abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 februari 2014 @ 20:48:03 #26
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_136564834
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 18:12 schreef Tarbot het volgende:

[..]

Helemaal gelijk. Alleenr reizen sucks. Ik wil graag een x van noord naar zuid toeren op een motor. Is er een Vietnamese die aanbiedt om mee te gaan ;)
Als je in een hostel zit in Hanoi of HCM dan vind je zo een motor voor weinig en goed reisgezelschap ^O^
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
pi_136579576
Ben vorig jaar 4 weken in Vietnam geweest en vond het volk in Vietnam verreweg het ergste in de omgang van wie dan ook (Ben ook in Thailand, Laos, Indonesië, Singapore, Maleisië en Cambodja geweest).

We gingen van zuid naar noord met als absoluut dieptepunt de reis naar Halong Bay, wat een geldwolven daar, op de boot word je zwaar opgelicht met de prijs voor het eten en drinken, tassen werden leeg gejat, te triest voor woorden.

Het zuiden daarentegen, Cu Chi tunnels, echt heel indrukwekkend, de mensen in Saigon, heerlijk open en leuk in de omgang.

Als ik nog een keer die kant op zou moeten gaan dan zou ik tot Nha Trang gaan en dan snel weer terug. ;)
pi_136579847
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 10:34 schreef SimtekF1 het volgende:
Ben vorig jaar 4 weken in Vietnam geweest en vond het volk in Vietnam verreweg het ergste in de omgang van wie dan ook (Ben ook in Thailand, Laos, Indonesië, Singapore, Maleisië en Cambodja geweest).

We gingen van zuid naar noord met als absoluut dieptepunt de reis naar Halong Bay, wat een geldwolven daar, op de boot word je zwaar opgelicht met de prijs voor het eten en drinken, tassen werden leeg gejat, te triest voor woorden.

Het zuiden daarentegen, Cu Chi tunnels, echt heel indrukwekkend, de mensen in Saigon, heerlijk open en leuk in de omgang.

Als ik nog een keer die kant op zou moeten gaan dan zou ik tot Nha Trang gaan en dan snel weer terug. ;)
:')

Boek dan ook een Ha Long Bay tour waarover je goede ervaringen hebt gelezen.
pi_136579919
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 10:47 schreef MCH het volgende:

[..]

Boek dan ook een Ha Long Bay tour waarover je goede ervaringen hebt gelezen.
Dat hadden we ook gedaan en we hadden zelfs iets meer betaald.
Maar helaas zoals we al hadden begrepen word 95% van de toeristen/backpackers er genaaid.

Gelukkig hadden we wel leuke lui op de boot zitten en iedereen had eigen drank mee (ook iets wat aan te raden is) dus uiteindelijk best leuk gehad hoor.
Maar het is jammer dat dat volk het zo kan verzieken.

Doe mij Cambodja maar. _O_
pi_136580068
quote:

Omgekeerde ervaring,. Het noorden is geweldig, Hanoi O+
HCM :Z

Zo zie je dat iedereen wat anders ervaart. De mensen in elk geval prettiger in de omgang vergeleken met Thailand en Indo. Wat niks aan de landen afdoet btw
  dinsdag 11 februari 2014 @ 11:04:53 #31
62913 Blik
The one and Only!
pi_136580231
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 10:50 schreef SimtekF1 het volgende:

[..]

Dat hadden we ook gedaan en we hadden zelfs iets meer betaald.
Maar helaas zoals we al hadden begrepen word 95% van de toeristen/backpackers er genaaid.

Gelukkig hadden we wel leuke lui op de boot zitten en iedereen had eigen drank mee (ook iets wat aan te raden is) dus uiteindelijk best leuk gehad hoor.
Maar het is jammer dat dat volk het zo kan verzieken.

Doe mij Cambodja maar. _O_
Ik vond het volk in Cambodja juist weer afschuwelijk, zo zie je dus inderdaad dat iedere ervaring kan verschillen.

Mijn Halong Bay Trip was fantastisch, tuurlijk betaal je de hoofdprijs voor een biertje op een boot, maar dat kun je natuurlijk begrijpen. We waren 80 dollar pp kwijt voor een 3-daagse tocht, inclusief al het eten en drinken.
pi_136580331
Ben benieuwd.. was te verwachten dat op de tourist traps de mensen al verpest zijn, dat er een hoop gejat wordt is dan weer wat minder..
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_136580360
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 11:08 schreef Ener-G het volgende:
Ben benieuwd.. was te verwachten dat op de tourist traps de mensen al verpest zijn, dat er een hoop gejat wordt is dan weer wat minder..
In Zwolle centrum jatten ze ook.
Vervelend als het je overkomt maar het is geen regel eerder een uitzondering.
pi_136580372
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 10:57 schreef Godtje het volgende:

[..]

Omgekeerde ervaring,. Het noorden is geweldig, Hanoi O+
HCM :Z

Zo zie je dat iedereen wat anders ervaart. De mensen in elk geval prettiger in de omgang vergeleken met Thailand en Indo. Wat niks aan de landen afdoet btw
Haha, ja best grappig eigenlijk.
Het is ook maar net wat je mee maakt tijdens je trip natuurlijk.
Maar het landschap is werkelijk waar echt heel mooi, daar zijn we het allemaal ongetwijfeld over eens. :)
pi_136580375
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 11:08 schreef Ener-G het volgende:
Ga nou niet uit van het negatieve. Blik heeft een goede ervaring. Ik heb destijds ook een bedrijfje gekozen die op Fok! werd aangeraden en heb ook een supertrip gehad. Ga gewoon niet voor de goedkoopste en let er op dat je de echte hebt. In Vietnam heb je tientallen agencies met dezelfde naam, zie maar eens de echte te vinden.
pi_136580428
Halong was geweldig! 0.0 negatief.
Dan zijn de tunnels bijna juist nog erger als je met een trip gaat. Al die bussen komen tegelijk.
Blij dat ik daar alleen rond liep door met het openbaar vervoer te gaan,
  dinsdag 11 februari 2014 @ 11:21:00 #37
62913 Blik
The one and Only!
pi_136580645
Vond de tunnels juist ook beetje tegenvallen. De tunnels waar je in mag zijn eigenlijk nep. En het ergste is nog wel die schietbaan ernaast, waar je met illegale wapens voor woekerprijzen een paar kogels mag wegknallen
pi_136580724
Schieten konden we op Koh Phangan in Thailand ook, weinig behoefte aan :)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_136580813
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 11:21 schreef Blik het volgende:
Vond de tunnels juist ook beetje tegenvallen. De tunnels waar je in mag zijn eigenlijk nep. En het ergste is nog wel die schietbaan ernaast, waar je met illegale wapens voor woekerprijzen een paar kogels mag wegknallen
Vergeleken met NL dan weer goedkoop per kogel.
En in NL kan je natuurlijk normaal helemaal niet met een AK schieten.
pi_136580902
Hoe zit het met winkeltjes/supermarkten, hebben ze zoiets als de seveneleven in Thailand?
pi_136582388
quote:

Daarom moet je ook met een Vietnamese reizen daar die de taal spreekt. Anders wordt je leeggezogen door die geldwolven.
pi_136582822
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 11:29 schreef Ener-G het volgende:
Hoe zit het met winkeltjes/supermarkten, hebben ze zoiets als de seveneleven in Thailand?
Gelukkig niet. Gewoon lokale winkeltjes meestal. Geen US ketens behalve KFC.
KFC ook niet aan te raden. Ken niemand die geen voedselvergiftiging heeft opgelopen.
Op straat eten is beter
pi_136582920
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 12:33 schreef Godtje het volgende:

[..]

Gelukkig niet. Gewoon lokale winkeltjes meestal. Geen US ketens behalve KFC.
KFC ook niet aan te raden. Ken niemand die geen voedselvergiftiging heeft opgelopen.
Op straat eten is beter

Ik heb gewoon KFC gehad in Vietnam zonder voedselvergiftiging te krijgen. Heel smakelijk was het overigens niet. Andere Amerikaanse ketens zijn ook gewoon vertegenwoordigd in Vietnam, sinds deze maand zelfs een McDonalds. :7
pi_136582937
Oh nog niet eens zozeer voor het eten, tenzij je je hele vakantie op de seveneleven tosti's wil teren :P Maar vond het wel handig voor de flesjes water, tandpasta, wasmiddel, anti muggenspul etc. of gewoon om even de verkoeling in te duiken als het weer eens 36 graden of nog warmer was.
pi_136582950
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 12:37 schreef MCH het volgende:

[..]

Ik heb gewoon KFC gehad in Vietnam zonder voedselvergiftiging te krijgen. Heel smakelijk was het overigens niet. Andere Amerikaanse ketens zijn ook gewoon vertegenwoordigd in Vietnam, sinds deze maand zelfs een McDonalds. :7
Dat is dan nieuw. in 2010 was er alleen KFC en iedereen werd er ziek van.
Ik vreet dat hier al niet laat staan daar. Niet te rammen die neger hut.
pi_136582975
KFC en McDonalds kunnen me eerlijk gezegd gestolen worden :r
  dinsdag 11 februari 2014 @ 13:35:15 #47
62913 Blik
The one and Only!
pi_136584732
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 12:37 schreef Ener-G het volgende:
Oh nog niet eens zozeer voor het eten, tenzij je je hele vakantie op de seveneleven tosti's wil teren :P Maar vond het wel handig voor de flesjes water, tandpasta, wasmiddel, anti muggenspul etc. of gewoon om even de verkoeling in te duiken als het weer eens 36 graden of nog warmer was.
Op iedere straathoek vind je gewoon winkeltjes die dat ook verkopen. Dus dat is echt geen probleem.
  dinsdag 11 februari 2014 @ 13:36:01 #48
62913 Blik
The one and Only!
pi_136584753
En als je in Vietnam bij een fastfood-tent gaat eten ben je niet goed snik.
pi_136593236
Je kan ook zo veel mogelijk de touristen shit ontlopen, en gewoon een geweldige cultuur en keuken leren kennen terwijl je van de natuur geniet!

Over de hele wereld word je leeg gezogen in de buurt van touristen trekpleisters.

KFC, waarom zou je? Op iedere straathoek staan eetkarretjes dus je heb altijd veel keus in lokaal eten.
Mijn excuses voor bovenstaande post, ik ben namelijk emotioneel autistisch :')
  dinsdag 11 februari 2014 @ 22:35:50 #50
34586 kepler
No bounce, no play
pi_136607636
Ik vond de mensen in Vietnam juist superrelaxed! Zeker in het Noorden (ook in Laos)! Halong Bay was supertof, volgens mij iets van 80 dollar betaald voor 2 nachten (inclusief eten/drinken). Met airco aan boord! (Gelukkig maar, want het was 35 graden ofzo :D)

Verder ben ik volgens mij 1 of 2 keer naar de KFC geweest, net zoals ik in NL 1 of 2 keer naar de Mac ga :P

Verder alleen maar heerlijk lokaal eten!
The line is a dot to you!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')