abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 1 januari 2011 @ 15:52:09 #1
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_90710643
Het jaar zit er weer op, tijd voor `n lijstje.
Eens kijken...

1: Inception
2: Scott Pilgrim vs. The World
3: Un Prophete
4: Toy Story 3
5: Shutter Island
6: Kick-Ass
7: Winter`s Bone
8: TRON: Legacy (3D)
9: The Social Network
10: The American

Wat mij betreft is Inception zonder twijfel de beste film van het jaar. Van begin tot einde één groot spektakel met super effecten,sterk acteerwerk en een mooi liefdesverhaal.

Grootste tegenvaller van het: Alice in Wonderland. Op zich geen slechte film maar ik had er meer van verwacht.

Grootste verrassing: Winter`s Bone. Een prachtig kleine film met een grote acteerprestatie van Jennifer Lawrence. Een parel.

Hoe ziet jullie lijstje er uit?
pi_90711338
1. Toy Story 3
2. The Social Network
3. True Grit
4. 127 Hours
5. The Town
6. The Ghost Writer
7. Biutiful
8. Inception
9. Kick-Ass
10. How To Train Your Dragon
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_90711455
Kom niet verder dan de top 5.

1. Inception
2. The Social Network
3. Kick-Ass
4. Toy Stoy 3
5. The A-Team

Inception is zonder twijfel de meest briljante film van het jaar. Origineel verhaal, sterk acteerwerk en uiteraard geweldige special effects!

Grootste tegenvaller: Shutter Island. Geen actie, slap geouwehoer en een voorspelbaar einde. Kan werkelijk niet geloven dat zoveel mensen deze film zo goed vonden.

Grootste verrassing: Dat er dit jaar niet zo heel veel sterke films zijn uitgekomen. Veel sequels en voorspelbare "veilige" films.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  Moderator zaterdag 1 januari 2011 @ 16:18:01 #4
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_90711570
1. Inception
2. The Social Network
3. The Kids Are All Right
4. The Town
5. A Single Man
6. The Hurt Locker
7. The American
8. Cemetery Junction
9. Fantastic Mr Fox
10. Easy A

Ik hoop dat ik niks vergeten ben. :+

Inception was voor mij de enige film die een 9 kreeg dit jaar op IMDB. Het is een wonder dat deze film ooit het groene licht gekregen heeft, zeker met dit budget. Het enorme succes van The Dark Knight zal er ongetwijfeld wat mee te maken hebben gehad. Namen studio's maar eens wat meer risico's, dan zagen we misschien meer van dit soort films.

Nog wat eervolle vermeldingen voor Toy Story 3 (die ik niet zo sterk vond als de eerste twee delen), Unthinkable (die niet eens een bios-release heeft gekregen), Machete (wat een ontzettend gave film) en Shutter Island (waarvan ik eigenlijk gehoopt had dat-ie een top 10 plaats zou veroveren).
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_90711618
Top 10 (op basis van NLse bioscoopreleases):

1. Inception
2. The Kids Are All Right
3. Where the Wild Things Are
4. The Road
5. Me and Orson Welles
6. A Single Man
7. Toy Story 3
8. Submarino
9. Amer
10. The Social Network

Net niet: Invictus, Another Year, Winter's Bone, Cloudy with a Chance of Meatballs, Apan, Hadewijch, Kick-Ass, The Princess and the Frog. Beste Nederlandse film: Tirza.

Easy A heb ik ook gezien, en vond ik ook tof, maar die schuift door naar volgend jaar. ;) Alhoewel, een bioscooprelease zit er niet meer in. Zombieland heeft helaas alleen een DVD-release gehad, dus die heb ik niet meegenomen in de lijst.

[ Bericht 12% gewijzigd door Toad op 01-01-2011 18:53:28 ]
  zaterdag 1 januari 2011 @ 17:51:08 #6
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_90714860
1. Inception
2. Scott Pilgrim vs. the World
3. Fantastic Mr. Fox
4. The Social Network
5. A Single Man
6. Un Prophète
7. Celda 211
8. El secreto de sus ojos
9. Machete
10. Kick-Ass
11. Enter the Void
12. Toy Story 3
13. Harry Brown
14. Exit Through the Gift Shop
15. The Kids Are All Right
16. The Hurt Locker
17. The Ghost Writer
18. Four Lions
19. Agora
20. The American
21. The Town
22. The Messenger
23. Mr. Nobody
24. A Serious Man
25. The Bad Lieutenant: Port of Calls - New Orleans
pi_90716308
1.Inception
2.The Road
3.Machete
4.The Social Network
5.Un Prophet
6.Kick-Ass
7.Up in the Air
8.Black Dynamite
9.New Kids Turbo
10.Sherlock Holmes
11.Celda 211
12.Toy Story 3
13.Buried
14.The Town
15.The Damned United

kon niet kiezen dus maar een top15 ervan gemaakt. Niet perse in de volgorde wat cijfers betreft maar meer hoe ik er nú naar terugkijk. Balans tussen entertainment waarde (bijv. Machete, New Kids, Black Dynamite) en pure kwaliteit (Un Prophet, The Road etc) en als nr 1 de film die beide dingen perfect combineerde: Inception
  zaterdag 1 januari 2011 @ 18:44:07 #8
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_90716410
1. The Social Network
2. Exit Through the Gift Shop
3. Des hommes et des dieux (Of Gods and Men)
4. El secreto de sus ojos (The Secret in Their Eyes)
5. Toy Story 3
6. Submarino
7. Madeo (Mother)
8. A Single Man
9. The Ghost Writer
10. Akmareul boatda (I Saw the Devil)

Meevallers: geslaagde wannabe-cult zoals Machete en Black Dynamite.
Tegenvallers: te veel om op te noemen, daar begin ik niet eens aan

[ Bericht 1% gewijzigd door SaintOfKillers op 05-01-2011 12:11:23 ]
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_90728412
Niet zo gek veel films gekeken dit jaar. The Social Network vond ik wel met afstand de beste die ik dit jaar gezien heb. Ik vind het prachtige van deze film vooral de eenvoud. De uitdaging ervan zit hem er juist in om je zintuigen de vrije loop te kunnen laten en te kunnen genieten van de dialogen, het acteerwerk, de cinematografie en de wijze waarop het verhaal verteld wordt. Fincher neemt zijn tijd om alles rustig te ontvouwen. Het is ook waarom het een van mijn favoriete regisseurs is; zelfs als zijn verhaal enigszins gecompliceerde elementen bevat dan weet hij het toch uit te leggen zonder de kijker te beledigen (zie ook Fight Club en Seven).
Dat is ook de reden dat ik bijvoorbeeld Inception en The Fountain verschrikkelijke films vindt. Ik heb er een hekel aan om tijdens de film constant rationeel alles te moeten bolwerken. Kunst hoort wat mij betreft een kwestie van gevoel en zintuiglijk engagement te zijn en niet die van het brein. In ieder geval moet daar voor mij de nadruk op liggen.
  zondag 2 januari 2011 @ 22:24:29 #10
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_90768970
Op iMDB-jaartallen:

01. Inception
Voor mij de uitschieter van het jaar. Vooraf waren de verwachtingen enorm hooggespannen, achteraf kon de lichte teleurstelling (net iets teveel uitleg tijdens de film imo) de hoge waardering zelfs niet tegenhouden. Fantastische regie, het camerawerk, de acteurs, de muziek, de plot: zonder meer mijn nummer één van 2010.
02. The Social Network
Sterke regie, sterke acteurs, sterke muziek, sterke plot over mensen en hun beweegredenen in een enorm hedendaags jasje gegoten. Prima film, die bij een tweede kijkbeurt wellicht nog hoger in aanzien komt te staan.
03. Shutter Island
De eerste indruk na het zien van deze film: hèhè, eindelijk weer eens een film-film, pure cinema. Heerlijke muziek, DiCaprio en Kingsley op dreef, de heerlijk geschoten beelden, de zeer behoorlijke plot, de vragen achteraf. I like it.

04. Buried
Eén ruimte, één acteur. Fantastisch camerawerk, slim kleurgebruik, ijzersterke regie en nog een stukje thema erin verwerkt ook. Hulde, verrassing van het jaar.
05. Kick-Ass
In de bioscoop wilde ik, zonder dollen, opstaan om te juichen bij de scène waarbij
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
. Briljante uitvoering. Op filmgebied wel de minste van de top 5, maar het is zulk heerlijk vermaak.
06. Winters Bone
Een cursus sfeer creëren. Kreeg af en toe zelfs het gevoel een naar een documentaire te kijken. Compliment.
07. Toy Story 3
Voor mij de beste van de trilogie: prima, volwassen einde van een toonaangevende animatie.
08. The Kids Are All Right
Een erg sterk geregisseerde en geacteerde dramedy. Deed me soms denken aan Little Miss Sunshine.
09. How To Train Your Dragon
Luchtige animatie met een boodschap.
10. The Ghost Writer
Zeer behoorlijke suspensefilm die toch net iets te weinig uit het script haalt.
  zondag 2 januari 2011 @ 22:45:13 #11
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
  zondag 2 januari 2011 @ 22:46:41 #12
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_90770332
Op de een of andere manier kan ik mijn post niet editen, dus dan maar zo:
Best wel wat 'Hollywood'-films in mijn top 10, omdat ze naar mijn mening in hun genre toch best aardig zijn, danwel omdat ze me echt positief verraste (bv Robin Hood, Machete, A-team). In mijn top-10 gezien in 2010 veel wat oudere films, oa ook wat herziene films.
pi_90772113
01 - Inception
02 - Machete
03 - Shutter Island
04 - Toy Story 3
05 - The Expendables
06 - The Social Network
07 - Buried
08 - Devil
09 - Kick-Ass
10 - Scott Pilgrim vs. the World
pi_90785192
1. Io Sono l'amore.
2. Toy Story 3
3.The American
4. Kick-Ass
5. How to Train Your Dragon
6. Inception
7. Buried
8. Mr. Nobody
9. Fantastic Mr. Fox
10.Sound of Noise

En een eervolle vermelding voor Kaboom.

Grootste tegenvaller was Prince of Persia. Ik had niet de hoogste verwachtingen maar toch wel een beetje gehoopt op vermaak. Wat een langdradige, saaie, voorspelbare kutfilm was dat zeg.
  maandag 3 januari 2011 @ 12:08:43 #15
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_90786476
1. Inception
2. Shutter Island
3. Toy Story 3
4. The Ghost Writer
5. Kick-Ass
6. The Social Network
7. My Name Is Khan
8. The Next Three Days
9. Unthinkable
10. Red
11. Unstoppable

Verder gezien, maar niet bijzonder: Robin Hood, Scott Pilgrim, Devil, Harry Potter, Despicable Me, How To Train Your Dragon, Iron Man 2, Green Zone, The A-Team, Book of Eli, Expendables, Edge of Darkness, Pop: Sands of Time, Shrek Forever After, Alice in Wonderland.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  maandag 3 januari 2011 @ 12:21:51 #16
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_90786903
De Top 10:
1. Scott Pilgrim vs. the World (2010, VS, Edgar Wright) 9
2. The Road (2009, VS, John Hillcoat) 9
3. The Kids Are All Right (2010, VS, Lisa Cholodenko) 9
4, Machete (2010, VS, Robert Rodriguez & Ethan Maniquis) 9
5. Kick-Ass (2010, VS, Matthew Vaughn) 9
6. Shutter Island (2010, VS, Martin Scorsese) 9
7. The American (2010, VS, Anton Corbijn) 8.5
8. White Material (2009, Fr, Claire Denis) 8.5
9. Un prophète (2009, Fr, Jacques Audiard) 8.5
10. Toy Story 3 (2010, VS, Lee Unkrich) 8.5

Inception en Harry Potter halen de top 10 net niet, ookal gaf ik die ook een 8.5

Grootste verrassing vond ik Exit Through the Gift Shop. Had wel verwacht dat die goed zou zijn, maar niet dat die ook nog eens zo leuk zou zijn.

Tegenvallers waren: Devil. Op basis van het plot had ik er meer van verwacht. Life During Wartime, de opvolger van het fantastische Happines, viel ook gigantisch tegen.
pi_90874816
Top 10:
1. Machete (2010) 9.8
2. Shutter Island (2010) 8.5
3. Alice in Wonderland (2010) 8.5
4. Shrek Forever After 3D (2010) 8.5
5. Unthinkable (2010) 8.3
6. Four Lions (2010) 8.1
7. The Town (2010) 8.1
8. Despicable Me (2010) 8.0
9. The Expendables (2010) 7.9
10. The Experiment (2010) 7.6

Death at a Funeral (2010) 7.6
Red (2010) 7.6
From Paris with Love (2010) 7.5
Toy Story 3 (2010) 7.5
Prince of Persia: The Sands of Time (2010) 7.2
Inception (2010) 7.1
Salt (2010) 7.0
Scott Pilgrim vs. the World (2010) 6.5
Kick-Ass (2010) 6.5
The Wolfman (2010) 6.5

Bottom 3:
- Frozen (2010) 6.0
- The Last Airbender 3D (2010) 5.1
- Dark Island (2010) 4.8
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 5 januari 2011 @ 12:01:58 #18
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_90875326
Ik houd het bij een top 5

1. Toy Story 3
2. Exit Through the Gift Shop
3. Shutter Island
4. Inception
5. How to Train Your Dragon

Films die me erg aanspreken maar die ik nog niet gezien heb: 127 Hours, The Social Netowrk, Des Hommes et Des Dieux, Four Lions :)
  woensdag 5 januari 2011 @ 13:19:11 #19
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_90878083
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 11:35 schreef Fantastique het volgende:

En een eervolle vermelding voor Kaboom.

Die ben ik nog steeds aan het zoeken :@
Wil hem graag zien!

Filmtotaal heeft vandaag de top 10's van hun recensenten gepubliceerd. Zitten een hoop overeenkomsten in met de mijne. Ga hem deze week afronden (altijd lastig, die lijstjes... "Wat heb ik ook alweer allemaal gezien?!" )
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_90880595
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 13:19 schreef Ang3l het volgende:

[..]
(altijd lastig, die lijstjes... "Wat heb ik ook alweer allemaal gezien?!" )
whatiwatch.net
ben nu begonnen met het 5de jaar en vind het erg handig. Ook leuk als je een film nogeens wil kijken: wanneer heb ik die nogeens gezien:? Owja, 2,5 jaar en 2 dagen geleden ;)
pi_90882341
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 13:19 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Die ben ik nog steeds aan het zoeken :@
Wil hem graag zien!

Filmtotaal heeft vandaag de top 10's van hun recensenten gepubliceerd. Zitten een hoop overeenkomsten in met de mijne. Ga hem deze week afronden (altijd lastig, die lijstjes... "Wat heb ik ook alweer allemaal gezien?!" )
Ik heb hem gezien op het filmfestival van Gent. Wist er niks van en ben gewoon gaan zitten. Ik was aangenaam verrast. Alhoewel velen het ook een verschrikkelijke film vonden,
pi_91041296
1. Inception. Beter dan ik hem had verwacht. Interessant verhaal, goede uitwerking, goed acteerwerk.. Gewoon een sterke film, ook al is het geen Memento.

2. Buried. Fantastische, indrukwekkende film. Origineel, zowel het idee, maar vooral de uitvoering, en met een ijzersterke prestatie van Ryan Reynolds. Nooit echt een fan geweest, maar hij kan dus wel degelijk acteren.

3. The Social Network. Kijkt lekker weg, goed geschreven, goed geregisseerd en met sterk acteerwerk. Kwaliteitsfilmpje.

4. 127 Hours. Beetje vergelijkbaar met Buried: ongemakkelijke, onconventionele film met een sterke prestatie van de hoofdrolspeler.

5. Kick-Ass. Zoals eerder vermeld misschien niet zo'n belangrijke film als sommige anderen, maar ik heb zelden zoveel van een film genoten als de eerste keer dat ik deze in de bioscoop zag. Hit Girl is echt magistraal!

6. Let Me In. Goed tegenmiddel voor Twilight, met weer een sterke rol van Hit Girl.

7. Red. De betere actiefilm met een knipoog naar de jaren '80 van dit jaar.

8. Harry Potter and the Deathly Hallows. Guilty pleasure, maar ik vond hem leuk, zeker nu Emma Watson behoorlijk goed op begint te drogen.

9. Shutter Island. Tussendoortje van Scorsese, maar net als Cape Fear wel een goede thriller.

10. Iron Man 2. Stuk minder dan de eerste, maar wel 2,5 uur vermaak.

Andere leuke films: Shrek Forever After, Toy Story 3, How to train your Dragon, The Green Zone, Knight and Day, Despicable Me, Scott Pilgrim vs. the World,

Heel benieuwd naar: Tangled, The Fighter en True Grit

Grootste tegenvaller: The Expendables. Hij had zo leuk kunnen zijn..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')