abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135096918
N.a.v. van de discussie in het OUD feedback topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :Y
pi_135097176
Dank je wel :* maar get. is gewoon niet leuk als je je kind achter het behang wilt plakken. Ze is zo leuk, maar nu is niks goed. Als je haar vast houdt, wil ze weg. Ligt ze op het kleed, begint ze te krijsen omdat ze bij je wil zijn. Zit ze in de kinderstoel, gooit ze alles op de grond. Ze heeft honger, maar als ze eten krijgt, wil ze slapen en als ze moet slapen is ze ineens klaarwakker...

-O-
Sarcasme. Herken het.
pi_135097747
Hier eigenlijk nauwelijks reactie op de meet, merk geen verschil! Blijkbaar kan ze heel goed tegen alle prikkels, fijn voor haar!

Ellie wil als ze echt moe is soms ook helemaal niets meer, ze blijft dan huilen, of ik haar knuffel of laat liggen, met haar loop of speel - alles is Fout. Dan kan ik haar net zo goed laten liggen - alleen kan ik dat niet dus hou ik 'r vast tot ze in slaap valt :@.

Spirit, ik kan me goed voorstellen dat het je zo irriteert!

[ Bericht 6% gewijzigd door Cwen op 05-01-2014 12:51:00 ]
Home is where the O+ is...
  zondag 5 januari 2014 @ 13:29:52 #4
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135099289
Spirit er is inderdaad een sprong rond deze tijd, vervelend dat Isa er zo duidelijk in zit!

Ik heb geloof ik mazzel met een kind dat eigenlijk alleen echt huilt als ze zich bezeert, en verder alleen wat jengelt als ze moe is of honger heeft. Dat was net op kraamvisite, en op de terugweg in de draagdoek slaakte ze een diepe zucht, legde haar hoofd op mijn borst en viel in slaap O+
pi_135101353
Spirit dikke knuf klinkt erg vermoeiend.

Le geslaagd feestje zo te lezen.

Ik was denk ik liever naar de meet gegaan dan min of meer verplicht in het rijks rond te hobbelen kan nu amper nog lopen. Ean en sac waren bij mijn schoonouders. Sac hebben we gisterenavond nog opgehaald en ean kwam vanmorgen pas thuis. Waarom slaapt ze daar altijd veel langer dan thuis?

Hier huilt sac vooral 's avonds even in bed eruit halen is nog harder huilen. Ean had dit ook. Nu huilt sac sowieso vaker dan ean en heb ik geen idee waarom. En ik kan zo slecht tegen baby gehuil.
pi_135102322
LB Ik herinner me nog dat jij toch een periode had waarin ze wel huilde? Dat je iets op MP had gekocht en in de auto zat ze de hele weg te huilen?
Maar goed, dan nog is het fijn dat het niet te vaak gebeurt. Hier hetzelfde.

Maar op zo'n meet bijvoorbeeld is het wel erg veel en als hij dan een ander kind hoort huilen of hij valt is het meteen raak. Gelukkig is hij dan weer snel afgeleid.
Huilen bij het slapen doet hij ook wel eens, maar het gebeurt zo weinig dat ik hem dan (als het niet in twee a drie pogingen lukt) in de draagzak doe, dan slaapt hij binnen tien minuten en leg ik hem weg. Ik zou dat niet altijd willen doen maar zoals nu, denk eens per week, vind ik geen probleem.

LE dat klinkt als een leuk feest! :)

Spirit, hopelijk komt ze er snel weer uit :* Ik had het er gister nog over met een vriendin, het gevoel dat je weg wilt rennen van het moederschap. Ik ken dat gevoel niet, maar ken wel zat moeders die het wel zo nu en dan hebben. Zeker als je ook werkt en als je dan thuis bent vaak alleen met je kind(eren) bent kan ik me daar best iets bij voorstellen!

Ferrari, bij ean is het overgegaan toch? Dus houd hoop voor sac O+
pi_135102570
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 14:48 schreef Suikertante het volgende:
LB Ik herinner me nog dat jij toch een periode had waarin ze wel huilde? Dat je iets op MP had gekocht en in de auto zat ze de hele weg te huilen?
Maar goed, dan nog is het fijn dat het niet te vaak gebeurt. Hier hetzelfde.

Maar op zo'n meet bijvoorbeeld is het wel erg veel en als hij dan een ander kind hoort huilen of hij valt is het meteen raak. Gelukkig is hij dan weer snel afgeleid.
Huilen bij het slapen doet hij ook wel eens, maar het gebeurt zo weinig dat ik hem dan (als het niet in twee a drie pogingen lukt) in de draagzak doe, dan slaapt hij binnen tien minuten en leg ik hem weg. Ik zou dat niet altijd willen doen maar zoals nu, denk eens per week, vind ik geen probleem.

LE dat klinkt als een leuk feest! :)

Spirit, hopelijk komt ze er snel weer uit :* Ik had het er gister nog over met een vriendin, het gevoel dat je weg wilt rennen van het moederschap. Ik ken dat gevoel niet, maar ken wel zat moeders die het wel zo nu en dan hebben. Zeker als je ook werkt en als je dan thuis bent vaak alleen met je kind(eren) bent kan ik me daar best iets bij voorstellen!

Ferrari, bij ean is het overgegaan toch? Dus houd hoop voor sac O+
Klopt ik heb alleen geen idee meer vanaf wanneer dat was. Maar ik gok toen ze begon te praten.
pi_135106710
Hier was het niet zozeer de meet maar meer het missen van slaapjes :D
pi_135107175
Tien minuten laten huilen voelt voor mij ook niet fijn, dus zelf doen wij dat ook niet. Hier werkt de borst meestal heel goed, maar als ze echt uit haar doen is, dan wandelen we rondjes door het huis met haar op ons arm tot ze rustiger is. Ik vind het dan ook fijner als ze in slaap kan vallen met een veilig gevoel, het snijdt dan door mijn hart om haar alleen te laten liggen huilen.

We hebben ook nog wat persoonlijke truukjes inmiddels om haar te troosten, zodra je d'r bijvoorbeeld een pluk haren (gewoon die van m'n eigen hoofd) in d'r hand geeft, gaat ze duimen. Dat maakt d'r instant al een stuk rustiger. En dus een beetje wiebelenwobbelen tijdens het rondjes lopen, terwijl je zachtjes haar hoofd tegen je borst aanhoudt werkt ook altijd goed.

De meeting was voor Nin echt heel overweldigend, ze moest ook huilen van andere (huilende) kindjes en stak F. van Suiker ook tot twee maal toe aan ;( In de auto was ze meteen weer wat blijer, maar eenmaal thuis was ze dusdanig overprikkeld dat ze ook niet kon slapen. Zelfs 's avonds is ze nog een keer hard huilend wakker geworden, maar na een knuffel en aai meteen wel weer verder geslapen.

Ik voelde me achteraf zelfs best schuldig, omdat ze er zo van uit haar doen was geraakt, alleen maar omdat ík zo graag naar die meeting wilde :@ .
pi_135108355
Niet schuldig voelen belle, ze zal er toch aan moeten wennen! Het was voor M net zo overweldigend, hij huilt idd ook mee met andere kindjes en werd instant zenuwachtig als ik uit beeld verdween. Gisteravond werd hij ook nog hard huilend wakker, maar sliep wel gewoon door. Herkenbaar dus! Het zijn gewoon veel indrukken, die mogen ze best even verwerken.
En ik heb Nin toch echt wel relaxed zien spelen ook :Y
pi_135108517
Idd belle, niet schuldig voelen hoor! Ze heeft aan jullie een hartstikke veilige haven en ze zal in haar leventje, ook nu al, vaker veel indrukken te verwerken krijgen. Dat moet volgens mij ook een beetje groeien bij een kindje. Vandaag en morgen rustig aan en dan gaat het vast weer top met haar!
  zondag 5 januari 2014 @ 17:37:20 #12
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135109179
Ah belle -O- wat jammer dat je er nou achteraf geen goed gevoel bij hebt... Maar ik sluit me aan bij de rest! Ze heeft jullie om zich veilig bij te voelen O+

Suiker, ja daar heb je gelijk in!! :o De auto is een plek waar E wel volledig over de zeik kan raken, omdat ze dan in die maxicosi moet blijven zitten en je haar niet op kunt pakken om te troosten :'( Dat is ook nog steeds zo hoor, alleen kan ze zichzelf nu steeds beter vermaken en hebben wij ook onze truukjes ;) Zo leg ik mijn jas over de maxicosi heen zodat het donker is, en dan gaat ze lekker slapen O+
  zondag 5 januari 2014 @ 17:39:16 #13
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135109257
Kiek mijn kleintje nou O+ helemaal in dr element in de supermarkt! Flirten met alle mensen, graaien naar mijn handen en alle boodschappen, én naar dat leuke bungelende koordje! *O*

pi_135109340
En wát een toffe slofjes heeft ze aan!
  zondag 5 januari 2014 @ 17:43:45 #15
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135109440
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 17:41 schreef Juud-- het volgende:
En wát een toffe slofjes heeft ze aan!
Dankje! Klein avondje werk :D
pi_135109567
Oh je hebt ze zelf gemaakt?? Tof als je dat kan O+.
  zondag 5 januari 2014 @ 17:49:43 #17
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135109713
Ze heeft een zelfgehaakte sjaal en sloffen aan, het vestje heeft een vriendin gebreid O+

Haken leren is echt het beste dat ik heb gedaan in 2009! (geloof ik)
  zondag 5 januari 2014 @ 17:51:36 #18
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_135109792
Awww wat een cutie blijft E. toch LB O+!

Verder wel meegelezen maar niks onthouden :'). Dus een algemene :* voor jullie allemaal, omdat jullie allemaal lieve, toffe mama's zijn die het beste voorhebben met jullie geweldige kindjes O+
pi_135109821
Huisvlijt <3. Ik heb onlangs breinaalden en een bol wol van mijn schoonmoeder gehad, omdat ik het plan had gevat om te leren breien. Na een avond uuuurenlang YouTubefilmpjes te hebben gekeken lukte het me min of meer om wat steken op te zetten. En daar is het ook bij gebleven, verder snapte ik er geen moer van. Heb eerlijk gezegd ook te weinig geduld, ik ben beter in het kopen van gebreide en gehaakte dingetjes :)
  zondag 5 januari 2014 @ 17:53:32 #20
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135109878
Breien is dan ook mateloos ingewikkeld oO< ik bak daar niks van!

GotC O+
pi_135111923
LB nohhh wat een moppie. En wat een pret he in zo'n wagentje!

Belle (ik typte weer bijna je naam :@), wij hebben ook allebei onze baby veel thuis, ik neem F juist expres mee naar dit soort gelegenheden in de hoop dat hij straks op de camping gewoon in de speeltuin tussen de andere kinderen durft te spelen enzo.

Voor hem was het ook spannend maar hij heeft het er goed vanaf gebracht vind ik! Was wel heeeeel blij toen we weer thuis waren (dat heeft hij sowieso sinds kort, dat hij hardop gaat lachen en gaat kletsen zodra we binnenkomen), maar verder heeft hij goed geslapen en vandaag is hij in opperbeste stemming.

GotC :D

Een vraagje: hebben jullie een leuke app voor je baby zonder van die reclame waar je per ongeluk mee naar de appstore klikt? Ik snap niet waarom ik zoiets niet kan vinden. Bijvoorbeeld gekleurde ballen die heel langzaam bewegen en een leuk geluidje maken als je erop tikt ofzo. Ik vind de xylofoon apps best aardig maar daar zit altijd reclame in óf het is echt een vreselijk geluid.
Ik geloof dat er ook een topic was over apps voor kinderen maar dat kan ik niet zo snel vinden.
pi_135112333
Juud, haken is al de helft simpeler! 1 naald scheelt een boel :P en je kunt er echt superleuke dingen mee maken O+ Ik maak vooral knuffeltjes voor Isa, maar Belle had een tijd terug ook een heel mooi vestje voor Nin gehaakt!

Het avondeetdrama lijkt hier opgelost: Isa gaat volledig over de rooie als ik zelf kook :') Ik had bloemkool voor haar gemaakt, gillen... Gillen!! Potje bruine bonen en kind was intens gelukkig. Had allemaal vers eten voor ons ingeslagen waarbij Isa met de pot mee eet, maar de komende week maak ik mooi alleen maar potjes voor mevrouw! Dat scheelt al 1 drama in ieder geval.
Sarcasme. Herken het.
  zondag 5 januari 2014 @ 18:55:29 #23
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_135112500
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 17:52 schreef Juud-- het volgende:
Huisvlijt <3. Ik heb onlangs breinaalden en een bol wol van mijn schoonmoeder gehad, omdat ik het plan had gevat om te leren breien. Na een avond uuuurenlang YouTubefilmpjes te hebben gekeken lukte het me min of meer om wat steken op te zetten. En daar is het ook bij gebleven, verder snapte ik er geen moer van. Heb eerlijk gezegd ook te weinig geduld, ik ben beter in het kopen van gebreide en gehaakte dingetjes :)
Haken! Is echt zo simpel, en leuk! Nog geen kledingstukken gemaakt voor MN kleine meid helaas. Wel andere dingen.
pi_135113390
Nee.
Haken is niét simpel! :(
pi_135113643
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 18:41 schreef Suikertante het volgende:
LB nohhh wat een moppie. En wat een pret he in zo'n wagentje!

Belle (ik typte weer bijna je naam :@), wij hebben ook allebei onze baby veel thuis, ik neem F juist expres mee naar dit soort gelegenheden in de hoop dat hij straks op de camping gewoon in de speeltuin tussen de andere kinderen durft te spelen enzo.

Voor hem was het ook spannend maar hij heeft het er goed vanaf gebracht vind ik! Was wel heeeeel blij toen we weer thuis waren (dat heeft hij sowieso sinds kort, dat hij hardop gaat lachen en gaat kletsen zodra we binnenkomen), maar verder heeft hij goed geslapen en vandaag is hij in opperbeste stemming.

GotC :D

Een vraagje: hebben jullie een leuke app voor je baby zonder van die reclame waar je per ongeluk mee naar de appstore klikt? Ik snap niet waarom ik zoiets niet kan vinden. Bijvoorbeeld gekleurde ballen die heel langzaam bewegen en een leuk geluidje maken als je erop tikt ofzo. Ik vind de xylofoon apps best aardig maar daar zit altijd reclame in óf het is echt een vreselijk geluid.
Ik geloof dat er ook een topic was over apps voor kinderen maar dat kan ik niet zo snel vinden.
O+ Toddler lock O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_135113753
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:14 schreef Suikertante het volgende:
Nee.
Haken is niét simpel! :(
Whehehe, Suikert kan niet haken :')

:P
Sarcasme. Herken het.
  zondag 5 januari 2014 @ 19:25:26 #27
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_135113999
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:21 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Whehehe, Suikert kan niet haken :')

:P
Ik ook niet :(

Geluk voor J, gehaakte vestjes zijn natuurlijk niet echt jongetjes-stoer, dus hij komt er goed van af met mijn handwerk-onkunde.
pi_135116129
O+ Thanks voor de bemoedigende woorden!

Mango, ik zag het inderdaad ook een beetje bij de andere kindjes, dat ze wel de hele tijd goed in de gaten hielden waar hun mama zich bevond O+

Cwen, ik merk ook dat het wel beter gaat nu ze steeds groter wordt en zichzelf vrijer kan bewegen. Ik denk dat het ook goed zal gaan helpen als ze zelf los kan lopen!

LB, je poppetje O+ Wat een lieve haartjes heeft ze al! Zo leuk om haar elke keer te zien groeien!

Suiker, F. deed het ook hartstikke goed! Ik vond het nog zo sneu dat ie twee keer van/door Nin moest huilen :D Ik herken bij Nin veel van mezelf, ik ben zelf altijd erg gevoelig voor emoties van anderen en op plekken waar veel mensen bij elkaar zijn, moet ik mezelf echt een soort van afsluiten daarvoor. Bij verjaardagen kan ze ook zo de kat uit de boom kijken, voordat ze zich een beetje op d'r gemak voelt. Ik heb er in ieder geval ook nog wel vertrouwen in voor de toekomst ;)

Maar vandaag gingen we nog even bij m'n schoonouders op bezoek en toen merkte ik nog wel duidelijk de impact van gisteren. Ze ging meteen weer huilen bij binnenkomst, terwijl dat eigenlijk de laatste tijd net een beetje over was. En ze wilde ook niet echt zelf spelen, ook niet na een poosje. Van de week hebben we nog een paar keer wat dingen her en der te doen, ben benieuwd hoe dat dan gaat!

Haken vind ik trouwens ook goed te doen, vooral omdat het steek voor steek gaat, dus als ik een stuk wil uithalen (wat ik vaak wil /perfectionist) dan is dat goed te doen doordat je het steek voor steek weer eruit kunt halen dus.
Breien vind ik dan dus minder makkelijk, want als ik een foutje maak dan moet het hele breiwerk weer opnieuw (ik heb geen idee hoe ik anders weer al die steken kan oppikken). Maar breien lukt me de laatste tijd ook steeds beter!
(Ik ben dus zo'n persoon die 80 keer uithaalt en opnieuw begint :P )
pi_135116762
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:19 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

O+ Toddler lock O+
Dat is een Android app }:|
Pocoyo die terugpraat is trouwens hilarisch, hoewel ik denk dat F harder om ons moest lachen dan om Pocoyo :D
pi_135117028
:{w Apple :P
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zondag 5 januari 2014 @ 20:24:12 #31
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135117296
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:25 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Ik ook niet :(

Geluk voor J, gehaakte vestjes zijn natuurlijk niet echt jongetjes-stoer, dus hij komt er goed van af met mijn handwerk-onkunde.
Dit ook niet stoer? O+

Als ik goede wol of zacht katoen heb gevonden ga ik deze voor E maken!
pi_135117339
Ik wilde trouwens nog even zeggen dat ik de tip van Hillie mbt slaapzakmouwen heb geprobeerd en het lukte *O* Mouwen zijn wel errug lang, dus heb ze omgeslagen. Maar ze heeft ook opeens de hele nacht doorgeslapen, normaal werd ze tussen 4.00-5.00 wakker (wegens koud? :'( ). Maar jeej *O*

Oh en wat wat de gevoelige kindjes betreft: ik denk dat er wel wat in zit wat Suiker zegt. Als je kindje veel thuis is en in de omgeving van papa&mama, dan is het meestal rustig en gemoedelijk. Op een kdv of psz is het een stuk drukker en krijgt het kind meer prikkels. Waarmee ik overigens geen waardeoordeel uitspreek over kindje thuis/kindje op kdv. Nouja, eigenlijk kan ik geloof ik niet zo goed omschrijven wat ik bedoel. :')
  zondag 5 januari 2014 @ 20:29:57 #33
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135117585
Volgens mij zeg je het goed Juud, maar het is lastig formuleren als je bang bent dat mensen zich aangesproken en veroordeeld voelen he? ;)
pi_135117671
Hier vandaag een poging tot haken gedaan. Had zon kant en klaar setje met beschrijving maar ben na een paar minuten proberen de omschrijving te snappen 'afgehaakt' :P

Fijn juud dar de tip geholpen heeft :)
  zondag 5 januari 2014 @ 20:31:57 #35
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_135117714
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 20:24 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Dit ook niet stoer? O+
[ afbeelding ]

Als ik goede wol of zacht katoen heb gevonden ga ik deze voor E maken!
:(
Jawel, nu moet ik dus ook leren haken, of oma inschakelen met zeer gerichte instructies...
pi_135117728
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 20:29 schreef LadyBlack het volgende:
Volgens mij zeg je het goed Juud, maar het is lastig formuleren als je bang bent dat mensen zich aangesproken en veroordeeld voelen he? ;)
:@ :Y
  zondag 5 januari 2014 @ 20:36:02 #37
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_135117973
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 18:41 schreef Suikertante het volgende:
Als je geld wilt betalen voor de uitgebreide versie, soundtouch.
Mijn O. vindt het nog steeds leuk dus die paar euro toch wel waard zolang is het al in gebruik.
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 5 januari 2014 @ 20:38:33 #38
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135118127
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 20:31 schreef mousemicky het volgende:

[..]

:(
Jawel, nu moet ik dus ook leren haken, of oma inschakelen met zeer gerichte instructies...
Ik heb 1 tip, ook voor Hillie en Suiker ;)

Dit vond ik echt een superduidelijke instructie _O_
pi_135118225
:* voor de kindjes die nog was last van prikkels hebben. Riley heeft daar niet last van gehad. Die heeft het vooral super naar haar zin gehad :@
Ik merk wek bij verjaardagen dat ze even bij een bekende (opa, oma, tante of ik) op schoot wil voordat ze loskomt.

Toddlerlock bij Apple. Toen ik die ontdekte was ik zo blij. Nu kan Riley bij de babyapp (giggle gang) slaan en kusjes geven zonder dat ze hete scherm verlaat *O*

Haken en breien kan ik niet hoor.

LB wat een leuk meisje is E toch O+
  zondag 5 januari 2014 @ 20:43:19 #40
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_135118473
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 20:40 schreef Omentielvo het volgende:
Toddlerlock bij Apple. Toen ik die ontdekte was ik zo blij. Nu kan Riley bij de babyapp (giggle gang) slaan en kusjes geven zonder dat ze hete scherm verlaat *O*
Voor iPad? Ik kan m niet vinden in de store, heet ie echt zo, of zoek ik verkeerd?

Edit: al gevonden, stond bij iPhone apps, maar nu toch aan t installeren! Thanks voor de tip!

[ Bericht 6% gewijzigd door mousemicky op 05-01-2014 20:48:38 ]
pi_135118668
Voor de apps: [OUD] 'Kinder-app must have'-topic (voor alle platforms)

En dat handwerken moet ik eigenlijk ook eens leren... ik kan alleen borduren, en daar heb je zo weinig aan eigenlijk :( (Al vind ik het wel ontzettend leuk om te doen, dus misschien is dat met haken of breien ook wel)

En wat betreft die prikkels enzo... misschien had Femke er gisteren inderdaad wel profijt van dat ze 3 dagen in de week kinderdagverblijf gewend is. Ze lag gister vrij onverstoorbaar op een kleed haar ding te doen. Wel met een big smile als ik in beeld kwam, maar zonder paniek als ik uit beeld verdween. Ik vond het wel prettig zo eigenlijk...
En dat chagerijnige van vanochtend, dat was volgens mij voornamelijk ook omdat ze gister wat slaap gemist had. Ze heeft het ook niet echt in de auto ingehaald denk ik. Elke keer als ik omkeek zag ik d'r handjes bezig met 't speeltje, dus dan zal ze wel niet geslapen hebben...

Madam heeft vandaag zomaar voor het eerst een stuk broodkorst op! *O* Ik had eigenlijk volgende week gepland, maar ze was vanmiddag zo 'actief' aan tafel na haar banaan, dat we haar eens een korst hebben gegeven om mee te spelen... Op een paar kruimels na niets meer van teruggevonden!

En ik stuiter er zelf ook nog steeds een beetje van dat het rugdragen me vanmiddag weer - helemaal zelf - gelukt is... *O*
  zondag 5 januari 2014 @ 20:53:13 #42
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135119112
Ja goed bezig shandaly! Ik heb een tijd geleden rugdragen geleerd van pessie, maar heb het daarna nog maar 1x weer zelf gedaan :|W

Oh en eten: mijn meisje heeft echt lekker zitten eten joh! :o Vanmiddag driekwart boterham met roomboter, een halve appel + halve banaan, en vanavond tweeëneenhalve biet + 2 kleine aardappeltjes! :Y) (En daarnaast nog iets van 5 keer bv!)

Ik had dat bietenhapje gisteren gemaakt, en dacht dat ik daar wel 3 porties van kon maken, maar ik kon 2x terug naar de keuken om nog wat voor dr op te scheppen _O- Vandaag dus maar weer flink opgeschept, en dat ging schoon op :9
pi_135119257
En dan maak ik me soms ineens zorgen als ik die supermooie foto's zie en Riley daar bijna niet op staat. Alsof wij niet leuk zijn. Dat idee heb ik dan ineens :'( :@
pi_135119643
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 20:55 schreef Omentielvo het volgende:
En dan maak ik me soms ineens zorgen als ik die supermooie foto's zie en Riley daar bijna niet op staat. Alsof wij niet leuk zijn. Dat idee heb ik dan ineens :'( :@
:*
Volgens mij heb ik haar toch vaak genoeg voorbij zien komen hoor!
  zondag 5 januari 2014 @ 21:01:16 #45
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_135119718
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 17:39 schreef LadyBlack het volgende:
Kiek mijn kleintje nou O+ helemaal in dr element in de supermarkt! Flirten met alle mensen, graaien naar mijn handen en alle boodschappen, én naar dat leuke bungelende koordje! *O*

[ link | afbeelding ]
Ermahgerd! Meisje! O+ slofjes! O+
3!
  zondag 5 januari 2014 @ 21:02:09 #46
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135119783
quote:
Ben jij gek, Riley's prethoofd spat van de ballenbakfoto's af! :D
  zondag 5 januari 2014 @ 21:03:34 #47
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_135119894
quote:
:* , Riley is ook O+ , en jij vast ook als trotse mama!
pi_135120048
Bedankt voor de toddler app tip omen met je knappe baby die echt op duizend foto's staat!
En de anderen ook bedankt voor de tips! (Zoals het topic dat ik kwijt was)
pi_135120182
quote:
Doe normaal mens! Jullie zijn hartstikke leuk!

En ik heb ff gekeken en tel toch al gauw zo'n 30 foto's waar Riley en/of jij op staan :D

Niet van die rare dingen denken jij!
  zondag 5 januari 2014 @ 21:08:31 #50
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135120269
Wat betreft prikkels denk ik ook dat het van je kind afhankelijk is. Mijn meiden zijn eigenlijk helemaal niet prikkelgevoelig, ondanks prematuriteit en geen kdv. M was een stuk gevoeliger voor prikkels en hij ging wel naar het kdv. Maar nu is het bij ons thuis natuurlijk wel een stuk drukker en ze zijn sowieso altijd al met z'n tweetjes geweest. Van conceptie af aan ongeveer :o

Belle :*
Ik heb Nin natuurlijk niet de hele tijd in de gaten gehouden maar ze leek het wel naar haar zin te hebben. Wat ik bij M heb geleerd was dat het soms de moeite waard is om hem toch mee te nemen en bloot te stellen aan prikkels, gewoon voor zijn eigen ontwikkeling en plezier. En dan dus ook de gevolgen (slechte nachten, overprikkeld kind, huilerig etc) voor lief nemen. In M's geval ging het dan bijvoorbeeld om een slaapje overslaan om naar Ballorig/dierentuin/meeting oid te gaan. Maar dat is iets wat ieder voor zich moet bepalen en zelf ook je prioriteiten stellen: staat de moment in verhouding tot de gevolgen.
pi_135120334
Dank jullie :*
Die ballenbak was echt favoriet. Ze klom erin en eruit. Ik wist niet eens dat ze dat zo goed kon. Maf kind O+
  zondag 5 januari 2014 @ 21:10:32 #52
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135120392
Ooh, E in de winkelwagen O+ O+ O+

*O* voor Femke en haar broodkorst
*O* voor Shandaly en het rugdragen

:* voor Omen, ik heb Riley echt honderd keer op foto's gezien :D

En de toddler app is briljant (ik vind hem zelf eigenlijk ook best leuk als ik me verveel :@ )
pi_135124100
Gekke vraag hè: ik moet morgenochtend naar de tandarts. Nu heb ik mn sm maar gevraagd om op Ellie te passen, want het is een lange afspraak en meenemen is niet handig. Ik voel me alleen hartstikke bezwaard. Hoe doen jullie het met dit soort dingen?
  zondag 5 januari 2014 @ 22:11:51 #54
378192 -mandy-
I am who I am
pi_135124380
Dan vraag ik een buurvrouw van een paar huizen verderop of ik D mag brengen, en hem flesje/fruithap wil geven, als zij niet kan wil mijn overbuurvrouw (zelf mama van een meisjestweeling van 2 mdn ouder) ook wel oppassen.
En andersom is het ook wel eens geweest, dat mijn overbuurvrouw onverwacht weg moest en ik 3 baby's in huis had ipv 1.
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
  zondag 5 januari 2014 @ 22:16:56 #55
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135124664
Dat soort dingen probeer ik te plannen op een moment dat E op het dagverblijf is. Of mijn vriend probeert thuis te zijn, of ik vraag een vriendin. En bezwaard... och ja, ik pas ook met liefde op hun kinderen en dat weten ze :)
pi_135124843
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 22:06 schreef Cwen het volgende:
Gekke vraag hè: ik moet morgenochtend naar de tandarts. Nu heb ik mn sm maar gevraagd om op Ellie te passen, want het is een lange afspraak en meenemen is niet handig. Ik voel me alleen hartstikke bezwaard. Hoe doen jullie het met dit soort dingen?
Je hebt ook wel eens op Ow gepast he, dat durfde ik ook bijna niet te vragen, maar vond je toch ook niet erg!
Dus je mag het hier ook altijd vragen, ben maandag ook altijd vrij he ;) :*
  zondag 5 januari 2014 @ 22:20:09 #57
378192 -mandy-
I am who I am
pi_135124861
Ach ja, en dat bezwaard. Voor een deel wel, want ik kan hem niet meenemen en moet iemand vragen om te babysitten.
Maar wat LB zegt heb ik ook, ik pas ook graag op hun kinderen
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_135125765
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 22:06 schreef Cwen het volgende:
Oma's of extra dag op kdv. Of mijn opa en oma ofzo.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 5 januari 2014 @ 22:40:39 #59
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135126149
Ik vraag meestal de oma's of mijn schoonzusje. En soms word ik na afloop nog bedankt ook (dat ze op mochten passen). En wij vragen ook heel weinig hulp dus men is al lang blij om ergens mee te helpen. Dus geen probleem hier.
  zondag 5 januari 2014 @ 22:52:30 #60
378192 -mandy-
I am who I am
pi_135126904
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 22:40 schreef Kyara het volgende:
Ik vraag meestal de oma's of mijn schoonzusje. En soms word ik na afloop nog bedankt ook (dat ze op mochten passen). En wij vragen ook heel weinig hulp dus men is al lang blij om ergens mee te helpen. Dus geen probleem hier.
Wij vrage ook zo weinig mogelijk hulp wat dat betreft.
Ouders en schoonouders wonen hier te ver weg (België en Duitsland) om even snel op te passen.
  zondag 5 januari 2014 @ 23:10:58 #61
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135127960
Ja, dat is dan ook anders. We vragen trouwens weinig maar mijn moeder is 2 dagen P/w hier en mijn schoonouders ook elke week een paar uurtjes. Soms fijn, soms wel druk.
  zondag 5 januari 2014 @ 23:13:08 #62
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_135128063
Noor was vandaag ook van slag hoor en die zit toch ook echt twee dagen per week op het kdv.

Ik wilde op van alles reageren maar ik weet het niet meer. Zijn net terug van onze eerste keer uit eten samen sinds een maand of 10. We hadden wat te vieren, tien jaar samen vandaag :).

Omen, Noor staat ook niet zo heeeeeel veel op de foto maar ik denk echt niet dat dat wat zegt over hoe leuk ze is hoor! Want als dat zo zou zijn had ze uiteraard op elke foto moeten staan ;).

[ Bericht 0% gewijzigd door XcUZ_Me op 06-01-2014 07:49:29 ]
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_135130420
Als ik naar de tandarts moet dan plan ik de kinderen in bij het kdv of ik vraag (schoon)moeder of m'n zus. En die geven echt wel aan als het niet uit komt. En vooral m'n moeder en zus zijn erg blij als ze op mogen passen dus dat maakt het al dat ik me niet echt bezwaard voel. En schoonzus zou ik evt ook nog kunnen vragen, haal ook haar kinderen wel eens van school om te lunchen ofzo en dat vind ik ook niet erg. En het is ook niet dat het wekelijks nodig is

Sowieso wil schoonmoeder op dinsdag oppassen als ik moet werken, nou ben ik dinsdag vrij omdat Eline haar prikjes krijgt maar vind het wel fijn dat ik Jelle dan toch even naar haar kan brengen. Kan ik rustig praten daar en hoeft Jelle die prikjes niet te zien, denk dat hij daar erg verdrietig van zou worden als z'n zus prikjes krijgt. (En daarna is het ook wel fijn dat ik even aandacht kan hebben voor troosten zonder Jelle achterna te moeten omdat hij weer eens gaat waar hij niet mag ;) :P O+ )

Ben trouwens ook weer erg benieuwd naar haar stats.. Voor m'n gevoel groeit ze echt hard namelijk :)

X_m gefeliciteerd!! Genoten van jullie etentje?!
pi_135134452
Bij mij passen mijn ouders ook op als ik iets moet doen.

XM gefeliciteerd. Heb je een gezellige dag gehad?
  maandag 6 januari 2014 @ 06:17:46 #65
95408 Incantrix
pi_135134485
Leuk XM! Gefeliciteerd nog!

Hier vraag ik meestal of mijn lief geheel of deels thuis kan werken, dan let hij even op zo lang ik weg ben en daarna gaat hij doorgaans naar zijn werk. Oppas is hier momenteel sowieso een beetje dramatisch, mijn vader is ziek dus mijn ouders vallen een beetje weg als oppas, mijn schoonzus heeft op dit moment een superdrukke baan en mijn schoonouders wonen te ver weg voor korte oppas-sessies. Bovendien is er de laatste tijd altijd wel iemand ziek of wat ook als wij een momentje voor onszelf plannen (onze kerstvakantie, oa :')) dus we houden het maar op tropenjaren :') Sorry, heb toevallig net even een baalmoment hierover, we zijn moe van onze vakantie en het weekendje weg dat we al zo'n beetje gepland hadden gaat niet door ivm geen oppas -O-

Hebben jullie ervaring met betaalde oppas?

Moet je vandaag, Hillie? Succes alvast, prikjes zijn niet leuk :*
3!
  maandag 6 januari 2014 @ 07:31:13 #66
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_135134764
Daar zou ik ook van balen Inca. Heel begrijpelijk.

Ik neem Noor nu nog wel eens mee naar de tandarts o.i.d., maar kan me voorstellen dat dat lastiger wordt als ze gaat kruipen ofzo. Meestal regel ik het dat dat soort afspraken op kdv-dagen zijn of mn vriend werkt thuis o.i.d. En anders oppas. Onze hulp heeft ook veel oppaservaring, dus die vragen we dan (en die is betaald). Of mijn ouders, maar dat is alleen voor hele dagen, aangezien ze ver weg wonen.

En er lijkt hier weer een faaaaase (tenminste, dat hoop ik maar) aan te breken. Gister wilde mevrouw haar groentehapje niet hebben van mn vriend, althans niet op, en bij mij hapte ze het zo weg en idem met de fles van gisteravond en vanochtend. Ze liet net iets van 80/90 staan en toen ik het overnam, dronk ze nog door tot 20cc rest. Eerste kenmerken eenkennigheid..?
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  maandag 6 januari 2014 @ 07:39:56 #67
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_135134800
Gefeliciteerd nog XM! Lekker gegeten?

Inca daar zou ik ook niet blij van worden :{ Wat klote zeg..

Ik moet zo naar de gyn en tsja...echt geen oppas kunnen vinden, dus T. gaat mee. Hoop dat ze het niet erg vinden..

En vanavond gaan Yur en ik uit eten, om het einde van m'n verlof te 'vieren'. Vanaf woensdag mag ik weer aan de bak. Gemixte gevoelens over..
pi_135134992
Inca ik snap dat je daar van baalt. :*

XM klinkt als eenkennigheid. Meestal een fase inderdaad

Gotc niet fijn dat je geen oppas hebt. Dan maar meenemen inderdaad
pi_135135078
Controle bij de tandarts doen man en ik meestal samen en Isa gaat dan gewoon mee. Ik weet niet hoeveel ze er van mee krijgt, maar hopelijk went ze er zo dan een beetje aan.

Inca, moe zijn van de vakantie :D Dat is zo bekend!! Wel rot dat er zoveel moeite is met oppas vinden. Wij wonen momenteel dicht bij mijn ouders en die passen graag en makkelijk op. Het plan is echter om expres verder weg te gaan wonen en dan moeten we ook alles zelf gaan regelen. Ben benieuwd hoe dat zal gaan.

En man, wat een butt nacht weer. Om een uur of 2 ging ik er weer eens uit omdat ze lag te mopperen, was ze blijkbaar boven in haar ledikant gewurmd en op haar buik in slaap gevallen :? Uiteindelijk maar weer bij ons genomen, maar helaas hebben we er niet rustiger door geslapen. Ze heeft ook weer enorme luieruitslag (maizena ftw!) dus tand nummer 8 zal zich wel spoedig aankondigen.
Sarcasme. Herken het.
pi_135135429
Wat balen Inca! Ik heb geen ervaring met betaalde oppas.

