Klopt ik heb alleen geen idee meer vanaf wanneer dat was. Maar ik gok toen ze begon te praten.quote:Op zondag 5 januari 2014 14:48 schreef Suikertante het volgende:
LB Ik herinner me nog dat jij toch een periode had waarin ze wel huilde? Dat je iets op MP had gekocht en in de auto zat ze de hele weg te huilen?
Maar goed, dan nog is het fijn dat het niet te vaak gebeurt. Hier hetzelfde.
Maar op zo'n meet bijvoorbeeld is het wel erg veel en als hij dan een ander kind hoort huilen of hij valt is het meteen raak. Gelukkig is hij dan weer snel afgeleid.
Huilen bij het slapen doet hij ook wel eens, maar het gebeurt zo weinig dat ik hem dan (als het niet in twee a drie pogingen lukt) in de draagzak doe, dan slaapt hij binnen tien minuten en leg ik hem weg. Ik zou dat niet altijd willen doen maar zoals nu, denk eens per week, vind ik geen probleem.
LE dat klinkt als een leuk feest!
Spirit, hopelijk komt ze er snel weer uitIk had het er gister nog over met een vriendin, het gevoel dat je weg wilt rennen van het moederschap. Ik ken dat gevoel niet, maar ken wel zat moeders die het wel zo nu en dan hebben. Zeker als je ook werkt en als je dan thuis bent vaak alleen met je kind(eren) bent kan ik me daar best iets bij voorstellen!
Ferrari, bij ean is het overgegaan toch? Dus houd hoop voor sac
Haken! Is echt zo simpel, en leuk! Nog geen kledingstukken gemaakt voor MN kleine meid helaas. Wel andere dingen.quote:Op zondag 5 januari 2014 17:52 schreef Juud-- het volgende:
Huisvlijt <3. Ik heb onlangs breinaalden en een bol wol van mijn schoonmoeder gehad, omdat ik het plan had gevat om te leren breien. Na een avond uuuurenlang YouTubefilmpjes te hebben gekeken lukte het me min of meer om wat steken op te zetten. En daar is het ook bij gebleven, verder snapte ik er geen moer van. Heb eerlijk gezegd ook te weinig geduld, ik ben beter in het kopen van gebreide en gehaakte dingetjes
quote:Op zondag 5 januari 2014 18:41 schreef Suikertante het volgende:
LB nohhh wat een moppie. En wat een pret he in zo'n wagentje!
Belle (ik typte weer bijna je naam), wij hebben ook allebei onze baby veel thuis, ik neem F juist expres mee naar dit soort gelegenheden in de hoop dat hij straks op de camping gewoon in de speeltuin tussen de andere kinderen durft te spelen enzo.
Voor hem was het ook spannend maar hij heeft het er goed vanaf gebracht vind ik! Was wel heeeeel blij toen we weer thuis waren (dat heeft hij sowieso sinds kort, dat hij hardop gaat lachen en gaat kletsen zodra we binnenkomen), maar verder heeft hij goed geslapen en vandaag is hij in opperbeste stemming.
GotC![]()
Een vraagje: hebben jullie een leuke app voor je baby zonder van die reclame waar je per ongeluk mee naar de appstore klikt? Ik snap niet waarom ik zoiets niet kan vinden. Bijvoorbeeld gekleurde ballen die heel langzaam bewegen en een leuk geluidje maken als je erop tikt ofzo. Ik vind de xylofoon apps best aardig maar daar zit altijd reclame in óf het is echt een vreselijk geluid.
Ik geloof dat er ook een topic was over apps voor kinderen maar dat kan ik niet zo snel vinden.
Ik ook nietquote:
Dat is een Android appquote:
Dit ook niet stoer?quote:Op zondag 5 januari 2014 19:25 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Ik ook niet
Geluk voor J, gehaakte vestjes zijn natuurlijk niet echt jongetjes-stoer, dus hij komt er goed van af met mijn handwerk-onkunde.
quote:Op zondag 5 januari 2014 20:24 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Dit ook niet stoer?
[ afbeelding ]
Als ik goede wol of zacht katoen heb gevonden ga ik deze voor E maken!
quote:Op zondag 5 januari 2014 20:29 schreef LadyBlack het volgende:
Volgens mij zeg je het goed Juud, maar het is lastig formuleren als je bang bent dat mensen zich aangesproken en veroordeeld voelen he?
Als je geld wilt betalen voor de uitgebreide versie, soundtouch.quote:Op zondag 5 januari 2014 18:41 schreef Suikertante het volgende:
Een vraagje: hebben jullie een leuke app voor je baby zonder van die reclame waar je per ongeluk mee naar de appstore klikt? Ik snap niet waarom ik zoiets niet kan vinden. Bijvoorbeeld gekleurde ballen die heel langzaam bewegen en een leuk geluidje maken als je erop tikt ofzo. Ik vind de xylofoon apps best aardig maar daar zit altijd reclame in óf het is echt een vreselijk geluid.
Ik geloof dat er ook een topic was over apps voor kinderen maar dat kan ik niet zo snel vinden.
Ik heb 1 tip, ook voor Hillie en Suikerquote:Op zondag 5 januari 2014 20:31 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Jawel, nu moet ik dus ook leren haken, of oma inschakelen met zeer gerichte instructies...
Voor iPad? Ik kan m niet vinden in de store, heet ie echt zo, of zoek ik verkeerd?quote:Op zondag 5 januari 2014 20:40 schreef Omentielvo het volgende:
Toddlerlock bij Apple. Toen ik die ontdekte was ik zo blij. Nu kan Riley bij de babyapp (giggle gang) slaan en kusjes geven zonder dat ze hete scherm verlaat![]()
quote:Op zondag 5 januari 2014 20:55 schreef Omentielvo het volgende:
En dan maak ik me soms ineens zorgen als ik die supermooie foto's zie en Riley daar bijna niet op staat. Alsof wij niet leuk zijn. Dat idee heb ik dan ineens![]()
Ermahgerd! Meisje!quote:Op zondag 5 januari 2014 17:39 schreef LadyBlack het volgende:
Kiek mijn kleintje nouhelemaal in dr element in de supermarkt! Flirten met alle mensen, graaien naar mijn handen en alle boodschappen, én naar dat leuke bungelende koordje!
[ link | afbeelding ]
Ben jij gek, Riley's prethoofd spat van de ballenbakfoto's af!quote:Op zondag 5 januari 2014 20:55 schreef Omentielvo het volgende:
En dan maak ik me soms ineens zorgen als ik die supermooie foto's zie en Riley daar bijna niet op staat. Alsof wij niet leuk zijn. Dat idee heb ik dan ineens![]()
quote:Op zondag 5 januari 2014 20:55 schreef Omentielvo het volgende:
Doe normaal mens! Jullie zijn hartstikke leuk!quote:Op zondag 5 januari 2014 20:55 schreef Omentielvo het volgende:
Je hebt ook wel eens op Ow gepast he, dat durfde ik ook bijna niet te vragen, maar vond je toch ook niet erg!quote:Op zondag 5 januari 2014 22:06 schreef Cwen het volgende:
Gekke vraag hè: ik moet morgenochtend naar de tandarts. Nu heb ik mn sm maar gevraagd om op Ellie te passen, want het is een lange afspraak en meenemen is niet handig. Ik voel me alleen hartstikke bezwaard. Hoe doen jullie het met dit soort dingen?
Oma's of extra dag op kdv. Of mijn opa en oma ofzo.quote:Op zondag 5 januari 2014 22:06 schreef Cwen het volgende:
Gekke vraag hè: ik moet morgenochtend naar de tandarts. Nu heb ik mn sm maar gevraagd om op Ellie te passen, want het is een lange afspraak en meenemen is niet handig. Ik voel me alleen hartstikke bezwaard. Hoe doen jullie het met dit soort dingen?
Wij vrage ook zo weinig mogelijk hulp wat dat betreft.quote:Op zondag 5 januari 2014 22:40 schreef Kyara het volgende:
Ik vraag meestal de oma's of mijn schoonzusje. En soms word ik na afloop nog bedankt ook (dat ze op mochten passen). En wij vragen ook heel weinig hulp dus men is al lang blij om ergens mee te helpen. Dus geen probleem hier.
Hahaquote:Op maandag 6 januari 2014 09:27 schreef Spirit82 het volgende:
Ik had nog niet eens aan de zorgverleners gedacht joh
Logisch dat je na zit te shaken.quote:Op maandag 6 januari 2014 10:14 schreef Kyara het volgende:
Ik heb mijn EHBK in de praktijk moeten brengen
J zat vast met haar voetje onder de verwarming. Ik moest dus eerst haar voetje loskrijgen terwijl zij helemaal over de rooie ging (en terecht). Ik wist niet zeker of het verbrand was dus meteen voet onder lauw water gehouden. Gelukkig niet verbrand maar wel ontveld. Voetje gekoeld en aan de borst, ondertussen ging D ook compleet over de zeik. Voetje werd toch erg vochtig (geen bloed) dus HA even gebeld voor advies. Ik wilde J niet neerleggen dus D van de vloer gevist om te troosten. Daarna allebei in een stoel met een maisboogje en toen ging het weer. Herstellende vermogen bij jonge kinderen gaat heel snel dus zoveel mogelijk aan de lucht laten drogen (wat ik ook al dacht) en gewoon laten kruipen etc en dan schoonspoelen met water als het vies wordt. Nu naar bed gebracht want ze waren doodmoe van alle commotie. Hoop alleen dat die slaapzak er niet aan gaat plakken
Wat was dat zielig zeg![]()
![]()
![]()
en mama zit nog even na te shaken.
Of met dr gezichtje tegen de tafel vallen als ze stoeien en dan dr twee voortandjes loszitten waardoor er zo veel bloed uit dat mondje komt dat je denkt dat ze geen tand meer in dr smoeltje hebtquote:Op maandag 6 januari 2014 10:24 schreef Spirit82 het volgende:
Oh wat zielig Kyara! Hopelijk heeft ze er niet teveel last van. Man, als ik alleen maar terugdenk aan dat Isa van het bed viel ga ik alweer shakenNiks ergers dan iets aan je kind. Dat wordt straks nog wat met gaten in knieën etc als ze buiten gaan spelen
Dat is wel echt geluk bij een ongeluk.quote:Op maandag 6 januari 2014 11:00 schreef Kyara het volgende:
Ja, sokken gaan hier alleen nog maar aan voordat we weg gaan want ze trekken ze toch uit. En als ze het zelf niet doen dan doet zuslief het wel.
Ja? Ik had juist het idee dat een sokje haar voetje toch wat meer beschermd had tegen de scherpe delen in de verwarming.quote:Op maandag 6 januari 2014 11:24 schreef pessie het volgende:
[..]
Dat is wel echt geluk bij een ongeluk.
Jeetje wat zieligquote:Op maandag 6 januari 2014 10:14 schreef Kyara het volgende:
Ik heb mijn EHBK in de praktijk moeten brengen
J zat vast met haar voetje onder de verwarming. Ik moest dus eerst haar voetje loskrijgen terwijl zij helemaal over de rooie ging (en terecht). Ik wist niet zeker of het verbrand was dus meteen voet onder lauw water gehouden. Gelukkig niet verbrand maar wel ontveld. Voetje gekoeld en aan de borst, ondertussen ging D ook compleet over de zeik. Voetje werd toch erg vochtig (geen bloed) dus HA even gebeld voor advies. Ik wilde J niet neerleggen dus D van de vloer gevist om te troosten. Daarna allebei in een stoel met een maisboogje en toen ging het weer. Herstellende vermogen bij jonge kinderen gaat heel snel dus zoveel mogelijk aan de lucht laten drogen (wat ik ook al dacht) en gewoon laten kruipen etc en dan schoonspoelen met water als het vies wordt. Nu naar bed gebracht want ze waren doodmoe van alle commotie. Hoop alleen dat die slaapzak er niet aan gaat plakken
Wat was dat zielig zeg![]()
![]()
![]()
en mama zit nog even na te shaken.
Dan had je waarschijnlijk bij het uittrekken van de sok nog meer vel meegetrokken.quote:Op maandag 6 januari 2014 11:34 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ja? Ik had juist het idee dat een sokje haar voetje toch wat meer beschermd had tegen de scherpe delen in de verwarming.
Ik ook niet. Puur gevoelsmatig.quote:Op maandag 6 januari 2014 15:00 schreef Spirit82 het volgende:
Je hebt ook reiswiegen die veilig zouden zijn (http://www.autoreiswieg.nl/) maar ik zou dat eerlijk gezegd niet aandurven.
Nou ja, dat dus. Wij hebben afgelopen jaar een aanrijding gehad, en wat ben je dan blij dat je kindjes veilig zitten zeg..quote:Op maandag 6 januari 2014 15:09 schreef Spirit82 het volgende:
Het lijkt me zo eng dat het hoofdje zo los dwars in de auto ligt. Als je dan van voren of achter geraakt wordt, slaat het hoofdje of naar links of naar rechts. Natuurlijk is een botsing nooit bepaald gezond, maar ik vond het een fijner gevoel dat als ze in de maxi cosi zit, het hoofdje alleen naar voren kan. Als ze kleiner zijn heb je in de maxi cosi ook zo'n band waar het hoofdje in ligt en omdat ze in de maxi cosi soort van liggen, had ik daar een goed gevoel bij (ok die ene keer achterwege latend dat we de maxi cosi te rechtop hadden vastgemaakt en ik de hele tijd het hoofd van mn baby terug aan het duwen was omdat ze voorover kiepte tijdens het slapen)
Ik vervoerde altijd gewoon in de MC. Met beide kinderen vanaf een week of 10 regelmatig naar Frankrijk gereisd. Gewoon regelmatig even stoppen en kind eruit halen, ook eens zelf achterin gaan zitten om je kind te vermaken.quote:Op maandag 6 januari 2014 15:04 schreef Limone het volgende:
Nee, ik bedoel zo eentje: http://www.babyreisgemak.nl/Pagina/OnzeAutoreiswieg/
Daarin kunnen baby's blijven liggen.
We gaan een weekendje weg en ik zocht manieren om met de auto te reizen.
Zo eentje Spirit en ik vind het ook maar een engig idee. Aan de andere kant, is een baby wel echt veilig bij een botsing?
Baby's worden wakker 's nachts. Is best normaal. Al is het ontzettend frustrerend en vermoeiend.quote:Op maandag 6 januari 2014 15:13 schreef Spirit82 het volgende:
Ik gooi er ook nog even een vraag in!
Hebben jullie nog slaaptips voor mij? Ik speur me suf op internet omdat Isa echt 294632910x per nacht wakker wordt. Het inslapen in haar eigen bed gaat prima, maar ze wordt echt praktisch ieder uur wakker, of vaker, en valt dan niet zelf meer in slaap. Meestal is het speentje terugstoppen voldoende, maar soms moet je haar er echt uithalen en half in slaap wiegen voor ze verder wil slapen. Om deze reden krijgt ze nog steeds een late avondvoeding en ook slaapt ze vaak bij ons in bed, want dan hoeven we niet op te staan. Het is echt killing aan het worden ondertussen. Het zal gerust met de sprong te maken hebben en volgens mij komen er nu ook weer tandjes door, maar echt... kent iemand dit en heeft iemand tips? Het inslapen is dus niet zo erg, ze wil ook prima in haar eigen bed, maar het doorslapen... hoe kan ik mijn kind door laten slapen?
Tot 25 kilo!!!! Zo! Zowel Nathan als Lauren vonden/vinden achteruit vervoert worden afschuwelijk. Zodra ze de 9 kilo hadden bereikt mochten ze van mij in de vervolkgstoel. Dan zou ik voor Nathan en voor Lauren dus een nieuwe stoel moeten kopen...quote:Op maandag 6 januari 2014 15:16 schreef ferrari_rood het volgende:
vroeger werden we zo in de reiswieg vervoerd en toen mijn ouders dat laatst met sac gedaan hadden was ik woedend. ookal ligt de reiswieg vast je kindje ligt toch losser dan in een groep 0 stoel. bij een botsing in een groep 0 stoel wordt je kind naar achter geduwd in de stoel zodat het nekje minder klappen krijgt. daarom is er nu ook de wet dat een kind tot 15mnd achteruit vervoerd moet worden en komt er een wet dat het tot 25kilo moet. laatst over gehad in een babywinkel maar in mijn panda past de mc niet achter mij dus zo'n stoel ook niet.
ook ean vond het op een gegeven moment niks meer. die spuugde heel veel in de mc. er is een overgangsregeling dus als het klopt vallen wij daar nu allemaal nog in.quote:Op maandag 6 januari 2014 15:19 schreef pessie het volgende:
[..]
Tot 25 kilo!!!! Zo! Zowel Nathan als Lauren vonden/vinden achteruit vervoert worden afschuwelijk. Zodra ze de 9 kilo hadden bereikt mochten ze van mij in de vervolkgstoel. Dan zou ik voor Nathan en voor Lauren dus een nieuwe stoel moeten kopen...
Ja ik lees inderdaad overal dat het normaal is dat ze vaak wakker wordt, maar ook dat het normaal is dat ze dan vervolgens zelf weer inslapen en dat doet mijn monster dus niet. Die gaat gewoon liggen brullenquote:Op maandag 6 januari 2014 15:17 schreef pessie het volgende:
[..]
Baby's worden wakker 's nachts. Is best normaal. Al is het ontzettend frustrerend en vermoeiend.
That having said, mijn kinderen worden dan vaker wakker van de kou, dus heeft ze het wel warm genoeg?
En heeft ze niet gewoon honger 's nachts?
Oh, en wij hebben nu een co-sleeper staan voor ',s nachts en overdag en 's avonds slaapt ze in haar eigen kamer in het campingbedje.
lampje of muziekje helpt dat misschien? een knuffel die warmte geeft?quote:Op maandag 6 januari 2014 15:22 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ja ik lees inderdaad overal dat het normaal is dat ze vaak wakker wordt, maar ook dat het normaal is dat ze dan vervolgens zelf weer inslapen en dat doet mijn monster dus niet. Die gaat gewoon liggen brullen![]()
Ze heeft geen honger, daarom geven we haar ook de late fles nog. Als we haar helpen, gaat ze wel weer slapen, eventjes, tot ze weer wakker wordt. En sochtends heeft ze ook lang niet altijd gierende honger. Meestal drinkt ze haar ochtendfles niet eens leeg.
Ze heeft het ook warm genoeg, dat controleer ik regelmatig.
Zoveel kinderen zoveel manieren. Lauren slaapt ook zelf niet in. Vaak zxie je dit tijdens een periode van verlatingsangst. Ze wil gewoon even weten dat jullie er zijn. Ik zou een co-sleeper neerzetten (wij hebben van het ledikantje 1 zijkant ingeklapt zodat er geen barrière is tussen het bed en het ledikantje). Ik vind het fijn want ik kan met mijn hoofd even naast Lauren gaan liggen waardoor ze weer inslaapt. En ik hoef niet echt wakker te worden.quote:Op maandag 6 januari 2014 15:22 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ja ik lees inderdaad overal dat het normaal is dat ze vaak wakker wordt, maar ook dat het normaal is dat ze dan vervolgens zelf weer inslapen en dat doet mijn monster dus niet. Die gaat gewoon liggen brullen![]()
Ze heeft geen honger, daarom geven we haar ook de late fles nog. Als we haar helpen, gaat ze wel weer slapen, eventjes, tot ze weer wakker wordt. En sochtends heeft ze ook lang niet altijd gierende honger. Meestal drinkt ze haar ochtendfles niet eens leeg.
Ze heeft het ook warm genoeg, dat controleer ik regelmatig.
Nachtlampje heeft ze. Muziek heeft ze niet nodig want ze valt zo weer in slaap als we er eenmaal zijn. Dat helpt wel goed als ze niet in slaap wil vallen overdag, muziekknuffel aan of een liedje zingen, maar snachts is dat niet nodig.quote:Op maandag 6 januari 2014 15:23 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
lampje of muziekje helpt dat misschien? een knuffel die warmte geeft?
Ja, het maakt idd niet uit of ze tussen ons in ligt of in haar eigen bedquote:Op maandag 6 januari 2014 15:29 schreef XcUZ_Me het volgende:
Iets met jullie geur eraan? Oh nee, ze werd ook wakker tussen jullie in he? Ik weet het niet. Noor slaapt de laatste tijd ook veel onrustiger. Eerst sliep ze nog van 7-9 na de 1e fles, maar rond 8 is het nu wel bekeken uiterlijk. En nachts heel vaak wakker idd. Maar geen 294632910x en ze gaat ook niet huilen.
Als je haar Max 5 a 10 minuten even laat gaan? Maar ws heb je dat ook al geprobeerdquote:Op maandag 6 januari 2014 15:32 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ja, het maakt idd niet uit of ze tussen ons in ligt of in haar eigen bedIk weet het ook niet, we hebben al zoveel geprobeerd en het duurt nu echt al een aantal weken. We zijn gewoon echt zo moe allebei, dus ik denk, ik gooi het hier gewoon in de groep, misschien heeft iemand de winnende tip...
Manlief had het laatst over 16 weken hier... Maar in Frankrijk ging het weer beter, beetjejammer dat ze daarna eerst flink ziek werdquote:Op maandag 6 januari 2014 15:32 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ja, het maakt idd niet uit of ze tussen ons in ligt of in haar eigen bedIk weet het ook niet, we hebben al zoveel geprobeerd en het duurt nu echt al een aantal weken. We zijn gewoon echt zo moe allebei, dus ik denk, ik gooi het hier gewoon in de groep, misschien heeft iemand de winnende tip...
Dat hebben we eigenlijk niet geprobeerdquote:Op maandag 6 januari 2014 15:42 schreef aapieannie het volgende:
[..]
Als je haar Max 5 a 10 minuten even laat gaan? Maar ws heb je dat ook al geprobeerd
Nou ik zou zeggen onthou hem voor als het haar wel lukt. Trouwens extra spenen is voor jou ook fijn! Hoef je 's nachts niet meer onder het bed te kruipen op zoek naarquote:Op maandag 6 januari 2014 16:12 schreef Spirit82 het volgende:
Nee dat lukt haar nog niet en als ze slaapt doet ze niet eens een poging. Ik heb wel zaterdag een doekje gekocht om aan de speen vast te maken en hoop dat ze dat leert herkennen zodat ze weet dat haar speen daar is. En het bedje goed tegen de muur gezet, want ze is nogal van het speen-uit-bed-gooienAls we *pok* horen, weten we hoe laat het is
quote:Op maandag 6 januari 2014 16:16 schreef Loj het volgende:
[..]
Nou ik zou zeggen onthou hem voor als het haar wel lukt. Trouwens extra spenen is voor jou ook fijn! Hoef je 's nachts niet meer onder het bed te kruipen op zoek naar
Jips Kyara, die heb je nu ook... Wel veiliger, maar stiekem voor ons en voor Ow niet zo leuk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sarcasme. Herken het.
Hier hebben we altijd minimaal twee spenen bij Lientje in bed, met zo'n Koeka doekje. Die kon ze denk ik vanaf een maand of 7-8 wel zelf vinden in bed.quote:Op maandag 6 januari 2014 16:12 schreef Spirit82 het volgende:
Nee dat lukt haar nog niet en als ze slaapt doet ze niet eens een poging. Ik heb wel zaterdag een doekje gekocht om aan de speen vast te maken en hoop dat ze dat leert herkennen zodat ze weet dat haar speen daar is. En het bedje goed tegen de muur gezet, want ze is nogal van het speen-uit-bed-gooienAls we *pok* horen, weten we hoe laat het is
Hier ook. Ik heb het toen een paar dagen geprobeerd en daarna ben ik 2 weken gestopt. Ik vond ze gewoon nog niet klaar er voor. Pas toen ze ook gecorrigeerd 6 maanden waren ging het goed.quote:Op maandag 6 januari 2014 16:25 schreef Juud79 het volgende:
Ik ben overigens sinds een dag of 5 bezig met hapjes geven aan zoonlief. Rapley lukt hem nog niet echt, dus maar even gepureerd nu. Hij kijkt me aan alsof ik vergif in zijn mond stop en weet niet hoe snel hij het weer naar buiten moeten werken, soms zit ie zelfs te rillen, zo vies....
Arm ding.... ik vind het zo sneu dat ie er geen plezier in lijkt te hebben. Dochterlief at vanaf dag een alles schoon op, vond alles ook lekker. Dus het is een heel nieuw iets voor mij, een baby die niet wil eten.
Kee, dan hebben we nog 4 weken om te oefenen, ik heb er ook geen haast mee, hij drinkt genoeg borst, maar ik vind het sneu voor hem. Ik wil niet nog meer 'nare' ervaringen voor hem. (Dat zit ook vooral in mijn hoofd)quote:Op maandag 6 januari 2014 16:38 schreef Kyara het volgende:
[..]
Hier ook. Ik heb het toen een paar dagen geprobeerd en daarna ben ik 2 weken gestopt. Ik vond ze gewoon nog niet klaar er voor. Pas toen ze ook gecorrigeerd 6 maanden waren ging het goed.
Nee dan is dat het inderdaad niet.quote:Op maandag 6 januari 2014 19:26 schreef Spirit82 het volgende:
Loj, die PM wil ik ook zeker!! Sorry, was ik helemaal vergeten te zeggen.
Laziness, als we haar te warm inpakken drijft ze echt het bed uit. Warm aanvoelen vind ik het niet, maar als ze gaat zweten is het m.i. echt een teken dat het te warm is. Man legt wel eens een extra dekentje over haar heen omdat hij vindt dat ze het te koud heeft, maar een uur later haal ik het weer weg ivm kletsnat kind.
Geweldig!!quote:Op maandag 6 januari 2014 20:26 schreef Omentielvo het volgende:
Dit filmpje moet ik even delen. Riley en Kaja samen aan het spelen. Ik smolt toen ze dit deden. Een kind en haar hond
Hahaha! Die hond is aan het Lummelen in haar eentje!quote:Op maandag 6 januari 2014 20:26 schreef Omentielvo het volgende:
Dit filmpje moet ik even delen. Riley en Kaja samen aan het spelen. Ik smolt toen ze dit deden. Een kind en haar hond
Wat is het precies dat je dan zo sneu vindt? Stel hij is er over vier weken nog totaal niet aan toe, toch ook niet erg? Wb je nare ervaringen: ik zou hem volgen hierin. Hij geeft zelf wel zijn grenzen aan.quote:Op maandag 6 januari 2014 16:56 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Kee, dan hebben we nog 4 weken om te oefenen, ik heb er ook geen haast mee, hij drinkt genoeg borst, maar ik vind het sneu voor hem. Ik wil niet nog meer 'nare' ervaringen voor hem. (Dat zit ook vooral in mijn hoofd)
Ik laat hem wel bij me aan tafel zitten als ik zelf eet (lunch) en geef hem dan wat van zijn hapje. Hij is dolgelukkig als ie 5 minuten in zijn kinderstoel mag zitten.
Nou, dat ie er niet van kan genieten, dat vind ik niet leuk voor hem. Zoals ie ook niet kan genieten van zijn badje ( 1 keer per week) dat is ook nog steeds eng/nietleuk. Vandaag eens het gewone badje gedaan ipv de tummy tub, maar ook dat was eng. Als ie tussendoor eens in bad moet, dan neem ik hem mee onder de douche en leg ik hem aan de borst, dat gaat dan nog.quote:Op maandag 6 januari 2014 21:37 schreef L-E het volgende:
[..]
Wat is het precies dat je dan zo sneu vindt? Stel hij is er over vier weken nog totaal niet aan toe, toch ook niet erg? Wb je nare ervaringen: ik zou hem volgen hierin. Hij geeft zelf wel zijn grenzen aan.
Ik vraag me zoals zo vaak af waar jij altijd de tijd vandaan haalt....quote:Op maandag 6 januari 2014 21:45 schreef Kyara het volgende:
Zo, de uitnodigingen voor de verjaardagen zijn gemaakt. Nu bestellen.
Fototompouces voor M's verjaardag ook besteld.
Nu morgen nog knutselspullen om verjaardagsmutsen te maken kopen en kaarsjes voor de op taart.
(en ik doe even een c/p naar het dreumestopic)
Ik ben allang blij dat het kan. Vorig jaar trok ik dat echt niet. Toen waren ook nog de traktaties voor M mislukt.quote:Op maandag 6 januari 2014 21:46 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Ik vraag me zoals zo vaak af waar jij altijd de tijd vandaan haalt....
Mutsen maken voor je kinders....![]()
quote:Op maandag 6 januari 2014 21:52 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ik ben allang blij dat het kan. Vorig jaar trok ik dat echt niet. Toen waren ook nog de traktaties voor M mislukt.
Ik ga ook zo hard falen in traktatiesquote:Op dinsdag 7 januari 2014 03:08 schreef Incantrix het volgende:
Omg, traktaties voor het kdv!![]()
overmorgen is ze jarig, ik faal
ik denk dat ik maar gewoon een zooi danoontjes haal, kan ze die lekker met haar vriendjes opsmikkelen ofzo..
Kyara, wat voor traktaties ben jij van plan?
Loj, beterschap
Ik heb even niet veel teruggelezen verder, zie tijdstip
Jah, sinds ze uit het ziekenhuis is is Isabel om de nacht klaarwakker rond enen en gaat ze pas na enkele uren weer slapen. En nu sliep ze, ging mijn vent snurken en kwam vervolgens het jongetje zijn bed uitquote:Op dinsdag 7 januari 2014 03:54 schreef Loj het volgende:
[..]
Ik ga ook zo hard falen in traktaties
Slechte nacht Incan?
Oei, dat is ook vermoeiend zeg! Hopelijk slaap je alweer!quote:Op dinsdag 7 januari 2014 03:59 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Jah, sinds ze uit het ziekenhuis is is Isabel om de nacht klaarwakker rond enen en gaat ze pas na enkele uren weer slapen. En nu sliep ze, ging mijn vent snurken en kwam vervolgens het jongetje zijn bed uitnouja, vanavond vroeg erin maar weer
En jij wakker met je hoestertje?
Schaapjes maken van rijstwafel.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 03:08 schreef Incantrix het volgende:
Omg, traktaties voor het kdv!![]()
overmorgen is ze jarig, ik faal
ik denk dat ik maar gewoon een zooi danoontjes haal, kan ze die lekker met haar vriendjes opsmikkelen ofzo..
Loj, beterschap
Ik heb even niet veel teruggelezen verder, zie tijdstip
Danoontjes is ook een goede. Dat wordt mijn alternatief.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 03:08 schreef Incantrix het volgende:
Omg, traktaties voor het kdv! overmorgen is ze jarig, ik faal ik denk dat ik maar gewoon een zooi danoontjes haal, kan ze die lekker met haar vriendjes opsmikkelen ofzo..
Soms moeten kinderen vaker wat proeven willen ze het waarderen. Op een gegeven moment worden ze echt te oud om alleen op melk en pap te leven.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 09:53 schreef pessie het volgende:
Hihi limone! Toch wel heel gezellig he zo'n klein mensje dichtbij.
Sylver, bedankt!
Spirit, fijn!
Door al die verhalen over bijvoeding ben ik er ook weer over na aan het denken. Het enige wat Lauren echt eet op een dag is een bakje pap en een bakje yoghurt. De rest vind ze niks.
Ja, klopt. Maar ik denk dat het tot een jaar echt nog niet uitmaakt.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 10:09 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Soms moeten kinderen vaker wat proeven willen ze het waarderen. Op een gegeven moment worden ze echt te oud om alleen op melk en pap te leven.
Ligt ook aan de groei… Elk kindje is anders natuurlijk, maar als je ook een afwijking in de curve gaat zien dan denk ik toch echt dat er gewoon meer eten in moet. Die groei gaan ze ook niet inhalen ofzo..quote:Op dinsdag 7 januari 2014 10:16 schreef Cwen het volgende:
[..]
Ja, klopt. Maar ik denk dat het tot een jaar echt nog niet uitmaakt.
Ze heeft wel gehad dat ze elke dag een heel stuk fruit at. Brood is het gewoon nog steeds niet, ondanks elke dag aanbieden. En of ik het nou aanbied zonder boter, met boter, met appelstroop, pindakaas of amandelboter. Ze weigert het in haar mond te stoppen en als ik het in haar mond stop spuugt ze het uit. Af en toe slikt ze een stukje korst door. Tussen de middag pap eet ze wel lekker, dus granen krijgt ze wel. Ze heeft in 3 weken tijd 4 boven tanden gekregen, ik denk dat ze daar veel last van heeft gehad en nu moet wennen aan de boven tanden.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 10:28 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ligt ook aan de groei… Elk kindje is anders natuurlijk, maar als je ook een afwijking in de curve gaat zien dan denk ik toch echt dat er gewoon meer eten in moet. Die groei gaan ze ook niet inhalen ofzo..
Ach ja, Bram heeft ook wel dagen ertussen dat hij geen brood wilt eten. Maar zolang hij dan in elk geval wel zn groente en wat fruit eet vind ik het wel best.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 10:38 schreef pessie het volgende:
[..]
Ze heeft wel gehad dat ze elke dag een heel stuk fruit at. Brood is het gewoon nog steeds niet, ondanks elke dag aanbieden. En of ik het nou aanbied zonder boter, met boter, met appelstroop, pindakaas of amandelboter. Ze weigert het in haar mond te stoppen en als ik het in haar mond stop spuugt ze het uit. Af en toe slikt ze een stukje korst door. Tussen de middag pap eet ze wel lekker, dus granen krijgt ze wel. Ze heeft in 3 weken tijd 4 boven tanden gekregen, ik denk dat ze daar veel last van heeft gehad en nu moet wennen aan de boven tanden.
Ja ik heb echt ernstig een nieuwe baby nodig.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 11:33 schreef L-E het volgende:
Jee Tico, wat is Bram enorm baby-af al, echt een knul!
Nee geen nieuwe baby..quote:Op dinsdag 7 januari 2014 11:41 schreef Cathmar het volgende:
Tico, echt? Al 1?!
Je maakt mooie foto's.
Nieuwe baby? Vertel?!
Daar zijn er 2 voor nodig.quote:
Hahaha. Herkenbaar hoor Tico. Ben ook klaar. Blij met mijn kwartet. En financieel... Laten we zeggen dat er van sparen in ieder geval niks komt.quote:
Toen F zo dipte met zijn gewicht ben ik wel gewaarschuwd dat koolhydraten wel belangrijk zijn als ze zoveel gaan bewegen. Als ze niet voldoende koolhydraten binnenkrijgen door bijv pap of brood gaan ze hun vetreserves verbranden schijnt.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 10:16 schreef Cwen het volgende:
[..]
Ja, klopt. Maar ik denk dat het tot een jaar echt nog niet uitmaakt.
Nee, dat was echt op de dag zelf. Aangezien ik gewoon werd ingeleid en me om 7 uur bij de verloskamers mocht melden. Ik wist vorig jaar wel dat Bram op 9 januari zou worden geboren.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 12:23 schreef Kyara het volgende:
Wat een mooie fotospam Tico! En wat een vent is het al
En is het al een jaar geleden dat je Twilight (toch?) ging kijken joh?
Ik heb elke keer weer een nieuwe favoriet.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 12:51 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Toen F zo dipte met zijn gewicht ben ik wel gewaarschuwd dat koolhydraten wel belangrijk zijn als ze zoveel gaan bewegen. Als ze niet voldoende koolhydraten binnenkrijgen door bijv pap of brood gaan ze hun vetreserves verbranden schijnt.
Tico en Joene alvast gefeliciteerd!
Bram in het gras blijft mijn favoriet
Bram slepen we ook overal mee naar toe. Hij doet het nog steeds..quote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:07 schreef Cwen het volgende:
Tico, wat is 'ie leuk. De blauwe foto is mijn favo
En ja, het zal per kindje zeker verschillen, wat de bijvoeding doet. De een zegt of vindt het een, de ander het ander...
Ben nu Baby in een Droomritme aan het lezen en ik doe blijkbaar alles verkeerd... In slaap voeden, kind overal meeslepen, stimuleren als ze actief is... Bah. Eén waarheid hoeft niet per se zo te zijn, maar het grijpt me toch naar de strot. /emomodus
Ja, daarom! Al die boeken roepen wat anders, of ik nou Kleintjes lees of dit. En ik zit al niet lekker in m'n vel, dus dat ik kan ook niet lekker relativeren nu. Ik leg alle boeken masr even achter in de kast...quote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:10 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Bram slepen we ook overal mee naar toe. Hij doet het nog steeds..
Tip, gewoon geen boeken lezen…quote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:12 schreef Cwen het volgende:
[..]
Ja, daarom! Al die boeken roepen wat anders, of ik nou Kleintjes lees of dit. En ik zit al niet lekker in m'n vel, dus dat ik kan ook niet lekker relativeren nu. Ik leg alle boeken masr even achter in de kast...
Achquote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:07 schreef Cwen het volgende:
En ja, het zal per kindje zeker verschillen, wat de bijvoeding doet. De een zegt of vindt het een, de ander het ander...
Ben nu Baby in een Droomritme aan het lezen en ik doe blijkbaar alles verkeerd... In slaap voeden, kind overal meeslepen, stimuleren als ze actief is... Bah. Eén waarheid hoeft niet per se zo te zijn, maar het grijpt me toch naar de strot. /emomodus
Toen ik dat boek las viel me vooral op dat ze zeiden: sleutel niet aan wat goed gaat.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:07 schreef Cwen het volgende:
Dit gevoel (zonder strenge controle, medicijnen etc) heb ik ook heel lang gehad.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:16 schreef Mabawa. het volgende:
Pfff zit in de wachtkamer. Nacontrole bij de gyn en ik word ineena heel emo, tranen zitten me hoog. Ongeveer 9 maanden zat ik hier voor het eerst, in de hoop dat het slechts een consult zonder overname zou zijn en ook in spanning of het hartje nog wel zou kloppen. Gelukkig kloptr het hartje mooi maar was het niet zonder overname en ging ik met receptje troep en de woorden 'deze zwangerschap zal je waarschijnlijk niet tot het eind uitlopen' en 'We gaan je streng onder controle houden' naar huis.
Nu zit ik er met mijn zoon![]()
Raar maar het voelt als een soort van officiele afsluiting ofzo. nou dat is het natuurlijk ookIk hoop alleen dat mn hoofd het ook kan afsluiten....
Ik kon er ook niet zoveel mee Cwen! En je doet het super met Ellie vind ik!quote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:07 schreef Cwen het volgende:
Dat vind ik een heel goede!quote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:13 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Toen ik dat boek las viel me vooral op dat ze zeiden: sleutel niet aan wat goed gaat.
Zoë is een heel lief, vrolijk en sociaal meisje van bijna 3 en is in die 3 jaar overal mee naar toe geweest. En ze doet het onwijs goed. Dat zal jouw kleintje ook vast doenquote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:12 schreef Cwen het volgende:
[..]
Ja, daarom! Al die boeken roepen wat anders, of ik nou Kleintjes lees of dit. En ik zit al niet lekker in m'n vel, dus dat ik kan ook niet lekker relativeren nu. Ik leg alle boeken masr even achter in de kast...
Dat bén ik normaliter ook helemaal niet en dat helpt nu dus ook niet.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:45 schreef LadyBlack het volgende:
Cwen, ik had jou niet ingeschat als iemand die overstuur raakt van wat ze in een boek zeggen. Volgens mij weet je heel goed wat goed is voor Ellie, dus hup! weg met dat boek en lekker knuffelen met je dochter!![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 5% gewijzigd door Cwen op 07-01-2014 14:20:34 ]Home is where the O+ is...
Ha, ja ik heb die datum op 18 januari pas!quote:Op dinsdag 7 januari 2014 14:16 schreef Suikertante het volgende:
F was 2 januari net zolang uit mijn buik als ie erin heeft gezeten!
Ik wilde bijna zeggen: belle bij jou dus ook! Maar dat is natuurlijk niet zo want jij was veel langer zwanger dan ik!
Ja, dat weet ik. Ik bedoel ik "is het donderdag echt alweer een jaar geleden dat je Twilight ging kijken".quote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:03 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nee, dat was echt op de dag zelf. Aangezien ik gewoon werd ingeleid en me om 7 uur bij de verloskamers mocht melden. Ik wist vorig jaar wel dat Bram op 9 januari zou worden geboren.
Ja dat is zo.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 15:44 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik. Ik bedoel ik "is het donderdag echt alweer een jaar geleden dat je Twilight ging kijken".
Er zijn een heleboel boeken geschreven over kinderenquote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:12 schreef Cwen het volgende:
[..]
Action+Bruna?quote:Op dinsdag 7 januari 2014 15:59 schreef Kyara het volgende:
[..]
Er zijn een heleboel boeken geschreven over kinderen
maar er is geen enkel voor over Ellie geschreven.
Haal er uit wat voor jou en jouw kind werkt![]()
Envoor je spoiler, dat is ook veel in een keer. En je staat ook nog bol van de hormonen. Sterkte!
Mabawa
F even lang uit als in de buik
En LB pas 18 januari, ik vind dat nu pas, maar E heeft natuurlijk ook 2 maanden langer in de buik gezeten dan mijn meisjes
Wat een mooie foto's Skippy! Mooie overzicht zo
2 jaar geleden was vandaag mijn UD
En weet verjaardagsstress, dit keer omdat ik geen knutselspullen voor mijn feestmuts kan vinden
Op dat soort moment krijg ik ook dreumesneigingen: gewoon lekker op de grond gaan liggen gillen en slaan en schoppen...... OMG ik moet echt een baan....
Dan ben ik al 30 jaar uit de buik!quote:Op dinsdag 7 januari 2014 14:18 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ha, ja ik heb die datum op 18 januari pas!
Wat zoek je dan vooir materiaal?quote:Op dinsdag 7 januari 2014 16:15 schreef Kyara het volgende:
[..]
Nope, allebei geweest
Hema, Big Bazar, Wibra, Zeeman, Xenos
Allemaal geweest, allemaal niks
Van die brede stroken papier waar je de rand van de kroon mee kan maken. En van die vloeipapierblaadjes om van die rozen te maken, en dunne stroken papier om bovenop vast te niet.quote:
Hier dus op de weegschaal thuis ook... Maar de helft van de leeftijdquote:Op dinsdag 7 januari 2014 16:47 schreef Kyara het volgende:
Bij 66 cm waren ze hier rond de 7,5 kg. En toen waren ze 8 maanden
Was die niet van je schoonvader?quote:Op dinsdag 7 januari 2014 15:59 schreef Kyara het volgende:
[..]
Er zijn een heleboel boeken geschreven over kinderen
maar er is geen enkel voor over Ellie geschreven.
Ja, hoewel die hem vast ook wel ergens gejat zou hebbenquote:Op dinsdag 7 januari 2014 17:23 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Was die niet van je schoonvader?
Nooit vergetenquote:Op dinsdag 7 januari 2014 17:30 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ja, hoewel die hem vast ook wel ergens gejat zou hebben
quote:Op dinsdag 7 januari 2014 17:34 schreef Tally het volgende:
Wauw! Ik vraag net aan de buurvrouw welke maat haar zoontje heeft. 86!!!! En is 2 maanden jonger dan Fee
Ik kan het ook bijna niet geloven. 86 wauw!quote:Op dinsdag 7 januari 2014 17:34 schreef Suikertante het volgende:
[..]Ik vind het al heftig dat F nu in 74 zit
Isa past sommige maat 80 kleertjes alquote:Op dinsdag 7 januari 2014 17:34 schreef Suikertante het volgende:
[..]Ik vind het al heftig dat F nu in 74 zit
Of is het nou 72? Euh
Maar die vreet ook als een bootwerkerquote:Op dinsdag 7 januari 2014 17:42 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Isa past sommige maat 80 kleertjes al
Ja het is ook niet heel raar hoor. Het kan alleen zo hard aankomen.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:25 schreef ymme het volgende:
[..]
Dit gevoel (zonder strenge controle, medicijnen etc) heb ik ook heel lang gehad.
Heb het na deze zwangerschap echt heel moeilijk gehad, met het én niet meer zwanger zijn, ineens 2 kinderen, waarschijnlijk laatste zwangerschap en alle aandacht die ineens weg was. Zat ik een erg zwart gat. En ik moet eerlijk bekennen, nu 3,5 maand later, gaat het beetje bij beetje pas beter.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn baby is vandaag 6 weken!![]()
Hoofdstroken kun je volgens mij in de gewone winkels vergeten.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 16:21 schreef Kyara het volgende:
[..]
Van die brede stroken papier waar je de rand van de kroon mee kan maken. En van die vloeipapierblaadjes om van die rozen te maken, en dunne stroken papier om bovenop vast te niet.
Nu moet ik zeg gaan knippen en ik ben heel slecht in knippen. Het zal wel lukken maar het had zoveel makkelijker gekund zeg maar.
Kan ook ja.quote:Op woensdag 8 januari 2014 05:48 schreef Omentielvo het volgende:
Venco klinkt alsof A. een nachtmerrie had. Zielig is dat als ze zo huilend wakker worden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |