abonnement Unibet Coolblue
pi_135058809
Dit topic is bedoeld om bij te houden welke artiesten ons ontvallen zijn. Maar dan niet een paar jaar geleden of zelfs een paar maanden, maar hooguit de afgelopen week. Dit om een 'mooi', redelijk chronologisch overzicht te krijgen over de rock/pop en andere muzikale overledenen vanaf nu.

Zet de datum van overlijden, de leeftijd en de oorzaak er ook bij om het niet slechts een linkdump-topic te maken.

Reageren mag, natuurlijk. Je hoeft nu niet hard op zoek naar overledenen van de afgelopen week, zet 't topic in je AT's en weet 'm te vinden als de volgende artiest naar de eeuwige jachtvelden vertrekt.
pi_135058834
Phil Everly dus :'(
  zaterdag 4 januari 2014 @ 11:50:02 #3
412661 brooklyndodger
Irritatie verhogend kritisch
pi_135059419
Erg spijtig ja, als iemand de tijd er voor heeft deze docu is erg aan te raden:
  zaterdag 4 januari 2014 @ 12:30:00 #4
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_135060336
Dat is wel een grote die ons verlaten heeft. Phil Everly.
Zeer veel invloed gehad op andere bands en de ontwikkeling van de popmuziek.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Trouwste user 2022 zaterdag 4 januari 2014 @ 12:33:27 #5
7889 tong80
Spleenheup
pi_135060433
quote:
15s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 12:30 schreef golfer het volgende:
Dat is wel een grote die ons verlaten heeft. Phil Everly.
Zeer veel invloed gehad op andere bands en de ontwikkeling van de popmuziek.
Welke ontwikkeling ?

Jan en Zwaan
Hepie en Hepie
Nick & Simon

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Moderator zaterdag 4 januari 2014 @ 13:14:18 #6
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_135061464
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 12:33 schreef tong80 het volgende:

[..]

Welke ontwikkeling ?

Jan en Zwaan
Hepie en Hepie
Nick & Simon

:P
Voor de Beatles, denk. ;)
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  Moderator zaterdag 4 januari 2014 @ 13:15:09 #7
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_135061488
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  zaterdag 4 januari 2014 @ 13:19:37 #8
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_135061631


En ook wel op Gram Parsons, The Byrds en wat daarna nog meer in de country-rock hoek is gemaakt.
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
  zaterdag 4 januari 2014 @ 14:04:46 #9
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_135063108

Phil (links) en Don Everly
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  Moderator zaterdag 4 januari 2014 @ 16:16:43 #10
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_135068135
Rapper Mazaradi Fox doodgeschoten

quote:
Mazardi Fox is vrijdag op 42-jarige leeftijd doodgeschoten in New York. De rapper, die in het verleden bij 50 Cents platenlabel G-Unit zat, zat in de auto toen een gemaskerde man op de wagen begon te schieten, meldt de Amerikaanse krant Daily News. Ook de drie andere inzittenden raakten gewond.

Het is niet duidelijk waarom de man, die na het lossen van de schoten vluchtte, begon te schieten. Fox kwam vorige maand vrij uit de gevangenis waar hij een straf van twee jaar uitzat voor mishandeling. In 1998 werd hij ook veroordeeld voor poging tot moord.

Fox, die werd geboren als Jamal Green, was een jeugdvriend van rapper 50 Cent en tekende in 2007 bij zijn platenlabel G-Unit. De rapper heeft zelf geen albums uitgebracht, maar was te horen op meerdere nummers van artiesten van het label. Fox verliet G-Unit een jaar later. 50 Cent laat op Twitter weten 'bedroefd' te zijn door het nieuws van zijn overleden vriend. "Mijn gedachten gaan uit naar zijn vrienden en familie."
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_135075162
Iedere keer als dit topic wordt gekickt en ik nog niks heb gehoord van een artiest die overleden is ben ik er bang voor om te lezen dat Paul McCartney, Brian Wilson of een andere muziekeindbaas is overleden :(
Bleuh.
pi_135076308
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 18:54 schreef PimD het volgende:
Iedere keer als dit topic wordt gekickt en ik nog niks heb gehoord van een artiest die overleden is ben ik er bang voor om te lezen dat Paul McCartney, Brian Wilson of een andere muziekeindbaas is overleden :(
Ik zou Phil Everly zo in het rijtje naast Paul McCartney en Brian Wilson durven zetten eigenlijk
pi_135076495
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 19:21 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Ik zou Phil Everly zo in het rijtje naast Paul McCartney en Brian Wilson durven zetten eigenlijk
Eens. "If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants."
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
pi_135079162
Ik bedoelde ook niet dat Phil Everly niet in het rijtje thuis hoorde, maar nu ik mijn posting terug lees komt het wel zo over. Ken alleen de hits en wat losse nummers die de Beach Boys/S&G gecoverd hebben ("Devoted To You" e.d.), maar ga me er binnenkort toch maar een wat verder in verdiepen. "On The Wings..." heb ik altijd al een gaaf nummer gevonden trouwens :)

[ Bericht 0% gewijzigd door PimD op 04-01-2014 20:31:08 ]
Bleuh.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 20:52:31 #15
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_135080467
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 19:21 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Ik zou Phil Everly zo in het rijtje naast Paul McCartney en Brian Wilson durven zetten eigenlijk
zeker. Ik ben zo'n ouwe lul dat het laatste concert dat ik gezien heb van de Everly Brothers was in 2004 :)
Het wordt eens tijd om met de kids Paradiso op te gaan zoeken....
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_135675214
Fergie Frederiksen (62), ex-Toto zanger
http://somethingelserevie(...)loses-cancer-battle/
  maandag 20 januari 2014 @ 15:15:02 #17
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_135719965
Claudio Abbado. Wereldberoemd dirigent. 80 jaar oud geworden.

Non possumus non loqui
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 21 januari 2014 @ 12:48:27 #18
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_135754988
Normaal-oprichter Jan Manschot overleden

DOETINCHEM -
Drummer Jan Manschot, medeoprichter van de rockband Normaal, is overleden. Dit heeft een woordvoerster van de Achterhoekse band dinsdag bevestigd.

Jan Manschot richtte 40 jaar geleden samen met Bennie Jolink de band Normaal op. In 1989 verliet Manschot de groep. Hij keerde onder meer nog terug voor de Zomertoer van 2003.

In de zomer van 2012 en het voorjaar van 2013 werden tumoren bij hem ontdekt. Hij overleed in de nacht van maandag op dinsdag op 66-jarige leeftijd.

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)hot_overleden__.html

"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  donderdag 23 januari 2014 @ 14:24:34 #19
111575 lubje25
lubjes' stash do not nick
pi_135849146
Donder op man, ik pak gewoon mijn klomp
pi_135849476
10 jaar, veel te jong ;(
nee, jij dan!
  Moderator donderdag 23 januari 2014 @ 14:38:49 #21
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_135849646
quote:
15s.gif Op donderdag 23 januari 2014 14:34 schreef Gehenna het volgende:
10 jaar, veel te jong ;(
Dit, RIP
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_135849926
Shiiiiiiiiiiiiiiiit dat meen je niet :'( werd gewoon misselijk toen ik het las :N

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator vrijdag 24 januari 2014 @ 10:57:16 #23
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_135885344
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_136040150
quote:
Folklegende Pete Seeger overleden
De Amerikaanse folklegende Pete Seeger is maandag op 94-jarige leeftijd overleden.

Dat meldt de New York Times dinsdag. Seeger was jarenlang een leidende figuur in de Amerikaanse folkmuziek en ook activist. Zijn nummer We Shall Overcome werd het symbool van de strijd voor gelijkberechtiging van de zwarten in de VS.
Seeger overleed in een ziekenhuis in New York, zo liet zijn familie weten. De muzikant zorgde eind jaren vijftig gewapend met zijn banjo voor een heropleving van de folkmuziek.
In de jaren vijftig werd Seeger verbannen van de Amerikaanse televisie om zijn linkse gedachtengoed. Hij verscheen daarop meer dan tien jaar niet op tv.

Seeger trad op voor de inauguratie van de Amerikaanse president Barack Obama. In 1997 kreeg Seeger een Grammy Award. Ook daarna bleef nummers hij schrijven, bijvoorbeeld tegen de wereldleiders en milieuvervuilers, zoals in 2010 een nummer over het olielek in de Golf van Mexico.
~ http://www.nu.nl/muziek/3(...)eeger-overleden.html

quote:
Profiel Pete Seeger
Een gesjeesde student van Harvard, tijdelijk communist, pacifist, bajesklant, milieuactivist en folklegende. De maandag overleden folkmusicus Pete Seeger was het allemaal.



Heel zijn leven bleef hij activist. Zijn nummer We Shall Overcome werd het symbool van de strijd voor gelijkberechtiging van de zwarten in de VS. Muzikaliteit zat Seeger in het bloed. Zijn vader was muziekleraar, zijn moeder violiste.
Seeger zelf koos op 18-jarige leeftijd voor de banjo. Dat zou het instrument zijn waarmee hij een revolutie in de folkmuziek leidde. Het kostte hem wel zijn studie aan Harvard: de banjo vroeg te veel aandacht.
Seeger staat in de traditie van folkmuzikanten als Woody Guthrie, die geregeld kritiek hadden op de Amerikaanse samenleving. Hij richtte op 21-jarige leeftijd de Almanac Singers op. Hij trad met deze controversiële band echter op onder een schuilnaam, Pete Bowers.
Zijn teksten zouden namelijk vervelend kunnen uitpakken voor de politieke carrière van zijn vader. De pacifistische, linkse boodschap die zijn band verspreidde, viel niet overal in goede aarde, al groeide de populariteit van de Almanac Singers in de Tweede Wereldoorlog.
Activisme
Seeger ging eind jaren 40 optreden onder zijn eigen naam. Het activisme verdween nooit. Zijn tweede band The Weavers, opgericht in 1947, werd bijvoorbeeld genoemd naar het toneelstuk van Gerhardt Hauptmann Die Weber, over een staking. Seeger had toen al een hit gescoord met If I Had A Hammer.
The Weavers droegen een minder uitgesproken boodschap uit dan zijn eerste groep: zij zat meer verhuld in de tekst. The Weavers scoorden begin jaren 50 een reeks hits, waaronder On Top Of Old Smokey, Goodnight, Irene en Tzena, Tzena, Tzena. Het succes was echter geen lang leven beschoren.
In 1953 hief de groep zich op, nadat Seeger en zijn mannen het slachtoffer waren geworden van de anticommunistische stemming van die tijd. In die dagen zat hij ook een jaar in de cel wegens 'on-Amerikaanse activiteiten'. Seeger, in de jaren 40 kortstondig lid van de Communistische Partij, was een voorvechter van mensenrechten, pacifisme en milieu-activisme.
Symbool
Solo hield Seeger het langer uit, zeker toen eind jaren 50 en in de jaren 60 de folk weer floreerde. Hij scoorde hits als Where Have All The Flowers Gone, ook bekend in de versie van Marlene Dietrich, en We Shall Overcome, waarvan Lucille Simmons in 1946 de eerste plaatopname maakte. Dat laatste nummer werd een symbool in de strijd voor gelijke rechten voor de zwarte bevolking van de VS.
Hoewel daarmee Seeger zijn belangrijkste muzikale kruit had verschoten, bleef hij schrijven. Dat leverde in 1997 nog een Grammy Award op. Tot op het laatst was Seeger actief. Hij bleef nummers schrijven, bijvoorbeeld tegen de wereldleiders en milieuvervuilers, zoals in 2010 een nummer over het olielek in de Golf van Mexico.
Weer een legende minder, maar dit keer wel een respectabele leeftijd...




Vorig jaar trad hij zelfs nog op:


[ Bericht 16% gewijzigd door Gehenna op 28-01-2014 09:23:16 ]
nee, jij dan!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')