Wat betreft het meenemen naar tandarts etc. Ik heb M vorig jaar een keer -noodgedwongen- meegenomen naar de HA maar die ging dus mooi over de rooie toen een vreemde kerel zich met zijn moeder ging bemoeien (en dat was dus alleen even in mijn oren kijken, luisteren en keel checken). Dat kwam op hem dus heel verkeerd over. Dus daar zou ik nu al iets minder makkelijk in zijn.
  maandag 6 januari 2014 @ 09:06:47 #71
95408 Incantrix
pi_135135497
Spirit, wat zielig, ik haat luieruitslag ;( maizena helpt goed? Fijn! En haha, ja man, de kinderen zouden samen een paar dagen uit logeren gaan omdat wij wel een beetje op ons tandvlees lopen, maar in de plaats daarvan draaide mini het ziekenhuis in :X

XM, eenkennigheid zou zomaar kunnen ja. En het kan ook zomaar omslaan :P

Gotc, hoei, end of an era! Ik zag na Isabel echt enorm op tegen mijn werk maar toen ik eenmaal ging vond ik het juist heel fijn om weer bezig te zijn :) hopelijk voor jou ook een succes dadelijk :)

En tandarts en gyn enzo neem ik de kinders meestal ook gewoon mee. De kindjes vinden het niet altijd even leuk (Isabel vind het doodeng als ik in de tandartsstoel naar achteren ga) maar de zorgverleners vinden het nooit erg eigenlijk :)
3!
  maandag 6 januari 2014 @ 09:09:45 #72
95408 Incantrix
pi_135135543
Och Kyara, wat lief en zielig tegelijk! Dat is wel waar ja, dat moet je kind maar trekken he? Nooit echt bij stil gestaan, die van mij zijn daar op zich redelijk chill in.
3!
pi_135135775
Oh GotC, ook al weer einde verlof. Wat gaat dat toch snel.

Ik realiseerde me vanochtend dat ik al voor de 3e winter op een rij thuis zit. Alleen vorige keren kreeg ik iets beter betaald.
pi_135135795
Ik had nog niet eens aan de zorgverleners gedacht joh :D
Sarcasme. Herken het.
  maandag 6 januari 2014 @ 09:31:16 #75
95408 Incantrix
pi_135135842
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 09:27 schreef Spirit82 het volgende:
Ik had nog niet eens aan de zorgverleners gedacht joh :D
Haha :D

Kyara, bluh :-/ hiero is er nog geen kerst normaal gelopen sinds we met meer dan 2 mensen zijn -O- de normaalste kerst was die dat Gabriël net geboren was :') wij overwegen kerst in z'n geheel af te schaffen. Gaat met een seizoen alleen wel een stuk lastiger ja..
3!
pi_135135957
Ben niet bijgelezen, want voel me een beetje bleh :'(
Vorig jaar was de maandag na de kerstvakantie de eerste dag dat ik vrij was, zou alleen nog twee dagen terugkomen om dingen goed af te ronden..(maar dat is niet eens gelukt...)
Heb het toch nog niet helemaal verwerkt geloof ik.. :'(

en dan voel ik me ook nog onwijze aansteller, het had veel erger gekund. Het viel met Ow allemaal nog wel mee..
pi_135136049
:* Er blijven volgens mij heel veel herinneringsdagen bij zitten. Ik heb ze ook zo vaak en ze zijn bij mij dan positief. Ik kan me voorstellen dat het best heftig is om steeds aan zulke momenten herinnerd te worden.
pi_135136202
Inca :*

Loj, heel herkenbaar hoor. Ik heb precies hetzelfde en hier was het ook allemaal niet zo heel spannend. En het is gewoon confronterend en juist rondom zo'n 1e verjaardag ga je terugdenken aan vorig jaar en dan komen ook dit soort dingen weer naar boven. :*
pi_135136660
Ik heb mijn EHBK in de praktijk moeten brengen :'(

J zat vast met haar voetje onder de verwarming. Ik moest dus eerst haar voetje loskrijgen terwijl zij helemaal over de rooie ging (en terecht). Ik wist niet zeker of het verbrand was dus meteen voet onder lauw water gehouden. Gelukkig niet verbrand maar wel ontveld. Voetje gekoeld en aan de borst, ondertussen ging D ook compleet over de zeik. Voetje werd toch erg vochtig (geen bloed) dus HA even gebeld voor advies. Ik wilde J niet neerleggen dus D van de vloer gevist om te troosten. Daarna allebei in een stoel met een maisboogje en toen ging het weer. Herstellende vermogen bij jonge kinderen gaat heel snel dus zoveel mogelijk aan de lucht laten drogen (wat ik ook al dacht) en gewoon laten kruipen etc en dan schoonspoelen met water als het vies wordt. Nu naar bed gebracht want ze waren doodmoe van alle commotie. Hoop alleen dat die slaapzak er niet aan gaat plakken :X

Wat was dat zielig zeg :'( :'( :'( :'(

en mama zit nog even na te shaken.
pi_135136751
Oooh Kyara wat een schrik! Wel een geruststelling dat zelfs een EHBK'er dit kan overkomen :@ ;)
Wel heel sneu, hopelijk droogt het snel in, dan valt de pijn ook weer mee! :*
pi_135136753
quote:
2s.gif Op maandag 6 januari 2014 10:14 schreef Kyara het volgende:

J zat vast met haar voetje onder de verwarming. Ik moest dus eerst haar voetje loskrijgen terwijl zij helemaal over de rooie ging (en terecht). Ik wist niet zeker of het verbrand was dus meteen voet onder lauw water gehouden. Gelukkig niet verbrand maar wel ontveld. Voetje gekoeld en aan de borst, ondertussen ging D ook compleet over de zeik. Voetje werd toch erg vochtig (geen bloed) dus HA even gebeld voor advies. Ik wilde J niet neerleggen dus D van de vloer gevist om te troosten. Daarna allebei in een stoel met een maisboogje en toen ging het weer. Herstellende vermogen bij jonge kinderen gaat heel snel dus zoveel mogelijk aan de lucht laten drogen (wat ik ook al dacht) en gewoon laten kruipen etc en dan schoonspoelen met water als het vies wordt. Nu naar bed gebracht want ze waren doodmoe van alle commotie. Hoop alleen dat die slaapzak er niet aan gaat plakken :X

Logisch dat je na zit te shaken.
Ik krijg tranen in mijn ogen bij het lezen.
Niets erger dan je kindje pijn zien te hebben.

Hopelijk is het snel genezen en verder geen last meer!
pi_135136841
Oh wat zielig Kyara! Hopelijk heeft ze er niet teveel last van. Man, als ik alleen maar terugdenk aan dat Isa van het bed viel ga ik alweer shaken :') Niks ergers dan iets aan je kind. Dat wordt straks nog wat met gaten in knieën etc als ze buiten gaan spelen :@
Sarcasme. Herken het.
pi_135136903
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 10:24 schreef Spirit82 het volgende:
Oh wat zielig Kyara! Hopelijk heeft ze er niet teveel last van. Man, als ik alleen maar terugdenk aan dat Isa van het bed viel ga ik alweer shaken :') Niks ergers dan iets aan je kind. Dat wordt straks nog wat met gaten in knieën etc als ze buiten gaan spelen :@
Of met dr gezichtje tegen de tafel vallen als ze stoeien en dan dr twee voortandjes loszitten waardoor er zo veel bloed uit dat mondje komt dat je denkt dat ze geen tand meer in dr smoeltje hebt :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  maandag 6 januari 2014 @ 10:29:05 #84
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_135136952
Wat zielig Kyara, ik zou me ook compleet doodgeschrokken zijn. Gelukkig wist je wat te doen!
pi_135137026
Ja, en dan vooral het rustig blijven.

Met de assistente van de HA aan de telefoon: agos, ze huilt wel hard, heeft ze veel pijn? Nou nee, dat is haar zus :')

Ik vond vooral de blinde paniek toen ze vast zat zo naar. En toen het eenmaal gekoeld was, was ze vooral heel zielig, beetje nasnikken. Maar wat was ik blij met borstvoeding, het was zo duidelijk dat het haar troost gaf en je zag haar tijdens het drinken ook veranderen, van heel krampachtig naar meer ontspannen en uiteindelijk weer aan mijn haar trekken.
  maandag 6 januari 2014 @ 10:59:06 #86
259886 pessie
pi_135137618
Oh kyara wat een schrik zeg! Ze had haar sokken van tevoren uitgetrokken?

Ik ga binnenkort ook maar eens EHBK doen...

Lauren viel laatst bij mijn schoonmoeder haar tand door de lip (klein stukje). Ik weet nog dat ik dat bij Nathan zo erg vond dat ik naar de ha wilde gaan :D
pi_135137665
Ja, sokken gaan hier alleen nog maar aan voordat we weg gaan want ze trekken ze toch uit. En als ze het zelf niet doen dan doet zuslief het wel.
pi_135137691
Kyara wat een schrik! :*
  maandag 6 januari 2014 @ 11:06:44 #89
378192 -mandy-
I am who I am
pi_135137803
Kyara, wat is dat schrikken. :*
  maandag 6 januari 2014 @ 11:07:20 #90
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135137820
Oh Kyara, wat naar!!!! Vreselijk om dan eerst ook nog rústig dat voetje los te moeten krijgen :X

En daarna 2 kinders overstuur :'( Hopelijk is het gauw genezen!! :*

En ook een :* voor jou en Loj!!
pi_135137947
Oh, en Loj, wat maakt dat je je een aansteller voelt? Zeg je tegen een man wiens arm er af moet ook: Stel je niet aan, het hadden ook twee armen kunnen zijn? Jouw gevoel mag er echt wel zijn, het was geen kattenpis en het viel niet mee, je had het anders gewild en dat brengt heel veel teleurstelling, frustratie en verdriet met zich mee. Neem de tijd om dat te verwerken. :*
  maandag 6 januari 2014 @ 11:24:57 #92
259886 pessie
pi_135138293
quote:
2s.gif Op maandag 6 januari 2014 11:00 schreef Kyara het volgende:
Ja, sokken gaan hier alleen nog maar aan voordat we weg gaan want ze trekken ze toch uit. En als ze het zelf niet doen dan doet zuslief het wel.
Dat is wel echt geluk bij een ongeluk.
pi_135138591
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 11:24 schreef pessie het volgende:

[..]

Dat is wel echt geluk bij een ongeluk.
Ja? Ik had juist het idee dat een sokje haar voetje toch wat meer beschermd had tegen de scherpe delen in de verwarming.
pi_135138805
Ik haak hier weer in, bijlezen van alles van de afgelopen dagen lukt even niet. Facebook bijhouden is al een hele uitdaging na zo'n meet!
Ik vond het zaterdag echt super leuk, en M vond het allemaal ook wel best. Hij vond het geen enkel probleem zo tussen al die andere kindjes en mamma's. In de auto terug heeft hij een dik half uur geslapen, toen ik de auto uitstapte gingen, poink, zijn ogen weer open. Nog even op bed gelegd, maar dat was geen succes. Dus hij mocht direct weer in de auto naar een nieuwjaarsborrel. Dus weer de drukte in. 's Avonds is hij lekker gaan slapen en eigenlijk merkte ik gister niks aan hem.
Stiekem wel trots op mijn kleine mannetje O+

XM Fijn dat je een restaurant hebt gevonden! Samen uit eten moeten wij ook weer eens doen, de vorige keer met z'n tweeën is al bijna een jaar geleden...

GotC succes met weer aan de slag gaan!

Loj, als jij je naar voelt, dan is dat toch goed? Het is niet niks en jij voelt je zo, dat moet je niet vergelijken met anderen! Jij bent jij en het is aan niemand om te oordelen of je gevoelens wel of niet terecht zijn. Erken je gevoel en hopelijk kan je het steeds beter verwerken (volgens mij schrijf ik het krom op, maar ik bedoel het goed :@ )

Kyara, brrr! Fijn dat je haar zo goed kon troosten en dat ze weer lekker zijn gaan slapen na alle commotie. Kan jij ook even met een kop koffie op de bank uitpuffen!
R 09-10-2010
M 20-04-2013
  maandag 6 januari 2014 @ 11:54:13 #95
381212 Gulara
From the future
pi_135139203
Oh Kyara ik word helemaal naar van je verhaal. :'(
En hard krijsende D. :D

De meet was tof. *O* Pi was wel onder de indruk met regelmatige pruillip en brul. Maar ik maak het hem ook niet makkelijk met elke dag nieuwe gezichten. :@

XM bedankt voor het slaappoeder. Hij sliep zonder huilen meteen in de auto. *O*
  maandag 6 januari 2014 @ 11:58:20 #96
381212 Gulara
From the future
pi_135139375
Oh en LB: o|O }:| :( Echt stom dat je zo'n leukerd niet naar een meet laat komen! Schande! :'(
pi_135140682
quote:
2s.gif Op maandag 6 januari 2014 10:14 schreef Kyara het volgende:

Jeetje wat zielig :*
Ik snap dat je nog zit na te shaken. Goed gehandeld trouwens. :*
pi_135140827
Kyara ontroerend dat M. er niet tegen kon dat jouw oren nagekeken werden. Nooit gedacht dat zoiets zo'n impact kan maken op een baby :@

Loj, :*

Ik zit ook wel terug te denken, maar bij mij is er dus zo weinig. Tot en met de dag van de bevalling had ik geen voorwerk of wat dan ook. Dus dan ben je zo snel klaar :D
  maandag 6 januari 2014 @ 13:06:57 #99
259886 pessie
pi_135141542
quote:
2s.gif Op maandag 6 januari 2014 11:34 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ja? Ik had juist het idee dat een sokje haar voetje toch wat meer beschermd had tegen de scherpe delen in de verwarming.
Dan had je waarschijnlijk bij het uittrekken van de sok nog meer vel meegetrokken.
Brrrr, ik moet er niet aan denken (en onze verwarmingselementen zijn ook niet echt baby vriendelijk)...
  maandag 6 januari 2014 @ 13:58:02 #100
378192 -mandy-
I am who I am
pi_135143338
Ik heb een vraagje. Kunnen rode pukkeltjes in het gezicht een begin zijn van waterpokken?

D heeft nl sinds een dag of 2 een rood bultje op zijn ene wang en vanochtend zag ik op zijn andere wang ook 3 kleine rode bultjes.
Hier in de buurt heersen de waterpokken nl.
  maandag 6 januari 2014 @ 13:59:34 #101
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_135143386
mandy, zo begint t idd. Morgen weet je t zeker... ;-)
  maandag 6 januari 2014 @ 14:13:10 #102
95408 Incantrix
pi_135143975
Oh, crap, Kyara, wat naar trouwens ;( fijn dat het allemaal meeviel hoor, maar je hart zit in je keel! Ondertussen alles weer chill?

Loj, wat L-E en Piekie zeggen :* als dingen anders lopen kan dat nogheel lang nasudderen.. Wees lief voor jezelf :Y
3!
  maandag 6 januari 2014 @ 14:24:14 #103
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135144388
Ja, alles weer chill hier. Ze zijn zelfs nog even naar de Action geweest. Plek ziet er naar uit maar ze kruipt wel gewoon.

Moet toch mijn EHBO trommel maar aanvullen. Was ik van plan, niet van gekomen maar nu miste ik wel zo'n speciaal gaasje wat niet aan de huis vast gaat zitten.

En oh ja, verschil tussen theorie en praktijk: no way dat ik die wond met een nagelborsteltje ga schoonpoetsen hoor :X
pi_135144906
Kyara, wat een schrik! :'( Gelukkig voelt ze zich verder prima!

Mandy, balen van de waterpokken! :(

Inca :*

GotC, wat bizar hè, einde van je verlof! Voel je je weer een beetje klaar voor je werk?

Loj, dank je O+ en :*

Tandarts ging prima, natuurlijk - Ellie werd pas wakker toen ik net thuis was. Schoonmoeder had er dus weinig aan te doen, maar ze vond het wel heel gezellig! Hoef ik me dus ook niet meer lastig om te voelen :)
  maandag 6 januari 2014 @ 14:40:04 #105
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135145069
Fijn Cwen!

Mijn moeder krijgt vandaag bloembollen bezorgd als bedankje voor het oppassen, maar stiekem was het oppassen zelf ook al een cadeautje ;)
pi_135145250
Ach Kyara, wat heel naar. Ik durf niet eens te denken dat M. een keertje valt, laat staan erger. ;( :')
Goed dat je zo rustig bleef. ik stootte M's hoofdje een keertje (heel zacht) en toen moest ik hyperventileren en heel hard huilen toen ik voelde dat er een deuk in zat. Na tien(!) minuten dacht ik: oh ja. Fontanel. 8)7 :@ Het was ook niet echt stoten maar meer een soort harde aai, besefte ik me toen pas.

Heeft er iemand ervaring met een 'veilige' autoreiswieg?
  maandag 6 januari 2014 @ 14:56:40 #107
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135145745
Ahw Limone :')

Voor zover ik weet is een maxicosi de enige veilige manier om een baby in de auto te vervoeren.
pi_135145776
Limone :D

En nee, bestaat dat wel? Hoezo, eigenlijk? :)
pi_135145779
Wat is een veilige autoreiswieg? Bedoel je een maxicosi?
pi_135145881
Je hebt ook reiswiegen die veilig zouden zijn (http://www.autoreiswieg.nl/) maar ik zou dat eerlijk gezegd niet aandurven.
Sarcasme. Herken het.
pi_135145968
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 15:00 schreef Spirit82 het volgende:
Je hebt ook reiswiegen die veilig zouden zijn (http://www.autoreiswieg.nl/) maar ik zou dat eerlijk gezegd niet aandurven.
Ik ook niet. Puur gevoelsmatig.
pi_135146054
Nee, ik bedoel zo eentje: http://www.babyreisgemak.nl/Pagina/OnzeAutoreiswieg/
Daarin kunnen baby's blijven liggen.

We gaan een weekendje weg en ik zocht manieren om met de auto te reizen.

