abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 januari 2014 @ 13:05:52 #26
35845 Cybje
Muuh muuh muuh
pi_135098588
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 13:01 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Vind het op zich wel dat terecht dat je daar maximaal 30 mag rijden. Veel fietsers, stilstaande bus die je moet inhalen, stoep naast de weg en gelijkwaardige kruisingen.

Ik rij op 30km-wegen standaard in de 2e versnelling. Als je dan onbewust te hard rijdt, dan hoor je het wel.
Klopt en 50 km/u is er zeker te hard, maar als de weg helemaal leeg is verder (geen bus, fietsers, etc.), dan rijd je er wel makkelijk tegen de 40 km/u aan, wat dus 50+ euro kost als je er een boete voor krijgt.

Daarom ook de vraag van TS :)
Schaap
pi_135102458
Gewoon tweede versnelling pakken inderdaad. Lage toeren zijn niet goed.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_135104844
Jij hebt een automaat nodig ^O^
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_135113649
Gewoon in zijn 2de versnelling rijden.

In mijn auto rij ik dan precies 2500 toeren.

Ik kijk dan regelmatig op mijn toerenenteller of die nog op de 2500 toeren zit. Is wat nauwkeuriger dan mijn kilometerteller.

Ik heb een snelle benzine auto. Ik zorg dat ik onder het rijden gewoon niet onder de 2500 toeren kom.
Opschakelen bij 3500 toeren of hoger.

Het nieuwe rijden is echt slecht voor je blok. Telkens te vroeg opschakelen.

Stationair te lang is ook slecht. Aangezien je oliepijl niet genoeg zijn werk doet.

Daarom ook nooit in de winter, auto aan en stationair de ruiten krabben en kachel alvast aan.
Blok en olie zijn te koud, dus extra lekkage.

Ik zorg gewoon dat ik op een constant weg kwa snelheid rond de 2500 toeren zit.

Bijvoorbeeld 50 km in zijn 3.

Kost iets meer benzine, maar kan gewoon gas geven zonder terug te hoeven schakelen.

Eigenlijk rij ik meer op mijn toerental dan op de kilometerteller.

Het is ook niet voor niet dat in sommige auto de toerenteller groter dan de kilometerteller is, of gewoon recht voir je neus staat in het dashboard. :-)
pi_135122887
Je kunt ook gewoon een auto met cruise control kopen de volgende keer.
Schip ahoy!
pi_135204297
Of een steen aan een touwtje op je mat leggen ;)
Onder deze lijn niet schrijven
pi_135296088
Wat heb jij in godsnaam voor auto dat je 30 kan rijden in zijn 5? Dat is echt heel bijzonder. Als ik in de 5 zit en ik laat alles los zak ik hoogstens af tot 70km denk ik voordat de motor gigantisch gaat brommen enz. Ik vraag me echt af wat voor vreemde auto jij heb.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  vrijdag 10 januari 2014 @ 08:33:42 #33
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_135305898
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 22:34 schreef delano.888 het volgende:
Wat heb jij in godsnaam voor auto dat je 30 kan rijden in zijn 5? Dat is echt heel bijzonder. Als ik in de 5 zit en ik laat alles los zak ik hoogstens af tot 70km denk ik voordat de motor gigantisch gaat brommen enz. Ik vraag me echt af wat voor vreemde auto jij heb.
euh, dat kan mijn auto ook, net als de rest van alle kleine auto's.

Zijn meestal van die kleine auto's met kleine benzinemotoren en niet al te lange bakverhoudingen.

Mijn vorige auto deed 4000 toeren met 120..
  vrijdag 10 januari 2014 @ 09:02:44 #34
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_135306215
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 22:34 schreef delano.888 het volgende:
Kan prima, je moet hem alleen niet door de toeren laten zakken, maar gewoon bij langzaam rijden opschakelen en wat gevoel in je poot hebben.
Goed voor de auto is het sowieso niet.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 23:34:24 #35
393186 tennisbal8594
www.ishetalweekend.nl
pi_135341768
Zoals iedereen al zegt is het slecht voor je motor en aandrijflijn. De lagers en kleppen krijgen veel te veel kracht te verduren in de 5e versnelling. Daarnaast kan de EGR van (sommige) motoren niet goed meer ademen omdat er gewoonweg te weinig toeren wordt gemaakt om de zaak schoon te houden.

Het enige voordeel dat hieraan kleeft is dat je zeer zuinig gaat rijden maar die besparing loop je terzijde weer mis door de reparatiekosten voor je aandrijflijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')