abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105564451
Het jaar 2011 is bijna ten einde en, hoewel sommige films als The Artist en Tinker Tailor Soldier Spy nog moeten uitkomen, kunnen de lijstjes weer opgemaakt worden. De enige regel is dat de film in 2011 in de Nederlandse bioscoop moet zijn uitgekomen. Het is eigenlijk heel eenvoudig.

1. Melancholia
2. The king's speech
3. Black swan
4. Drive
5. Haevnen
6. La piel que habito
7. Drei
8. Midnight in Paris
9. Margin call
10. Tropa de elite 2

Andere films die hoge ogen gooien, zoals: A separation, We need to talk about Kevin, Pina, Le gamin au velo en The tree of life vond ik niet zo best. Wat betreft de buitenlandse film vond ik er dit jaar vooral veel niemendalletjes tussen zitten die niet slecht zijn, maar toch een beetje tijdverspilling. Wel kijk ik uit naar Sherlock Holmes 2 natuurlijk!

[ Bericht 5% gewijzigd door Mainport op 14-12-2011 04:38:50 ]
Graag op anoniem
pi_105564470
2,3,6,8 gezien en 3 is kut en 6 overschat, maar wel apart
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_105564489
En daar is dit topic dus niet voor bedoeld
Graag op anoniem
pi_105564540
1 - Rise of the Planet of the Apes
2 - X-Men: First Class
3 - Sucker Punch
4 - Limitless
5 - Paul
6 - Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides
7 - Fast Five
8 - The Mechanic
9 - Colombiana
10 - Unknown

Veel 2011 films nog niet gezien. Melancholia, A Separation, The Tree of Life, Drive nog liggen.

Tropa de Elite 2 zou op plaats 2 komen, maar die heb ik in 2010 al gezien (en is uit 2009).
Black Swan is uit 2010 en zou op plaats 1 komen.

Top10 films in 2011 voor het eerst gezien:
1 - The Dark Knight (2008)
2 - Antichrist (2009)
3 - Black Swan (2010)
4 - The Cove (2009)
5 - Mary and Max (2009)
6 - Perfume (2006)
7 - Blue Valentine (2010)
8 - Mr. Nobody (2009)
9 - Rise of the Planet of the Apes (2011)
10 - A Perfect Getaway (2009)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_105564638
Tropa de elite 2 is op 22 september 2011 in de bioscoop gekomen en Black swan op 3 februari 2011, voor de duidelijkheid.
Graag op anoniem
pi_105576922
1 - The Tree of Life
2 - Super 8
3 - Melancholia
4 - Insidious
5 - Tucker & Dale vs Evil
6 - Source Code
7 - Drive
8 - Hævnen
9 - Black Swan
10 - Hobo with a Shotgun
  woensdag 14 december 2011 @ 15:55:46 #7
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_105578532
Ik ben nog bezig met mijn traditionele december inhaal rush, dus ik wacht nog even met mijn lijstje. Ik neem waarschijnlijk ook films op in mijn lijst die in 2011 in premiere gegaan zijn op DVD (denk aan Senna, In the Loop, Jûsan-nin no shikaku, Ajeossi en Akmareul boatda).

Voorlopig staat Drive heel ruim bovenaan trouwens. Beste film sinds Mulholland Dr. uit 2001 in mijn ogen.
pi_105632725
Bump
Graag op anoniem
pi_105634420
1. Drive
2. Harry Potter and the Deathly Hollows Part 2
3. The Warrior
4. X-Men First Class
5. Sherlock Holmes: A Game Of Shadows
6. 50/50
7. Puss In Boots
8. The Adventures Of Tintin
9. The Artist
10. The Hangover Part 2

In de goede volgorde al verwacht ik dat J. Edgar er ook nog tussen gaat komen want daar verwacht ik veel van maar die moet ik nog zien :) .
  donderdag 15 december 2011 @ 22:15:14 #10
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_105635262
Ik wil eerst nog Carnage en Hugo zien (en in mindere mate Sherlock Holmes). Uiteraard nog wat obscure films die niemand kent zodat ik interessant kan doen door deze in mijn toplijst te zetten.

Ik blijf het vervelend vinden dat naweeën van 2010 zoals Black Swan en The King's Speech bij 2011 horen. Kutverdelers, breng alles eens overal tegelijk uit ;(.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_105635723
Tja, onbekende films als Reprise en I served the king of England kunnen onverwacht de leukste verrassingen opleveren
Graag op anoniem
pi_105647129
Senna de meest indrukwekkende in elk geval
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_105734227
Bump
Graag op anoniem
pi_105752152
Vooralsnog:

1. Black Swan
2. Akmareul Boatda (I Saw the Devil)
3. Drei
4. Blue Valentine
5. Jodaeiye Nader az Simin (A Separation)
6. Drive
7. Melancholia
8. 22 Mei
9. Rundskop
10. Shi (Poetry)

Woensdag ga ik naar The Artist, dus met een beetje mazzel kan ik nog een en ander verschuiven.
pi_105755739
Mooie lijst
Graag op anoniem
pi_105765997
01. Jodaeiye Nader az Simin / A Separation (Asghar Farhadi)
02. Le Gamin au Vélo (Jean-Pierre & Luc Dardenne)
03. The Tree of Life (Terrence Malick)
04. A Torinói Ló / The Turin Horse (Béla Tarr)
05. True Grit (Joel & Ethan Coen)
06. Incendies (Denis Villeneuve)
07. Black Swan (Darren Aronofsky)
08. The Ides of March (George Clooney)
09. The Artist (Michel Hazanavicius)
10. Hævnen (Susanne Bier)

Heb nog wel hoge verwachtigen van Tinker, Tailor, Soldier, Spy.
What's it going to be then, eh?
pi_105986564
Top 7:
1. Midnight in Paris
2. Drive
3. 13 Assassins (IFFR)
4. Super 8
5. True Grit
6. Submarine
7. Carnage
(en Poetry, maar die zag ik eigenlijk begin 2010, maar kwam "offcieel" hier in 2011 uit)

Guilty pleasures:
de eerste helft van Insidious
No Strings Attached

Slechtste / Overrated: (lange lijst)
The Tree of Life (Badlands is trouwens een van m'n fav. films allertijden)
Harry Potter
Thor
Nova Zembla
Green Lantern
Rango
Cowboys & Aliens
The Hangover II
Something Borrowed
Suckerpunch
The Dilemma
Paul
Your Highness
Immortals
de eerste 70 minuten van Somewhere (fuck Sophia Coppola)

Tegenvallers omdat ze zo mediocre waren / Overrated
The Adventures of Tintin
Melancholia
We Need To Talk About Kevin
Source Code
Moneyball
Tinker Tailor Soldier Spy
Biutiful
Black Swan
The King’s Speech

Al met al nogal een slecht film jaar.

Niet gezien (maar wil nog graag zien): The Artist, Blue Valentine, The Future, The Beaver, Warrior, La piel que habito, A Separation, Le Gamin au Velo, The Turin Horse
pi_105998573
1. The Hangover, Part II
2. Harry Potter and the Deathly Hallows Part 2
3. Sherlock Holmes: A Game Of Shadows
4. New Kids Nitro
5. Colombiana
6. X-Men First Class
7. All Stars 2: Old Stars
8. Gooische Vrouwen
9. Just go with It
10. Unknown
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 25 december 2011 @ 00:55:43 #19
862 Arcee
Look closer
pi_106022865
Veel films zie je eigenlijk pas het volgende jaar, of nog later.

Mijn nummer 1 is voorlopig iig zeker:

Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 25 december 2011 @ 17:07:54 #20
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_106034091
Ik heb wel al een lijstje van de slechtste 5 :P.

5. The Future: Me and You and Everyone We Know was erg leuk, maar deze opvolger van July is toch van een bedenkelijk niveau. Wat half afgewerkte ideeën worden onsamenhangend op een hoop gegooid en daar moet je 't dan mee doen. En dan nog die fucking kat :{.

Miranda July has a way of making 90 minutes of incessant quirk feel like 30 years on a chain gang.

4. Hobo with a Shotgun: Ik heb geen probleem met die grindhouse-projectjes waar alles tongue-in-cheek is en waarbij het de bedoeling is dat het allemaal "slecht" is, maar ik vond het gewoon een strontvervelende flutfilm, ik kon er echt niets mee.

Belongs at the bottom of a disused coal mine in one of those desperately impoverished West Virginia townships that advertise for people to send them their nuclear waste.

3. Green Hornet: Een film die erin slaagt allround slecht te zijn. Slechte actie, slechte casting, slechte humor. Gondry, ga jij maar terug videoclips maken. Of werk terug samen met schrijvers zoals Kaufman die dermate sterke scripts schrijven dat zelfs jij ze niet kan verprutsen.