Zo eentje Spirit en ik vind het ook maar een engig idee. Aan de andere kant, is een baby wel echt veilig bij een botsing?
pi_135146091
Waar ga je heen Limone, hoe ver is het rijden?
  maandag 6 januari 2014 @ 15:06:34 #114
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135146125
Limone :D :*

Ik ben zelf van mening dat de veiligste manier van vervoeren achteruit is voor kindjes. Zo'n reiswieg zou ik niet aandurven. Beter kun je dan bij een lange reis om de 2 uur stoppen om M even uit te vouwen. Wij zijn toen M 7 maanden was naar Frankrijk gereden en dat ging prima in de mc.
pi_135146241
Wij rijden met regelmaat iets van 3 uur, en dan stoppen we 1 a 2 keer onderweg. Niet alleen om uit te vouwen, ook omdat hij zo lang in de auto niet tof vindt.
pi_135146249
Het lijkt me zo eng dat het hoofdje zo los dwars in de auto ligt. Als je dan van voren of achter geraakt wordt, slaat het hoofdje of naar links of naar rechts. Natuurlijk is een botsing nooit bepaald gezond, maar ik vond het een fijner gevoel dat als ze in de maxi cosi zit, het hoofdje alleen naar voren kan. Als ze kleiner zijn heb je in de maxi cosi ook zo'n band waar het hoofdje in ligt en omdat ze in de maxi cosi soort van liggen, had ik daar een goed gevoel bij (ok die ene keer achterwege latend dat we de maxi cosi te rechtop hadden vastgemaakt en ik de hele tijd het hoofd van mn baby terug aan het duwen was omdat ze voorover kiepte tijdens het slapen :@)
Sarcasme. Herken het.
pi_135146274
Berlijn, 6 uur (we hebben het wel eens in vijf uur gedaan, maar of dat echt veilig is :@ ).

Dank Kyara! Juist vandaag hoorde ik op de radio een pleidooi voor het altijd achteruit vervoeren van kinderen (o.a. door MaxiCosi -ja duh- en een chirurg).
pi_135146286
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 15:09 schreef Spirit82 het volgende:
Het lijkt me zo eng dat het hoofdje zo los dwars in de auto ligt. Als je dan van voren of achter geraakt wordt, slaat het hoofdje of naar links of naar rechts. Natuurlijk is een botsing nooit bepaald gezond, maar ik vond het een fijner gevoel dat als ze in de maxi cosi zit, het hoofdje alleen naar voren kan. Als ze kleiner zijn heb je in de maxi cosi ook zo'n band waar het hoofdje in ligt en omdat ze in de maxi cosi soort van liggen, had ik daar een goed gevoel bij (ok die ene keer achterwege latend dat we de maxi cosi te rechtop hadden vastgemaakt en ik de hele tijd het hoofd van mn baby terug aan het duwen was omdat ze voorover kiepte tijdens het slapen :@)
Nou ja, dat dus. Wij hebben afgelopen jaar een aanrijding gehad, en wat ben je dan blij dat je kindjes veilig zitten zeg..
  maandag 6 januari 2014 @ 15:11:47 #119
259886 pessie
pi_135146321
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 15:04 schreef Limone het volgende:
Nee, ik bedoel zo eentje: http://www.babyreisgemak.nl/Pagina/OnzeAutoreiswieg/
Daarin kunnen baby's blijven liggen.

We gaan een weekendje weg en ik zocht manieren om met de auto te reizen.

Zo eentje Spirit en ik vind het ook maar een engig idee. Aan de andere kant, is een baby wel echt veilig bij een botsing?
Ik vervoerde altijd gewoon in de MC. Met beide kinderen vanaf een week of 10 regelmatig naar Frankrijk gereisd. Gewoon regelmatig even stoppen en kind eruit halen, ook eens zelf achterin gaan zitten om je kind te vermaken.
pi_135146380
Oh kyara wat naar! Fijn dat ze er weinig last van lijkt te hebben!

Geen ervaring met autoreiswiegen. Mc is toch veiligste wat er is voor die kleintjes?

Omen babyloze dag heb ik wel vaker, soms wel fijn om ff heel t huis onder handen te kunnen nemen en een shitload aan was op te vouwen :)

Loj iedereen heeft wel emo terugdenkmoments denk ik?.. vooral niet schuldig oid over voelen! Ik heb vanaf week 36 met continu harde buiken gelopen. Week 38 3 cm ontsluiting week 39 5 cm en boos dat ik was dat niemand me wilde helpen! K is uiteindelijk 2 dagen daarna geboren maar als ik daaraan terug denk word ik best emo... voelde me zo rot toen dat ik bang was het k kwalijk te nemen als ze er was..
pi_135146408
Ik gooi er ook nog even een vraag in!

Hebben jullie nog slaaptips voor mij? Ik speur me suf op internet omdat Isa echt 294632910x per nacht wakker wordt. Het inslapen in haar eigen bed gaat prima, maar ze wordt echt praktisch ieder uur wakker, of vaker, en valt dan niet zelf meer in slaap. Meestal is het speentje terugstoppen voldoende, maar soms moet je haar er echt uithalen en half in slaap wiegen voor ze verder wil slapen. Om deze reden krijgt ze nog steeds een late avondvoeding en ook slaapt ze vaak bij ons in bed, want dan hoeven we niet op te staan. Het is echt killing aan het worden ondertussen. Het zal gerust met de sprong te maken hebben en volgens mij komen er nu ook weer tandjes door, maar echt... kent iemand dit en heeft iemand tips? Het inslapen is dus niet zo erg, ze wil ook prima in haar eigen bed, maar het doorslapen... hoe kan ik mijn kind door laten slapen?
Sarcasme. Herken het.
pi_135146506
vroeger werden we zo in de reiswieg vervoerd en toen mijn ouders dat laatst met sac gedaan hadden was ik woedend. ookal ligt de reiswieg vast je kindje ligt toch losser dan in een groep 0 stoel. bij een botsing in een groep 0 stoel wordt je kind naar achter geduwd in de stoel zodat het nekje minder klappen krijgt. daarom is er nu ook de wet dat een kind tot 15mnd achteruit vervoerd moet worden en komt er een wet dat het tot 25kilo moet. laatst over gehad in een babywinkel maar in mijn panda past de mc niet achter mij dus zo'n stoel ook niet.
  maandag 6 januari 2014 @ 15:17:09 #123
259886 pessie
pi_135146536
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 15:13 schreef Spirit82 het volgende:
Ik gooi er ook nog even een vraag in!

Hebben jullie nog slaaptips voor mij? Ik speur me suf op internet omdat Isa echt 294632910x per nacht wakker wordt. Het inslapen in haar eigen bed gaat prima, maar ze wordt echt praktisch ieder uur wakker, of vaker, en valt dan niet zelf meer in slaap. Meestal is het speentje terugstoppen voldoende, maar soms moet je haar er echt uithalen en half in slaap wiegen voor ze verder wil slapen. Om deze reden krijgt ze nog steeds een late avondvoeding en ook slaapt ze vaak bij ons in bed, want dan hoeven we niet op te staan. Het is echt killing aan het worden ondertussen. Het zal gerust met de sprong te maken hebben en volgens mij komen er nu ook weer tandjes door, maar echt... kent iemand dit en heeft iemand tips? Het inslapen is dus niet zo erg, ze wil ook prima in haar eigen bed, maar het doorslapen... hoe kan ik mijn kind door laten slapen?
Baby's worden wakker 's nachts. Is best normaal. Al is het ontzettend frustrerend en vermoeiend.
That having said, mijn kinderen worden dan vaker wakker van de kou, dus heeft ze het wel warm genoeg?
En heeft ze niet gewoon honger 's nachts?
Oh, en wij hebben nu een co-sleeper staan voor ',s nachts en overdag en 's avonds slaapt ze in haar eigen kamer in het campingbedje.
  maandag 6 januari 2014 @ 15:19:08 #124
259886 pessie
pi_135146626
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 15:16 schreef ferrari_rood het volgende:
vroeger werden we zo in de reiswieg vervoerd en toen mijn ouders dat laatst met sac gedaan hadden was ik woedend. ookal ligt de reiswieg vast je kindje ligt toch losser dan in een groep 0 stoel. bij een botsing in een groep 0 stoel wordt je kind naar achter geduwd in de stoel zodat het nekje minder klappen krijgt. daarom is er nu ook de wet dat een kind tot 15mnd achteruit vervoerd moet worden en komt er een wet dat het tot 25kilo moet. laatst over gehad in een babywinkel maar in mijn panda past de mc niet achter mij dus zo'n stoel ook niet.
Tot 25 kilo!!!! Zo! Zowel Nathan als Lauren vonden/vinden achteruit vervoert worden afschuwelijk. Zodra ze de 9 kilo hadden bereikt mochten ze van mij in de vervolkgstoel. Dan zou ik voor Nathan en voor Lauren dus een nieuwe stoel moeten kopen...
pi_135146674
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 15:19 schreef pessie het volgende:

[..]

Tot 25 kilo!!!! Zo! Zowel Nathan als Lauren vonden/vinden achteruit vervoert worden afschuwelijk. Zodra ze de 9 kilo hadden bereikt mochten ze van mij in de vervolkgstoel. Dan zou ik voor Nathan en voor Lauren dus een nieuwe stoel moeten kopen...
ook ean vond het op een gegeven moment niks meer. die spuugde heel veel in de mc. er is een overgangsregeling dus als het klopt vallen wij daar nu allemaal nog in.
pi_135146757
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 15:17 schreef pessie het volgende:

[..]

Baby's worden wakker 's nachts. Is best normaal. Al is het ontzettend frustrerend en vermoeiend.
That having said, mijn kinderen worden dan vaker wakker van de kou, dus heeft ze het wel warm genoeg?
En heeft ze niet gewoon honger 's nachts?
Oh, en wij hebben nu een co-sleeper staan voor ',s nachts en overdag en 's avonds slaapt ze in haar eigen kamer in het campingbedje.
Ja ik lees inderdaad overal dat het normaal is dat ze vaak wakker wordt, maar ook dat het normaal is dat ze dan vervolgens zelf weer inslapen en dat doet mijn monster dus niet. Die gaat gewoon liggen brullen :{

Ze heeft geen honger, daarom geven we haar ook de late fles nog. Als we haar helpen, gaat ze wel weer slapen, eventjes, tot ze weer wakker wordt. En sochtends heeft ze ook lang niet altijd gierende honger. Meestal drinkt ze haar ochtendfles niet eens leeg.

Ze heeft het ook warm genoeg, dat controleer ik regelmatig.
Sarcasme. Herken het.
pi_135146835
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 15:22 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Ja ik lees inderdaad overal dat het normaal is dat ze vaak wakker wordt, maar ook dat het normaal is dat ze dan vervolgens zelf weer inslapen en dat doet mijn monster dus niet. Die gaat gewoon liggen brullen :{

Ze heeft geen honger, daarom geven we haar ook de late fles nog. Als we haar helpen, gaat ze wel weer slapen, eventjes, tot ze weer wakker wordt. En sochtends heeft ze ook lang niet altijd gierende honger. Meestal drinkt ze haar ochtendfles niet eens leeg.

lampje of muziekje helpt dat misschien? een knuffel die warmte geeft?
  maandag 6 januari 2014 @ 15:28:43 #128
259886 pessie
pi_135147005
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 15:22 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Zoveel kinderen zoveel manieren. Lauren slaapt ook zelf niet in. Vaak zxie je dit tijdens een periode van verlatingsangst. Ze wil gewoon even weten dat jullie er zijn. Ik zou een co-sleeper neerzetten (wij hebben van het ledikantje 1 zijkant ingeklapt zodat er geen barrière is tussen het bed en het ledikantje). Ik vind het fijn want ik kan met mijn hoofd even naast Lauren gaan liggen waardoor ze weer inslaapt. En ik hoef niet echt wakker te worden.
  maandag 6 januari 2014 @ 15:29:31 #129
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_135147044
Iets met jullie geur eraan? Oh nee, ze werd ook wakker tussen jullie in he? Ik weet het niet -O-. Noor slaapt de laatste tijd ook veel onrustiger. Eerst sliep ze nog van 7-9 na de 1e fles, maar rond 8 is het nu wel bekeken uiterlijk. En nachts heel vaak wakker idd. Maar geen 294632910x en ze gaat ook niet huilen.
pi_135147057
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 15:23 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

lampje of muziekje helpt dat misschien? een knuffel die warmte geeft?
Nachtlampje heeft ze. Muziek heeft ze niet nodig want ze valt zo weer in slaap als we er eenmaal zijn. Dat helpt wel goed als ze niet in slaap wil vallen overdag, muziekknuffel aan of een liedje zingen, maar snachts is dat niet nodig.

We hebben overigens geen aparte slaapkamer voor haar, dus ze ligt al bij ons op de kamer. Dit maakt echter geen verschil, als ze bij mijn ouders of schoonouders logeert op een eigen kamer is het hetzelfde verhaal.
Sarcasme. Herken het.
pi_135147174
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 15:29 schreef XcUZ_Me het volgende:
Iets met jullie geur eraan? Oh nee, ze werd ook wakker tussen jullie in he? Ik weet het niet -O-. Noor slaapt de laatste tijd ook veel onrustiger. Eerst sliep ze nog van 7-9 na de 1e fles, maar rond 8 is het nu wel bekeken uiterlijk. En nachts heel vaak wakker idd. Maar geen 294632910x en ze gaat ook niet huilen.
Ja, het maakt idd niet uit of ze tussen ons in ligt of in haar eigen bed ;( Ik weet het ook niet, we hebben al zoveel geprobeerd en het duurt nu echt al een aantal weken. We zijn gewoon echt zo moe allebei, dus ik denk, ik gooi het hier gewoon in de groep, misschien heeft iemand de winnende tip...
Sarcasme. Herken het.
  maandag 6 januari 2014 @ 15:37:42 #132
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135147482
Helaas Spirit, ik ging ook voor de optie temperatuur... maar dat is het dus niet als ze ook zo snel weer gaat slapen.

Elk uur is echt niet leuk nee :{ dan zou 3 uur achter elkaar slapen al een hele verbetering zijn he?
pi_135147706
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 15:32 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Ja, het maakt idd niet uit of ze tussen ons in ligt of in haar eigen bed ;( Ik weet het ook niet, we hebben al zoveel geprobeerd en het duurt nu echt al een aantal weken. We zijn gewoon echt zo moe allebei, dus ik denk, ik gooi het hier gewoon in de groep, misschien heeft iemand de winnende tip...
Als je haar Max 5 a 10 minuten even laat gaan? Maar ws heb je dat ook al geprobeerd
  maandag 6 januari 2014 @ 15:42:39 #134
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135147749
Ik weet het ook niet Spirit. Het is hier ook drama geweest met slapen maar het gaat wel beter sinds ze kunnen kruipen en sinds ze slaapzakken met mouwen aanhebben :') .

Het is echt heel pittig, ik weet het, maar wat echt het allerbeste werkt is accepteren. Dat maakt het in elk geval voor jezelf iets minder frustrerend. Maar ik weet ook dat dat makkelijker gezegd dan gedaan is.

maandag 6 januari 2014 @ 15:47:01 #135
259886 pessie
pi_135147979
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 15:32 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Manlief had het laatst over 16 weken hier... Maar in Frankrijk ging het weer beter, beetjejammer dat ze daarna eerst flink ziek werd :') . Maar goed, hier zit de stijgende lijn er weer in!
pi_135148630
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 15:42 schreef aapieannie het volgende:

[..]

Als je haar Max 5 a 10 minuten even laat gaan? Maar ws heb je dat ook al geprobeerd
Dat hebben we eigenlijk niet geprobeerd :@ Reden daarvoor is dat ze gewoon keihard blert en pal naast ons bed ligt en wij ook gewoon willen slapen :D Het is zo makkelijk om even het speentje terug te stoppen zodat ze verder slaapt. Als ze savonds aan het morrelen is horen we het wel even aan hoor en de helft van de keren valt ze dan zelf weer in slaap na 1 of 2 kreten.

Nou dames, toch bedankt voor het meedenken. Ik denk dat er niks anders op zit dan het uitzingen. Ik ga wel vanavond het bedje eens anders opmaken, eens zien of dat helpt. Ze ligt nu vrij los onder een dubbele deken. Ik ga de deken enkel doen en goed vastmaken zodat ze zich er niet zo snel onderuit wurmt en daarbij iets dikker aankleden (nadeel is alleen dat ze het snel warm heeft en dan enorm gaat zweten en dat vind ik ook weer eng ivm risico wiegendood enzo.
Sarcasme. Herken het.
pi_135148852
Dank je wel voor de lieve reacties, ik voel me gewoon ff echt *** eronder. Komt wel weer goed!

Kyara, wat een schrik! :* voor jou en J (nou en dan ook D... ;) )

Spirit, ik heb een hele lijst met dingen die ik heb geprobeerd... Als je wilt kan ik hem wel via een pm sturen :)
Maar kan ze zelf al een speen in doen? Bij Ow liggen er namelijk standaard twee extra spenen in z'n bed (+ 1 in z'n mond) dan kan hij er altijd een vinden ;)
Trouwens wij moeten Ow ook bijna altijd helpen met in slaap vallen. En dan nog meestal in onze armen ook. Ik heb het in bed in slaap vallen gewoon even opgegeven en dat geeft ons veel meer rust :) pech dan wat anderen vinden!

Oja auto stoeltjes, ik ben ook een beetje aan het rondkijken. Vind het lastig hoor, achteruit kijken is veel veiliger, maar Ow vindt het ook echt niet leuk meer.
  maandag 6 januari 2014 @ 16:11:49 #138
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135149145
Je hebt ook vervolg stoeltjes die achteruit kijken he.
pi_135149174
Nee dat lukt haar nog niet en als ze slaapt doet ze niet eens een poging. Ik heb wel zaterdag een doekje gekocht om aan de speen vast te maken en hoop dat ze dat leert herkennen zodat ze weet dat haar speen daar is. En het bedje goed tegen de muur gezet, want ze is nogal van het speen-uit-bed-gooien :') Als we *pok* horen, weten we hoe laat het is :P
Sarcasme. Herken het.
pi_135149385
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 16:12 schreef Spirit82 het volgende:
Nee dat lukt haar nog niet en als ze slaapt doet ze niet eens een poging. Ik heb wel zaterdag een doekje gekocht om aan de speen vast te maken en hoop dat ze dat leert herkennen zodat ze weet dat haar speen daar is. En het bedje goed tegen de muur gezet, want ze is nogal van het speen-uit-bed-gooien :') Als we *pok* horen, weten we hoe laat het is :P
Nou ik zou zeggen onthou hem voor als het haar wel lukt. Trouwens extra spenen is voor jou ook fijn! Hoef je 's nachts niet meer onder het bed te kruipen op zoek naar ;)

Jips Kyara, die heb je nu ook... Wel veiliger, maar stiekem voor ons en voor Ow niet zo leuk :@
  maandag 6 januari 2014 @ 16:18:51 #141
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_135149518
Ow ja, die *pok* kennen we hier ook :'). Soms een *klunk* als ie op de verwarmingsbuis valt :').
pi_135149526
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 16:16 schreef Loj het volgende:

[..]

Nou ik zou zeggen onthou hem voor als het haar wel lukt. Trouwens extra spenen is voor jou ook fijn! Hoef je 's nachts niet meer onder het bed te kruipen op zoek naar ;)

Jips Kyara, die heb je nu ook... Wel veiliger, maar stiekem voor ons en voor Ow niet zo leuk :@
;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sarcasme. Herken het.
  maandag 6 januari 2014 @ 16:19:24 #143
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_135149539
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 16:12 schreef Spirit82 het volgende:
Hier hebben we altijd minimaal twee spenen bij Lientje in bed, met zo'n Koeka doekje. Die kon ze denk ik vanaf een maand of 7-8 wel zelf vinden in bed.
  maandag 6 januari 2014 @ 16:19:47 #144
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135149552
geweldige foto Spirit :D O+
pi_135149673
Spirit O+

en nu ga ik ff wat doen in m'n huis ;)
  maandag 6 januari 2014 @ 16:25:58 #146
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_135149839
Ik ben overigens sinds een dag of 5 bezig met hapjes geven aan zoonlief. Rapley lukt hem nog niet echt, dus maar even gepureerd nu. Hij kijkt me aan alsof ik vergif in zijn mond stop en weet niet hoe snel hij het weer naar buiten moeten werken, soms zit ie zelfs te rillen, zo vies....

Arm ding.... ik vind het zo sneu dat ie er geen plezier in lijkt te hebben. Dochterlief at vanaf dag een alles schoon op, vond alles ook lekker. Dus het is een heel nieuw iets voor mij, een baby die niet wil eten.
pi_135149921
Juud, zo reageerde Isa ook in het begin hoor, en nu is het eten niet aan te slepen! Tenzij ik het gekookt heb dan, dan is het brullen blijkbaar }:|
Sarcasme. Herken het.
  maandag 6 januari 2014 @ 16:30:38 #148
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_135150059
Hier ook veel afgrijzen in het begin. Gaat nu beter. Behalve met pastinaak, want dat is viesssssss :{w net als vers fruit, dat moet uit een potje! behalve op het kdv, daar is vers fruit wel lekker :{w.

Wat hier goed werkte was een dag of 3-4 achter elkaar hetzelfde aanbieden, vaak ging het met de dag beter. Nu worden nieuwe smaken nog steeds even met argwaan beoordeeld. Vanaaf voor het eerst yoghurt proberen. Bedankt nog voor de tip spirit!
  maandag 6 januari 2014 @ 16:38:36 #149
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135150447
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 16:25 schreef Juud79 het volgende:
Ik ben overigens sinds een dag of 5 bezig met hapjes geven aan zoonlief. Rapley lukt hem nog niet echt, dus maar even gepureerd nu. Hij kijkt me aan alsof ik vergif in zijn mond stop en weet niet hoe snel hij het weer naar buiten moeten werken, soms zit ie zelfs te rillen, zo vies....

Arm ding.... ik vind het zo sneu dat ie er geen plezier in lijkt te hebben. Dochterlief at vanaf dag een alles schoon op, vond alles ook lekker. Dus het is een heel nieuw iets voor mij, een baby die niet wil eten.
Hier ook. Ik heb het toen een paar dagen geprobeerd en daarna ben ik 2 weken gestopt. Ik vond ze gewoon nog niet klaar er voor. Pas toen ze ook gecorrigeerd 6 maanden waren ging het goed.
  maandag 6 januari 2014 @ 16:56:38 #150
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_135151224
quote:
2s.gif Op maandag 6 januari 2014 16:38 schreef Kyara het volgende:

[..]

Hier ook. Ik heb het toen een paar dagen geprobeerd en daarna ben ik 2 weken gestopt. Ik vond ze gewoon nog niet klaar er voor. Pas toen ze ook gecorrigeerd 6 maanden waren ging het goed.
Kee, dan hebben we nog 4 weken om te oefenen, ik heb er ook geen haast mee, hij drinkt genoeg borst, maar ik vind het sneu voor hem. Ik wil niet nog meer 'nare' ervaringen voor hem. (Dat zit ook vooral in mijn hoofd)

Ik laat hem wel bij me aan tafel zitten als ik zelf eet (lunch) en geef hem dan wat van zijn hapje. Hij is dolgelukkig als ie 5 minuten in zijn kinderstoel mag zitten. O+
  maandag 6 januari 2014 @ 17:04:14 #151
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135151504
Gewoon doen wat voor jou goed voelt :*
pi_135151756
Juud, ik kom hier met een meisje wat gewoon op tijd was nog niet verder dan maïsboogies, en dat is met bijna 5 maanden nu. De pap die ik laatst eens geprobeerd heb werd er heel hard uitgewerkt, ook uit de fles blieft ze het niet.

En vandaag mijn eerste werkdag, en ze was bij de gastouder. Ik kom haar halen, en ze maakt een opmerking over dat V. de hele dag aan het rollen was. Heeft ze nu ineens het rollen van rug naar buik door! *O*
pi_135154597
psst vanavond weer wat babyspul in V&A ;)
pi_135154652
Man oh man, wat gaan jullie hard!

Kyara :'( wat vreselijk zielig! Gelukkig wist je wat te doen maar je arme meisje :*

Spirit, ik heb ook een mail van Loj gehad met slaaptips. Ik zou het aanbod aannemen ;)

Juud, hier at mevrouw met 5 maanden ook bijna niets hoor! Gewoon af en toe proberen en wat XM zegt gaat hier ook op. Meer dagen hetzelfde geven zorgt er wel voor dat ze dingen lekkerder gaat vinden.

Limone _O- ik kan me je schrik heel goed voorstellen maar moest best wat lachen.

Ach Belle toch, niet schuldig voelen! Het hoort er ook een beetje bij, aan mensen wennen. Maar ik begrijp dat het heel rot was :*

Einde verlof voor jou, gotc :o

Ik ben benieuwd of het de waterpokken zijn, Mandy. Grote nicht hier had vorige week ook de waterpokken en die openbaarde zich de dag nadat ze uitgebreid met E. heeft zitten spelen en knuffelen. We zijn dus voorbereid op de pokken binnen een paar weken, al hoop ik van niet. Liever na een jaar pas :{

Loj :*

Mooie E. In het wagentje!

Shandaly, wat goed dat het rugdragen gelukt is!

XM, nog gefeliciteerd!! Hopelijk hebben jullie het leuk gehad!

Inca, shit zo zeg! Hier geen ervaring met een betaalde oppas. Hopelijk komt er snel een moment rust bij jullie :*

Zo, iemand vergeten? :D

Ons E.'tje is vandaag weer belabberd met fles drinken maar de hapjes gaat als een speer. Ik had een hele peer en 1 banaan in de blender gedaan, bijna op. En ze heeft voor het eerst spinazie gegeten, 130 gram op :o
Als ze dit nou doorzet :D
E.
  maandag 6 januari 2014 @ 18:38:34 #155
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135155072
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 11:54 schreef Gulara het volgende:

Pihi! Kom eens hiehier! D wil een kusje!

maandag 6 januari 2014 @ 18:50:58 #156
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_135155587
Fijn Spark!!

Kyara :D

Hier werd net ook gebunkerd! 130 gr bloemkool, 120 gr aardappelen, 50gr yoghurt (voor het eerst maar een paar lepeltjes, kijken hoe het gaat) en nog 30cc fles :D. Bijvoeding vindt ze echt soooo much interessanter dan flessen! En vanmiddag ook een heel potje fruit (200gr).
pi_135155792
Rollende V! Hoe was het werken Tiekje?

Wow XM, dat zijn aardige hoeveelheden! Wat goed!

En E van Sparkling ook al.

Kyara O+ Die blik, die wangetjes... geweldig!
  maandag 6 januari 2014 @ 19:01:32 #158
244125 laziness
pi_135156098
Spirit, ik zou toch eens een dekentje extra op haar bed leggen. Al voelt ze warm aan, wil niet zeggen dat zij het zo ervaart.
Er zijn hier wel kindjes geweest die winterslaapzakken en 3 dekens nodig hadden zulke koukleumen.
In het kader van alles geprobeerd te hebben.

Bij onze O. was het overigens gewoon een knop die om moest en die duurde tot 14 maanden -O- Toen ging hij doorslapen.
pi_135157469
Loj, die PM wil ik ook zeker!! Sorry, was ik helemaal vergeten te zeggen.

Laziness, als we haar te warm inpakken drijft ze echt het bed uit. Warm aanvoelen vind ik het niet, maar als ze gaat zweten is het m.i. echt een teken dat het te warm is. Man legt wel eens een extra dekentje over haar heen omdat hij vindt dat ze het te koud heeft, maar een uur later haal ik het weer weg ivm kletsnat kind.
Sarcasme. Herken het.
pi_135158359
meisjes-mama's, ik heb weer wat gepost in Vraag & Aanbod!
Zou graag zien dat het goed terecht komt bij andere lieve Foksters :Y

[ Bericht 2% gewijzigd door Kwisted op 06-01-2014 19:52:17 ]
pi_135159075
Sorry ik lees hier af en toe mee,
Spirit en andere mama's natuurlijk voor slaap-tips mag je altijd een pm sturen. Met S hebben we ook veel geprobeerd en verschilt per fase waar ze behoefte aan hebben. S heeft Reflux maar daarnaast speelden er ook dingen als schrikreflex,kou,verlatingsangst,angst in het donker enz. Misschien kan ik je nog een advies geven wat je nog niet hebt geprobeerd ofz.. Slapeloze nachten zijn rot :*
pi_135159784
Mandy. Ik hoop dat het geen waterpokken zijn, maar als het heerst :*

Kyara fijn dat het beter gaat. Zielig dat het er zo naar uitziet :*

Cwen fijn dat het goed ging bij de tandarts en dat Ellie pas wakker werd toen je terugkwam

LB wat lief van die bloembollen O+

Limone wat zielig zijn zulke dingen toch. :*

Ik ben eigenlijk geen voorstander om een kind tot 25kg achteruit te vervoeren. Baby's snap ik, maar als ze ouder worden dan lijkt me dat de beentjes helemaal in de weg gaan zitten.
Plus dat ik het idee heb dat een kind op een bepaald moment liever vooruit zit als achteruit. En wat voor de wagenzieke kindjes. Bij achteruit lijkt me dat je daar veel meer last van heb (als ik kijk naar mezelf)

Spirit alle tips die ik had heb ik al voorbij zien komen. Kunnen jullie niet wisselen? Dus dat jij een nacht in de woonkamer slaapt en je man haar voor de rekening neemt en de andere nacht andersom? Zodat je tenminste even weer kan opladen?
En wat een schatje is ze. En leuke slaapzak O+

Juud dat ie zo dolgelukkig is dat ie in de stoel mag zitten O+
En de bijvoeding gaat vanzelf wel komen. Voordat je het weet eet ie alles. En drinkt ie nog maar 9 keer per dag van je borsten O+

Laiv hoe ging de eerste werkdag? En wat knap van je meisje *O*

Spark en xm fijn dat het eten zo goed ging O+

Kyara O+
pi_135159859
*gaaaaap*
Ik heb net bijgelezen en nauwelijks iets onthouden. Vandaag weer eerste werkdag na verlof gehad. Halleluja. 4500 mail (!!!! :') :{ }:| ) en ik ben echt volledig afgeserveerd nu. E. voor het eerst naar het KDV, helemaal goed gegaan. En toen we weggingen kregen we een brief mee dat de KDV-organisatie per 2 januari jl. failliet verklaard is. }:| }:| }:| Nog onduidelijk of deze locatie behouden blijft, ik hoop het maar.

En verder doe ik even collectief een :* en ga ik zometeen vroeg naar bed.
pi_135159926
Juud. Jeetje. Dat is ook niet fijn dat het kdv failliet is. Slaap lekker. En 4500 mails :o
  maandag 6 januari 2014 @ 20:07:01 #165
244125 laziness
pi_135160153
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 19:26 schreef Spirit82 het volgende:
Loj, die PM wil ik ook zeker!! Sorry, was ik helemaal vergeten te zeggen.

Laziness, als we haar te warm inpakken drijft ze echt het bed uit. Warm aanvoelen vind ik het niet, maar als ze gaat zweten is het m.i. echt een teken dat het te warm is. Man legt wel eens een extra dekentje over haar heen omdat hij vindt dat ze het te koud heeft, maar een uur later haal ik het weer weg ivm kletsnat kind.
Nee dan is dat het inderdaad niet.
Ik probeerde maar mee te denken. Ik weet hoe vermoeiend het is!
  maandag 6 januari 2014 @ 20:11:28 #166
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135160445
Juud, 1e werkdag alweer. Gelukkig kon je rustig opstarten :')
Balen van het kdv, toch weer een boel onzekerheid.

Wat een bunkeraars joh! Top dat N zo goed eet XM!
  maandag 6 januari 2014 @ 20:23:38 #167
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135161187
Wat een rottig begin Juud! :o

En andere Juud met een blij zittend jongetje O+ Ik kan E ook bijna niet meer anders dan zelf zittend op schoot hebben :')

En wat fijn dat de dames van XM en Spark zo goed eten! (en wat een verschil dan he, die hoeveelheden... zo zie je maar wat het per kind verschilt)

Laiv ook eerste werkdag; fijn als je hoort dat je kindje het goed heeft gehad! Gaat je oudste daar ook heen?

Kyara wat een lekker appelstroopbekkie O+ :9
  maandag 6 januari 2014 @ 20:26:22 #168
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135161402
De hoeveelheden beginnen hier trouwens ook op te lopen! Ik had een bakje van (geloof ik) 200ml voor E ontdooid, met wortel/pastinaak/bataat, en dat vloog naar binnen :o Gisteren ook al zo'n hoeveelheid bieten... dus de volgende porties maak ik maar wat groter :D

Wat voor leuks zou ik met avocado kunnen doen?
pi_135161445
Dit filmpje moet ik even delen. Riley en Kaja samen aan het spelen. Ik smolt toen ze dit deden. Een kind en haar hond O+

maandag 6 januari 2014 @ 20:28:57 #170
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135161581
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 20:26 schreef Omentielvo het volgende:
Dit filmpje moet ik even delen. Riley en Kaja samen aan het spelen. Ik smolt toen ze dit deden. Een kind en haar hond O+

Geweldig!! _O- *; O+

Die hond zit echt te wachten op haar reactie! _O_
pi_135162457
Tjee Juud zoveel mail! Je hebt toch wel 4450 mail ongelezen weggetiefd?

Dank voor jullie mening over de veilige autoreiswiegjes. Ik wilde ook eigenlijk weten wat jullie er van vonden, maar dat vond ik zo stom staan. Alsof ik geen beslissing meer kan maken zonder 'mijn vriendinnen van Fok! (<< zo heten jullie hier thuis).. :') Lekker vaak stoppen it is. De reis is ook onderdeel van de vakantie ;)

Oh Spirit, wat rot. :*
pi_135162717
Wat een goede eters hier! Ow deed vandaag ook mee, vriendje, Ow en ik hebben veel lol gehad tijdens het eten vandaag :D

En voor Juud, precies wat Kyara zei: doe wat voor jou goed voelt!

Oei weer eerste werkdagen hier. Jullie zitten vast zo weer in het ritme :)

Omen, wat een lol O+

Spirit, je hebt pm :)
pi_135164305
Juud, ook al een eerste werkdag, en vervelend van het kdv.

Mijn eerste werkdag ging wel ok, maar 2 klassen gezien, de anderen volgen in de loop van de week. Ben nu wel moe merk ik, het is toch anders dan thuis.

De oudste gaat naar dezelfde gastouder, ze hebben het er allebei prima naar hun zin gelukkig.

Ik merk dat ze nu wel wat jengeliger is, ik hoop voor haar dat ze zo lekker in slaap valt.

Ik heb even weinig tijd om echt bij te lezen/te reageren, nog wel even een :* voor de slechte slapers en hun ouders.
  maandag 6 januari 2014 @ 21:25:17 #174
259886 pessie
pi_135164424
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 20:26 schreef Omentielvo het volgende:

Hahaha! Die hond is aan het Lummelen in haar eentje! _O-
  maandag 6 januari 2014 @ 21:35:11 #175
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135164955
Ik vergat nog iets! De koorts van vorige week had dus een duidelijke oorzaak: tandje nr 3 is door! Scherp randje linksboven *)

En nu maar hopen dat ze lief blijft drinken :o :X :')
pi_135165091
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 16:56 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Kee, dan hebben we nog 4 weken om te oefenen, ik heb er ook geen haast mee, hij drinkt genoeg borst, maar ik vind het sneu voor hem. Ik wil niet nog meer 'nare' ervaringen voor hem. (Dat zit ook vooral in mijn hoofd)

Ik laat hem wel bij me aan tafel zitten als ik zelf eet (lunch) en geef hem dan wat van zijn hapje. Hij is dolgelukkig als ie 5 minuten in zijn kinderstoel mag zitten. O+
Wat is het precies dat je dan zo sneu vindt? Stel hij is er over vier weken nog totaal niet aan toe, toch ook niet erg? Wb je nare ervaringen: ik zou hem volgen hierin. Hij geeft zelf wel zijn grenzen aan. :)
  maandag 6 januari 2014 @ 21:42:23 #177
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135165388
Oooh wat een ontzettend leuk, lief, schattig, hartverwarming en grappig filmpje Omen!

O+ O+ O+ O+

ik heb niks met honden maar dat vind ik best een leuke hond
(en groter compliment kan een hond niet krijgen van me ;) )
  maandag 6 januari 2014 @ 21:45:11 #178
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135165543
Zo, de uitnodigingen voor de verjaardagen zijn gemaakt. Nu bestellen.
Fototompouces voor M's verjaardag ook besteld.
Nu morgen nog knutselspullen om verjaardagsmutsen te maken kopen en kaarsjes voor de op taart.

(en ik doe even een c/p naar het dreumestopic :') )
  maandag 6 januari 2014 @ 21:45:34 #179
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_135165564
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 21:37 schreef L-E het volgende:

[..]

Wat is het precies dat je dan zo sneu vindt? Stel hij is er over vier weken nog totaal niet aan toe, toch ook niet erg? Wb je nare ervaringen: ik zou hem volgen hierin. Hij geeft zelf wel zijn grenzen aan. :)
Nou, dat ie er niet van kan genieten, dat vind ik niet leuk voor hem. Zoals ie ook niet kan genieten van zijn badje ( 1 keer per week) dat is ook nog steeds eng/nietleuk. Vandaag eens het gewone badje gedaan ipv de tummy tub, maar ook dat was eng. Als ie tussendoor eens in bad moet, dan neem ik hem mee onder de douche en leg ik hem aan de borst, dat gaat dan nog.

Nou ja, te suf eigenlijk om me druk over te maken, maar soms vliegt me dat aan. Dat het bij hem allemaal niet zo vanzelfsprekend is en de wereld niet altijd leuk is.
Al is ie voor de rest super relaxed, hij speelt al zo een uur zelf in de box, slaapt flinke dutten, lacht en kletst heel erg veel en is helemaal stapel op zijn zus.
En is afgelopen weekend en vorig weekend mee op bezoek geweest in vreemde omgeving en had het naar zijn zin en was na afloop thuis ook nog steeds vrolijk.
Niet dat het alleen maar negatief is hier hoor.... ;)
  maandag 6 januari 2014 @ 21:46:30 #180
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_135165611
quote:
2s.gif Op maandag 6 januari 2014 21:45 schreef Kyara het volgende:
Zo, de uitnodigingen voor de verjaardagen zijn gemaakt. Nu bestellen.
Fototompouces voor M's verjaardag ook besteld.
Nu morgen nog knutselspullen om verjaardagsmutsen te maken kopen en kaarsjes voor de op taart.

(en ik doe even een c/p naar het dreumestopic :') )
Ik vraag me zoals zo vaak af waar jij altijd de tijd vandaan haalt....
Mutsen maken voor je kinders.... _O_ O+
  maandag 6 januari 2014 @ 21:52:20 #181
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135165929
Juud, kijk met vergelijken wel uit dat niet alles op te hangen valt aan zijn prematuriteit (ik weet niet of je dat doet hoor, maar kreeg de indruk van wel). M heeft altijd een rothekel aan zijn bad gehad. Pas rond zijn 1e verjaardag begon hij het leuk te vinden (en nu wil ie er niet meer uit). En qua eten, misschien is ie er gewoon nog niet aan toe en gaat het over een paar weken een stuk beter.

Hoewel ik ook bij mijn meiden merk dat het allemaal wat minder vanzelfsprekend is. Ze moeten er ook harder voor knokken om dingen te bereiken die bij M heel geleidelijk van vanzelf gingen. Maar ze doen het maar wel mooi en daar kan ik alleen maar ontzettend trots op zijn.

maandag 6 januari 2014 @ 21:52:52 #182
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135165960
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 21:46 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Ik vraag me zoals zo vaak af waar jij altijd de tijd vandaan haalt....
Mutsen maken voor je kinders.... _O_ O+
Ik ben allang blij dat het kan. Vorig jaar trok ik dat echt niet. Toen waren ook nog de traktaties voor M mislukt.
  maandag 6 januari 2014 @ 22:08:54 #183
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_135166991
quote:
2s.gif Op maandag 6 januari 2014 21:52 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ik ben allang blij dat het kan. Vorig jaar trok ik dat echt niet. Toen waren ook nog de traktaties voor M mislukt.
:D Ja, dat weet ik nog, toen had ik serieus medelijden....
Fijn dat je het dit jaar kan doen zoals je het graag wil. ;)

En over D, jij hebt gelijk, ik link bijna alles naar zijn vroeggeboorte, maar het kan natuurlijk ook gewoon karakter zijn... Ik ga er wat meer bij stilstaan in ieder geval, dat ik niet alles eraan koppel. Fijn dat je me erop hebt geattendeerd.
  maandag 6 januari 2014 @ 22:10:48 #184
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135167118
Ja, hoewel ik nog niet weet of de traktatie dit keer wel lukt. Ik heb weinig succes gehad wat dat betreft :')

Dan ziet het er meteen ietsje anders uit he? :*
pi_135167860
Ik ben benieuwd naar de verjaardagskaart Kyara. Die van mij is ook af. En ik vind hem zelf erg leuk geworden

Juud, hier ook eentje die een hekel aan bad heeft. Onder de douche met mama vindt ze wel heel leuk O+

En bedankt voor de reacties op het filmpje. Ik smelt echt als ik die twee samen zie spelen O+
pi_135168144
Wat een lieeeff filmpje Omen O+
  maandag 6 januari 2014 @ 22:32:40 #187
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_135168523
Schattig omen!! En verder wat kyara zegt aangaande honden :+.

Juud, for what it's worth, mijn 39/5 baby is ook niet zo enthousiast over het badje. Tummytub was helemaal niet leuk. Wat hier het beste bevalt is mup in de douchebak leggen en dan gewoon lekker met de douchekop in je hand, afspoelen. Is ook handig! Twee handen vrij voor inzepen en als ik haar op haar buik leg kan er gewoon optimaal geboend worden en haren wassen en zo. Wat ik wel doe is de douche ff wat eerder aanzetten zodat de bak niet meer zo koud is!
pi_135170854
Ben ook benieuwd naar jullie verjaardagskaarten Omen en Kyara :D

Mijn kleine mannetje heeft weer eens een hoestnacht. Zo zielig, hij weet niet wat hij met zichzelf aan moet en wordt telkens wakker. En ja, je kan er zo weinig aan doen he :( (Oja mams doet ook mee, alleen ik hoest in m'n kussen om Ow niet wakker te maken ;) )
  dinsdag 7 januari 2014 @ 03:08:19 #189
95408 Incantrix
pi_135177104
Omg, traktaties voor het kdv! -O- :X overmorgen is ze jarig, ik faal :') ik denk dat ik maar gewoon een zooi danoontjes haal, kan ze die lekker met haar vriendjes opsmikkelen ofzo..

Kyara, wat voor traktaties ben jij van plan?

Loj, beterschap :*

Ik heb even niet veel teruggelezen verder, zie tijdstip -O-
3!
pi_135177684
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 03:08 schreef Incantrix het volgende:
Omg, traktaties voor het kdv! -O- :X overmorgen is ze jarig, ik faal :') ik denk dat ik maar gewoon een zooi danoontjes haal, kan ze die lekker met haar vriendjes opsmikkelen ofzo..

Ik ga ook zo hard falen in traktaties ;)

Slechte nacht Incan?
  dinsdag 7 januari 2014 @ 03:59:17 #191
95408 Incantrix
pi_135177740
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 03:54 schreef Loj het volgende:

[..]

Ik ga ook zo hard falen in traktaties ;)

Slechte nacht Incan?
Jah, sinds ze uit het ziekenhuis is is Isabel om de nacht klaarwakker rond enen en gaat ze pas na enkele uren weer slapen. En nu sliep ze, ging mijn vent snurken en kwam vervolgens het jongetje zijn bed uit :') nouja, vanavond vroeg erin maar weer :P

En jij wakker met je hoestertje? :*
3!
pi_135177954
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 03:59 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Jah, sinds ze uit het ziekenhuis is is Isabel om de nacht klaarwakker rond enen en gaat ze pas na enkele uren weer slapen. En nu sliep ze, ging mijn vent snurken en kwam vervolgens het jongetje zijn bed uit :') nouja, vanavond vroeg erin maar weer :P

En jij wakker met je hoestertje? :*
Oei, dat is ook vermoeiend zeg! Hopelijk slaap je alweer!

Mijn hoestertje hoest zichzelf telkens weer wakker. Best zielig, maar je ziet hoe fijn hij het vindt om in mama's armen te liggen :)
pi_135178037
Inca en Loj :*
En traktaties voor het kdv moet ik ook niet vergeten te halen :o
pi_135178337
quote:

Schaapjes maken van rijstwafel.

Ga ik morgen doen. :')
pi_135178453
En ook hier is het Niet Slapen vannacht... Geen idee waarom, maar telkens als ik haar wegleg, is ze weer wakker. Dat is niet meer gebeurd sinds ze vier weken was! Ze klinkt ook net als toen, dus ik gok dat ik iets gegeten heb dat slecht bevalt. Maar wat :?? Hopelijk is het eenmalig!

Omen, wat lieffff O+

Juud, het is BIJvoeding idd, lekker hem het tempo laten bepalen. Het komt heus :*. Het is idd jammer dat hij niet altijd top in z'n vel zit, maar dat komt mettertijd ook vast in orde.

Laiv, heeft ze lekker geslapen?

Inca, wat balen! Hopelijk gaat ze het snel weer omgooien!

Loj, wat sneu van je mannetje! Wil je de luchtbevochtiger lenen? Hier hielp dat prima bij hoest!
  dinsdag 7 januari 2014 @ 07:43:19 #196
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135178465
quote:
Omg, traktaties voor het kdv! overmorgen is ze jarig, ik faal ik denk dat ik maar gewoon een zooi danoontjes haal, kan ze die lekker met haar vriendjes opsmikkelen ofzo..

Danoontjes is ook een goede. Dat wordt mijn alternatief.
Ik ga voor de koekiemonsters met ontbijtkoek.

Inca, door die ziekenhuis opname dus lekker uit haar ritme? :*

Loj, sneu dat hij zich zo wakker hoest :*
pi_135179024
Goeiemorgen dames!

Ik raak maar niet bijgelezen de laatste tijd.. ik lees alles wel, maar er blijft niets hangen :( Excuses! Brakke nachten, ziekige kindjes, verjaardagsstress... ik kan er niet zo goed over meepraten gelukkig. Ik wens jullie allemaal succes, sterkte en beterschap! :*

(Ik slaap al wel een paar nachten slecht, maar dat ligt meer aan mezelf dan aan m'n kinderen. Die slapen prima, maar ik ben telkens wakker en schiet in piekermodus, terwijl er eigenlijk ook niet eens iets is om over te piekeren.. |:( )
  dinsdag 7 januari 2014 @ 09:02:07 #198
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_135179224
Ik lees hier (stiekem ;)) altijd mee en wilde jullie even laten weten dat ik erg veel aan jullie heb!

Als ik 's nachts weer eens op ben omdat mijn dochter om 1 of andere reden ineens weer alleen in mijn armen verder wil slapen, ik geen idee heb waarom en ik dan lees dat ik niet de enige ben .. Dat helpt!
Plus de tips die jullie geven, ik heb een hoop al met succes in de praktijk weten te brengen :)

Dus ondanks dat ik hier (bijna) nooit reageer, wilde ik jullie laten weten dat jullie top zijn! :@ ^O^
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_135179347
Traktaties, don't get me started :') Dit jaar gingen we piraten van eierkoeken maken. Echt te simpel, maar het mislukte volledig. Dus nu is NietKleuter naar school met 25 eierkoeken waarin hij met smarties en dropveters gezichtjes heeft gemaakt. :') Vandaag is hij zes, mijn eerste zoon, ohmy O+ & ;(

Juud, sommige dingen zijn gewoon niet leuk voor zo'n baby. Prematuur of niet. Mijn oudste had een hekel aan in bad en douchen, Sticker is er dol op maar gaat heel hard huilen van drukte en lawaai. Als ik de foto's moet geloven heb je een enorm blij en tevreden ventje, hij doet het supergoed joh O+
pi_135179359
Ah Sylver, lief!! Fijn dat je er wat aan hebt :)

Balen van de slechte nachten -O- Hier was het omgekeerde fokwet :? Ze heeft van 19:30 tot 22:30 geslapen en werd toen wakker voor de fles en daarna hoefde ik pas om 3:45 eruit voor haar speen *O* En toen was ze om 5:45 wakker en hebben we met zijn drieën in ons bed nog een uurtje liggen soezen O+
Sarcasme. Herken het.
pi_135179439
LE gefeliciteerd met je zoon!! *O*
Sarcasme. Herken het.
pi_135179620
Wat fijn Spirit!

Wij gaan tussen 22:00u en 23:00u naar bed. Dan is M. al een paar uur aan het clusteren/plakken. Gister was ze al om 21:30u klaar en heb ik haar nog even in haar eigen kamer gelegd en ze sliep gewoon door! :o Om 23:30u heb ik haar gehaald omdat ik het zo ongezellig vond als ze niet in de cosleeper naast mij lag. :@
  dinsdag 7 januari 2014 @ 09:53:19 #203
259886 pessie
pi_135180003
Hihi limone! Toch wel heel gezellig he zo'n klein mensje dichtbij.

Sylver, bedankt!

Spirit, fijn!

Door al die verhalen over bijvoeding ben ik er ook weer over na aan het denken. Het enige wat Lauren echt eet op een dag is een bakje pap en een bakje yoghurt. De rest vind ze niks.
pi_135180020
Limone :D Ik slaap ook niet zo fijn als er geen een kind bij me ligt hoor, voelt heel onnatuurlijk hier.

Sylver, wat goed om te lezen! :)
pi_135180383
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 09:53 schreef pessie het volgende:
Hihi limone! Toch wel heel gezellig he zo'n klein mensje dichtbij.

Sylver, bedankt!

Spirit, fijn!

Door al die verhalen over bijvoeding ben ik er ook weer over na aan het denken. Het enige wat Lauren echt eet op een dag is een bakje pap en een bakje yoghurt. De rest vind ze niks.
Soms moeten kinderen vaker wat proeven willen ze het waarderen. Op een gegeven moment worden ze echt te oud om alleen op melk en pap te leven.
pi_135180441
Vandaag een dagje thuis, M heeft koorts. Vannacht kwam hij 2 keer voor een fles en man (die flessendienst had) vond hem al wat warm. Vanmorgen de thermometer erbij gepakt en hop, 39.2. Dus dan maar even een dagje thuis wat werkdingetjes doen en lekker knuffelen en aanrommelen. Peuter is wel naar de opvang, dus het is lekker rustig thuis.

:* voor de slechte nachten van Loj en Inca
en
*O* voor de wat betere nacht van Spirit!

Hier gaat de bijvoeding goed, alleen wil ik hem niet te veel geven, omdat hij de fles slecht drinkt. De 500 ml halen we niet elke dag en dan krijgt hij daarvan 200 ml pap met een lepeltje...
De nachtfles houden we er ook nog maar even in, totdat hij die zelf niet meer wil.
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_135180551
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 10:09 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Soms moeten kinderen vaker wat proeven willen ze het waarderen. Op een gegeven moment worden ze echt te oud om alleen op melk en pap te leven.
Ja, klopt. Maar ik denk dat het tot een jaar echt nog niet uitmaakt.
pi_135180871
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 10:16 schreef Cwen het volgende:

[..]

Ligt ook aan de groei… Elk kindje is anders natuurlijk, maar als je ook een afwijking in de curve gaat zien dan denk ik toch echt dat er gewoon meer eten in moet. Die groei gaan ze ook niet inhalen ofzo..
  dinsdag 7 januari 2014 @ 10:38:25 #209
259886 pessie
pi_135181097
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 10:28 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ligt ook aan de groei… Elk kindje is anders natuurlijk, maar als je ook een afwijking in de curve gaat zien dan denk ik toch echt dat er gewoon meer eten in moet. Die groei gaan ze ook niet inhalen ofzo..
Ze heeft wel gehad dat ze elke dag een heel stuk fruit at. Brood is het gewoon nog steeds niet, ondanks elke dag aanbieden. En of ik het nou aanbied zonder boter, met boter, met appelstroop, pindakaas of amandelboter. Ze weigert het in haar mond te stoppen en als ik het in haar mond stop spuugt ze het uit. Af en toe slikt ze een stukje korst door. Tussen de middag pap eet ze wel lekker, dus granen krijgt ze wel. Ze heeft in 3 weken tijd 4 boven tanden gekregen, ik denk dat ze daar veel last van heeft gehad en nu moet wennen aan de boven tanden.
pi_135181351
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 10:38 schreef pessie het volgende:

[..]

Ze heeft wel gehad dat ze elke dag een heel stuk fruit at. Brood is het gewoon nog steeds niet, ondanks elke dag aanbieden. En of ik het nou aanbied zonder boter, met boter, met appelstroop, pindakaas of amandelboter. Ze weigert het in haar mond te stoppen en als ik het in haar mond stop spuugt ze het uit. Af en toe slikt ze een stukje korst door. Tussen de middag pap eet ze wel lekker, dus granen krijgt ze wel. Ze heeft in 3 weken tijd 4 boven tanden gekregen, ik denk dat ze daar veel last van heeft gehad en nu moet wennen aan de boven tanden.
Ach ja, Bram heeft ook wel dagen ertussen dat hij geen brood wilt eten. Maar zolang hij dan in elk geval wel zn groente en wat fruit eet vind ik het wel best.
pi_135181801
Alvast de afscheidspost: Donderdag is Bram alweer 1. Een bewogen jaar en het ging echt onwijs veel te snel.

pi_135182378
Cwen, balen van je nacht en bedankt voor je aanbod. Ik kijk het nog wel ff een nachtje aan, als jet nog zo slecht is weet ik je te vinden ;)

Over slecht eten kan ik eigenlijk niet meepraten, Ow eet alles :@

Hoe is het met het voetje van J Kyara?

Beterschap voor M Piekie!

Tico, mooie post hoor. Wat is Bram toch een schatje O+
pi_135182440
Jee Tico, wat is Bram enorm baby-af al, echt een knul!
pi_135182464
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 11:33 schreef L-E het volgende:
Jee Tico, wat is Bram enorm baby-af al, echt een knul!
Ja ik heb echt ernstig een nieuwe baby nodig.
pi_135182760
Tico, echt? Al 1?!
Je maakt mooie foto's.
Nieuwe baby? Vertel?! :)
Met een meidenkwartet
  dinsdag 7 januari 2014 @ 11:45:37 #216
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_135182891
Al 1? Jeumig, dat is snel gegaan!! Wat een vent al Tico O+.

Piekie, beterschap voor M!
pi_135182896
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 11:41 schreef Cathmar het volgende:
Tico, echt? Al 1?!
Je maakt mooie foto's.
Nee geen nieuwe baby.. :D

Ik ben over 2,5 jaar hopelijk uit de luiers…. Het is goed zo, het is druk met 3 kinderen, ze moeten allemaal eten, opvang, en later naar school.. Ik denk dat ik over een jaar of wat een krantenwijk erbij moet nemen.

Ik was bezig geweest voor de meiden voor fotoalbums Voor Leyla en Jen heb ik nu jaar 1 af Met moeite dat ik 24 pagina's gevuld kreeg Voor bram moet ik echt een selectie gaan maken :') .. ik denk dat ik zomaar 500 foto's heb van bram in jaar 1.
pi_135182963
Leuk een jaaroverzicht van mn beste vriendje.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_135183727
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 11:41 schreef Cathmar het volgende:

Daar zijn er 2 voor nodig.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_135183904
quote:
12s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 12:09 schreef Joene het volgende:

[..]

Daar zijn er 2 voor nodig.
Hahaha. Herkenbaar hoor Tico. Ben ook klaar. Blij met mijn kwartet. En financieel... Laten we zeggen dat er van sparen in ieder geval niks komt.

Mijn meisjes zijn bijna 14 maanden. Dus ik ben hier weer weg.
Met een meidenkwartet
pi_135183938
Bram alweer bijna 1 O.o doe gewoon! :o
alvast van harte O+ wat een ventje al <3
:)
pi_135183981
Nog twee keer een Bram van de dag, ah toe?
R 09-10-2010
M 20-04-2013
  dinsdag 7 januari 2014 @ 12:23:00 #223
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135184192
Wat een mooie fotospam Tico! En wat een vent is het al O+

En is het al een jaar geleden dat je Twilight (toch?) ging kijken joh?
pi_135184999
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 10:16 schreef Cwen het volgende:

[..]

Toen F zo dipte met zijn gewicht ben ik wel gewaarschuwd dat koolhydraten wel belangrijk zijn als ze zoveel gaan bewegen. Als ze niet voldoende koolhydraten binnenkrijgen door bijv pap of brood gaan ze hun vetreserves verbranden schijnt.

Tico en Joene alvast gefeliciteerd!
Bram in het gras blijft mijn favoriet O+
pi_135185180
Tico wat een mooie spam O+
pi_135185396
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 12:23 schreef Kyara het volgende:
Wat een mooie fotospam Tico! En wat een vent is het al O+

En is het al een jaar geleden dat je Twilight (toch?) ging kijken joh?
Nee, dat was echt op de dag zelf. Aangezien ik gewoon werd ingeleid en me om 7 uur bij de verloskamers mocht melden. Ik wist vorig jaar wel dat Bram op 9 januari zou worden geboren.
pi_135185490
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 12:51 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Toen F zo dipte met zijn gewicht ben ik wel gewaarschuwd dat koolhydraten wel belangrijk zijn als ze zoveel gaan bewegen. Als ze niet voldoende koolhydraten binnenkrijgen door bijv pap of brood gaan ze hun vetreserves verbranden schijnt.

Tico en Joene alvast gefeliciteerd!
Bram in het gras blijft mijn favoriet O+

Ik heb elke keer weer een nieuwe favoriet.
pi_135185534
Tico, wat is 'ie leuk O+. De blauwe foto is mijn favo :)

En ja, het zal per kindje zeker verschillen, wat de bijvoeding doet. De een zegt of vindt het een, de ander het ander...
Ben nu Baby in een Droomritme aan het lezen en ik doe blijkbaar alles verkeerd... In slaap voeden, kind overal meeslepen, stimuleren als ze actief is... Bah. Eén waarheid hoeft niet per se zo te zijn, maar het grijpt me toch naar de strot :'(. /emomodus
pi_135185615
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 13:07 schreef Cwen het volgende:

En ja, het zal per kindje zeker verschillen, wat de bijvoeding doet. De een zegt of vindt het een, de ander het ander...
Ben nu Baby in een Droomritme aan het lezen en ik doe blijkbaar alles verkeerd... In slaap voeden, kind overal meeslepen, stimuleren als ze actief is... Bah. Eén waarheid hoeft niet per se zo te zijn, maar het grijpt me toch naar de strot :'(. /emomodus
Bram slepen we ook overal mee naar toe. Hij doet het nog steeds..
pi_135185682
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 13:10 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Bram slepen we ook overal mee naar toe. Hij doet het nog steeds..
Ja, daarom! Al die boeken roepen wat anders, of ik nou Kleintjes lees of dit. En ik zit al niet lekker in m'n vel, dus dat ik kan ook niet lekker relativeren nu. Ik leg alle boeken masr even achter in de kast...
pi_135185708
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 13:12 schreef Cwen het volgende:

[..]

Ja, daarom! Al die boeken roepen wat anders, of ik nou Kleintjes lees of dit. En ik zit al niet lekker in m'n vel, dus dat ik kan ook niet lekker relativeren nu. Ik leg alle boeken masr even achter in de kast...
Tip, gewoon geen boeken lezen…
pi_135185745
quote:

Ach :* Gooi dat boek weg en ga een ander boek lezen over 'droomritmes'. Daarin zullen wel weer andere theorieën staan die weer beter bij jullie aansluiten. ;)
pi_135185749
quote:

Toen ik dat boek las viel me vooral op dat ze zeiden: sleutel niet aan wat goed gaat.
Ik heb die vijfminutenendantroostenmethode geprobeerd en dat werkte binnen een dag of twee (toen was F 3 maanden).

Als ik nu terugkijk zou ik eerlijk gezegd geen boek meer opendoen en bedenken wat voor mij het beste voelt en me daaraan houden. Niet elk slaapje van methode switchen maar wel naar je eigen gevoel luisteren.

Hopelijk zit je snel weer lekker in je vel Cwen! :*
pi_135185851
Pfff zit in de wachtkamer. Nacontrole bij de gyn en ik word ineena heel emo, tranen zitten me hoog. Ongeveer 9 maanden zat ik hier voor het eerst, in de hoop dat het slechts een consult zonder overname zou zijn en ook in spanning of het hartje nog wel zou kloppen. Gelukkig kloptr het hartje mooi maar was het niet zonder overname en ging ik met receptje troep en de woorden 'deze zwangerschap zal je waarschijnlijk niet tot het eind uitlopen' en 'We gaan je streng onder controle houden' naar huis.
Nu zit ik er met mijn zoon O+
Raar maar het voelt als een soort van officiele afsluiting ofzo. nou dat is het natuurlijk ook :') Ik hoop alleen dat mn hoofd het ook kan afsluiten....
pi_135185866
En leuk zoveel Bram! Die allereerste vruchtwaterhaartjes foto.. O+ Herkenbaar.
pi_135185913
Wat een vent Tico, wow! Gefeliciteerd alvast :)
pi_135186168
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 13:16 schreef Mabawa. het volgende:
Pfff zit in de wachtkamer. Nacontrole bij de gyn en ik word ineena heel emo, tranen zitten me hoog. Ongeveer 9 maanden zat ik hier voor het eerst, in de hoop dat het slechts een consult zonder overname zou zijn en ook in spanning of het hartje nog wel zou kloppen. Gelukkig kloptr het hartje mooi maar was het niet zonder overname en ging ik met receptje troep en de woorden 'deze zwangerschap zal je waarschijnlijk niet tot het eind uitlopen' en 'We gaan je streng onder controle houden' naar huis.
Nu zit ik er met mijn zoon O+
Raar maar het voelt als een soort van officiele afsluiting ofzo. nou dat is het natuurlijk ook :') Ik hoop alleen dat mn hoofd het ook kan afsluiten....
Dit gevoel (zonder strenge controle, medicijnen etc) heb ik ook heel lang gehad.
Heb het na deze zwangerschap echt heel moeilijk gehad, met het én niet meer zwanger zijn, ineens 2 kinderen, waarschijnlijk laatste zwangerschap en alle aandacht die ineens weg was. Zat ik een erg zwart gat. En ik moet eerlijk bekennen, nu 3,5 maand later, gaat het beetje bij beetje pas beter.
pi_135186701
quote:

Ik kon er ook niet zoveel mee Cwen! En je doet het super met Ellie vind ik! :*
  dinsdag 7 januari 2014 @ 13:44:05 #239
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135186805
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 13:13 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Toen ik dat boek las viel me vooral op dat ze zeiden: sleutel niet aan wat goed gaat.
Dat vind ik een heel goede! ^O^

Ik heb geen boeken gelezen (ik heb immers fok! *; ) maar ik ga ook inderdaad pas dingen proberen als ik de indruk heb dat er iets niet goed gaat.

Soms heb ik ook wel van die buien hoor, dat ik denk 'jemig ik sleep mn kind de hele dag maar mee naar vanalles en nogwat', maarja, dat doe ik omdat zij dat prima vindt! En zodra ze het niet meer prima vindt, gaan we indien mogelijk natuurlijk naar huis :)
  dinsdag 7 januari 2014 @ 13:45:55 #240
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135186881
Mabawa, dat lijkt me ook een gek moment. Maar je zit er inderdaad maar mooi met je zoon nu!! :*

Ymme, fijn dat het nu in elk geval weer beter gaat! Lijkt me ook een heel raar besef hoor, zeker als je het zo even achter elkaar zet!

Cwen, ik had jou niet ingeschat als iemand die overstuur raakt van wat ze in een boek zeggen. Volgens mij weet je heel goed wat goed is voor Ellie, dus hup! weg met dat boek en lekker knuffelen met je dochter! O+

Tico, mooie spam! O+ En die laatste is echt geen babyfoto meer nee :D
pi_135187496
quote:

[..]

Zoë is een heel lief, vrolijk en sociaal meisje van bijna 3 en is in die 3 jaar overal mee naar toe geweest. En ze doet het onwijs goed. Dat zal jouw kleintje ook vast doen :*
pi_135187941
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 13:45 schreef LadyBlack het volgende:
Cwen, ik had jou niet ingeschat als iemand die overstuur raakt van wat ze in een boek zeggen. Volgens mij weet je heel goed wat goed is voor Ellie, dus hup! weg met dat boek en lekker knuffelen met je dochter! O+
Dat bén ik normaliter ook helemaal niet en dat helpt nu dus ook niet.

Het komt alleen allemaal even bij elkaar...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 5% gewijzigd door Cwen op 07-01-2014 14:20:34 ]
  dinsdag 7 januari 2014 @ 14:16:11 #243
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135188108
Ach mens, dat is ook nogal veel bij elkaar! :o Goed dat je het er hier even uitgooit.

Hopelijk valt het uiteindelijk mee! :*
pi_135188112
Pff dat klinkt ook als best wat reden voor stress.
Tegelijk.. jij kunt niets doen. Behalve een rots in de branding zijn, als dat lukt :* Volgens mij ben je daar best goed in ;)

F was 2 januari net zolang uit mijn buik als ie erin heeft gezeten! *O*
Ik wilde bijna zeggen: belle bij jou dus ook! Maar dat is natuurlijk niet zo want jij was veel langer zwanger dan ik!
  dinsdag 7 januari 2014 @ 14:18:22 #245
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135188198
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 14:16 schreef Suikertante het volgende:
F was 2 januari net zolang uit mijn buik als ie erin heeft gezeten! *O*
Ik wilde bijna zeggen: belle bij jou dus ook! Maar dat is natuurlijk niet zo want jij was veel langer zwanger dan ik!
Ha, ja ik heb die datum op 18 januari pas!

Maar wat zijn die kinderen dan al lang bij ons he O+
  dinsdag 7 januari 2014 @ 14:46:32 #246
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_135189431
Och Cwen, een hele dikke knuffel voor jou :*. Dat zijn ook allemaal mega rotdingen.

--

Tico O+. Bram O+.

--

Knuff voor Mabawa! Het is ook een soort van 'afsluiting' natuurlijk. Ook een knuf voor Ymme!

--

Hier gaat het best goed! Ik begin wat meer te wennen aan het ritme en ga er maar 'gewoon in mee'. Als ik dan op een dag niet meer gedaan krijg dan een was draaien, soit.

De spruw trekt ook weg! M.'s tong is nauwelijks nog wit. Ze spuugt nu steeds wat stukjes uit. Mijn koortslip begint ook weg te trekken, dus ook dat is fijn.

Verder is M. vandaag al weer 4 weken oud. Onder het mom 'zeg het met een collage' (niet quoten graag):

[img]En weg voor het topic sluit. [/img]

De eerste keer dat ik hier foto's in het baby-topic post. Mijlpaaltje en zulks!

[ Bericht 6% gewijzigd door ProjSkippy op 07-01-2014 23:00:01 ]
  dinsdag 7 januari 2014 @ 14:47:35 #247
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135189466
Skip jouw dochter is echt prachtig! _O_

En dat pyamaatje heb ik ook, zo cute!!!! O+
pi_135189987
Ooh.zucht ende kwijl! Wat een beauty is het toch ook... O+
S. 2014
J. 2016
pi_135191146
O+
  dinsdag 7 januari 2014 @ 15:29:13 #250
259886 pessie
pi_135191211
Mooie Bram-spam Rico! Die ogen O+

Skip, ook een mooie collage O+
  dinsdag 7 januari 2014 @ 15:44:48 #251
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135192034
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 13:03 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nee, dat was echt op de dag zelf. Aangezien ik gewoon werd ingeleid en me om 7 uur bij de verloskamers mocht melden. Ik wist vorig jaar wel dat Bram op 9 januari zou worden geboren.
Ja, dat weet ik. Ik bedoel ik "is het donderdag echt alweer een jaar geleden dat je Twilight ging kijken". :)
pi_135192132
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 15:44 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ja, dat weet ik. Ik bedoel ik "is het donderdag echt alweer een jaar geleden dat je Twilight ging kijken". :)
Ja dat is zo.

Zo morgen zeg maar mn dag dat ik alles rustig kon regelen en inpakken enzo.
pi_135192431
Tico mooie foto sessie! En vast gefeliciteerd!

Cwen wat vervelend dat het even allemaal niet lekker loopt. Gewoon klote als alles zo bij elkaar komt. :{
Maar wat verder al gezegd is gewoon boeken weg, je doet het hartstikke goed! Of alleen uit de boeken halen wat bij je past. Tips zijn goed maar er is geen algemene handleiding die voor alle kinderen geldt.

Skip wat een mooie foto's ook! En wat fijn dat de spruw zo goed als weg is!

Vandaag naar de wijk geweest en Eline heeft het zo goed gedaan bij de prikjes O+ Alleen even gehuild op het moment van zetten en op het moment dat de pleister er op ging was het ook weer goed, en twee minuten er na ook weer lief lachen enzo O+
Ze is nu 66 cm en 6690gram. Een lange slanke dus. Ze mocht wel wat meer spekjes krijgen (al vind ik haar echt niet zo enorm dun ofzo). Dus kon nu kijken omdat ze s avonds eigenlijk nooit slaapt of in de box wil. Of dat niet komt door honger en haar een half flesje tussendoor te geven. Wie weet is dat de oorzaak en ze mag het dus hebben qua gewicht.
De cb arts hoorde wel een klein ruisje links, dus een verwijzing naar de huisarts meegekregen, morgen meteen even naar toe en hopen dat het niets ergs is.

Oh en oma ontdekte vanmorgen twee ondertandjes bij haar :o mijn baby, wat ga je snel (Jelle had pas de eerste bij 5,5 mnd dus had er nog geen verwacht en zeker geen twee tegelijk) dus was zelf daar nog niet zo op aan het letten (en kwijlen doet ze altijd eigenlijk al dus was ook niet zon indicatie hier..

Al met al ben ik dus trots op m'n lange slanke die haar prikjes zo goed trotseerde O+
  dinsdag 7 januari 2014 @ 15:59:56 #254
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135192799
quote:

[..]

Er zijn een heleboel boeken geschreven over kinderen
maar er is geen enkel voor over Ellie geschreven.

Haal er uit wat voor jou en jouw kind werkt :*

En :* voor je spoiler, dat is ook veel in een keer. En je staat ook nog bol van de hormonen. Sterkte!

Mabawa :*

F even lang uit als in de buik *O*
En LB pas 18 januari, ik vind dat nu pas, maar E heeft natuurlijk ook 2 maanden langer in de buik gezeten dan mijn meisjes :o

Wat een mooie foto's Skippy! Mooie overzicht zo O+

2 jaar geleden was vandaag mijn UD O+

En weet verjaardagsstress, dit keer omdat ik geen knutselspullen voor mijn feestmuts kan vinden :(
Op dat soort moment krijg ik ook dreumesneigingen: gewoon lekker op de grond gaan liggen gillen en slaan en schoppen...... OMG ik moet echt een baan.... :X
  dinsdag 7 januari 2014 @ 16:11:04 #255
259886 pessie
pi_135193492
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 15:59 schreef Kyara het volgende:

[..]

Haal er uit wat voor jou en jouw kind werkt :*

En :* voor je spoiler, dat is ook veel in een keer. En je staat ook nog bol van de hormonen. Sterkte!

Mabawa :*

F even lang uit als in de buik *O*
En LB pas 18 januari, ik vind dat nu pas, maar E heeft natuurlijk ook 2 maanden langer in de buik gezeten dan mijn meisjes :o

Wat een mooie foto's Skippy! Mooie overzicht zo O+

2 jaar geleden was vandaag mijn UD O+

En weet verjaardagsstress, dit keer omdat ik geen knutselspullen voor mijn feestmuts kan vinden :(
Op dat soort moment krijg ik ook dreumesneigingen: gewoon lekker op de grond gaan liggen gillen en slaan en schoppen...... OMG ik moet echt een baan.... :X
Action+Bruna?
pi_135193588
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 14:18 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Ha, ja ik heb die datum op 18 januari pas!

Dan ben ik al 30 jaar uit de buik! :o :')

Leuke collage, Skip! Wat een ogen! O+
  dinsdag 7 januari 2014 @ 16:15:47 #257
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135193771
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 16:11 schreef pessie het volgende:

[..]

Action+Bruna?
Nope, allebei geweest

Hema, Big Bazar, Wibra, Zeeman, Xenos

Allemaal geweest, allemaal niks
  dinsdag 7 januari 2014 @ 16:16:01 #258
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135193783
Kyara thx for the visual _O- schoppen en spartelen, en dan al die mooie krullen in de war :D

Hillie, dat zijn toch prachtige stats! :? Als ze een lijntje volgt is het prima!
  dinsdag 7 januari 2014 @ 16:19:02 #259
259886 pessie
pi_135193942
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 16:15 schreef Kyara het volgende:

[..]

Nope, allebei geweest

Hema, Big Bazar, Wibra, Zeeman, Xenos

Allemaal geweest, allemaal niks
Wat zoek je dan vooir materiaal?
  dinsdag 7 januari 2014 @ 16:21:36 #260
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135194083
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 16:19 schreef pessie het volgende:

[..]

Wat zoek je dan vooir materiaal?
Van die brede stroken papier waar je de rand van de kroon mee kan maken. En van die vloeipapierblaadjes om van die rozen te maken, en dunne stroken papier om bovenop vast te niet.

Nu moet ik zeg gaan knippen en ik ben heel slecht in knippen. Het zal wel lukken maar het had zoveel makkelijker gekund zeg maar.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 16:23:18 #261
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135194161
Is duur, maar is er geen Pipoos of andere hobbywinkel?
pi_135194439
viel mij best mee hoe duur pipoos is :)

En skips O+
  dinsdag 7 januari 2014 @ 16:31:04 #263
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135194503
Pipoos zit hier in de stad. En daar kom ik deze week niet meer.
pi_135194602
Hillie, 2 tanden al, wauw! Hier nog niks :). En prima stats hoor, ik denk dat Ellie even lang is, alleen een kilo zwaarder weegt ;). Hier pas volgende week donderdag prikjes - eerder hadden ze geen plek. Ruisje klinkt wel een beetje naar, hopelijk is het niks!

Kyara, Kruidvat?
  dinsdag 7 januari 2014 @ 16:40:12 #265
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135194911
Ik heb even E's stats nagekeken, en die was bij 66 cm maar 6180 gram (5 maanden was ze toen). En dat gold toen als goede groei :Y
  dinsdag 7 januari 2014 @ 16:47:00 #266
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135195175
Bij 66 cm waren ze hier rond de 7,5 kg. En toen waren ze 8 maanden :D
pi_135195354
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 16:47 schreef Kyara het volgende:
Bij 66 cm waren ze hier rond de 7,5 kg. En toen waren ze 8 maanden :D
Hier dus op de weegschaal thuis ook... Maar de helft van de leeftijd :D

Oh, en ik kreeg daarstraks de eerste lach hardop! *O*
pi_135196510
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 15:59 schreef Kyara het volgende:

[..]

Was die niet van je schoonvader? :D
  dinsdag 7 januari 2014 @ 17:26:15 #269
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_135196596
Dat is toch netjes idd hillie. Klinkt eng dat ruisje hopelijk is het niks :*

Mijn S. was 5135 bij +/- 60 cm vanmorgen heeft ook 1 prikje gehad.
De arts dacht iets te zien bij haar heupjes -O-. Dinsdag echo ben benieuwd hopelijk is het niks.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 17:30:47 #270
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135196773
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 17:23 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Was die niet van je schoonvader? :D
Ja, hoewel die hem vast ook wel ergens gejat zou hebben
pi_135196889
Wauw! Ik vraag net aan de buurvrouw welke maat haar zoontje heeft. 86!!!! En is 2 maanden jonger dan Fee :o
pi_135196899
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 17:30 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ja, hoewel die hem vast ook wel ergens gejat zou hebben
Nooit vergeten :)
pi_135196926
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 17:34 schreef Tally het volgende:
Wauw! Ik vraag net aan de buurvrouw welke maat haar zoontje heeft. 86!!!! En is 2 maanden jonger dan Fee :o
:o Ik vind het al heftig dat F nu in 74 zit :o
Of is het nou 72? Euh
pi_135196952
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 17:34 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Ik kan het ook bijna niet geloven. 86 wauw!

Nee 74 :P
pi_135197140
Mooi overzicht tico! O+
Gewoon al bijna en jaar :o

Ah en skippy's m O+
pi_135197220
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 17:34 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Of is het nou 72? Euh
Isa past sommige maat 80 kleertjes al :@
Sarcasme. Herken het.
pi_135197321
Zo, wij zijn inmiddels eindelijk verhuist!
Wat een gedoe, zeker met een baby. Je kunt niet lekker doorwerken in je huis omdat hij ook veel aandacht vraagt. Dus hij moest zeker de eerste week regelmatig een paar uurtjes (of een halve dag) naar een oppas.
A heeft inmiddels goed kunnen wennen. De eerste week sliep hij elke nacht geheel door. Nu wordt hij toch rond 0:00 ineens wakker voor een fles. Maar wat zijn we toch blij met alle ruimte! En de auto staat bij de voordeur! *O*
De eerste 2 nachten mistte ik A trouwens wel bij ons hoor, op de kamer. Maar dat went ook snel. :)
Hij stond vd week trouwens ineens rechtop in zijn bed! :o Dus ding gelijk naar beneden versteld.

A tijgert inmiddels door de kamer. Binnen no time is hij bij de kattenbrokjes }:| en de kattenmand. O+ Sinds we hier wonen is hij trouwens al een aantal keer lelijk gevallen zeg. Dan is hij te druk met tijgeren en struikelt dan over zijn handjes en valt dan weer met zijn bolletje op de tegels. Auw! ;(
En toen ik laatst met hem op de bank ging zitten, raakte ik uit balans en kukelde hij zo uit mijn armen, op de grond. Gelukkig geen grote hoogte maar poppetje kwam wel op zijn ruggetje pijnlijk terecht. 10 minuten geschreeuwd van de pijn en toen ging het gelukkig weer een beetje beter. Arm schaap. Voelde mij zo stom. :@

En gister ontdekte ik eindelijk zijn eerste aankondiging van een tandje. *O*
Sinds gisteravond spuugt hij aardig (gek, maar alleen 's avonds, overdag nergens last van) en heeft hij vooral geen behoefte aan een warm hapje. Schreeuwen, huilen en tegelijk doodmoe zijn. Een flesje gaat er gelukkig wel in dus ik heb nu goede hoop op een kort tukje.

Verder: op Wij.nl staat een hele lijst wat kindjes van 8 maanden al zouden kunnen. O.a. mama en papa zeggen, 'nee' begrijpen etc. Nou...dat herken ik nog niet hoor.
A maakt wel allerlei klanken maar echt woorden herken ik er niet in.
Kijken jullie weleens naar zulke lijstjes? Of zien jullie wel hoe je kind zich ontwikkelt?
pi_135198126
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 17:42 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Isa past sommige maat 80 kleertjes al :@
Maar die vreet ook als een bootwerker :9
pi_135198217
Venco, dat krijsen was vast ook van de schrik en niet de volle tien minuten van de pijn hoor!
Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis :) Het klinkt heerlijk.

Papa en mama zeggen is volgens mij niet echt normaal hoor bij 8 maanden _O- Nee begrijpen dat doet F ook nog niet, hij schrikt van de toon om daarna alsnog in de kattenbrokjes te roeren ;)

Bij het CB hebben ze ook zulke lijstjes en kijken ze met je 8 maanden bezoek (als je die hebt, volgens mij vervalt die bij sommige CB's) hoe ver je kind is. Daar vonden ze F al erg ver, vooral qua motoriek. Praten daar begonnen ze niet eens over, ze vroegen alleen of hij al Dadadadada had gezegd.
En dan nog is het een gemiddelde he, ik zou me er in elk geval geen zorgen over maken.
Ik vind vergelijken en lijstjes kijken wel altijd leuk trouwens :@ O+
  dinsdag 7 januari 2014 @ 18:19:12 #280
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_135198437
Is ook leuk Suiker. Toevallig was er ook een ander meisje voor de 3 maanden prik en die was meer dan een kilo zwaarder en 2 cm korter. Dat ziet er dan heel anders uit :o
pi_135198462
:D Ja dat kan ik me voorstellen!
  dinsdag 7 januari 2014 @ 19:22:14 #282
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135201061
Tally, kan het zijn dat ze 68 en 86 door elkaar haalt? :+
En Suiker, 72 hebben ze bij de Zara wel als maat!

Venco, dat klinkt goed!! Kan niet wachten tot wij ook over zijn :9 En dat van die vaardigheden... sja. Dan is E ook een soort retard hoor :')

Mijn arme meiske heeft ineens weer koorts ;( en was een uur eerder dan normaal echt bekaf :? Dus maar lekker naar bed. Hopelijk slaapt ze zich er weer uit.
pi_135201616
Papapapa en Mammmaaamama zegt Isa wel, maar ze brabbelt sowieso de oren van ons hoofd en het is niet gericht, gewoon geluidjes oefenen. Vandaag was pfffrrrttt het woord van de dag. Gillen, gewoon om niks, heeft ze ook goed onder de knie, net als fluisteren. En als ze iets niet mag wat ze wel wil, dan zet ze me toch een keel op! Dat snapt ze dus ook :P Bijvoorbeeld als ze niet op de stoel mag kauwen, of een doos eten, of de stickers van verpakkingen afschrapen met haar slagtanden.
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 19:40:43 #284
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135202151
Ik doe niet aan lijstjes. Zeker niet met wel/niet corrigeren.

Lijstjes zijn vooral leuk als je kind ergens in voorloopt zodat je extra trots kunt zijn. En ontken het maar niet, dat vinden jullie ook! :+
  dinsdag 7 januari 2014 @ 19:47:42 #285
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135202497
Guilty oO<
pi_135202861
Even klagen hoor.
Ik ben zo moe. En ja, ik weet dat mijn baby niet doorslaapt maar wel goed slaapt. Dus wat klaag ik.
Een peuter (bijna kleuter) die 's nachts ook aardig wat smoesjes heeft. En het door de weeks alleen zijn valt me de laatste weken zwaar. En heel eerlijk gezegd, zou zo nu en dan slapen van 22 tot 07 de volgende morgen me heel goed doen! Waarom wilde we ook alweer kinderen :D ;) haha.

Het gaat hier allemaal goed. Dex is z'n schatje, die veels te hard groeit ook.
2,5 week geleden op het cb (met 3 maanden dus) 6,4 kilo en 62cm. :)
pi_135203597
Wat worden al die kleine baby's toch snel groot he, je staat erbij en je kijkt ernaar. E. is volgende week alweer 4 maanden, sjonge!

Cwen :* De opmerking van Kyara (of haar schoonvader) vind ik een hele mooie. Kijk naar Ellie en waar ze wel en niet goed op reageert, dat weet jij het beste. En verder, @spoiler: getver, wat een stress heb je daarvan. Wanneer krijg je man iets definitiefs te horen?

Venco, fijn dat de verhuizing goedgedaan is!
pi_135206931
Ik maak me trouwens ook niet druk om haar gewicht hoor.. Lijntje boog iets af en zit in de curve gewicht tov lengte iets onder het gemiddelde. Misschien blijft ze wel gewoon lang en slank (heeft ze dan niet van mij haha ik ben kort en dik :P :+ )

Ruisje vond ik minder prettig om te horen maar maak ik me ook nog niet druk om. Morgen eerst afwachten wat de ha zegt.

En Jelle is de hele dag aan het vertellen tegen iedereen. "Enine heb kleine tandjes" klinkt zo schattig O+

Ik vind vergelijken stiekum ook best leuk trouwens. Vandaag op het cb een kindje van een half jaar die op het eerste ook niet groter was als Eline en deed ook minder moeite om overeind te komen of rond te kijken (kan ook een momentopname zijn weer ik ;) ) en daarna een jongen ook van 4 maanden die het zichtbaar goed deed op de moedermelk zo vol en rond :D
Maar ook de lengte en gewichten en foto's van Jelle vergelijken vind ik leuk
Gewoon omdat het kan ;) :P
pi_135208063
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 13:25 schreef ymme het volgende:

[..]

Dit gevoel (zonder strenge controle, medicijnen etc) heb ik ook heel lang gehad.
Heb het na deze zwangerschap echt heel moeilijk gehad, met het én niet meer zwanger zijn, ineens 2 kinderen, waarschijnlijk laatste zwangerschap en alle aandacht die ineens weg was. Zat ik een erg zwart gat. En ik moet eerlijk bekennen, nu 3,5 maand later, gaat het beetje bij beetje pas beter.
Ja het is ook niet heel raar hoor. Het kan alleen zo hard aankomen.

Cwen :* Pittig hoor!

Venco verhuisd, fijn dat dat nu achter de rug is!

Mooi mijlpaaltje Skips! ;)

SPOILER
Mijn baby is vandaag 6 weken! :o
pi_135208224
Cwen wat er al gezegd is. Als je niet lekker in je vel zit geen boeken lezen. Je doet het echt wel goed met je baby. Gewoon kijken wat het beste bij jou en beeb past :*
En voor je spoiler :*

Mabawa ik snap dat je emo wordt van zulke dingen :*

Suiker *O* alsnog gefeliciteerd dat F even lang in als uit je buik was 2 januari

Proj gefeliciteerd met de vier weken van je dochter. En wat een plaatje. Die foto van zwanger jij is ook erg mooi
Fijn dat de spruw zo goed als weg is ook

Hillie fijn dat de prikjes zo goed gingen. Mooie stats. En jeetje al twee tanden :D
Ik heb het ook nagekeken. Riley was bij 66 cm rond de 7,1 kilo bij bijna 11 maanden
En ik duim dat het ruisje meevalt :*

Kyara met de verjaardagsstress. Ik moest lachen om je post :D

Cwen *O* de eerste lach O+

Bubs ik hoop ook dat het niks ergs is. Sterkte met wachten :*

Venco fijn dat je verhuisd bent. En goed dat A. al zo gewend is. Wat gaat hij ineens snel met tijgeren en recht op staan.

Suiker wat leuk dat jouw CB al die dingen controleerde. Die van mij deed dat dus helemaal niet de laatste keer. Alleen de vraag hoe het ging en daarna de prikjes en toen was het alweer klaar :D

LB beterschap voor je meisje :*

Ymme klagen mag hoor af en toe. En hij groeit goed zeg

Vergelijken doe ik wel, maar ik maak me dan meestal gauw zorgen :@

Mabawa voor de 6 weken *O*
pi_135210902
Getver. A sliep net 2 uurtjes en wordt ineens schreeuwend wakker. Flesje melk wilt hij niet, water alleen 3 slokken en wilt niet echt contact. Alleen kalmeert hij wanneer ik hem ronddraag.
Maar speeltjes, nat washandje wilt hij niet.
En ineens is het over. Ergste gehuil voorbij en een speeltje aanpakken en mij aankijken. Hij was dus eerst echt van streek. Zetpil gegeven en hij bleef in zijn ogen wrijven dus weer in bed gelegd na 20 minuten wakker.
Ik hoor hem nog wel wat worstelen maar even aankijken/luisteren wat hij doet.

Stom eigenlijk maar wat voelde het raar toen hij mijn hand resoluut wegduwde toen ik hem een flesje wilde geven.
Geeft ineens heel duidelijk die eigen wil aan hè.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 23:02:04 #292
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_135214527
D'awwww! Bedankt voor jullie reacties op de foto's!

Rest reageer ik later op, eerst snel slapen. Trusten all!
  dinsdag 7 januari 2014 @ 23:08:35 #293
244125 laziness
pi_135214964
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 16:21 schreef Kyara het volgende:

[..]

Van die brede stroken papier waar je de rand van de kroon mee kan maken. En van die vloeipapierblaadjes om van die rozen te maken, en dunne stroken papier om bovenop vast te niet.

Nu moet ik zeg gaan knippen en ik ben heel slecht in knippen. Het zal wel lukken maar het had zoveel makkelijker gekund zeg maar.
Hoofdstroken kun je volgens mij in de gewone winkels vergeten.
Ik heb ze, plus nog meer knutselmateriaal zoals vloeipapier, van Heutink waar scholen ook bestellen. Vlechtstroken heb ik ook bij de hema wel gezien maar heb ik zelf ook van Heutink.
Je hebt wel verzendkosten en ze zijn niet heel goedkoop maar ik heb nu voor de komende tien jaar knutselspul. Want hoe vaak gebruik je nou zo'n hoofdstrook en je krijgt er wel 200 of zo :P
Ik heb daar ook sitspapier vandaan O+
pi_135216882
Kyara, al bij hobbywinkels gekeken zoals pippoos? En copyshops hebben een snijmachine daar kun je ook wel stroken laten snijden op gewenste grootte papier hebben ze er ook vaak in allerlei diktes en kleuren.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_135221253
Venco klinkt alsof A. een nachtmerrie had. Zielig is dat als ze zo huilend wakker worden :*
pi_135221403
Goedemorgen!
Ik moet weer werken...
Nog zes weken naar de volgende vakantie ;)

Kyara, je kan nog ff op het kdv van M vragen of ze iets hebben of vragen of ze een snijmachine hebben en die ff gebruiken.. Ik ben nooit zo moeilijk als ouders zoiets aan me vragen :)

Mabawa 6 weken :D

En Venco wat zielig...

Ow hebben we vannacht na hoestsessie 89 maar weer tussen ons ingelegd. Ons zielige hoest ventje! Ik zat nog ff te twijfelen, maar bel vanmiddag toch maar de kinderarts voor de laatste controle met 1 jaar!
pi_135221405
Ik wist niet dat het kon, maar mijn baby is duidelijk met het verkeerde been uit bed gestapt }:|
Sarcasme. Herken het.
  woensdag 8 januari 2014 @ 07:50:31 #298
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135221652
Herkenbaar Spirit, hier ook wel eens een ochtendhumeur. Vaak zijn ze dan niet niet lekker of te vroeg wakker geworden. Zsm naar weer bed werkt hier dan het beste.

Loj, ja alleen is M daar pas maandag en dan krijgt hij daar ook een muts. Maar ik heb hem zaterdag al nodig. Misschien vandaag nog even de stad in. Eerst op "kraamvisite", de moeder moet volgende week weer werken dus op de valreep.
pi_135221676
Spirit, gauw terug in bed stoppen en opnieuw proberen! :+ ;)

Hier gaan de nachten weer goed, ze komt wel een keer extra, maar dat is prima. Wel gaat de fles weer slechter. Haar eerste dag op het kdv, 2x 10 cc en 1x 70 ( *O*). Gister bij m'n moeder 2x 10 cc tot 15.30 uur en toen was ik thuis en moest alle schade ingehaald worden... Vandaag hopelijk even naar de huisarts vanwege 2 rare bulten onder haar tong (bijna een tweede tong) en nu laat ik me niet afschepen zoals eerder bij haar en bij het CB gebeurde!
pi_135221770
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 05:48 schreef Omentielvo het volgende:
Venco klinkt alsof A. een nachtmerrie had. Zielig is dat als ze zo huilend wakker worden :*
Kan ook ja.
Hoe zou een baby nu aan nachtmerries komen? Hoe zouden die eruit zien?
pi_135221990
Dat zou ik ook wel eens willen weten Venlo!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')