abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135067603
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 16:03 schreef TC03 het volgende:

[..]

Het is niet 'logisch' of 'onlogisch', is gewoon een verschil van mening.
Niet alle meningen zijn evenveel waard en al helemaal niet als de mening gebaseerd is op "gevoel" en een "het hoort nou eenmaal zo" "argument".
pi_135067672
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 16:02 schreef TC03 het volgende:

[..]

TS en haar vriend hebben niet alles gescheiden, ze hebben namelijk gezamenlijke potjes. Daarnaast zijn er veel dingen zo gegroeid in de loop der jaren en is het niet een bewuste keuze geweest omdat te scheiden.

Waar de auto dus schijnbaar niet onder valt. En wat nou als TS een glas drinken over de laptop van een vriendin laat vallen (bij de vriendin thuis). Dan ook gezamenlijk dokken?

Nogmaals, je deelt wel alles of je deelt het niet. En als je er voor kiest om je eigen geld te houden heb je daar ook je eigen verantwoordelijkheid over.

En als je dan schade veroorzaakt hoef je niet eens de ander zonder overleg mede verantwoordelijk te stellen voor de gemaakte schade.

En wat ook het grappig is aan types zijn die dit soort dingen bedenken, is dat stel, het zou andersom geweest zijn. Dan had je een topic hier gehad met precies de omgekeerde uitleg en had TS het belachelijk gevonden dat ze mee moest betalen waarschijnlijk.

Ze hebben zelf de keuze gemaakt hun eigen geld en hun eigen rekeningen te houden. Dan horen daar de negatieve dingen ook bij. Of wat als ts ineens 1000 euro wint in een loterij.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 16:06:38 #253
262 Re
Kiss & Swallow
pi_135067675
er is voor alle twee de opties wel iets te zeggen eigenlijk. Het had tof geweest als TS gewoon eerst zelf had aangeboden te betalen en dat vriendlief dan wel zijn hand over het hart had gestreken en ze gezamenlijk de kosten hadden gedeeld. Of er nou bij de een een financieel gaatje valt of bij de andere, als je samenwoont dan heeft dat toch uiteindelijk ook invloed op de toekomst.

En ik weet niet wat voor schade je hebt voor 900 Euro maar veel kan dat niet zijn
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_135067708
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 12:02 schreef Simpel-Zat het volgende:
Hangt af van duur relatie en wel of niet samenwonen
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 12:06 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

en van hoe de financien geregeld zijn

als alles op een grote hoop gaat dan eerder samen
als je precies genoeg geld op een gezamelijke rekening zet om gezamelijke lasten te drage dan eerder apart

en het ligt misschien ook wel aan hoe de schade ontstaan is
was het iets waar de ander niks aan kon doen of was het een hele domme fout?

En zo zijn er vast nog veel factoren
En imo ook van de schuldvraag. Bij een ongeluk zonder echt duidelijk verwijtbare schuld lijkt me samen betalen geen probleem. Als mijn vriendin dronken in een auto zou stappen en met 50 op een 30 weg, tegen een boom knalt, mag ze de schade toch echt helemaal zelf uitzoeken.
"Pools are perfect for holding water"
  zaterdag 4 januari 2014 @ 16:08:10 #255
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_135067746
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 16:05 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Niet alle meningen zijn evenveel waard en al helemaal niet als de mening gebaseerd is op "gevoel" en een "het hoort nou eenmaal zo" "argument".
Mijn standpunt: je deelt lief én leed. Dat vind jij niks waard? Nou, dan is dat jouw probleem.

Doei.
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 16:06 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:

[..]

Waar de auto dus schijnbaar niet onder valt. En wat nou als TS een glas drinken over de laptop van een vriendin laat vallen (bij de vriendin thuis). Dan ook gezamenlijk dokken?

Nogmaals, je deelt wel alles of je deelt het niet.
En als je er voor kiest om je eigen geld te houden heb je daar ook je eigen verantwoordelijkheid over.

En als je dan schade veroorzaakt hoef je niet eens de ander zonder overleg mede verantwoordelijk te stellen voor de gemaakte schade.

En wat ook het grappig is aan types zijn die dit soort dingen bedenken, is dat stel, het zou andersom geweest zijn. Dan had je een topic hier gehad met precies de omgekeerde uitleg en had TS het belachelijk gevonden dat ze mee moest betalen waarschijnlijk.
Het is niet 'of of', zoals jij beweert. Er zijn 1000 tussenwegen.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_135067767
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 16:08 schreef TC03 het volgende:

[..]

Mijn standpunt: je deelt lief én leed. Dat vind jij niks waard? Nou, dan is dat jouw probleem.

Doei.
Sterk... heel sterk. :')
  zaterdag 4 januari 2014 @ 16:09:11 #257
262 Re
Kiss & Swallow
pi_135067786
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 16:08 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Sterk... heel sterk. :')
reageer ff gewoon en zo, we zitten niet in KLB
pi_135067792
quote:

[..]

Doei.
Jij bent echt niet een van de slimsten he? :`)
pi_135067813
quote:
3s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 16:09 schreef Re het volgende:

[..]

reageer ff gewoon en zo, we zitten niet in KLB
Kap eens met selectief zijn, begint heel ergerlijk te worden.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 16:10:04 #260
53267 TC03
pi_135067816
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 16:09 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:

[..]

Jij bent echt niet een van de slimsten he? :`)
Reageer gewoon inhoudelijk. Ik vind jou ook heel veel domme dingen zeggen, maar ik word toch ook niet persoonlijk?
pi_135067836
quote:

[..]

Doei.

[..]

Het is niet 'of of', zoals jij beweert. Er zijn 1000 tussenwegen.

Ohh goed punt...nou jongens topic kan dicht

conclusie "er zijn 1000 tussenwegen" :`)

Bedankt man! Kan ik je vaker bellen voor problemen?
  zaterdag 4 januari 2014 @ 16:10:58 #262
262 Re
Kiss & Swallow
pi_135067857
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 16:09 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Kap eens met selectief zijn, begint heel ergerlijk te worden.
snap ik maar ik stel je graag als voorbeeld :Y)
  zaterdag 4 januari 2014 @ 16:11:29 #263
53267 TC03
pi_135067877
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 16:10 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:

[..]

Ohh goed punt...nou jongens topic kan dicht

conclusie "er zijn 1000 tussenwegen" :`)

Bedankt man! Kan ik je vaker bellen voor problemen?
Ik zeg niet dat het de conclusie is, ik zeg dat de premise van jouw conclusie onjuist is waardoor jouw conclusie weinig waarde heeft. Misschien even iets beter lezen?
pi_135067944
Ik zou me echt kapot schamen als ik zelf schade rij en het dan zo hoog wil spelen dat het van de gezamenlijke rekening moet worden betaalt. Wat dat betreft heeft TS een ernstig gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel en haar vriend weet dat nu ook.
pi_135068000
Heb me kapot gelachen om TS. :')

Gadverdamme. :')
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 15:00 schreef HiddenResponse het volgende:
Zal heel eerlijk zijn dat ik dit ook zijn schuld vond omdat ik gewend ben aan sensoren
_O- WAUW TS, FCKIN REALLY? _O-

Je hebt zijn auto verneukt, betaal die fucking shit gewoon aso trut. :')
pi_135068078
quote:

[..]

Hij reed ook in mijn auto zoals wel vaker op lange afstanden om brandstofkosten te besparen. Normaal wil ik ook niet in zijn auto rijden omdat ik een automaat gewend ben en andere dingen zoals parkeersensoren. Ik rijd nog niet eens 15 km heen en weer in dat ding en heb schade. Zal heel eerlijk zijn dat ik dit ook zijn schuld vond omdat ik gewend ben aan sensoren maar dat praat allemaal niks goed natuurlijk en ben gewoon enorm dom geweest en het is en blijft mijn fout.

En in dat potje is het ook mijn geld dus vind ik dat we daar over moeten kunnen praten en 50/50 beslissen. Het is ook niet dat ik niet wil betalen en de schade moet verholpen worden. Maar niet op een manier van: het is jouw schuld, dus jij draait op voor de kosten. Alsof ik die schade opzettelijk gereden heb en er niet van door de grond kan zakken.
De tering :') je hebt toch een rijbewijs of niet soms? Dan ben je in staat een auto te rijden. Je gaat het toch niet serieus op je vriend afschuiven dat jij een domme fout maakt ?
pi_135068144
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 16:12 schreef Scorpie het volgende:
Ik zou me echt kapot schamen als ik zelf schade rij en het dan zo hoog wil spelen dat het van de gezamenlijke rekening moet worden betaalt. Wat dat betreft heeft TS een ernstig gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel en haar vriend weet dat nu ook.
dit. Ik zou t puur al uit schuldgevoel zelf willen betalen :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zaterdag 4 januari 2014 @ 16:17:56 #268
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_135068201
quote:
Eens.
pi_135068330
Gelukkig, er zijn nog vrouwen met verantwoordelijkheidsgevoel. Ik was bijna bang dat de hele wereld gek was geworden.
pi_135068370
quote:
Dit. Helemaal. Het gaat er ook nog geen eens om dat TS het niet kan betalen, want het is volgens haar maar een "futiliteit" :')
Tails tell tales
  zaterdag 4 januari 2014 @ 16:21:58 #271
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_135068379
quote:

[..]

Hij reed ook in mijn auto zoals wel vaker op lange afstanden om brandstofkosten te besparen. Normaal wil ik ook niet in zijn auto rijden omdat ik een automaat gewend ben en andere dingen zoals parkeersensoren. Ik rijd nog niet eens 15 km heen en weer in dat ding en heb schade. Zal heel eerlijk zijn dat ik dit ook zijn schuld vond omdat ik gewend ben aan sensoren maar dat praat allemaal niks goed natuurlijk en ben gewoon enorm dom geweest en het is en blijft mijn fout.

En in dat potje is het ook mijn geld dus vind ik dat we daar over moeten kunnen praten en 50/50 beslissen. Het is ook niet dat ik niet wil betalen en de schade moet verholpen worden. Maar niet op een manier van: het is jouw schuld, dus jij draait op voor de kosten. Alsof ik die schade opzettelijk gereden heb en er niet van door de grond kan zakken.
Simpele ziel :')
All she wants and needs is just a little taste..
pi_135068396
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 16:20 schreef Scorpie het volgende:
Gelukkig, er zijn nog vrouwen met verantwoordelijkheidsgevoel. Ik was bijna bang dat de hele wereld gek was geworden.
De overgrote meerderheid hier vindt dat hoor, man én vrouw. :)
Tails tell tales
  zaterdag 4 januari 2014 @ 16:23:08 #273
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_135068420
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 16:20 schreef Scorpie het volgende:
Ik denk dat de meesten toch nog wel verantwoordelijkheidsgevoel hebben en dat TS een uitzondering is. Althans, dat hoop ik.
pi_135068451
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 16:21 schreef Forbry het volgende:

[..]

Dit. Helemaal. Het gaat er ook nog geen eens om dat TS het niet kan betalen, want het is volgens haar maar een "futiliteit" :')
Dat zeggen mensen altijd als ze de ware reden willen verhullen. TS is behoorlijk op de centen, zelfs zoveel dat het letterlijk pijn in d'r buik doet als ze moet dokken voor haar eigen actie's.

Maar goed, team vriend van TS dus.
pi_135068473
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 16:23 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Ik denk dat de meesten toch nog wel verantwoordelijkheidsgevoel hebben en dat TS een uitzondering is. Althans, dat hoop ik.
Nou ik zie white knight TC03 anders ook behoorlijk ver met zijn arm erin gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')