Hij bedoeld op stationair toerental.quote:
Je rijd dan op stationair, maar zodra je een drempel of bocht doorgaat zal je er wel net onder komen oid. Of bij een heuveltje.quote:Op donderdag 2 januari 2014 18:52 schreef jatochneetoch het volgende:
Je moet niet onder de stationair toeren komen.
quote:Op zaterdag 4 januari 2014 14:43 schreef Pap89 het volgende:
Wtf? Waarom zou je dit uberhaupt willen?
Heb je een rechtervoet met ADHD?
Welke 30km/h wegen zijn zodanig lang dat je het niet vol kunt houden om je poot stil op je pedaal te laten?quote:Op zaterdag 4 januari 2014 14:46 schreef jitzzzze het volgende:
Ik kan me voorstellen dat het zo wel enigzins comfortabel rijden is. Maar zoals gezegd is het erg slecht voor je wagen.
geen idee, ik ken ze niet. Ik gebruik de techniek die TS beschrijft dan ook niet.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 14:50 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Welke 30km/h wegen zijn zodanig lang dat je het niet vol kunt houden om je poot stil op je pedaal te laten?
Waarom willen mensen cruisecontrol? Vaak om dezelfde snelheid te blijven rijden en niet harder te gaan. Wat Cybje zegt dus. Heb ik in de OP wel verteld ('om boetes te vermijden').quote:Op zaterdag 4 januari 2014 14:43 schreef Pap89 het volgende:
Wtf? Waarom zou je dit uberhaupt willen?
Heb je een rechtervoet met ADHD?
Vind het op zich wel dat terecht dat je daar maximaal 30 mag rijden. Veel fietsers, stilstaande bus die je moet inhalen, stoep naast de weg en gelijkwaardige kruisingen.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:25 schreef Cybje het volgende:
Ik ken hier in de buurt 30 km/u wegen die geasfalteerd zijn en breed zijn. Ik heb dan ook de grootste moeite om 30 km/u te blijven rijden, je gaat automatisch toch vaak wat harder rijden. Of ik moet echt heel erg op de snelheidsmeter letten, maar meestal is het verstandiger om in 30 zones op de weg te letten.
Dit is een voorbeeldje van hier in de buurt: https://maps.google.nl/ma(...)&cbp=12,5.15,,0,0.37
Dus ik snap wel dat het op dat soort punten handig is om 30 km/u te blijven rijden, zeker gezien ze soms flitsen in de 30 zones
Dat is ook hoe ik normaal voorkom dat ik harder dan 30 rijd. Ik was gewoon even benieuwd of deze potentiële techniek waar ik toevallig achter kwam goed is voor de auto. Nee dus. Ga ik dus niet gebruiken. Bedankt iedereen.quote:Op zondag 5 januari 2014 13:01 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ik rij op 30km-wegen standaard in de 2e versnelling. Als je dan onbewust te hard rijdt, dan hoor je het wel.
Klopt en 50 km/u is er zeker te hard, maar als de weg helemaal leeg is verder (geen bus, fietsers, etc.), dan rijd je er wel makkelijk tegen de 40 km/u aan, wat dus 50+ euro kost als je er een boete voor krijgt.quote:Op zondag 5 januari 2014 13:01 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Vind het op zich wel dat terecht dat je daar maximaal 30 mag rijden. Veel fietsers, stilstaande bus die je moet inhalen, stoep naast de weg en gelijkwaardige kruisingen.
Ik rij op 30km-wegen standaard in de 2e versnelling. Als je dan onbewust te hard rijdt, dan hoor je het wel.
euh, dat kan mijn auto ook, net als de rest van alle kleine auto's.quote:Op donderdag 9 januari 2014 22:34 schreef delano.888 het volgende:
Wat heb jij in godsnaam voor auto dat je 30 kan rijden in zijn 5? Dat is echt heel bijzonder. Als ik in de 5 zit en ik laat alles los zak ik hoogstens af tot 70km denk ik voordat de motor gigantisch gaat brommen enz. Ik vraag me echt af wat voor vreemde auto jij heb.
Kan prima, je moet hem alleen niet door de toeren laten zakken, maar gewoon bij langzaam rijden opschakelen en wat gevoel in je poot hebben.quote:Op donderdag 9 januari 2014 22:34 schreef delano.888 het volgende:
Wat heb jij in godsnaam voor auto dat je 30 kan rijden in zijn 5? Dat is echt heel bijzonder. Als ik in de 5 zit en ik laat alles los zak ik hoogstens af tot 70km denk ik voordat de motor gigantisch gaat brommen enz. Ik vraag me echt af wat voor vreemde auto jij heb.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |