij dan dat ik slim ben? Weet ik veel wat jij denkt/bedoelt.
Jezus, wat een bullshit. En je begrijpt toch hopelijk wel dat bedrijven op winst gericht zijn, en dus moeten innoveren om winst te maken?quote:Op zondag 5 januari 2014 21:22 schreef LogiteX het volgende:
( ) Overbodige innovatie. Innovatie waar echt geen hond op zit te wachten maar die wel uitgevoerd wordt puur omdat mensen denken dat nieuw = beter. Treffend voorbeeld: zilver-ionen in sportkleding. Te bespottelijk voor woorden natuurlijk maar vind toch plaats puur om de winst marge hoog te houden. Op een product wat af is en lang op de markt is zit namelijk een lage marge. Een product wat net nieuw op de markt is met nieuwe technologie, of we daar nou wat aan hebben of niet, kan een hogere marge voor gevraagd worden. Windows 8 is een andere kandidaat om als voorbeeld te dienen voor dit puntje. 7 werkt prima, toch moeten we allemaal massaal aan de 8. Bedrijven verspillen dus massaal resources om met vernieuwde producten te komen. Of het nou zinvol is of niet, boeit niet!
(ander voorbeeld: kokend-heet-waterkranen)
Vreemd hè, overlevingsdrang?quote:Op zondag 5 januari 2014 21:22 schreef LogiteX het volgende:
Oneindige cashflow. Veel bedrijven willen maar niet accepteren dat de de vraag naar hun product eindig is. Op een gegeven heeft iedereen een TomTom. Hier komt puntje ( ) ook weer bij kijken. Dat ze gekke bokke sprongen gaan uithalen om toch nog die sales te krijgen.
Wat is er mis met dynamo's in naven.quote:Op zondag 5 januari 2014 21:27 schreef LogiteX het volgende:
[..]
Maar niet inovatie puur om mnensne het idee te geven dat ze een beter product kopen.
- zilverionen in sportkleding
- dynamo's in naven
- kokend-heet-waterkranen
Jawel hoor, veel minder gehobbel als je over een klinkersstraatje rijdt om maar wat te noemen.quote:Op zondag 5 januari 2014 21:37 schreef DiRadical het volgende:
[..]
Wat is er mis met dynamo's in naven.
Ze zijn, vooral in regen, veruit superieur aan die slippende rubberwieltjes op de voorband.
Als je nu voorwork vering op een stadfiets had gezegd, had je een punt gehad.
Daar heb je volgens mij helemaal niets aan.
Juist niet, dat is het punt wat ik probeer te maken. Acceptatie van lagere winstmarges. Daar gaat het om.quote:Op zondag 5 januari 2014 21:35 schreef Rezania het volgende:
[..]
Jezus, wat een bullshit. En je begrijpt toch hopelijk wel dat bedrijven op winst gericht zijn, en dus moeten innoveren om winst te maken?
En wij dan? Moet ik maar 10 jaar rondlopen met hetzelfde mobieltje of zo? Ik wil ook gewoon innovatie.quote:Op zondag 5 januari 2014 21:41 schreef LogiteX het volgende:
[..]
Juist niet, dat is het punt wat ik probeer te maken. Acceptatie van lagere winstmarges. Daar gaat het om.
Inderdaad.quote:Op zondag 5 januari 2014 21:35 schreef Rezania het volgende:
[..]
Jezus, wat een bullshit. En je begrijpt toch hopelijk wel dat bedrijven op winst gericht zijn, en dus moeten innoveren om winst te maken?
Een iets dikkere band is dan veel eenvoudiger en werkt net zo goed.quote:Op zondag 5 januari 2014 21:40 schreef Rezania het volgende:
[..]
Jawel hoor, veel minder gehobbel als je over een klinkersstraatje rijdt om maar wat te noemen.
Ook bij drempels? Weet het eigenlijk niet.quote:Op zondag 5 januari 2014 21:47 schreef DiRadical het volgende:
[..]
Inderdaad.
Windows 98SE werkt ook prima toen er nog geen Windows XP was.
Maar dat betekend niet dat er nu prima zou zijn.
Een 386SX was ook prima in 1992,
Een 5 MB harde schijf was ook prima in 1956
[ afbeelding ]
Zonder innovatie hadden we die niet eens gehad.
[..]
Een iets dikkere band is dan veel eenvoudiger en werkt net zo goed.
Dat is wat klanten willen. Anders zouden ze wel massaal naar de kleinere winkel gaan waar je geholpen word met winkelen en adviezen enz, van dergelijke winkels sluiten er al meer dan 10 jaar elke maand wel een paar.quote:Op zondag 5 januari 2014 21:28 schreef n00b13 het volgende:
[..]
De klacht zou hier moeten zijn dat winkeliers te makkelijk inzetten op kwaliteit uit de concurrentiedriehoek (service-kwaliteit-lage prijs).
Als ik die topic s hier op het fourm lees zou ik zeggen we hebben teveel ouderen, wat was er dan slecht aan dat schoeisel, schijnbaar niet veel dan denk ik?quote:Op zondag 5 januari 2014 21:56 schreef arjan1112 het volgende:
Zelfde met die schoenen, daar is vraag na anders zou het niet gemaakt worden... als bedrijven dit niet deden liepen we nu nog op gympen met een model uit de jaren 50... het air max model is als je jou redenatie volgd ook helemaal niet nodig.. wie neemt er nou een schoen met een luchtbolletje erin met plastic waar je doorheen kan kijken??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |