Dat is die van 2012.quote:Op donderdag 2 januari 2014 14:15 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ik ga uit van Nederlandse release data:
1. Jagten
Van harte mee eens!quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:36 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik wil eerst nog wat films zien voor ik aan een toplijst begin, maar die kromme release-data blijf ik vervelend vinden. Films als Lincoln, Django, Silver Linings, etc... voelen helemaal niet aan als films van dit jaar, waardoor die lijst elk jaar weer heel artificieel overkomt. Binnenkort worden dat gewoon terug films uit 2012.
ligt er natuurlijk ook aan dat het oscarfilms zijn en die worden dan rond november/december/januari uitgebracht in amerika en dan vaak met een maand ofwat vertraging hier uitkomen. Maarja, een filmlijst in juni maken is ook weer zoietsquote:Op donderdag 2 januari 2014 16:36 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik wil eerst nog wat films zien voor ik aan een toplijst begin, maar die kromme release-data blijf ik vervelend vinden. Films als Lincoln, Django, Silver Linings, etc... voelen helemaal niet aan als films van dit jaar, waardoor die lijst elk jaar weer heel artificieel overkomt. Binnenkort worden dat gewoon terug films uit 2012.
Dat houdt je helaas toch (tenzij VOD groot genoeg wordt eventueel). Het is ook weer zoiets om halverwege 2014 lijst met beste films van 2013 op te stellen. Als Belg speelt het dubbele gevoel wellicht nog meer, omdat Nederlandse releases vaak zowaar nog later zijn dan Belgische.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:36 schreef SaintOfKillers het volgende:
Op jouw kijklijstje staan wel gelijk 4 films die mijn filmjaar zeker iets extra's hebben gegeven en eentje (Borgman) waarbij ik dat nog heel erg hoop. Maar misschien zijn films als The Spectacular Now, Fruitvale Station, No, Despues de Lucia en Short Term 12 ook nog wel de moeite voor jou, aangezien je toch ook een zwak lijkt te hebben voor indie/filmhuis.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 00:09 schreef Gorro het volgende:
1. [ afbeelding ] Before Midnight (Richard Linklater)
2. [ afbeelding ] Gravity (Alfonso Cuaron)
3. [ afbeelding ] Django Unchained (Quentin Tarantino)
4. [ afbeelding ] The Hobbit: The Desolation of Smaug (Peter Jackson)
5. [ afbeelding ] Prisoners (Denis Villeneuve)
6. [ afbeelding ] Matterhorn (Diederik Ebbinge)
7. [ afbeelding ] Lore (Cate Shortland)
8. [ afbeelding ] The Master (Paul Thomas Anderson)
9. [ afbeelding ] Zero Dark Thirty (Kathryn Bigelow)
10. [ afbeelding ] Spring Breakers (Harmony Korine)
11. [ afbeelding ] The Place Beyond the Pines (Derek Cianfrance)
12. [ afbeelding ] Silver Linings Playbook (David O. Russell)
13. [ afbeelding ] The Act of Killing (Joshua Oppenheimer)
14. [ afbeelding ] Lo imposible (Juan Antonio Bayona)
15. [ afbeelding ] Mud (Jeff Nichols)
16. [ afbeelding ] The Great Gatsby (Baz Luhrman)
17. [ afbeelding ] Star Trek into Darkness (J.J. Abrams)
18. [ afbeelding ] Stoker (Chan-wook Park)
19. [ afbeelding ] Only God Forgives (Nicolas Winding Refn)
20. [ afbeelding ] Side Effects (Steven Soderbergh)
21. [ afbeelding ] Blue Jasmine (Woody Allen)
22. [ afbeelding ] Oblivion (Joseph Kosinski)
23. [ afbeelding ] Man of Steel (Zack Snyder)
24. [ afbeelding ] Thor: The Dark World (Alan Taylor)
25. [ afbeelding ] The World's End (Edgar Wright)
Nog niet gezien en verwacht ik ergens een plekje in deze top 25 te geven: Rush, Inside Llewyn Davis, Captain Phillips, La vie d'Adele, La grande bellezza, Borgman en La passé.
Het was nogal een tegenvallend jaar in mijn ogen.
The Counselor op 4quote:Op donderdag 2 januari 2014 18:05 schreef Gillingham het volgende:
1. La Grande Bellezza (Paolo Sorrentino)
2. La Vie d'Adèle (Abdellatif Kechiche)
3. Le Passé (Asghar Farhadi)
4. The Counselor (Ridley Scott)
5. The Master (Paul Thomas Andersson)
6. Gravity (Alfonso Cuarón)
7. Before Midnight (Richard Linklater)
8. Inside Llewyn Davis (Joel & Ethan Coen)
9. Blue Jasmine (Woody Allen)
10. Lincoln (Steven Spielberg)
Genoeg. Ik weet dat de film matig ontvangen is en ik kan goed begrijpen dat de film tegenvalt als je bepaalde verwachtingen hebt. Ik was echter bevooroordeeld door het feit dat Cormac McCarthy schrijver is van de film en erg weinig fout kan doen in mijn boekje. De dialogen waren heerlijk en een aantal karakters (Malkina, Reiner) was om van te smullen. Verschillende scenes waren typisch McCarthiaans en niet te versmaden (zoals die met het gespannen draad, meticuleus gefilmd en natuurlijk die met het onthoofdingsapparaat waar je al bijna de hele film op zit te wachten). Ik kan me voorstellen dat sommige dialogen erg wollig overkomen en dat bepaalde karakters en scenes karikaturaal overkomen, maar daar had ik geen last van. Ik zag daar juist de humor wel van in. Ook weer sterk geacteerd door Fassbender, trouwens. Natuurlijk zijn er ook wel wat minpunten aan de film waar ik het mee eens ben, maar Ik heb me kostelijk vermaakt tijdens het kijken van de film die geen minuut te lang duurde wat mij betreft.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 18:14 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
The Counselor op 4Die is bij mij runner-up voor gedrocht van het jaar. Wat zag je erin?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |