Maar is elektrisch ook niet velen malen duurder in gebruik? Wij hadden een tijdje geleden een klein rekensommetje gedaan en kwamen uit op enkele honderden euro's per jaar.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 20:30 schreef TR08 het volgende:
-Vloerverwarming badkamer:
Is nu watergestookt, had ik achteraf elektrisch gedaan. Nu moet de CV voor het hele huis aan om die vloer op temperatuur te krijgen.
Laat je hem in je berekening dan 24/7 aan staan? Wij dachten aan alleen 's ochtends even en mogelijk 's avonds even.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 20:53 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Maar is elektrisch ook niet velen malen duurder in gebruik? Wij hadden een tijdje geleden een klein rekensommetje gedaan en kwamen uit op enkele honderden euro's per jaar.
Interessant! Hoe uit zich dat? Heb je een foto? Ik heb ook geweldige moeilijkheden gehad met verf op het kozijn in onze slaapkamer.quote:- buitenschilderwerk:
Veel te laat erachter gekomen dat ik te maken had met siliconen besmetting op verschillende kozijnen en deuren. Ik dacht dat het aan de verf lag of het niet goed ontvetten. Bij de voordeur uiteindelijk anti-siliconen vloeistof gebruikt, wat de oplossing voor het probleem bleek. Zo jammer, want zal volgend jaar alles weer na moeten lopen en waarschijnlijk ook een deel opnieuw (willen) doen.
Ja, dan zou de verwarming wel continu aan staan, want het heeft best wel wat tijd nodig om op temperatuur te komen + wijzelf zijn niet heel consequent qua tijdstip douchen. Dat zou betekenen dat we het moeten gaan plannen en de verwarming bijvoorbeeld een uur voordat je gaat douchen al aan moet zetten, anders heb je er ook weer niets aan...quote:Op zaterdag 4 januari 2014 20:56 schreef TR08 het volgende:
[..]
Laat je hem in je berekening dan 24/7 aan staan? Wij dachten aan alleen 's ochtends even en mogelijk 's avonds even.
[..]
Interessant! Hoe uit zich dat? Heb je een foto? Ik heb ook geweldige moeilijkheden gehad met verf op het kozijn in onze slaapkamer.
1. Slechte verf buiten gebruikt. Tegenwoordig alleen nog polyurethaan verfquote:
Ik heb al vele keukens geplaatst en altijd binnen 1 dag, soms wel lange dagen maar dat maakt niet uit.quote:Op zondag 5 januari 2014 13:26 schreef Vonkenboer het volgende:
We wonen nu twee weken in ons huisje; en hoewel onze keuken heel mooi geworden is.
En praktisch in gebruik; had ik met de kennis van nu denk ik toch besloten om de keuken te laten plaatsen. i.p.v. dat we het zelf weer zouden doen.
Dat is en blijft toch echt een vak apart; maar vergis je niet in de tijd die er in gaat zitten als leek zijnde.
Wij hebben er toch 2,5 week over gedaan en zo'n keukenmontageman plaatst zoiets in één dag![]()
Alleen daarom zou ik het eigenlijk de volgende keer met liefde uitbesteden aan derden.
We hebben dan wel weer complimenten van de keukenboer gekregen wat betreft onze montage.quote:Op zondag 5 januari 2014 13:39 schreef klipper het volgende:
[..]
Ik heb al vele keukens geplaatst en altijd binnen 1 dag, soms wel lange dagen maar dat maakt niet uit.
Heb ook diverse keukens meegemaakt die geplaatst werden en waar toch behoorlijk wat fouten in zaten.
Ook ken ik iemand die een uitgebreide ikea keuken liet plaatsen en verbaasd was over de hoge eindrekening hiervan..........tja dat neemt nu eenmaal meer tijd in beslag.
quote:Op zondag 5 januari 2014 09:38 schreef blomke het volgende:
Nog wat dingen...ieets met vaklui binnehalen die geen vak hadden geleerd....
Oh, zeker wel inderdaad! Mijn vriend heeft z'n IKEA-keuken laten monteren door een stel prima vaklui, vriendelijk, hard werkend en - ook niet onbelangrijk - vrolijk en met plezier in hun werk.quote:Op zondag 5 januari 2014 14:27 schreef cvboer het volgende:
Gelukkig zijn er ook nog goede vaklui, die wel verder kijken dan hun neus lang is. Net zoals klote monteurs, heb je ook kutklanten, ze willen voor een dubbeltje op de eerste rij zitten, dingen moeten binnen een onmogelijke tijd afgewerkt worden en dit alles voor een onmogelijke prijs. En koffie inschenken ho maar, dat wordt te duur.
quote:Op zondag 5 januari 2014 14:41 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Oh, zeker wel inderdaad! Mijn vriend heeft z'n IKEA-keuken laten monteren door een stel prima vaklui, vriendelijk, hard werkend en - ook niet onbelangrijk - vrolijk en met plezier in hun werk.![]()
Ik heb het zelf ooit helaas wat minder getroffen bij de verbouwing van de benedenverdieping in mijn vorige woning. Dat waren dus echt sukkels, voor een prikkie ingehuurd door de aannemer, die dacht een en ander eventjes onderhands te fiksen terwijl ik toch echt de volle mep betaalde (en ja, ik schenk ook altijd koffie...).
Ik heb ze zelfs moeten uitleggen dat het monteren van een lichtschakelaar zowat in de douchecabine geen goed idee is... van de zone-indeling van een natte ruimte hadden ze nog nooit gehoord.
Ja. Spraken een beetje steenkolen-Duits, verder onverstaanbaar.quote:Op zondag 5 januari 2014 14:44 schreef cvboer het volgende:
[..]Wat een trieste bedoeling. In dit geval kan jij er niks aan doen. Waren zeker oostblokkers?
Tegenwoordig heb je "ons" voor de moeilijke vraagstukken.quote:Op zondag 5 januari 2014 14:45 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Dat was zo'n 15 jaar geleden en ik heb het er toen maar bij laten zitten, maar het zou me nu absoluut niet meer overkomen!
quote:Op zondag 5 januari 2014 14:50 schreef blomke het volgende:
[..]
Tegenwoordig heb je "ons" voor de moeilijke vraagstukken.
Toch ergens wel mooi, bijna niemand kent elkaar in het echt, en toch help je elkaar hier.quote:Op zondag 5 januari 2014 14:50 schreef blomke het volgende:
[..]
Tegenwoordig heb je "ons" voor de moeilijke vraagstukken.
Ja of je kent elkaar wel, zoals mijn collega's die hier ook zeggen te zitten, maar dan blijft het onduidelijk welke username wie is. Misschien maar beter ookquote:Op zondag 5 januari 2014 15:11 schreef cvboer het volgende:
[..]
Toch ergens wel mooi, bijna niemand kent elkaar in het echt, en toch help je elkaar hier.
Sommige dingen wil je niet eens weten..quote:Op zondag 5 januari 2014 18:29 schreef ATan het volgende:
[..]
Ja of je kent elkaar wel, zoals mijn collega's die hier ook zeggen te zitten, maar dan blijft het onduidelijk welke username wie is. Misschien maar beter ook
Oeh! Dan waren er bijzonder weinig dakdekkers overgebleven in jou regio !quote:Op zondag 5 januari 2014 18:47 schreef Gieliovd het volgende:
...
Oja, en iedere klusjesman of aannemer die ik in de hand heb genomen vooraf een contract laten tekenen waarin staat dat ik ze mocht opknopen als ze er een bende van maken.
Is dat nou wáar ?quote:Op zondag 5 januari 2014 14:27 schreef cvboer het volgende:
Gelukkig zijn er ook nog goede vaklui, die wel verder kijken dan hun neus lang is. Net zoals klote monteurs, heb je ook kutklanten, ze willen voor een dubbeltje op de eerste rij zitten, dingen moeten binnen een onmogelijke tijd afgewerkt worden en dit alles voor een onmogelijke prijs. En koffie inschenken ho maar, dat wordt te duur.
Godzijdank werk ik niet meer in de bouw. Dat gejaag en gestres, gezeik over té krappe budgetten.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |