abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135121286
( :r ) Overbodige innovatie. Innovatie waar echt geen hond op zit te wachten maar die wel uitgevoerd wordt puur omdat mensen denken dat nieuw = beter. Treffend voorbeeld: zilver-ionen in sportkleding. Te bespottelijk voor woorden natuurlijk maar vind toch plaats puur om de winst marge hoog te houden. Op een product wat af is en lang op de markt is zit namelijk een lage marge. Een product wat net nieuw op de markt is met nieuwe technologie, of we daar nou wat aan hebben of niet, kan een hogere marge voor gevraagd worden. Windows 8 is een andere kandidaat om als voorbeeld te dienen voor dit puntje. 7 werkt prima, toch moeten we allemaal massaal aan de 8. Bedrijven verspillen dus massaal resources om met vernieuwde producten te komen. Of het nou zinvol is of niet, boeit niet!
(ander voorbeeld: kokend-heet-waterkranen)

( :r :r ) Bij lezen onderstaande artikel viel ik stijl achterover:
Energiebedrijven willen ook in verzekeringen
Bedrijven willen maar niet accepteren dat de koek op is. Dat er geen groei is. Dus energiebedrijven gaan in verzekeringen. Maar daarmee is je energiebusiness nog steeds niet uit de penarie. Dus waarom in godsnaam ga je niet zorgen dat onder gewijzigde marktomstandigheden er nog iets van brood te verdienen is met de verkoop van elektriciteit? Zou daar niet de focus van het management moeten liggen ipv de overvolle verzekeringsmarkt te bestormen. Sukkels!
KPN is een ander mooi voorbeeld: Zijn in wezen een simpel databoertje: daar zitten lage marges op, dus kostte wat kost gaan ze andere business initiatieven ontplooien, dit kost geld (betaald door ons telecom klanten) en levert toch geen hol op.

( :r :r :r ) Oneindige cashflow. Veel bedrijven willen maar niet accepteren dat de de vraag naar hun product eindig is. Op een gegeven heeft iedereen een TomTom. Hier komt puntje ( :r ) ook weer bij kijken. Dat ze gekke bokke sprongen gaan uithalen om toch nog die sales te krijgen. Of de economie daar bij gebaat is betwijfel ik echter. Een positieve uitzondering in dit geval is . . . de muziekinstrumenten-industrie. Een fabrikant van synthesizers weet dondersgoed dat ze slechts 500 - 10.000 stuks van een model gaan verkopen. En daar spelen ze dan vanaf begin af aan al op in. (de meeste dan)
Ik geef toe, puntje ( :r :r :r ) is wat minder sterk dan ( :r ) en ( :r :r ) maar viel me toch op.

en tot slot puntje 4

( :r :r :r :r ) Dat je producten niet meer koopt in winkels waar ze eigenlijk wel horen. Als je een goedkope fiets wilt ga je niet naar een fietsenwinkel, nee je gaat naar de Gamma |:( De fietsenwinkel heeft namelijk alleen maar de dure fietsen. How fuckin wrong can we go. Ik heb bij de Gamma zelfs eens winterjassen aangetroffen. Mochten me nog wat voorbeeld te binnen schieten dan laat ik het weten.
pi_135121337
Overmatig gebruik van de :r smiley.

Puik topic, moet wel.

Even de OP lezen. :r :r

:r :r :r
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  zondag 5 januari 2014 @ 21:25:21 #3
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_135121474
quote:
8s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:22 schreef LogiteX het volgende:
( :r ) Overbodige innovatie. Innovatie waar echt geen hond op zit te wachten maar die wel uitgevoerd wordt puur omdat mensen denken dat nieuw = beter. Treffend voorbeeld: zilver-ionen in sportkleding. Te bespottelijk voor woorden natuurlijk maar vind toch plaats puur om de winst marge hoog te houden. Op een product wat af is en lang op de markt is zit namelijk een lage marge. Een product wat net nieuw op de markt is met nieuwe technologie, of we daar nou wat aan hebben of niet, kan een hogere marge voor gevraagd worden. Windows 8 is een andere kandidaat om als voorbeeld te dienen voor dit puntje. 7 werkt prima, toch moeten we allemaal massaal aan de 8. Bedrijven verspillen dus massaal resources om met vernieuwde producten te komen. Of het nou zinvol is of niet, boeit niet!
Hier stopte ik met lezen. Wat een dampende bullshit. Als er één probleem is in onze economie is het een gebrek aan innovatie. We moeten juist meer innovatieve & vernieuwende producten op de markt hebben.
pi_135121618
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:25 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Hier stopte ik met lezen. Wat een dampende bullshit. Als er één probleem is in onze economie is het een gebrek aan innovatie. We moeten juist meer innovatieve & vernieuwende producten op de markt hebben.
Maar niet inovatie puur om mnensne het idee te geven dat ze een beter product kopen.

- zilverionen in sportkleding
- dynamo's in naven
- kokend-heet-waterkranen |:(
  zondag 5 januari 2014 @ 21:28:07 #5
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_135121648
quote:
( :r :r :r :r ) Dat je producten niet meer koopt in winkels waar ze eigenlijk wel horen. Als je een goedkope fiets wilt ga je niet naar een fietsenwinkel, nee je gaat naar de Gamma |:( De fietsenwinkel heeft namelijk alleen maar de dure fietsen. How fuckin wrong can we go. Ik heb bij de Gamma zelfs eens winterjassen aangetroffen. Mochten me nog wat voorbeeld te binnen schieten dan laat ik het weten.
De klacht zou hier moeten zijn dat winkeliers te makkelijk inzetten op kwaliteit uit de concurrentiedriehoek (service-kwaliteit-lage prijs).
pi_135121670
quote:
14s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:23 schreef Geralt het volgende:
Overmatig gebruik van de :r smiley.

Puik topic, moet wel.

Even de OP lezen. :r :r

Je ziet het verkeerd: ik gebruik die smiley voor enumeratie, niet omdat ik boos ben of zo :)
pi_135121724
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:28 schreef LogiteX het volgende:

[..]

Je ziet het verkeerd: ik gebruik die smiley voor enumeratie, niet omdat ik boos ben of zo :)
Denk je dat ik dom ben? Ik gebruik hem toch ook zo
:r
:r :r
pi_135121733
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:28 schreef n00b13 het volgende:

[..]

De klacht zou hier moeten zijn dat winkeliers te makkelijk inzetten op kwaliteit uit de concurrentiedriehoek (service-kwaliteit-lage prijs).
Zeker.
  zondag 5 januari 2014 @ 21:29:47 #9
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_135121779
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:29 schreef LogiteX het volgende:

[..]

Zeker.
Maar dat zeg je niet! Je vindt dat de Gamma geen fietsen zou kunnen verkopen.
pi_135121785
quote:
7s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:29 schreef Geralt het volgende:

[..]

Denk je dat ik dom ben? I
Denk jij dan dat ik slim ben? Weet ik veel wat jij denkt/bedoelt.
pi_135121921
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:29 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Maar dat zeg je niet! Je vindt dat de Gamma geen fietsen zou kunnen verkopen.
Of winterjassen. Natuurlijk kan dat. Ik wil echt geen wet invoeren om dat te verbieden. Maar een beetje sad is het wel. Dat je een goedkoop product niet kan kopen waar je het in de eerst plaats wel zou verwachten maar naar een in principe branche vreemde zaak moet gaan.
pi_135121926
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:29 schreef LogiteX het volgende:

[..]

Denk jij dan dat ik slim ben? Weet ik veel wat jij denkt/bedoelt.
Eigenlijk dacht ik vrij weinig als ik eerlijk ben :+
pi_135122160
quote:
( ) Overbodige innovatie. Innovatie waar echt geen hond op zit te wachten maar die wel uitgevoerd wordt puur omdat mensen denken dat nieuw = beter. Treffend voorbeeld: zilver-ionen in sportkleding. Te bespottelijk voor woorden natuurlijk maar vind toch plaats puur om de winst marge hoog te houden. Op een product wat af is en lang op de markt is zit namelijk een lage marge. Een product wat net nieuw op de markt is met nieuwe technologie, of we daar nou wat aan hebben of niet, kan een hogere marge voor gevraagd worden. Windows 8 is een andere kandidaat om als voorbeeld te dienen voor dit puntje. 7 werkt prima, toch moeten we allemaal massaal aan de 8. Bedrijven verspillen dus massaal resources om met vernieuwde producten te komen. Of het nou zinvol is of niet, boeit niet!
(ander voorbeeld: kokend-heet-waterkranen)
Jezus, wat een bullshit. En je begrijpt toch hopelijk wel dat bedrijven op winst gericht zijn, en dus moeten innoveren om winst te maken?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zondag 5 januari 2014 @ 21:35:53 #14
405449 rikkerdeflikker
rikker de flikker
pi_135122196
Verander onze economie dan als je het allemaal zo goed weet :')
rikker de flikker
pi_135122263
quote:
Oneindige cashflow. Veel bedrijven willen maar niet accepteren dat de de vraag naar hun product eindig is. Op een gegeven heeft iedereen een TomTom. Hier komt puntje ( ) ook weer bij kijken. Dat ze gekke bokke sprongen gaan uithalen om toch nog die sales te krijgen.
Vreemd hè, overlevingsdrang? :')
  zondag 5 januari 2014 @ 21:37:13 #16
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_135122301
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:27 schreef LogiteX het volgende:

[..]

Maar niet inovatie puur om mnensne het idee te geven dat ze een beter product kopen.

- zilverionen in sportkleding
- dynamo's in naven
- kokend-heet-waterkranen |:(
Wat is er mis met dynamo's in naven.
Ze zijn, vooral in regen, veruit superieur aan die slippende rubberwieltjes op de voorband.
Als je nu voorwork vering op een stadfiets had gezegd, had je een punt gehad.
Daar heb je volgens mij helemaal niets aan.
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
pi_135122532
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:37 schreef DiRadical het volgende:

[..]

Wat is er mis met dynamo's in naven.
Ze zijn, vooral in regen, veruit superieur aan die slippende rubberwieltjes op de voorband.
Als je nu voorwork vering op een stadfiets had gezegd, had je een punt gehad.
Daar heb je volgens mij helemaal niets aan.
Jawel hoor, veel minder gehobbel als je over een klinkersstraatje rijdt om maar wat te noemen.
pi_135122608
quote:
10s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:35 schreef Rezania het volgende:

[..]

Jezus, wat een bullshit. En je begrijpt toch hopelijk wel dat bedrijven op winst gericht zijn, en dus moeten innoveren om winst te maken?
Juist niet, dat is het punt wat ik probeer te maken. Acceptatie van lagere winstmarges. Daar gaat het om.
pi_135122708
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:41 schreef LogiteX het volgende:

[..]

Juist niet, dat is het punt wat ik probeer te maken. Acceptatie van lagere winstmarges. Daar gaat het om.
En wij dan? Moet ik maar 10 jaar rondlopen met hetzelfde mobieltje of zo? Ik wil ook gewoon innovatie.
pi_135122768
Wat er echt mis is met de economie is:

- Dat er teveel overbodige administratieve regels zijn ontstaan/bedacht door 'economen'.
- Dat consumenten denken in rechten en niet in plichten.
- Dat ondernemers/bedrijven denken in risico's inplaats van uitdagingen.
- Dat de overheid/zorg/politie een vergadercultuur kunstmatig in het leven houdt.
- Dat de belastingdienst zich teveel concentreerd op kleine 'belastingontduikers' maar de grote bedrijven ontziet.
- Dat er nu een potje paniekvoetbal wordt gespeeld in de politiek en het bedrijfsleven omdat niemand nog verantwoording durft te nemen.
- Dat de economie afhankelijk is geworden van aandeelhouders en investeerders.
- Dat het enige wat nog telt is samentevatten in het woordje 'ik'.

economie egonomie . . .
Ik probeerde de tijd te doden maar het was de tijd z'n tijd nog niet...
  zondag 5 januari 2014 @ 21:47:01 #21
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_135122886
quote:
10s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:35 schreef Rezania het volgende:

[..]

Inderdaad.
Windows 98SE werkt ook prima toen er nog geen Windows XP was.
Maar dat betekend niet dat er nu prima zou zijn.
Een 386SX was ook prima in 1992,
Een 5 MB harde schijf was ook prima in 1956

Zonder innovatie hadden we die niet eens gehad.

quote:
7s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:40 schreef Rezania het volgende:

[..]

Jawel hoor, veel minder gehobbel als je over een klinkersstraatje rijdt om maar wat te noemen.
Een iets dikkere band is dan veel eenvoudiger en werkt net zo goed.
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
pi_135122970
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:47 schreef DiRadical het volgende:

[..]

Inderdaad.
Windows 98SE werkt ook prima toen er nog geen Windows XP was.
Maar dat betekend niet dat er nu prima zou zijn.
Een 386SX was ook prima in 1992,
Een 5 MB harde schijf was ook prima in 1956
[ afbeelding ]

Zonder innovatie hadden we die niet eens gehad.

[..]

Een iets dikkere band is dan veel eenvoudiger en werkt net zo goed.
Ook bij drempels? Weet het eigenlijk niet.
pi_135123352
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:28 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Dat is wat klanten willen. Anders zouden ze wel massaal naar de kleinere winkel gaan waar je geholpen word met winkelen en adviezen enz, van dergelijke winkels sluiten er al meer dan 10 jaar elke maand wel een paar.
pi_135123492
Zelfde met die schoenen, daar is vraag na anders zou het niet gemaakt worden... als bedrijven dit niet deden liepen we nu nog op gympen met een model uit de jaren 50... het air max model is als je jou redenatie volgd ook helemaal niet nodig.. wie neemt er nou een schoen met een luchtbolletje erin met plastic waar je doorheen kan kijken??
pi_135124272
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:56 schreef arjan1112 het volgende:
Zelfde met die schoenen, daar is vraag na anders zou het niet gemaakt worden... als bedrijven dit niet deden liepen we nu nog op gympen met een model uit de jaren 50... het air max model is als je jou redenatie volgd ook helemaal niet nodig.. wie neemt er nou een schoen met een luchtbolletje erin met plastic waar je doorheen kan kijken??
Als ik die topic s hier op het fourm lees zou ik zeggen we hebben teveel ouderen, wat was er dan slecht aan dat schoeisel, schijnbaar niet veel dan denk ik?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')