quote:Op woensdag 1 januari 2014 23:06 schreef flowerbox het volgende:
Geboren op 1 januari om 16.58u
M.yrthe! Heel heftig, maar ze is zoooo mooi. 3334 gram.![]()
Fotos volgen nog wel een keer.
Wauw, het wordt helemaal echt nou.quote:Op donderdag 2 januari 2014 08:55 schreef debuurvrouw het volgende:
Gefeliciteerd Risu. Ik heb je erbij gezet.
Ja, spannend hè.quote:
Dat riep mijn vent ook en als het aan hem ligt staan er nu vier op de planningquote:Op donderdag 2 januari 2014 09:31 schreef BlueEyes het volgende:
Ik vind het wel bijzonder wat zo'n zwangerschap met een mens doet.
En dan heb ik het niet alleen over mezelf, maar als ik naar min vriend kijk die tot een jaar geleden nog riep geen kids te willen. Ben zo trots dit samen met hem te doen![]()
Zo'n lekker warme omslagdoekquote:Op donderdag 2 januari 2014 09:40 schreef NoBoNo het volgende:
Wat gebruiken de mensen die in het ziekenhuis gaan bevallen eigenlijk als 'kleding' om de kleine aan te doen voor in de maxicosi voor de reis naar huis? Zit me in eens te af te vragen of we daar wel iets voor hebben.
quote:Op donderdag 2 januari 2014 09:40 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Dat riep mijn vent ook en als het aan hem ligt staan er nu vier op de planning
Oh, misschien bedoel ik dan een ander Lodger ding, wij hadden er een van Snoozebaby. Daar zitten 'gaatjes' in voor de gordels.quote:Op donderdag 2 januari 2014 09:43 schreef NoBoNo het volgende:
Wij hebben een lodger wrapper original denim....maar vraag me af of die in maxicosi kan.
nee, kan niet in cosi, alleen de lodder motion kan in de cosi.quote:Op donderdag 2 januari 2014 09:43 schreef NoBoNo het volgende:
Wij hebben een lodger wrapper original denim....maar vraag me af of die in maxicosi kan.
ik heb overigens een wallaboo zak én een snoozebaby doek. Maar die laatste lijkt me niet heel warm, mocht het opeens gaan vriezen dat het kraakt.quote:Op donderdag 2 januari 2014 09:40 schreef NoBoNo het volgende:
Wat gebruiken de mensen die in het ziekenhuis gaan bevallen eigenlijk als 'kleding' om de kleine aan te doen voor in de maxicosi voor de reis naar huis? Zit me in eens te af te vragen of we daar wel iets voor hebben.
quote:Op donderdag 2 januari 2014 11:26 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
pfft ik had mij het begin van mn zwangerschap toch anders voorgesteld... zit nu of op mn knieen voor de pot of op de pot met een emmer tussen mijn knieen..en ik kan niet overgeven dus ik voel me niet echt fijn.. /einde egopost
voor shoppen in de sale en babywasjes
groen = goedquote:Op donderdag 2 januari 2014 11:59 schreef BlueEyes het volgende:
Gm en Nikki take care!
Ooh Momo groen![]()
Zit toevallig net de groene lamp in elkaar te knutselen die we in Thailand gekocht hebben (hogere wiskune is er niks bij)
En vanmorgen een groen dekentje gekocht voor de babykamer, want MOEST!
Dat pastte hier nietquote:
Ik ook hoor, die hele bevalling wil ik eigenlijk liever overslaanquote:Op donderdag 2 januari 2014 13:32 schreef Kimpossible het volgende:
Ik ben benieuwd naar je mening Burdie! Ik geloof dat ik een stuitbevalling niet echt aandurf en zon versie lijkt me ook niet veel soepsmaar ja, ik ben dan ook een bangerik.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
So far so goodquote:Op donderdag 2 januari 2014 13:43 schreef DJMomo het volgende:
hoe ligt ie er bij jou nu voor, pvoesss?
Ik vind alle mogelijke risico's en complicaties bij een gewone bevalling al doodeng. Tel daar de risico's voor de baby bij keizersnede vs. stuitbevalling bij op, vermenigvuldig met de kans dat je alsnog op de ok eindigt en ik zou toch liever gaan voor een geplande ks in een ziekenhuis waar de natuurlijke ks wordt aangeboden, dan bevallen in m'n eigen ZH waar een ks echt a la jaar 0 wordt uitgevoerd.quote:donderdag 2 januari 2014 13:43 schreef Pvoesss het volgende:
Ik zou juist altijd gaan voor een stuitbevalling daar is voor mij geen twijfel over mogelijk.
Maargoed ik vind dat veel mensen veel te makkelijk denken over een keizersnede.
Dit is voor mij idd ook doorslaggevendquote:Op donderdag 2 januari 2014 13:52 schreef Kimpossible het volgende:
Ik prefereer risico's voor mezelf boven die voor m'n kind.
Klopt maar die 36 weken ben ik al ruim voorbijquote:Op donderdag 2 januari 2014 13:51 schreef Burdie het volgende:
In principe hebben ze tot 36 weken om te draaien, voordat allerlei versie-stuitvoorlichting-doorverwijzing etc. in gang gezet wordt, toch?
Dat mag best, maar ik ga liever niet af op individuele ervaringen, liever op cijfers en die zijn nou niet echt in het voordeel van een stuitbevalling.quote:Op donderdag 2 januari 2014 14:00 schreef Pvoesss het volgende:
(mag ik je info over een baby die het slechter doet? )
Er zat geen oordeel in of een poging om tegen je in te gaan,quote:Op donderdag 2 januari 2014 14:01 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dat mag best, maar ik ga liever niet af op individuele ervaringen, liever op cijfers en die zijn nou niet echt in het voordeel van een stuitbevalling.
Dat snap ik. Ik denk dat het anders is als je al kindjes hebt. Voor mij maken de veranderingen rondom ksbeleid (waarbij je je kindje net zo vlug aan kunt leggen en huidcontact kunt maken als bij een vaginale bevalling) een enorm verschil. Een ks is kut (of juist niet dus :p ), maar zoals ik al zei: een gewone bevalling vind ik op momenten al dusdanig angstaanjagend ( de mogelijke complicaties dan toch ) dat ik er van overtuigd ben dat een stuitbevalling voor mij niet de manier is. Ik geloof dat ik al blinde paniek voel bij het idee alleen. Het zou niet eerlijk zijn tegenover m'n kind om het dan toch maar te willen proberen, terwijl de risico's voor haar door mijn angsten alleen maar toenemen.quote:Op donderdag 2 januari 2014 14:00 schreef Pvoesss het volgende:
Ik snap heel goed dat het idee van een stuitbevalling eng is.
(mag ik je info over een baby die het slechter doet? ) Maar verkijk je niet op de nasleep van een keizersnede. Bijvoorbeeld ook als je graag borstvoeding geeft en je veel zelf zal moeten doen.
Voor mij is het vooral geen optie voor mijzelf omdat ik al 2 kinderen rond heb lopen.
Ik heb veel info uit dit topic gehaald: OUD / Stuitliggingquote:Op donderdag 2 januari 2014 14:06 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Er zat geen oordeel in of een poging om tegen je in te gaan,
ik kom het niet tegen maar ben wel nieuwsgierig
Ook dat ben ik helemaal met je eensquote:Op donderdag 2 januari 2014 14:07 schreef Kimpossible het volgende:
Neemt overigens niet weg dat ik er ook van overtuigd ben dat het heel goed kan gaan, als het bij je past, als het goed voelt en als je er voor de volle 100% voor kan gaan.
Mocht het zover komen dan zou ik het waarschijnlijk ook niet afslaan, maar ik ben wel wat sceptisch..quote:Op donderdag 2 januari 2014 14:14 schreef Burdie het volgende:
Oh, moxa zou ik nog wel willen proberen. Vooral vanwege alle succesverhalen.
En ik ken iemand die er ervaring mee heeft, ik zou haar dan vragen te helpen.
1. Kind krijgt een electrode in zijn bil.quote:Op donderdag 2 januari 2014 14:15 schreef Linda2205 het volgende:
Burdie, hoe gaat een stuitbevalling bij jouw zkh dan?
Hoezo?quote:Op donderdag 2 januari 2014 14:29 schreef _NIKKI_ het volgende:
Burdie, als ik dat zo lees zou ik ook niet meer willen. Brrr... ik haak bij punt 1 eigenlijk al af.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik wil liever ook geen elektrode in mijn kind hoor. Die wordt dan met een schroef in hoofd of bil gedraaid, en ik denk niet dat dit pijnloos is voor de baby. En dat is dan zijn/haar eerste contact met de buitenwereldquote:
Zit alleen maar op je kind, niet in hoorquote:Op donderdag 2 januari 2014 14:33 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik wil liever ook geen elektrode in mijn kind hoor. Die wordt dan met een schroef in hoofd of bil gedraaid, en ik denk niet dat dit pijnloos is voor de baby. En dat is dan zijn/haar eerste contact met de buitenwereld.
Uhhh nee dat is echt niet met een schroefquote:Op donderdag 2 januari 2014 14:33 schreef Burdie het volgende:
Ik wil liever ook geen elektrode in mijn kind hoor. Die wordt dan met een schroef in hoofd of bil gedraaid, en ik denk niet dat dit pijnloos is voor de baby. En dat is dan zijn/haar eerste contact met de buitenwereld .
Hebben ze bij Julian ook gedaan geloof ik, om hem in de gaten te houden. En daarna met de vacuumpomp gehaald, ja, dat zal wel niet prettig zijn geweest. Hij kreeg vrij snel na de geboorte een zetpil.quote:Op donderdag 2 januari 2014 14:33 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik wil liever ook geen elektrode in mijn kind hoor. Die wordt dan met een schroef in hoofd of bil gedraaid, en ik denk niet dat dit pijnloos is voor de baby. En dat is dan zijn/haar eerste contact met de buitenwereld.
Dat zal je ook kunnen gebeuren bij een gewone vaginale bevalling.quote:U kunt daardoor persdrang krijgen voordat er volledige ontsluiting is. De arts of verloskundige zal u vragen om nog niet te gaan persen.
Ik lees anders overal dat het een klein schroefje/haakje is, dat de baby er een wondje van kan krijgen en soms zelfs een litteken aan over kan houdenquote:Op donderdag 2 januari 2014 14:35 schreef Theeleuter het volgende:
[..]
Zit alleen maar op je kind, niet in hoor
Baby krijg een elektrode in zijn bil... ik snap dat het nodig is voor monitoring, maar ik vind het geen fijn idee.quote:
Saar heeft zo'n elektrode op haar hoofd gehad, tis idd een soort schroefdraadje. Maar het zit echt niet diep vast gedraaid ofzoquote:Op donderdag 2 januari 2014 14:33 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ja, ALS het nodig is, mogen ze best ingrijpen. Maar dan in overleg en met een goede reden. Ik zag toevallig afgelopen week nog een filmpje op youtube, waarin besloten werd tot ingrijpen omdat mevrouw 'al vier uur' bezig was. De vliezen werden gebroken, waardoor ineens de weeën ophielden. Daarom kreeg ze een infuus met weeën-opwekkers, waardoor mevrouw een weeënstorm kreeg en baby het benauwd kreeg. Hierdoor werd er besloten tot een spoedkeizersnede. Zinloos, als je het mij vraagt.quote:Op donderdag 2 januari 2014 14:46 schreef Pvoesss het volgende:
En vaak zijn hulpmiddelen wel nodig.
Don't get me wrong bevallen is prachtig en mooi en kan heel goed zonder ingrijpen.
Maar we weten allemaal dat als het nodig is dat ze het zullen gebruiken.
Mocht je vaginaal bevallen in het ziekenhuis of thuis dan kan alles zo erg anders gaan dan je verwacht.
En dat er dan in de folder iets staat over eventueel drukken op de buik.. Tjah ik zou dan ook gaan nadenken over of je sowieso een vaginale bevalling wel aan durft![]()
Het is leuk hoor dat bevalplan maken maar er kan zo erg veel anders gaan dan je denkt.
Een geboortewens moet je namelijk ook kunnen loslaten.
Klopt, daarom hebben we ook aangegeven dat we willen dat in geval van medische interventies (indien mogelijk) altijd overlegd wordt met mij of mijn man.quote:Op donderdag 2 januari 2014 15:01 schreef Pvoesss het volgende:
Ja dat weet ik ook, maar soms weet je ook als barende zelf niet of het nodig is.
Is het eigenlijk nodig om zoiets vast te leggen? Mijn ervaring is dat ze sowieso alles wel met mij bespraken voordat ze iets deden. Maar goed, dat is één bevalling tot nu toequote:Op donderdag 2 januari 2014 15:03 schreef Burdie het volgende:
[..]
Klopt, daarom hebben we ook aangegeven dat we willen dat in geval van medische interventies (indien mogelijk) altijd overlegd wordt met mij of mijn man.
Ik heb wel eens andere verhalen gehoord, dus schrijf het liever opquote:Op donderdag 2 januari 2014 15:09 schreef Cocotrimonium het volgende:
Is het eigenlijk nodig om zoiets vast te leggen? Mijn ervaring is dat ze sowieso alles wel met mij bespraken voordat ze iets deden. Maar goed, dat is één bevalling tot nu toe
Ik kwam er achter dat ze hier in het ziekenhuis een spreekuur hebben waarin je van te voren je wensen, angsten etc. kunt doorsprekenquote:Ik denk dat een bevalplan vooral voor jezelf is. Een bevalteam (of hoe je dat noemt) die open staan voor je wensen, zullen sowieso alles zoveel mogelijk bespreekbaar maken (lijkt mij), en een team dat daar niet voor open staat, zal zich ook niet al te veel aantrekken van je plan.
Wij hebben ze vorige week ook eindelijk besteld, benieuwd wanneer ze binnenkomen!quote:Op donderdag 2 januari 2014 15:29 schreef DJMomo het volgende:
Ik heb morgen ligging s echo. Benieuwd of ik me daarna in stuit bevallingen moet verdiepen.
Holyextreem alfa zijn is best lastig. Maar de box staat!
en nu ga ik op de bank al zwijmelend over de proef druk vh kaartje bijkomen.
![]()
Heb je dat nu zelf gedaan, die box?quote:Op donderdag 2 januari 2014 15:29 schreef DJMomo het volgende:
Ik heb morgen ligging s echo. Benieuwd of ik me daarna in stuit bevallingen moet verdiepen.
Holyextreem alfa zijn is best lastig. Maar de box staat!
en nu ga ik op de bank al zwijmelend over de proef druk vh kaartje bijkomen.
![]()
Ja. /eigenwijs en ongeduldigquote:Op donderdag 2 januari 2014 15:55 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Heb je dat nu zelf gedaan, die box?
Knap hoor!quote:
Ok dan!quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:34 schreef BlueEyes het volgende:
Ladegeleiders bij bouwmarkt te vinden!
Heb namelijk net nog bij de bouwmarkt gestaan voor softclose dingesen voor de commodedeurtjes en -lades.
quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:39 schreef Kursor het volgende:
....zou zo graag willen reageren op de bevalverhalen en -vragen, maar het is echt te moeilijk. Hoop dat dat de komende maanden echt minder wordt. Ik weet dat ik het kan, maar dat het een andere beleving kan worden vind ik nog te geloven.
VK is op de hoogte en nog voor ik de eerste keer zwanger was van een tweede zijn m'n man en ik al een keer langs geweest om te praten over hoe ik de bevalling (of beter gezegd de niet-begeleiding) in het ziekenhuis heb ervaren. Later ook diverse gesprekken met gyn over gehad in follow-up na de mola.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:42 schreef Burdie het volgende:
[..]![]()
Kan je wel terecht bij je VK om te bespreken dat je het moeilijk vind en waarom?
Leuk he?quote:Op donderdag 2 januari 2014 17:09 schreef NoBoNo het volgende:
Oeh, kom ik thuis zijn de kaartjes binnen! Met de namen zo op het kaartje voor me maakt het het toch nog echterderderderder!
Ik heb zelf veel gehad aan de cursus hypnobirthing, en heb naar aanleiding van de daar besproken stof veel met mijn man gesproken. Hij weet precies wat ik wel en niet wil, en hij trekt aan de bel als het mij zelf niet lukt.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:51 schreef Kursor het volgende:
[..]
VK is op de hoogte en nog voor ik de eerste keer zwanger was van een tweede zijn m'n man en ik al een keer langs geweest om te praten over hoe ik de bevalling (of beter gezegd de niet-begeleiding) in het ziekenhuis heb ervaren. Later ook diverse gesprekken met gyn over gehad in follow-up na de mola.
Nagedacht over doula-begeleiding, maar dat lijkt ons toch niets voor ons. Ik wil graag dat mijn man mag blijven en ik serieus genomen wordt. Zou niet in een bevalplan hoeven staan eigenlijk en toch ging het daar zo ontzettend op mis. Afgelopen jaren wel psychische begeleiding gehad en veel over mezelf geleerd. Ik kan op moeilijke momenten heel sterk zijn en dan niet aangeven waar ik echt behoefte aan zou hebben om er later goed op terug te kunnen kijken (vaag verhaal geloof ik).
Over ruim een week beginnen met zwangerschapsyoga, hopelijk geeft dat weer vertrouwen.
Nee, was dat maar waarquote:Op donderdag 2 januari 2014 15:14 schreef ProjSkippy het volgende:
Dyre, wanneer heb jij nou weer een echo? Morgen?
Lief van jequote:Op donderdag 2 januari 2014 17:31 schreef BlueEyes het volgende:
Enf en de masterposts![]()
Hoop dat je snel rustiger aan kan doen en dat het er vervangend werk is!
Nu wel beetje om je pijnlijke buik denken he! En denk aan je uur extra pauze per dag als zwangere, ookal weet ik maar altegoed hoe die er anel in glippen als het druk is en je ziet collega's rondhollen.
GM, je hoeft er uiteraard niet op te antwoorden, maar heb jij ook een angststoornis?quote:Op donderdag 2 januari 2014 17:43 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
geruststellend te lezen dat er meerdere dames met een paniek/angststoornis zijn.. denk nog heel weinig na over de bevalling, enkel discussie metgehad over welk ziekenhuis... tot ik zei dat zolang er bij hem geen kind naar buiten moet hij zich zal moeten schikken naar mijn wens vh ziekenhuis... Ik heb van beide ziekenhuizen de folders gelezen en ik heb bij dit ziekenhuis gewoon een goed en veilig gevoel...
jup! paniekstoornis hierquote:Op donderdag 2 januari 2014 18:06 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
GM, je hoeft er uiteraard niet op te antwoorden, maar heb jij ook een angststoornis?
Mijn ervaring is inderdaad dat het het belangrijkste is dat je op een voor jou prettige en veilige plek bevindt. En wat veilig voor jou betekent, dat mag je zelf invullen want dat is voor iedereen anders.
Ik moet bv niet denken aan een thuisbevalling ... brrr! Terwijl er zoveel dames van dromen! (En ontzettend balen wanneer dit niet meer tot de mogelijkheden behoort).. dan voel ik me altijd een beetje lullig/zeikerd dat ik perse in het zkh wil bevallen. Nou heb ik wel medische indicatie maar dan nog ..
en als je er vanuit gaat dat je een infuus krijgt... dan is het winst als het niet zo nodig is toch? of denk ik nu te makkelijk...quote:Op donderdag 2 januari 2014 18:44 schreef Ongeduldig het volgende:
Ik ben heel bang voor injectienaalden. Heb er jaren geleden fobie-therapie voor gehad en dat heeft in principe goed geholpen, het is onder controle. Maar uit ervaring weet ik ook dat ik die controle kwijtraak in een hectische situatie. Bloed prikken en injecties kan ik aan als ik me erop kan voorbereiden, maar dingen die met spoed moeten gebeuren niet. En mijn allergrootste angst is een infuus te moeten. Blinde paniek als ik er alleen al aan denk. Dus dat wordt nog wat
Ja, een papieren zakdoekje dat in het zwembad is gevallen, en dat dat tegen je aankomt tijdens het zwemmen. Zacht gekriebel ofzo, zo voelde hetquote:
Donequote:Op donderdag 2 januari 2014 15:14 schreef ProjSkippy het volgende:
Voor ik mensen angst aan praat trouwens: ondanks bovenstaande viel het toch nog best mee! Wat me er aan doet denken dat ik mijn bevallingsverhaal nog eens uit moet typen. .
quote:Op donderdag 2 januari 2014 20:13 schreef Mangostine het volgende:
Jij had natuurlijk een visual van een witte linnen handkerchief met zwemvliezen en snorkel?
Waarschijnlijk maakt dit helemaal niet uit voor de angst die je voelt, maar ik krijg heel regelmatig infusen, en het voelt praktisch hetzelfde aan als bloed prikken, qua pijn enzo, bedoel ik. Zodra die dingen zitten, voel je er niks meer van ook. Misschien al een heel klein beetje een geruststellende gedachte?quote:Op donderdag 2 januari 2014 18:49 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
en als je er vanuit gaat dat je een infuus krijgt... dan is het winst als het niet zo nodig is toch? of denk ik nu te makkelijk...
Ongeduldig is panisch voor naalden en infusenquote:Op donderdag 2 januari 2014 20:29 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Waarschijnlijk maakt dit helemaal niet uit voor de angst die je voelt, maar ik krijg heel regelmatig infusen, en het voelt praktisch hetzelfde aan als bloed prikken, qua pijn enzo, bedoel ik. Zodra die dingen zitten, voel je er niks meer van ook. Misschien al een heel klein beetje een geruststellende gedachte?
Plus, ik was altijd licht panisch bij het idee van een ruggenprik. Maar toen het eenmaal zover was, interesseerde het me geen bal. Blijkbaar bleef de angst achterwege toen het noodzakelijk was dat het gebeurde, zeg maar. Hopelijk werkt dat bij jou ook zo
Ik heb ook overgewicht en ik voel mijn kindjes wel vroeg (16w, 10w voor de volgende 3) maar het aan de buitenkant voelen duurt helaas wel langer. En bij een 2e zwangerschap weet je wat je moet voelen natuurlijk...quote:Op donderdag 2 januari 2014 21:17 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Jullie zijn ook allemaal slank he... Denk dat het hij mij wel wat langer duurt ivm overgewicht voordat ik ukkie voel.
Ik heb ook overgewicht en voelde de baby rond 17/18 weken voor het eerst.quote:Op donderdag 2 januari 2014 21:17 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Jullie zijn ook allemaal slank he... Denk dat het hij mij wel wat langer duurt ivm overgewicht voordat ik ukkie voel.
In het zwangerschapsboek hier staat dat de meeste vrouwen het ergens tussen de 18 en 22 weken voelen. Zeker als het je eerste is kan het langer duren voordat je het herkent als dusdanig. Ik voel iig nog niks terwijl Fernando (ja ik heb de meest afgrijselijke naam die mijn man op de namenlijst had geopperd gebombardeerd tot werknaamquote:Op donderdag 2 januari 2014 19:42 schreef LaLouchi het volgende:
Ja bij de eerst wist ik tot 20 weken niet dat ik zwanger was, kan me dus eigenlijk alleen de karate trappen op het eind herinneren. Maar nu vraag ik me dus af wanneer ik het ongeveer zou moeten verwachten![]()
hoe heb jij het ervaren dan?
Rustig maar... Ik heb dat ook en ze worden steeds gemener... Hoort erbij, schijnt t groeien vd baarmoeder te zijnquote:Op donderdag 2 januari 2014 23:01 schreef Risu het volgende:
Ik heb nog steeds af en toe krampen. Vanavond weer wat erger, maar misschien maak ik me wel gewoon druk. Hoort erbij toch? Ja, hoort erbij..
Ik heb vaak rommelende darmen, lijkt het ook net alsof mijn avondeten me trapt![]()
Maar dan heb ik liever een baby hoor.
Ja hoor, je baarmoeder kent niet zoveel verschilende varianten gevoel, dus het voelt al snel allemaal als kramp/menstruatiepijnquote:Op donderdag 2 januari 2014 23:01 schreef Risu het volgende:
Ik heb nog steeds af en toe krampen. Vanavond weer wat erger, maar misschien maak ik me wel gewoon druk. Hoort erbij toch? Ja, hoort erbij..
Mijn man kon het vanaf een week of 21 voelen, geloof ik?quote:Op donderdag 2 januari 2014 23:12 schreef gateway het volgende:
Vriendin voelt ook vanalles, maar aan de buitenkant niks.... ok, nou zit er ook wel iets van een laagje omheen, ze is niet de magerste zeg Maar
Bah wat vervelend Risu, dat soort dingen maken zorgen ervoor dat je idd je ongerust kunt voelen. Maar weet dat bloedverlies vaker voorkomt in de eerste maanden van de zwangerschap. Er zijn hier legio vrouwen die je hier alles over kunnen vertellen. Ik heb zelf ook 1 dag rood bloedverlies gehad en bne daar toen ook enorm van geschrokken. Maar het feit dat je kramp weg is en het oud bloed was is denk ik toch echt hoopgevend. Iig nog even volhouden en hopelijk kun je snel terecht voor je echoquote:Op vrijdag 3 januari 2014 10:12 schreef Risu het volgende:
Het genieten is hier een beetje weg. Gisteravond bij die kramp, heb ik een paar druppels oud bloed in mijn inlegkruisje gevonden. Verder niks bij het afvegen. Ik was heel bang dat dit het begin van het einde was en heb flink liggen huilen in bed. Heel zachtjes want ik wilde mijn man niet wakker maken. Nu in de ochtend zijn de krampen weg en er is ook niet meer bloed bijgekomen. Toch voel ik dat ik minder blij ben dan eerst. Het is ineens allemaal een stuk enger. Ik wil mijn septemberkindje![]()
Straks een afspraak maken voor eerste echo. Die doen ze hier met 7/8 weken gelukkig. Hoef ik niet zo heel erg lang te wachten.
quote:Op vrijdag 3 januari 2014 09:45 schreef DJMomo het volgende:
Jaap ligt goed! Verder liet ie zich heel slecht meten.
quote:
quote:Op vrijdag 3 januari 2014 11:18 schreef Burdie het volgende:
@Dot, gek heik had laatst een pak spekjes, houdbaar tot precies mijn UD
.
Dat dusquote:Op vrijdag 3 januari 2014 11:48 schreef Theeleuter het volgende:
En bedankt, nu heb ik dus de onverklaarbare drang om houdbaarheidsdatum te gaan checken![]()
Piesen dan! Ik was echt verrast door de leukheid van het dekentje. Die armband van vorige keer was echt zó lelijk.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 12:50 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
voor MvM test!
Ik wil ook zo'n dekentje....
Ik mag niet meedoen ivm bloedtransfusie heel lang geleden...quote:Op vrijdag 3 januari 2014 12:56 schreef Mangostine het volgende:
[..]
Piesen dan! Ik was echt verrast door de leukheid van het dekentje. Die armband van vorige keer was echt zó lelijk.
Ai! Er zijn vast nóg zachtere met een leuk motiefje.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 13:00 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ik mag niet meedoen ivm bloedtransfusie heel lang geleden...
quote:Op vrijdag 3 januari 2014 13:08 schreef Risu het volgende:
Ik kruip nog even onder een steen voorlopig. Bruinverlies is terug en de kramp ook. Verder zijn mijn borsten een stuk minder gevoelig, en dat was al mijn enige symptoom. Het voelt allemaal niet goed. Durf ook niet meer te hopen op een 2014 kindje. Maar ik hoop dat het dan ook maar gewoon snel komt ook, want de onzekerheid is echt het stomst.
Sorry voor de ego-post.
Lieve schat, hoeveel duidelijker moet jouw lijf het nog maken?? Je negeert gewoon t stopsein op deze manier!quote:Op vrijdag 3 januari 2014 15:46 schreef Kimpossible het volgende:
Tap, je gaat hard! Ik vind dat jij, Coco en Enf die weken echt veel vlugger doen dan gemiddeld, haha!
Wup, einde in zicht! Lekker hoor. Voor je t weet heb je zon vers kindje![]()
Enf, goed dat je overleg hebt gehad op je werk. Tis niet fijn, gas terug, maar wel goed voor jou en de beeb.
Hier zit ik ook steeds dichter tegen de 'laatste druppel' aan; anderhalve week vrij gehad en maar 1 keer een heel klein beetje bloed gezien en nu weer 2 dagen aan het werk en gelijk weer bal. Potdomme. Ik doe gewoon kantoorwerk?! Maandag weer naar de gyn + groeiecho. De relatie werk =/= bloed komt zo wel erg bovendrijven, al is het misschien stom toeval. Wacht even af wat gyn er van vindt en hoe de echo is en dan moet ik geloof ik toch ook maar eens babbelen met m'n baas.
Als ik nou een handdoek omhoog houdt, wil iemand hem dan afpakken en in de ring gooien voor me? Ofzo? Ik ben hier zo niet goed in.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik had de gyn nog willen vermelden, maar misschien moet ik het daar wel helemaal niet vanaf willen laten hangen. Ik kan wel weer wachten op een specialistisch oordeel, maar ja, daar houd ik denk ik alleen mezelf mee voor de gek.
Oh en: jullie zijn lief. Grens over geduwd. Had ik nodig. Onzekere druif
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
Meid, dit is een teken dat je rustiger aan moet doen. Ga lekker liggen en doe rustig aan.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 16:51 schreef Kimpossible het volgende:
Die gruwelijke steken in je doosch, horen die er trouwens ook bij met deze termijn? Jeutje.
KP, het is juist je meisje wat je voor ogen moet houden. Bloedverlies kan weeën opwekken!quote:Op vrijdag 3 januari 2014 16:57 schreef Kimpossible het volgende:
Nee, dat klopt hoor. Dat was ik. Ik lig lekker op bed met de iPad nuwe hoeven vandaag en van het weekend niks meer en maandag ben ik ook vrij. Alle tijd om mezelf koest te houden!
Ook herkenbaar ongeduldig; ik ben veel te hard voor mezelf, denk ik. Als nu de groeiecho niet goed zou zijn, zou ik rationeel onderbouwd kunnen zeggen ' ik kap ermee ', maar dat vind ik nu veel moeilijker. Ze blijft het goddank goed doen en daarmee voelt het ook echt als mijn probleem ofzo, ipv dat het voor haaar beter zou zijn om te stoppen.. Gek he ?
Is dat zo? Ik dacht dat die steken sowieso voorkomen. Iets met indalen/oprekken ofzo.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 16:54 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Meid, dit is een teken dat je rustiger aan moet doen. Ga lekker liggen en doe rustig aan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
Ik heb geen steken gehad in m'n doos. Of het je baarmoeder, buik of doos is voel je wel, toch? Mogelijk bekkenproblemen Kim?quote:Op vrijdag 3 januari 2014 19:00 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik dacht dat die steken sowieso voorkomen. Iets met indalen/oprekken ofzo.
quote:Op vrijdag 3 januari 2014 19:13 schreef Kimpossible het volgende:
Nogmaals: jullie zijn liefIk wacht de reactie even af en als ik echt niet meer uit standje pieker kom, of als ik maandag nóg een duidelijker halt krijg van de gyn, gaat de stekker eruit.
Balen van je man Enf. Heb je geen vriendinnetjes waarmee je er toch een leuk weekend van kan maken? Of een goede band met je schoonmam?
Mbt werk -spoiler want ik word steeds herkenbaarder hier haha-:Ja, heb wel genoeg steun van familie/vrienden, dus ik denk dat het wel zou lukken. Moet ik ook gewoon even kijken..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zou gewoon even naar je ba gaan.Echt.
I never look back, darling. It distracts from the now.
♥
Ja, maar dat bedoel ik, ik heb namelijk wél steken in mijn doos gehad. En volgens mij heb ik niet teveel gedaan daarvoor (als ik dat deed, had ik wél heel erge bekkenklachen).quote:Op vrijdag 3 januari 2014 19:19 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik heb geen steken gehad in m'n doos. Of het je baarmoeder, buik of doos is voel je wel, toch? Mogelijk bekkenproblemen Kim?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
Flashback naar mijn eigen zwangerschapquote:Op vrijdag 3 januari 2014 16:57 schreef Kimpossible het volgende:
Nee, dat klopt hoor. Dat was ik. Ik lig lekker op bed met de iPad nuwe hoeven vandaag en van het weekend niks meer en maandag ben ik ook vrij. Alle tijd om mezelf koest te houden!
Ook herkenbaar ongeduldig; ik ben veel te hard voor mezelf, denk ik. Als nu de groeiecho niet goed zou zijn, zou ik rationeel onderbouwd kunnen zeggen ' ik kap ermee ', maar dat vind ik nu veel moeilijker. Ze blijft het goddank goed doen en daarmee voelt het ook echt als mijn probleem ofzo, ipv dat het voor haaar beter zou zijn om te stoppen.. Gek he ?
Absoluutquote:Op vrijdag 3 januari 2014 23:45 schreef LaLouchi het volgende:
Oooh chanty wat leuk![]()
![]()
![]()
![]()
wij hebben in utrecht geen Primark, maar geloof dat het wel de moeite waard is om in een andere stad daar even langs te gaan
Sterkte Kim, denk om jezelf en om je kindje![]()
sterkte Risu, ik duik voor je dat alles helemaal goed komt.
dat gaat mij ook tever. 2de Hands FTWquote:Op zaterdag 4 januari 2014 09:49 schreef Chanty het volgende:
Primark in Eindhoven schijnt wel heel erg druk te zijn. Ik moet ook echt de primark niet in als het er zo druk is. In Rotterdam kon je altijd het beste de laatste 1,5 uur voor sluitingstijd gaan, dan was het echt heel rustig. In Zoetermeer ben ik zelfs op een koopzondag geweest en vond ik het goed te doen. Als je eens overdag gaat is het helemaal rustig en als straks de primark in Den Haag opent ben ik straks de enige koper nog
Een vriend van me vindt dat je kinderen in kleding hoort te stoppen van biologisch katoen a la 30 euro per truitje... Ik ben benieuwd hoe jullie daarover denken? Ik wil straks wel letten op chemicaliën in shampoo ed (doe ik na die zembla aflevering ook al voor mezelf en gelukkig had ik al niet veel producten met gekke stoffen). Maar biologische kleding gaat mij echt te ver
Hoezo gaat het je te ver?quote:Op zaterdag 4 januari 2014 09:49 schreef Chanty het volgende:
Een vriend van me vindt dat je kinderen in kleding hoort te stoppen van biologisch katoen a la 30 euro per truitje... Ik ben benieuwd hoe jullie daarover denken? Ik wil straks wel letten op chemicaliën in shampoo ed (doe ik na die zembla aflevering ook al voor mezelf en gelukkig had ik al niet veel producten met gekke stoffen). Maar biologische kleding gaat mij echt te ver
Ik heb laatst op aanraden van mijn pasbevallen schoonzusje bij de Trekpleister de 1+1 aanbieding van pampers gedaan van de NewBorn 1 en een van NewBorn2. volgens haar was dat 'genoeg' maatje 1, ik twijfel alleen nog voor mijn gevoel.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 12:03 schreef Dot. het volgende:
Wat fijn Musique!
KP, die paar weekjes eerder verlof maken voor je werkgever echt niet zoveel uit, maar voor jou en je beeb echt wel![]()
Fazzoletti, leuk he aan de kamer werken! Wij hebben het ook rigoreus aangepakt met isoleren en stucen en daar ben ik heel blij mee, want er zat piepschuim als isolatieEn die zooi herken ik helaas... Maar hier zit het nog in dozen vanwege onze verhuizing en het gebrek aan kastruimte
Ik heb ook heel veel 2e hands en ik ga ook regelmatig naar de Kringloop, maar biologische kleding hebben we eigenlijk niet zo. De paar pakjes die ik heb gekocht komen van de Gap en die waren volgens mij niet biologisch.
Weet iemand hoe die Kruidvat tas werkt? Ik heb een mail gekregen dat ik hem mocht ophalen, maar moet je dan zelf die spullen uit de winkel pakken en 'afrekenen' met je pas of hebben zij al iets klaarstaan? Hoeveel maat 1 luiers hebben jullie eigenlijk in huis? Ik heb al een maandbox maat 2, maar van maat 1 heb ik straks maar 2 kleine pakjes. Dat is toch wel voor de eerste dagen genoeg?
Lisa heeft nog zeker 1,5 maand in maat 1 gezeten en die werd geboren met 3990 gram. Ik had 4 grote pakken.pakken die zijn bijna allemaal opgegaanquote:Op zaterdag 4 januari 2014 12:03 schreef Dot. het volgende:
Wat fijn Musique!
KP, die paar weekjes eerder verlof maken voor je werkgever echt niet zoveel uit, maar voor jou en je beeb echt wel![]()
Fazzoletti, leuk he aan de kamer werken! Wij hebben het ook rigoreus aangepakt met isoleren en stucen en daar ben ik heel blij mee, want er zat piepschuim als isolatieEn die zooi herken ik helaas... Maar hier zit het nog in dozen vanwege onze verhuizing en het gebrek aan kastruimte
Ik heb ook heel veel 2e hands en ik ga ook regelmatig naar de Kringloop, maar biologische kleding hebben we eigenlijk niet zo. De paar pakjes die ik heb gekocht komen van de Gap en die waren volgens mij niet biologisch.
Weet iemand hoe die Kruidvat tas werkt? Ik heb een mail gekregen dat ik hem mocht ophalen, maar moet je dan zelf die spullen uit de winkel pakken en 'afrekenen' met je pas of hebben zij al iets klaarstaan? Hoeveel maat 1 luiers hebben jullie eigenlijk in huis? Ik heb al een maandbox maat 2, maar van maat 1 heb ik straks maar 2 kleine pakjes. Dat is toch wel voor de eerste dagen genoeg?
Mijn baby van 3 maanden zit nu nog in maat 1. Als dit pak op is gaan we over naar maat 2.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 12:12 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Ik heb laatst op aanraden van mijn pasbevallen schoonzusje bij de Trekpleister de 1+1 aanbieding van pampers gedaan van de NewBorn 1 en een van NewBorn2. volgens haar was dat 'genoeg' maatje 1, ik twijfel alleen nog voor mijn gevoel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet zo heel veel dus, heb me aardig kunnen inhouden![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |