Laat de collega's er buiten. Dit is niet sjiek!quote:Op donderdag 2 januari 2014 22:48 schreef Bessensap het volgende:
Is dit juridisch goed genoeg om aan tonen dat zij gewerkt heeft, mocht de werkgever er niet zijn?
[..]
quote:Op woensdag 1 januari 2014 11:46 schreef Bessensap het volgende:
Hallo beste mensen, dit is even een kloontje ivm gevoelige informatie.
Even een situatieschets:
-Mijn vriendin is nu al 9 jaar werkzaam bij een dierenkliniek als assistente. Nu wordt per 1 januari, vandaag dus, de kliniek overgenomen door een nieuwe eigenaar. Zij heeft al die jaren een vaste aanstelling.
Hiermee liggen wij nu overhoop, want, de nieuwe eigenaar, wilt dat zij een nieuw contract tekent, waar dus in staat dat hij haar geen pensioenpremie gaat betalen. Hij wilt alleen de artsen pensioenpremie betalen, en de assistenten niet. Dit zou niet in het budget passen. Volgens CAO is hij verplicht dit te betalen mits hij aangesloten is bij een zogenaande BPW organisatie. Haar oude baas was dit en het Juridisch Loket meldt ons, dat de nieuwe eigenaar in principe alles overkoopt zoals het was, dus ook dat feit. Oftewel, hij moet pensioenpremie betalen.
Echter, hij zegt, dat er een wetsartikel is waarin staat dat als hiervoor geen budget is, hij dit niet hoeft te betalen.
Mijn vriendin verdient al weinig (ze zit al tegen minimumloon aan), en zou op deze manier nog meer achteruit gaan in inkomen.
Enfin, nieuwe eigenaar zegt doodleuk, als je niet tekent hoef je morgen (2 januari) niet te komen. Voor volgende week had hij haar al uitgeroosterd.
Mijn vraag is, kan hij dit zomaar zeggen? Moet zij een contract tekenen om te mogen werken morgen? In principe heeft zij een vaste aanstelling dus kan zij hierop toch gewoon doorwerken, de kliniek is immers met alle bestaande contracten overgekocht.
Ook zegt hij dat als zij een rechtzaak begint, haar veel succes hiermee te wensen en dat hun wegen daar dan scheiden.
Graag jullie licht hierop, enorm bedankt!
Als er strijd over komt, dan kan de rechter het altijd nog aan de collega's vragen.quote:Op donderdag 2 januari 2014 22:54 schreef Bessensap het volgende:
Het probleem is dus dat hij er maar af en toe is. Als zij gaat werken morgen en hij is er niet, hoe toont ze dan aan dat ze gewerkt heeft?
quote:Daar ik geen schriftelijke bevestiging van u heb ontvangen dat u werkelijk bedoeld heeft dat ik tot nader order vrijgesteld ben van werk, heb ik besloten vandaag 3 januari 2014 gewoon volgens rooster op het werk te verschijnen en te doen waar ik voor betaald word. Morgen kom ik weer.
Houdoe en de groeten,
De vriendin van TS
Haha, goeiequote:Op donderdag 2 januari 2014 22:59 schreef Queller het volgende:
Daar ik geen schriftelijke bevestiging van u heb ontvangen dat u werkelijk bedoeld heeft dat ik tot nader order vrijgesteld ben van werk, heb ik besloten vandaag 3 januari 2014 gewoon volgens rooster op het werk te verschijnen en te doen waar ik voor betaald word. Morgen kom ik weer.
Houdoe en de groeten,
De vriendin van TS
Dat hoeft ze niet. Je draait ten onrechte de bewijslast om. Laat de baas maar aantonen dat ze NIET gewerkt heeft.quote:Op donderdag 2 januari 2014 22:54 schreef Bessensap het volgende:
Het probleem is dus dat hij er maar af en toe is. Als zij gaat werken morgen en hij is er niet, hoe toont ze dan aan dat ze gewerkt heeft?
Prima hoor!quote:Op donderdag 2 januari 2014 22:59 schreef Bessensap het volgende:
[..]
Haha, goeieIk ga hem gebruiken met jouw toestemming
Klein kanttekeningtje: ze heeft schriftelijk laten weten niet meer te komen tot nader order. Dus voor de zekerheid dan maar....quote:Op donderdag 2 januari 2014 22:59 schreef r_one het volgende:
Dat hoeft ze niet. Je draait ten onrechte de bewijslast om. Laat de baas maar aantonen dat ze NIET gewerkt heeft.
quote:Geachte heer fuckface,
Daar ik gisteren donderdag 2 januari 2014 geen schriftelijke bevestiging van u heb mogen ontvangen, dat u werkelijk bedoeld heeft dat ik tot nader order vrijgesteld ben van werk, heb ik besloten vandaag 3 januari 2014 gewoon volgens rooster op het werk te verschijnen en te doen waar ik voor betaald word. Dit uiteraard met behoud van salaris en opbouw van vakantiedagen.
Zonder schriftelijke bevestiging dat u mij expliciet verbied om te komen, zal ik maandag 6 januari 2014 gewoon weer mijn verplichtingen uitoefenen.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Hoogachtend,
Op wat schrijffouten na, ook prima.quote:Op donderdag 2 januari 2014 23:02 schreef Bessensap het volgende:
Dit misschien beter? Sorry hoor
[..]
Waar lees jij dat 'tot nader order' niet meer komt? Ze schrijft dat ze óp 2 januari niet verschijnt, niet 'vanaf' 2 januari.quote:Op donderdag 2 januari 2014 23:01 schreef Queller het volgende:
[..]
Klein kanttekeningtje: ze heeft schriftelijk laten weten niet meer te komen tot nader order. Dus voor de zekerheid dan maar....
Ik las het nergens, want ik heb het niet meer opgezocht, maar als jij het zegt, dan ben ik het per direct met je eensquote:Op donderdag 2 januari 2014 23:06 schreef r_one het volgende:
Waar lees jij dat 'tot nader order' niet meer komt? Ze schrijft dat ze óp 2 januari niet verschijnt, niet 'vanaf' 2 januari.
Nogmaals: wees dan compleet: als je 'opbouw van vakantiedagen' noemt, moet je 'opbouw van pensioen' ook noemen.quote:Op donderdag 2 januari 2014 23:02 schreef Bessensap het volgende:
[..]
Ik verander het.quote:Op donderdag 2 januari 2014 23:07 schreef r_one het volgende:
[..]
Nogmaals: wees dan compleet: als je 'opbouw van vakantiedagen' noemt, moet je 'opbouw van pensioen' ook noemen.
Too easyquote:Op donderdag 2 januari 2014 23:06 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik las het nergens, want ik heb het niet meer opgezocht, maar als jij het zegt, dan ben ik het per direct met je eens
Dit.quote:Op donderdag 2 januari 2014 22:52 schreef Queller het volgende:
[..]
Laat de collega's er buiten. Dit is niet sjiek!
Gewoon gaan, terplekke afwachten wat ie van haar wil. Desnoods gaat ze ramen zemen of de stoep ontdoen van onkruid.
quote:Op donderdag 2 januari 2014 23:02 schreef Bessensap het volgende:
[..]
Nee, niet goed. Vermelden dat ze gewerkt heeft is voldoende. Loondoorbetaling behoort namelijk altijd plaats te vinden, ook als hij haar naar huis stuurt. Zo lijkt het net alsof zij denkt alleen recht te hebben op loon als ze werkt.quote:Geachte heer fuckface,
Daar ik gisteren donderdag 2 januari 2014 geen schriftelijke bevestiging van u heb mogen ontvangen, dat u werkelijk bedoeld heeft dat ik tot nader order vrijgesteld ben van werk, heb ik besloten vandaag 3 januari 2014 gewoon volgens rooster op het werk te verschijnen en te doen waar ik voor betaald word. Dit uiteraard met behoud van salaris en opbouw van vakantiedagen.
Zonder schriftelijke bevestiging dat u mij expliciet verbied om te komen, zal ik maandag 6 januari 2014 gewoon weer mijn verplichtingen uitoefenen.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Hoogachtend,
Zij. Maar haar werkgever heeft haar naar huis gestuurd, blijvend. Dus ook vandaag.quote:Op donderdag 2 januari 2014 23:06 schreef r_one het volgende:
[..]
Waar lees jij dat 'tot nader order' niet meer komt? Ze schrijft dat ze óp 2 januari niet verschijnt, niet 'vanaf' 2 januari.
Volgens mij heeft de werkgever iets geroepen, maar dat niet schriftelijk bevestigd.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 09:22 schreef Ouder1 het volgende:
Nee, niet goed. Vermelden dat ze gewerkt heeft is voldoende. Loondoorbetaling behoort namelijk altijd plaats te vinden, ook als hij haar naar huis stuurt. Zo lijkt het net alsof zij denkt alleen recht te hebben op loon als ze werkt.
Sowieso was ik vandaag niet gaan werken want de werkgever heeft haar naar huis gestuurd. En dat recht heeft hij. Ze gaat hiermee tegen zijn opdracht in en dat is niet verstandig.
Volgens mij klopt dat mar ook dan is het een 'werk'opdracht. Zou me wat zijn als elke opdracht van een werkgever schriftelijk moest gebeurenquote:Op vrijdag 3 januari 2014 09:33 schreef Queller het volgende:
[..]
Volgens mij heeft de werkgever iets geroepen, maar dat niet schriftelijk bevestigd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |