abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135059667
Vinden jullie dat gescheiden eigendom als auto's in een relatie waar je samenwoont bij schade door een van de partners gezamenlijk vergoed moet worden door bijvoorbeeld de onvoorziene kosten of gezamenlijke uitgaven. Of dat dit door de schade gereden partner vergoed moet worden apart van de gezamenlijke bankrekeningen?
  zaterdag 4 januari 2014 @ 12:02:12 #2
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_135059680
Eigen schade eerst!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_135059698
Hangt af van duur relatie en wel of niet samenwonen
pi_135059786
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 12:02 schreef Simpel-Zat het volgende:
en van hoe de financien geregeld zijn

als alles op een grote hoop gaat dan eerder samen
als je precies genoeg geld op een gezamelijke rekening zet om gezamelijke lasten te drage dan eerder apart

en het ligt misschien ook wel aan hoe de schade ontstaan is
was het iets waar de ander niks aan kon doen of was het een hele domme fout?

En zo zijn er vast nog veel factoren
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_135059794
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 12:02 schreef Simpel-Zat het volgende:
En hoe je het samen financieel graag zou willen, dat is toch per relatie verschillend en je zal er samen uit moeten komen. Als je beiden je eigen auto hebt, daar zelf belasting etc voor betaalt en de andere partner er verder geen gebruik van maakt dan neem ik aan dat schade ook voor eigen rekening is. Heb je samen een auto waar je dus allebei in rijdt en waarvan je de rekeningen samen betaalt, dan lijkt mij schade ook gedeeld te worden. Maar goed, wat voor de een logisch is is dat voor de ander niet: dus er met hem over hebben en zeggen hoe jij er over denkt?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_135059802
In eerste instantie zelf betalen. Maar de gezamenlijke rekening is er wel uit nood. Al denk ik niet dat een kras of een deuk in de bumper per direct vergoed moet worden als het geld er niet is. Gelukkig hebben wij een erg goede verzekering voor de auto
pi_135059823
Bij bekeuringen en kleine schades hebben wij de volgende 'regel'. Samen in de auto, samen betalen ongeacht wie rijdt. Rij je alleen dan ook in principe alleen betalen.
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_135060016
Ik denk dat het er op neer komt dat je een compromis moet maken. Er zijn zo veel factoren.

Van te voren afspreken hoe je dat doet. En als je dat niet gedaan hebt, dan moet je een compromis maken op het moment dat er schade is.

In dit soort gevallen is het beter om vooraf afspraken te maken, denk ik. Het is moeilijk om een goed compromis te bereiken wanneer een van de twee helemaal overstuur is.

Zelf zou ik voor een goede gezamelijke verzekering gaan, dat soort dingen zet je relatie toch vaak wat minder onder druk wanneer het een keer mis gaat.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 12:17:31 #9
158518 Sjechov
Medisch Commercieel Actief!
pi_135060054
Mijn vriendin en ik hebben alles gezamenlijk.
Haar schade is mijn schade en vice versa.
Kan me ook slecht voorstellen dat je elkaar niet steunt in deze?

Hierbij ga ik uit van een samenwonende situatie.
Anders als je alles voor jezelf (nog) hebt is het je eigen probleem.
Je hoeft de wereld niet te snappen, je hoeft er alleen maar je weg in te vinden
pi_135060103
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 12:17 schreef Sjechov het volgende:
Mijn vriendin en ik hebben alles gezamenlijk.
Haar schade is mijn schade en vice versa.
Kan me ook slecht voorstellen dat je elkaar niet steunt in deze?
Ja, precies. Waarom zou je anders een relatie hebben, als je het niet doet om elkaar te steunen?

Allebei heb je sterke en zwakke kanten. Autorijden is nou eenmaal een beetje een zwakke kant van vrouwen (en van sommige mannen ook ;)). Maar een man is weer in staat om de keuken in de fik te laten vliegen wanneer hij een eitje bakt (en sommige vrouwen ook ;)).
pi_135060121
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 12:17 schreef Sjechov het volgende:
Hierbij ga ik uit van een samenwonende situatie.
Anders als je alles voor jezelf (nog) hebt is het je eigen probleem.
Dan nog kun je lief zijn voor je vriendin en haar helpen met het betalen van de schade. ;)
pi_135060128
Toen ik nog samenwoonde was het altijd, mijn geld is jouw geld en andersom ook. Als we ieder een grote aankoop wilden doen dan was er altijd wel overleg. Daarnaast hadden we een gezamelijk spaarrekening waar we zulke uitgaven als door jou genoemd van deden. Nooit een probleem, we hadden dan ook beiden geen gat in onze hand.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 12:25:59 #13
417864 Obstinaatje
Ingnorance is bliss!
pi_135060245
Strikt genomen als er sprake is van gescheiden eigendommen, zijn de lusten en de lasten daarvan ook gescheiden. Dus ieder betaald zijn/haar eigen schade.
De uitwerking van dat beginsel is wel afhankelijk van wat voor relatie het is, hoe jullie onderling zaken normaal regelen, en hoe de verhouding tussen de inkomsten is.
(En wat de uiteindelijk prijs voor de relatie kan zijn, als je je zo rigide opstelt.)
pi_135060261
Wij hebben ieder onze eigen auto. Ik een auto van de zaak en hij een eigen auto. Mijn auto is dus allrisk verzekerd en die van hem wa+ gezien de leeftijd. Ik heb dus schade aan zijn auto gereden en dat valt buiten de verzekering.

Schade is 900 euro, maargoed om dat zo even van mijn bankrekening af te halen of te 'lenen' van onze gezamenlijke rekening vind ik een beetje bizar.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 12:31:37 #15
131148 Dondermeester
Blikskaters en gerommel!
pi_135060378
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 12:26 schreef HiddenResponse het volgende:
Wij hebben ieder onze eigen auto. Ik een auto van de zaak en hij een eigen auto. Mijn auto is dus allrisk verzekerd en die van hem wa+ gezien de leeftijd. Ik heb dus schade aan zijn auto gereden en dat valt buiten de verzekering.

Schade is 900 euro, maargoed om dat zo even van mijn bankrekening af te halen of te 'lenen' van onze gezamenlijke rekening vind ik een beetje bizar.
Dus je maakt schade aan zijn auto en wil er niet voor opdraaien? :7
Wie ik ben?
Wie ben jij eigenlijk????
  zaterdag 4 januari 2014 @ 12:31:58 #16
158518 Sjechov
pi_135060388
quote:

Feitelijk zou je dat gewoon gezamenlijk kunnen betalen?
Als jullie op vakantie gaan betaal je toch ook samen?
  zaterdag 4 januari 2014 @ 12:32:21 #17
417864 Obstinaatje
Ingnorance is bliss!
pi_135060400
Als jij verantwoordelijk bent voor de schade ben jij ook verantwoordelijk voor het ongedaan maken daarvan. M.a.w. jij zal moeten betalen. Ik begrijp niet goed wat jij zo bizar vindt aan dat bedrag van jou rekening te halen. Als je bij een ander dan je vriend die schade had veroorzaakt had je dat ook moeten betalen. Al dan niet via de verzekeraar.
pi_135060475
Ik heb een hekel aan gezeur over geld dus wat mij betreft gezamenlijk. Tenzij je niet samenwoont, dan wordt het een beetje discutabel (eigenlijk vind ik het dan ieders eigen probleem).

Maar stel m'n vriendin had minder geld door een schade zou ik wel weer andere dingen (zoals uitgaan, of uit eten) betalen waardoor je indirect alsnog bijdraagt aan de schade.

Waarom zou je niet samen betalen? Als je samen woont wil je toch de rest van je leven met elkaar verder lijkt me.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 12:37:52 #19
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_135060555
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 12:01 schreef HiddenResponse het volgende:
Vinden jullie dat gescheiden eigendom als auto's in een relatie waar je samenwoont bij schade door een van de partners gezamenlijk vergoed moet worden door bijvoorbeeld de onvoorziene kosten of gezamenlijke uitgaven. Of dat dit door de schade gereden partner vergoed moet worden apart van de gezamenlijke bankrekeningen?
Ligt geheel aan de relatie zelf, ben je getrouwd of woon je langdurig samen en is alles inprincipe van jullie samen dan uit het gezamelijk potje.
Hebben jullie echt beide jullie eigen dingen, dus beide een eigen auto dan uit je eigen potje.

Maar ik vind het prettiger in een relatie om een gezamelijk potje te hebben.

Ik lees nu dat je schade aan zijn auto hebt gereden, hoe ziet hij dit het liefste te worden opgelost?
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_135060606
quote:

woon je samen? Hoe kwam de schade tot stand? Was hij er uberhaubt bij?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_135060624
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 12:31 schreef Dondermeester het volgende:

[..]

Dus je maakt schade aan zijn auto en wil er niet voor opdraaien? :7
Ik rijd de schade en baal er ook enorm van. De schade en het ongeluk is ontzettend dom. Baal hier echt van en als ik de tijd kon terugdraaien had ik dat gedaan natuurlijk. Dat is alleen niet mogelijk en deed het niet opzettelijk.

Daarmee wil ik niets goedpraten overigens. Maar om hier nou alleen voor op te draaien wil ik niet nee.
pi_135060692
Ik zou het wel fijn vinden (denk ik) dat als de ander de schade rijd dat die persoon op zijn minst in mea culpa modus gaat en niet 'pff samen betalen! En als je het niet met mij eens bent ga ik op fok vreemde vinden die het met mij eens zijn!'
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  zaterdag 4 januari 2014 @ 12:43:19 #23
158518 Sjechov
pi_135060701
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 12:40 schreef HiddenResponse het volgende:

[..]

Ik rijd de schade en baal er ook enorm van. De schade en het ongeluk is ontzettend dom. Baal hier echt van en als ik de tijd kon terugdraaien had ik dat gedaan natuurlijk. Dat is alleen niet mogelijk en deed het niet opzettelijk.

Daarmee wil ik niets goedpraten overigens. Maar om hier nou alleen voor op te draaien wil ik niet nee.
Feitelijk zegt het wel wat over de relatie ansicht.
Wat zegt je vriend hierover dan?
Woon je samen?
  zaterdag 4 januari 2014 @ 12:45:03 #24
417864 Obstinaatje
Ingnorance is bliss!
pi_135060743
Hidden Response, ik vind het een bizar standpunt dat als jij schade rijdt, je vindt dat je er niet alleen voor moet opdraaien. Waarom vindt jij dat je vriend hier aan mee moet betalen, hij heeft nergens schuld aan. Hij zal zijn auto zeker niet nog een keer aan jou uitlenen, om het nog maar niet te hebben over de kwaliteit van jullie relatie. Daar ga ik langzamerhand wel aan twijfelen. Ik vind het erg onsportief van je.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 12:48:44 #25
317910 Executioner
AK-47's for everyone!
pi_135060834
Als je hier van te voren geen afspraken met elkaar over hebt gemaakt vind ik dat de veroorzaker gewoon moet betalen.
- RELIGION - Treat it like your penis, don't show it off in public and don't shove it down your children's throat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')