The film's only unqualified success is the end title sequence -- because it's genuinely stylish, because it looks like it was shot in genuine 3-D and, most of all, because it's the end.

2. Abducted: Op zich een okay verhaal met okaye actie en okaye bijrollen. Helaas speelt Taylor Lautner de hoofdrol en die is zo zwak dat hij de hele film verneukt. Het is misschien stiekem een slimme jongen, maar zelden iemand gezien die zoveel domheid uitstraalt.

The movie is a more objective opportunity to assess Lautner's potential as a general-purpose action hero once his emo-goth run wraps. You might not want to go betting on that one.

1. Sucker Punch: Ik ben bekend met het fenomeen style over content en weet dat het verhaaltje bij Sucker Punch maar bijzaak is. Helaas is de content hier zo lomp, zwak en amateuristisch dat het de style volledig onderuit trekt (en de style is natuurlijk weer ongeïnspireerd en een herhaling van zetten, want Snyder heeft ondertussen bewezen een one-trick-pony te zijn).

"Sucker Punch" is what happens when a studio gives carte blanche to a filmmaker who has absolutely nothing original or even coherent to say.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_106041218
Slecht jaar voor de filmindustrie, vorig jaar had je nog wel wat goede films zoals Inception, Temple Grandin, Kick-Ass, True Grit en Shutter Island.

Volgens mij heb ik dit jaar alleen Limitless gezien en die Foo Fighters documentaire, en ben momenteel bezig met die Millenium trilogie (uit 2009).
pi_106041317
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 00:55 schreef Arcee het volgende:
Veel films zie je eigenlijk pas het volgende jaar, of nog later.

Mijn nummer 1 is voorlopig iig zeker:

[ afbeelding ]
Hoezo zie je ze pas later? Ik zag al vrij snel Slumdog Millionaire, Black Swan en The Hurt Locker.

Helaas waren alle drie maar matig en behoorlijk overhyped.
pi_106045215
Omdat ik films niet afkijk als ik ze slecht vind - ik heb dan wel wat beters te doen - kan ik niet tot zo'n mooie top vijf komen. Maar soms zit je in de bioscoop en zit er niets anders op dan zo'n film lijdzaam uitzitten...

3. The tree of life
Er zijn veel regisseurs waarbij je hun films op je af moet laten komen en niet alles op de letter proberen te volgen. Nauwelijks narratief en tussen de regels door. Fellini's Otto e mezzo is daar een zelfbewust voorbeeld van. Ik heb die dingen moeten leren kijken omdat het totaal anders is dan wat je gewend bent, maar begin het steeds meer te waarderen. Dat wil niet zeggen dat elke film die deze kant opslaat even geslaagd is. Malick heeft in eerste instantie achter elkaar een normale film geschoten en dat in postproduction door elkaar gegooid, scènes weggelaten en Sean Penn een half uur laten verdwalen in een woestijn. De symboliek van dat laatste lag er ook veel te dik bovenop; een auteur die een man zijn beroerde jeugd wil laten verwerken mag toch wel wat beters verzinnen. Je ziet te duidelijk de ingrepen van Malick, het is te gekunsteld en eigenlijk ging iedereen er alleen maar naartoe vanwege de namen die eraan verbonden waren.

2. Nu heb ik geen zin meer om te typen
Graag op anoniem
pi_106067026
Hoi, nieuw hier, ik kijk graag films, heb er dit jaar alleen nog niet zoveel van 2011 gekeken.

1. Black Swan
2. The King's Speech
3. The Tree of Life
4. 127 Hours
5. True Grit
6. Source Code
7. X-Men: First Class
8. The Fighter
9. Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2
10. Rango

Wil in ieder geval nog zien: Drive, Tinker Tailor Soldier Spy, The Warrior, Tropa de Elite 2, Midnight in Paris, The Adventures of Tintin, Moneyball, Hugo, The Artist.

Die kunnen mijn lijstje nog flink veranderen.
pi_106069113
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 22:42 schreef Nober het volgende:
Slecht jaar voor de filmindustrie, vorig jaar had je nog wel wat goede films zoals Inception, Temple Grandin, Kick-Ass, True Grit en Shutter Island.
Eens, dit jaar was zo matig dat ik een lijst met 10 films niet weet te vullen en aan kleinere lijstjes niet begin omdat niets het verdient om op 1 te staan.

TV-series idem dito trouwens. 2011 :r
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')