Ja het is vaag maar ik vind hem zo klein toch ook leukquote:Op woensdag 15 januari 2014 03:20 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Ah ok. Dacht iets heel anders.![]()
Maar ik ga langzaam aan eens slapen. Morgen vroeg op.
Als je nu problemen oplossen kan, doe het dan. Dát is in het nu leven.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 23:24 schreef Melodicloud het volgende:
Leef eigenlijk in het nu, en problemen worden later wel mee gedealed. Niet erg handig als volwassen vrouw.
Ik luister inderdaad geen muziek. Zo nu en dan weet dit me alleen te pakken, maar ook dat is logischerwijsquote:Op woensdag 15 januari 2014 02:07 schreef Senor__Chang het volgende:
Luisteren jullie trouwens veel muziek? Weet dat S_E dat (onbegrijpelijkerwijs) niet doet.
Krijg je hier geen hulp voor? Dat zou me toch wel verstandig lijken.quote:Op woensdag 15 januari 2014 14:27 schreef singlelady27 het volgende:
ik heb al jaren lang paniekaanavallen. althans dat denk ik omdat ik al jaren bang ben om dood te gaan en nog STEEDS leefalleen mijn klachten lijken met de dag erger te worden, kreg ineens een beknellend gevoel in mijn rechterarm en tintelingen in mijn hals.
begon enorm te zweten en ik dacht door alle stress en paniek die ik elke dag heb stopt mn hart er nu mee.
dus ik dacht een hartinfarct, ben ermee naar de dokter geweest en die zegt gewoon elke keer. je maakt je te druk komt dat je je spieren aanspant en zo krijg je dit probleem. en nog als het weer komt opzetten kan ik niet geloven dat het idd komt door wat mijn huisarts zegt.
hee hoi, bedankt voor je reactie.quote:Op woensdag 15 januari 2014 14:36 schreef sitting_elfling het volgende:
Krijg je hier geen hulp voor? Dat zou me toch wel verstandig lijken.Hypochondriac lijkt me een gevalletje cognitieve therapie. Een lichaam kan plots tintelende gevoelens op laten spelen! Dat kan, dat is niet dat je er dood aan zou gaan of zo. Voor mij ligt de drempel (mocht dat gebeuren) simpel weg bij bloed. Mocht je sniezen en je muur is een leuke rode schilderij geworden of je loopt bloed te overgeven lijkt het me verstandig. Bloed kan een lichaam (zo ver ik weet) niet psychosomatisch faken.
Niet durf te slikken? Je zult al wel oxazepam hebben gehad? Hoe zit het qua school etc?quote:Op woensdag 15 januari 2014 14:43 schreef singlelady27 het volgende:
[..]
hee hoi, bedankt voor je reactie.
en ja ben er al mee heen geweest, en ook steeds word ik weer naar huis gestuurd heb nu medicatie gekregen en durf ze gewoon niet in te nemen.
en ik ben ook heel druk en onrustig altijd misschien dat dat ook een grote rol speelt hierin.
maar hoe dan ook die ineens opkomende beknelling in mijn arm maakt mij heel angstig vooral snachts als ik op bed ga. begin hevig te zweten en te trillen.
morgen moet ik bij mijn huisarts zijn dus ga ik eerlijk vertellen wat ik denk en ook dat ik mijn medicatie niet durf te slikken
heb verder nog nooit iets gehad aan medicijnen. ik ga van maandag tot donderdag naar school en heb enorme faalangst. beetje laag zelfbeeld zeg maar durf ook niet echt niet voor de klas te praten bang dat ze me raar vinden enzo. ik ben nu al een week thuis omdat ik zo enorme spanningshoofdpijn heb en die klachten die ik hiervoor beschreef in mijn bericht ben gewoon veel te bang dat ik mezelf omver loop en toch wil ik graag doorzetten mn diploma halenquote:Op woensdag 15 januari 2014 14:46 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Niet durf te slikken? Je zult al wel oxazepam hebben gehad? Hoe zit het qua school etc?
Paniekaanvallen zijn een reactie van je lichaam op stress. Je lichaam wil dat je ophoudt met over je grenzen gaan en stressen bijvoorbeeld. Spanningshoofdpijn idem. Paniekaanvallen zijn dus niet gevaarlijk gelukkig. (ik heb ze ook gehad, en soms nog)quote:Op woensdag 15 januari 2014 14:51 schreef singlelady27 het volgende:
[..]
heb verder nog nooit iets gehad aan medicijnen. ik ga van maandag tot donderdag naar school en heb enorme faalangst. beetje laag zelfbeeld zeg maar durf ook niet echt niet voor de klas te praten bang dat ze me raar vinden enzo. ik ben nu al een week thuis omdat ik zo enorme spanningshoofdpijn heb en die klachten die ik hiervoor beschreef in mijn bericht ben gewoon veel te bang dat ik mezelf omver loop en toch wil ik graag doorzetten mn diploma halen
heb nog nooit medicijnen gehad omdat ik bang was dat ik daarvan in een soort roesje kwam.quote:Op woensdag 15 januari 2014 14:57 schreef zomertje het volgende:
Paniekaanvallen zijn een reactie van je lichaam op stress. Je lichaam wil dat je ophoudt met over je grenzen gaan en stressen bijvoorbeeld. Spanningshoofdpijn idem. Paniekaanvallen zijn dus niet gevaarlijk gelukkig. (ik heb ze ook gehad, en soms nog)Het beste wat je kan doen is toch hulp vragen in de vorm van psycholoog/therapie. Kijken hoe en waar al die stress vandaan komt en wat je het beste eraan kan doen. Welke medicatie heb je gehad? oxazepam is heel goed om even tot rust te komen, deze moet je alleen niet te lang/vaak gebruiken
dat heet afleiding en is heel goed als je je vermaakt en daar word je vrolijk van.quote:Op woensdag 15 januari 2014 15:35 schreef Raggingbull het volgende:
vroeg een klasgenoot me mee shoppen. En had zoiets van ach waarom niet niks te doen. En juist dat sociale contact doet me echt super goed.Kwam er vandaag een klasgenoot van he raggingbull ga je mee naar de primark ik moet eventjes een koe-pak halen. Dus ben weer mee gegaan. En heb zelf een vossen-pak aangeschaft. Hoop lol beleeft en voel me nu echt opgewekt en vrolijk. Kortom de TT komt tot nu toe behoorlijk van pas op mij. Het lijkt echt een beter jaar te worden. Waarin er veel gelachen en plezier beleefd word.
Dit. Ik heb ook altijd de tv aanstaan, ook al kijk ik niet. Ik moet wel heel erg geconcentreerd bezig zijn wil ik tegen stilte kunnen. Zit eraan te denken om op de douche ook een radiootje neer te zetten.quote:Op woensdag 15 januari 2014 16:13 schreef Cue_ het volgende:
Muziek is voor mij enkel als opvulling van stilte. Thuis staat altijd de tv aan, maar tijdens het koken/douchen altijd de radio. Op m'n werk is het om geluiden van buitenaf wat te dempen, zodat ik me iets meer kan concentreren.
Of tewel.. vooral om tegen stilte te gaan.
Het er echt beter door voelen ofzo gebeurd mij zelden. Kan af en toe daardoor wel iets meer in de stemming komen ofzo, maar haal er geen troost/steun uit ofzo. Geen idee ook hoe dat te doen
Echt heerlijkquote:Op woensdag 15 januari 2014 16:56 schreef CherryLips het volgende:
Zit eraan te denken om op de douche ook een radiootje neer te zetten.
Ik sta nu al te lang onder de douchequote:Op woensdag 15 januari 2014 16:59 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Echt heerlijk
Moet je wel een zender zoeken zonder al te veel reclame/geouwehoer/nieuws.
Haha, Het heeft op mij weinig invloed. Meestal sta ik er 1 of 2, max 3 nr's onder.. dus dat valt wel meequote:Op woensdag 15 januari 2014 17:02 schreef CherryLips het volgende:
Ik sta nu al te lang onder de douche
Perfectionisme?quote:Op woensdag 15 januari 2014 15:03 schreef singlelady27 het volgende:
[..]
heb nog nooit medicijnen gehad omdat ik bang was dat ik daarvan in een soort roesje kwam.
ik neem idd wel vel hooi op mn vork. mijn huishouding mijn kinderen en ik ben nogal netjes dus alles moet in de puntjes goed zijn.
soms best irritant en vooral vermoeiend.
ben altijd gespannen en als ik dan wil ontspannen breekt me het zweet uit en mijn rechtarm doet ineens raar net of iemand mijn arm indrukt beknellend gevoel en tintelingen naar mn hals, en dat maakt mij elke dag zo bang.
Probeer eens wat Radiohead te luisteren.quote:Op woensdag 15 januari 2014 14:31 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik luister inderdaad geen muziek. Zo nu en dan weet dit me alleen te pakken, maar ook dat is logischerwijs.
Wat is emotioneel gezien eigenlijk je grootste issue? Het feit dat je denkt dat alles zo zinloos is? Of dat je emotioneel/sociaal te onbeholpen bent om verder te komen in sociale kringen? Intelectueel is er natuurlijk niet veel aan de hand. maar dat is bij het gros hier wel goed denk ik. Je kunt nog zo slim zijn, als je je kut zou voelen komt daar ook niet een heel goed cijfer uit rollen.
O nee, ik vind het heerlijk, sta rustig ruim een kwartier onder de douche.quote:Op woensdag 15 januari 2014 17:03 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Haha, Het heeft op mij weinig invloed. Meestal sta ik er 1 of 2, max 3 nr's onder.. dus dat valt wel mee
Hier hetzelfde. Luister er als het kan altijd naar en als ik het niet doe, heb ik wel een liedje in mijn hoofd dat op rewind staat.quote:Op woensdag 15 januari 2014 15:51 schreef kuolema het volgende:
Oh ja, muziek: dat luister ik heel veel. Het kan mijn stemming best wel beïnvloeden. Als ik me slecht voel vind ik er steun in (hoewel ik me ook verder kan laten meeslepen in mijn negatieve stemming). Ik kan er ook vrolijker van worden. En het is een belangrijke bron van afleiding.
Muziek biedt me houvast. Wat ik erg vervelend vind is dat ik vaak niet meer kan genieten van muziek of er zelfs echt niet meer tegen kan als ik me niet goed voel. Het enige dat nog fijn is, is dan ook weg en dan heb ik niets meer. Heel naar is dat.
Muziek tijdens het douchen.quote:Op woensdag 15 januari 2014 16:13 schreef Cue_ het volgende:
Muziek is voor mij enkel als opvulling van stilte. Thuis staat altijd de tv aan, maar tijdens het koken/douchen altijd de radio. Op m'n werk is het om geluiden van buitenaf wat te dempen, zodat ik me iets meer kan concentreren.
Of tewel.. vooral om tegen stilte te gaan.
Het er echt beter door voelen ofzo gebeurd mij zelden. Kan af en toe daardoor wel iets meer in de stemming komen ofzo, maar haal er geen troost/steun uit ofzo. Geen idee ook hoe dat te doen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |