Dat heb ik dus met een Prius. Dit trap ik ook vol op z'n staart, en met 140 is die echt niet zo zuinig meerquote:Op vrijdag 3 januari 2014 14:32 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik veel in S rij en de kickdown vrij vaak gebruik, dus zo schoon zal ik wel niet zijnDe eco-knop raak ik ook nooit aan.
Ik vind ze wel tof rijden, die Corsatjes.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 14:32 schreef Sarasi het volgende:
En ik maar gele marker handjes kweken in de UB.Maar ik mag zondag in de Opel Corsa van mijn ouders naar de Efteling met mamma.
Agressie en ergernis verschillen van elkaar. Agressie wek je op door je te ergeren. Mensen op de weg kunnen dit voorkomen door RECHTS TE RIJDEN.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 14:05 schreef Queller het volgende:
Wat een hoop agressieve verkeersdeelnemers hangen er in dit topicOf nou ja, in elk geval verkeersdeelnemers die het doen voorkomen alsof ze nogal agressief zijn op de weg.
Hehe, dat zal niet neequote:Op vrijdag 3 januari 2014 14:33 schreef Viezze het volgende:
[..]
Dat heb ik dus met een Prius. Dit trap ik ook vol op z'n staart, en met 140 is die echt niet zo zuinig meer
Jawel, rijdt prima. Maar de hipste functie is het bedienen van het radiovolume met de knopjes op het stuur.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 14:33 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ik vind ze wel tof rijden, die Corsatjes.
Nee nee nee, dat heb je helemaal verkeerdquote:Op vrijdag 3 januari 2014 14:36 schreef Kiprollade het volgende:
Als Amoeba de Jaaaaaag mag overkopen van z'n vader vrees ik dat die er binnen een maand zo uitziet:
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 3 januari 2014 14:37 schreef Viezze het volgende:
[..]
Nee nee nee, dat heb je helemaal verkeerd
[ afbeelding ]Zoiets wilde ik eigenlijk ook posten, maar dat is weer zieluuug.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Op zo'n manier. Als 1995 je bouwjaar is, heb je net een jaar je rijbewijs. Ik durf de stelling wel aan dat je dan nog een heleboel te leren hebt en een beetje te pedant waar het gaat om je eigen kennen en kunnenquote:Op vrijdag 3 januari 2014 14:33 schreef Kiprollade het volgende:
[..]
Agressie en ergernis verschillen van elkaar. Agressie wek je op door je te ergeren. Mensen op de weg kunnen dit voorkomen door RECHTS TE RIJDEN.
Wij rijden voor ons werk en zijn dus meer bewust van de verkeersregels. Hierdoor kunnen we beter op het verkeer inspelen, de doorstroming bevorderen blablabla. Van die halvezolen die nooit de weg op gaan en nu zonodig op visite moeten gaan bij hun vrinden en kleinkinders, dat zijn de boosdoeners.
Mwah, heb m'n rijbewijs al bijna 2 jaar, mevrouw. Hiervoor reed ik een poos scooter (ook beroeps), waardoor ik alleen niet op de snelwegen en provinciale wegen kon. Ik heb genoeg rijervaring om te kunnen oordelen over mensen die niet kunnen rijden.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 14:43 schreef Queller het volgende:
[..]
Op zo'n manier. Als 1995 je bouwjaar is, heb je net een jaar je rijbewijs. Ik durf de stelling wel aan dat je dan nog een heleboel te leren hebt en een beetje te pedant waar het gaat om je eigen kennen en kunnen
Als jij het zegtquote:Op vrijdag 3 januari 2014 14:46 schreef Kiprollade het volgende:
Mwah, heb m'n rijbewijs al bijna 2 jaar, mevrouw. Hiervoor reed ik een poos scooter (ook beroeps), waardoor ik alleen niet op de snelwegen en provinciale wegen kon. Ik heb genoeg rijervaring om te kunnen oordelen over mensen die niet kunnen rijden.
Mee eens,quote:Op vrijdag 3 januari 2014 14:50 schreef Viezze het volgende:
We mogen dan relatief weinig ervaring hebben (tov andere bestuurders, tov leeftijdsgroep juist weer veel), je hoeft geen volleerd bestuurder te zijn om te zien wat voor randdebielen er soms op de weg rijden
Heb zelf wel gemerkt dat je mee ervaring op doet met het rijden door steden/landweggetjes wat ik deze zomer heb gedaan dan alle snelwegkilometers bij EW.
Vertel mij watquote:Op vrijdag 3 januari 2014 14:53 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Al heb ik wel geleerd dat als je ergens onbekend ben je niet net zo hard over de landweggetjes moet scheuren als de locals doen.
Dat doe ik al jaren niet meerquote:Op vrijdag 3 januari 2014 14:51 schreef Sarasi het volgende:
Ik hoor altijd dat ik heel saai, maar veilig rijd. Mijn vader noemt dat een compliment.Is wel waar, denk ik. Ik kijk altijd heel braaf in de achteruitkijkspiegel, zijspiegel, dode hoek, ook in een gggggggristelijk dorpje op zondag in een doodlopende straat.
Gewoonte, denk ik.
Misschien dat het wel helpt dat er veel kinderen wonen in het dorp van mijn ouders en niemand daar is echt gewend aan auto's, nog afgezien van de volwassenen die vinden dat 'het durp van ons is' een lekker midden op de weg blijven lopen of zomaar oversteken. Om nog maar te zwijgen over de migratie van kerkgangers elke zondag.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 14:54 schreef Viezze het volgende:
[..]
Dat doe ik al jaren niet meerKnap dat je dat vol hebt weten te houden.
Op de snelweg rij ik dan wel weer volledig op spiegels.
Toen ik nog pizzaboer was werkte ik altijd op zondag, en laat ik nou net in een durp wonen dat tussen 2 van die gggggggristelijke drupjes zit. Werd altijd arrogant en boos aangekeken door die kerkmensen.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 14:57 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Misschien dat het wel helpt dat er veel kinderen wonen in het dorp van mijn ouders en niemand daar is echt gewend aan auto's, nog afgezien van de volwassenen die vinden dat 'het durp van ons is' een lekker midden op de weg blijven lopen of zomaar oversteken. Om nog maar te zwijgen over de migratie van kerkgangers elke zondag.
Ben ik met je eens hoor. Er wordt heel wat afgeklooid op de weg en het is een godswonder dat het zo vaak en veel goed gaat. Je hoeft inderdaad niet doorgeleerd te hebben om dat te zien.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 14:50 schreef Viezze het volgende:
We mogen dan relatief weinig ervaring hebben (tov andere bestuurders, tov leeftijdsgroep juist weer veel), je hoeft geen volleerd bestuurder te zijn om te zien wat voor randdebielen er soms op de weg rijden
Ik ken de EW niet, maar je hebt ongetwijfeld gelijk.quote:Heb zelf wel gemerkt dat je mee ervaring op doet met het rijden door steden/landweggetjes wat ik deze zomer heb gedaan dan alle snelwegkilometers bij EW.
quote:Op vrijdag 3 januari 2014 15:00 schreef Queller het volgende:
[..]
Ben ik met je eens hoor. Er wordt heel wat afgeklooid op de weg en het is een godswonder dat het zo vaak en veel goed gaat. Je hoeft inderdaad niet doorgeleerd te hebben om dat te zien.
[..]
Ik ken de EW niet, maar je hebt ongetwijfeld gelijk.
Wat me net opviel was misschien vooral de (vermeende) arrogantie. Het afgeven op andere weggebruikers en vertellen hoe daarop te reageren. Alsof het ergens zin voor heeft om iemand de stuipen op het lijf te jagen door in de kofferbak te gaan hangen of met een noodvaart in de spiegels op te duiken.
Misschien ben ik gewoon oud aan het worden en heb ik net een beetje teveel intimi in het verkeer zien beschadigen om dit soort dingen nou zo leuk te vinden. Naar mijn idee ben je een goede chauffeur als je potentieel gevaar van te voren weet ik te schatten en je risico beperkt. Zowel voor jezelf als voor de ander.
Dat neemt niet weg dat ik op de A16 op het stuk waar we 5 banen tot onze beschikking hebben stug rechts blijf rijden en op mijn gemakje de auto's die links van mij rijden inhaal. Ik vind het zo'n gedoe om 3 banen op te schuiven, in te halen en dan weer 3 banen terug te schuiven. Ik ga daar nog eens een ongelofelijke dikke boete voor krijgen, vrees ik...
Zou je denken?quote:Op vrijdag 3 januari 2014 15:02 schreef Viezze het volgende:
Ik denk dat het meer het geslacht is dan de leeftijd.
En nee, ik heb het niet over hoe goed iemand kan rijden, maar over hoe men zich gedraagt in het verkeer
Gecondoleerd, Rijssen is een vak appartquote:Op vrijdag 3 januari 2014 15:03 schreef Sarasi het volgende:
Een dorpje echt tien kilometer van Groningen af ofzo. En op zich valt het best mee, er is een vrijgemaakte kerk en een PKN kerk, maar mijn moeders familie is zwarte kousen (Rijssen, Nijverdal) dus ik heb een lichte afkeer van die fanatiekelingen die soms opspeelt.
Dan kan je nog wel oud wordenquote:Op vrijdag 3 januari 2014 15:02 schreef Queller het volgende:
[..]
Knap he... Al 26 jaar op de weg en nog nooit iemand geraakt
quote:Op vrijdag 3 januari 2014 15:05 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Gecondoleerd, Rijssen is een vak appart
quote:Op vrijdag 3 januari 2014 15:06 schreef Sarasi het volgende:
[..]Ik weet nog dat mijn tantes vroegen hoeveel uur godsdienst ik nu kreeg op de middelbare school. Ik ging naar een openbare. Aan het einde van de avond kreeg broertje tien euro en ik niet.
Op basis van het feit dat je geen godsdienst had?quote:Op vrijdag 3 januari 2014 15:06 schreef Sarasi het volgende:
[..]Ik weet nog dat mijn tantes vroegen hoeveel uur godsdienst ik nu kreeg op de middelbare school. Ik ging naar een openbare. Aan het einde van de avond kreeg broertje tien euro en ik niet.
Ik herken het hoor! Ik erger me niet snel, maar heel af en toe zit ik te koken achter het stuur. Slaat helemaal nergens op. Maar ik kan van de afgelopen jaren geen 3 voorbeelden noemen van momenten waarop ik dan de strijd aanging met een medeweggebruiker. Ik besluit een liedje te fluiten en kachel rustig door.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 15:05 schreef Kiprollade het volgende:
Dan kan je nog wel oud worden
Ik zeg ook niet dat je slecht rijdt o.i.d., is moeilijk te beoordelen vanachter mijn computerscherm. Het is gewoon zwaar irritant, al dat gezeik op de wegen door die mensen die amper kunnen autorijden. Dat was ook voornamelijk waar het over ging. Sommige mensen (zoals ik) ergeren zich snel aan medeweggebruikers, waardoor er agressie naar boven komt.
Ik heb eens (zal ergens rond 1990 zijn geweest) mijn middelvinger opgestoken naar een vent in een busje. Toen kwam hij achter me aan. Ik stierf bijnaquote:Het is niet dat ik mensen ga afsnijden, maar ik werp bijna altijd wel een boze blik naar binnen
Oh grootlicht gebruik ik nog wel eensquote:Op vrijdag 3 januari 2014 15:08 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik zit juist altijd lekker chill in de auto. Ik hou van lekker doorrijden en vind mensen die onnodig links rijden erg irritant, maar ik maak nooit gebaren of ga nooit met m'n lichten flitsen ofzo.
Wie ben jij?quote:Op vrijdag 3 januari 2014 14:43 schreef Queller het volgende:
[..]
Op zo'n manier. Als 1995 je bouwjaar is, heb je net een jaar je rijbewijs. Ik durf de stelling wel aan dat je dan nog een heleboel te leren hebt en een beetje te pedant waar het gaat om je eigen kennen en kunnen
Dat met lichten flitsen is zóóó kinderachtig. Zijn vaak van die opgeschoten bouwvakkers valt me op.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 15:08 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik zit juist altijd lekker chill in de auto. Ik hou van lekker doorrijden en vind mensen die onnodig links rijden erg irritant, maar ik maak nooit gebaren of ga nooit met m'n lichten flitsen ofzo.
Thanksquote:Op vrijdag 3 januari 2014 15:11 schreef Kiprollade het volgende:
[..]
Dat met lichten flitsen is zóóó kinderachtig. Zijn vaak van die opgeschoten bouwvakkers valt me op.
En als ze dan voorbij zijn zie je ze een paar km later netjes 100 rijden
Dit is wel waar. Als ik heel relaxed achter het stuur zit en geen haast heb dan kan ik alleen maar lachen om die bumperklevers. Moet ik eigenlijk vaker doen, relaxed blijven achter het stuurquote:Op vrijdag 3 januari 2014 15:10 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik herken het hoor! Ik erger me niet snel, maar heel af en toe zit ik te koken achter het stuur. Slaat helemaal nergens op. Maar ik kan van de afgelopen jaren geen 3 voorbeelden noemen van momenten waarop ik dan de strijd aanging met een medeweggebruiker. Ik besluit een liedje te fluiten en kachel rustig door.
Bij dat stukje over koken had zat ik even aan iets anders te denkenquote:Op vrijdag 3 januari 2014 15:10 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik herken het hoor! Ik erger me niet snel, maar heel af en toe zit ik te koken achter het stuur. Slaat helemaal nergens op. Maar ik kan van de afgelopen jaren geen 3 voorbeelden noemen van momenten waarop ik dan de strijd aanging met een medeweggebruiker. Ik besluit een liedje te fluiten en kachel rustig door.
Ow en ik rijd subliem. Uiteraard
[..]
Ik heb eens (zal ergens rond 1990 zijn geweest) mijn middelvinger opgestoken naar een vent in een busje. Toen kwam hij achter me aan. Ik stierf bijna
quote:Op vrijdag 3 januari 2014 15:13 schreef Kiprollade het volgende:
[..]
Bij dat stukje over koken had zat ik even aan iets anders te denken
Zal wel zijn aangezien ik net een tosti naar binnen aan het werken ben.
Mijn nog nichten, die inmiddels ook kinderen van 17 hebben, denken er net zo over hoor. 'Waarom ga je studeren, je zadelt je toekomstige man alleen maar op met je studieschuld, want je gaat toch niet werken als je een man/kinderen hebt!'quote:Op vrijdag 3 januari 2014 15:09 schreef Viezze het volgende:
[..]![]()
Nou kan ik het die oudjes niet eens kwalijk nemen eigenlijk, vroeger was het allemaal veel gewoner dan tegenwoordig.
Zelf heb ik me onlangs uitgeschreven bij de kerk, stond nog in dat register omdat ik ben gedoopt en elke keer als ik verhuisde kreeg ik weer een brief of ik me bij de kerk wilde aansluiten. Nee bedankt
Volgens mij heb je het dan wel een stuk beter naar je zinquote:Op vrijdag 3 januari 2014 15:13 schreef Viezze het volgende:
Dit is wel waar. Als ik heel relaxed achter het stuur zit en geen haast heb dan kan ik alleen maar lachen om die bumperklevers. Moet ik eigenlijk vaker doen, relaxed blijven achter het stuur
Dat moet het zijn!quote:Op vrijdag 3 januari 2014 15:13 schreef Kiprollade het volgende:
Bij dat stukje over koken had zat ik even aan iets anders te denken
Zal wel zijn aangezien ik net een tosti naar binnen aan het werken ben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |