abonnement Unibet Coolblue
pi_135105732
2de op uiteindelijk maar 3 seconden, goed gedaan _O_
  zondag 5 januari 2014 @ 16:06:53 #102
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_135105737
Lars verslaat Nys in een moddercross hoe kan dit??? :o
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  zondag 5 januari 2014 @ 16:07:21 #103
14505 OProg
A Life in Music
pi_135105755
Mooi gedaan. ^O^
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_135105791
Wellens 10e _O_
pi_135105801
WB is nu wel binnen voor Lars.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  zondag 5 januari 2014 @ 16:08:40 #106
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_135105806
Wereldbeker lijkt nu in the pocket.
pi_135105854
Vd Haar moet top-25 rijden in Nommay
pi_135105859
VDH ook Wuijts. Niet alleen Nijs heeft een inhaalrace gereden.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_135105874
Aernouts is ook niet aan z'n beste seizoen bezig, die gaat de WK-selectie niet halen als ie zo doorgaat.
pi_135105894
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 16:10 schreef Pedroso het volgende:
VDH ook Wuijts. Niet alleen Nijs heeft een inhaalrace gereden.
Daar heeft ie toch ook ruimschoots aandacht aan besteed?
  zondag 5 januari 2014 @ 16:44:43 #111
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_135107115
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 16:10 schreef wimderon het volgende:

[..]

Daar heeft ie toch ook ruimschoots aandacht aan besteed?
Volgens mij heeft Wuijts een seintje gekregen want hij was opvallend positief over Lars van der Haar vandaag. Had het er toch meerdere keren over dat hij zijn verantwoordelijkheid nam, en zelfs niets negatiefs over het er Nys opleggen in de sprint.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 5 januari 2014 @ 17:02:27 #112
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_135107727
Van der Haar heeft dan ook niet gewonnen en kwam op geen enkel moment in de buurt van de overwinning die wel naar een Belg ging.

In dat soort omstandigheden deelt hij wel vaker complimenten uit aan niet-Belgen
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_135109956
quote:
99s.gif Op zondag 5 januari 2014 17:02 schreef SaintOfKillers het volgende:
Van der Haar heeft dan ook niet gewonnen en kwam op geen enkel moment in de buurt van de overwinning die wel naar een Belg ging.

In dat soort omstandigheden deelt hij wel vaker complimenten uit aan niet-Belgen
idd, daar heeft bijv. Vannieuwkerke ook nog wel eens last van. Sympathieke gozer, totdat er iemand op staat die in de positie komt om een zege van een belg af te pakken, dan wordt het al snel vals.

Ik was het ditmaal trouwens behoorlijk eens met die 'huilende Belgen'' die kritiek hebben op deze cross in Rome. Het is dat er nog wat regen is gevallen en het daarom nog enigszins op cross leek, maar wat een belabberd kutparkoers zeg. Treurig dat zoiets op de kalender staat.
pi_135114176
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 16:03 schreef Wombcat het volgende:
Waarom doen ze de uitreiking van de WB de vrijdag voor het WK? Welke idioot heeft dat verzonnen? Kan toch gewoon direct na de laatste koers.
Je kan toch niet van de UCI president verwachten dat die voor zo'n cross helemaal naar dat Franse Nommay afreist? :')
pi_135114366
Van der Haar heeft prima zaken gedaan. _O_

Er mag dan door sommigen kritiek zijn op het beperkte programma van VDH, maar met WB 3 zeges en hele grote kans op eindzege heeft hij het gelijk aan zijn kant.
pi_135125409
quote:
Albert: "Best oké na week trainen"

"Ik was best oké, zeker in de eerste helft van de koers", doet Niels Albert het verhaal van zijn achtste zege dit seizoen. "De concurrentie was niet goed vertrokken, daar heb ik van kunnen profiteren. Net zoals Sven Nys dat de voorbije wedstrijden deed na mijn slechte start."

"In de laatste twee rondes ontbrak de frisheid, omdat ik de hele week hard ben blijven trainen. Het parcours werd ook slechter en slechter. Ik had moeten wisselen naar plattere en bredere tubes, maar dat durfde ik niet. De materiaalpost was te slecht. Daardoor kwamen ze nog dicht bij mij, maar dat had ik ingecalculeerd."

Met Bina en Walsleben had Albert twee (halve) ploegmaats mee in de aanval. "Dat speelde niet in mijn voordeel. Ik had graag een keertje in hun wiel gezeten op dit parcours, maar daar reden ze te traag voor."

Alberts laatste klassementszege dateerde van 24 november in Gieten. "Tijdens de kerstperiode kende ik de nodige pech en botste ik op een sterke Nys. Maar zo slecht is het nog niet, Vantornout moet op de kalender al terug naar oktober kijken voor een overwinning."
Wat blijft Albert toch onsympathiek in interviews. Altijd van die :') opmerkingen
  zondag 5 januari 2014 @ 22:36:07 #117
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_135125887
Raar mannetje ja.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  maandag 6 januari 2014 @ 07:51:41 #118
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_135134853
Volgend jaar komt er een WB-cross in Engeland (Milton Keynes) en Las Vegas blijft ook een optie, al zou die dan vergezeld worden door een cross voor de Superprestige en eentje voor de Bpost trofee in de VS.

De cross die dan zou sneuvelen, is vermoedelijk Rome. Die is verlieslatend (kan alleen maar blijven bestaan door injectie van Belgisch geld) en niet meteen de aantrekkelijkste reclame voor het veldrijden.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 6 januari 2014 @ 08:03:31 #119
66825 Reya
Fier Wallon
pi_135134934
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 22:29 schreef IbanMayo het volgende:

[..]

Wat blijft Albert toch onsympathiek in interviews. Altijd van die :') opmerkingen
Sowieso een onsympathieke sportman.
pi_135139207
Albert is inderdaad iemand waar je maar moeilijk sympathie voor krijgt.

quote:
2s.gif Op maandag 6 januari 2014 07:51 schreef SaintOfKillers het volgende:
Volgend jaar komt er een WB-cross in Engeland (Milton Keynes) en Las Vegas blijft ook een optie, al zou die dan vergezeld worden door een cross voor de Superprestige en eentje voor de Bpost trofee in de VS.
^O^
  maandag 6 januari 2014 @ 13:10:31 #121
346625 DeMessias
I am the one who knocks
pi_135141662
quote:
Ophef in Vlaams crossland: Klaas Vantornout heeft geprobeerd om het BK-parcours van zondag in Waregem te laten aanpassen. Maar de Belgische kampioen van Sunweb-Napoleon Games kreeg nul op het rekest. "Een schaamteloze demarche" noemde commentator Michel Wuyts het. Sven Nys, Niels Albert en bondsvoorzitter Tom Van Damme zijn dezelfde mening toegedaan. "Vragen staat vrij", reageert teammanager Jurgen Mettepenningen.

Klaas Vantornout gaf woensdag ziek op in Baal en trok naar de warmte in Spanje. Maar niet voor donderdag nog even langs te gaan in Waregem, waar hij een opvallend verzoek had voor de parcoursbouwer: of de balken in plaats van voor de bocht niet na de bocht gelegd konden worden.

"Humor van de bovenste plank. Ik schrok niet eens toen ik het hoorde. Ik geef het je op een briefje: met zulke zaken maak je je niet populair"
SVEN NYS

Vantornout heeft het niet zo voor balken en na de bocht zou iedereen er te voet over moeten. Ploegleider Mario De Clercq steunde de eis - volgens Gazet van Antwerpen werd er zelfs met geld gezwaaid - maar beide mannen kwamen van een kale reis thuis.

Opvallend: ook vorig jaar probeerden Vantornout en zijn team om de BK-omloop in Mol te veranderen. Ze wilden een lange zandstrook eruit. Maar ook toen bleef het parcours gehandhaafd.

Het manoeuvre van Vantornout kwam al snel Sven Nys en Niels Albert ter ore. Die lachten er eens smakelijk om, maar konden het maar matig appreciëren: "Humor van de bovenste plank", zegt Nys. "Ik schrok niet eens toen ik het hoorde. Ik geef het je op een briefje: met zulke zaken maak je je niet populair."

Ook Albert begrijpt Sunweb-Napoleon Games niet: "Je kunt als renner tips geven aan een parcoursbouwer. Als het om de veiligheid gaat, of om het spektakel te verhogen. Maar ingrijpen met je eigen gewin voor ogen, dat doe je niet."

Van Damme: "Platte koopmansgeest"
Tom Van Damme was 12 maanden geleden in Mol een van de partijen die benaderd werden om het parcours aan het Zilvermeer te veranderen. De bondsvoorzitter is niet te spreken over het nieuwe verhaal.

"Als het klopt dat ze opnieuw centen willen bovenhalen, is het hoog tijd dat daar paal en perk aan gesteld wordt. Het dreigt stilaan pathologisch te worden bij dat team."

"Dit is een vertoon van platte koopmansgeest, iets wat het imago van een mooie sporttak besmeurt. Ik kan alleen maar de diepste afkeuring opbrengen voor zulke praktijken."

Van Damme klinkt stellig: "Alle voorgestelde wijzigingen worden afgewezen. Ik hoop dat het een einde zal stellen aan die verwerpelijke manier van handelen. Ik reken erop dat die ploeg na deze nieuwe zaak ophoudt met zich belachelijk te maken."

Mettepenningen: "Vragen staat vrij"
Teammanager Jurgen Mettepenningen van Sunweb-Napoleon Games hoorde naar eigen zeggen via de media van de actie van Vantornout. "Maar dat zal dan wel zo zijn, zeker?", reageert hij laconiek in Gazet van Antwerpen.

Mettepenningen vindt dat van een mug een olifant gemaakt wordt: "Veldrijden is groot in het kleine Vlaanderen, dan krijg je van die dingen. Laat me dit duidelijk stellen: de organisator heeft het beslissingsrecht, in alle omstandigheden. Maar vragen staat tegelijk vrij."


[ Bericht 0% gewijzigd door DeMessias op 06-01-2014 13:16:32 ]
pi_135157548
quote:
Olympisch veldrijden weer stapje dichterbij

Peter Van Den Abeele, UCI-offroadcoördinator, heeft volgende week een afspraak met Christophe Dubi, directeur sport van het IOC, om te spreken over de opname van veldrijden in het programma van de Olympische Winterspelen.

Cyclocross droomt al langer van een olympisch label, maar nu zouden een aantal hefbomen voorhanden zijn om het te realiseren. Om te beginnen heeft de nieuwe UCI-voorzitter Brian Cookson een verleden in het veldrijden en kan hij het blijkbaar zeer goed vinden met de nieuwe IOC-voorzitter Thomas Bach. Maar de belangrijkste troef van cyclocross is dat het de krachten bundelt met de machtige Internationale Atletiekfederatie (IAAF) die graag veldlopen op de Winterspelen wil krijgen en nu geblokkeerd wordt door hetzelfde regeltje dat ook veldrijden tegenhoudt: de verplichting dat er sneeuw of ijs bij te pas moet komen. Mocht dat regeltje kunnen worden aangepast, dan staat de deur open voor veldlopen én veldrijden.
pi_135159062
Mountainbiken op de Zomerspelen en een vergelijkbare sport als veldrijden opeens op de Winterspelen. Zou apart zijn..
pi_135159264
Maak veldrijden maar snel Olympisch zodat er naast biathlon tenminste nog een andere leuke sport is.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 22:08:05 #125
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_135210658
Vandaag een interview met de familie Van der Poel in Humo. De dingen die me het meest zijn bijgebleven is dat ze misschien wel ooit naar de weg overstappen, maar dat het dan alleen maar voor het geld en het prestige is, want veldrijden vinden ze véél leuker. Mathieu vindt wegwielrennen meestal ronduit saai. Ook blijken ze allebei nog steeds veel bewondering te hebben voor Armstrong, wiens zeges volgens hen niet hadden moeten geschrapt worden. Tot slot heeft Team Alonso al eens gepolst om ze bij BKCP weg te halen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')