Ik neem je opmerking mee naar achter. Ik ga hier in mijn eentje niet over beslissenquote:Op donderdag 2 januari 2014 20:29 schreef SunChaser het volgende:
Je gaat toch niet zeggen dat je vanaf vandaag mag inzenden? Gisteren (vanaf 00.00 uur) hebben heel wat mensen fotos gemaakt van vuurwerk of een nieuwjaarsduik
Neuh, er hoeft niet altijd een thema te zijn toch? Maar het is wel een goed moment om het inspiratie topic voor onderwerpen aan te maken. Daar kwamen met de vorige editie genoeg leuke onderwerpen naar vorenquote:Op donderdag 2 januari 2014 20:35 schreef over_hedge het volgende:
Dit omdat er vorige keer zo weinig inzendingen waren?
De regels staan er toch? Het lijkt me dat die tot op heden nog steeds duidelijk zijn.quote:Op donderdag 2 januari 2014 20:58 schreef SunChaser het volgende:
Een vrije opdracht met vrije bewerking, dat is dit niet zeker?
Het staat je vrij die discussie te voeren in FB, laten we het hier over het onderwerp, je inspiratiebronnen etc. hebbenquote:Op donderdag 2 januari 2014 21:06 schreef SunChaser het volgende:
Jammer. Laat die regels eens los, het was om t laagdrempelig te maken maar t lijkt erop dat t hoogdrempelig is na 3 à 4 edities
Die discussie mag inderdaad wel hier. Maar we gaan niet elke maand dezelfde bewerkingsdiscussie voeren. Jouw mening over die regel is bekend. Die van het Moderator team ook. Agree to disagree. Daarnaast hebben we geen reden om aan te nemen dat inzenders wegblijven omdat ze niet mogen bewerkenquote:Op donderdag 2 januari 2014 21:12 schreef SunChaser het volgende:
Je hebt elk maand krap aan 8 inzendingen over zes weken inzenden, veel fotografen zijn bezig met bewerken, sta t toe, lelijke bewerkingen worden toch afgestraft en krijgen geen punten
Ja dat mag,,maar met lagen werken mag niet, vullen of verplaatsen ook niet, stitchen ook niet, of dupliceren, allemaal dingen die vrij vaak worden gedaan in de fotografiequote:Op donderdag 2 januari 2014 21:20 schreef over_hedge het volgende:
Sinds wanneer mag bewerken niet dan?Ik had mijn inzending ook beetje bewerkt hoor. waar ik tweede mee werd. Wat donkere plekken lichter maken en zwart wit maken enzo
Oh inlagen werken doe ik wel.. Om op verschillende plekken burn en dodge te doen. Als je dat allemaal op 1 laag doet is kut. per laag kan ik tenminste de opacity aanpassen.quote:Op donderdag 2 januari 2014 21:22 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Ja dat mag,,maar met lagen werken mag niet, vullen of verplaatsen ook niet, stitchen ook niet, of dupliceren, allemaal dingen die vrij vaak worden gedaan in de fotografie
Je weet niet of t inzendingen kost omdat je t niet hebt getest. Zoals hierboven gezegd, met lagen werken voor belichten, dingen verwijderen of verplaatsen of toevoegen zijn dingen die vaak worden gedaan maar dat mag hier niet.quote:Op donderdag 2 januari 2014 21:21 schreef Uncle het volgende:
[..]
Die discussie mag inderdaad wel hier. Maar we gaan niet elke maand dezelfde bewerkingsdiscussie voeren. Jouw mening over die regel is bekend. Die van het Moderator team ook. Agree to disagree. Daarnaast hebben we geen reden om aan te nemen dat inzenders wegblijven omdat ze niet mogen bewerken![]()
Daarnaast is het een goed idee om de begin termijn een dag terug te verschuiven. Maar vooral omdat het onderwerp eigenlijk 1 januari al online had gemoeten.Dat passen we dus aan.
Dat mag dus niet. Ik fotografeer vaak een setting meerdere keren, laad ze in een stapelscript en daarna onderliggende lagen erin poetsen. Of 1 foto diverse keren belichten en uitsturen, laden in stapelscript en dan ook poetsen.quote:Op donderdag 2 januari 2014 21:23 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Oh inlagen werken doe ik wel.. Om op verschillende plekken burn en dodge te doen. Als je dat allemaal op 1 laag doet is kut. per laag kan ik tenminste de opacity aanpassen.
Tja ik wist niet eens dat dat niet magquote:Op donderdag 2 januari 2014 21:27 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Dat mag dus niet. Ik fotografeer vaak een setting meerdere keren, laad ze in een stapelscript en daarna onderliggende lagen erin poetsen. Of 1 foto diverse keren belichten en uitsturen, laden in stapelscript en dan ook poetsen.
Inderdaad, maar jij hebt ook niet getest of er niet meer inzendingen zijn als we de regel toch afschaffenquote:Op donderdag 2 januari 2014 21:24 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Je weet niet of t inzendingen kost omdat je t niet hebt getest.
Je kan ook stellen dat jullie onnodig eigenwijs zijn door vast te houden aan onzinnige en betuttelende regels. Met 8 inzendingen voor een wedstrijd per keer die verder moet gaan dan alleen FOT is het naïef om vast te willen houden aan regels die nergens op slaan.quote:Op donderdag 2 januari 2014 21:31 schreef Uncle het volgende:
[..]
Inderdaad, maar jij hebt ook niet getest of er niet meer inzendingen zijn als we de regel toch afschaffen![]()
En ik snap niet helemaal waarom je elke maand dezelfde discussie opnieuw komt voeren.Wel hulde voor je volhardendheid overigens, een goed signaal van positieve betrokkenheid
Input wordt altijd gewaardeerd en besproken achter de schermen, maar elke maand dezelfde discussie gaat wel een beetje vervelen moet ik bekennen...
![]()
Misschien binnenkort een keer 'extreme bewerkingen' als onderwerp en kijken of we meer inzendingen krijgen...
Lagen is je foto bewerken uit meerdere foto's. En het is ingewikkelder dan even en prullenbak verwijderen wat ook niet magquote:Op donderdag 2 januari 2014 21:28 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Tja ik wist niet eens dat dat niet mag
Oh dat doe ik dan weer nietquote:Op donderdag 2 januari 2014 21:53 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Lagen is je foto bewerken uit meerdere foto's. En het is ingewikkelder dan even en prullenbak verwijderen wat ook niet mag
Zie ondermeer deze post FOT / [Discussie] De FOK!fotowedstrijd is terug!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |